Koniari Dimitra
  • +30 2310 891.400
  • dkoniari uom.edu.gr
  • Office: KZ, 407

    Koniari Dimitra

    Laboratory Teaching Personnel
    Department of Music Science & Art

    Laboratory Teaching Personnel, Academic Staff (Master in Music & Society)


    Academic Area

    PSYCHOACOUSTICS, NEUROSCIENCES AND MUSIC EDUCATION

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • PhD in Education. Department of Educational and Social Policy, University of Macedonia (2010)
    • Diplôme d'Etudes Approfondies (DEA) en Sciences Cognitives, Université Libre de Bruxelles, Belgium (2000)
    • Bachelor in Music Studies. Department of Music Studies, Aristotle University of Thessaloniki (1998)
    • Certificate of Jaques-Dalcroze Eurhythmics. Institut de Rythmique Jaques-Dalcroze de Belgique, Brussels (2000)
    • Piano Degree. Académie de Musique d'Ixelles, Brussels, Belgium (1992)
    • Solfège and Chamber Music Degree. Académie de Musique d'Ixelles, Brussels, Belgium (1991)
    Research Interests
    • Cognitive Psychology of Music
    • Neuroscience of Music
    • Neuroeducation
    • Music Neurodidactics
    • Music Education

    Teaching


    • BASIC NEUROSCIENCE
      (ΚΕ0308-1)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY

    Περιγραφή

    Κωδ. Μαθ. [ΚΕ0308-1]
    5 ECTS

    Παρουσιάζονται τα σύγχρονα ευρήματα της έρευνας του εγκεφάλου σε συνάφεια με τις οργανικές βάσεις της συμπεριφοράς, από το νευρικό κύτταρο μέχρι το ολοκληρωμένο νευρικό σύστημα. Μακροσκοπική δομή και λεπτή υφή του εγκεφάλου. Νευρωνικά και μη νευρωνικά στοιχεία στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Αξονοπλασματική μεταφορά και ενδοκυττάρια κυκλοφορία. Ηλεκτροχημική αγωγή νευρικών σημάτων. Συναπτική νευροδιαβίβαση, συστήματα νευροδιαβιβαστών και υποδοχέων. Οργάνωση νευρώνων σε νευρωνικά κυκλώματα. Κληρονομικότητα και επιγένεση στη διευθέτηση των νευρωνικών δικτύων. Αισθητικό και κινητικό σκέλος της συμπεριφοράς. Νευροτροφισμός, ευπλαστότητα και φαινόμενα αναγέννησης στον εγκέφαλο. Ιστορική ανέλιξη ιδεών στις Νευροεπιστήμες.

    • Developmental, Social and Affective Neuroscience
      (NEU107)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΝΕ

    Τμήμα
    MASTER'S DEGREE IN NEUROSCIENCE AND EDUCATION

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • EARLY CHILDHOOD MUSIC EDUCATION
      (ΜΣ0524)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές καθοδηγούνται προκειμένου: να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της προσχολικής ηλικίας και πώς αυτά επηρεάζουν τη μάθηση και την διδασκαλία στην προσχολική (0 - 6 ετών.)· να κατανοήσουν πώς αναπτύσσονται μουσικά τα βρέφη και τα νήπια, τα στάδια της μουσικής τους ανάπτυξης και τις μουσικές τους ανάγκες· να αναπτύξουν τις μουσικές δεξιότητες κι ένα σχετικό ρεπερτόριο δραστηριοτήτων (ρυθμικός λόγος, τραγούδι, εκτέλεση μικρών κρουστών οργάνων, μουσική και κίνηση) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι σε θέση οι φοιτητές να παρέχουν πρότυπη μουσική διδασκαλία σε βρέφη και νήπια· να αναπτύξουν τις διδακτικές δεξιότητες (διδακτικές αρχές, μεθοδολογία, οργάνωση και εκτέλεση μαθήματος άτυπης και τυπικής διδασκαλίας) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι σε θέση οι φοιτητές να παρέχουν πρότυπη μουσική διδασκαλία σε βρέφη και νήπια· να εξοικειωθούν με το διδακτικό υλικό που είναι κατάλληλο για διδασκαλία μουσικής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και να δημιουργήσουν ένα "ρεπερτόριο" δραστηριοτήτων το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως αφετηρία στις πρακτικές ασκήσεις και στη μουσική διδασκαλία τους αργότερα. να έρθουν σε άμεση επαφή με τη διδασκαλία της μουσικής στην προσχολική ηλικία μέσα από την παρακολούθηση μαθημάτων μουσικής αγωγής/προπαιδείας.

