- 2310 891.585
- hajidim uom.edu.gr
- Γραφείο: ΗΘ3, 312
- 2310 891.544
Χατζηδημητρίου Ιωάννης
Καθηγητής
Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Καθηγητής, Διδακτικό Προσωπικό (Π.Μ.Σ. στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες)
Καθηγητής, Διευθυντής (Π.Μ.Σ. στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες)
Καθηγητής, Διδακτικό Προσωπικό (Δ.Π.Μ.Σ. στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA))
Γνωστικό Αντικείμενο
"Οικονομική των Επιχειρήσεων με έμφαση στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες"
Βιογραφικό
Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
- Πτυχίο τμήματος Οικονομικών, Ανωτάτη Σχολή Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.), Αθήνα (1980).
- M.A. in Economics, State University of N.Y. at Stony Brook, U.S.A. (1982).
- Ph.D. in Economics, State University of N.Y. at Stony Brook, U.S.Α. (1987).
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Εξαγωγική Δραστηριοποίηση Οικογενειακών ΜΜΕ, Επιλογή Διεθνών Εταίρων από Εξαγωγικές Οικογενειακές ΜΜΕ, Διεθνοποίηση Ελληνικών ΜΜΕ, Δημιουργία και Σπουδαιότητα της Εμπιστοσύνης στις Διεθνείς Στρατηγικές Συμμαχίες (International Strategic Alliances), Απόκτηση και Μεταφορά Γνώσης σε Διεθνείς Κοινοπρακτικές Επιχειρήσεις (International Joint Ventures), Διεθνείς Χρηματαγορές, Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των Εξαγωγικών Δραστηριοτήτων, Επιλογή Στρατηγικής Διεθνούς Επέκτασης.
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
(MIB0101)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
MIB
Τμήμα
Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Περιγραφή
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
(ΟΔ0807-1)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
BA
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0807-1 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Ειδικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Παρέχεται πληροφόρηση, το περίγραμμα, η ύλη των εξετάσεων, οι οδηγίες για την εκπόνηση των εργασιών και οι διαφάνειες του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου. Άρθρα σχετικά με το μάθημα αναρτώνται στη σελίδα https://www.facebook.com/mib.uom |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Μετά το πέρας των μαθημάτων και την επιτυχή εξέτασή τους, οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να:
α. την ανταγωνιστικότητά τους στην εγχώρια αλλά και τις διεθνείς αγορές, β. τη βελτίωση της κερδοφορίας τους, γ. την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την απασχόληση, την ανεργία και τα εισοδήματα των νοικοκυριών,
α. αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τους συναλλαγματικούς κινδύνους που συνεπάγονται οι Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες εκτός Ευρωζώνης, β. προτείνουν τη βέλτιστη μέθοδο άσκησης εξαγωγικών δραστηριοτήτων, γ. προτείνουν τη βέλτιστη στρατηγική παραγωγής των προϊόντων και υπηρεσιών της σε μια ξένη χώρα. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την ανάρτηση εγγράφων (περίγραμμα μαθήματος, ύλη εξετάσεων, διαφάνειες διαλέξεων, χρήσιμα links κλπ.). Επίσης, για την επικοινωνία με τους/ις φοιτητές/ήτριες μέσω ανακοινώσεων και αποστολής μηνυμάτων. Χρησιμοποιείται Η/Υ και βιντεοπροβολέας με Power Point για την προβολή των διαφανειών των διαλέξεων στο αμφιθέατρο. Επίσης, αναλύονται μελέτες περιπτώσεων σχετικές με τις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες. Επιπλέον, προσκαλούνται έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων για να παρουσιάσουν τις διεθνείς δραστηριότητες των επιχειρήσεών τους στους/ις φοιτητές/ήτριες. Τέλος, στις διαλέξεις γίνεται πρόσβαση σε ιστοσελίδες επιχειρηματικών εφημερίδων και περιοδικών για την ανάλυση πρόσφατων άρθρων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος, καθώς και σε ιστοσελίδες με σχετικά στοιχεία. |
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης (50% του βαθμού) και ερωτήσεις σχετικές με μια σύντομη μελέτη περίπτωσης που δίνεται την ώρα της εξέτασης (50% του βαθμού). Προαιρετική ατομική ή ομαδική (έως 3 άτομα) εργασία σε θέματα Διεθνών Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων που εάν βαθμολογηθεί με 10 προσθέτει 2 μονάδες (με 9 προσθέτει 1,8 κ.ο.κ.) στον προβιβάσιμο βαθμό του/ης φοιτητή/ήτριας, σε όποια εξεταστική περάσουν το μάθημα. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Α. Ελληνικά 13 Griffin, R.W. & Pustay, M.W., Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επιχειρηματικότητα, Εκδ. Τζιόλα, 2018. 14 Χατζηδημητρίου, Γ., Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες, Εκδόσεις Ανικούλα, 2003. 15 Ball, D.A., Geringer, J.M., Minor, M.S. & McNett, J.M, Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Μετάφραση 12ης Έκδοσης, Εκδ. Επίκεντρο, 2010. 16 Αυλωνίτης, Γ.Ι., Λυμπερόπουλος, Κ. και Τζαναβάρας, Β., Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για Διεθνείς Αγορές, Rosili, Αθήνα, 2010. 17 Θανόπουλος, Γ., Διεθνής Επιχείρηση: Περιβάλλον, Δομή και Προκλήσεις, Εκδ. Interbooks, 2006. 18 Πανηγυράκης, Γ., Διεθνές Marketing, Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα, 2013. 19 Φιλαδαρλής, Μπ., Ο Τζακ, η Φασολιά και οι Εξαγωγές, Global Greece, Θεσσαλονίκη, 2014. 20 Cateora, P.R. και Graham, J.L., Διεθνές Μάρκετινγκ, Εκδ. Παπαζήση, 2 Τόμοι, Μετάφραση 10ης έκδοσης (1999), 2003. Β. Αγγλικά
Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: Journal of International Business Studies, International Business Review, Journal of International Management, Journal of World Business, Management International Review, Strategic Management Journal, European Journal of International Management, Review of International Business and Strategy, Research in International Business and Finance, International Review of Strategic Management, Journal of Business Research, Long Range Planning, European Business Review, International Entrepreneurship and Management Journal, Harvard Business Review, Business Horizons, California Management Review, Sloan Management Review. |
- ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
(ΔΕ0364)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
MBA
Τμήμα
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή
Στις αρχές της 2ης δεκαετίας του 21ου αιώνα, το Διεθνές και Εξαγωγικό Μάρκετινγκ καθίσταται όλο και πιο σημαντικό τμήμα των θεμελιωδών λειτουργιών των σύγχρονων και δυναμικών επιχειρήσεων. Ο βαθμός διεθνούς δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων αυξάνεται διαρκώς και με ραγδαίους ρυθμούς, καθώς οι ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις μειώνουν διαρκώς τη σημασία των αποστάσεων, φέρνοντας έτσι και τις πλέον απόμακρες ξένες αγορές όλο και πιο κοντά και καθιστώντας την επέκταση των εμπορικών (εξαγωγές και εισαγωγές προϊόντων και υπηρεσιών) και παραγωγικών δραστηριοτήτων τους σ’ αυτές σχετικά ευκολότερη, ταχύτερη και φθηνότερη. Επιπλέον, νέες και σχετικά ανεκμετάλλευτες αγορές έχουν προκύψει, καθώς μεγάλος αριθμός χωρών, με σημαντικότερες την Κίνα και την Ινδία, έχουν ασπαστεί τις αρχές της ελεύθερης αγοράς, δημιουργώντας έτσι νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για τις σύγχρονες και δυναμικές επιχειρήσεις όλων των κλάδων παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών. Ωστόσο, για να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις αποτελεσματικά αυτές τις προκλήσεις και να εκμεταλλευτούν με επιτυχία τις ευκαιρίες που αναδύονται στο Διεθνές Επιχειρηματικό Περιβάλλον, είναι επιτακτικό όλα τα στελέχη τους να έχουν τουλάχιστον θεμελιώδεις γνώσεις Διεθνούς και Εξαγωγικού Μάρκετινγκ.
