
- +30 2310 891.386
- apamp uom.edu.gr
- Office: ΚΖ3, 313
Pampouri Anastasia
Assistant Professor
Department of Educational & Social Policy
Assistant Professor, Academic Staff (Master of Arts in Education: Αdult Education, Special Education)
Curriculum Vitae
Teaching
- EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF ADULT EDUCATORS
(ΚΕ0612)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
ESP
Department
DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY
Course Outlines
Κωδ. Μαθ. [ΚΕ0612] 5 ECTSΣκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/-τριες να κατανοήσουν το ρόλο και τη θέση του εκπαιδευτή ενηλίκων στη σύγχρονη κοινωνία και να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα του έργου του. Το μάθημα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες: - Η εκπαίδευση των εκπαιδευτών ενηλίκων στην Ελλάδα: ιστορική αναδρομή - Ο ρόλος του ΕΟΠΠΕΠ στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών ενηλίκων-Επαγγελματικό περίγραμμα του εκπαιδευτή ενηλίκων - Χαρακτηριστικά και ρόλοι του εκπαιδευτή ενηλίκων - Θεωρητικοί στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (M. Knowles, J. Dewey, D. Schon, κ.ά.): Συνεπαγωγές για τον εκπαιδευτή - Ο ρόλος της αξιολόγησης και της αυτό-αξιολόγησης του εκπαιδευτή ενηλίκων - Σχεδιασμός προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων: κριτήρια σχεδιασμού και προϋποθέσεις υλοποίησης
Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές/-τριες: α) να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τις γνώσεις, δεξιότητες/ικανότητες και στάσεις που απαιτούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή ενηλίκων β) να είναι σε θέση να σχεδιάσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων γ) να διαμορφώσουν μία θετική στάση απέναντι στην αξιολόγηση και την αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτή ενηλίκων
Μέθοδοι και μέσα διδασκαλίας: - Εμπλουτισμένη εισήγηση, καταιγισμός ιδεών, μελέτες περίπτωσης, εργασία σε ομάδες - Η/Υ, βιντεοπροβολέας, πίνακας, φύλλα εργασίας, βίντεο
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ο τελικός βαθμός στο μάθημα προκύπτει από: α) τη συμμετοχή των φοιτητών/-τριών στις γραπτές εξετάσεις (σε ποσοστό 80%) β) την εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας (σε ποσοστό 20%)
- INSTRUCTION METHODOLOGY IN CONTINUING EDUCATION
(ΣΕ0701)
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
ESP
Department
DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY
Course Outlines
Course Code: [ΣΕ0701]5 ECTS
The course has been designed to initiate students into the field of continuing education, as well promote the acquisition of knowledge and skills related to the learning and teaching of adults. As an integral part of the course the following issues will be critically addressed:
(A) What does "adulthood" mean? What are the characteristics of an adult?
(B) What is the nature of adult learning? How do adults learn?
(C) How does learners' "adulthood" impact upon the role of the educator?
(D) What is "group dynamics"? How it may affect the learning process?
(E) Are there barriers to learning? Which are they and how can they be tackled by educators?
(F) What are the teaching techniques used in continuing education?
(G) How can an adult education programme become more effective?
In addition, the course aims to develop students' critical reflection on issues of teaching methodology in Continuing Education, attempting to combine theoretical knowledge with active and experiential learning. In this context, students will be involved in designing and conducting micro-teaching exercises.
In detail, specific objectives of the course aim at enabling students to:
- become familiar with the basic concepts in the field of Continuing Education: adulthood, education, learning contract, assessment of learning needs, training, formal education, non-formal and informal education, continuing education.
- get an insight into the philosophical influences of the field, as well as ideological assumptions and epistemological inquiries.
- learn about the basic theories of adult learning: behavioural theories, humanistic theories (Rogers), socio-transformational theories (Freire), experiential theories (Dewey, Kolb), transformational theories (Merizow), as well as combined approaches (Jarvis).
- enrich knowledge and skills regarding teaching techniques in the context of continuing education, including group-work, role-play, etc.
- experience the role of an adult educator during micro-teaching.