    • INTRODUCTION TO APPLIED MUSIC TEACHING
      (ΜΣ0807-1)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές καθοδηγούνται προκειμένου:
    • Να έρθουν σε άμεση επαφή με τη μουσική εκπαίδευση, όπως αυτή λαμβάνει χώρα στα ελληνικά σχολεία.
    • Να παρατηρούν μουσική διδασκαλία και να εξοικειωθούν με τον καθηγητή της μουσικής, τους μαθητές και τα χαρακτηριστικά τους, και με τις πρακτικές του σχολείου στο οποίο έχουν
    τοποθετηθεί.
    • Να αναλάβουν σταδιακά μέρος της διδακτικής δραστηριότητας πάντα σε συνεννόηση με τον καθηγητή της τάξης και τον πανεπιστημιακό διδάσκοντα.
    • Να εξασκηθούν στην προετοιμασία, συγγραφή και εκπόνηση μουσικών δραστηριοτήτων και σχεδιαγραμμάτων μαθημάτων στην σχολική τάξη.
    • Να εξοικειωθούν με τεχνικές ελέγχου της τάξης.
    •Να εξερευνήσουν το υλικό που υπάρχει διαθέσιμο και το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πηγή για τη μουσική διδασκαλία στην τάξη.
    • Να εξοικειωθούν με τεχνικές αξιολόγησης των μαθητών, καθώς και με τεχνικές αυτοκριτικής και αυτοαξιολόγησης.

    • Introduction to Music Psychology
      (ΜΣ9382)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • INTRODUCTION TO SCIENTIFIC RESEARCH METHODOLOGY
      (ΜΣ0703)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές καθοδηγούνται, στο επίπεδο που αντιστοιχεί σε ένα εισαγωγικό μάθημα, προκειμένου: να εφοδιαστούν με βασικές γνώσεις σχετικά με την έννοια, τα χαρακτηριστικά και τα στάδια της επιστημονικής έρευνας, καθώς και με ζητήματα βιβλιογραφίας, μεθοδολογίας και ανάλυσης· να γνωρίσουν διάφορα είδη έρευνας, με παραδείγματα από τη μουσική επιστήμη· να είναι σε θέση να εφαρμόσουν βασικά κριτήρια προκειμένου να επιλέξουν και να διατυπώσουν ένα ερευνητικό πρόβλημα και τα επιμέρους ερωτήματά του, να είναι σε θέση να ερευνήσουν έντυπες και ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες, βάσεις δεδομένων και άλλες πηγές για να εντοπίσουν και να αξιολογήσουν σχετική με ένα ερευνητικό θέμα βιβλιογραφία· να είναι σε θέση να προτείνουν συγκεκριμένη ερευνητική στρατηγική - μεθοδολογία για ένα ερευνητικό πρόβλημα που τους ενδιαφέρει· να είναι σε θέση να κατανοήσουν σε γενικές γραμμές και να αξιολογήσουν δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες· να γνωρίσουν τις βασικές παραμέτρους που ισχύουν για την εκπόνηση έρευνας στην Ελλάδα.

