
- 2310 891.801
- danis uom.edu.gr
- Γραφείο: Εργ. Η/Υ ΒΣΑΣ
Δάνης Ευάγγελος
Ε.ΔΙ.Π. (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό)
Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών
Βιογραφικό
Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
- Μεταπτυχιακό στα Πληροφοριακά Συστήματα (MSc in Information Systems) (02/2001–02/2003) ΕΠΠ επίπεδο 7 / Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη (Ελλάδα)
- Πτυχίο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (10/1996–09/2000) ΕΠΠ επίπεδο 6 / Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη (Ελλάδα)
Ώρες συνεργασίας
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
(ΒΣΑ401-ΙΙ)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η εισαγωγή στους δύο κλάδους της Οικονομικής, τη Μικροοικονομική και τη Μακροοικονομική. Στο πρώτο μέρος ασχολούμαστε με τη Μικροοικονομική, δηλαδή, τον κλάδο που μελετά τον τρόπο που λαμβάνουν αποφάσεις τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, καθώς και τον τρόπο που αλληλοεπιδρούν στις αγορές. Στο δεύτερο μέρος ασχολούμαστε με τη Μακροοικονομική, τον κλάδο που μελετά τα φαινόμενα της οικονομίας συνολικά, συμπεριλαμβανομένων του πληθωρισμού, της ανεργίας, και της οικονομικής μεγέθυνσης και ανάπτυξης.
Η κοινωνία αντιμετωπίζει το πρόβλημα της σπανιότητας και πρέπει να κάνει επιλογές. Η οικονομική επιστήμη μελετά τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία κάνει αυτές τις επιλογές. Μερικές φορές βασιζόμαστε στις αγορές και άλλες φορές πρέπει να τις παραμερίσουμε. Η οικονομική ανάλυση μας βοηθά να αναγνωρίσουμε τα προβλήματα και να πάρουμε τις κατάλληλες αποφάσεις, δεδομένης της σπανιότητας των πόρων και ανάλογα με τους στόχους μας.
Μελετάμε τις αρχές οι οποίες βοηθούν να κατανοήσουμε και να διευκρινίσουμε τις πολύπλοκες επιλογές που κάνουν τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και οι κοινωνίες, στην αναζήτηση της ατομικής ευημερίας αλλά και του ευρύτερου κοινού καλού. Εξηγούμε και αναλύουμε το ρόλο των αγορών, της κυβέρνησης, και άλλων θεσμών στις ζωές μας. Εξετάζουμε κριτικά το ρόλο των κυβερνητικών πολιτικών για την επίτευξη της κοινωνικής ευημερίας σε μικροοικονομικό και μακροοικονομικό επίπεδο. Μαθαίνουμε τα εργαλεία και τι μεθοδολογίες που χρησιμοποιούν οι οικονομολόγοι ως κοινωνικοί επιστήμονες για να καταλήξουν στις οικονομικές θεωρίες. Οι μελέτες περίπτωσης και οι αναφορές σε οικονομικά μεγέθη και πολιτικές από τον πραγματικό κόσμο, κυρίως των περιοχών που θεραπεύει το Τμήμα, συνδέουν τη θεωρία με την πρακτική εφαρμογή.
ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Οι Αρχές Οικονομικής είναι ένα εισαγωγικό μάθημα, το οποίο διδάσκει τις βασικές αρχές της Οικονομικής επιστήμης. Αυτό είναι το πρώτο μάθημα Οικονομικών που διδάσκονται οι φοιτητές/ριες, και, για κάποιους/ες, ίσως και το μοναδικό κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο ΒΣΑΣ!
Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάπτυξη μια σειράς δεξιοτήτων, με τη διδασκαλία εργαλείων που επιτρέπουν την καλύτερη κατανόηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στο σημερινό οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα, το μάθημα παρέχει μια σταθερή βάση για την οικονομική ανάλυση και σκέψη, χρήσιμη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών αλλά και της επακόλουθης επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Για κάποιους/ες μπορεί να αποτελέσει θεμέλιο για πολλά χρόνια σπουδών σε Οικονομικά, Διοίκηση Επιχειρήσεων και άλλους συναφείς τομείς.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
Εβδομάδα 1: Σκοπός και αντικείμενο του μαθήματος
Η Οικονομική επιστήμη – τι μελετά και γιατί.
