Χριστοπούλου Ρεβέκκα
  • 2310 891.825
  • christopoulou uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΓΔ, 311

    Χριστοπούλου Ρεβέκκα

    Επίκουρη Καθηγήτρια
    Τμήμα Οικονομικών Επιστημών

    Επίκουρη Καθηγήτρια, Διδακτικό Προσωπικό (Δ.Π.Μ.Σ. στην Οικονομική Επιστήμη)
    Επίκουρη Καθηγήτρια, Διδακτικό Προσωπικό (Π.Μ.Σ. Εφαρμοσμένα Οικονομικά και Χρηματοοικονομικά)


    Γνωστικό Αντικείμενο

    Οικονομική Ανάλυση

    Βιογραφικό
    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • B.A. Economics (with distinction), University of Crete, Greece, 2001
    • MSc. Economics, University of York, UK, 2002
    • Ph.D. Economics, University of Cambridge, UK, 2007
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
    • Labor Economics
    • Economic demography
    • Health economics
    • Public Health
    • Applied econometrics

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ
      (ΜΑΕ0104)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΟ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

    Περιγραφή

    ΜΑΘΗΜΑ Α' ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

    ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΜΑΕ0104

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

    2,5

    7,5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/ΜΑΕ112/ 

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Αυτό το μάθημα καλύπτει θεμελιώδεις αρχές της μικροοικονομίας που σχετίζονται με τη λήψη διοικητικών αποφάσεων. Τα θέματα περιλαμβάνουν τη θεωρία του καταναλωτή, τη θεωρία του παραγωγού, τη δομή της αγοράς, την ισορροπία και τη θεωρία του εντολέα-εντολοδόχου. Καθ' όλη τη διάρκεια του μαθήματος, η θεωρία καταδεικνύεται στην πράξη με την επίλυση συγκεκριμένων, αριθμητικών προβλημάτων χρησιμοποιώντας το Microsoft Excel. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες Excel ενώ μαθαίνουν οικονομικά.
    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση:
    • να απαριθμεί τους στόχους και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν άτομα και επιχειρήσεις και να αναλύει τις αποφάσεις τους μέσω μοντέλων βελτιστοποίησης.
    • να διεξάγει ανάλυση ισορροπίας και συγκριτική στατική ανάλυση.
    • να κατανοεί τις βασικές δομές αγοράς και το πώς καθορίζονται η τιμή και η ποσότητα σε κάθε μία.
    • να εξηγεί το πρόβλημα του εντολέα-εντολοδόχου και γιατί υπάρχουν διαφορετικές μορφές αποζημίωσης.
    • να επιλύει οικονομικά προβλήματα τόσο χρησιμοποιώντας το Excel όσο και χρησιμοποιώντας εξισώσεις, άλγεβρα και λογισμό.

    Γενικές Ικανότητες

    • Ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση της απαραίτητης τεχνολογίας
    • Αυτόνομη εργασία
    • Ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη.


     

    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    - Προτιμήσεις καταναλωτών και εισοδηματικός περιορισμός

    - Βέλτιστη επιλογή του καταναλωτή

    - Ζήτηση αγοράς

    - Συνάρτηση παραγωγής και κόστος

    - Tέλειος ανταγωνισμός

    - Μονοπώλιο και ατελής ανταγωνισμός

    - Θεωρία παιγνίων

    - Μοντέλο εντολέα-εντολοδόχου

      

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

     Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας openeClass

     Power points και άλλο εκπαιδευτικό υλικό

     Χρήση του λογισμικού excel και excel solver

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    30

    Μελέτη υλικού πριν τις διαλέξεις 

    34

    Προετοιμασία για εργασία

    24

    Αυτόνομη μελέτη

    137

    Σύνολο Μαθήματος

    225

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ

    Οι φοιτητές αξιολογούνται μέσω εργασίας που υποβάλεται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (αντιστοιχεί στο 30% του συνολικού βαθμού) και μέσω γραπτών τελικών εξετάσεων που πραγματοποιούνται στο τέλος του εξαμήνου (οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 70% του βαθμού). Μέρος της τελικής εξέτασης βασίζεται στο excel.