    • MUSIC PEDAGOGY I
      (ΜΣ0306)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού οι φοιτητές καθοδηγούνται: να διερευνήσουν το ρόλο της μουσικής και του μουσικοπαιδαγωγού στην κοινωνία και την εκπαίδευση, και να δημιουργήσουν μια προσωπική φιλοσοφία για την αξία της μουσικής παιδείας και για την ευθύνη τους ως διδάσκοντες· να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος αναπτύσσεται μουσικά και να γνωρίσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη αυτή· να γνωρίσουν βασικούς ιστορικούς παράγοντες, φιλοσοφικές απόψεις, και ψυχολογικές θεωρίες και ρεύματα που επηρέασαν τη μουσική παιδαγωγική θεωρία και πράξη· να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά των κυριότερων μουσικο-παιδαγωγικών προσεγγίσεων (Orff, Kodaly, Dalcroze, Suzuki, Kato Havas, Music Learning Theory κ.α.) μέσα από τις θεωρητικές αρχές τους και πρακτικές εφαρμογές· να κατανοήσουν την οργάνωση ενός αναλυτικού προγράμματος στη μουσική και τη σημασία του σχεδιασμού στη μουσική διδασκαλία· να κατανοήσουν τα βασικά στοιχεία που επιδιώκει να παρατηρήσει κανείς κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης μιας μουσικής διδασκαλίας· να παρακολουθήσουν μουσική διδασκαλία στα διάφορα επίπεδα της εκπαίδευσης και να κατανοήσουν βασικές αρχές για την αποτελεσματική διδασκαλία της μουσικής στις διάφορες ηλικίες· να γνωρίσουν διάφορους τρόπους μέτρησης και αξιολόγησης του μουσικού ταλέντου, της μουσικής διδασκαλίας, και της μάθησης· να γνωρίσουν βασικές αρχές της αποτελεσματικής μουσικής διδασκαλίας (οργανικής, σχολικής κλπ.)· να αναπτύξουν κριτική σκέψη πάνω σε θέματα διδακτικής της μουσικής στο σχολείο και να αρχίσουν να διαμορφώνουν προσωπικές απόψεις σε σχετικά θέματα.

    • MUSIC PEDAGOGY II
      (ΜΣ0408)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές καθοδηγούνται: να κατανοήσουν τα στάδια μουσικής ανάπτυξης και τις μουσικές ανάγκες των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση· να κατανοήσουν τα βασικά συστατικά ενός «μουσικού» και αποτελεσματικού μαθήματος μουσικής και να είναι σε θέση να οργανώσουν πρότυπα μαθήματα μουσικής διδασκαλίας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση· να εξοικειωθούν με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για τη μουσική στο δημοτικό σχολείο, καθώς και με τα διδακτικά εγχειρίδια και εποπτικό υλικό του ΔΕΠΠΣ·να αναπτύξουν τις διδακτικές δεξιότητες (μεθοδολογία διδασκαλίας, οργάνωση μαθήματος, έλεγχος τάξης, κλπ.) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι σε θέση να παρέχουν πρότυπη και αποτελεσματική μουσική διδασκαλία σε μαθητές α΄βάθμιας εκπαίδευσης· να αναπτύξουν τις μουσικές δεξιότητες και ένα ρεπερτόριο δραστηριοτήτων (τραγούδι, κίνηση, ακρόαση, μουσική ανάγνωση και γραφή, αυτοσχεδιασμός και σύνθεση, πολύτεχνες δραστηριότητες), από το οποίο να μπορούν να αντλήσουν άμεσα υλικό για την πρακτική τους εξάσκηση και για τη μελλοντική διδασκαλία τους· να αποκτήσουν άμεση εμπειρία της διδακτικής πράξης στην α΄βάθμια εκπαίδευση μέσα από την παρακολούθηση μουσικών μαθημάτων σε σχολεία.

