Donati Madeleine
  • 2310 891.373
  • donati uom.gr
  • Γραφείο: ΚΖ2, 206
  • 2310 891.351

    Donati Madeleine

    Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)
    Διδασκαλία Γλωσσών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας


    Γνωστικό Αντικείμενο

    Γαλλικά ως Ξένη Γλώσσα, Γαλλικά για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΓΑΛΛΙΚΑ I
      (ΞΓ0201)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΛΧ

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    Παραγωγή διδακτικού υλικού διαμορφωμένου για τις γενικές ανάγκες του φοιτητή.
    Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

    • Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 9 θεματικές ενότητες που αναφέρονται σε  βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής με κείμενα, έγγραφα, διάλογους κλπ., τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο.
    • Ένα σχετικό δίγλωσσο λεξιλόγιο που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος
    • Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές  ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων
    • Προφορικό υλικό (corpus oral) που αποτελείται από διάφορες ιστοσελίδες με διαδραστικές ασκήσεις. Το προφορικό αυτό υλικό συνοδεύει τις 9 ενότητες του γραπτού υλικού
    • Μια ενδεικτική ηλεκτρονική και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία


     Μαθησιακά Αποτελέσματα

     Στο τέλος του εξαμήνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, 
     θα έχει επιτευχθεί σύγκλιση των επιπέδων του ετερογενούς κοινού και οι φοιτητές/τριες:

    • Θα έχουν αφομοιώσει τη βασική δομή της γαλλικής γραμματικής (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα, χρόνοι κλπ.) - Γραμματικοί στόχοι
    • Θα μπορούν να αντιδρούν γραπτά και προφορικά σε βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής. Θα ξέρουν να συστήνονται, να ανοίγουν τραπεζικό λογαριασμό, να κατανοούν ένα δρομολόγιο ή μικρές αγγελίες, να συμπληρώνουν διάφορα έντυπα (εγγραφή, δήλωση κλοπής κλπ.) -Γλωσσικοί και επικοινωνιακοί στόχοι
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας κάνοντας, μεταξύ άλλων, διαδραστικές ασκήσεις στο διαδίκτυο - Στόχοι αυτονόμησης



    Αναλυτική Περιγραφή

    • ΓΑΛΛΙΚΑ I
      (ΞΓ1208)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    IES

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    Παραγωγή διδακτικού υλικού διαμορφωμένου για τις γενικές ανάγκες του φοιτητή.

    Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

    - Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 9 θεματικές ενότητες που αναφέρονται σε  βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής με κείμενα, έγγραφα, διάλογους κλπ., τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο

    -Ένα σχετικό δίγλωσσο λεξιλόγιο που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος

    -Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων

    -Προφορικό υλικό (corpus oral) που αποτελείται από διάφορες ιστοσελίδες με διαδραστικές ασκήσεις. Το προφορικό αυτό υλικό συνοδεύει τις 9 ενότητες του γραπτού υλικού

    -Μια ενδεικτική σειρά γενικών ιστοσελίδων (webographie) και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία 

    Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα


    - Αφομοίωση της βασικής δομής της γαλλικής γραμματικής (ουσιαστικά, ρήματα κλπ.) 

    - Δυνατότητα γραπτής και προφορικής αντίδρασης σε βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής (π.χ. δυνατότητα προσωπικής παρουσίασης, ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού, κατανόησης δρομολογίου ή μικρών αγγελιών, συμπλήρωσης διάφορα εντύπων, κλπ )

    - Ενίσχυση αυτονομίας στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας με διαδραστικές ασκήσεις στο διαδίκτυο

    • ΓΑΛΛΙΚΑ I
      (ΞΓ0201)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ESP

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    Περιγραφή

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξαμήνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, θα έχει  επιτευχθεί σύγκλιση των επιπέδων του ετερογενούς κοινού και οι συμμετέχοντες:

    • θα έχουν αφομοιώσει τη βασική δομή της γαλλικής γραμματικής (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα, χρόνοι κλπ.) - Γραμματικοί στόχοι
    • θα μπορούν να αντιδρούν γραπτά και προφορικά σε βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής. Θα ξέρουν να συστήνονται, να ανοίγουν τραπεζικό λογαριασμό, να κατανοούν ένα δρομολόγιο ή μικρές αγγελίες, να συμπληρώνουν διάφορα έντυπα (εγγραφή, δήλωση κλοπής κλπ.) - Γλωσσικοί και επικοινωνιακοί στόχοι
    • θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας κάνοντας, μεταξύ άλλων, διαδραστικές ασκήσεις στο διαδίκτυο - Στόχοι αυτονόμησης

    Ώρες διδασκαλίας : 3/εβδομάδα.

    Περιεχόμενο Μαθήματος

    Το μάθημα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πεδία: ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου. Η διδάσκουσα έχει επεξεργαστεί ένα διδακτικό υλικό ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις γενικές ανάγκεςτου φοιτητή.

     Το διδακτικό υλικό αποτελείται από:

    • Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 9 θεματικές ενότητες, που αναφέρονται σε βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής. Κείμενα, έγγραφα, διάλογοι κλπ., τα οποία συνοδεύονται από μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο.
    • Ένα σχετικό δίγλωσσο λεξιλόγιο, που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος.
    • Ένα γραμματικό υπόμνημα(mémento grammatical), που αποτελείται από κανόνες και διαδραστικές ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινόμενων.
    • Μια σύντομη ενδεικτική βιβλιογραφία (βιβλία γραμματικής, δίγλωσσα λεξικά κλπ.).
    • Προφορικό υλικό (corpus oral) που αποτελείται από διάφορες ιστοσελίδες με διαδραστικές ασκήσεις. Το προφορικό αυτό υλικό συνοδεύει τις 9 ενότητες του γραπτού υλικού.

