Πρόγραμμα Σπουδών
- ΚΟΡΜΟΣ 1ο έως 4ο εξάμηνο
- Κατεύθυνση Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
- Κατεύθυνση Μάρκετινγκ και Διοίκησης Λειτουργιών
2ο Εξάμηνο
ΚΟΡΜΟΣ 1ο έως 4ο εξάμηνο
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
(ΟΔ0604) - ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
(ΟΔ0202) - ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
(ΟΔ0304) - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ II
(ΟΔ0303) - ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ I (πρώην "Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής")
(ΟΔ0203)
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0604 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ (Σύνολο Μαθήματος) |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://openeclass.uom.gr/courses/BA104/ https://www.uom.gr/ba/programma-spoydon/kormos-1o-eos-4o-eksamhno?semester=2#undefined2 |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Ο πρωταρχικός στόχος του μαθήματος είναι η παροχή εξειδικευμένης γνώσης και γνώσης αιχμής σχετικά με τα κύρια θέματα που αφορούν στη διοίκηση λειτουργιών και τη στρατηγική τους σημασία σε οποιοδήποτε οργανισμό. Στόχος είναι οι φοιτητές να αναγνωρίζουν και εξηγούν τις κύριες μεθόδους και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη διοίκηση παραγωγής / λειτουργιών και να προσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο /συμβάλλουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας μιας επιχείρησης. Μέσα από τη μελέτη πραγματικών περιπτώσεων στην ελληνική βιομηχανία, οι φοιτητές καλούνται να ερμηνεύσουν και να αξιολογήσουν καλύτερα την προσφορά και χρήση των παραπάνω μεθόδων. Επίσης, οι φοιτητές , μέσω του μαθήματος, αναμένεται να εξασκήσουν την κριτική τους σκέψη σχετικά με το πώς να αναλύουν αυτά τα προβλήματα και να λαμβάνουν τις αντίστοιχες αποφάσεις. Οι φοιτητές συνδέουν τα κύρια θέματα στη διοίκηση λειτουργιών με την επιχειρηματική πραγματικότητα όσον αφορά στις αρχές, θεωρίες, μεθοδολογίες και πρακτικές θεμάτων της διοίκησης λειτουργιών, κατανοούν και κρίνουν το ρόλο της μέσα στην επιχείρηση, την επίδρασή της στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης και την αλληλεπίδρασή της με τις υπόλοιπες βασικές λειτουργίες της επιχείρησης. Οι φοιτητές αναγνωρίζουν και διακρίνουν τις κύριες περιοχές της διοίκησης λειτουργιών, καθώς και τα εργαλεία και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για τη λήψη αποφάσεων σε αυτές. Με αυτόν τον τρόπο, οι φοιτητές αποκτούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων στα αντίστοιχα θέματα. Κάθε μάθημα αφιερώνεται σε ένα συγκεκριμένο θέμα της Διοίκησης Λειτουργιών (Εισαγωγή στη Διοίκηση Λειτουργιών, Στρατηγικός Ρόλος της Διοίκησης Λειτουργιών, Μέτρηση & Βελτίωση Παραγωγικότητας, Ανάλυση Για Προβλέψεις Ζήτησης, Ανάλυση και Σχεδιασμός Παραγωγικής Δυναμικότητας, Επιλογή Θέσης Εγκατάστασης, Σχεδίαση Παραγωγικής Διαδικασίας, Σχεδίαση Χωροταξικής Διάταξης, Διαχείριση Αποθεμάτων). Οι φοιτητές γνωρίζουν τη συστηματική ανάλυση των θεμάτων και εμβαθύνουν στις αντίστοιχες επιστημονικές εξελίξεις. Οι φοιτητές συσχετίζουν τη θεωρία με την πράξη, συμπεραίνουν τα οφέλη υιοθέτησης καίριων περιοχών της διοίκησης λειτουργιών, διευρύνουν και προσαυξάνουν τις γνώσεις στο πεδίο της Διοίκησης Λειτουργιών και καλλιεργούν πρωτότυπη σκέψη μέσα από τη μελέτη πραγματικών περιπτώσεων σε ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο δύνανται να μεταφέρουν τις γνώσεις και ικανότητες που απέκτησαν σε επαγγελματικό / επιχειρηματικό πλαίσιο.. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στα παρακάτω: • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των αντίστοιχων μεθόδων και εργαλείων που διδάσκονται. • Λήψη αποφάσεων σε κύρια θέματα διοίκησης λειτουργιών • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης - Άσκηση κριτικής |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η Διοίκηση Λειτουργιών (Operations Management) είναι ένα επιστημονικό πεδίο που ασχολείται με την αποτελεσματική διοίκηση των πόρων μιας επιχείρησης. Αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο τις λειτουργίες του σχεδιασμού και του ελέγχου αλλά και τον αποτελεσματικό συντονισμό με τις άλλες λειτουργίες και την σταθερή γνώση του τρόπου με τον οποίο οι λειτουργίες υποστηρίζουν και διαμορφώνουν την στρατηγική της επιχειρησιακής μονάδας. Προφανώς, η Διοίκηση