    • MUSIC PEDAGOGY III
      (ΜΣ0322)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού, οι φοιτητές καθοδηγούνται: να κατανοήσουν τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά και τις μουσικές ανάγκες των μαθητών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση· να κατανοήσουν τα βασικά συστατικά ενός «μουσικού» και αποτελεσματικού μαθήματος μουσικής και να είναι σε θέση να οργανώσουν πρότυπα μαθήματα μουσικής διδασκαλίας για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση· να αναπτύξουν τις διδακτικές δεξιότητες (μεθοδολογία διδασκαλίας, οργάνωση μαθήματος, έλεγχος τάξης, κλπ.) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να είναι σε θέση να παρέχουν πρότυπη και αποτελεσματική μουσική διδασκαλία σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης· να εξοικειωθούν με το κατάλληλο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διδακτικό υλικό και να αναπτύξουν ένα ρεπερτόριο, από το οποίο να μπορούν να αντλήσουν άμεσα για τις πρακτικές τους και μελλοντική διδασκαλία· να αποκτήσουν άμεση εμπειρία της διδακτικής πράξης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από την παρακολούθηση μουσικών μαθημάτων.

    • The Expanding Brain: Neuroscience Beyond Biomedicine
      (NEU109)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΝΕ

    Τμήμα
    MASTER'S DEGREE IN NEUROSCIENCE AND EDUCATION

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Publications


    • Books (7 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2019

      • Ράπτης, Θ., & Κόνιαρη, Δ. (Επιμ.) (2019). Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της Ε.Ε.Μ.Ε. Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. [in Greek with abstracts in English]

        View Publication

      • Κόνιαρη, Δ. (2019). Μουσική Νευροεκπαίδευση: Όταν οι επιστήμες της μουσικής αγωγής συνδιαλέγονται με τις επιστήμες του νου, του εγκεφάλου και της εκπαίδευσης. Στο Λ. Στάμου (Επιμ), Διαλεκτική και Πρωτοπορία στη Μουσική Παιδαγωγική (σσ. 217-226). Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση. [in Greek with abstract in English]

        View Publication

      2013

      • Κόνιαρη, Δ. (2013). Εξερευνώντας τις νευροβιολογικές βάσεις του μουσικού ταλέντου. Στο Ξ. Παπαπαναγιώτου (Eπιμ), Ζητήματα Μουσικής Παιδαγωγικής (σσ. 115-134). Θεσσαλονίκη: Ελληνική Ένωση για τη Μουσική Εκπαίδευση.

        View Publication

      2012

      • Koniari, D., Proios, H., Tsapkini, K., & Triarhou, L.C. (2012). Singing but not Speaking: A Retrospect on Music-Language Interrelationships in the Human Brain Since Otto Marburg’s Zur Frage der Amusie (1919), In A.M. Columbus (Ed). Advances in Psychology Research Vol. 87 (pp. 239-248). New York: Nova Science Publishers.

        View Publication

      2010

      • Κόνιαρη, Δ. (2010). Η οργάνωση της μουσικής κατά την ακρόασή της από παιδιά ηλικίας 6-8 ετών: πειραματική μελέτη χρησιμοποιώντας το κομμάτι XXXVII από το έργο «44 παιδικά κομμάτια για πιάνο πάνω σε ελληνικούς σκοπούς» του Γιάννη Κωνσταντινίδη. Διδακτορική Διατριβή. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. [in Greek with abstract in English]

        View Publication

      2009

      • Κόνιαρη, Δ., Θεοδωρίδου, Ζ., & Τριάρχου, Λ. (2009). Στο σταυροδρόμι της εκπαιδευτικής πολιτικής και των επιστημών του εγκεφάλου. Στο Π. Δόικος, Ζ. Σαμαράς & Λ. Τριάρχου (Eπιμ), Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Χρίστο Λ. Τσολάκη (σσ. 275-296). Θεσσαλονίκη: ΙΑΝΟΣ.

        View Publication

      2008

      • Κόνιαρη, Δ. (2008). Η μουσική στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Στο Α. Καρλοβασίτου (Eπιμ), Εκπαίδευση εκπαιδευτικών-γονέων παιδιών με αναπηρίες και γονέων μαθητων με αναπηρίες (σσ. 249-258). Θεσσαλονίκη: Α.Π.Θ.

        View Publication

      • Scientific Journals (9 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2012

        • Κόνιαρη, Δ. (2012). Μουσικογενείς επιληψίες. Σύναψις, 27, 72-74. [in Greek]

        2011

        • Κόνιαρη, Δ. (2011). Κρίσιμες και ευαίσθητοι περίοδοι στην ανάπτυξη του εγκεφάλου ως προς την εκμαθηση της μουσικής. Μουσικοπαιδαγωγικά, 9, 51-61.