    Όλο το υλικό είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή στο https://openeclass.uom.gr/

    • ΓΑΛΛΙΚΑ I
      (ΞΓ0201)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    MSA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ

    Περιγραφή

    Παραγωγή διδακτικού υλικού διαμορφωμένου για τις γενικές ανάγκες του φοιτητή.
    Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

    • Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 9 θεματικές ενότητες που αναφέρονται σε  βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής με κείμενα, έγγραφα, διάλογους κλπ., τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο.
    • Ένα σχετικό δίγλωσσο λεξιλόγιο που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος
    • Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές  ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων
    • Προφορικό υλικό (corpus oral) που αποτελείται από διάφορες ιστοσελίδες με διαδραστικές ασκήσεις. Το προφορικό αυτό υλικό συνοδεύει τις 9 ενότητες του γραπτού υλικού
    • Μια ενδεικτική ηλεκτρονική και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία


     Μαθησιακά Αποτελέσματα

     Στο τέλος του εξαμήνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, 
     θα έχει επιτευχθεί σύγκλιση των επιπέδων του ετερογενούς κοινού και οι φοιτητές/τριες:

    • Θα έχουν αφομοιώσει τη βασική δομή της γαλλικής γραμματικής (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα, χρόνοι κλπ.) - Γραμματικοί στόχοι
    • Θα μπορούν να αντιδρούν γραπτά και προφορικά σε βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής. Θα ξέρουν να συστήνονται, να ανοίγουν τραπεζικό λογαριασμό, να κατανοούν ένα δρομολόγιο ή μικρές αγγελίες, να συμπληρώνουν διάφορα έντυπα (εγγραφή, δήλωση κλοπής κλπ.) -Γλωσσικοί και επικοινωνιακοί στόχοι
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας κάνοντας, μεταξύ άλλων, διαδραστικές ασκήσεις στο διαδίκτυο - Στόχοι αυτονόμησης

            Στην  πλατφόρμα Compus  βρίσκεται το πλήρες υλικό σε ηλεκτρονική μορφή. www.compus.uom.gr

    • ΓΑΛΛΙΚΑ I
      (ΞΓ0201)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Α’ εξάμηνο)

     ΞΓ0201 - ΓΑΛΛΙΚΑ Ι

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0201

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΓΑΛΛΙΚΑ Ι

    ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

    Madeleine Donati

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις 

    4

    3,5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

    ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    ΓΑΛΛΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/UNI195/

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξάμηνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, θα έχει επιτευχθεί σύγκλιση των επιπέδων του ετερογενούς κοινού και οι φοιτητές/τριες:

    • Θα έχουν αφομοιώσει τη βασική δομή της γαλλικής γραμματικής (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα, χρόνοι κλπ.) -Γραμματικοί στόχοι.
    • Θα μπορούν να αντιδρούν γραπτά και προφορικά σε βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής. Θα ξέρουν να συστήνονται, να ανοίγουν τραπεζικό λογαριασμό, να κατανοούν ένα δρομολόγιο ή μικρές αγγελίες, να συμπληρώνουν διάφορα έντυπα (εγγραφή, δήλωση κλοπής κλπ.) -Γλωσσικοί και επικοινωνιακοί στόχοι.
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας κάνοντας, μεταξύ άλλων, διαδραστικές ασκήσεις στο διαδίκτυο -Στόχοι αυτονόμησης.

    Γενικές Ικανότητες

    Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου.

    Αυτό-εκμάθηση της γλώσσας με τη χρήση Τ.Π.Ε..

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το μάθημα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πεδία: ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου. Η διδάσκουσα έχει επεξεργαστεί ένα διδακτικό υλικό ευέλικτο και προσαρμοσμένο στις γενικές ανάγκες του/της φοιτητή/τριας.

    Το μάθημα περιλαμβάνει:

    • Ένα δίγλωσσο Γαλλο-ΕλληνικόSyllabus
    • Ένα δίγλωσσο Γαλλο-Ελληνικό Ερωτηματολόγιο/Questionnairebilingue που δίνεται στην αρχή του εξάμηνου για να αξιολογείται το επίπεδο των φοιτητών στη ξένη γλώσσα.
    • Διδακτικό υλικό που παράγεται από τη διδάσκουσα και περιλαμβάνει:
    • Ένα γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε εννέα ενότητες, που αναφέρονται σε  βασικές περιστάσεις της καθημερινής και επαγγελματικής ζωής με :

    -Κείμενα, έγγραφα, διάλογοι κλπ., τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο. Ένα σχετικό λεξιλόγιο Γαλλο-Ελληνικό συνοδεύει κάθε ενότητα.

    • Ένα γραμματικό υπόμνημα (mémento grammatical) με κανόνες, που καλύπτει τη βασική δομή της γλώσσας.
    • Ασκήσεις μέσω Internet (activités en ligne). Ακολουθεί τις ενότητες του γραμματικού υπομνήματος.
    • Ένα προφορικό διδακτικό υλικό online (corpus oral) με διαδραστικές ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου. Ακολουθεί τις ενότητες του γραπτού διδακτικού υλικού.
    • Μια σύντομη ενδεικτική βιβλιογραφία (bibliographiesuccincte) (βιβλία γραμματικής, δίγλωσσα λεξικά κλπ.).
    • Ένας φάκελος Révisions-corrections που περιλαμβάνει ασκήσεις ανακεφαλαίωσης με λύσεις.
    • Ένας φάκελος Examens που περιλαμβάνει την ύλη των τελικών εξετάσεων.