Εβδομάδα 2: Εισαγωγή στην Οικονομική Επιστήμη και Μεθοδολογία
Η Οικονομική επιστήμη και τα εργαλεία της.
ΜΕΡΟΣ Ι: ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
Εβδομάδα 3: Η λειτουργία των αγορών
Ζήτηση και προσφορά.
Εβδομάδα 4: Η λειτουργία των αγορών
Η ελαστικότητα και οι εφαρμογές της.
Εβδομάδα 5: Η λειτουργία των αγορών
Η συμπεριφορά του καταναλωτή – Επιλογές του καταναλωτή και ζήτηση.
Βασικά ευρήματα σχετικά με τη συμπεριφορά του καταναλωτή εμπνευσμένα από τη Συμπεριφορική Οικονομική.
Εβδομάδα 6: Η λειτουργία των αγορών
Η συμπεριφορά της επιχείρησης. Kόστος και προϊόν στη βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδο.
Εβδομάδα 7: Η συμπεριφορά της επιχείρησης και ακραίες δομές αγοράς
Τέλειος ανταγωνισμός.
Εβδομάδα 8: Μονοπώλιο & Αποτελεσματικότητα αγοράς και κοινωνική ευημερία
Μονοπώλιο. Καταναλωτές, παραγωγοί και αποτελεσματικότητα αγοράς.
ΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
Εβδομάδα 9: Η πραγματική οικονομία
Μέτρηση της εθνικής ευημερίας. Διεθνείς συγκρίσεις και διαφορές. Συνιστώσες της συνολικής ζήτησης.
Εβδομάδα 10: Η πραγματική οικονομία
Οικονομική μεγέθυνση.
Εβδομάδα 11: Η πραγματική οικονομία
Ανεργία και Πληθωρισμός.
Εβδομάδα 12: Βραχυχρόνιες οικονομικές διακυμάνσεις
Κεϋνσιανή οικονομική θεωρία.
Εβδομάδα 13: Βραχυχρόνιες οικονομικές διακυμάνσεις
Συνολική ζήτηση και συνολική προσφορά.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το μάθημα διδάσκεται με τη χρήση διαγραμμάτων και μια διαισθητική προσέγγιση (αποφεύγοντας τη χρήση των μαθηματικών).
Κάθε εβδομάδα, έχει 2 ώρες διάλεξη και 2 ώρες διαδραστική μάθηση (έλεγχος κατανόησης της ύλης (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής & απλές ασκήσεις), και συζήτηση επίκαιρων οικονομικών θεμάτων).
Τα θέματα που καλύπτονται, οι παραδόσεις, τα προβλήματα/ασκήσεις και ό,τι άλλο σχετίζεται με το μάθημα αναρτώνται στο folder του μαθήματος (https://openeclass.uom.gr/courses/BSO131/) κάθε εβδομάδα πριν τη διάλεξη και το φροντιστήριο, ώστε να έχουν οι φοιτητές/ριες χρόνο να τα επεξεργαστούν!
ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
- Προαιρετική πρόοδος (τεστ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής) την ώρα του φροντιστηρίου
- Τελική εξέταση
- ώστε να εξοικειωθούν οι φοιτητές/ριες με την ύλη αλλά και τη μορφή των εξετάσεων
- 2 πρόοδοι (η ημερομηνία διεξαγωγής των οποίων ανακοινώνεται στην αρχή του εξαμήνου)
- bonus 20% του μέσου όρου (Μ.Ο.) των βαθμών των προόδων στον τελικό βαθμό για όλους/ες, ανεξαρτήτως επιδόσεων
- όσοι και όσες έχουν Μ.Ο. προόδων ≥ 5μπορούν να έχουν απαλλαγή από τις τελικές εξετάσεις (με προβιβάσιμο βαθμό το Μ.Ο. προόδων), εκτός αν επιθυμούν μεγαλύτερο βαθμό, οπότε και μπορούν να συμμετέχουν στις τελικές εξετάσεις, λαμβάνοντας το bonus του 20% των προόδων.
