Pampouri Anastasia
  • +30 2310 891.386
  • apamp uom.edu.gr
  • Office: ΚΖ3, 313

    Pampouri Anastasia

    Laboratory Teaching Personnel
    Department of Educational & Social Policy


    Teaching


    • EDUCATIONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF ADULT EDUCATORS
      (ΚΕ0612)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY

    Περιγραφή

    Κωδ. Μαθ. [ΚΕ0612]
    5 ECTS

    Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/-τριες να κατανοήσουν το ρόλο και τη θέση του εκπαιδευτή ενηλίκων στη σύγχρονη κοινωνία και να συνειδητοποιήσουν την πολυπλοκότητα του έργου του. Το μάθημα περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:
    - Η εκπαίδευση των εκπαιδευτών ενηλίκων στην Ελλάδα: ιστορική αναδρομή
    - Ο ρόλος του ΕΟΠΠΕΠ στην εκπαίδευση των εκπαιδευτών ενηλίκων-Επαγγελματικό περίγραμμα του εκπαιδευτή ενηλίκων
    - Χαρακτηριστικά και ρόλοι του εκπαιδευτή ενηλίκων
    - Θεωρητικοί στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (M. Knowles, J. Dewey, D. Schon, κ.ά.): Συνεπαγωγές για τον εκπαιδευτή
    - Ο ρόλος της αξιολόγησης και της αυτό-αξιολόγησης του εκπαιδευτή ενηλίκων
    - Σχεδιασμός προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων: κριτήρια σχεδιασμού και προϋποθέσεις υλοποίησης

    Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές/-τριες:
    α) να αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τις γνώσεις, δεξιότητες/ικανότητες και στάσεις που απαιτούνται για την άσκηση του επαγγέλματος του εκπαιδευτή ενηλίκων
    β) να είναι σε θέση να σχεδιάσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων
    γ) να διαμορφώσουν μία θετική στάση απέναντι στην αξιολόγηση και την αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτή ενηλίκων

    Μέθοδοι και μέσα διδασκαλίας:
    - Εμπλουτισμένη εισήγηση, καταιγισμός ιδεών, μελέτες περίπτωσης, εργασία σε ομάδες
    - Η/Υ, βιντεοπροβολέας, πίνακας, φύλλα εργασίας, βίντεο

    Μέθοδοι αξιολόγησης:
    Ο τελικός βαθμός στο μάθημα προκύπτει από:
    α) τη συμμετοχή των φοιτητών/-τριών στις γραπτές εξετάσεις (σε ποσοστό 80%)
    β) την εκπόνηση και παρουσίαση εργασίας (σε ποσοστό 20%)

    • INSTRUCTION METHODOLOGY IN CONTINUING EDUCATION
      (ΣΕ0701)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY

    Περιγραφή

    Course Code: [ΣΕ0701]
    5 ECTS

    The course has been designed to initiate students into the field of continuing education, as well promote the acquisition of knowledge and skills related to the learning and teaching of adults. As an integral part of the course the following issues will be critically addressed:
    (A) What does "adulthood" mean? What are the characteristics of an adult?
    (B) What is the nature of adult learning? How do adults learn?
    (C) How does learners' "adulthood" impact upon the role of the educator?
    (D) What is "group dynamics"? How it may affect the learning process?
    (E) Are there barriers to learning? Which are they and how can they be tackled by educators?
    (F) What are the teaching techniques used in continuing education?
    (G) How can an adult education programme become more effective?

    In addition, the course aims to develop students' critical reflection on issues of teaching methodology in Continuing Education, attempting to combine theoretical knowledge with active and experiential learning. In this context, students will be involved in designing and conducting micro-teaching exercises.

    In detail, specific objectives of the course aim at enabling students to:
    1. become familiar with the basic concepts in the field of Continuing Education: adulthood, education, learning contract, assessment of learning needs, training, formal education, non-formal and informal education, continuing education.
    2. get an insight into the philosophical influences of the field, as well as ideological assumptions and epistemological inquiries.
    3. learn about the basic theories of adult learning: behavioural theories, humanistic theories (Rogers), socio-transformational theories (Freire), experiential theories (Dewey, Kolb), transformational theories (Merizow), as well as combined approaches (Jarvis).
    4. enrich knowledge and skills regarding teaching techniques in the context of continuing education, including group-work, role-play, etc.
    5. experience the role of an adult educator during micro-teaching.

    • INSTRUCTION METHODOLOGY IN CONTINUING EDUCATION
      (ΛΧ0627)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΛΧ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF ACCOUNTING AND FINANCE

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • INTRODUCTION TO ADULT EDUCATION
      (ΚΕ0404)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY

    Περιγραφή

    Course Code: [ΚΕ0404]
    5 ECTS

    The purpose of this course is to understand the basic concepts of adult education.

    Contents of the course:

  • Conceptual approaches
  • History of Adult Education
  • Need and aims of Adult Education
  • The role of international organizations in the development of lifelong learning
  • Institutions of Continuing Education in Greece
  • European programmes for Lifelong Learning
  • Teaching, motivations and learning
  • The adult trainer: characteristics, training, certification
    • INTRODUCTION TO PAEDAGOGICAL SCIENCE
      (ΟΔ0209)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΟΔΕ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Περιγραφή

    Course Code: [ΚΕ0105-1]
    5 ECTS

    The course aims to familiarize students with the following themes which concern education in general:

  • Milestones in the historical development of education in Greece
  • The issue of literacy in modern times
  • The teacher's role in the 21st century
  • Basic principles and concepts of educational science
  • Modern teaching methods
  • School Pedagogy
  • Management and leadership models in education
  • Intercultural Communication in multicultural classes
  • The educational project and the indicators quality
  • The role of evaluation in the process of teaching and learning
    • PEDAGOGY:AN INTRODUCTION
      (ΚΕ0105-1)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • TEACHING METHODS AND PRACTICE
      (ΛΧ0611)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΛΧ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF ACCOUNTING AND FINANCE

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Publications


    • Books (0 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

    Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
    • Scientific Journals (0 records)

    Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

    Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
    • Conferences (0 records)

    Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

    Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
    • Other (0 records)

    Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

    Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.