- INTRODUCTION TO ADULT EDUCATION
(ΚΕ0404)
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
ESP
Department
DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY
Course Outlines
The purpose of this course is to understand the basic concepts of adult education.
Contents of the course:
- Conceptual approaches
- History of Adult Education
- Need and aims of Adult Education
- The role of international organizations in the development of lifelong learning
- Institutions of Continuing Education in Greece
- Second Chance Schools
- Teaching, motivations and learning
- The adult trainer: characteristics, training, certification
- INTRODUCTION TO PAEDAGOGICAL SCIENCE
(ΟΔ0209)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
BA
Department
DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION
Course Outlines
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές τους παρακάτω θεματικούς άξονες που αφορούν στην εκπαιδευτική πραγματικότητα:
· Σταθμοί στην ιστορική εξέλιξη της εκπαίδευσης στην Ελλάδα
· Το ζήτημα του εγγραμματισμού στη σύγχρονη εποχή
· Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στον 21ο αιώνα
· Βασικές αρχές και έννοιες της παιδαγωγικής επιστήμης
· Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι
· Σχολική Παιδαγωγική
· Διοίκηση και μοντέλα ηγεσίας στην εκπαίδευση
· Η Διαπολιτισμική Επικοινωνία σε πολυπολιτισμικές τάξεις
· Το εκπαιδευτικό έργο και οι δείκτες ποιότητάς του
· Ο ρόλος της αξιολόγησης στη διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης
- PEDAGOGY:AN INTRODUCTION
(ΚΕ0105-1)
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
ESP
Department
DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY
Course Outlines
The course aims to familiarize students with the following themes which concern education in general:
- Milestones in the historical development of education in Greece
- The issue of literacy in modern times
- The teacher's role in the 21st century
- Basic principles and concepts of educational science
- Modern teaching methods
- School Pedagogy
- Management and leadership models in education
- Intercultural Communication in multicultural classes
- The educational project and the indicators quality
- The role of evaluation in the process of teaching and learning
Publications
- Books (2 records)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2015
- Βλάχου, Ό., Παμπούρη, Α., Φτάκα, Μ., Μαρίνου, Ι., & Σιπητάνου, Α. (2015). Πιλοτικό Πρόγραμμα: «Μετάβαση στο ‘νέο’ σχολείο: μία διαδικασία ενεργητική». 1o Διεθνές Συνέδριο …για να ξαναφανταστούμε το σχολείο…, 28 & 29 Ιουνίου 2013, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, σ. 71-86. ISBN 978-618-81891-4-0. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://reimaginingschools.com/
2011
- Παμπούρη, Α. (2011). «Η Πρακτική Άσκηση ως μέσο σύνδεσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στο πλαίσιο της Διά βίου Μάθησης.» Στο Καραβάκου, Β (επιμ.) Διά βίου μάθηση: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σ. 511-531
- Scientific Journals (4 records)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2019
- Mavropoulos, A., Sipitanou, A. & Pampouri, A. (2019). "Training of Adult Trainers: Implementation and Evaluation of a Higher Education Program in Greece”, International Review of Research in Open and Distriputed Learning, 20 (1), 279-288
- Παμπούρη, Α. & Κυριακίδου, Μ. (2018-2019). Η έρευνα δράσης (action research) στον τομέα της Πρόληψης. Τα Τετράδια Ψυχιατρικής. Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2018/Ιανουάριος-Απρίλιος 2019, 11, 12, σελ. 215-223.
2017
- Σιπητάνου, Α., Παλαιοχωρινού, Ό. & Παμπούρη, Α. (2017). Η Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στη Διαχείριση της Πολιτισμικής Ετερότητας». Επιστήμες της Αγωγής, 1, σ. 21-40.
2014
- Pampouri, A. (2014). "Development and Implementation of an Internal Evaluation Model at a Higher Education Institution”, The International Journal of Adult, Community and Professional Learning, 20 (3), pp. 53-61
- Conferences (14 records)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2018
- Παμπούρη, Α. & Κυριακίδου, Μ. (2018). Η έρευνα δράσης (action research) στον τομέα της Πρόληψης. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο. Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας. Θεσσαλονίκη, 9-11 Μαρτίου 2018. (ως προσκεκλημένη ομιλήτρια)
2017
- Sipitanou, Α., Pampouri, A. & Tsolakidou, P. (2017). The Content And Types Of Skills And Competences As Formulated In Recent Years: Criteria, Development And Needs. International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, Venice, Italy, 20-23 June 2017. RESEARCH ID: V7Z208.
