Hajidimitriou Yannis
Retired Professor
Department of Business Administration
Professor, Academic Staff (Master in International Business)
Professor, Director (Master in International Business)
Professor, Academic Staff (Master in Business Administration)
- B.A. in Economics, Graduate School of Economic and Business Sciences, Athens, GR (1980).
- M.A. in Economics, State Univ. of N.Y. at Stony Brook, U.S.A., (1982).
- Ph.D. in Economics, State Univ. of N.Y. at Stony Brook, U.S.A., (1987).
Exporting of family SMEs, international partner selection in exporting family SMEs, internationalization of family SMEs, trust in international strategic alliances, knowledge transfer in international joint ventures, critical success factors in exports and strategies of international expansion.
Teaching
- EXPORT MANAGEMENT AND MARKETING
(MIB0209)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
MIB
Department
MASTER'S DEGREE IN INTERNATIONAL BUSINESS
Course Outlines
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- INTERNATIONAL AND EXPORT MARKETING
(ΔΕ0364)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
MBA
Department
MASTER PROGRAM IN BUSINESS ADMINISTRATION (MBA)
Course Outlines
Upon completion of the course, it is expected that students will be able to research and study the conditions and the factors that prevail in a foreign market in order to gather the information and data necessary to make a decision on whether, and to what extent, products that the firm wants to export or produce and sell in that particular foreign market need to be modified and adapted to the conditions of that market, as well as to the preferences of local buyers. They will then be able to proceed with the formulation of the export marketing plan for the specific foreign market, which will also include the definition of the 4Ps (Product, Price, Promotion, Placement).
General Competence:
- Search for, analysis and synthesis of data and information
- Adapting to new situations
- Decision-making
- Working independently
- Team work
- Working in an international environment
- Respect for difference and multiculturalism
- Criticism and self-criticism
- Production of free, creative and inductive thinking
- INTERNATIONAL BUSINESS
(MIB0101)
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
MIB
Department
MASTER'S DEGREE IN INTERNATIONAL BUSINESS
Course Outlines
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- INTERNATIONAL BUSINESS
(ΟΔ0807-1)
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
BA
Department
DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION
Course Outlines
Η διεθνοποίηση των αγορών και η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας: Εξέλιξη και Προοπτικές. Άμεσες Ξένες Επενδύσεις. Πολυεθνικές επιχειρήσεις: εξέλιξη, σημασία, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Τα είδη των διεθνών συναλλαγών και οι ιδιαιτερότητές τους, η λειτουργία των αγορών συναλλάγματος, οι συναλλαγματικοί κίνδυνοι και η αντιμετώπισή τους, και το Ισοζύγιο Πληρωμών. Δασμολογικοί και μη δασμολογικοί περιορισμοί και εμπόδια στο εξαγωγικό εμπόριο και τις διεθνείς συναλλαγές γενικότερα. Διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων: Λόγοι, κίνητρα και οφέλη. Εξαγωγικές δραστηριότητες και οι μέθοδοι εξαγωγικής επέκτασης. Οι στρατηγικές παραγωγής σε ξένες χώρες: Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρησιμοποίησής τους. Οι διεθνείς στρατηγικές συμμαχίες. Οι θεωρίες του διεθνούς εμπορίου. Μελέτες περιπτώσεων (Case Studies).
- INTERNATIONAL BUSINESS
(ΔΕ0306-1)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
MBA
Department
MASTER PROGRAM IN BUSINESS ADMINISTRATION (MBA)
Course Outlines
After the completion of the course and their successful examination, students are expected to:
1. recognize the developments of the international environment that will positively or negatively affect the firm in which they work and to propose to its management the appropriate measures and actions to deal with them.
2. propose the appropriate actions to deal with the exchange risks involved in the firm’s business transactions in currencies outside the Eurozone.
3. choose and propose to the firm’s management the appropriate export method for the sale of the firm’s products in the market of a specific country.
4. choose and propose to the firm’s management the appropriate production strategy for the firm’s products in the market of a specific country.
5. propose to the firm’s management the appropriate measures and actions to adapt the strategic commercial or production entry strategy to the different conditions and factors that prevail in the market of each country.
