Kantaridou Zoe
  • +30 2310 891.369
  • kantazoe uom.edu.gr
  • +30 2310 891.351

    Kantaridou Zoe

    Special Educational Personnel
    Foreign Language Teaching in the University of Macedonia


    Academic Area

    English for Academic Purposes

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • PhD in Applied Linguistics from the Department of English Language and              Literature of the Aristotle University of Thessaloniki (2004)
    • MA in Linguistics from the University of Leeds, UK. (1987)     
    • BA in English Language & Literature from the Department of English Language and Literature of the Aristotle University of Thessaloniki. (1985)
    Research Interests
    • motivation for language learning,
    • EAP/ESP curriculum design,
    • task-based teaching,
    • language learning strategies, strategy-based instruction and
    • intercultural communication.

    Teaching


    • ACADEMIC SKILLS IN ENGLISH
      (AIC106)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    AI

    Department
    DEPARTMENT OF APPLIED INFORMATICS

    Course Outlines

    Εξάμηνο: 1ο (Χειμερινό) | Κατεύθυνση: ΕΤΥ-ΠΣ | Υποχρεωτικό Κορμού | Εβδ.διδασκαλία: 3 | Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 5

    Διδάσκοντες: Κανταρίδου Ζωή

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Το μάθημα εξοικειώνει τους φοιτητές με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο της Αγγλικής, τη δομή και το περιεχόμενο των ακαδημαϊκών άρθρων, τις συμβάσεις του ακαδημαϊκού λόγου (λογοκλοπή, αναφορές/ παραθέσεις) και τις στρατηγικές που χρειάζονται για να ενσωματωθούν στον ακαδημαϊκό χώρο (σημειώσεις, περίληψη, αναδιατύπωση λόγου). Βασίζεται σε ακαδημαϊκά κείμενα από τον τομέα της πληροφορικής και των οικονομικών. Το μάθημα διεξάγεται στην Αγγλική και απαιτεί γνώση της Αγγλικής σε επίπεδο Β1 τουλάχιστον.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    1. University campus and facilities
    2. Dealing with academic texts:
    • Academic abstracts
    • Structure & content of academic articles
    • Annotated bibliography
    • Describing trends
    3. Internet of Things (IoT)
    4. Open source
    5. Social networks
    6. Foreign languages as human capital
    7. Mobile-based learning
    8. Great personalities in Computer Science
    9. Talking about Greece
    10. Introduction to economics

    Αξιολόγηση φοιτητών

    Γραπτές/προφορικές εργασίες 50% και τελική εξέταση 50%

    Βιβλιογραφία

    (Ένα από τα παρακάτω:)

    12519392 ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES - 2nd edition/2011, Εκδότης: ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ), κωδικός ISBN: 978-960-8396-61-6

     

    59377892 TEXT ANALYSIS IN ACADEMIC ENGLISH - 2nd REVISED EDITION, Τύπος: Σύγγραμμα, KARAGEVREKI MERSINI, 2016, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ISBN: 978-618-5196-19-6

    Συμπληρωματικό υλικό

    Ανάλογα με τις ανάγκες των εκάστοτε φοιτητών και ανεβαίνει στην ιστοσελίδα του μαθήματος στο CoMPUs http://compus.uom.gr/INF201/

    • ENGLISH III: BUSINESS ENGLISH
      (ΞΓ0103)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BA

    Department
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Course Outlines

    Στόχοι του μαθήματος

     

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

    • έχει γνώσεις προχωρημένου επιπέδου Αγγλικών για επαγγελματικούς σκοπούς όσον αφορά τις τέσσερις βασικές δεξιότητες: reading, writing, listening και speaking
    • έχει αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεματικών ενοτήτων που αφορούν τον επαγγελματικό χώρο της ειδικότητάς του/της, όπως τα είδη, τα βασικά χαρακτηριστικά και τη δομή εταιριών, τον ρόλο των διαπολιτισμικών διαφορών στο χώρο εργασίας, τον ρόλο της παγκοσμιοποίησης στο εμπόριο, τη διαχείριση κρίσεων, κ.λπ.
    • να μπορεί να συντάξει βιογραφικό σημείωμα και γράμμα αίτησης για εύρεση εργασίας στην Αγγλική
    • να είναι σε θέση να δώσει μια επιτυχή συνέντευξη για δουλειά σχετική με την ειδικότητά του/της
    • να έχει αποκτήσει λεξιλόγιο σχετικό με το χώρο εργασίας στον τομέα της διοίκησης επιχειρήσεων προχωρημένου επιπέδου.

     

    ECTS:3

     

    Περιγραφή του μαθήματος

     

    Στόχος του μαθήματος είναι η γνώση της Αγγλικής γλώσσας για επαγγελματικούς σκοπούς προχωρημένου επιπέδου. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και ανάλυσης κειμένων, προβληματισμού και κριτικής σκέψης, δεξιοτήτων γραπτού και προφορικού λόγου σε θέματα που αφορούν τον εργασιακό χώρο.