- Προαιρετική (ατομική ή ομαδική) εργασία και παρουσίαση την ώρα του φροντιστηρίου πάνω σε επίκαιρα θέματα της επιλογής των φοιτητών/ριών. Σκοπός είναι η ενίσχυση της κατανόησης του μαθήματος, η διατήρηση επαφής με το εκπαιδευτικό περιβάλλον και η απόκτηση δεξιοτήτων, όπως επικοινωνία, ομαδικότητα, προσαρμοστικότητα, επίλυση συγκρούσεων, ευελιξία, ικανότητα ηγεσίας, επίλυση προβλημάτων.
- Οι φοιτητές/τριες που θα παρουσιάσουν εργασία θα συμμετέχουν στις τελικές εξετάσεις λαμβάνοντας το bonus του 20% του βαθμού της παρουσίασης.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ (ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ) ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Οικονομική, MankiwN. G., TaylorP. M., Εκδόσεις Τζιόλα, 2021. Βιβλίο [94689228]
- Εισαγωγή στην Οικονομική BeggD., VernascaG., FisherS., DornbuschR., Εκδόσεις Κριτική, 2015. Βιβλίο [50659241]
- Οικονομική σε διδακτικές ενότητες KrugmanP. &WellsR. Εκδόσεις Gutenberg Γ. Δαρδανός - Κ. Δαρδανός Ο.Ε., 2018. Βιβλίο [77112350]
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Σοφία Δεληπάλλα (καθηγήτρια)
Γραφείο 230, κτήριο ΚΖ
Τηλ. 2310891468 email: sd@uom.edu.gr
Βαγγέλης Δάνης (ΕΔΙΠ)
Γραφείο: Εργαστήριο Η/Υ ΒΣΑΣ (Β΄ Υπόγειο)
Τηλ. 2310891801 email: danis@uom.edu.gr
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα πρέπει:
- να γνωρίζουν τις βασικές οικονομικές έννοιες και τα βασικά εργαλεία που επιτρέπουν μια περιγραφική ανάλυση της οικονομίας
- να μπορούν να εφαρμόζουν τη θεωρία σε πραγματικά παραδείγματα
- να έχουν κατανοήσει το ρόλο και τη σημασία της κρατικής παρέμβασης
- να έχουν βελτιωθεί στην απόκτηση ικανοτήτων για συγγραφή και δημόσια παρουσίαση ατομικής/ομαδικής εργασίας, και επομένως στην άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, ανάπτυξη αρμονικών συνεργατικών ικανοτήτων αλλά και ηγεσίας, και προαγωγή της δημιουργικής και κυρίως επαγωγικής σκέψης
- να έχουν αναπτύξει τις αναλυτικές και αριθμητικές ικανότητές τους
- να έχουν βελτιωθεί στη διαχείριση του χρόνου και οργάνωση της μελέτης.
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΑ
(ΒΣΑ413-ΙΙ)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΣΑ413-ΙΙ |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ε |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Εισαγωγή στην Οικονομετρία |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
6 |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Ειδίκευσης |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνικά |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|
Οι φοιτητές θα μάθουν να εκτιμούν συναρτήσεις ή παλινδρομήσεις απλής και πολλαπλής μορφής. Να διαβάζουν δεδομένα και να τα αναλύουν στο λογισμικό Stata. Επίσης να δέχονται ή να απορρίπτουν συντελεστές παλινδρόμησης σε διάφορα επίπεδα σημαντικότητας. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών |
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Απλή και Πολλαπλή παλινδρόμηση Δευτεροβάθμια παλινδρόμηση Μη γραμμική παλινδρόμηση Εκτίμηση συντελεστών παλινδρόμησης Ερμηνεία ολόκληρης της παλινδρόμησης |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Λογισμικού |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Εργαστήρια: 50% Γραπτές Εξετάσεις: 50%
|
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Βιβλίο Κατρακυλίδη, Κοντέου και Σαριαννίδη Σημειώσεις Καθηγητή |
- ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
(ΒΣ0826)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΣ0826 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Η΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Θέματα Επιστήμης Υπολογιστών |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις, εργαστηριακές ασκήσεις |