2016
- Παμπούρη, Α. & Σιπητάνου, Α. (2016). «Η μάθηση στο χώρο εργασίας (work-based learning) ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης των αποφοίτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη μετάβασή τους στην Αγορά Εργασίας: Ανασκόπηση ερευνών». Ανακοίνωση στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Τυποποίηση, τα Πρότυπα και την Ποιότητα της Ένωσης ΕΝΕΠΡΟΤ, με θέμα: «Ποιότητα και Πρότυπα στην Εκπαίδευση, την Επαγγελματική Κατάρτιση και τη Δια Βίου Μάθηση». Θεσσαλονίκη, 27-29 Μαίου 2016. ISBN 978-960-9555-03-6.
2015
- Παλαιοχωρινού Ό., Παμπούρη, Α., Παπαβασιλείου-Αλεξίου, Ι. και Τσιαγκανά, Μ. (2015). «Η Πρακτική Άσκηση των ΑΕΙ ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης και διευκόλυνσης της μετάβασης των φοιτητών-τριών στην Αγορά Εργασίας. Η περίπτωση του ΚΔΒΜ Διδυμοτείχου», 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διά Βίου Μάθησης, με τίτλο: Διά Βίου Μάθηση και Σύγχρονη Κοινωνία: Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαίδευση και Εργασία, 27-28 Ιουνίου 2015, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
- Konstantinidou, Th. D. & Pampouri, A. A. (2015) “European policies on Lifelong learning and the use of EQF, Europass and Counseling in Higher Education Institutions in Greece”. 15th International Academic Conference, Rome, 14 April 2015, IISES, pp. 587-596. DOI: Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://iises.net/proceedings/international-academic-conference-rome/table-of-content/detail?article=european-policies-on-lifelong-learning-and-the-use-of-eqf-europass-and-counseling-in-higher-education-institutes-in-greece
2013
- Pampouri, A. (2013). “Development and Implementation of an Internal Evaluation Model at a Higher Education Institution”, Virtual presentation on Twentieth international conference on learning. Celebrating the 20th Learning Conference. Two Decades Exploring Innovation in Education. Rhodes, Greece, 11-13 July 2013. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: https://www.youtube.com/watch?v=gJ35mh03eWg
2012
- Pampouri A. (n.d.). ‘Feedback meetings’ in the framework of the supervised Practice Training Program that students take following the major ‘Continuing Education’, Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia, σ.4. Συντάχθηκε ως καλή πρακτική εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Eur-Alpha 2009-2012. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.eur-alpha.eu/IMG/pdf/bp_uom_feedback_meetings_en.pdf
- Schreuer J. M. & Buyssens E. (eds) (n.d.). Allier Abada Amour P., …. , Pampouri A. et al. Enhancing the Power to Take Action. Learner and Tutor Expertise: Serving Literacy. Belgium: Eur-Alpha with the support of the Grundtvig programme of the European Union. Education and Culture DG, Lifelong Learning Programme, σ. 46. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.eur-alpha.eu/IMG/pdf/brocheng_low.pdf
2010
- Dimitriadou, Th. & Pampouri, A. (2010). Adult Education of Immigrants in Greece, presented in the International Conference: “Literacy and Numeracy European Network (EUR-ALPHA), organised by the University of Macedonia, Department of Education and Social Policy and the Educational Organisation Lire et Ecrire (Communaute Francaise asbl) of Belgium. Thessaloniki, 11-13 October 2010, σ. 4. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.eur-alpha.eu/IMG/pdf/adult_education_of_immigrants_in_greece.pdf
- Mavropoulos, A. & Pampouri, A. (2010). “Funding programs to develop and introduce New Technologies in Technical and Vocational Education: Historic Research”, in Penkova R., Mircheva V., Tsvetkova N. & Legurska M. (eds) ICT in the Education of the Balkan Countries. Varna-Bulgaria, 17-19 June 2010. Proceedings of the 13th International Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education in cooperation with the Department of Information and In-service training of Teachers at Sofia University “St Kliment Ohridsky”, p. 207-213.
