Eξεταστέα ύλη και προτεινόμενη ενδεικτική βιβλιογραφία ακαδημαϊκού έτους 2022-2023


ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΩΝ 2022-2023


Μάθημα: Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  1. Αξιολόγηση, προγράμματα και διδασκαλία για άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  2. Εννοιολογικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
  3. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
  4. Συναισθηματικές διαταραχές, Προβλήματα Συμπεριφοράς
  5. Νοητική Καθυστέρηση/ Νοητική Αναπηρία
  6. Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
  7. Σωματικές/κινητικές αναπηρίες, Χρόνιες παθήσεις
  8. Ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό-κοινωνικό γίγνεσθαι
  9. Εργασιακή ένταξη των ατόμων με αναπηρία
  10. Η αναπηρία στη σύγχρονη ειδική αγωγή και εκπαίδευση

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αγαλιώτης, Ι. (2012). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: To Aξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)

Παπακωνσταντίνου, Δ. (2019). Εργασία, Εργασιακές Σχέσεις & Πολιτικές Απασχόλησης των Ατόμων με Αναπηρία. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)

Smith D. D. & Tyler, N. C. (2019). Εισαγωγή στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. [Εκδότης: Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε.]

 

ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαίδευση ενηλίκων

  1. Εννοιολογικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
  2. Φιλοσοφικές βάσεις και θεωρητικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
  3. Μορφές και κίνητρα μάθησης ενηλίκων
  4. Μαθησιακές ομάδες ενηλίκων
  5. Οι ρόλοι του εκπαιδευτή ενηλίκων
  6. Τα εμπόδια στην μάθηση ενηλίκων
  7. Οι πρωταγωνιστές στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
  8. Διασφάλιση ποιότητας στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
  9. Μοντέλα αξιολόγησης στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτισης

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Παπασταμάτης, Α.( 2010 ). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Θεμέλια της Διδακτικής Πράξης. Αθήνα: Σιδέρης.

Rogers, A. ( 1999 ). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Σταμπουλής, Μ.( 2017). Αρχιτεκτονική Σχεδιασμού και Υλοποίησης Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

 

Μάθημα: Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες

  1. Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας: βιβλιογραφική ανασκόπηση, συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, ζητήματα δεοντολογίας και πολιτικής
  2. Βασικές έννοιες δειγματοληψίας, τρόποι δειγματοληψίας
  3. Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων: εργαλεία, ερωτηματολόγια, δείκτες και κλίμακες, διαδικτυακές έρευνες, επεξεργασία, συνεχείς και διακριτές μεταβλητές, μέτρα κεντρικής τάσης και διασπορά
  4. Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων: έρευνα πεδίου, εργαλεία, χαρακτηριστικά και είδη της ποιοτικής έρευνας, επεξεργασία, ανάλυση δεδομένων
  5. Ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας
  6. Παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας: πίνακες, σχήματα, συντελεστές συσχέτισης, σχολιασμοί πινάκων, ερμηνείες αποτελεσμάτων 

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Babbie, E. (2011 & 2013 ψηφιακά). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Αθήνα. Κριτική.

Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Αθήνα. Κριτική

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font