4 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ειδικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι h εισαγωγή στις αρχές της επιστήμης δεδομένων και των βάσεων δεδομένων. Ο σκοπός του μαθήματος είναι η πρακτική εισαγωγή στο πεδίο της επιστήμης δεδομένων και στον σχεδιασμό των βάσεων δεδομένων μέσα στα πλαίσια διεξαγωγής μιας επιστημονικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Συγκεκριμένα, εισάγει τους φοιτητές εφαρμοσμένα παραδείγματα και πρακτικές που αφορούν την διατύπωση προβλήματος επιστήμης δεδομένων, την συλλογή δεδομένων, την προ επεξεργασία δεδομένων, την ανάλυση και οπτικοποίηση δεδομένων, την μοντελοποίηση καθώς και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων με την βοήθεια του λογισμικού R. Επίσης, οι φοιτητές μαθαίνουν να σχεδιάζουν βάσεις δεδομένων σύμφωνα με την ανάλυση αναγκών συγκεκριμένων εφαρμογών και να διαχειρίζονται τα περιεχόμενα μιας βάσης δεδομένων με το λογισμικό MS-Access. Πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές αφού κατανοήσουν τις βασικές αρχές της επιστήμης δεδομένων και των βάσεων δεδομένων, να μπορούν να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το περιεχόμενο του μαθήματος καλύπτεται από δύο θεματικές ενότητες που είναι: Α) Επιστήμη Δεδομένων:
Β) Βάσεις Δεδομένων:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη Μαθησιακής Διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Open eClass Χρήση βιντεοπροβολέα |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Εργαστηριακές ασκήσεις |
26 |
|
Γενική προετοιμασία |
72 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Εργασίες (100%) (Συμπερασματική) η οποία περιλαμβάνει: ‐ Τρεις εργασίες επιστήμης δεδομένων (50%) - Μια εργασία βάσεων δεδομένων (50%) Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος και ικανοτήτων παρουσίασης. Κριτήρια αξιολόγησης: Η πρωτοτυπία, η ποιότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια της γραπτής εργασίας καθώς και η συνολική παρουσίαση της εργασίας. Τα κριτήρια αξιολόγησης αναφέρονται ρητά στην ιστοσελίδα του μαθήματος και για κάθε ενέργεια αξιολόγησης. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
- ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
(ΒΣΑ407-ΙΙ)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΣΑ407-ΙΙ |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Δ΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μικροοικονομική |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ειδικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Η Μικροοικονομία ασχολείται με την συμπεριφορά του καταναλωτή, του παραγωγού, της επιχείρησης, δηλαδή των κυττάρων της οικονομικής επιστήμης. Η κατανόηση του μαθήματος είναι απαραίτητη για όλα τα οικονομικά μαθήματα που θα παρακολουθήσουν οι φοιτήτριες/ητές και θα τις/τους εφοδιάσει με εργαλεία, τεχνικές και έναν αναλυτικό τρόπο σκέψης. Το μάθημα είναι σχεδιασμένο για να παρέχει: • Έμφαση στις θεμελιώδεις θεωρητικές αρχές της μικροοικονομίας. • Συγκεκριμένα παραδείγματα εφαρμογής των αρχών αυτών. • Παρουσίαση μικροοικονομικών μεθόδων, τεχνικών και εργαλείων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα μεγάλο φάσμα οικονομικών και επιχειρηματικών προβλημάτων. • Έναν αναλυτικό τρόπο σκέψης ο οποίος χρησιμεύει σε άλλα μαθήματα της οικονομικής ειδίκευσης. Οι διαλέξεις επικεντρώνονται στην παρουσίαση του θεωρητικού υποβάθρου, ενώ τα φροντιστήρια παρουσιάζουν πρακτικές εφαρμογές και ιδιαίτερα την πρακτική μορφή της μικροοικονομικής ανάλυσης. |
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
i. Βασικό Μαθηματικό Υπόβαθρο: Συναρτήσεις, πρώτη και δεύτερη παράγωγος, μερικές παράγωγοι, κανόνες παραγώγησης, διαφορικά, αριστοποίηση συνάρτησης χωρίς και με περιορισμό. ii. Εισαγωγή: Σκοπός της οικονομικής επιστήμης - μικροοικονομία, αρχές αριστοποίησης και ισορροπίας, Μαρσαλιανό μοντέλο, σύγκριση υποδειγμάτων μερικής και γενικής ισορροπίας, έλεγχος και χρήση των οικονομικών υποδειγμάτων, όριο παραγωγικών δυνατοτήτων. iii. Θεωρία Καταναλωτή - Εισοδηματικός Περιορισμός – Προτιμήσεις: Εισοδηματικός περιορισμός, προτιμήσεις, παραδοχές για τις προτιμήσεις, καμπύλες αδιαφορίας, υποκατάστατα και συμπληρωματικά αγαθά, ανεπιθύμητα και ουδέτερα αγαθά, κορεσμός, ομαλές προτιμήσεις και επιπρόσθετες παραδοχές, οριακός λόγος υποκατάστασης. iv. Χρησιμότητα: Συνάρτηση χρησιμότητας, μέτρηση