Η αναγκαιότητα αυτή πηγάζει από το ότι η άσκηση του Μάρκετινγκ στην αγορά μιας ξένης χώρας είναι πολυπλοκότερη από την άσκησή του στην εγχώρια αγορά. Το τελευταίο οφείλεται στο ότι η προσπάθεια της επιχείρησης να διαθέσει τα προϊόντα της στην αγορά μιας ξένης χώρας πρέπει να λάβει υπόψη της πολλά νέα στοιχεία, διαφορετικές συνθήκες και διαφορετικούς παράγοντες, όπως η τοπική κουλτούρα, το πολιτικό κλίμα, η αγοραστική δύναμη και οι προτιμήσεις των εγχώριων αγοραστών, το τοπικό νομικό πλαίσιο, το κλίμα και η μορφολογία του εδάφους, οι οικονομικές συνθήκες, το επίπεδο των υποδομών της χώρας και πολλά άλλα. Όλα αυτά χρειάζεται να διερευνηθούν και να ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση του εξαγωγικού σχεδίου μάρκετινγκ (export marketing plan) για την εισαγωγή των προϊόντων της επιχείρησης σε μια ξένη αγορά.
Η κατανόηση της σημασίας όλων αυτών των θεμάτων από τα διοικητικά στελέχη καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική για τις Ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες, καθώς αντιμετωπίζουν διαρκώς αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά, έχουν στρέψει την προσοχή τους και προσπαθούν να εξάγουν, αλλά και να παράγουν, τα προϊόντα τους στις σχετικά ανεκμετάλλευτες, αλλά και υψηλού επιχειρηματικού κινδύνου αγορές των Βαλκανικών, Παρευξείνιων και Αραβικών χωρών, καθώς και των χωρών της Βορείου Αφρικής. Επιπρόσθετα, έχει γίνει πλέον ευρύτατα αποδεκτό ότι η εξαγωγική δραστηριοποίηση είναι η σχετικά απλούστερη στρατηγική διεθνοποίησης (ή εξωστρέφειας) που είναι αναγκαίο να χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση εάν θέλει να δει τις πωλήσεις και τα κέρδη της να αυξάνονται με γρήγορους ρυθμούς. Αυτό, βέβαια, συνεπάγεται ότι η επιχείρηση θα πρέπει να διαθέτει ανθρώπινο δυναμικό που να έχει εξειδικευμένες γνώσεις Διεθνούς και Εξαγωγικού Μάρκετινγκ.
Για τους λόγους αυτούς το μάθημα εξετάζει θέματα σχετικά με τη διαμόρφωση και τη σύνταξη του διεθνούς ή εξαγωγικού σχεδίου μάρκετινγκ τα οποία είναι απολύτως επιτακτικό να γνωρίζουν πολύ καλά τα αρμόδια στελέχη, έτσι ώστε το εγχείρημα της επέκτασης των εμπορικών ή/και παραγωγικών δραστηριοτήτων της επιχείρησης στο εξωτερικό να στεφθεί με επιτυχία. Τα θέματα αυτά θα μελετηθούν και με την ανάλυση πραγματικών μελετών περιπτώσεων στη διάρκεια των διαλέξεων. Με δεδομένη τη μεγάλη έλλειψη στελεχών με εξειδικευμένες γνώσεις Διεθνούς και Εξαγωγικού Μάρκετινγκ στην αγορά, ο στόχος του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους/ις φοιτητές/ήτριες (και τωρινά ή μελλοντικά διοικητικά στελέχη) με εκείνες τις τεχνοκρατικές, αλλά και τις εμπειρικές, γνώσεις οι οποίες θα τους/ις καταστήσουν ικανούς/ές να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις ιδιαιτερότητες και τις αντιξοότητες που είναι δεδομένο ότι θα αντιμετωπίσουν στην προσπάθειά τους να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής του στις αγορές ξένων χωρών. Επίσης, παρέχει χρήσιμες γνώσεις και για τα στελέχη επιχειρήσεων που λειτουργούν εγχώρια αλλά απευθύνονται και σε αλλοδαπούς πελάτες που έρχονται στην Ελλάδα, όπως οι τουριστικές επιχειρήσεις, οι κατασκευαστικές εταιρείες που συνεργάζονται με ξένες επιχειρήσεις οι οποίες ιδρύουν εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, καθώς και τα εμπορικά κέντρα που όλο και περισσότερο απευθύνονται και προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες από γειτονικές χώρες.
Επιπλέον, ένας κύριος στόχος του μαθήματος είναι να καταστήσει όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρο στους φοιτητές/ήτριες πόσο σημαντικοί και κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας είναι για όλα ανεξαιρέτως τα στελέχη μάρκετινγκ α) η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή τους για τις εξελίξεις στις ξένες αγορές που ενδιαφέρουν την επιχείρησή τους, β) η επίδειξη ευαισθησίας εκ μέρους τους στις ιδιαιτερότητες των δυνητικών πελατών τους στις αγορές αυτές, και γ) η ύπαρξη της δυνατότητας, αλλά και της προδιάθεσης, προσαρμογής τους στις ιδιομορφίες, τις διαφορετικές απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά των υπαρχόντων αλλά και των δυνητικών πελατών τους στις ξένες αγορές.
