Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σχολή Επιστημών Διοίκησης Επιχειρήσεων

Πρόγραμμα Σπουδών





Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχει ως αποστολή του την ανάπτυξη ικανών στελεχών για την επάνδρωση των κάθε είδους και μεγέθους επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, τοπικής, εθνικής ή πολυεθνικής εμβέλειας, που δραστηριοποιούνται μέσα στο Ελληνικό, Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο κοινωνικό και οικονομικό σύστημα. Η επίτευξη της αποστολής θεμελιώνεται επί της αρχής ότι το ανταγωνιστικό επιχειρηματικό στέλεχος θα πρέπει να έχει πλήρη, εξειδικευμένη και συγχρόνως κριτική θεωρητική κατάρτιση.

Για την επίτευξη της αποστολής του τμήματος και ταυτόχρονα για την εξυπηρέτηση των ειδικότερων ενδιαφερόντων των μελλοντικών αποφοίτων του, το Πρόγραμμα Σπουδών είναι διαμορφωμένο σε δύο κύκλους:

Πρώτος κύκλος: Ο κύκλος αυτός περιλαμβάνει το πρώτο και το δεύτερο έτος σπουδών, όπου οι φοιτητές παρακολουθούν μία σειρά από κοινά υποχρεωτικά μαθήματα, για να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις πριν επιλέξουν στην αρχή του τρίτου έτους την κατεύθυνση σπουδών που τους ενδιαφέρει. Τα μαθήματα αυτά διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

  1. Βασικά Μαθήματα: Ποσοτικά, Οικονομικά, Πληροφοριακά Συστήματα, Δίκαιο (και ξένη γλώσσα).
  2. Μαθήματα Υποδομής: Μάνατζμεντ, Λογιστικής-Χρηματοοικονομικής, Μάρκετινγκ, Διοίκησης Λειτουργιών.

Δεύτερος κύκλος: Ο κύκλος αυτός περιλαμβάνει το τρίτο και τέταρτο έτος σπουδών, όπου οι φοιτητές της κάθε κατεύθυνσης παρακολουθούν μία σειρά από εξειδικευμένα υποχρεωτικά μαθήματα, για να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις που απαιτεί η κατεύθυνση που επέλεξαν. Πέραν των εξειδικευμένων αυτών υποχρεωτικών μαθημάτων, οι φοιτητές παρακολουθούν και μία σειρά από μαθήματα επιλογής ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, τα οποία επιλέγουν από ένα μεγάλο αριθμό μαθημάτων. Δύο είναι οι κατευθύνσεις σπουδών που προσφέρονται στο Τμήμα ΟΔΕ:

  • Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων(ΔΕ): Αποστολή της κατεύθυνσης ΔΕ είναι η καλλιέργεια και η προαγωγή της γνώσης στους τομείς της διοίκησης εφοδιαστικής αλυσίδας, τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και κεφαλαιαγορές, λογιστικής εταιρικών επιχειρήσεων, αγοράς εργασίας και ευρωπαϊκής ένωσης, διεθνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, διαχείρισης δεδομένων και μηχανογραφημένης λογιστικής, χρηματοοικονομικής διοίκησης, πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης, διοίκησης ολικής ποιότητας, επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, κοστολόγησης και στρατηγικής κόστους, στρατηγικού μάνατζμεντ, και διοίκησης οργανωσιακής αλλαγής.
  • Κατεύθυνση Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών (ΜΔΛ): Αποστολή της κατεύθυνσης ΜΔΛ είναι η καλλιέργεια και η προαγωγή της γνώσης στους τομείς της διοίκησης εφοδιαστικής αλυσίδας, τους χρηματοοικονομικούς οργανισμούς και κεφαλαιαγορές, μάρκετινγκ υπηρεσιών, διοίκησης επωνύμων προϊόντων, διεθνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, διοίκησης έργων, διαφήμισης, πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης, διοίκησης ολικής ποιότητας, διαχείρισης σχέσεων μάρκετινγκ, κοστολόγησης και λογιστικής κόστους, στρατηγικού μάνατζμεντ, και ηλεκτρονικού μάρκετινγκ.

Σημείωση: Μολονότι οι δύο κατευθύνσεις του τμήματος ΟΔΕ είναι διακριτές, εντούτοις ορισμένα μαθήματα είναι κοινά μεταξύ των κατευθύνσεων αυτών. Αυτό γιατί τα μαθήματα αυτά αποτελούν τη λογική συνέχεια των μαθημάτων κορμού (δηλαδή των μαθημάτων του πρώτου κύκλου) και επιπλέον, συντελούν στη συνέργεια των υπόλοιπων υποχρεωτικών μαθημάτων κατεύθυνσης. Πάντως, ο φοιτητής είναι σε θέση να επιλέξει ικανό αριθμό μαθημάτων μεταξύ μεγάλου αριθμού μαθημάτων επιλογής, διαμορφώνοντας έτσι το πρόγραμμα σπουδών της αρεσκείας του και εμβαθύνοντας στην κατεύθυνση που τον ενδιαφέρει.