της χρησιμότητας, μονοτονικός μετασχηματισμός, παραδείγματα συναρτήσεων χρησιμότητας, οριακή χρησιμότητα. v. Επιλογή: Άριστη επιλογή του καταναλωτή, μέθοδος Lagrange και πολλαπλασιαστής του Lagrange. vi. Ζήτηση: Συνάρτηση ζήτησης, ιδιότητες της συνάρτησης ζήτησης, αντίστροφη ζήτηση, ελαστικότητες, μεταβολή ζήτησης λόγω μεταβολής τιμών και εισοδήματος, ομοθετικές προτιμήσεις. vii. Εξίσωση Slutsky: Το αποτέλεσμα υποκατάστασης, το εισοδηματικό αποτέλεσμα, διαχωρισμός κατά Slutsky, διαχωρισμός κατά Hicks. viii. Μέτρηση της Μεταβολής της Ευημερίας του Καταναλωτή: Πλεόνασμα του καταναλωτή και προβλήματα, αντισταθμιστική και ισοδύναμη μεταβολή με βάση την ανάλυση του Hicks, πλεόνασμα του παραγωγού, απώλεια της ευημερίας λόγω φόρου. ix. Θεωρία του Παραγωγού – Τεχνολογία και Παραγωγή: Τεχνολογία και παραγωγή, συνάρτηση παραγωγής, ιδιότητες της συνάρτησης παραγωγής, ιδιότητες της καμπύλης ίσου προϊόντος. x. Κόστος: Κόστος στη βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδο, αποδόσεις κλίμακας και η συνάρτηση κόστους, συνολικό και μέσο οριακό κόστος, πρόβλημα παραγωγού, ελαχιστοποίηση κόστους με τη μέθοδο του Lagrange. xi. Κέρδος: Κέρδη στη βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδο, μεγιστοποίηση του κέρδους, συγκριτική στατική. xii. Τέλειος Ανταγωνισμός: Θεμελιώδεις υποθέσεις, βραχυχρόνια και μακροχρόνια ανταγωνιστική ισορροπία, κανονιστική ανάλυση του τέλειου ανταγωνισμού. xiii. Ατελής Ανταγωνισμός και Μονοπώλιο: Θεμελιώδεις υποθέσεις, ισορροπία, μονοπώλιο σε σύγκριση με πλήρη ανταγωνισμό, εφαρμογές μονοπωλίου, καινοτομίες, φορολογία μονοπωλητή, κανονιστική ανάλυση μονοπωλίου. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο (είτε στην Τάξη, είτε σε μικρότερες ομάδες φοιτητών) |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης COMPUS |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Φροντιστήριο |
26 |
|
Προσθετική Διδασκαλία και Συμβουλευτική |
13 |
|
Γενική Προετοιμασία Αυτοτελής Μελέτη |
59 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνικά. Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται σε: (α) μία πρόοδο (ενδιάμεση εξέταση), η οποία προσαυξάνει τον τελικό βαθμό κατά το 30% του βαθμού της προόδου και (β) μία τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Τόσο στην τελική εξέταση, όσο και στην πρόοδο οι φοιτήτριες/ητές εξετάζονται σε ερωτήματα επίλυσης προβλημάτων και σε θεωρητικές ερωτήσεις υποβάθρου. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι ρητά προσδιορισμένα και προσβάσιμα από τους φοιτητές στην σελίδα του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης COMPUS: http://compus.uom.gr/BAL174/index.php. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
– Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
(ΒΣΑ406-ΙΙ)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΣΑ406-ΙΙ |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Γ΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Πληροφορική Τεχνολογία και Κοινωνία |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις
|
4 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Υποβάθρου, γενικών γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στόχος του μαθήματος είναι η δημιουργία βασικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων για την αξιοποίηση των υπολογιστικών συστημάτων και των εφαρμογών τους ως τα κύρια εργαλεία επεξεργασίας και κατανόησης των δεδομένων σήμερα. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
Γενικότερα, με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα έχει περαιτέρω αναπτύξει τις ακόλουθες γενικές ικανότητες:
