ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Συμμετοχές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε άλλα Μεταπτυχιακά Προγράμματα


ΥΛΗ - ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2015-2016

Μάθημα: Μεθοδολογία Έρευνας και Στοιχεία Στατιστικής

Ύλη εισαγωγικών εξετάσεων

1. Μέθοδοι Έρευνας

1.1 Προετοιμασία επιστημονικής έρευνας

1.1.1 Έννοια και χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας

1.1.2 Είδη επιστημονικής έρευνας

1.1.3 Σχεδιασμός και δομή επιστημονικής εργασίας

1.1.4 Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας

1.1.5 Διατύπωση ερευνητικού προβλήματος (σκοποί, διατύπωση και δοκιμασία υπόθεσης)

1.1.6 Μέθοδοι δειγματοληψίας

1.1.7 Ποιοτική ή ποσοτική ερευνητική προσέγγιση

1.1.8 Ερευνητικά μέσα: ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, παρατήρηση, πείραμα

1.2 Συνδυασμός ερευνητικών μέσων

1.2.1 Κριτήρια εγκυρότητας και αξιοπιστίας των ερευνητικών μέσων

1.2.2 Επεξεργασία και αξιολόγηση αποτελεσμάτων της έρευνας


2. Στοιχεία Στατιστικής

2.1 Βασικές έννοιες Στατιστικής

2.2 Δείκτες κεντρικής τάσης

2.3 Δείκτες διασποράς

2.4 Δείκτες συνάφειας


Ενδεικτική βιβλιογραφία

1. Μεθοδολογία Έρευνας

Βαμβούκας, Μ.Ι. 2002. Εισαγωγή στην Ψυχοπαιδαγωγική Έρευνα και Μεθοδολογία. Αθήνα: Γρηγόρης

Δημητρόπουλος, Ε. 2001. Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Επιστημονικής Έρευνας. Αθήνα: «Έλλην»

Φίλιας, Β. 2000. Εισαγωγή στη Μεθοδολογία και τις Τεχνικές των Κοινωνικών Επιστημών. Αθήνα: Gutenberg.

2. Στοιχεία στατιστικής

Καραγεώργος, Δ. 2001. Στατιστική, Περιγραφική και Επαγωγική. Αθήνα: Σαββάλας.

Ρούσσος, Π. & Γ. Τσαούσης. 2002. Στατιστική εφαρμοσμένη στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Ζαφειρόπουλος, Κ. 2013. Εισαγωγή στην Στατιστική και τις πιθανότητες. Αθήνα: Κριτική.



2) Μάθημα: Ψυχολογικές και Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες

ΥΛΗ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ύλη Εισαγωγικών Εξετάσεων Μεταπτυχιακού Ειδικής Αγωγής

1. Αξιολόγηση, προγράμματα και διδασκαλία για άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:
1.1 Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και η σχέση της με τη διδασκαλία
1.2 Οργάνωση προγραμμάτων και διδασκαλίας για την εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες
1.3 Διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών στα άτομα με ειδικές ανάγκες
1.4 Προγράμματα και διδασκαλία για την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με αναπηρία
1.5 Δομή και φύση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

2. Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία και ΔΕΠΥ 2.1 Ορισμός, Αίτια, Συμπτωματολογία
2.2 Διαγνωστικά Κριτήρια Δυσλεξίας και άλλων Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών
2.3 Αλληλοδιαδοχή, Οφθαλμοκίνηση και Δυσλεξία
2.4 Οφθαλμοκίνηση, Δυσλεξία και ΔΕΠΥ (ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ)
2.5 Σχέση ΔΕΠΥ και Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών

3. Προβλήματα λόγου και επικοινωνίας
3.1 Ορισμοί και ταξινόμηση της επικοινωνίας και των προβλημάτων λόγου
3.2 Ανατομία, φυσιολογία και ακουστική του λόγου
3.3 Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές
3.4 Προβλήματα άρθρωσης, φωνολογίας και ροής της ομιλίας
3.5 Προβλήματα λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές (π.χ. νοητική καθυστέρηση, αυτισμός, επίκτητη παιδική αφασία, κ.ά.)
3.6 Προβλήματα λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά με βαρηκοΐα ή κώφωση

4. Προβλήματα Συμπεριφοράς
4.1 Επιθετική και αυτοτραυματική συμπεριφορά
4.2 Διαφοροδιάγνωση και εκπαιδευτική αξιολόγηση
4.3 Στρατηγικές αντιμετώπισης των προβλημάτων συμπεριφοράς: εκπαιδευτική και θεραπευτική προσέγγιση
4.4 Μοντέλα διαχείρισης της συμπεριφοράς στη σχολική τάξη