     

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

     ‘Managerial Economics: Theory, Applications, and Cases’ by W. B. Allen, K. Weigelt, N. A. Doherty, E. Mansfield. W. W. Norton & Company.
     ‘Intermediate Microeconomics with Microsoft Excel’ by H. Barreto, Cambridge University Press (also available at www.depauw.edu/learn/microexcel)

    • ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ II
      (ΟΙ0401)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Δ’ εξάμηνο)

    ΟΙ0401 - ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΙ

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙ0401

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Δ’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙΙ

    ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

    ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΡΕΒΕΚΚΑ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    8

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ – ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

    ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ  ή  ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ι

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/ECO131/

    ημ: οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι/ες στην πανεπιστημιακή διαδικτυακή πλατφόρμα Openeclass)

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στη Μικροοικονομική Θεωρία ΙΙ αναλύεται και αξιολογείται η συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε διαφορετικές δομές αγοράς (τέλειος ανταγωνισμός, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο, μονοπώλιο). Γίνεται μια εισαγωγή στη θεωρία παιγνίων η οποία εφαρμόζεται στη μελέτη των βασικών ολιγοπωλιακών υποδειγμάτων (Bertrand, Cournot, Stackelberg). Αναλύονται οι αγορές παραγωγικών συντελεστών καθώς και υποδείγματα διακριτικής τιμολόγησης και διαφοροποίησης προϊόντος. Ακολουθεί η μελέτη των υποδειγμάτων γενικής ισορροπίας, η οποία ολοκληρώνεται με τη διατύπωση των βασικών θεωρημάτων των οικονομικών της ευημερίας. Τέλος, μελετώνται θέματα κοινωνικής ευημερίας (άθροιση προτιμήσεων, Θεώρημα Arrow, συναρτήσεις κοινωνικής ευημερίας) και το θέμα των εξωτερικών επιδράσεων (επιπτώσεις στη λειτουργία των αγορών καθώς και τρόποι παρέμβασης).

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος η/ο φοιτήτρια /τής  θα είναι σε θέση να:

    • περιγράφει τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών δομών αγοράς και να εξηγεί την οικονομική συμπεριφορά των επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε αυτές.
    • αναγνωρίζει αλληλεξαρτήσεις στην διαδικασία λήψης οικονομικών αποφάσεων μεταξύ ολιγοπωλιακών επιχειρήσεων και να χρησιμοποιεί στοιχεία της Θεωρίας Παιγνίων στην ανάλυσή τους.
    • εντοπίζει τα όρια της αποτελεσματικότητας των διαφορετικών δομών αγοράς και να εξετάζει πιθανές μορφές κρατικής παρέμβασης για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας των αγορών.
    • αναγνωρίζει τις επιπτώσεις θετικών και αρνητικών εξωτερικών επιδράσεων στη λειτουργία των αγορών καθώς και να περιγράφει πιθανές μορφές κρατικής παρέμβασης.
    • περιγράφει τα χαρακτηριστικά των υποδειγμάτων γενικής ισορροπίας και να κατανοεί την σημασία των βασικών θεωρημάτων των οικονομικών της ευημερίας.

    Γενικές Ικανότητες

    • Αυτόνομη εργασία
    • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ·Τέλειος ανταγωνισμός (κεφ. 9-10 BB, 23-24 V)

    ·Μονοπώλιο (κεφ. 11 BB, 25 V)

    ·Διάκριση τιμών (κεφ. 12 BB, 26 V)

    ·Μονοπωλιακός ανταγωνισμός (κεφ. 13 BB, 26 V)

    ·Αγορές συντελεστών (κεφ. 11 BB, 27 V)

    ·Ολιγοπώλιο (κεφ. 13 BB, 28 V)

    ·Θεωρία παιγνίων (κεφ. 14 BB, 29-30 V)

    ·Γενική ισορροπία (κεφ. 16 BB, 32-33 V)

    ·Ευημερία (κεφ. 34 V)

    ·Εξωτερικές επιδράσεις και δημόσια αγαθά (κεφ. 17 BB, 35,37 V)

    BB = Besanko – Braeutigam, V = Varian (2015).