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τo μάθημα «Πληροφορική Τεχνολογία και Κοινωνία» αποτελείται από δύο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα καλύπτει τις βασικές αρχές της επιστήμης και της τεχνολογίας υπολογιστών, τις εφαρμογές πληροφορικής στις οικονομικές, κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες καθώς και τα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα από την χρήση της πληροφορικής τεχνολογίας. Στην δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει εργαστηριακές δραστηριότητες για αναζήτηση, συλλογή, αξιολόγηση, αποθήκευση, επεξεργασία, επικοινωνία και διαμοιρασμός πληροφοριών χρησιμοποιώντας είτε αυτόνομες εφαρμογές γραφείου (MS -Office) είτε διαδικτυακές εφαρμογές της Google (όπως, Google Search, Google Drive, Google Sheets, Google Forms, Google Slides και Google Sites) με στόχο την υλοποίηση ψηφιακών επιστημονικών εργασιών. Τέλος, παρουσιάζονται μεθοδολογίες ανάπτυξης πολυμεσικών εφαρμογών περιεχομένου ή ψηφιακής αφήγησης χωρίς κώδικα για την οικονομία, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Παραδόσεις και εργαστήριο με πρόσωπο με πρόσωπο ή με εξ’ αποστάσεων εκπαίδευσης |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση διαφανειών PowerPoint για την υποστήριξη διαλέξεων Χρήση λογισμικών (MS-Office και Google apps) για την υλοποίηση πρακτικών ασκήσεων και επεξεργασίας δεδομένων Χρήση πλατφόρμας Open eClass για την:
Χρήση ανοικτών μαθημάτων ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Εργαστηριακές ασκήσεις |
26 |
|
Εκπόνηση μελέτης |
72 |
|
|
|
|
Σύνολο Μαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων και εργασιών. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Η γραπτή τελική εξέταση (50%) περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και σύντομης απάντησης. Οι εργασίες (50%) πραγματοποιούνται στα μέσα του εξαμήνου και περιλαμβάνουν την υλοποίηση εφαρμογών με στόχο τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων για την επεξεργασία δεδομένων. Τέλος, τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές στην περιγραφή του μαθήματος στο Open eClass. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
- ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
(ΒΣΑ405-ΙΙ)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
(1) ΓΕΝΙΚΑ1
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΣΑ405-ΙΙ |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
3ο (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ) |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις |
3 |
|
|||
Φροντιστηριακές Ασκήσεις |
1 |
|
|||
Γενική Προετοιμασία - Αυτοτελής Μελέτη |
6 |
|
|||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
ΣΥΝΟΛΟ: 10 |
ΣΥΝΟΛΟ: 6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Ειδικού Υποβάθρου. |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνικά. |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι. |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|
Ο κύριος σκοπός του μαθήματος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές με μια καλή γνώση βασικών μαθηματικών εργαλείων και τεχνικών οι οποίες είναι απαραίτητες στην οικονομική επιστήμη και θα βοηθήσουν σημαντικά στην καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων της οικονομικής ειδίκευσης. Το μάθημα επίσης αποσκοπεί στο να εξοικειώσει τους φοιτητές με τη χρήση των μαθηματικών στην οικονομική επιστήμη. Για τον σκοπό αυτό υπάρχει μια συνεχής αναφορά σε παραδείγματα και εφαρμογές στην οικονομία και στις επιχειρήσεις. Το μάθημα, πέρα των βασικών μαθηματικών πράξεων που διδάχθηκαν οι φοιτητές στη μέση εκπαίδευση, δεν προϋποθέτει άλλη προηγούμενη γνώση μαθηματικών ή στατιστικής. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Open eClass (http://openeclass.uom.gr) |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνικά. Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται σε: (α) μία πρόοδο (ενδιάμεση εξέταση), η οποία προσαυξάνει τον τελικό βαθμό κατά το 30% του βαθμού της προόδου και (β) μία τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Τόσο στην τελική εξέταση, όσο και στην πρόοδο οι φοιτητές εξετάζονται σε ερωτήματα επίλυσης προβλημάτων. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι ρητά προσδιορισμένα και προσβάσιμα από τους φοιτητές στην σελίδα του μαθήματος στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Open eClass: https://openeclass.uom.gr/courses/BSO164/ .
