Patronas Georgios
  • +30 2310 891.399
  • gpatronas uom.edu.gr
  • Office: KZ, 410

    Patronas Georgios

    Special Educational Personnel
    Department of Music Science & Art


    Academic Area

    «Teaching of Byzantine Music» with emphasis on the performance of the chanting,

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • Doctoral Degree from the Department of Music Science and Art of the Faculty of Social Sciences and Arts of the University of Macedonia with theme
    • «Pedagogical ― Teaching Byzantine Music» with the grade "Excellent".
    • Master's Degree in «Music Education Specialist» from the Plovdiv―Bulgaria Higher Academy of Music and Dance Art.
    • Undergraduate: «DIPLOMA» MUSIC EDUCATION from the Plovdiv―Bulgaria High School of Music and Dance Arts) with an "Excellent" degree.
    • Specialty: Music educator & teaching piano. Thesis on "Greek folk songs in Byzantine notation".
    • Recognition of «DIPLOMA» MUSIC EDUCATION degree as equivalent and counterpart to Greek Higher Education Institutions. Act 33/81/1997
    Research Interests
    • Ear training for Byzantine Music (Tropical System) ―
    • Spelling - Solfeggio
    • Teaching of Chant ― Practical Exercise
    • Interpretation and Performance of Chanting
    • Vocal Performance in Byzantine Folk Music
    Multimedia

     

    Teaching


    • CHANT TEACHING-JOB TRAINING I
      (ΜΣ9021)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο μάθημα οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με ζητήματα
    μεθοδολογίας της διδασκαλίας της αντίστοιχης ειδίκευσης, καθώς
    και με τη σχετική βιβλιογραφία. Το μάθημα περιλαμβάνει τόσο
    θεωρητική προσέγγιση ζητημάτων παιδαγωγικής και των
    ερευνητικών και επιστημονικών εξελίξεων στον τομέα της
    ακουστικής ψυχολογίας όσο και πρακτική εφαρμογή τους στη
    διδασκαλία οργάνων/φωνής μέσω κατάλληλων διδακτικών τεχνικών.
    Οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα άλλων καθηγητών,
    διδάσκουν φοιτητές ή μαθητές εκτός Τμήματος (στα πλαίσια της
    πρακτικής τους άσκησης) παρουσιάζουν προφορικά ή γραπτά
    θεματικές ενότητες διδακτικού ενδιαφέροντος, αυτοαξιολογούνται
    και αξιολογούνται από τους συμφοιτητές τους. Απαιτεί από τους
    φοιτητές επαρκή γνώση της βιβλιογραφίας, ικανότητα μετουσίωσης
    της θεωρητικής γνώσης σε πράξη, κριτική και μεταδοτική ικανότητα.
    Προσεγγίζονται επίσης ειδικότερα ζητήματα διδακτικού ρεπερτορίου
    και οργάνωσης προγραμμάτων σπουδών.

    • CHANT TEACHING-JOB TRAINING II
      (ΜΣ9022)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Στο μάθημα οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με ζητήματα μεθοδολογίας της διδασκαλίας της αντίστοιχης ειδίκευσης, καθώςκαι με τη σχετική βιβλιογραφία. Το μάθημα περιλαμβάνει τόσο
    θεωρητική προσέγγιση ζητημάτων παιδαγωγικής και των ερευνητικών και επιστημονικών εξελίξεων στον τομέα της ακουστικής ψυχολογίας όσο και πρακτική εφαρμογή τους στη διδασκαλία οργάνων/φωνής μέσω κατάλληλων διδακτικών τεχνικών. Οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα άλλων καθηγητών, διδάσκουν φοιτητές ή μαθητές εκτός Τμήματος (στα πλαίσια της πρακτικής τους άσκησης) παρουσιάζουν προφορικά ή γραπτάθεματικές ενότητες διδακτικού ενδιαφέροντος, αυτοαξιολογούνται και αξιολογούνται από τους συμφοιτητές τους. Απαιτεί από τους φοιτητές επαρκή γνώση της βιβλιογραφίας, ικανότητα μετουσίωσης της θεωρητικής γνώσης σε πράξη, κριτική και μεταδοτική ικανότητα. Προσεγγίζονται επίσης ειδικότερα ζητήματα διδακτικού ρεπερτορίου και οργάνωσης προγραμμάτων σπουδών.