Λειτουργιών εφαρμόζεται στους κατασκευαστικούς οργανισμούς καθώς επίσης και στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών, δημόσιους ή ιδιωτικούς, κερδοσκοπικούς ή μη. Πολλοί κάτοχοι πτυχίων Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων αποκτούν θέσεις σε αυτό το πεδίο, αφού η λειτουργία της διοίκησης λειτουργιών ενός οργανισμού απασχολεί τα περισσότερα άτομα και χρησιμοποιεί τα περισσότερα πάγια περιουσιακά στοιχεία μιας επιχείρησης. Οι απαραίτητες δεξιότητες για την Διοίκηση Λειτουργιών λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους εν δυνάμει εργοδότες. Το μάθημα Διοίκηση Λειτουργιών είναι το σημείο έναρξης. Μέσω αυτού οι φοιτητές εφοδιάζονται με τα απαραίτητα εφόδια για να λειτουργήσουν οποιοδήποτε οργανισμό, ενώ ταυτόχρονα το μάθημα παρέχει την βασική γνώση και τις δεξιότητες πάνω στις οποίες θα μπορέσουν στη συνέχεια να κτίσουν. Οποιαδήποτε θέση και αν κατέχουν οι φοιτητές σε έναν οργανισμό, το μάθημα θα τους δώσει μία εκτίμηση του ρόλου του διευθυντή λειτουργιών. Θα κατανοήσουν πώς η θεωρία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη σε διάφορους οργανισμούς. Τέλος, αυτό το μάθημα δίνει έμφαση στις συντονισμένες επιδράσεις των άλλων λειτουργικών περιοχών καθώς επίσης συγκεντρώνεται στη λειτουργία του οργανισμού που ασχολείται με το σχεδιασμό, προγραμματισμό και έλεγχο των πόρων για την παροχή αγαθών και υπηρεσιών. Κάθε διάλεξη αφιερώνεται σε ένα συγκεκριμένο θέμα της Διοίκησης Λειτουργιών. Τα θέματα διαπραγματεύονται συστηματικά και με λογική σειρά. Οι διαλέξεις χρησιμοποιούνται ως πλαίσιο για την ατομική μελέτη των φοιτητών. Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης πραγματοποιείται μέσω μελετών περιπτώσεων, δημοσιευμένων άρθρων, βίντεο. Ενδεικτικά θέματα που καλύπτει το μάθημα αφορούν: Εισαγωγή στη Διοίκηση Λειτουργιών, Στρατηγικός Ρόλος της Διοίκησης Λειτουργιών, Μέτρηση & Βελτίωση Παραγωγικότητας, Ανάλυση Για Προβλέψεις Ζήτησης, Ανάλυση και Σχεδιασμός Παραγωγικής Δυναμικότητας, Επιλογή Θέσης Εγκατάστασης, Σχεδίαση Παραγωγικής Διαδικασίας, Σχεδίαση Χωροταξικής Διάταξης, Διαχείριση Αποθεμάτων. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Δια ζώσης |
||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση ηλεκτρονικού προβολέα, ηλεκτρονικού πίνακα και Η/Υ (π.χ εφαρμογές Microsoft Office –Power Point, Excel κ.ά) με σύνδεση και σε εφαρμογές του Διαδικτύου (χρήση YouTube). Χρησιμοποιείται η ηλεκτρονική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Open-e-Class για την υποστήριξη της οργάνωσης του μαθήματος. Εκεί αναρτώνται όλες οι διαφάνειες, τα παραδείγματα, οι μελέτες περίπτωσης, επιστημονικά άρθρα κ.α. που συνδέονται με το μάθημα Χρησιμοποιείται η παραπάνω πλατφόρμα, όπως και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για την επικοινωνία με τους φοιτητές Προτείνονται ιστοσελίδες σχετικές με το αντικείμενο και τις επιμέρους ενότητες του μαθήματος. Χρησιμοποιείται το υλικό από αυτές τις ιστοσελίδες στην κατανόηση του μαθήματος και στην παρουσίαση βέλτιστων πρακτικών και παραδειγμάτων. |
||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική Κριτήρια Αξιολόγησης: • Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (ερωτήσεις σύντομης απάντησης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, επίλυση προβλημάτων) Η αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών διασφαλίζεται μέσω των πολλαπλών μεθόδων αξιολόγησης, των πολλαπλών θεμάτων στις γραπτές εξετάσεις (ανοικτές ερωτήσεις – ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – ασκήσεις), καθώς και τη συχνή αλλαγή των θεμάτων αυτών. Η διαφάνεια της αξιολόγησης διασφαλίζεται με το ότι οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν τα γραπτά και τις εργασίες τους μέσα σε χρονικό διάστημα περίπου ενός μήνα από την ημέρα ανακοίνωσης των βαθμών τους, έτσι ώστε να λύνονται τυχόν απορίες ή ενστάσεις. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: 1. Διοίκηση Λειτουργιών-Βιωσιμότητα και Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας Heizer J., Render B., Munson C., Broken Hills Publishers Ltd., 2020, Λευκωσία. 2. Jacobs, R. & Chase, R., «Διοίκηση Λειτουργιών & Εφοδιαστικής Αλυσίδας», 1η Ελληνική Έκδοση, Εκδόσεις Broken Hills Publishers Ltd., Λευκωσία, 2012. 3. Operations Management for Competitive Advantage, Chase, Jacobs, Aquilano, 11th edition, McGraw Hill, 2006. 