5. Νοητική Καθυστέρηση/ Νοητική Αναπηρία 5.1 Ορισμός, αιτιολογία και χαρακτηριστικά της νοητικής καθυστέρησης/ νοητικής αναπηρίας
5.2 Διδασκαλία ακαδημαϊκών και κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με νοητική καθυστέρηση/ νοητική αναπηρία
5.3 Ψυχοκινητικές και αντιληπτικοκινητικές διαταραχές παιδιών με νοητική καθυστέρηση/ νοητική αναπηρία

6. Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές/ Αυτισμός
6.1 Ορισμός, φύση και αιτιολογία των αναπτυξιακών διαταραχών
6.2 Διαφοροδιάγνωση του Αυτισμού και της Διάχυτης Αναπτυξιακής Διαταραχής
6.3 Μέθοδοι εκπαίδευσης ατόμων με αυτισμό
6.4 Θεραπευτικές παρεμβάσεις στα άτομα με αυτισμό
6.5 Συμβουλευτική γονέων με παιδιά με αυτισμό

7. Εκπαίδευση ατόμων με οπτική αναπηρία
7.1 Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης
7.2 Απτική αντίληψη
7.3 Ανάγνωση της Μπράιγ
7.4 Αξιολόγηση αναγνωστικής ικανότητας
7.5 Μέθοδοι διδασκαλίας

8. Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα ακοής 8.1 Κώφωση: αίτια, πρόληψη και αντιμετώπιση
8.2 Μέθοδοι διδασκαλίας
8.3 Υποστηρικτική τεχνολογία - Κοχλιακά εμφυτεύματα
8.4 Χαρακτηριστικά και ανάπτυξη της ομιλούμενης γλώσσας και της ΕΝΓ των ατόμων με προβλήματα ακοής
8.5 Κοινωνικοί παράμετροι της κώφωσης



ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αγαλιώτης, Ι. (2012). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες και προσαρμογής: To Aξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)

Αγαλιώτης, Ι. (2011). Διδασκαλία Μαθηματικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Φύση και Εκπαιδευτική διαχείριση των μαθηματικών δυσκολιών. Αθήνα: Eκδόσεις Γρηγόρη (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1, 2, 4, 5)

Δράκος, Γ. (2003). Ειδική Παιδαγωγική των Προβλημάτων Λόγου και Ομιλίας, β' έκδοση Αθήνα (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 3, 10, 11, 12, 14, 16, 17, 18, 19, 21)

Καρτασίδου, Λ. (2004). Μάθηση μέσω κίνησης - θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές της ψυχοκινητικής στην ειδική παιδαγωγική. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1, 2, 3, 4, 5)

Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για άτομα με ελαφρά και μέτρια νοητική καθυστέρηση http://www.pi-schools.gr/special_education_new/index_gr.htm (σελ 24-88)

Moores, D., F. (2007). Eκπαίδευση και Κώφωση (Επιμ. Α. Ζωνίου-Σιδέρη και Ε. Ντεροπούλου-Ντέρου (2005). Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1, 4, 7, 9, 11)

Οκαλίδου, Α. (2002). Βαρηκοΐα-Κώφωση: μελέτη της παραγωγής του λόγου και θεραπευτική παρέμβαση. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα. (Κεφάλαιο 2, ΔΩΡΕΑΝ, σε .pdf)

Παπαδόπουλος, Κ. (2005). Τύφλωση και Ανάγνωση. Θεσσαλονίκη: Eκδόσεις Ζήτη.

Dodgen,C.E. & Pavlidis,G.Th. (1990). "Sequencing, Timing, Rhythmic and Eye Movement Problems in Dyslexics". In G.Th.Pavlidis (Eds.), "Dyslexia: Neuropsychological and Genetic Perspective". Vol. I, Chichester, England. J. Wiley & Sons. [ΔΩΡΕΑΝ, σε .pdf]

Παυλίδης, Γ. Θ. (1988). Οφθαλμικές κινήσεις και δυσλεξία. Η διαγνωστική τους σπουδαιότητα. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 8, 5-32. [ΔΩΡΕΑΝ, σε .pdf)