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE I
      (ΚΕΕΨ01)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE I
      (ΒΥ0101)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπληρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιοτέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονωδίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE II
      (ΒΥ0201)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπλη-ρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιο-τέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονω-δίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE II
      (ΚΕΕΨ02)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE III
      (ΒΥ0301)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπλη-ρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιο-τέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονω-δίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE III
      (ΚΕΕΨ03)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE IV
      (ΒΥ0401)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπλη-ρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιο-τέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονω-δίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE IV
      (ΚΕΕΨ04)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE V
      (ΒΥ0501)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπλη-ρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιο-τέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονω-δίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE V
      (ΚΕΕΨ05)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE VI
      (ΒΥ0601)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπλη-ρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιο-τέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονω-δίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE VII
      (ΒΥ0701)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπληρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιοτέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονωδίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE VII
      (ΚΕΕΨ07)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE VIII
      (ΚΒ0801)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπλη-ρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιο-τέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονω-δίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • CHANTING INTERPRETATION AND PERFORMANCE VIII/BACHELOR’S INTERPRETATION PERFORMANCE
      (ΒΥ0801)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Σπουδή και πρακτική εφαρμογή του ισχύοντος ρεπερτορίου και άλλων μαθημάτων από τις έντυπες εκδόσεις. Συμπληρωματική σπουδή και πρακτική εφαρμογή μαθημάτων της χειρογράφου παραδόσεως και των παλαιοτέρων εντύπων εκδόσεων από Φάκελλο Μαθήματος. Τα μαθήματα οργανώνονται σύμφωνα με τη διάταξη των ιερών ακολουθιών και κατά ενότητες μελουργών των διαφόρων εποχών αναδρομικά από τους νεωτέρους στους παλαιοτέρους. Αποσκοπούν στην κατάρτιση των φοιτητών: σε θέματα ρυθμικής αγωγής, χρόνου, ύφους, εκφράσεως, πλοκής, μελωδικών σχημάτων, σε ζητήματα μορφικότητας και σκηνικής διάρθρωσης του βυζαντινού μέλους σε σχέση με το λειτουργικό τυπικό και τις εκκλησιαστικές ακολουθίες, σε τεχνικές διδασκαλίας της καλοφωνίας (μονωδίας) και του χορικού μέλους (χορωδία).

    • EAR TRAINING OF BYZANTINE MUSIC-PARALLAGE - ORTHOGRAPHY I
      (ΑΒΜ001)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Υπαγόρευση μουσικού κειμένου, μελέτη ορθογραφίας του
    σημειογραφικού συστήματος της Βυζαντινής μουσικής, από τα
    σύντομα, αργοσύντομα και αργά μέλη:Απολυτίκια, καθίσματα,
    κανόνες, ιδιόμελα, κ.α., Στιχηράριο, Ειρμολόγιο, Παπαδική κ.α.
    Σολφέζ: Τροπικότητα, διαχρονική μελέτη των μουσικών
    συστημάτων. Εκμάθηση από μνήμης.

    • EAR TRAINING OF BYZANTINE MUSIC-PARALLAGE - ORTHOGRAPHY II
      (ΑΒΜ002)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Υπαγόρευση μουσικού κειμένου, μελέτη ορθογραφίας του
    σημειογραφικού συστήματος της Βυζαντινής μουσικής, από τα
    σύντομα, αργοσύντομα και αργά μέλη:Απολυτίκια, καθίσματα,
    κανόνες, ιδιόμελα, κ.α., Στιχηράριο, Ειρμολόγιο, Παπαδική κ.α.
    Σολφέζ: Τροπικότητα, διαχρονική μελέτη των μουσικών
    συστημάτων. Εκμάθηση από μνήμης.

    • INTRODUCTION TO BYZANTINE ECCLESIASTICAL MUSIC I
      (ΜΣ0200)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Το οκτάηχο σύστημα της βυζαντινής μουσικής. Χαρακτηριστικά των ήχων. Μεταγραφή. Οι τέσσερεις διατονικοί ήχοι. Οι δύο χρωματικοί και οι δύο εναρμόνιοι ήχοι. Οι χρόες.

    • INTRODUCTION TO BYZANTINE ECCLESIASTICAL MUSIC II
      (ΜΣ0202)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Το οκτάηχο σύστημα της βυζαντινής μουσικής. Χαρακτηριστικά των ήχων. Μεταγραφή. Οι τέσσερεις διατονικοί ήχοι. Οι δύο χρωματικοί και οι δύο εναρμόνιοι ήχοι. Οι χρόες.