4. Production and Operations Management, Norman Gaither, Dryden Press. 5. Production / Operations Management, William J. Stevenson, Irwin Inc. 6. Operations Management: Strategy and analysis, Lee J. Krajewski and Larry P. Ritzman, Addison-Wesley. 7. Production/ Operations Management: concepts and situations, Roger W. Schemer, Macmillan. 8. Decision Support Systems for Production and Operations Management, Vahid Lofti and C. Carl Pegels, Richard Irwin, Inc. 9. Applied Production and Operations Management, J. Evans, D. Anderson, D. Sweeney, T. Williams, West Publishing Company. 10. Production/ Operations Management, Thomas Hendrick, Franklin Moore, Richard Irwin, Inc. 11. Operations Management, James Dilworth, Mc Graw-Hill. 12. IS-QSOM, Quantitative Systems for Operations Management, Prentice Hall. 13. Production and Operations Management, Heizer and Render, Allyn and Bacon 14. Just-In-Time Management, M. J. Schniedejans, Allyn and Bacon. 15. Operations Management-Concepts, Methods and Strategies, M. A. Vonderembse and G. P. White, West Publishing Co. 16. Operations Management-Principles & Practice, Tomes A. and Hayes M., Prentice Hall. 17. Fundamentals of Production/Operations Management, W. A. Ruch, H. E. Feacon, C. D. Wiefers, West Publishing. 18. Operations Management: Serving the Customer, R.J. Schonberger, E. M. Knod, Business Publications Inc. 19. Production/Operations Management: Text and Cases, T. Hill, Prentice Hall. 20. Restoring our Competitive Edge: Competing through Manufacturing, R. Hayes and S.C. Wheelwright., J. Wiley & Sons. 21. Essentials of Production and Operations Management, R. Wild, Casell. 22. Manufacturing Strategy: Formulation and Implementation, G. R. Greenhalgh. 23. The Essence of Operations Management, Terry Hill , Prentice Hall. 24. Business Logistics Management, Ronald H. Ballou, Prentice Hall. 25. Service Operations Management, Robert G. Murdick, Barry Render, Roberta S. Rusell, Prentice Hall. 26. Production and Operations Management, Everett E.Adam, Jr. and Ronald J. Ebert, 5th edition, Prentice Hall. 27. Διοίκηση Παραγωγής, Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Κ. Δερβιτσιώτη, Αθήνα 1993. 28. Operations Management Cases, W. Gehrleim, McGraw Hill, 2006. 29. Operations Management, fourth edition, Slack, Chambers, Johnston, Prentice Hall, 2004. 30. Operations Management for MBAs, second edition, Meredith, Shafer, Wiley, 2002. 31. Supply Chain Management, second edition, Chopra, Meindl, Prentice Hall, 2004. 32. Production and Operations and Analysis, Steven Nahmias, 6th edition, Irwin, 2006 Σχετικά ακαδημαϊκά περιοδικά:
Ενδεικτικοί Ιστότοποι Quality topics like process improvement, teamwork, and certification, products for professional growth and quality-related standards.. Associated Quality Consultants, Inc: A large collection of free quality information. National Quality Research Center, at University of Michigan http://www.bus.umich.edu/resource/nqrc/nqrc.html They conduct and report on the yearly American Customer Satisfaction Index Total Quality Engineering "dedicated to improving business competitiveness through quality tools, principles, and techniques" At MIT, there is a Center for Technology, Policy and Industrial Development, Warwick Business School in the UK, has a collection of Operations Management Links, including an Operations Management screensaver. Be sure to check out the concept corner. http://www.wbs.warwick.ac.uk/omindex/ The essential idea of poka-yoke is to design your process so that mistakes are impossible or at least easily detected and corrected. http://www.cox.smu.edu/jgrout/pokayoke.html A non-profit organization, about quality, creativity and innovative management. Productivity, Inc. http://www.productivity-inc.com/ The Agility Forum Learn about the International Standards Organization (ISO) at the ISO homepage: Business Research in Information and technology To check out the latest in freeware, shareware, demos and trial business software, try http://www.softseek.com/Business_and_Productivity/ and for business simulations http://www.softseek.com/Games/Business_Simulations/ A great design resource Industrial Technology Institute, Performance Benchmarking Service http://www.iti.org/pbs/aboutus.htm Computer Aided Assembly Planning at Wright State University http://www.cs.wright.edu/research/caap/default.html National