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Openeclass.
    Eξέταση προόδου

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Φροντιστήρια

    26

    Προετοιμασία-μελέτη για τις φροντιστηριακές ασκήσεις

    26

    Αυτόνομη μελέτη

    136

    Σύνολο Μαθήματος

    240

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝΤΡΙΩΝ

     

    Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται (α) στα μέσα του εξαμήνου, και (β) με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

    Πρόοδος  (30% του βαθμού):

    • Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών
    • Επίλυση προβλημάτων
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

    Τελική Εξέταση (70% του βαθμού):

    • Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών
    • Επίλυση προβλημάτων
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Varian H. (2015), Μικροοικονομική: μια σύγχρονη προσέγγιση, Εκδόσεις Κριτική.
    • Besanko D., Braeutigam R. R. (2009), Μικροοικονομική, Εκδόσεις  Gutenberg.
    • Παλαιολόγος, Γ.Μ., Πολέμης, Μ. Λ. (2018), Μικροοικονομική Θεωρία Τόμος A&Β, Εκδόσεις Μπένου
    • Katz M., Rosen H. (2007), Μικροοικονομική, Εκδόσεις Επίκεντρο.
    • Nicholson W. (2008), Μικροοικονομική Θεωρία: Βασικές αρχές και προεκτάσεις, Εκδόσεις Κριτική.
    • ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ I
      (ΜΟΕ101)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΟΕ

    Τμήμα
    ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

    Περιγραφή

    ΜΑΘΗΜΑ Α' ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

    ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    MOE101

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

    3

    7,5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ (ΕΠ)  

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/MEC104/

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Το μάθημα «Μικροοικονομική Θεωρία Ι» απευθύνεται στους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στα Οικονομικά. Καλύπτει θέματα λήψης αποφάσεων από καταναλωτές και επιχειρήσεις σε προχωρημένο επίπεδο. Στόχος του μαθήματος είναι να εξοπλίσει τους φοιτητές με την ορολογία και τα εργαλεία που απαιτούνται για να αναλύσουν και να προβλέψουν τη συμπεριφορά και τις επιλογές των μικροοικονομικών μονάδων. Τα μικροοικονομικά ζητήματα αναλύονται με λογικά επιχειρήματα, γραφήματα, και μαθηματική ανάλυση. Οι μαθητές θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τεχνικές παραγώγισης, βελτιστοποίησης με και χωρίς περιορισμούς και συγκριτικής στατικής ανάλυσης. Το μάθημα θέτει τις βάσεις για τα πιο προχωρημένα μαθήματα που προσφέρονται στο δεύτερο εξάμηνο του προγράμματος, όπως η Βιομηχανική Οργάνωση, η Μικροοικονομική Θεωρία II και τα Περιβαλλοντικά Οικονομικά.

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/φοιτήτριες θα είναι σε θέση:

    • Να αναφέρουν και να αποδεικνύουν τις θεμελιώδεις ιδιότητες της συμπεριφοράς καταναλωτή και παραγωγού στη σύγχρονη μικροοικονομική θεωρία.

    • Να κατασκευάζουν, να περιγράφουν και να τροποποιούν τις αναπαραστάσεις των προτιμήσεων των καταναλωτών και της παραγωγικής διαδικασίας των επιχειρήσεων.

    • Να προσδιορίζουν και να κατανοούν τις υποθέσεις που είναι ενσωματωμένες στα οικονομικά μοντέλα του καταναλωτή και του παραγωγού και τις επιπτώσεις αυτών.