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία

    • Ηλεκτρονική μορφή πλήρους διδακτικού υλικού στην  ηλεκτρονική πλατφόρμα του πανεπιστημίου Opene-Class
    • Διαδραστικές ασκήσεις μέσω Internet στη τάξη
    • Παράδοση του μαθήματος με PowerPoint
    • Επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες μέσω e-mail

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Διαδραστική διδασκαλίας

    8

    Αυτόνομη μελέτη

    13

    Ανακεφαλαιώσεις (3)

    12

    Μη καθοδηγούμενη μελέτη

    8

    Γραπτές εξετάσεις

    12

    Σύνολο Μαθήματος

    105

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    Η αξιολόγηση επικεντρώνεται στη γνώση του περιεχομένου των μαθημάτων.

    • Υπάρχει μια διαδικασία συνεχούς ελέγχου (contrôlecontinu), που αποτελείται από τρεις ανακεφαλαιώσεις, οι οποίες προσφέρονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

    -Περιλαμβάνουν ασκήσεις στη γραμματική, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου με γενική και ειδική κατανόηση κειμένων, ανοικτές ή κλειστές ερωτήσεις, διαμόρφωση πινάκων (ρήματα, ουσιαστικά, κλπ.), εντοπισμός λέξεων-κλειδιών, αντιστοίχιση προτάσεων ή λέξεων, συμπλήρωση κειμένων με λέξεις, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, τοποθέτηση λέξεων ή προτάσεων σε σωστή σειρά, απάντηση ερωτήσεων σωστό/λάθος κλπ. Αυτές οι τρεις ανακεφαλαιώσεις είναι προαιρετικές και  διορθώνονται, αλλά δεν βαθμολογούνται.

    • Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

    -Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν ασκήσεις γραμματικής και ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου με μια τυπολογία ασκήσεων: -ανοικτές ή κλειστές ερωτήσεις, διαμόρφωση πινάκων (ρήματα, ουσιαστικά κλπ.), εντοπισμός λέξεων-κλειδιών, αντιστοίχιση προτάσεων ή λέξεων, συμπλήρωση κειμένων με λέξεις, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, τοποθέτηση λέξεων ή προτάσεων σε σωστή σειρά, απάντηση ερωτήσεων σωστό/λάθος.

    -Ο/Η φοιτητής/τρια γνωρίζει εκ των πρότερων τη βαρύτητα κάθε άσκησης. Η βαθμολογική κλίμακα είναι από 0 έως 10. Ο ελάχιστος βαθμός προαγωγής είναι το 5/10.

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    BIBLIOGRAPHIE

    GRAMMAIRE

    • BÉRARD Évelyne et LAVENNE Christian (1991) 

    Grammaire utile du français. Modes d’emploi

    Paris, Éditions Hatier-Didier

    • ROBOLY Joseph (2005) 

    Grammaire méthodique et exercices pratiques 1

    Athènes, Éditions Roboly

    • ROBOLY Joseph (2005) 

    Grammaire méthodique et exercices pratiques 2

    Athènes, Éditions Roboly

    • ΓΑΛΛΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ στα ελληνικά

    Βίβιαν Βοϊλα - Αγγελική Κορδώνη -  Αλίκη Ρίζου -  Φροσύντα Στάμου

    PERUGIA

    • GEORGANTAS Georges

    Νέα Γαλλική Γραμματική

    Όλα τα επίπεδα

    Κομοτηνή, Éditions GG  

    • GREGOIRE Maïa (2010)

    Grammaire progressive du français.

    Nouvelle édition

    CLE INTERNATIONAL

    • GREVISSE (1994)

    Le bon usage

    Duculot-De Boeck

    EXERCICES, VOCABULAIRE, PHONÉTIQUE

    • DESCOTES-GENON Christiane, MORSEL Marie-Hélène, RICHOU Claude (2006)

    L’Exercisier Manuel d'expression française (2e éd. revue et corrigée)
    PUG Presse Universitaire de Grenoble

    • MIQUEL Claire (2002)

    Vocabulaire progressif du français

    Niveau débutant (Broché)

    CLE INTERNATIONAL

    • CHARLIAC Lucille, MOTRON Anne-Claude, LE BOUGNEC Thierry, LOREIL Bernard (2003)

    Phonétique progressive du français

    CLE INTERNATIONAL

    CONJUGAISON

    • BESCHERELLE (1990)

    La conjugaison 12000 verbes

    Paris, Éditions Hatier

    • CHOLLET Isabelle, ROBERT Jean-Michel (2005)

    Précis de conjugaison

    CLE INTERNATIONAL

    DICTIONNAIRES MONOLINGUES

    • Le Petit ROBERT (1991)                               

    Dictionnaire de la langue française

    Paris, Dictionnaire Le Robert

    • Dictionnaire des difficultés de la langue française (2007)

    Adolphe-V THOMAS, Michel de TORO

    LAROUSSE

    • Petit Larousse grand format (2011) Collectif 
      Collection : Petit Larousse 
    • Larousse de poche (2011) Collectif 

    Collection : Larousse de poche 

    DICTIONNAIRES BILINGUES

    • MANDESON Arnold (1972) 

    Τέλειον Ελληνο-Γαλλικόν & Γάλλο-Ελληνικόν Λεξικόν

    Αθήνα, Έκδοση Διαγόρας

    • ΤΣΟΥΚΑΝΑ Α. (1988)

    Νέο Γάλλο-Ελληνικό Λεξικό

    Αθήνα Έκδοση Κακουλίδη

    • ΓΑΛΛΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ (2004)

    ΠΑΝΤΕΛΟΔΗΜΟΣ Δημήτρης - LUSTColette

    ΚΑΟΥΦΜΑΝ (2004

    SITOGRAPHIE

    Améliorer son français 

    http://www.lepointdufle.net/

    Banque de liens avec exercices de grammaire, activités pour la compréhension et la production écrites et orales, vocabulaire et autres. Plusde 16000 liens

    Τράπεζα ηλεκτρονικών διευθύνσεων με ασκήσεις της γραμματικής, ασκήσεις για τη κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, λεξιλόγιο   κ.α.