Association of Manufacturers host a site called Manufacturing Central Coalition for Intelligent Manufacturing Systems Intelligent Manufacturing Systems, a non-profit org. U.S. Government's National Institute for Standards and Technology American Supplier is a non-profit organization specializing in supply issues. They have a lot of publications on different topics, including Taguchi (Mr. Taguchi is the President). This institute for operations research and management sciences will send you a weekly e-mail, if you like, and has information on conferences and talks given by members. Interesting demos of management information systems - particularly Geographic Information Systems http://www.man.ac.uk/idpm/isdemo.htm Behind the scenes view of Recreational Equipment Corp. (REI) http://www.nytimes.com/library/tech/99/05/biztech/articles/24web.html State of the Art Practices in Operations From Toyota Company http://www.toyota.com/about/operations http://www.toyota.co.jp/en/index.html State of the Art Practices in Operations From Ford Motor Company Greek magazine PLANT http://www.plant-management.gr Hellenic Organization for Standardization (ELOT) Greek Magazines |
Περιγραφή
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0202 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
4 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
|
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Οι φοιτητές/οι φοιτήτριες θα μπορούν να αντιληφθούν βασικές έννοιες εμπορικού δικαίου και επιχειρηματικότητας, να αναγνωρίζουν θέματα που ανακύπτουν στην καθημερινότητα της εν γένει εμπορικής δραστηριότητας και να τα επιλύουν μετά από ανάλυση περιπτωσιολογίας (case studies) από τον χώρο των εμπορικών συναλλαγών. Στόχος του μαθήματος, είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές/τις φοιτήτριες με την έννοια και τη σημασία των εμπορικών πράξεων και των συνεπειών τους, της εμπορικής ιδιότητας, των προϋποθέσεων και των συνεπειών απόκτησης και απώλειάς της, των διάφορων εταιρικών τύπων καθώς και των εμπορικών συμβάσεων, μέσα από την ανάλυση της νομοθεσίας, της νομολογίας, της βιβλιογραφίας αλλά και περιπτωσιολογίας από την πρακτική των συναλλαγών. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην αναζήτηση και ανάλυση δεδομένων και πληροφοριών από τον χώρο της οργάνωσης και της διοίκησης επιχειρήσεων, ενισχύοντας την κριτική σκέψη σε νομικά ζητήματα που ανακύπτουν κατά την άσκηση εμπορικής δραστηριότητας (π.χ. σύσταση και λύση εταιρίας, θάνατος εταίρου, πτώχευση, εκκαθάριση, κλπ) |
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ενδεικτικά η παρουσίαση του μαθήματος ακολουθεί την πιο κάτω δομή: •Βασικές έννοιες του εμπορικού δικαίου
• Οι εμπορικές πράξεις
• Οι έμποροι
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ, ΠΡΟΒΟΛΗ PPT, ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ |
||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με γραπτές εξετάσεις |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΟΔ.: ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΑΚΚΟΥΛΑ, 2021, ISBN: 978-960-648-260-1 |
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
|||||
ΤΜΗΜΑ |
ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
|||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0304 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β’ |
|||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ |
|||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
|
4 |
5 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
|||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Παρέχεται πληροφόρηση, το περίγραμμα, η ύλη των εξετάσεων και οι διαφάνειες του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου. Άρθρα σχετικά με το μάθημα αναρτώνται στη σελίδα https://www.facebook.com/macroodepamak/. |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Μετά το πέρας των μαθημάτων και την επιτυχή εξέτασή τους οι φοιτητές/ήτριες αναμένεται να:
α. Τη λειτουργία, την οικονομική επίδοση και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. β. Την οικονομική ανάπτυξη, τα εισοδήματα των νοικοκυριών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την απασχόληση και την ανεργία. γ. Τις τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών, το επίπεδο τιμών, τον πληθωρισμό, την πορεία των επιτοκίων και την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.