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
(MIB0201)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
MIB
Τμήμα
Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Περιγραφή
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
(ΔΕ0306-1)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
MBA
Τμήμα
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:
1. Αναγνωρίσουν τις εξελίξεις του διεθνούς περιβάλλοντος που θα επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την επιχείρηση στην οποία εργάζονται και να προτείνουν στη διοίκησή της τα κατάλληλα μέτρα και ενέργειες για την αντιμετώπισή τους.
2. Προτείνουν τις κατάλληλες ενέργειες για την αντιμετώπιση των συναλλαγματικών κινδύνων που συνεπάγονται οι συναλλαγές της επιχείρησής τους σε νομίσματα εκτός Ευρωζώνης.
3. Επιλέξουν και να προτείνουν στη διοίκηση της επιχείρησης την κατάλληλη μέθοδο εξαγωγών για την πώληση των προϊόντων της επιχείρησης στην αγορά μιας συγκεκριμένης χώρας.
4. Επιλέξουν και να προτείνουν στη διοίκηση της επιχείρησης την κατάλληλη στρατηγική παραγωγής των προϊόντων της επιχείρησης στην αγορά μιας συγκεκριμένης χώρας.
5. Προτείνουν στη διοίκηση της επιχείρησης τα κατάλληλα μέτρα και ενέργειες για την προσαρμογή της στρατηγικής εμπορικής ή παραγωγικής εισόδου στις διαφορετικές συνθήκες και παράγοντες που επικρατούν στην αγορά κάθε χώρας.
Γενικές Ικανότητες
1. Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
2. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
3. Λήψη αποφάσεων
4. Αυτόνομη εργασία
5. Ομαδική εργασία
6. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
7. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
8. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
9. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
(MIB0209)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
MIB
Τμήμα
Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Περιγραφή
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
(ΟΔ0715)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BA
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0715 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ζ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Ειδίκευσης Ειδικών Γνώσεων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Παρέχεται πληροφόρηση, το περίγραμμα, η ύλη των εξετάσεων, οι οδηγίες για την εκπόνηση των εργασιών, και οι διαφάνειες του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου. Άρθρα σχετικά με το μάθημα αναρτώνται στη σελίδα https://www.facebook.com/mib.uom |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Μετά το πέρας των μαθημάτων και την επιτυχή εξέτασή τους οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την ανάρτηση εγγράφων (περίγραμμα μαθήματος, ύλη εξετάσεων, διαφάνειες διαλέξεων, χρήσιμα links κλπ.). Επίσης, για την επικοινωνία με τους/ις φοιτητές/ήτριες μέσω ανακοινώσεων και αποστολής μηνυμάτων. Χρησιμοποιείται Η/Υ και βιντεοπροβολέας με Power Point για την προβολή των διαφανειών των διαλέξεων στο αμφιθέατρο. Επίσης, αναλύονται μελέτες περιπτώσεων σχετικές με τις Επιχειρηματικές Δραστηριότητες στις Διεθνείς Αγορές. Επιπλέον, προσκαλούνται έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων για να παρουσιάσουν τις διεθνείς δραστηριότητες των επιχειρήσεών τους στους/ις φοιτητές/ήτριες. Τέλος, στις διαλέξεις γίνεται πρόσβαση σε ιστοσελίδες επιχειρηματικών εφημερίδων και περιοδικών για την ανάλυση πρόσφατων άρθρων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος, καθώς και σε ιστοσελίδες με σχετικά στοιχεία. |
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης (50% του βαθμού) και ερωτήσεις σχετικές με μια σύντομη μελέτη περίπτωσης που δίνεται την ώρα της εξέτασης (50% του βαθμού). Προαιρετική ατομική ή ομαδική (έως 3 άτομα) εργασία σε θέματα Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων στις Διεθνείς Αγορές που εάν βαθμολογηθεί με 10 προσθέτει 2 μονάδες (με 9 προσθέτει 1,8 κ.ο.κ.) στον προβιβάσιμο βαθμό του/ης φοιτητή/ήτριας, σε όποια εξεταστική περάσουν το μάθημα. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Α. Ελληνικά 13 Χατζηδημητρίου, Γ., Η Επιχείρηση στο Διεθνές Περιβάλλον, Πανεπιστημιακές Παραδόσεις, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2022. 14 Χατζηδημητρίου, Γ., Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες, Εκδόσεις Ανικούλα, 2003. 15 Griffin, R. W. & Pustay, M. W., Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επιχειρηματικότητα, Μετάφραση 8ης Έκδοσης, Εκδ. Τζιόλα, 2018. 16 Ball, D.A., Geringer, J.M., Minor, M.S. & McNett, J.M, Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Μετάφραση 12ης Έκδοσης, Εκδ. Επίκεντρο, 2010. 17 Αυλωνίτης, Γ.Ι., Λυμπερόπουλος, Κ. και Τζαναβάρας, Β., Σύγχρονες Στρατηγικές Μάρκετινγκ για Διεθνείς Αγορές, Εκδ. Rosili, 2010. 18 Παλταγιάν, Γ., Χατζηδημητρίου, Ι. και Αιγυπτιάδης, Α., Διοίκηση Διαδικασιών στο Διεθνές Εμπόριο, Εκδ. ΔiΣΙΓΜΑ, 2021. 19 Πανηγυράκης, Γ., Διεθνές Μάρκετινγκ, Εκδ. Σταμούλη, 2013. 20 Φιλαδαρλής, Μπ., Ο Τζακ, η Φασολιά και οι Εξαγωγές, Global Greece, Θεσσαλονίκη, 2014. Β. Αγγλικά
10. Johansson, J., Global Marketing: Foreign Entry, Local Marketing and Global Management, 2nd ed., McGraw-Hill, 2000. 11. Madura, J., International Financial Management, South-Western College, 6th ed., 2000. 12. Ricks, D., Blunders in International Business, Blackwell Business, 2011. Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: International Business Review, Journal of International Business Studies, Journal of World Business, Journal of International Management, Management International Review, International Marketing Review, Journal of International Marketing, European Journal of International Management, Research in International Business and Finance, Strategic Management Journal, International Review of Strategic Management, Journal of Business Research, Harvard Business Review, Harvard Business Review, European Business Review, Long Range Planning, Business Horizons, California Management Review, Sloan Management Review. |
- ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
(ΟΔ0304)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
BA
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
|||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
|||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0304 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β’ |
|||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ |
|||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
|
4 |
5 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
|||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Παρέχεται πληροφόρηση, το περίγραμμα, η ύλη των εξετάσεων και οι διαφάνειες του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου. Άρθρα σχετικά με το μάθημα αναρτώνται στη σελίδα https://www.facebook.com/macroodepamak/. |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Μετά το πέρας των μαθημάτων και την επιτυχή εξέτασή τους οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να:
α. Τη λειτουργία, την οικονομική επίδοση και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. β. Την οικονομική ανάπτυξη, τα εισοδήματα των νοικοκυριών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την απασχόληση και την ανεργία. γ. Τις τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών, το επίπεδο τιμών, τον πληθωρισμό, την πορεία των επιτοκίων και την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.