|
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: - Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
- ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Η/Υ
(ΒΣΑ410-ΙΙ)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΣΑ410-ΙΙ |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Δ΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ποσοτικές Μέθοδοι Κοινωνικών Επιστημών - Στατιστική με Χρήση Η/Υ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις
|
4 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Παραδόσεις και εργαστήριο με πρόσωπο με πρόσωπο ή με εξ’ αποστάσεων εκπαίδευσης |
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Βασικός σκοπός του µαθήµατος είναι η εξοικείωση των φοιτητριών/ητών στην στατιστική ανάλυση δεδοµένων, την τέχνη δηλαδή της εξέτασης, σύνοψης και εξαγωγής συµπερασµάτων από δεδοµένα. Συγκεκριµένα, η/ο φοιτήτρια/τής, αφού κατανοήσει τις ϐασικές αρχές της στατιστικής στο πλαίσιο των οικονοµικών και κοινωνικών επιστηµών, να µπορεί να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στο γνωστικό πεδίο της Στατιστικής Επιστήμης και τη σύνδεση αυτής με τις Οικονομικές και Κοινωνικές Επιστήμες. To μάθημα πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με α) τη δειγματοληψία και παραγωγή δεδομένων, β) την περιγραφική στατιστική, γ) τη θεωρία των πιθανοτήτων και δ) την επαγωγική στατιστική. Στόχος της δειγματοληψίας και της παραγωγής δεδομένων είναι η επιλογή ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος από τον πληθυσμό και τη συλλογή δεδομένων από το δείγμα. Η περιγραφική στατιστική έχει ως στόχο να συνοψίσει τις κύριες ιδιότητες δεδομένων σε ένα δείγμα, χρησιμοποιώντας γραφικές και αριθμητικές μεθόδους. Η επαγωγική στατιστική στοχεύει στην εξαγωγή συμπερασμάτων για τη συμπεριφορά ενός πληθυσμού από ένα δείγμα δεδομένων με τη βοήθεια της θεωρίας των πιθανοτήτων. Ο/Η φοιτητής/τρια αναλύει στατιστικά δεδομένα χρησιμοποιώντας στατιστικά πακέτα λογισμικού σε ηλεκτρονικό υπολογιστή (Η/Υ) (MS-Excel, SPSS, Stata, R). |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση διαφανειών PowerPoint για την υποστήριξη διαλέξεων
Χρήση λογισμικού στατιστικής ανάλυσης Excel ή STATA
Χρήση πλατφόρμας Open eClass για την:
Χρήση ανοικτών μαθημάτων ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Εργαστηριακές ασκήσεις |
26 |
|
Φροντιστήριο |
26 |
|
Γενική προετοιμασία |
46 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων και προόδου. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Η γραπτή τελική εξέταση (70%) περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και σύντομης απάντησης. Η πρόοδος (30%) πραγματοποιείται στα μέσα του εξαμήνου και περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάλυσης δεδομένων με τη χρήση ενός στατιστικού λογισμικού στον υπολογιστή. Τέλος, τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές στην περιγραφή του μαθήματος στο Open eClass. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|