α. στην εργασία τους σε θέματα που επηρεάζονται από τα μακροοικονομικά μεγέθη, β. ώστε να προστατεύουν τα εισοδήματά τους από τον πληθωρισμό, γ. ώστε να τοποθετούν τις αποταμιεύσεις τους στις επιλογές που θα τους αποφέρουν τις καλύτερες δυνατές αποδόσεις, ανάλογα με τους κινδύνους που είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγή στη Μακροοικονομική: ΑΕΠ, Πληθωρισμός, Ανάπτυξη, Ύφεση και Ανεργία. 2. Δημόσιος Προϋπολογισμός, Πρωτογενές και Δημοσιονομικό Πλεόνασμα και Έλλειμμα, Δημόσιο Χρέος. 3. Οι Στόχοι της Μακροοικονομικής Πολιτικής. 4. Οικονομική Ανάπτυξη: Θεωρία και Πολιτική. 5. Συνολική Ζήτηση στην Οικονομία. 6. Ισορροπία Από την Πλευρά της Ζήτησης στην Οικονομία. 7. Η Πλευρά της Προσφοράς: Ισορροπία της Συνολικής Ζήτησης και Συνολικής Προσφοράς. 8. Διαχείριση της Συνολικής Ζήτησης: Δημοσιονομική Πολιτική. 9. Το Χρήμα και το Τραπεζικό Σύστημα. 10. Διαχείριση της Συνολικής Ζήτησης: Νομισματική Πολιτική. 11. Τα Ελλείμματα του Προϋπολογισμού στη Βραχυχρόνια και τη Μακροχρόνια Περίοδο. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρησιμοποιείται η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Eclass του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για την ανάρτηση εγγράφων (περίγραμμα μαθήματος, διαφάνειες διαλέξεων, ύλη εξετάσεων, χρήσιμα links κλπ.). Επίσης, για την επικοινωνία με τους/ις φοιτητές/ήτριες μέσω ανακοινώσεων και αποστολής μηνυμάτων. Χρησιμοποιείται Η/Υ και βιντεοπροβολέας με Power Point για την προβολή των διαφανειών των διαλέξεων στο αμφιθέατρο. Τέλος, στις διαλέξεις γίνεται πρόσβαση σε ιστοσελίδες επιχειρηματικών εφημερίδων και περιοδικών για την ανάλυση πρόσφατων άρθρων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος, καθώς και σε ιστοσελίδες με σχετικά στοιχεία. |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση στα Ελληνικά που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κάποιες από τις οποίες είναι κρίσεως και κάποιες επίλυσης αριθμητικών ασκήσεων. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Α. Ελληνικά
Β. Αγγλικά
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Επειδή αντικειμενικά οι φοιτητές/ήτριες στο 2ο εξάμηνο δεν έχουν αποκτήσει ακόμη κάποιες βασικές γνώσεις, δεν προτείνονται επιστημονικά περιοδικά. Ωστόσο, οι φοιτητές/ήτριες της Διοίκησης Επιχειρήσεων και μελλοντικά διοικητικά στελέχη είναι απαραίτητο και επιτακτικό να παρακολουθούν και να ενημερώνονται συνεχώς για τις εξελίξεις στον κόσμο των επιχειρήσεων και στην οικονομία γενικότερα, εκεί όπου αργότερα θα ψάξουν να βρουν εργασία. Για το λόγο αυτό προτείνεται να παρακολουθούν και να διαβάζουν επιχειρηματικές εφημερίδες που προσφέρουν αυτή την ενημέρωση, όπως η Ναυτεμπορική, το Κεφάλαιο, ο Μέτοχος, η DealNews κ.ά. (και σε ηλεκτρονική μορφή). Επιπλέον, σήμερα τεράστιες δυνατότητες ενημέρωσης προσφέρουν και οι επιχειρηματικές εφημερίδες που είναι διαθέσιμες δωρεάν μόνο στο διαδίκτυο, όπως οι Capital, Euro2day, Ημερησία, Money Review, Newmoney, Οικονομικός Ταχυδρόμος, Κέρδος, Mικρομέτοχoς, FortuneGreece, Sofokleousin, Bankingnews, Voria, Banks.com, Financial Times, Fortune, Business Week, Economist και πολλές άλλες. Τέλος, πολλά άρθρα σχετικά με τα θέματα του μαθήματος αναρτώνται συνεχώς και είναι διαθέσιμα στη σελίδα της Μάκρο στο Facebook https://www.facebook.com/macroodepamak/. |