    • Να επιλύουν προβλήματα βελτιστοποίησης των καταναλωτών και παραγωγών και να προβλέπουν τον τρόπο με τον οποίο οι αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον επηρεάζουν τις λύσεις.

    • Να κατανοούν τις βασικές δομές της αγοράς και το πώς καθορίζονται η τιμή και η ποσότητα σε κάθε μία.

    • Να επικοινωνούν με ακρίβεια τη μικροοικονομική ανάλυση σε προφορική και γραπτή μορφή.

     

    Γενικές Ικανότητες

    • Επίλυση προβλημάτων

    • Αναλυτικές δεξιότητες

    • Χρήση λεκτικού συλλογισμού, γραφημάτων και μαθηματικών για την αξιολόγηση οικονομικών θεμάτων.

    • Αυτόνομη εργασία

    • Ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη.


     

    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Θεωρία επιλογής

     Θεωρία καταναλωτή

     Προτιμήσεις και εισοδηματικός περιορισμός

     Μεγιστοποίηση χρησιμότητας

     Ελαχιστοποίηση δαπάνης

     Δυϊσμός

     Θεωρία παραγωγού

     Παραγωγή, τεχνολογία και κόστος

     Μεγιστοποίηση κέρδους

     Ελαχιστοποίηση κόστους

     Συμπεριφορά επιχειρήσεων στον μακροχρόνιο και βραχυχρόνιο ορίζοντα Δομές αγοράς και μερική ισορροπία (τέλειος ανταγωνισμός, ατελής ανταγωνισμός, μονοπώλιο)

     

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    • Χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας OpenEclass
    • Power points και άλλο εκπαιδευτικό υλικό

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

    27

    ΜΕΛΕΤΗ ΥΛΙΚΟΥ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ & ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ

    50

    ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    12

    ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΕΛΕΤΗ

    136

    Σύνολο Μαθήματος

    225

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ

    Οι φοιτητές/φοιτήτριες αξιολογούνται μέσω μιας εργασίας (η οποία αντιστοιχεί στο 20% του συνολικού βαθμού), μιας ενδιάμεσης εξέτασης (30% του βαθμού) και μιας τελικής εξέτασης που διεξάγεται στο τέλος του εξαμήνου (50% του βαθμού).














     

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Βιβλία

    Varian, Hal. Microeconomic Analysis. 3rd ed. New York, NY: W.W. Norton, 1992. 

    Jehle, Geoffrey A. and Reny Philip J. Advance Microeconomic Theory, 3rd ed., Pierson, 2011.

    Αρθρα

    Silberberg, E. 1985. Nutrition and the demand for tastes. Journal of Political Economy.

    Ariely, D. Loewenstein, G., Prelec, D. 2003. “Coherent Arbitrariness”: Stable Demand Curves without stable preferences. Quarterly Journal of Economics.

    Jensen, R. T. and Miller, N. H. 2008. Giffen behaviour and subsistence consumption. American Economic Review.

     Miller, G. and Urdinola, B. P. 2010. Cyclicality, Mortality, and the value of time: the case of Coffee Price Fluctuations and Child Survival in Colombia, Journal of Political Economy. 

    Shea, J. 1993. Do Supply Curves Slope Up? Quarterly Journal of Economics.

     Autor, D. H., Katz, L. F., Krueger, A.B. 1998. Computing inequality: Have computers changed the labor market? Quarterly Journal of Economics. 

    Eve Caroli and John van Reenen. 2001. Skill-Biased Organizational Change? Evidence from a Panel of British and French Establishments. The Quarterly Journal of Economics, 116 (4): 1449-1492. 

    Acemoglu, D., Autor, D.H. and Lyle, D. 2004. Women, War, and Wages: The Effect of Female Labor Supply on the Wage Structure at Midcentury, Journal of Political Economy.