    • VOCAL INTERPRETATION IN FOLK MUSIC II
      (ΜΣ9352)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΤ

    Τμήμα
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Περιγραφή

    Αυτό το μάθημα είναι μικτό θεωρητικό και πρακτικό συνδυάζοντας δύο στόχους. Ο πρώτος στόχος είναι η εθνομουσικολογική έρευνα της φωνητικής μουσικής. Δίνονται βασικές έννοιες της εθνομουσικολογίας και παρουσιάζονται τρόποι οργάνωσης έρευνας της φωνητικής μουσικής σε μία περιοχή όπως επίσης και η μεθοδολογία της. Παρουσιάζονται τρόποι κριτικής των πηγών και της βιβλιογραφίας και ταυτόχρονα τρόποι συνδυασμού όλων αυτών με την εμπειρία κατά την επιτόπια έρευνα. Ταυτόχρονα παρουσιάζονται έρευνες που έχουν επιτελεστεί σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου και που έχουν σαν αντικείμενο την φωνητική
    μουσική ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιείται μία πρώτη επαφή με διαφορετικά φωνητικά στυλ σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου και στον ελληνικό και βαλκανικό χώρο. Ο δεύτερος στόχος του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να ενσωματώσουν τον παραδοσιακό ήχο μέσα από μία τεχνική ανεπτυγμένη για την παραδοσιακή φωνητική μουσική.

    Publications


    • Books (6 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2016 - 2017

      • Εκπόνηση του «Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό», Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων- Ι.Ε.Π. (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
      • Εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών για τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια στο μάθημα «Αγωγή προφορικού λόγου-ορθοφωνία- φωνητική τραγούδι» στην Α' Β’ & Γ’ Λυκείου», Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων - Ι.Ε.Π. (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
      • Εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών για τα Καλλιτεχνικά Γυμνάσια στο μάθημα «Αγωγή προφορικού λόγου-ορθοφωνία- φωνητική τραγούδι» στην Α' Β’ & Γ’ Γυμνασίου», Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων - Ι.Ε.Π. (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
      • Εκπόνηση του «Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό για τα Μουσικά Σχολεία» στο γνωστικό αντικείμενο «Ελληνική Παραδοσιακή Μουσική / Θεωρία & Πράξη Α’ & Β’ Μουσικού»

      2009

      • Επιμέλεια ύλης, οργάνωση και εκτύπωση μουσικών κειμένων για την επιστημονική περιοδική έκδοση «ΜΕΛΟΥΡΓΙΑ» Μελέτες Ανατολικής Μουσικής (Studies in Eastern Music).

      2007

      • Επιμέλεια φωτογραφικού υλικού, φωτογράφησης και καταλογογράφηση δίσκων ψηφιακής επεξεργασίας, μουσικά κείμενα, γραμματειακή υποστήριξη έργου για την Συλλεκτική Έκδοση 5 ψηφιακών δίσκων και ενός τόμου «Υπό του Πρωτοψάλτου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Ιακώβου Ναυπλιώτου»
      • Scientific Journals (3 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2017

        • «Ανέκδοτη επιστολή του μοναχού Θεόφιλου Μαδυτινού»

          View Publication

        2016

        • «Δημῶδες μουσικὸ κείμενο ποὺ ψάλλονταν στὴ μνήμη τῶν ἁγίων Τεσσαράκοντα στὴν ἱερὰ μονὴ Ξηροποτάμου: μιὰ καταγραφὴ τοῦ προηγουμένου Βασιλείου τοῦ Ξηροποταμηνοῦ»

          View Publication

        • «Ένα άγνωστο μουσικό σπάραγμα από την Ιερά Μονή Ξηροποτάμου»

          View Publication

        • Conferences (0 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

        Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
        • Public Performances (21 records)

        Περιλαμβάνει Δημόσια εκτέλεση έργων/συνθέσεων από ορχήστρες/συγκροτήματα/ σολίστ αναγνωρισμένου κύρους της ημεδαπής ή και της αλλοδαπής.

          2019

          • ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ Θ Ε Σ Α Λ Λ Ο Ν Ι Κ Η "BYZANTION" ΡΟΤΟΝΤΑ (Ι.Ν. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ) 19.10.2019 ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΛΕΩΝ, ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΦΩΝΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΣΥΝΑΥΛΙΑ: "H ANATOΛH ΣYNANTA TH ΔYΣH ... HXOXPΩMATA" ΦΩNHTIKO ΣYNOΛO. ΣYMMETEXOYN: 1. ΛYPIKH TPAΓOYΔIΣTPIA - AΓΓEΛIKH KAΘAPIOY, 2. KAΛΛOΦΩNAPHΣ - ΓEΩPΓIOΣ A. ΠATPΩNAΣ, 3. XOPΩΔIA I.N. AΓIΩN KYPIΛΛOY & MEΘOΔIOY -ΦΩNHTIKO ΣYNOΛO TMET ΠANEΠIΣTHMIOY MAKEΔONIAΣ, ΔIEYΘYNΣH: MAPIA - EMMA MEΛIΓKOΠOYΛOY, 4. BYZANTINOΣ XOPOΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΠΑΤΡΩΝΑΣ

            View Publication

          2018 - 2020

          • 5 Δημόσιες Παραστάσεις - Εκτελέσεις Καλλιτεχνικός υπεύθυνος εκδηλώσεων Βυζαντινής Θεσσαλονίκης- “BYZANTION”

          2017 - 2020

          • 312 Δημόσιες Εκτελέσεις - Λειτουργικές Πράξεις Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Αγίου Θεράποντα Κ. Τούμπας Θεσσαλονίκης, Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης,

            View Publication

          2016

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2015 - 2020

          • 45 Δημόσιες Εκτελέσεις - Λειτουργικές Πράξεις Διευθυντής «Βυζαντινού Χορού Ευδρομούντες»

          2014 - 2020

          • 25 Δημόσιες Παραστάσεις - Εκτελέσεις Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο «Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Ι. Ν. Αγίου Θεράποντος Κ. Τούμπας Θεσσαλονίκης»
          • 20 Δημόσιες Παραστάσεις - Εκτελέσεις Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας Ο.Κ.Ε.Μ. (Ορχήστρα Κοσμικής Ελληνικής Μουσικής)

            View Publication

          2013 - 2015

          • 6 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2012

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2011 - 2017

          • 548 Δημόσιες Εκτελέσεις - Λειτουργικές Πράξεις Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Γεννήσεως Θεοτόκου (Παναγούδας), Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης,

          2010 - 2013

          • 27 Δημόσιες Παραστάσεις σε Ελλάδα και Εξωτερικό Διευθυντής Βυζαντινού Χορού Α.Ε.Α.Θ Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης

            View Publication

          2006 - 2011

          • 12 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2005

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2004

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2003

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2002 - 2007

          • 25 Δημόσιες Παραστάσεις σε Ελλάδα & Εξωτερικό Διευθυντής Παιδικών - Νεανικών μουσικών συνόλων (ορχήστρες): «Ορχήστρα Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης» «Ορχήστρα και Χορωδία 24ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης» «Ορχήστρα και Χορωδία 27ου Γενικού Λυκείου Θεσσαλονίκης»

          2002

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          2001

          • 2 Λειτουργικές Πράξεις - Δημόσιες Παραστάσεις 15 Αυγούστου Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα Παναγία Σουμελά

          1998 - 2011

          • 1100+ Δημόσιες Εκτελέσεις - Λειτουργικές Πράξεις Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος, Πολυκάστρου Ιερά Μητρόπολη Γουμενίσσης Αξιουπόλεος και Πολυκάστρου.

          1997 - 2018

          • 148 Δημόσιες παραστάσεις σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Διευθυντής Χορωδιών: «Χορωδία Κ.Ε.ΔΒ. Χαϊδαρίου», «Χορωδία Ωδείου Βορείου Ελλάδος Ω.Β.Ε.», «Παιδική Χορωδία Ωδείου Βορείου Ελλάδος», «Παιδική Χορωδία Χ.Α.Ν.Θ.», «Χορωδία 2ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης», «Χορωδία Νομαρχίας Θεσσαλονίκης - Κοραής», «Σύλλογος Κουριωτών Πολυφωνικό σχήμα», «Αγία Παρασκευή - Σουρωτή Πολυφωνικό σχήμα», «Παιδική χορωδία Δήμου Πολυκάστρου», «Δημοτική Χορωδία Πολυκάστρου».

          1997 - 1998

          • 14 Συναυλίες: Διευθυντής Χορωδίας & Ορχήστρας Κ.Ε.ΔΒ «Ορχήστρα – Χορωδία Κ.Ε.ΔΒ. Χαϊδαρίου» «Ορχήστρα – Κ.Ε.ΔΒ. Χαϊδαρίου»
          • Σεμινάρια / Masterclasses (0 records)
          Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις.
          • Discography (4 records)

          Περιλαμβάνει Δισκογραφήσεις/συμμετοχή σε δισκογραφικές παραγωγές ή Ηχογραφήσεις-δημόσιες εκτελέσεις.

