Συχνές Ερωτήσεις (FAQs)


Συμπεριλάβαμε ορισμένες συχνές ερωτήσεις σχετικά με τη φοίτηση στο Τμήμα. Παρακαλούμε πατήστε πάνω σε κάθε ερώτηση για να εμφανιστεί η απάντηση. Για επιπρόσθετες ερωτήσεις/απορίες παρακαλούμε στείλτε μας email στην  ηλεκτρονική διεύθυνση daisecr@uom.gr

  • Ποιοι είναι οι κανόνες λήψης πτυχίου;
  • Πώς μπορώ να κάνω αίτηση για χορήγηση πιστοποιητικού; Μπορείτε να μου το στείλετε ηλεκτρονικά;
  • Έχασα/μου έκλεψαν την ακαδημαϊκή μου ταυτότητα. Τι πρέπει να κάνω για να πάρω καινούρια;
  • Πώς μπορώ να κάνω αίτηση για αναστολή (διακοπή) φοίτησης και πόσα έτη δικαιούμαι συνολικά;
  • Μπορώ να κάνω άρση της αναστολής φοίτησης που είχα αιτηθεί;
  • Πώς μπορώ να κάνω αίτηση για μερική φοίτηση και τι δικαιώματα θα έχω αν ενταχθώ στη συγκεκριμένη ρύθμιση;
  • Πότε μπορώ να εκπονήσω πτυχιακή εργασία και τι διαδικασία χρειάζεται ν’ ακολουθήσω;
  • Πότε μπορώ να παρουσιάσω πτυχιακή εργασία και τι έντυπα απαιτούνται;
  • Εκπόνησα πτυχιακή εργασία, πώς μπορώ να τη διατηρήσω ως ψηφιακό υλικό;
  • Πότε μπορώ να καταθέσω αίτηση για ορκωμοσία και τι χρειάζεται;

Ανατρέξτε στο κείμενο του Κανονισμού Σπουδών Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Μάϊος 2019, στο Άρθρο 4 Διάρθρωση Προγράμματος Σπουδών -> Κανόνες λήψης πτυχίου

ΕΝΕΡΓΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Η αίτηση χορήγησης πιστοποιητικού γίνεται μέσω του συστήματος Student’s web , ακολουθώντας τις οδηγίες του υπομενού "Αιτήσεις".

 

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ

Μετά την απόκτηση πτυχίου, η έκδοση επισήμων εγγράφων της Γραμματείας επιβαρύνει τον παραλήπτη με παράβολο 6 ευρώ ανά έγγραφο, εκτός εάν προορίζεται για στρατολογική ή για φορολογική χρήση. Ο ενδιαφερόμενος απόφοιτος, ή ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του, καταβάλει το τίμημα στον παρακάτω λογαριασμό της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ και προσκομίζει ή αποστέλλει ηλεκτρονικά στη Γραμματεία το αποδεικτικό κατάθεσης ή εμβάσματος. Η διαδικασία μπορεί να εκτελεστεί και μέσω ΚΕΠ, οπότε το αποδεικτικό της κατάθεσης θα προσκομιστεί σ’ αυτόν τον φορέα:

 

Λογαριασμός Τράπεζας Πειραιώς

Για έξοδα έκδοσης πιστοποιητικών αποφοίτων

5202-070107-503

ΙΒΑΝ GR81 0172 2020 0052 0207 0107 503


 ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κάθε φορά που κάνετε αίτηση για οποιουδήποτε είδους πιστοποιητικό, θα πρέπει να γράφετε τον αριθμό αντιτύπων που θέλετε και να διευκρινίζετε αν πρόκειται για χρήση στο εξωτερικό. Η ηλεκτρονική αποστολή των πιστοποιητικών δεν είναι προς το παρόν εφικτή. Στις περιπτώσεις που είστε εκτός Θεσσαλονίκης μπορείτε να κάνετε αίτηση για χορήγηση πιστοποιητικού μέσω κάποιου ΚΕΠ της περιοχής σας.


Το ζητούμενο έγγραφο είτε παραλαμβάνεται αυτοπροσώπως είτε από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο από τη Γραμματεία. Εναλλακτικά, αποστέλλεται με το παραδοσιακό ταχυδρομείο ή με COURIER (με χρέωση του παραλήπτη) στον τόπο (εντός Ελλάδος) που θα υποδειχθεί στην αίτηση. Τέλος, αν η αίτηση έγινε μέσω ΚΕΠ, η παραλαβή γίνεται από το ίδιο ΚΕΠ.

