Eξεταστέα ύλη και προτεινόμενη ενδεικτική βιβλιογραφία ακαδημαϊκού έτους 2024-2025


ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2024-2025

 

 

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΤΙΤΛΟΣ: Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

  1. Αξιολόγηση, προγράμματα και διδασκαλία για άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  2. Εννοιολογικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
  3. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
  4. Συναισθηματικές διαταραχές, Προβλήματα Συμπεριφοράς
  5. Νοητική Καθυστέρηση/ Νοητική Αναπηρία
  6. Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
  7. Σωματικές/κινητικές αναπηρίες, Χρόνιες παθήσεις
  8. Ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό-κοινωνικό γίγνεσθαι
  9. Εργασιακή ένταξη των ατόμων με αναπηρία
  10. Η αναπηρία στη σύγχρονη ειδική αγωγή και εκπαίδευση

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αγαλιώτης, Ι. (2012). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: To Aξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)

Παπακωνσταντίνου, Δ. (2019). Εργασία, Εργασιακές Σχέσεις & Πολιτικές Απασχόλησης των Ατόμων με Αναπηρία. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)

Smith D. D. & Tyler, N. C. (2019). Εισαγωγή στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. [Εκδότης: Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε.]

 

ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΤΙΤΛΟΣ: Εκπαίδευση ενηλίκων

  1. Εννοιολογικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
  2. Φιλοσοφικές βάσεις και θεωρητικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
  3. Μορφές και κίνητρα μάθησης ενηλίκων
  4. Μαθησιακές ομάδες ενηλίκων
  5. Οι ρόλοι του εκπαιδευτή ενηλίκων
  6. Τα εμπόδια στην μάθηση ενηλίκων
  7. Οι πρωταγωνιστές στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
  8. Διασφάλιση ποιότητας στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
  9. Μοντέλα αξιολόγησης στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτισης

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Παπασταμάτης, Α.( 2010 ). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Θεμέλια της Διδακτικής Πράξης. Αθήνα: Σιδέρης.

Rogers, A. ( 1999 ). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Σταμπουλής, Μ.( 2017). Αρχιτεκτονική Σχεδιασμού και Υλοποίησης Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

 

ΚΟΙΝΟ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΕΙΣ

ΤΙΤΛΟΣ: Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες

  1. Ζητήματα δεοντολογίας και πολιτικής στην έρευνα
  2. Η επιστημονική εργασία
  3. Η βιβλιογραφική έρευνα
  4. Σχεδιασμός και υλοποίηση μιας ποσοτικής έρευνας:
    1. Η έρευνα με ερωτηματολόγιο: είδη, σχεδιασμός, στοιχεία και ερωτήσεις ερωτηματολογίου
    2. Κλίμακες μέτρησης
  5. Ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας
  6. Δειγματοληψία 
  7. Είδη και μέθοδοι ποιοτικής έρευνας
  8. Η μελέτη και η συγγραφή μιας επιστημονικής έρευνας:
    • Βιβλιογραφική επισκόπηση, Διατύπωση υποθέσεων, Μεθοδολογία, παρουσίαση αποτελεσμάτων, Συζήτηση και Συμπεράσματα. 
    • Χρήση του Διαδικτύου, αξιολόγηση ποιότητας των διαδικτυακών πηγών   

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Babbie, E. (2018). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Αθήνα. Κριτική.

Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Αθήνα. Κριτική

 

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font