Pavlidis, G. Th. (1990). "Dyslexia: Conceptualization, Etiology, Symptoms, and Diagnostic Criteria". 'Eννοιολογία και Συμπτωματολογία της Δυσλεξίας: Προβλήματα και Προτεινόμενες λύσεις' In: G. Th. Pavlidis, (ed.) Dyslexia: Cognitive, Language, and Treatment Perspectives. Volume II, Chichester, England. J. Wiley & Sons. [ΔΩΡΕΑΝ, σε .pdf)

Pavlidis, G. Th. (2000). Δυσλεξία, Μαθησιακές Δυσκολίες: Aίτια, Διάγνωση, Αντιμετώπιση στο βιβλίο των Βάμβουκας, Μ.Ι. & Πεδιαδίτης, Α.Δ. "Δύσκολες Μορφές Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη" Ρέθυμνο, σελ. 53-81. [ΔΩΡΕΑΝ, σε.pdf)

Pavlidis, G. Th., & Giannouli, V. (2003). "Spelling errors accurately differentiate USA-English speakers from Greek dyslexics: Implications for causality and treatment". 'Tα ορθογραφικά Λάθη Διαφοροποιούν με Ακρίβεια τους Αγγλόφωνους από τους Έλληνες Δυσλεξικούς: Συνέπειες για την Αιτιολογία και την Αντιμετώπιση' Ιn R. M. Joshi, C. K. Leong, & L.J. Kaczmarek (Eds.), 'Literacy Acquisition: The Role of Phonology, Morphology and Orthography'. Washington: IOS Press. [ΔΩΡΕΑΝ, σε .pdf)

Pavlidis, G. Th., & Giannouli, V. (2014). "Linking ADHD - Dyslexia and Specific Learning Difficulties". 'Συνδέοντας την ΔΕΠ/Υ -Δυσλεξία και τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες'. Ιn P. Garner, J. Kauffman & J. Elliott (Eds.), 'The Sage Handbook of Emotional and Behavioral Difficulties'. Sage, Publications. [ΔΩΡΕΑΝ, σε .pdf)

Πολυχρονοπούλου Στ. (2010) Νοητική Υστέρηση: Ψυχολογική, κοινωνιολογική και παιδαγωγική προσέγγιση Β' Τόμος Αθήνα: Αυτοέκδοση (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8)

Κολιάδης, Ε. (2010). Συμπεριφορά στο σχολείο. Αξιοποιούμε δυνατότητες, αντιμετωπίζουμε προβλήματα. Αθήνα: Εκδόσεις. Γρηγόρη

Συριοπούλου Δελλή, Χ. & Κασίμος, Δ (2013) Επικοινωνία και Εκπαίδευση Ατόμων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές/ Αυτισμό. Θεσ/νικη, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

ΥΛΗ σε ΔΩΡΕΑΝ .pdf

01 Okalidou - 2002 - Βαρηκοΐα-Κώφωση: μελέτη της παραγωγής του λόγου και θεραπευτική παρέμβαση (.pdf)

02 Pavlidis & Dodgen - 1990 - Sequencing, Timing, Rhythmic and Eye Movement Problems in Dyslexics (.pdf)

03 Pavlidis - 1988 - Οφθαλμικές κινήσεις και δυσλεξία. Η διαγνωστική τους σπουδαιότητα (.pdf)

04 Pavlidis - 1990 - Dyslexia: Conceptualization, Etiology, Symptoms, and Diagnostic Criteria (.pdf)

05 Pavlidis - 2000 - Δυσλεξία, Μαθησιακές Δυσκολίες: Aίτια, Διάγνωση, Αντιμετώπιση (.pdf)

06 Pavlidis & Giannouli - 2003 - Tα ορθογραφικά Λάθη Διαφοροποιούν με Ακρίβεια τους Αγγλόφωνους από τους Έλληνες Δυσλεξικούς: Συνέπειες για την Αιτιολογία και την Αντιμετώπιση'(.pdf)

07 Pavlidis & Giannouli - 2014 - Linking ADHD ?Dyslexia and Specific Learning Difficulties (.pdf)

08 Hatzifilippidou Pavlidis Katana Pavlidis, G. Th.: How Effective is the PAVLIDIS MULTIMEDIA METHOD for the treatment of Reading and Spelling Difficulties of Greek Dyslexics (.pdf)

09 Samaras Pavlidis G. Th.: CAN OPHTHALMOKINESIS (PAVLIDIS TEST) OBJECTIVELY PROGNOSE- DIAGNOSE PRESCHOOLERS AT HIGH-RISK FOR ADHD? (.pdf)




Τελευταία ενημέρωση: 12/06/2015 08:49:48