            2020

            • Ψηφιακός Δίσκος – CD «Παρακλητικός κανόνας του Τιμίου Σταυρού» Συμμετέχουν: Πρωτοψάλτης Γεώργιος Α. Πατρώνας Χορός Ψαλτών Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου Βυζαντινός Χορός Ευδρομούντες υπό έκδοση

            2019

            • Ψηφιακός Δίσκος – CD « Παρακλητικός κανόνας του Αγίου Δημητρίου» Συμμετέχουν: Πρωτοψάλτης Γεώργιος Α. Πατρώνας & Βυζαντινός Χορός Ευδρομούντες

            2018

            • Ψηφιακός Δίσκος – CD « Μπάτι στ’ χουρό» Ανέκδοτα τραγούδια Ανατολικής Ρωμυλίας Μουσική Επιμέλεια: Γεώργιος Α. Πατρώνας

              View Publication

            2015

            • Ψηφιακός Δίσκος – CD « Κάλαντα Δωδεκαημέρου» Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Ι.Ν.Αγίου Θεράποντα Κ. Τούμπα Θεσσαλονίκης

              View Publication

            • Other (8 records)

            Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

              2019

              • “Intangible Treasures - Capturing the Intangible Cultural Heritage and Learning the Rare Know-How of Living Human Treasures-I-TREASURES”- "Άυλοι Θησαυροί – Καταγραφή άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και μετάδοση σπάνιας τεχνογνωσίας” (Project Acronym: i-TREASURES) - Collaborative Project Reference Number 600676/FP7-ICT-2011-9» Μέλος της ερευνητικής ομάδας του ερευνητοικού έργου με τίτλο: «ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΓΕΤ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2016-2017 (Ως επιβράβευση συμμετοχής σε ανταγωνιστικά προγράμματα της Ε.Ε.) του έργου: “Intangible Treasures - Capturing the Intangible Cultural Heritage and Learning the Rare Know-How of Living Human Treasures-I-TREASURES”- "Άυλοι Θησαυροί – Καταγραφή άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και μετάδοση σπάνιας τεχνογνωσίας” (Project Acronym: i-TREASURES) - Collaborative Project Reference Number 600676/FP7-ICT-2011-9» με Φορέα Χρηματοδότησης τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων με χρονική διάρκεια έργου από 19/01/2018 έως 31/12/2019.
              • "Learning Byzantine Music in a Sensory-Motor Based Environment", George Patronas, Kostas Kokkinidis, Theodoros Mastoras, Kyriaki Balta, Athanasia Stergiaki, Paraskevi Kritopoulou,  Ioanna Simeli, Isavella Kotini, Aikaterini Yannoukakou, Menelaos Katsantonis, Panagiotis Fouliras, Ioannis Mavridis, European Academic Conference on Education & Teaching, and Learning (WEI-ETL-Rome 2019), Rome 2019

              2018

              • Εισηγήση: «Προσέγγιση στη νέα διδακτική µέθοδο της Βυζαντινής Μουσικής» • 8ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί 23-25 Νοεμβρίου 2018 Θεσσαλονίκη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας & Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ.
              • 8ο Συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.) Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί 23-25 Νοεμβρίου 2018 Θεσσαλονίκη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας & Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ. Εργαστήριo: Το µάθηµα «Εισαγωγή στη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική» στο Τµήµα Μουσικής Επιστήµης και Τέχνης – Πανεπιστήµιο Μακεδονίας.

              2014

              • Διεθνές Μουσικολογικό και Ψαλτικό Συνέδριο «Η Βυζαντινή Μουσική μέσα από την Νέα Μέθοδο Γραφής», Εισήγηση με θέμα « Η Ανθολογία Ξηροποτάμου 530 εξηγηθείσα στη νέα παρασημαντική υπό Αποστόλου Κώνστα. Ένα χειρόγραφο που διελάνθανε».

              2011

              • Συνέδριο «Εν αρχή ην ο λόγος» Σχέση & αλληλεπίδραση μεταξύ γερμανόφωνης & ελληνόφωνης θεολογίας στα χρόνια της κρίσης», Συμμετοχή με Συναυλία: «Από το Βυζάντιο στην σύγχρονη Ελλάδα», Βυζαντινός Χορός, Α.Ε.Α.Θ.

              2006

              • Β’ Συνέδριο «Θεωρία και Πράξη της Ψαλτικής Τέχνης», Εισήγηση με θέμα «Παιδαγωγική - Διδακτική της Βυζαντινής Μουσικής - Προβληματισμοί»

              2005

              • Β’ Διεθνές Συνέδριο Βυζαντινής Μουσικής - Διαπανεπιστημιακή Συνεργασία, Εισήγηση με θέμα «Διδακτική της Βυζαντινής Μουσικής»