    Πάνωαπό 16 000 σύνδεσμοι.

    Dictionnaires en ligne   

    http://www.lexilogos.com/francais_langue_dictionnaires.htm

    http://atilf.atilf.fr

    Πολλάλεξικάγαλλικήςγλώσσας : Le LarousseLe Trésor informatisé de la langue française, Dictionnaire électronique des synonymes, Reverso

    Plusieurs dictionnaires de langue française : Le LarousseLe Trésor informatisé de la langue française, Dictionnaire électronique des synonymes, Reverso

    Traduction

    https://fr.glosbe.com/

    https://www.linguee.fr/francais-grec/

    Μετάφραση μιας λέξης η μιας έκφρασης. Πολλέςγλώσσεςείναιδιαθέσιμες.

    Traduction d’un mot ou d’une expression De très nombreuses langues sont disponibles.

    La prononciation du français                      

    http://phonetique.free.fr

    Logiciel de phonétique avec beaucoup d’exercices. Λογισμικό για την φωνητικήμε πολλές ασκήσεις

    Conjugaison                     

    La conjugaison des verbes français.Η κλίση των γαλλικών ρημάτων.

    http://leconjugueur.lefigaro.fr/

    https://bescherelle.com/

    Sitographie générale

          Dictionnaires

    http://www.lexilogos.com/francais_langue_dictionnaires.htm

    http://www.linguee.fr

    http://atilf.atilf.fr

    Orthographe/Conjugaison                

    http://orthonet.sdv.fr/pages/lexique.html

    http://leconjugueur.lefigaro.fr

    https://bescherelle.com/

    La prononciation du français                      

    http://phonetique.free.fr

    Améliorer son français          

    http://www.lepointdufle.net/

     

     

     

    • ΓΑΛΛΙΚΑ II
      (ΞΓ2208)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    IES

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΘΝΩΝ KAI ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    Παραγωγή διδακτικού υλικού προσαρμοσμένου στις ειδικές ανάγκες του φοιτητή.

    Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

    -Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 3 μεγάλες θεματικές ενότητες με εισαγωγικά κείμενα σε Γαλλικά για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο

    -Ένα δίγλωσσο ειδικό ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, που συνοδεύει κάθε ενότητατου μαθήματος

    -Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων

    -Μια ενδεικτική σειρά γενικών και ειδικών ιστοσελίδων (sito-biblioraphie) και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία

    Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

    - Επέκταση γνώσεων στη γραμματική της γαλλικής γλώσσας

    - Δομή της γλώσσας.

    -Δυνατότητα εντοπισμού, κατανόησης και παραγωγής γραπτών η προφορικών πληροφοριών σχετικών με το αντικείμενο της επιστήμης.

    - Εμπλουτισμός της γλώσσας με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης.

    - Ενίσχυση αυτονομίας στη γλώσσα με διαδραστικές ασκήσεις και αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών στο διαδίκτυο.

     

    • ΓΑΛΛΙΚΑ II
      (ΞΓ0202)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ESP

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    Περιγραφή

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξαμήνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, οι συμμετέχοντες:

    • Θα έχουν επεκτείνει τις γνώσεις τους στη γραμματική - δομή της γαλλικής γλώσσας - Γραμματικοί στόχοι
    • Θα μπορούν να εντοπίζουν, να κατανοούν και να παράγουν γραπτές η προφορικές πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Ακαδημαϊκοί στόχοι
    • Θα έχουν εμπλουτίσει τη γλώσσα με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Γλωσσικοί στόχοι
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στη γλώσσα κάνοντας προχωρημένες διαδραστικές ασκήσεις και αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο - Στόχοι αυτονόμησης

    Ώρες διδασκαλίας: 3/εβδομάδα.

    Περιεχόμενο Μαθήματος

    Το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου. Η διδάσκουσα έχει επεξεργαστεί ένα ευέλικτο διδακτικό υλικό προσαρμοσμένο στιςειδικές ανάγκες του φοιτητή που διαμορφώνεται από κείμενα, τα οποία επιλέγονται βάσει της εκάστοτε επιστήμης (εξοικείωση με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο).

    Το διδακτικό υλικό αποτελείται από:

    • Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 3 μεγάλες θεματικές ενότητες, που περιλαμβάνουν εισαγωγικά κείμενα (textes d’initiation) στα Γαλλικά για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς (F.O.S./F.O.U). Αυτά τα κείμενα και έγγραφα συνοδεύονται από μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο.
    • Ένα δίγλωσσο ειδικό ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος.
    • Ένα γραμματικό υπόμνημα (mémento grammatical) που αποτελείται από κανόνες και διαδραστικές ασκήσεις πιο σύνθετων γραμματικών φαινομένων.
    • Σύνδεσμοι ιστοσελίδων πουσχετίζονται με το αντικείμενο της επιστήμης του φοιτητή (webographie).