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0303 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΙ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Σκοπός της Στατιστικής είναι η, κατά περιγραφικό τρόπο, διερεύνηση του στατιστικού υλικού (παρουσίαση των στατιστικών δεδομένων με στατιστικούς πίνακες και διαγράμματα και προσδιορισμός των αναγκαίων στατιστικών παραμέτρων) και η εξαγωγή συμπερασμάτων που αφορούν το σύνολο των στοιχείων του πληθυσμού από τα δεδομένα ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος (Στατιστική Συμπερασματολογία). Η διδασκαλία του μαθήματος Στατιστική ΙΙ έχει σκοπό να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές τεχνικές ανάλυσης και εξαγωγής συμπερασμάτων για τον πληθυσμό, µε βάση τις πληροφορίες που συλλέγονται από τα δεδομένα του δείγματος. Επιπλέον έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους φοιτητές με γνώσεις και εργαλεία για την εμβάθυνση σε αντικείμενα σχετικά με διάφορες μεθόδους περεταίρω στατιστικής επεξεργασίας και ανάλυσης των συσχετίσεων και αλληλοεπιδράσεων μεταβλητών, όπως η Παλινδρόμηση και η Ανάλυση Διακύμανσης. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής /τρια θα είναι σε θέση να:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Excel για την παραγωγή των γραφικών παραστάσεων και των διάφορων στατιστικών μέτρων. Χρήση του openeclass στο οποίο υπάρχει υλικό του μαθήματος. Η επικοινωνία των φοιτητών μαζί μου γίνεται με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Γραπτή τελική εξέταση (100%), η οποία είναι στην ελληνική γλώσσα. Ένα μέρος της εξέτασης αποτελούν οι ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, οι οποίες περιέχουν τη θεωρία όλης της διδασκόμενης ύλης. Το υπόλοιπο μέρος αφορά επίλυση προβλημάτων. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : 1. Αρχές Στατιστικής, Triola Mario, Εκδόσεις Πασχαλίδη 2. Στατιστική με SPSS, Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος, Μυλωνάς Νικόλαος, Εκδόσεις Τζιόλα 3. Στατιστική Τόμος Α’, Ζαχαροπούλου Χρυσούλα, Εκδόσεις Σοφία 3. Στατιστική για οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων, Keller Gerald, Εκδόσεις Επίκεντρο 4. Στατιστική σκέψη στον κόσμο των επιχειρήσεων, Aczel A., Εκδόσεις Πασχαλίδη 5. Κοινωνική στατιστική, Καλαματιανού Α., Εκδόσεις Παπαζήση -Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΔ0203 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Ι (πρώην «Αρχές Χρηματοοικονομικής Λογιστικής») |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
3 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
- |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει αποκτήσει:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στο ν’ αποκτήσει ο πτυχιούχος τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχοι Ο στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής σε εισαγωγικό επίπεδο με τα θέματα που πραγματεύεται η επιστήμη της λογιστικής. Περίγραμμα εισηγήσεων
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διά ζώσης |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται στην ελληνική γλώσσα ως εξής:
Η τελική γραπτή εξέταση καλύπτει το σύνολο της ύλης του μαθήματος και περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. Η βαθμολογική βαρύτητα του κάθε θέματος εξέτασης δίνεται αναλυτικά. Οι φοιτητές ενημερώνονται για τη διαδικασία αξιολόγησής τους στην πρώτη διάλεξη του εξαμήνου και οι σχετικές πληροφορίες αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class). Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το βαθμολογημένο γραπτό τους σε καθορισμένες ημέρες και ώρες, οι οποίες αναρτώνται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος (e-class). |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
|