α. στην εργασία τους σε θέματα που επηρεάζονται από τα μακροοικονομικά μεγέθη, β. ώστε να προστατεύουν τα εισοδήματά τους από τον πληθωρισμό, γ. ώστε να τοποθετούν τις αποταμιεύσεις τους στις επιλογές που θα τους αποφέρουν τις καλύτερες δυνατές αποδόσεις, ανάλογα με τους κινδύνους που είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγή στη Μακροοικονομική: ΑΕΠ, Πληθωρισμός, Ανάπτυξη, Ύφεση και Ανεργία. 2. Δημόσιος Προϋπολογισμός, Πρωτογενές και Δημοσιονομικό Πλεόνασμα και Έλλειμμα, Δημόσιο Χρέος. 3. Οι Στόχοι της Μακροοικονομικής Πολιτικής. 4. Οικονομική Ανάπτυξη: Θεωρία και Πολιτική. 5. Συνολική Ζήτηση στην Οικονομία. 6. Ισορροπία Από την Πλευρά της Ζήτησης στην Οικονομία. 7. Η Πλευρά της Προσφοράς: Ισορροπία της Συνολικής Ζήτησης και Συνολικής Προσφοράς. 8. Διαχείριση της Συνολικής Ζήτησης: Δημοσιονομική Πολιτική. 9. Το Χρήμα και το Τραπεζικό Σύστημα. 10. Διαχείριση της Συνολικής Ζήτησης: Νομισματική Πολιτική. 11. Τα Ελλείμματα του Προϋπολογισμού στη Βραχυχρόνια και τη Μακροχρόνια Περίοδο. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την ανάρτηση εγγράφων (περίγραμμα μαθήματος, διαφάνειες διαλέξεων, ύλη εξετάσεων, χρήσιμα links κλπ.). Επίσης, για την επικοινωνία με τους/ις φοιτητές/ήτριες μέσω ανακοινώσεων και αποστολής μηνυμάτων. Χρησιμοποιείται Η/Υ και βιντεοπροβολέας με Power Point για την προβολή των διαφανειών των διαλέξεων στο αμφιθέατρο. Τέλος, στις διαλέξεις γίνεται πρόσβαση σε ιστοσελίδες επιχειρηματικών εφημερίδων και περιοδικών για την ανάλυση πρόσφατων άρθρων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος, καθώς και σε ιστοσελίδες με σχετικά στοιχεία. |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κάποιες από τις οποίες είναι κρίσεως και κάποιες επίλυσης αριθμητικών ασκήσεων. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Α. Ελληνικά
Β. Αγγλικά
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Επειδή αντικειμενικά οι φοιτητές/ήτριες στο 2ο εξάμηνο δεν έχουν αποκτήσει ακόμη κάποιες βασικές γνώσεις, δεν προτείνονται επιστημονικά περιοδικά. Ωστόσο, οι φοιτητές/ήτριες της Διοίκησης Επιχειρήσεων και μελλοντικά διοικητικά στελέχη είναι απαραίτητο και επιτακτικό να παρακολουθούν και να ενημερώνονται συνεχώς για τις εξελίξεις στον κόσμο των επιχειρήσεων και στην οικονομία γενικότερα, εκεί όπου αργότερα θα ψάξουν να βρουν εργασία. Για το λόγο αυτό προτείνεται να παρακολουθούν και να διαβάζουν επιχειρηματικές εφημερίδες που προσφέρουν αυτή την ενημέρωση, όπως η Ναυτεμπορική, το Κεφάλαιο, ο Μέτοχος, η DealNews κ.ά. (και σε ηλεκτρονική μορφή). Επιπλέον, σήμερα τεράστιες δυνατότητες ενημέρωσης προσφέρουν και οι επιχειρηματικές εφημερίδες που είναι διαθέσιμες δωρεάν μόνο στο διαδίκτυο, όπως οι Capital, Euro2day, Ημερησία, Money Review, Newmoney, Οικονομικός Ταχυδρόμος, Κέρδος, Mικρομέτοχoς, FortuneGreece, Sofokleousin, Bankingnews, Voria, Banks.com, Financial Times, Fortune, Business Week, Economist και πολλές άλλες. Τέλος, πολλά άρθρα σχετικά με τα θέματα του μαθήματος αναρτώνται συνεχώς και είναι διαθέσιμα στη σελίδα της Μάκρο στο Facebook https://www.facebook.com/macroodepamak/. |
- ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
(ΟΔ0204)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
BA
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
|
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
|
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0204 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α’ |
|||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ |
|||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
|
4 |
6 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
|||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Παρέχεται πληροφόρηση, το περίγραμμα, η ύλη των εξετάσεων και οι διαφάνειες του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου. Άρθρα σχετικά με το μάθημα αναρτώνται στη σελίδα https://www.facebook.com/micro.ode.pamak/ |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Μετά το πέρας των μαθημάτων και την επιτυχή εξέτασή τους οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να: ü Γνωρίζουν τις βασικές αρχές και θεωρίες της Μικροοικονομικής επιστήμης ü Έχουν κατανοήσει ποια μπορεί να είναι η πρακτική εφαρμογή και χρήση των διαφόρων εννοιών και θεωριών από τα στελέχη των επιχειρήσεων και τους επιχειρηματίες αλλά και τους φορείς άσκησης πολιτικής ü Είναι ικανοί να χρησιμοποιούν τις αποκτηθείσες γνώσεις ώστε να ερμηνεύουν με κριτική διάθεση και να αξιολογούν ένα ευρύ φάσμα ζητημάτων που αφορούν στις επιχειρήσεις και την πολιτική, μέσα από τη σύνδεση κατά τη διάρκεια των διαλέξεων των εννοιών, θεωριών και παραδειγμάτων με τον πραγματικό κόσμο των επιχειρήσεων ü Βελτιώσουν την ικανότητά τους στη λήψη αποφάσεων και την επίλυση προβλημάτων με τη χρήση των εργαλείων της Μικροοικονομικής Θεωρίας |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1η εβδομάδα: Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη και τον Οικονομικό Τρόπο Σκέψης. 2η εβδομάδα: Παραγωγικές Δυνατότητες της Κοινωνίας. 3η εβδομάδα: Ζήτηση, Προσφορά και Ισορροπία Αγοράς. 4η εβδομάδα: Ελαστικότητες Ζήτησης και Προσφοράς. 5η εβδομάδα: Οικονομική Αποτελεσματικότητα και Δικαιοσύνη στις Αγορές. 6η εβδομάδα: Επιβολή Ανώτατων και Κατώτατων Τιμών στις Αγορές. 