- 2310 891.148
- amaniati uom.edu.gr
- Γραφείο: Ε, Ημιώροφος
Μανιάτη Ανθή
Εντεταλμένη Διδάσκουσα στο πλαίσιο απόκτησης ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας σε νέους επιστήμονες κατόχους διδακτορικού στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Γραμματεία Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Γραμματεία
Εντεταλμένη Διδάσκουσα στο πλαίσιο απόκτησης ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας σε νέους επιστήμονες κατόχους διδακτορικού στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Διδακτικό Προσωπικό (Τμήμα Οικονομικών Επιστημών)
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
(ΟΙ0516)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
ECO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Περιγραφή
Β' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (ΣΤ΄ & Η΄ εξάμηνα) - ΟΜΑΔΑ Β΄
ΟΙ0516 - ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
- ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (ΚΑΠ)
(ΟΙ0615)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
ECO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Περιγραφή
Β' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (ΣΤ΄ & Η΄ εξάμηνα) - ΟΜΑΔΑ Β΄
ΟΙ0615 - ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (ΚΑΠ)
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
|||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΙ0615 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ & Η’ |
|||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (ΚΑΠ) |
|||||
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ |
ΜΑΝΙΑΤΗ ΑΝΘΙΑ |
|||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
Διαλέξεις |
4 |
5,5 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΟΧΙ |
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
|||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://openeclass.uom.gr/courses/UNI380/ (Σημείωση: οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι/ες στην διαδικτυακή πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Open eClass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας) |
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να αναπτύξουν ικανότητες διερεύνησης και ανάλυσης των θεμάτων που σχετίζονται με τη Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) που έχει υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) για την λειτουργία και ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς για τα γεωργικά προϊόντα και την διάρθρωση του τομέα της αγροτικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, παρέχονται στους φοιτητές και τις φοιτήτριες γνώσεις για διάφορες πτυχές της ΚΑΠ. Στην αρχή του μαθήματος γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στις καταβολές και την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη δημιουργία της μέχρι σήμερα. Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται το ιστορικό της δημιουργίας και η πορεία εξέλιξης της ΚΑΠ και παρουσιάζονται οι προσπάθειες για την μεταρρύθμισή της από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 μέχρι σήμερα. Η παρουσίαση αυτή γίνεται τόσο μέσα από το πρίσμα των πολιτικών και οικονομικών θεωριών των οικονομικών ολοκληρώσεων στην Ευρώπη και διεθνώς, όσο και εμπειρικά με βάση τις συγκεκριμένες φάσεις στην διαδικασία της διαμόρφωσης του χαρακτήρα της μέχρι σήμερα. Στην συνέχεια αναλύονται ζητήματα που αφορούν τα θεσμικά όργανα, τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και την χρηματοδότηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ιδιαίτερη έμφαση στην ΚΑΠ. Στην συνέχεια παρουσιάζονται οι στόχοι και τα μέσα (κανόνες, μηχανισμοί και μέτρα πολιτικής) που αποτελούν τον πυρήνα της ΚΑΠ για την ρύθμιση της παραγωγής, του εμπορίου και της επεξεργασίας των γεωργικών προϊόντων στην Ε.Ε., καθώς και οι επιπτώσεις αυτών στην ευρωπαϊκή και ειδικότερα στην ελληνική γεωργία με ανάλυση μερικής ισορροπίας κλειστής και ανοιχτής αγοράς. Η ανάλυση επεκτείνεται στις διεθνείς εμπορικές σχέσεις και το νέο διεθνές περιβάλλον για την εμπορία αγροτικών προϊόντων και εξετάζονται οι επιδράσεις αυτών στην πορεία και τις προοπτικές της ΚΑΠ στο πλαίσιο του διαμορφούμενου ευρωπαϊκού πολιτικού συστήματος. Τέλος, γίνεται μια σε βάθος ανάλυση όσον αφορά την ΚΑΠ στο πλαίσιο των διεθνών εμπορικών διαπραγματεύσεων των GATT/WTO. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος η φοιτήτρια/ο φοιτητής θα είναι σε θέση: 1. Να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν βασικά θέματα της αγροτικής πολιτικής του κράτους και της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά τις βαθύτερες καταβολές και το ιστορικό τους βάθος. 2. Να αναλύουν επαρκώς την διαχρονική εξέλιξη της ΚΑΠ με βάση τα δεδομένα του παρελθόντος. 3. Να αντιλαμβάνονται την σημερινή πραγματικότητα σημαντικών παραμέτρων της ΚΑΠ βασιζόμενοι στην γνώση του παρελθόντος και των πιο πρόσφατων εξελίξεων. 4. Να ερμηνεύουν, όσον αφορά ειδικότερα την ΚΑΠ, τα ξεχωριστά εθνικά συμφέροντα τα οποία οδηγούν συχνά σε αποκλίνουσες θέσεις μεταξύ των χωρών-μελών της ΕΕ. 5. Να κατανοούν τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα μέτρων πολιτικής, όποτε επιδιώκεται μέσω παρεμβάσεων στις τιμές να ασκείται κλαδική πολιτική, όπως παραδοσιακά συμβαίνει με την ΚΑΠ. 6. Να ερμηνεύουν από οικονομική σκοπιά τις συγκρούσεις και τη διαμόρφωση συμμαχιών μεταξύ κρατών με βάση το παράδειγμα της ΚΑΠ και τις αντιθέσεις που αυτή προκαλεί σε διεθνές επίπεδο. |
Γενικές Ικανότητες |
Η παρακολούθηση του μαθήματος θα συμβάλει ώστε οι πτυχιούχοι μετά την απόκτηση του πτυχίου να έχουν τις ικανότητες:
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Δια ζώσης |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e class. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Μελέτη για τη συγγραφή και παρουσίαση εργασίας |
20 |
|
Αυτόνομη Μελέτη |
93 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
165 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ |
|
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|