    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (Health Economics-Αγγλικά)
      (ΟΙ0627)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Β' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Ε΄ & Ζ΄ εξάμηνα) - ΟΜΑΔΑ Β΄

    ΟΙ0627 - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (Health Economics)

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙ0627

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ε’ & Ζ’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ (HEALTH ECONOMICS)

    ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

    ΡΕΒΕΚΚΑ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις και φροντιστήρια

    4

    5,5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΛΟΓΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 

    Δεν υπάρχει επίσημο προαπαιτούμενο αλλά το μάθημα υποθέτει ότι οι φοιτητές/τριες έχουν βασικές γνώσεις μικροοικονομικής και οικονομετρίας.

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    ΑΓΓΛΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/ECO172/

    ημείωση: οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι/ες στην πανεπιστημιακή διαδικτυακή πλατφόρμα Openeclass.)


    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Αυτό το μάθημα εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στα οικονομικά της υγείας και καλύπτει στοιχειώδεις έννοιες και επιλεγμένα θέματα στον τομέα. Ο τομέας της υγείας απαιτεί πιο περίπλοκη ανάλυση σε σύγκριση με άλλους τομείς της οικονομίας λόγω των διαφόρων ξεχωριστών χαρακτηριστικών του, όπως η έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με τις υπηρεσίες υγείας που χρειάζεται ο καταναλωτής, η ύπαρξη σημαντικής αβεβαιότητας σχετικά με τις συμπεριφορές και τα αποτελέσματα της υγείας και η πληρωμή για υπηρεσίες υγείας μέσω τρίτων (ασφαλιστικών εταιρειών) και όχι μέσω άμεσης πληρωμής από τον καταναλωτή. Το μάθημα αυτό εισάγει τους μαθητές στις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι οικονομολόγοι για να διερευνήσουν τέτοια θέματα και τους εκθέτει στη σχετική επιστημονική βιβλιογραφία.

    Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια πρέπει να είναι σε θέση να:

    • κατανοεί τη συνάφεια των οικονομικών εννοιών με τον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και τον ρόλο των οικονομικών παραγόντων στην ανάπτυξη της δημόσιας πολιτικής όσον αφορά την υγεία και την υγειονομική περίθαλψη.
    • περιγράφει και να συζητά θεωρητικά μοντέλα παραγωγής της υγείας και ζήτησης για υπηρεσίες υγείας, το ζήτημα της ισότητας στον τομέα της υγείας, τη θεωρία ασφάλισης υγείας και την εφαρμογή της και τα συγκεκριμένα θεσμικά χαρακτηριστικά και τις πολιτικές των διαφορετικών συστημάτων υγείας.
    • εφαρμόζει μικροοικονομική ανάλυση στα προαναφερθέντα θέματα υγείας
    • αξιολογεί και να ερμηνεύει εμπειρικα ευρήματα στα οικονομικά της υγείας
    • να προβαίνει σε κριτικές εκτιμήσεις για τους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ των ερευνητών της οικονομίας της υγείας και των πολιτικών ιθυνόντων

    Γενικές Ικανότητες

    • Κριτική ανάγνωση της επιστημονικής βιβλιογραφίας
    • Σχεδιασμός και εκτέλεση εργασιών εντός συγκεκριμένων χρονικών ορίων
    • Ανάλυση πληροφοριών με υψηλό βαθμό ανεξαρτησίας
    • Δυνατότητα προετοιμασίας και παράδοσης προφορικών παρουσιάσεων


    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Τα θέματα που καλύπτονται σε αυτό το μάθημα περιλαμβάνουν:

    • τη ζήτηση για υγεία και υγειονομική περίθαλψη
    • το μοντέλο Grossman κεφαλαίου υγείας
    • κοινωνικοοικονομικές ανισότητες στην υγεία
    • οικονομική της πληροφόρησης (αποστροφή κινδύνου, αβεβαιότητα και ασφάλιση υγείας, δυσμενής επιλογή, ηθικός κίνδυνος)
    • παροχή υγειονομικής περίθαλψης (γιατροί και νοσοκομεία)
    • φαρμακευτικά προϊόντα και τα οικονομικά της καινοτομίας
    • πολιτική υγείας
    • εξωτερικότητες