7η εβδομάδα: Καταναλωτική Επιλογή και Ζήτηση. 8η εβδομάδα: Θεωρία Χρησιμότητας. 9η εβδομάδα: Θεωρίες Παραγωγής και Κόστους. 10η εβδομάδα: Συμπεριφορά της Επιχείρησης στον Πλήρη Ανταγωνισμό. 11η εβδομάδα: Συμπεριφορά της Επιχείρησης στο Μονοπώλιο. 12η εβδομάδα: Συμπεριφορά της Επιχείρησης στον Μονοπωλιακό Ανταγωνισμό. 13η εβδομάδα: Οι Αγορές Παραγωγικών Συντελεστών. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την ανάρτηση εγγράφων (περίγραμμα μαθήματος, ύλη εξετάσεων, διαφάνειες διαλέξεων, χρήσιμα links κλπ.). Επίσης, για την επικοινωνία με τους/ις φοιτητές/ήτριες μέσω ανακοινώσεων και αποστολής μηνυμάτων. Χρησιμοποιείται Η/Υ και βιντεοπροβολέας με Power Point για την προβολή των διαφανειών των διαλέξεων στο αμφιθέατρο. Τέλος, στις διαλέξεις γίνεται πρόσβαση σε ιστοσελίδες επιχειρηματικών εφημερίδων και περιοδικών για την ανάλυση πρόσφατων άρθρων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος, καθώς και σε ιστοσελίδες με σχετικά στοιχεία. |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κάποιες από τις οποίες είναι κρίσεως και κάποιες επίλυσης αριθμητικών ασκήσεων. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Α. Ελληνικά
Β. Αγγλικά
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Επειδή αντικειμενικά οι φοιτητές/ήτριες στο 1ο εξάμηνο δεν έχουν αποκτήσει ακόμη κάποιες βασικές γνώσεις, δεν προτείνονται επιστημονικά περιοδικά. Ωστόσο, οι φοιτητές/ήτριες της Διοίκησης Επιχειρήσεων και μελλοντικά διοικητικά στελέχη είναι απαραίτητο και επιτακτικό να παρακολουθούν και να ενημερώνονται συνεχώς για τις εξελίξεις στον κόσμο των επιχειρήσεων και στην οικονομία γενικότερα, εκεί όπου αργότερα θα ψάξουν να βρουν εργασία. Για το λόγο αυτό προτείνεται να παρακολουθούν και να διαβάζουν επιχειρηματικές εφημερίδες που προσφέρουν αυτή την ενημέρωση, όπως η Ναυτεμπορική, το Κεφάλαιο, ο Μέτοχος, η DealNews κ.ά. (και σε ηλεκτρονική μορφή). Επιπλέον, σήμερα τεράστιες δυνατότητες ενημέρωσης προσφέρουν και οι επιχειρηματικές εφημερίδες που είναι διαθέσιμες δωρεάν μόνο στο διαδίκτυο, όπως οι Capital, Euro2day, Ημερησία, Money Review, Newmoney, Οικονομικός Ταχυδρόμος, Κέρδος, Mικρομέτοχoς, FortuneGreece, Sofokleousin, Bankingnews, Voria, Banks.com, Financial Times, Fortune, Business Week, Economist και πολλές άλλες. Τέλος, πολλά άρθρα σχετικά με τα θέματα του μαθήματος αναρτώνται συνεχώς και είναι διαθέσιμα στη σελίδα της Μίκρο στο Facebook https://www.facebook.com/micro.ode.pamak/. |
Δημοσιεύσεις
- Βιβλία (23 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2022
- Kampouri, K., Hajidimitriou, Y. and Mouratidou, E. (2022) Innovation Tendencies in Internationalised Family Firms during Periods of Crisis: A Conceptual Framework. In Vrontis, D., Thrassou, A., Weber, Y., Shams, S.M.R., Tsoukatos, E., Efthymiou, L. (eds), Business Under Crisis: Avenues for Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, Volume III. Palgrave Studies in Cross-disciplinary Business Research, In Association with EuroMed Academy of Business, pp. 257-279, Palgrave Macmillan.
- Adamoglou, X., Kounnou, V., Hajidimitriou, Y. and Kyrkilis, D. (2022) MNEs Institutional Entrepreneurship: The Effect on Corruption. An Analysis of Emerging Economies. In: Sklias, P., Polychronidou, P., Karasavvoglou, A., Pistikou, V., Apostolopoulos, N. (eds) Business Development and Economic Governance in Southeastern Europe. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham, pp. 109 – 132.
2021
- Παλταγιάν, Γ., Αιγυπτιάδης, Α. και Χατζηδημητρίου, Ι., Διοίκηση Διαδικασιών στο Διεθνές Εμπόριο, Εκδόσεις ΔΙΣΙΓΜΑ, 2021.
2019
- Sklavounos, N., Rotsios, K. and Hajidimitriou, Y.A. (2019) The Impact of Communication Quality, Partner Complementarity and Foreign Partner’s Cultural Sensitivity on Inter-Partner Trust in ISAs. In Sykianakis, N., Polychronidou, P. and Karasavvoglou A. (Eds.), Economic and Financial Challenges for Eastern Europe, Springer Proceedings in Business and Economics, pp. 287 – 295.
2018
- Sklavounos, N.S., Rotsios, K.P. and Hajidimitriou, Y.A. (2018) Key Antecedents of Foreign Partner’s Trust in International Strategic Alliances and the Impact of Trust on ISA Performance. In T.K. Das (Ed.), Managing Trust in Strategic Alliances, pp. 199 – 226, Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Bade, R. & Parkin, M., Μικροοικονομική, Θεωρία – Πρακτική, Επιστημονική Επιμέλεια Ι. Χατζηδημητρίου & Κ. Μπουρλάκης, Εκδόσεις Rosili, 2η Έκδ., 2018.
- Rotsios, K., Sklavounos, N. and Hajidimitriou, Y.A. (2018) Knowledge transfer and trust among partners: The case of Greek IJVs. In Karasavvoglou, A., Goić, S., Polychronidou, P. and Delias, P. (eds.), Economy, Finance and Business in Southeastern and Central Europe, Springer Proceedings in Business and Economics, pp. 637 – 653.
2017
- Deakins, D. and Freel, M., Επιχειρηματικότητα και Μικρές Επιχειρήσεις: Νεοφυείς Επιχειρήσεις: Μία δυναμική απάντηση των νέων στην ανεργία, 2η Έκδοση, Επιστημονική Επιμέλεια Β. Πέκκα–Οικονόμου και Ι. Χατζηδημητρίου, Εκδόσεις Rosili, 2017.
2015
- Deakins, D. & Freel, M., Επιχειρηματικότητα και Μικρές Επιχειρήσεις: Νεοφυείς Επιχειρήσεις: Μία δυναμική απάντηση των νέων στην ανεργία, Επιστημονική Επιμέλεια Β. Πέκκα–Οικονόμου & Ι. Χατζηδημητρίου, Εκδόσεις Rosili, 2015.