    Όλο το υλικό είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή στο https://openeclass.uom.gr/

    • ΓΑΛΛΙΚΑ II
      (ΞΓ0202)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Β’ εξάμηνο)

    ΞΓ0202 -ΓΑΛΛΙΚΑ ΙΙ

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0202

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Β’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΓΑΛΛΙΚΑ ΙΙ

    ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

    MADELEINE DONATI

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    3,5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

    ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    ΓΑΛΛΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/IES118/

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξαμήνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, οι συμμετέχοντες:

    • Θα έχουν επεκτείνει τις γνώσεις τους στη γραμματική - δομή της γαλλικής γλώσσας - Γραμματικοί στόχοι
    • Θα μπορούν να εντοπίζουν, να κατανοούν και να παράγουν γραπτές η προφορικές πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Ακαδημαϊκοί στόχοι
    • Θα έχουν εμπλουτίσει τη γλώσσα με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Γλωσσικοί στόχοι
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στη γλώσσα κάνοντας προχωρημένες διαδραστικές ασκήσεις και αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο- Στόχοι αυτονόμησης

    Γενικές Ικανότητες

    • Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου
    • Αυτό -εκμάθηση της γλώσσας με τη χρήση Τ.Π.Ε 
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου. Η διδάσκουσα έχει επεξεργαστεί ένα ευέλικτο διδακτικό υλικό προσαρμοσμένο στις ειδικές ανάγκες του φοιτητή, που διαμορφώνεται απόκείμενα τα οποία επιλέγονται βάσει της εκάστοτε επιστήμης (εξοικείωση με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο).

    Το μάθημα περιλαμβάνει:

    -Ένα δίγλωσσο Γαλλο-Ελληνικό Syllabus

    -Διδακτικό υλικό που παράγεται από την διδάσκουσα

    -Γραπτό διδακτικό υλικό με τρεις μεγάλες ενότητες (corpus écrit). Κάθε ενότητα περιλαμβάνει εισαγωγικά κείμενα που αφορούν την επιστήμη του φοιτητή. Συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει σε σχέση με το εξεταζόμενο κείμενο. Ένα σχετικό γαλλο-ελληνικό γλωσσάριο (ορολογία) (lexique) ακολουθεί κάθε ενότητα.

    -Ένα γραμματικό υπόμνημα (mementogrammatical) με πιο περίπλοκους γραμματικούς κανόνες.

    -Διαδραστικές ασκήσεις online(activitésenligne), που ακολουθούν τις ενότητές του γραπτού υλικού.

    -Προφορικό διδακτικό υλικό (corpusoral) με διαδραστικές ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου.

    -Μια ενδεικτική ηλεκτρονική και έντυπη βιβλιογραφία (sito-bibliographie), όπως βιβλία γραμματικής, δίγλωσσα λεξικά  και σύνδεσμοι ιστοσελίδων πουσχετίζονται με το αντικείμενο της επιστήμης του/της φοιτητή/τριας.

    -Ένας φάκελος Révisions-corrections που περιλαμβάνει ασκήσεις ανακεφαλαίωσης με λύσεις.

    -Ένας φάκελος Examens που περιλαμβάνει την ύλη των τελικών εξετάσεων.

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία

    • Ηλεκτρονική μορφή πλήρους διδακτικού υλικού στην  ηλεκτρονική πλατφόρμα του πανεπιστημίου Opene-Class
    • Διαδραστικές ασκήσεις μέσω  Internet στη τάξη
    • Παράδοση του μαθήματος με PowerPoint
    • Επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/τριες μέσω e-mail

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτόνομη μελέτη

    13

    Διαδραστική διδασκαλία

    8

    Ανακεφαλαιώσεις (2)

    12

    Μη καθοδηγούμενη μελέτη

    8

    Γραπτές εξετάσεις

    12

     Σύνολο Μαθήματος

    105

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

     

    Η αξιολόγηση επικεντρώνεται στη γνώση του περιεχομένου των μαθημάτων.

    • Υπάρχει μια διαδικασία συνεχούς ελέγχου (contrôlecontinu), που αποτελείται από δυο ανακεφαλαιώσεις, οι οποίες προσφέρονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

    Περιλαμβάνουν ασκήσεις στη γραμματική, στη κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου με ανοικτές ή κλειστές ερωτήσεις, διαμόρφωση πινάκων (ρήματα, ουσιαστικά, κλπ.), εντοπισμό λέξεων-κλειδιών, αντιστοίχιση προτάσεων ή λέξεων, συμπλήρωση κειμένων με λέξεις, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, τοποθέτηση λέξεων ή προτάσεων σε σωστή σειρά, απάντηση ερωτήσεων σωστό/λάθος κλπ. Αυτές οι τρεις ανακεφαλαιώσεις διορθώνονται, αλλά δεν βαθμολογούνται.

    • Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

    Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν ασκήσεις γραμματικής και ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου. Τυπολογία ασκήσεων: -ανοικτές η κλειστές ερωτήσεις, διαμόρφωση πινάκων (ρήματα, ουσιαστικά κλπ.), εντοπισμός λέξεων-κλειδιών, αντιστοίχιση προτάσεων ή λέξεων, συμπλήρωση κειμένων με λέξεις, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, τοποθέτηση λέξεων ή προτάσεων σε σωστή σειρά, απάντηση ερωτήσεων σωστό/λάθος.

    Ο/Η φοιτητής/τρια γνωρίζει εκ των πρότερων τη βαρύτητα κάθε άσκησης. Η βαθμολογική κλίμακα είναι από 0 έως 10. Ο ελάχιστος βαθμός προαγωγής είναι το 5/10.