General Competence:
- Search for, analysis and synthesis of data and information
- Adapting to new situations
- Decision-making
- Working independently
- Team work
- Working in an international environment
- Respect for difference and multiculturalism
- Criticism and self-criticism
- Production of free, creative and inductive thinking
- INTERNATIONAL BUSINESS STRATEGY
(MIB0201)
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
MIB
Department
MASTER'S DEGREE IN INTERNATIONAL BUSINESS
Course Outlines
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
BA
Department
DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION
Course Outlines
H Μακροοικονομική μελετά τη συμπεριφορά και τα προβλήματα του οικονομικού συστήματος στο σύνολό του. Ο στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν τη σημασία και τη χρησιμότητα των μακροοικονομικών μεγεθών για το νοικοκυριό και την επιχείρηση. Τα θέματα που μελετώνται περιλαμβάνουν την έννοια και τους στόχους της μακροοικονομικής πολιτικής, τον ρόλο του δημόσιου τομέα και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) στην οικονομία και στη διαμόρφωση της δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής, τη σχέση μεταξύ του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ), του Εθνικού Εισοδήματος (ΕΕ) και της συνολικής κατανάλωσης και αποταμίευσης, τους παράγοντες που προσδιορίζουν το μέγεθος των επενδύσεων του ιδιωτικού τομέα, και τον τρόπο προσδιορισμού του ΑΕΠ και του ΕΕ. Επιπλέον, μελετώνται η έννοια και η σημασία της δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής, το υπόδειγμα της συνολικής ζήτησης και συνολικής προσφοράς και η σημασία της άσκησης της μακροοικονομικής πολιτικής στα πλαίσια του υποδείγματος αυτού. Τέλος, εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν τον ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης, τη λειτουργία των αγορών χρήματος, το ύψος των επιτοκίων, τον πληθωρισμό, την ανεργία, την απασχόληση, τα ελλείμματα του προϋπολογισμού του δημόσιου τομέα και το μέγεθος του δημόσιου ή εθνικού χρέους.
Type
COMPULSORY
Department Abbreviation
BA
Department
DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION
Course Outlines
Η Μικροοικονομική μελετά την οικονομική συμπεριφορά δύο σημαντικών οικονομικών μονάδων, του καταναλωτή (ή νοικοκυριού) και της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, αναλύει α) τις συνθήκες κάτω από τις οποίες τα νοικοκυριά αποφασίζουν ποια αγαθά και σε τι ποσότητες θα τα αγοράσουν, τις τιμές που είναι διατεθειμένα να πληρώσουν για να τα αγοράσουν, καθώς και τις τιμές στις οποίες θα διαθέσουν τους παραγωγικούς συντελεστές που έχουν στην ιδιοκτησία τους, και β) τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι επιχειρήσεις αποφασίζουν τις ποσότητες παραγωγικών συντελεστών που θα αγοράσουν, ποια προϊόντα θα παράγουν, σε ποια ποσότητα θα τα παράγουν και σε τι τιμή θα τα πουλήσουν. Στα πλαίσια αυτά παρουσιάζονται ο βασικός οικονομικός τρόπος σκέψης, οι παραγωγικές δυνατότητες της οικονομίας, οι έννοιες της ζήτησης και προσφοράς και των ελαστικοτήτων τους, η οικονομική αποδοτικότητα και δικαιοσύνη στις αγορές, η επιβολή ανώτατων και κατώτατων τιμών, η καταναλωτική επιλογή και η θεωρία της χρησιμότητας, οι θεωρίες παραγωγής και κόστους και η συμπεριφορά της επιχείρησης σε διαφορετικές δομές αγορών.
- THE FIRM IN THE INTERNATIONAL ENVIRONMENT
(ΟΔ0715)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
BA
Department
DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION
Course Outlines
Τα χαρακτηριστικά του Διεθνούς Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος. Οι κατηγορίες Πολυεθνικών Επιχειρήσεων. Οι παράγοντες επιτυχίας της εξαγωγικής δραστηριοποίησης. Οι κρίσιμοι παράγοντες του διεθνούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος: Η σημασία των οικονομικών παραγόντων, των χρηματοοικονομικών παραγόντων, των κοινωνικών και πολιτισμικών παραγόντων (κουλτούρα), των νομικών παραγόντων, και των περιβαλλοντικών και γεωγραφικών παραγόντων. Οι πολιτικοί κίνδυνοι και η αντιμετώπισή τους. Μελέτες περιπτώσεων (Case Studies).