- Sklavounos, N.S., Rotsios, K.P. and Hajidimitriou, Y.A. (2015) Trust in ISAs: the role of foreign partners’ knowledge transfer, senior management commitment, goal congruity and control. In Elsevier Procedia Economics and Finance, vol. 33, pp. 331–39.
- Sklavounos, N.S., Rotsios, K.P. and Hajidimitriou, Y.A. (2015) The impact of age, interdependence and perceived risk of opportunism on inter-partner trust in international strategic alliances. In Elsevier Procedia Economics and Finance, vol. 19, pp. 175 – 183.
2014
- Rotsios, K.P., Sklavounos, N.S. and Hajidimitriou, Y.A. (2014) Trust, Knowledge Transfer and Control in IJVs: The Case of Four Greek Firms. In Elsevier Procedia Economics and Finance, vol. 9, pp. 231 – 241.
2012
- Baumol, W.J. & Blinder A.S., Μακροοικονομική: Αρχές και Πολιτική, Επιστημονική Επιμέλεια Ι. Χατζηδημητρίου, Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, 2012.
2010
- Bade, R. & Parkin, M., Μικροοικονομική, Θεωρία – Πρακτική, Επιστημονική Επιμέλεια Κ. Μπουρλάκης & Ι. Χατζηδημητρίου, Εκδόσεις Rosili, 2010.
2008
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α., Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (για το πρόγραμμα σπουδών ‘‘Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών’’), 2η έκδοση, Πάτρα, 2008.
2007
- Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A. (2007) Prerequisites and Impediments to a More Intensive Use of the Internet by Exporting SMEs: The Greek Reality, Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Α. Ιγνατιάδη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, σελ. 195 – 224.
2003
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α., Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες, Εκδόσεις Ανικούλα, Θεσσαλονίκη, 2003.
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α. και Λενούδιας, Ε. (2003) Παράγοντες Επιτυχίας των Διεθνών Στρατηγικών Συμμαχιών, Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Α. Λάζαρη, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2ος Τόμος, σελ. 591 – 613.
2001
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α. και Ποργιανός, Δ.Σ. (2001) Ανάπτυξη και Συγκριτική Ανάλυση των Θεμελιωδών Θεωριών Διεθνοποίησης, Τιμητικός Τόμος για τον αναπληρωτή καθηγητή Δ. Κοδοσάκη, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, σελ. 985 – 1009.
- Koemtzi, M., Theodorakioglou, Y. and Hajidimitriou, Y.Α. (2001) The Role of Information in Modern Management Theories, in ‘‘Modernization of Enterprises: Factors, Strategies and Trends’’, University of Macedonia Press, Thessaloniki, pp. 21–30.
- Koemtzi, M., Theodorakioglou, Y. and Hajidimitriou, Y.Α. (2001) The Value and Management of Information in Modern Enterprises, in ‘‘Modernization of Enterprises: Factors, Strategies and Trends’’, University of Macedonia Press, Thessaloniki, pp. 7 – 19.
1999
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α., Διεθνές Οικονομικό Περιβάλλον, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (για το πρόγραμμα σπουδών ‘‘Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών’’), Πάτρα, 1999.
1998
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α. και Γεωργίου, A.K. (1998) Η Εφαρμογή Ποσοτικών Μεθόδων Βελτιστοποίησης Πολλαπλών Στόχων για την Επιλογή Χώρας Εγκατάστασης στα Βαλκάνια, Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Β. Σαρσέντη, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, σελ. 485 – 499.
- Επιστημονικά Περιοδικά (19 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2023
- Kampouri, K. and Hajidimitriou, Y. (In Press), International Partnership Failures in the Context of Family Small and Medium Enterprises Internationalisation, European Journal of Family Business
- Kampouri, K. and Hajidimitriou, Y. (In Press), COVID and challenges in the context of family firms internationalisation: A review and emerging research pathways, Critical Perspectives on International Business
2022
- Sklavounos, N., Rotsios, K. and Hajidimitriou, Y. (In Press) Trust and ISA performance in emerging markets in South East Europe, Transnational Corporations Review
- Rotsios, K., Sklavounos, N. and Hajidimitriou, Y. IJV partner relations in emerging markets: the importance of Greek partner's prior IJV experience, Journal of Strategy and Management, Vol. 15, No. 4, pp. 555-570.
2021
- Rotsios, K., Sklavounos, N. and Hajidimitriou, Y.Α. (2021) Successful Knowledge Transfer in IJVs: The Role of Trust, Partner Compatibility and Expected Benefits, European Journal of International Management, Vol. 15(4), pp. 595–614, DOI: 10.1504/EJIM.2019.10017016.
- Adamoglou, Χ. and Hajidimitriou, Y., The Impact of Institutional Transformations on MNEs Entrepreneurship in Emerging Economies, SPOUDAI Journal of Economics and Business, Vol 71, No 3-4t, 2021.
2020
- Sklavounos, N.S., Rotsios, K. and Hajidimitriou, Y. (2020) Managers’ perceptions on trust and knowledge transfer: Evidence from Greek ISAs in South East Europe, Eastern Journal of European Studies, Vol. 11(1), pp. 164–185.
- Adamoglou, X. and Hajidimitriou, Y.A. (2020) A Managerial Coevolution Perspective Under the Lens of an Emerging Economy: Evidence from Turkey, WSEAS Transactions on Business and Economics, Vol. 17, 2020, pp. 532-541.
2014
- Azaria C.A., Houdeloudi E. and Hajidimitriou Y.A. (2014) Success Factors of Internet use for Exporting by Greek Companies during the Period of the Financial Crisis, MIBES Transactions International Journal, vol. 8, pp. 13 – 30.
- Sklavounos, N.S. and Hajidimitriou, Y. (2014) Revisiting Trust at the Later Stages of International Joint Ventures: The Role of Longevity, Interdependence and Risk of Opportunism, East West Journal of Economics and Business, vol. 17(2), pp. 119–132.
2012
- Hajidimitriou, Y.A., Sklavounos, N.S. and Rotsios, K.P. (2012) The Impact of Trust on Knowledge Transfer in International Business Systems, Scientific Bulletin – Economic Sciences International Journal, vol. 11(2), pp. 39 – 49, ISSN: 1583-1809.
2011
- Sklavounos, N.S. and Hajidimitriou, Y.A. (2011) The Contextual Factors that Affect the Development of Trust at the Initial Stages of International Joint Ventures, MIBES Transactions International Journal, vol. 5(2), pp. 125 – 135.
- Chatzipanagioti, Μ., Iakovou, Ε., Vlachos, D. and Hajidimitriou, Υ.A. (2011) Trade Facilitation and Supply Chain Network Design, Operations & Supply Chain Management An International Journal, vol. 4, no. 2/3, pp. 99 – 107.