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    SITO-BIBLIOGRAPHIE

           Sitographie générale

    Dictionnaires 

    Orthographe/Conjugaison                        

    La prononciation du français                      

    Améliorer son français 

    Sitographie spécifique

    ü  Le journal en français facile

    ü  Apprendre et enseigner le français

    ü  Menu du thème

    ü  L’union européenne Pourquoi Comment ?

    ü  En plusieurs langues

    ü  Actualités mondiales

    ü  Différentes thématiques   Différents publics

    ü  Conférences   Clips pédagogiques   Dossiers

    ü  La crise financière expliquée aux nuls

    ü  La crise des subprimes

    BIBLIOGRAPHIE

    Γραμματική

    ΒΙΒΙΑΝ ΒΟΪΛΑ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΡΔΩΝΗ, ΑΛΙΚΗ ΡΙΖΟΥ, ΦΡΟΣΥΝΤΑ ΣΤΑΜΟΥ 

    Γαλλική γραμματική στα Ελληνικά (2014)

    ΟΡΕΣΤΗΣ ΔΟΥΣΗΣ  - ΕΚΔΟΣΕΙΣ PERUGIA 

    Κλίσηρημάτων

    BESCHERELLE (1990)

    La conjugaison 12000 verbes

    Paris, Éditions Hatier

    Λεξικά

    DICTIONNAIRES MONOLINGUES

    • Le Petit ROBERT (1991)                               

    Dictionnaire de la langue française

    Paris, Dictionnaire Le Robert

    • Dictionnaire des difficultés de la langue française (2007)

    Adolphe-V THOMAS, Michel de TORO

    LAROUSSE

    • Petit Larousse grand format (2011) Collectif 
      Collection : Petit Larousse 
    • Larousse de poche (2011) Collectif 

    Collection : Larousse de poche 

     

    DICTIONNAIRES BILINGUES

    • MANDESON Arnold (1972) 

    Τέλειον Ελληνο-Γαλλικόν & Γάλλο-Ελληνικόν Λεξικόν

    Αθήνα, Έκδοση Διαγόρας

    • ΤΣΟΥΚΑΝΑ Α. (1988)

    Νέο Γάλλο-Ελληνικό Λεξικό

    Αθήνα Έκδοση Κακουλίδη

    • ΓΑΛΛΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ (2004)

    ΠΑΝΤΕΛΟΔΗΜΟΣ Δημήτρης - LUSTColette

    ΚΑΟΥΦΜΑΝ (2004

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • ΓΑΛΛΙΚΑ II
      (ΞΓ0202)

    Κωδικός Τμήματος
    ΛΧ

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    Παραγωγή διδακτικού υλικού προσαρμοσμένου στις ειδικές ανάγκες του φοιτητή.
    Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

    • Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 3 μεγάλες θεματικές ενότητες με εισαγωγικά κείμενα σε Γαλλικά για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο
    • Ένα δίγλωσσο ειδικό ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος
    • Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων
    • Μια ενδεικτική γενική και ειδική ηλεκτρονική και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία


    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξάμηνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες:

    • Θα έχουν επεκτείνει τις γνώσεις τους στη γραμματική της γαλλικής γλώσσας - Δομή της γλώσσας - Γραμματικοί στόχοι
    • Θα μπορούν να εντοπίζουν, να κατανοούν και να παράγουν γραπτές ή προφορικές πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Ακαδημαϊκοί στόχοι
    • Θα έχουν εμπλουτίσει τη γλώσσα με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Γλωσσικοί στόχοι
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στη γλώσσα κάνοντας διαδραστικές ασκήσεις και αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο - Στόχοι αυτονόμησης



    Αναλυτική Περιγραφή

    • ΓΑΛΛΙΚΑ II
      (ΞΓ0202)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    MSA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ

    Περιγραφή

    Παραγωγή διδακτικού υλικού προσαρμοσμένου στις ειδικές ανάγκες του φοιτητή.
    Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

    • Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 3 μεγάλες θεματικές ενότητες με εισαγωγικά κείμενα σε Γαλλικά για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο
    • Ένα δίγλωσσο ειδικό ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, που συνοδεύει κάθε ενότητα του μαθήματος
    • Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων
    • Μια ενδεικτική γενική και ειδική ηλεκτρονική και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία


    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξάμηνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες:

    • Θα έχουν επεκτείνει τις γνώσεις τους στη γραμματική της γαλλικής γλώσσας - Δομή της γλώσσας - Γραμματικοί στόχοι
    • Θα μπορούν να εντοπίζουν, να κατανοούν και να παράγουν γραπτές ή προφορικές πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Ακαδημαϊκοί στόχοι
    • Θα έχουν εμπλουτίσει τη γλώσσα με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης τους - Γλωσσικοί στόχοι
    • Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στη γλώσσα κάνοντας διαδραστικές ασκήσεις και αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο - Στόχοι αυτονόμησης

     

    Στην  πλατφόρμα Compus  βρίσκεται το πλήρες υλικό σε ηλεκτρονική μορφή.

    www.compus.uom.gr

    • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ (ΓΑΛΛΙΚΑ)
      (ΞΓ0206)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0206

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Β’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ (ΓΑΛΛΙΚΑ)

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    4

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    Μάθημα Ειδικού Υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων (Υποχρεωτικό)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Γαλλική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

     

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BA245/

    2.       ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο τέλος του εξαμήνου, μετά από συστηματική παρακολούθηση του μαθήματος, οι συμμετέχοντες:

    • Θα έχουν επεκτείνει τις γνώσεις τους στη γραμματική - δομή της γαλλικής γλώσσας (Γραμματικοί στόχοι)

    • Θα μπορούν να εντοπίζουν, να κατανοούν και να παράγουν γραπτές η προφορικές πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο της επιστήμης τους  (Ακαδημαϊκοί στόχοι)

    • Θα έχουν εμπλουτίσει τη γλώσσα με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης τους  (Γλωσσικοί στόχοι)

    •Θα έχουν ενισχύσει την αυτονομία τους στη γλώσσα κάνοντας προχωρημένες διαδραστικές ασκήσεις και αναζητώντας περαιτέρω πληροφορίες στο διαδίκτυο

    (Στόχοι αυτονόμησης)

    Γενικές Ικανότητες

    • Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου

    • Αυτό-εκμάθηση της γλώσσας με τη χρήση Τ.Π.Ε

    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     














    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το μάθημα στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου. Η διδάσκουσα έχει επεξεργαστεί ένα ευέλικτο διδακτικό υλικό προσαρμοσμένο στις ειδικές ανάγκες του φοιτητή, που διαμορφώνεται από κείμενα τα οποία επιλέγονται βάσει της εκάστοτε επιστήμης (εξοικείωση με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο).

    Το Διδακτικό υλικό αποτελείται από:

    - Γραπτό διδακτικό υλικό με τρεις μεγάλες ενότητες (corpus écrit). Κάθε ενότητα περιλαμβάνει εισαγωγικά κείμενα που αφορούν στην επιστήμη του φοιτητή. Συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει σε σχέση με το εξεταζόμενο κείμενο. Ένα σχετικό γαλλο-ελληνικό γλωσσάριο (ορολογία) (lexique) ακολουθεί κάθε κείμενο και ενότητα.

    - Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical) με  γραμματικούς κανόνες.

    - Διαδραστικές ασκήσεις online (activités en ligne), που ακολουθούν τις ενότητές του γραμματικού υπομνήματος.

    - Προφορικό διδακτικό υλικό (corpus oral) με διαδραστικές ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου.

    - Μια ενδεικτική ηλεκτρονική και έντυπη βιβλιογραφία (sito-bibliographie), όπως βιβλία γραμματικής, δίγλωσσα λεξικά  και σύνδεσμοι ιστοσελίδων που σχετίζονται με το αντικείμενο της επιστήμης του φοιτητή.

    Όλο το υλικό είναι σε ηλεκτρονική μορφή.

    Το μάθημα, επίσης, περιέχει: 

    -Έναν φάκελο «Révisions-corrections», που περιλαμβάνει ασκήσεις ανακεφαλαίωσης με λύσεις.

    -Έναν φάκελο «Examens»,  που περιλαμβάνει την ύλη των τελικών εξετάσεων.

     

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία

    • Ηλεκτρονική μορφή πλήρους διδακτικού υλικού στην  ηλεκτρονική πλατφόρμα του πανεπιστημίου Open e-Class

    • Διαδραστικές ασκήσεις μέσω  Internet στην τάξη

    • Παράδοση του μαθήματος με PowerPoint

    • Επικοινωνία με τους φοιτητές με e-mail

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτόνομη μελέτη

    18

    Διαδραστική διδασκαλία

    12

    Ανακεφαλαιώσεις (2)

    12

    Μη καθοδηγούμενη μελέτη

    10

    Γραπτές εξετάσεις

                         16

     

     

    Σύνολο Μαθήματος

    120

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    Η αξιολόγηση επικεντρώνεται στη γνώση του περιεχομένου των μαθημάτων.

    • Υπάρχει μια διαδικασία συνεχούς ελέγχου (contrôle continu), που αποτελείται από δυο ανακεφαλαιώσεις, οι οποίες προσφέρονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.

    Περιλαμβάνουν ασκήσεις στη γραμματική, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου με ανοικτές ή κλειστές ερωτήσεις, διαμόρφωση πινάκων (ρήματα, ουσιαστικά κλπ.), εντοπισμό λέξεων-κλειδιών, αντιστοίχιση προτάσεων ή λέξεων, συμπλήρωση κειμένων με λέξεις, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, τοποθέτηση λέξεων ή προτάσεων σε σωστή σειρά, απάντηση ερωτήσεων σωστό/λάθος κλπ. Αυτές οι δυο ανακεφαλαιώσεις διορθώνονται, αλλά δεν βαθμολογούνται.

    • Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου.

    Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν ασκήσεις γραμματικής και ασκήσεις κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου. Τυπολογία ασκήσεων: -ανοικτές ή κλειστές ερωτήσεις, διαμόρφωση πινάκων (ρήματα, ουσιαστικά κλπ.), εντοπισμός λέξεων-κλειδιών, αντιστοίχιση προτάσεων ή λέξεων, συμπλήρωση κειμένων με λέξεις, ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, τοποθέτηση λέξεων ή προτάσεων σε σωστή σειρά, απάντηση ερωτήσεων σωστό/λάθος.

    Ο φοιτητής γνωρίζει εκ των πρότερων την βαρύτητα κάθε άσκησης. Η βαθμολογική κλίμακα είναι από 0 έως 10. Ο ελάχιστος βαθμός προαγωγής είναι το 5/10.

    Σε περίπτωση προφορικής εξέτασης, ο φοιτητής γνωρίζει την απόδοσή του μέσω μιας «Σχάρας Αξιολόγησης», όπου κάθε άσκηση έχει τη δική της βαθμολογική βαρύτητα. Η βαθμολογική κλίμακα είναι από 0 έως 10.