          View Publication

        2010

        • Koniari, D., & Triarhou, L.C. (2010). Otto Marburg’s On the question of amusia: editorial. Functional Neurology, 25(1), 5-7.

          View Publication

        2009

        • Κόνιαρη, Δ. (2009). Μουσικές Ιδιαιτερότητες των Ατόμων με Σύνδρομο Williams. Approaches, 1(1), 49-54. [in Greek with abstract in English]

          View Publication

        • Κόνιαρη, Δ. (2009). Η οργάνωση του μουσικού κομματιού ΧΧΧVII, από το έργο “44 Παιδικά Κομμάτια για Πιάνο πάνω σε Ελληνικούς Σκοπούς” του Γιάννη Κωνσταντινίδη, από ακροατές με ή χωρίς τυπική μουσική εκπαίδευση. Μουσικοπαιδαγωγικά, 7, 94-113.

          View Publication

        2006

        • Κόνιαρη, Δ. (2006). Μουσική και εγκέφαλος: Η επίδραση της μουσικής εκπαίδευσης στη δομή και τη λειτουργία των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου. ΜΑΚΕΔΝΟΝ, 15, 11-18.

        2005

        • Κόνιαρη, Δ. (2005). Απόλυτη ακοή: μύθος και πραγματικότητα. Μουσικοπαιδαγωγικά, 2, 42-49.

          View Publication

        2001

        • Koniari, D., Mélen, M., & Deliège, I. (2001). Categorization and schematization processes used in music perception by 10- to 11- year-old children. Music Perception, 18(3), 297-324.

          View Publication

        • Κόνιαρη, Δ. (2001). Μουσική, Εγκέφαλος και Μουσική Εκπαίδευση. Μουσική Εκπαίδευση, ΙΙΙ(8), 5-15.
        • Conferences (6 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2012

          • Koniari, D., & Tsougras, C. (2012). The cognition of Grouping Structure in real-time listening of music. A GTTM-based empirical research on 6 and 8-year-old children. In E. Cambouropoulos, C. Tsougras, P. Mavromatis, & K. Pastiadis (Eds), Proceedings of the 12th International Conference on Music Perception and the 8th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music, July 23-28, 2012, Thessaloniki, Greece.

            View Publication

          2009

          • Κόνιαρη, Δ. (2009). Εξερευνώντας τη μουσική μάθηση από τη σκοπιά των νευροεπιστημών: ο αναδυόμενος ρόλος της Νευροεκπαίδευσης. Στο 6ο Διεθνές Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε.: Μουσική: Παιδεύει, Εκπαιδεύει, Θεραπεύει. Αθήνα, 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου 2009.

          2006

          • Κόνιαρη, Δ. (2006). Ιδιαιτερότητες στη δομική και λειτουργική εικόνα του μουσικού εγκεφάλου στα άτομα με σύνδρομο Williams. Στο Λ. Καρτασίδου & Λ. Στάμου (Επιμ), Μουσική παιδαγωγική. Μουσική εκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Μουσικοθεραπεία Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές. Πρακτικά ημερίδας 20 Μαΐου 2006. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

          2005

          • Κόνιαρη, Δ. (2005). Διδασκαλία της Μουσικής και Νευροδιδακτική. Στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μουσικής Αγωγής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Αθήνα, 15-17 Απριλίου 2005.
          • Κόνιαρη, Δ. (2005). Μουσική και εγκέφαλος: Η επίδραση της μουσικής εκπαίδευσης στη δομή και τη λειτουργία των νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου. 7η Συνάντηση της Καλλιτεχνικής – Παιδαγωγικής Ομάδας «Ελάτε να Παίξουμε», Θεσσαλονίκη, 23-24 Απριλίου 2005. Το πλήρες κείμενο δημοσιεύτηκε στην Περιοδική Επιστημονική Έκδοση της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «ΜΑΚΕΔΝΟΝ», 15: 12-18.