2009
- Nakos, G. and Hajidimitriou, Y.A. (2009) Conducting Business in Greece: A Brief for International Managers Series, Global Business and Organizational Excellence: A Review of Research and Best Practices, vol. 28(5), pp. 70 – 83.
2007
- Nakos, G. and Hajidimitriou, Y.A. (2007) The Impact of National Animosity on Consumer Purchases: The Modifying Factor of Personal Characteristics, Journal of International Consumer Marketing, vol. 19(3), pp. 53 – 72.
2002
- Hajidimitriou, Y.A. and Georgiou, A.C. (2002) A Goal Programming Model for Partner Selection Decisions in International Joint Ventures, European Journal of Operational Research, vol. 138(3), pp. 649 – 662.
2000
- Hajidimitriou, Y.A. and Georgiou, A.C. (2000) International Site Selection Decisions Using Multi-Objective Methods, American Business Review, vol. 18(2), pp. 87 – 95.
1999
- Hajidimitriou, Y.A. and Mourdoukoutas, P. (1999) Window of Opportunity in Asia: Economic Turmoil Offers a Second Chance to EU Companies, European Business Review, vol. 99(2), pp. 68 – 79.
1997
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α., (1997) Λόγοι και Στρατηγικές Διεθνοποίησης και οι Ελληνικές Επιχειρήσεις, Αγορά Χωρίς Σύνορα, 3(2), σελ. 124–138.
- Συνέδρια (40 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2021
- Kampouri, K., Plakoyiannaki, E. and Hajidimitriou, Y. (2021) Socio-Emotional Wealth Goals of Family Small and Medium Enterprises In International Partner Selection, 47th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), 10 – 12 December, 2021, Madrid, Spain.
- Mouratidou, E., Kampouri, K. and Hajidimitriou, Y. (2021) COVID-19 and International Trade: A Systematic Literature Review and Future Research Directions, 47th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), 10 – 12 December, 2021, Madrid, Spain.
- Adamoglou, X., Kounnou, V., Hajidimitriou, Y. and Kyrkilis, D. (2021) MNEs Institutional Entrepreneurship: The Effect on Corruption. An Analysis of Emerging Economies, 47th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), 10 – 12 December, 2021, Madrid, Spain.
- Mouratidou, E., Kampouri, K. and Hajidimitriou, Y. (2021) Exporting During the COVID-19 Pandemic: A Systematic Literature Review, 9th International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), Conference Proceedings, pp. 109 – 116, Virtual Conference, Sept. 3 – 5, 2021.
2020
- Kampouri, K., Plakoyiannaki, E. and Hajidimitriou, Y.A. (2020) Failures in international business relationship development processes in the context of family SMEs internationalisation, 46th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), 10th – 12th December, Virtual Conference.
- Kyanides, Y., Krikonis, K. Hajidimitriou, Y.A. (2020) The Influences of Market Orientation and Internationalization on Brand Innovation and Brand Equity in Greek Food and Beverage Companies, 46th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), 10th – 12th December, Virtual Conference.
- Sklavounos, N., Rotsios, K. and Hajidimitriou, Y.A. (2020) Antecedents of Trust and its Effect on Alliance Performance in Emerging Markets, 46th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), 10th – 12th December, Virtual Conference.
- Kampouri, K.; Plakoyiannaki, E. and Hajidimitriou, Y.A. (2020) Failures in International Partnerships: The Role of SEW in Family Firms, 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, 9th–10th September, Virtual Conference, Conference Proceedings, pp. 601–613.
- Kampouri, K.; Plakoyiannaki, E. and Hajidimitriou, Y.A. (2020) Emotions in International Decisions: A Systematic Review and Synthesis, 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, 9th–10th September, Virtual Conference, Conference Proceedings, pp. 1356–1359.
- Kyanides, Y., Krikonis, K. Hajidimitriou, Y.A. (2020) The Influence of Brand Innovation, Market Orientation and Internationalization on Market Performance in Greek Food and Beverage Companies, 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, 9th–10th September, Virtual Conference, Conference Proceedings, pp. 662–674.
2019
- Rotsios, K., Sklavounos, N. and Hajidimitriou, Y.A. (2019) Prior IJV Experience and its Impact on Partner Compatibility, Knowledge Transfer and Trust: Evidence from Emerging Markets, 45th European International Business Academy (EIBA) Annual Conference Proceedings, 13th – 15th December, University of Leeds, U.K.
- Sklavounos, N., Rotsios, K. and Hajidimitriou, Y.A. (2019) Effects of partner reputation, communication quality and perceived risk of opportunism on trust and alliance performance: Evidence from Greek ISAs, Academy of International Business (AIB) 2019, “International Business in an Unsettling Political and Economic Environment”, Conference Proceedings, June 24 – 27, Copenhagen, Denmark.
- Adamoglou, X. and Hajidimitriou, Y.A. (2019) MNEs, Institutions and Economic Growth: The Case of Turkey, 7th International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), Conference Proceedings, pp. 251 – 264, 10 – 12 July, Heraklion, Greece.
2017
- Tsiotsou, R.H. and Hajidimitriou, Y.A. (2017) Key Factors for Successful Export Performance of Small and Medium-Sized Greek Firms in the Turmoil, Proceedings of the AMA Global Marketing SIG “Global Marketing in an Era of Change”, April 6 – 8, Havana, Cuba.
- Hajidimitriou, Y.A., Kyanides, Υ. and Tsirogiannidis, A. (2017) The Internationalization of Greek Start-Ups in the Modern Business Environment: Strategies, Motives and Obstacles, Proceedings of the 5th International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), June 21 – 23, Thessaloniki, Greece.
- Sklavounos, N., Rotsios, K. and Hajidimitriou, Y.A. (2017) Antecedent factors of trust development and the impact of foreign partner’s trust on ISA performance: A theoretical perspective, 43rd European International Business Academy (EIBA) Annual Conference Proceedings, Milan, Italy.
2016
- Rotsios, K., Sklavounos, N. and Hajidimitriou, Y.A. (2016) Internationalization and Knowledge Transfer: The Role of Partners Prior Collaboration, Expected Benefits and Shared Vision in IJVs, 42nd European International Business Academy (EIBA) Conference “Liabilities of Foreignness vs the Value of Diversity: Conflict or Complement?”, Conference Proceedings, December 2 – 4, Vienna, Austria.
2014
- Rotsios, K.P., Sklavounos, N.S. and Hajidimitriou, Y.A. (2014) Determining the relationship between knowledge transfer, trust, partner compatibility and prior experience in South-Eastern European IJVs, 40th European International Business Academy (EIBA) Conference “The Future of Global Organizing”, Conference Proceedings, December 11 – 13, Uppsala, Sweden.