    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Openeclass.
    Χρήση πολυμέσων κατά τις διαλέξεις

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    34

    Διαδραστική διδασκαλία

    2

    Φροντιστήριο

    4

    Παρουσίαση εργασιών

    12

    Μελέτη για την παρουσίαση

    8

    Μελέτη για το φροντιστήριο

    16

    Αυτόνομη μελέτη

    89

    Σύνολο Μαθήματος

    165

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

     

    Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριων γίνεται μέσω γραπτών εξετάσεων στην αγγλική γλώσσα, μέσω εργασιών και μέσω συμμετοχής στο μάθημα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται (α) στα μέσα του εξαμήνου, και (β) με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

    Πρόοδος  (30% του βαθμού) και τελική εξέταση (30% του βαθμού):

    • Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών
    • Επίλυση προβλημάτων
    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

    Παρουσίαση ακαδημαϊκού άρθρου (20% του βαθμού)

    Παρακολούθηση/συμμετοχή στο μάθημα (20% του βαθμού)


    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Βιβλία

    Bhattacharya J., Hyde T., and Tu T. (2013), Health Economics, Palgrave Macmillan

    Santerre R. (2012), Οικονομικά της Υγείας: Θεωρία, Προοπτική και Συστηματική Μελέτη, BROKEN HILL PUBLISHERS

    Άρθρα (Ενδεικτικά)

    Arrow (1963) “Uncertainty and the Welfare Economics of Medical Care,” American Economic Review, 53(5):941-973

    Manning et al. (1987) “Health Insurance and the Demand for Medical Care: Evidence from a Randomized Experiment,” American Economic Review, 77(3): 251-277

    Weisbrod(1991) “The Health Care Quadrilemma: An Essay on Technological Change, Quality of Care, and Cost Containment,” Journal of Economic Literature, 29(2): 523-552

    Fuchs (1996) “Economics, Values, and Health Care Reform,” American Economic Review, 86(1):1-24

    Kessler and McClellan (1996) “Do Doctors Practice Defensive Medicine?” The Quarterly Journal of Economics, 29(2): 523-552.

    Smith(1999) “Healthy Bodies and Thick Wallets: The Dual Relationship between Health and Economic Status,” Journal of Economic Perspectives, 13(2): 145-166.

    Case, Lubotsky, and Paxson (2003), “Economic Status and Health in Childhood: The Origins of the Gradient,” American Economic Review, 95(5):1308-1334.

    Garber and Skinner (2008) “Is American Health Care Uniquely Inefficient?” Journal of Economic Perspectives, 22(4): 27-50.

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (5 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2019

      • Christopoulou, R. and Monastiriotis, V. 2019. ‘Sectoral returns in the Greek labour market over 2002-2016: Dynamics and determinants’ In: H.Voskeritsian, P. Kapotas, and C. Niforou, Greek Employment Relations in Crisis: Challenges and Prospects, Routledge.

        Προβολή Δημοσίευσης

      • Christopoulou, R. and Pantalidou, M. 2019. ‘Too poor to leave the nest? The Greek family as a safety net for young adults before and during the crisis’ In: H. Voskeritsian, P. Kapotas, and C. Niforou, Greek Employment Relations in Crisis: Challenges and Prospects, Routledge.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2015

      • Lillard, D. R. and Christopoulou, R. (eds) 2015. Life-Course Smoking Behavior: Patterns and national context in ten countries. Oxford University Press.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2009

      • Christopoulou, R. and Ryan, P. 2009. ‘Youth outcomes in the labour markets of advanced economies: decline, deterioration, and causes’ in I. Schoon and R.Silbereisen (eds.), Transitions from school to work: globalisation, individualisation, and patterns of diversity, Cambridge University Press.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2008

      • Christopoulou, R. 2008. ‘The youth labor market problem in cross-national perspective’, in G. DeFreitas (ed.), Young workers in the global economy: job challenges in North America, Europe and Japan, Edward Elgar.

