Eξεταστέα ύλη και προτεινόμενη ενδεικτική βιβλιογραφία ακαδημαϊκού έτους 2021-2022
ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΩΝ 2021-2022
Μάθημα: Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Αξιολόγηση, προγράμματα και διδασκαλία για άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Εννοιολογικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Συναισθηματικές διαταραχές, Προβλήματα Συμπεριφοράς
- Νοητική Καθυστέρηση/ Νοητική Αναπηρία
- Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
- Σωματικές/κινητικές αναπηρίες, Χρόνιες παθήσεις
- Ισότιμη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στο εργασιακό-κοινωνικό γίγνεσθαι
- Εργασιακή ένταξη των ατόμων με αναπηρία
- Η αναπηρία στη σύγχρονη ειδική αγωγή και εκπαίδευση
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αγαλιώτης, Ι. (2012). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: To Aξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)
Παπακωνσταντίνου, Δ. (2019). Εργασία, Εργασιακές Σχέσεις & Πολιτικές Απασχόλησης των Ατόμων με Αναπηρία. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)
Smith D. D. & Tyler, N. C. (2019). Εισαγωγή στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg. [Εκδότης: Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε.]
Μάθημα: Εκπαίδευση ενηλίκων
- Εννοιολογικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Φιλοσοφικές βάσεις και θεωρητικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Μορφές και κίνητρα μάθησης ενηλίκων
- Μαθησιακές ομάδες ενηλίκων
- Οι ρόλοι του εκπαιδευτή ενηλίκων
- Τα εμπόδια στην μάθηση ενηλίκων
- Οι πρωταγωνιστές στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
- Διασφάλιση ποιότητας στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση
- Μοντέλα αξιολόγησης στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτισης
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Παπασταμάτης, Α.( 2010 ). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Θεμέλια της Διδακτικής Πράξης. Αθήνα: Σιδέρης.
Rogers, A. ( 1999 ). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Σταμπουλής, Μ.( 2017). Αρχιτεκτονική Σχεδιασμού και Υλοποίησης Προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Μάθημα: Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
- Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας: βιβλιογραφική ανασκόπηση, συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, ζητήματα δεοντολογίας και πολιτικής
- Βασικές έννοιες δειγματοληψίας, τρόποι δειγματοληψίας
- Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων: εργαλεία, ερωτηματολόγια, δείκτες και κλίμακες, διαδικτυακές έρευνες, επεξεργασία, συνεχείς και διακριτές μεταβλητές, μέτρα κεντρικής τάσης και διασπορά
- Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων: έρευνα πεδίου, εργαλεία, χαρακτηριστικά και είδη της ποιοτικής έρευνας, επεξεργασία, ανάλυση δεδομένων
- Ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας
- Παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας: πίνακες, σχήματα, συντελεστές συσχέτισης, σχολιασμοί πινάκων, ερμηνείες αποτελεσμάτων
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Babbie, E. (2011 & 2013 ψηφιακά). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Αθήνα. Κριτική.
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Αθήνα. Κριτική