          2000

          • Koniari, D. Mélen, M., & Deliège, I. (2000). Musical Schemata in Children from 10 to 12 Υears οf Αge: A study on segmentation and mental line elaboration. In Proceedings of the International Conference on Music Perception and Cognition, Keele, 5-10 Αυγούστου 2000.

            View Publication

          • Public Performances (0 records)

          Περιλαμβάνει Δημόσια εκτέλεση έργων/συνθέσεων από ορχήστρες/συγκροτήματα/ σολίστ αναγνωρισμένου κύρους της ημεδαπής ή και της αλλοδαπής.

          Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
          • Σεμινάρια / Masterclasses (0 records)
          Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
          • Discography (0 records)

          Περιλαμβάνει Δισκογραφήσεις/συμμετοχή σε δισκογραφικές παραγωγές ή Ηχογραφήσεις-δημόσιες εκτελέσεις.

          Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
          • Other (18 records)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2018

            • Thedoridis, N., & Koniari, D. (2018). Music learning through singing and playing Hellenic traditional songs and dances. 33rd World Conference of International Society for Music Education Baku, Azerbaidjan, July 15-20, 2018.

              View Publication

            • Koniari, D. (2018). Prevalence of music neuromyths among music and kindergarten pre-service teachers in Greece. 33rd World Conference of International Society for Music Education Baku, Azerbaidjan, July 15-20, 2018.

              View Publication

            • Κόνιαρη, Δ. (2018). Εγκέφαλος και Μουσική Εκπαίδευση. Από τις νευροεπιστήμες στη σχολική τάξη της μουσικής. Ημερίδα: Η Μουσική στη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση: Από τη θεωρία στην έρευνα και τη διδακτική πράξη. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής και Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 1 Ιουλίου 2018. [in Greek with abstracts in English]
            • Κόνιαρη, Δ. (2018). Μουσική και εγκέφαλος: Μια σχέση ζωής! 2η Προσυνεδριακή Ημερίδα της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 20 Οκτωβρίου 2018.

            2014

            • Koniari, D. (2014). Neuromyths in the music classroom. In D. Forrest & L. Del-Ben (Eds), 31st ISME World Conference on Music Education: Listening to the musical diversity of the world. Abstracts (pp. 241). 20 – 25 July 2014, Porto Alegre – Brazil.

              View Publication

            • Theodoridis, N., & Koniari, D. (2014). Hellenic rhythms, songs and dances: workshop. In D. Forrest & L. Del-Ben (Eds), 31st ISME World Conference on Music Education: Listening to the musical diversity of the world. Abstracts (pp. 331). 20 – 25 July 2014, Porto Alegre – Brazil.

              View Publication

            2013

            • Koniari, D. (2013). Exploring the biological foundations of music learning: The emerging role of Neuroeducation. Προφορική ανακοίνωση. In International Music Education Conference: Contemporary Approaches to Teaching Music. Cyprus, November 16-17, 2013.

            2009

            • Koniari, D. (2009). Exploring the biological foundations of music learning: The emerging role of Neuroeducation. 2nd International Conference for PhD Music Students. Department Of Music Studies. Aristotle University. Thessaloniki, February, 2009, 11 - 13.

            2008

            • Koniari, D., & Triarhou, L.C. (2008). Herbert von Karajan at 100: recounting the maestro's interest in the physiological sciences. In 13th Annual Meeting of the International Society for the History of the Neurosciences (ISHN). Berlin, Germany, 18-22 June 2008.

              View Publication

            2007

            • Θεοδωρίδου, Ζ., Κόνιαρη, Δ., & Τριάρχου, Λ. (2007). Λειτουργική ημισφαιρική ευπλαστότητα και αναδυόμενες έννοις στη Νευροεκπαίδευση, τη Νευροδιδακτική, τη Νευροπαιδαγωγική και την Παιδαγωγική Νευροεπιστήμη. Στο 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας για τις Νευροεπιστήμες: Εγκέφαλος: από τα κύτταρα στη συμπεριφορά. Θεσσαλονίκης, 30 Νοεμβρίου-1 Δεκεμβρίου 2007. Περίληψη δημοσιεύτηκε στο Πρακτικά του Συνεδρίου, σ. 203.