2013
- Rotsios, K.P., Sklavounos, N.S. and Hajidimitriou, Y.A. (2013) Knowledge Transfer in Greek IJVs: The Role of Trust, Partner Compatibility and Prior Experience, European International Business Academy (EIBA) Conference “Transnational firms, Markets and Institutions”, Conference Proceedings, December 12 – 14, Bremen, Germany.
2012
- Sklavounos, N. and Hajidimitriou, Y. (2012) The Contextual Factors that Affect the Expansion of Trust at the Later Stages of International Joint Ventures, International Conference on International Business (ICIB), Conference Proceedings, University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.
2010
- Hajidimitriou, Y.A. and Rotsios, K.P. (2010) Effective Knowledge Transfer in International Joint Ventures, The European International Business Academy (EIBA) Conference “IB’s Role in Building a Better and Stronger Global Economy”, Conference Proceedings, December 9 – 11, Porto, Portugal.
2009
- Hajidimitriou, Y.A. and Rotsios, K.P. (2009) Types and Characteristics of Knowledge and Effective Knowledge Transfer in International Joint Ventures, 6th International Conference on New Horizons in Industry, Business and Education (ΝΗΙΒΕ), Conference Proceedings, Heraklion, Greece.
- Hajidimitriou, Y.A. and Rotsios, K.P. (2009) Effective Knowledge Transfer and Knowledge Acquisition in International Joint Ventures, Management of International Business and Economics Systems Conference (MIBES), Conference Proceedings ΤΕΙ Larisas, Greece.
- Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A. (2009) Internet and Export Marketing: Impact of Internet Use on Export Revenues of Greek SMEs, The European International Business Academy (EIBA) Conference “Reshaping the Boundaries of the Firm in An Era of Global Interdependence”, Conference Proceedings, December 13 – 15, Valencia, Spain.
2008
- Hajidimitriou, Y.A. and Sklavounos, N. (2008) The Trust Dimension in International Business Systems, Management of International Business and Economics Systems Conference (MIBES), Conference e-Book, vol. 1, ΤΕΙ Larisas, Greece.
2007
- Hajidimitriou, Y.A. and Sklavounos, N. (2007) The Creation of Trust in International Strategic Alliances, Management of International Business and Economics Systems Conference (MIBES), Conference Proceedings, ΤΕΙ Larisas, Greece.
2006
- Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A. (2006) Internet Use for Exporting Purposes: The Challenge for Greek SMEs, in Proc. 9th International Conference, Economic Society of Thessaloniki, University of Macedonia, pp. 79 – 104, Thessaloniki, Greece.
- Hajidimitriou, Y.A. and Sklavounos, N. (2006) The Importance of Trust for the Success of International Strategic Alliances, Management of International Business and Economics Systems Conference (MIBES), Conference Proceedings, ΤΕΙ Larisas, Greece.
- Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A. (2006) Fundamental Problems and the Exporting Initiation Process of SMEs: An Investigation of Existing Research Studies, 10th International Conference of the Economic Society of Thessaloniki “The Challenges of a Wider European Union”, Conference Proceedings, Thessaloniki, Greece.
- Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A. (2006) Determinants of Successful Internet Use for Exporting Purposes, The European International Business Academy (EIBA) Conference “Regional and National Drivers of Business Location and Competitiveness”, Conference Proceedings, December 7 – 9, Fribourg, Switzerland.
2005
- Hajidimitriou, Y.A. and Azaria, A. (2005) International Marketing and Internet: Identified Stages of Internet Use at Company Level, 9th International Conference on Marketing and Development, International Society of Marketing and Development, Conference Proceedings, Aristotle University, Thessaloniki, Greece.
- Hajidimitriou, Y.A. and Georgiou, A.C. (2005) Critical Success Factors in Exporting: The Case of Greek SMEs, 4th International Conference on ‘‘New Horizons in Industry, Business and Education (NHIBE)’’, Conference Proceedings, pp. 641 – 46, Corfu, Greece.
2003
- Nakos, G. and Hajidimitriou, Y.A. (2003) The Impact of National Animosity on Consumer Purchases: The Modifying Factor of Personal Characteristics, in Proc. 29th European International Business Academy Conference (ΕΙΒΑ), Conference Proceedings, Copenhagen Business School, Copenhagen, Denmark.
2002
- Georgiou, A.C., Hajidimitriou, Y.A. and Porgianos, D.Ε. (2002) The Selection of Foreign Market Entry Strategies for European Firms, in Proc. 28th European International Business Academy Conference (ΕΙΒΑ), Conference Proceedings, Athens University of Economics and Business, Athens, Greece.
2001
- Χατζηδημητρίου, Γ.Α. (2001) Οικονομικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Γνώσεις για Μελλοντικούς Οικονομολόγους ή για Υπεύθυνους Πολίτες;, Πρακτικά της Επιστημονικής Ημερίδας ‘‘Η Οικονομική Παιδεία στη Χώρα μας’’, Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, Αθήνα, 2001.
- Hajidimitriou, Y.A. and Georgiou, A.C. (2001) International Location Planning for a Franchising Firm in the Balkan Region, in Proc. 1st International Conference on ‘‘Recent Economic Developments and Problems in the Transition Economies’’, Association of South Eastern Europe Economic Universities (ASECU), pp. 483 – 492, University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.
2000
- Hajidimitriou, Y.A. and Koufidou, S. (2000) The Importance of Cultural Factors for the Success of International Strategic Alliances, in Proc. International Conference on ‘‘Managing Cultural Diversity: Implications for the EU Integration Environment’’, Centre for Organizational and Human Resource Analysis, pp. 38 – 48, University of Ljubljana, Croatia.
1999
- Hajidimitriou, Y.A. and Georgiou, A.C. (1999) Partner Selection in International Joint Ventures: A Multi–Objective Approach, in Proc. 5th International Conference of the Decision Sciences Institute ‘‘Integrating Technology and Human Decisions: Global Bridges into the 21st Century’’, vol. 2, pp. 1450–52, Athens, Greece.
1998
- Hajidimitriou, Y.A. and Georgiou, A.C. (1998) Investigation of International Location Planning Techniques for the Balkan Region, in Proc. 4th Balkan Conference on Operational Research, Hellenic Operational Research Society, pp. 996 – 1018, Aristotle University of Thessaloniki, Thessaloniki, Greece.
1993
- Hajidimitriou, Y.A. (1993) Multinationals and the European Monetary Unification, in Proc. 3rd International Congress, Economic Society of Thessaloniki, Thessaloniki, Greece.
- Άλλα (1 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2021
- Adamoglou, X., Kounnou, V., Hajidimitriou, Y. and Kyrkilis, D. (2021) MNEs institutional entrepreneurship: The effect on corruption. An analysis of emerging economies, 13th International Conference Economies of the Balkan and Eastern European Countries (EBEEC), May 14 – 16, 2021, Neapolis University, Cyprus.