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    SITO-BIBLIOGRAPHIE

     Sitographie générale

          Dictionnaires

    http://www.lexilogos.com/francais_langue_dictionnaires.htm

    http://www.linguee.fr

    http://atilf.atilf.fr

    Orthographe/Conjugaison                

    http://orthonet.sdv.fr/pages/lexique.html

     http://leconjugueur.lefigaro.fr

    https://bescherelle.com/ 

    La prononciation du français                      

    http://phonetique.free.fr

    Améliorer son français      

    http://www.lepointdufle.net/

    Sitographie économie/affaire

    https://www.rfi.fr/fr/podcasts/journal-fran%C3%A7ais-facile/

    Le journal en français facile

    https://savoirs.rfi.fr/fr/recherche/thematique/economie-2720 

    https://savoirs.rfi.fr/fr/     le-français-des-affaires

    http://www.france24.com/fr       4 langues : français, anglais espagnol, arabe

    https://ec.europa.eu/france/sites/france/files/docs/body/union_europeenne_pourquoi_comment_fr.pdf

    L’union européenne Pourquoi Comment ?

    https://france.representation.ec.europa.eu/entreprises-financements_fr  

    https://european-union.europa.eu/priorities-and-actions/actions-topic/business-and-industry_fr

    https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-corner_fr

    http://enseigner.tv5monde.com/collection/7-jours-sur-la-planete 

    Actualités mondiales

    http://enseigner.tv5monde.com/pour-publics-specifique Différentes thématiques Différents publics

    https://www.canal-u.tv/   

    La crise financière expliquée aux nuls

    https://www.youtube.com/watch?v=kxJb9ZR62Pw&ab_channel=Drawmyeconomy

    La crise des subprimes

    https://www.lefrancaisdesaffaires.fr/tests-diplomes/outils-preparation-dfp/#exemples_epreuves

    https://apprendre.tv5monde.com/fr/exercices/diplome-de-francais-des-affaires

    Sitographie entreprise

    https://www.fabernovel.com/contenu/une-breve-histoire-des-entreprises

    http://www.petite-entreprise.net/P-1031-136-G1-qu-est-ce-que-la-comptabilite-les-reponses-pour-bien-maitriser.htm

    https://www.manager-go.com/blog/organisation-de-l-entreprise/qu-est-ce-que-l-organisation-d-entreprise

    https://www.lemagdelentreprise.com/dossier-37-marketing.html

    https://www.lafinancepourtous.com/decryptages/marches-financiers/acteurs-de-la-finance/banque/la-banque-a-quoi-ca-sert/

    https://www.google.com/search?q=fiche+d%27identit%C3%A9+d%27une+entreprise+exemple&client=firefox-b

    https://www.petite-entreprise.net/P-2196-81-G1-organigramme-definition-et-role.html

    http://www.letudiant.fr/jobsstages/cv-et-lettres-pour-les-bac-4-5/un-cv-plusieurs-possibilites-14047.html#ixzz36OJpCPAN

    http://officieldelafranchise.fr/actualites/lactualite-vue-par-la-redaction/covid-19-la-consommation-des-menages-en-constante-mutation-13042020

    https://www.insee.fr/fr/statistiques/4513259#consulter

    https://www.green-economy.fr/croissance-verte/

    https://e-rse.net/definitions/definition-developpement-durable/#gs.6qgdyz

    https://www.petite-entreprise.net/P-1046-85-G1-definition-du-e-commerce.html

    http://www.lemonde.fr/europe/article/2017/01/01/la-finlande-commence-a-experimenter-le-revenu-universel_5056148_3214.html

    BIBLIOGRAPHIE    

    Γραμματική

    ΒΙΒΙΑΝ ΒΟΪΛΑ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΡΔΩΝΗ, ΑΛΙΚΗ ΡΙΖΟΥ, ΦΡΟΣΥΝΤΑ ΣΤΑΜΟΥ 

    Γαλλική γραμματική στα Ελληνικά (2014)

    ΟΡΕΣΤΗΣ ΔΟΥΣΗΣ  - ΕΚΔΟΣΕΙΣ PERUGIA 

    Κλίση  ρημάτων

    BESCHERELLE (1990)

    La conjugaison 12000 verbes

    Paris, Éditions Hatier

    Λεξικά

    DICTIONNAIRES MONOLINGUES

    • Le Petit ROBERT (1991)                                  

    Dictionnaire de la langue française

    Paris, Dictionnaire Le Robert

    • Dictionnaire des difficultés de la langue française (2007)

    Adolphe-V THOMAS, Michel de TORO

    LAROUSSE

    • Petit Larousse grand format (2011) Collectif

    Collection : Petit Larousse

    • Larousse de poche (2011) Collectif

    Collection : Larousse de poche

    DICTIONNAIRES BILINGUES

    • MANDESON Arnold (1972)

    Τέλειον Ελληνο-Γαλλικόν & Γάλλο-Ελληνικόν Λεξικόν

    Αθήνα, Έκδοση Διαγόρας

    • ΤΣΟΥΚΑΝΑ Α. (1988)

    Νέο Γάλλο-Ελληνικό Λεξικό

    Αθήνα Έκδοση Κακουλίδη

    • ΓΑΛΛΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ (2004)

    ΠΑΝΤΕΛΟΔΗΜΟΣ Δημήτρης - LUST Colette

    ΚΑΟΥΦΜΑΝ (2004

    Δημοσιεύσεις


    Wheelchair Blue
    Accessibility Tools
    Fonts PlusIncrease Text
    Fonts MinusDecrease Text
    ContrastHigh Contrast
    GrayscaleGrayscale
    Readable FontReadable Font