2009
- Παμπούρη, Α. και Μητροπούλου Ε.Θ. (2009). «Εμπειρίες και ερευνητικά δεδομένα από την Πρακτική Άσκηση των φοιτητών στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας». Στο Τριλιανός, Α. και Καράμηνας, Ι. (επιμ.) Ελληνική Παιδαγωγική & Εκπαιδευτική Έρευνα. Αθήνα: Ατραπός, τ. Α’, σ. 889-899. ISBN 978-960-459-079-7
2008
- Pampouri, A. & Mitropoulou E. T. (2008). “Evaluation of the Supervised Practice of Students Specializing in the Field of ‘Continuing Education’”, in Demirel O. & Sunbul A. M. (eds). Further Education in the Balkan Countries. Konya-Turkey, 23-26 October 2008. Proceedings of the 11th International Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education.- Konya: Egitim Akademi , 9, Vol. II, σ. 1241-1252.
2003
- Pampouri, Α., Tsipa, Μ.L., Mavropoulos, A. & Tsipas, D. (2003). “Development and Implementation of a pilot Internal Evaluation Programme on Post Graduate Programmes”, στο Papadourakis G. (ed.). New Horizons in Industry and Education, Santorini island - Greece, 28-29 August 2003. Proceedings of the Third International Conference.- Heraklion: Technological Educational Institute of Crete, σ. 167-172. ISBN 960-85316-7-5
2001
- Παμπούρη, Α. (2001). «Φορείς της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Αγγλία και την Ουαλία» στο Χάρης Κ., Πετρουλάκης Ν. & Νικόδημος Σ. (επιμ.). Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια βίου μάθηση: Διεθνής εμπειρία και ελληνική προοπτική, Βόλος, 11-14 Νοεμβρίου 1999. Πρακτικά Θ΄ Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος.-Αθήνα: Ατραπός, σ. 539-548.
- Other (5 records)
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2018
- Παμπούρη, Α. & Κυριακίδου, Μ. (2018). Η έρευνα δράσης (action research) στον τομέα της Πρόληψης. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο. Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας. Θεσσαλονίκη, κέντροο ΚΕΔΕΑ, 9-11 Μαρτίου 2018.
2014
- Παμπούρη, Α. (2014). «Η χρησιμότητα της Πρακτικής Άσκησης: Η περίπτωση του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας». Εισήγηση στην Ημερίδα με θέμα: Η παιδαγωγική και διδακτική διάσταση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών για τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και τις σχολικές μονάδες, που οργάνωσε το 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ., Θεσσαλονίκη, 13 Μαρτίου 2014.
2013
- Παμπούρη, Α. (2013). «Η σημασία της Δια Βίου Μάθησης στις Σύγχρονες Επιχειρήσεις». Εισήγηση στην Ημερίδα με θέμα: Οργανωσιακή Μάθηση, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενσωμάτωση της κουλτούρας Οργανωσιακής και Δια Βίου μάθησης στις εργασιακές πρακτικές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων», TOI Leonardo Da Vinci. Θεσσαλονίκη, Makedonia Palace, 20 Σεπτεμβρίου 2013.
2012
- Παμπούρη, Α. (2012). «Πρακτική Άσκηση: η γέφυρα που ενώνει την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας». Εισήγηση που παρουσιάστηκε στην Ημερίδα με θέμα: «Το μέλλον σου στην απασχόληση: Εκπαίδευση Ενηλίκων και Διά βίου Μάθηση», που οργάνωσε το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών Επιστημών. Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 17 Μαΐου 2012
2008
- Μαυροσκούφης, Δ. Κ., Σιπητάνου, Α., Δημητριάδου, Ευσταθίου Κ., Μποντίλα Μ., Κυριαζόπουλος, Χ., Νούλας, Α., Παμπούρη, Α. & Δημητριάδου, Θ. (2008). Διδακτική Αρχαίων Ελληνικών, Ιστορίας. Φορέας: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Υπουργείο Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης, σ. 50. Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://www.openarchives.gr/view/509780.