Αρχικά θα πρέπει να προσκομίσετε στη Γραμματεία του Τμήματος έντυπο απώλειας/δήλωση κλοπής από την αστυνομία. Η Γραμματεία θα δηλώσει την απώλεια στην πλατφόρμα της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας και κατόπιν θα ειδοποιηθείτε (με email ή sms) για να δημιουργήσετε εκ νέου αίτηση για νέα ακαδημαϊκή ταυτότητα. Επισκεπτόμενοι το https://academicid.minedu.gov.gr/, θα εισέλθετε στην καρτέλα σας και θα αντικαταστήσετε το εμφανιζόμενο εξάμηνο με το ισχύον.

Τέλος, θα αναμείνετε νέο μήνυμα για να την παραλάβετε από το κατάστημα που θα επιλέξετε.

Οι φοιτητές μπορούν ύστερα από αίτησή τους προς την Κοσμητεία της Σχολής, να διακόψουν τη φοίτησή τους για άρτιο αριθμό εξαμήνων. Το μέγιστο συνολικό διάστημα διακοπής είναι 4 έτη (8 εξάμηνα) όσο δηλαδή και η κανονική διάρκεια φοίτησης. Κατά το διάστημα της διακοπής αναστέλλεται η φοιτητική ιδιότητα, η οποία επανακτάται με τη λήξη της διακοπής. Τη σχετική αίτηση μπορείτε να βρείτε στην ενότητα Διαδικασίες και Έντυπα

.

Ναι, μπορείτε, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι η διακοπή της αναστολής δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μονό αριθμό εξαμήνων. Αν π.χ. κάνατε αίτηση για 4 εξάμηνα αναστολής φοίτησης δεν μπορείτε να κάνετε άρση της αναστολής στο πρώτο ή στο τρίτο εξάμηνο, μπορείτε μόνο στο δεύτερο. Τη σχετική αίτηση μπορείτε να βρείτε στην ενότητα Διαδικασίες και Έντυπα.

Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται τουλάχιστον 20 ώρες την εβδομάδα, δύνανται να εγγράφονται ως φοιτητές μερικής φοίτησης, ύστερα από αίτησή τους που εγκρίνεται από την Κοσμητεία της Σχολής. Η σχετική αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από βεβαίωση εργοδότη και ένσημα για ασφαλισμένους στον ιδιωτικό τομέα. Κατά την περίοδο μερικής φοίτησης οι φοιτητές μπορούν να δηλώνουν το μισό αριθμό μαθημάτων ανά εξάμηνο σε σχέση με αυτούς που είναι εγγεγραμμένοι ως πλήρους φοίτησης. Τη σχετική αίτηση μπορείτε να βρείτε στην ενότητα  Διαδικασίες και Έντυπα.

Η εκπόνηση πτυχιακής εργασίας από τους φοιτητές είναι προαιρετική και μπορείτε να τη δηλώσετε από το Ζ΄ εξάμηνο και έπειτα. Η πτυχιακή εργασία θα πρέπει να έχει δηλωθεί ηλεκτρονικά ταυτόχρονα με την υποβολή δηλώσεων των υπολοίπων μαθημάτων στο εξάμηνο που θα εξεταστεί. Κάθε πτυχιακή εργασία μπορεί να εκπονηθεί από έναν φοιτητή ή από ομάδα δύο φοιτητών και επιβλέπεται/εξετάζεται από τριμελή επιτροπή μελών του Διδακτικού Προσωπικού του Τμήματος, της οποίας το ένα μέλος είναι ο κυρίως επιβλέπων της εργασίας. Οι συνολικές πιστωτικές μονάδες της πτυχιακής εργασίας και για τις δυο κατευθύνσεις είναι 15 ECTS και ισοδυναμεί με τρία μαθήματα επιλογής.

Για να έχετε δικαίωμα εξέτασης στην πτυχιακή εργασία πρέπει να την έχετε δηλώσει στο εξάμηνο που θέλετε να την εξεταστείτε. Η παρουσίαση γίνεται μόνο κατά τη διάρκεια των εξεταστικών περιόδων και δεν απαιτείται η κατάθεση κάποιου εντύπου από εσάς.

Οι φοιτητές του Τμήματος που εκπόνησαν πτυχιακή εργασία μπορούν να την αναρτήσουν στο Ιδρυματικό Καταθετήριο «Ψηφίδα», του Πανεπιστημίου. Πληροφορίες δίνει η Βιβλιοθήκη στον παρακάτω σύνδεσμο: https://dspace.lib.uom.gr

Αίτηση για ορκωμοσία μπορείτε να καταθέσετε όταν έχουν αναρτηθεί όλες οι βαθμολογίες και έχετε συμπληρώσει τις απαιτούμενες μονάδες για τη λήψη πτυχίου. Τη σχετική αίτηση και δικαιολογητικά που απαιτούνται θα βρείτε στην ενότητα Κατάθεση δικαιολογητικών ορκωμοσίας

.