        Προβολή Δημοσίευσης

      • Επιστημονικά Περιοδικά (10 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2016

        • Christopoulou, R. and Monastiriotis, V. 2016. ‘Public-private wage duality during the Greek crisis’, Oxford Economics Papers, 68(1): 174–196

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Christopoulou, R. and Lillard, D. R. 2016. ‘Migration to the US and marital mobility’, Review of Economics of the Household, 14(3): 669-694

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Christopoulou, R., Lillard, D. R. 2016. ‘A novel indicator of life-course smoking prevalence in the US combining popularity, duration, quantity, and quality of smoking’, American Journal of Public Health. 106(7): 1329-1335.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2015

        • Christopoulou, R. and Lillard, D. R. 2015. ‘Is smoking behavior culturally determined? Evidence from British immigrants’, Journal of Economic Behavior and Organization, 110(C): 78-90.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2014

        • Christopoulou, R. and Monastiriotis, V. 2014. ‘The Greek public sector wage premium before the crisis: size, selection and relative valuation of characteristics’, British Journal of Industrial Relations. 52(3): 579-602.

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Lillard, D. R., Christopoulou, R. and Gil Lacruz, A. I. 2014. ‘Re: Validation of a method for reconstructing historical rates of smoking prevalence’, American Journal of Epidemiology. 180(6): 656-658.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2013

        • Christopoulou, R. 2013. ‘Why have labour market outcomes of youth in advanced economies deteriorated?’, The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy. 14 (1): 203–238.

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Christopoulou, R., Lillard, D. R. and Balmori, J. 2013. ‘Smoking behavior of Mexicans: patterns by birth-cohort, gender, and education’, International Journal of Public Health, 58 (3): 335-343.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2012

        • Christopoulou, R. and Vermeulen, P. 2012. ‘Markups in the Euro area and the US over the period 1981-2004: a comparison of 50 sectors’, Empirical Economics, 42(1): 53-77.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2011

        • Christopoulou, R., Han, J., Jaber, A. and Lillard, D. R. 2011. ‘Dying for a smoke: how much does differential mortality of smokers affect estimated life-course smoking prevalence?’, Preventive Medicine, 52(1): 66-70.

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Άλλα (20 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

          2019

          • European Society for Population Economics Annual Conference

          2018

          • 4th International Conference on Applied Theory, Macro and Empirical Finance, University of Macedonia
          • European Society for Population Economics Annual Conference

          2017

          • European Society for Population Economics Annual Conference

          2015

          • Applied Micro & Microeconometrics Workshop, University of Alicante
          • 'The Economics of Socialization' Workshop, Barcelona GSE Summer Forum

          2014

          • 11th International German Socio-Economic Panel User Conference
          • European Society for Population Economics Annual Conference

          2013

          • 10th IZA Annual Migration Meeting (AM²) and 4th Migration Topic Week
          • European Society for Population Economics Annual Conference

          2012

          • Royal Economic Society Annual Conference
          • Conference on the Economics of Interactions and Culture, Einaudi Institute for Economics and Finance
          • European Society for Population Economics Annual Conference

          2011

          • Population Association of America Annual Meeting
          • International Health Economics Association Congress

          2010

          • Conference on Productivity, Investment in Human Capital and the Challenge of Youth Employment, University of Bergamo

          2007

          • XXII National Conference of the Italian Association for Labour Economics
          • Jacobs Foundation Conference on the Transition from School to Work

          2006

          • 5th Conference on Research on Economic Theory and Econometrics, University of Crete

          2005

          • Interdisciplinary Conference on Youth Unemployment in the Global Economy, Hofstra University
          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font