            2005

            • Koniari, D., & Triarhou, L.C. (2005). Maestro Herbert von Karajan’s Interest in the Physiological Sciences. In 19th Meeting of the Hellenic Society for Neuroscience, Πάτρα, 30 Σεπτεμβρίου 2005-2 Οκτωβρίου 2005. Περίληψη δημοσιεύτηκε στον Τόμο Περιλήψεων του Συνεδρίου, σ. 149.
            • Κόνιαρη, Δ., & Καρλοβασίτου Α. (2005). Μουσική και Επιληψία: Μία πολυσύνθετη σχέση που μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα των νευρωνικών δικτύων που υποστηρίζουν την επεξεργασία της μουσικής πληροφορίας. Στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιληψίας, Αθήνα, 21-23 Οκτωβρίου 2005. Περίληψη δημοσιεύτηκε στον Τόμο Περιλήψεων του Συνεδρίου, σ. 18.

            2002

            • Κόνιαρη, Δ. (2002). Λαχνίσματα και ομαδικά παιχνιδοτράγουδα που τραγουδούν τα παιδιά όταν παίζουν: μια πιλοτική έρευνα. Στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ελληνικής Εταιρείας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας: «Ελεύθερος χρόνος και παιδί», Θεσσαλονίκη, 23-25 Μαΐου 2002. Περίληψη δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα – Τόμος περιλήψεων του Συνεδρίου, σ.σ. 235-236.
            • Σιάρα, Κ., & Κόνιαρη, Δ. (2002). H αντίληψη της ιεράρχησης των φθόγγων στη μείζονα κλίμακα και στον τρόπο του Ρε σε μουσικούς και σπουδαστές που ξεκινούν τη συστηματική τους ενασχόληση με τη μουσική. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση: Διδασκαλία της Μουσικής: Μοντέλα, Στρατηγικές, Μέθοδοι: Από τη Θεωρία στην Πράξη, Βόλος, 28-30 Ιουνίου 2002. Περίληψη δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου, σ. 25.
            • Κόνιαρη Δ., & Κολιούση Ε. (2002). Μια πιλοτική έρευνα για τη διδασκαλία σύνθετων και μεικτών μέτρων (4/4 & 5/4) σε παιδιά έκτης δημοτικού. Στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση: Διδασκαλία της Μουσικής: Μοντέλα, Στρατηγικές, Μέθοδοι: Από τη Θεωρία στην Πράξη, Βόλος, 28-30 Ιουνίου 2002. Περίληψη δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου, σ. 24.
            • Καραγιάννη Μ., Χατζηαγγελάκη Α., & Κόνιαρη Δ. (2002). Μουσική εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των ακροατών στη δυνατή ένταση της μουσικής στους χώρους διασκέδασης. Στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση: Διδασκαλία της Μουσικής: Μοντέλα, Στρατηγικές, Μέθοδοι: Από τη Θεωρία στην Πράξη, Βόλος, 28-30 Ιουνίου 2002. Περίληψη δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα του Συνεδρίου, σ. 23.

            2001

            • Κόνιαρη, Δ. (2001). Εγκεφαλικές βλάβες και αδυναμία επεξεργασίας της μουσικής πληροφορίας. 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχοφυσιολογίας, Θεσσαλονίκη, 7-10 Ιουνίου 2001. Περίληψη δημοσιεύτηκε στο Πρόγραμμα & Βιβλίο Περιλήψεων του Συνεδρίου.
            • Κόνιαρη, Δ. (2001). Νευροεπιστήμες και Μουσική. Στο 16ο Διεπιστημονικό Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας για τις Νευροεπιστήμες: «ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ: υγεία, εκπαίδευση, τέχνη και τεχνολογία», Θεσσαλονίκη, 19-21 Οκτωβρίου 2001. Περίληψη δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του Συνεδρίου.