     

    Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος είναι οι παρακάτω:

     

    • Προφίλ και χαρακτηριστικά επιτυχημένων επιχειρηματιών
    • Παγκοσμιοποίηση του εμπορίου
    • Διαπολιτισμικότητα στο χώρο εργασίας
    • Διαδικασία αίτησης για εύρεση εργασίας (κατανόηση & ανάλυση αγγελιών, κατανόηση & ανάλυση μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων, ανάπτυξη δεξιοτήτων για συνέντευξη για δουλειά, σύνταξη βιογραφικού και γράμματος αίτησης για δουλειά)
    • Διαχείριση κρίσεων
    • Επιχειρηματική κοινωνική ευθύνη (η περίπτωση της Nike)
    • Business etiquette χωρών & κώδικας συμπεριφοράς εταιριών
    • SWOT ανάλυση
    • Ο ρόλος της διαφήμισης & του μάρκετινγκ σήμερα

    Αξιολόγηση του μαθήματος

     

    Το μάθημα αξιολογείται μέσω γραπτής τελικής εξέτασης ή απαλλακτικής προόδουαποτελούμενης από: α) τεστ πάνω σε δεξιότητες Αγγλικής για επαγγελματικούς σκοπούς (π.χ. σύνταξης CV, συνοδευτικής επιστολής, απάντησης σε ερωτήσεις συνέντευξης, λεξιλόγιο για επαγγελματικούς σκοπούς) β) προφορικής παρουσίασης που βασίζεται σε έρευνα σχετική με τις θεματικές ενότητες του μαθήματος, π.χ. πάνω σε τεχνικές διαφήμισης.


    • PROFESSIONAL SKILLS IN ENGLISH
      (AIE815)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    AI

    Department
    DEPARTMENT OF APPLIED INFORMATICS

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ (ΑΓΓΛΙΚΑ)
      (ΞΓ0205)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    BA

    Department
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Publications


    • Books (10 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2021

      • Papadopoulou, I., Ι. Machili, & Ζ. Kantaridou (2021). Task-specific Strategy Use in Video-mediated Integrated Writing: The Greek EAP Context. In Gavriilidou, Z., & Mitits, L. (Eds.). Situating Language Learning Strategy Use: Present Issues and Future Trends. Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters, pp. 165-180. DOI: https://doi.org/10.21832/9781788926720

      2019

      • Kantaridou Z., I. Papadopoulou, P. Stefanou (2019). Business English @ University”. Εγχειρίδιο για την εκμάθηση της Αγγλικής για επαγγελματικούς σκοπούς από φοιτητές οικονομικών και κοινωνικών επιστημών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ανικούλα.
      • Kantaridou Z. (2019). English for Academic Purposes: Reading & Vocabulary, 3rd edition, Revised. Εγχειρίδιο για την εκμάθηση της Αγγλικής για φοιτητές οικονομικών και κοινωνικών επιστημών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
      • Rizouli C. & Z. Kantaridou (2019). Investigating students’ strategies and processes in a reading-to-write integrated task in the Greek academic context. In Z. Gavriilidou, L. Mitits, C. Dourou (Ed.) Situating Strategy Use in the Greek Setting. Kavala: Saita Publications, ISBN: 978-960-629-007-7, pp. 133-155.

        View Publication

      2018

      • Kantaridou Z., I. Papadopoulou & J. Angouri (2018). “It’s good to have a language under your belt”: The value of foreign languages in the Greek job market. In Sherman, T. & Nekvapil, J. (eds) English in Business and Commerce: Interactions and Policies; English in Europe Volume 5. PLACE: De Gruyter Mouton, 254-275.

      2017

      • Papadopoulou, I., Z. Kantaridou, I. Agaliotis, & M. Platsidou (2017). Foreign Language Teachers’ Strategy Instruction Practices in Greek Secondary Education. In Z. Gavriilidou, K. Petrogiannis, M. Platsidou & A. Psaltou-Joycey (Eds) Language learning Strategies: theoretical issues and applied perspectives, Kavala: Saita Publications, ISBN 978-618-5147-52-5, 96-123.

        View Publication

      2015

      • Kantaridou Z. & I. Papadopoulou (2015) “Activities for Lower Secondary Schools”. In Psaltou-Joycey A. (ed) Foreign Language Learning Strategy Instruction: A Teacher’s Guide, Kavala Saita Publications, 116-174.

        View Publication

      • Kantaridou Z. (2015) “Language Learning Strategies”. In Psaltou-Joycey A. (ed) Foreign Language Learning Strategy Instruction: A Teacher’s Guide, Kavala Saita Publications, 16-31.

        View Publication

      2014

      • Kantaridou Z. & I. Papadopoulou (2014) “Developing Teachers’ and Students’ Intercultural Metacognitive Awareness in Business English Courses”. In Psaltou-Joycey A., E. Agathopoulou & M. Mattheoudakis (eds) Cross-Cultural Approaches to Language Education, Cambridge Scholars Publishing, 225-243. http://www.cambridgescholars.com/cross-curricular-approaches-to-language-education

      2004

      • Kantaridou Z. (2004) “Steps to autonomy: curriculum design for a long-term EAP course”. In Sheldon L.E. (ed) Directions for the future: Issues in English for Academic Purposes. Bern: Peter Lang AG, European Academic Publishers, 115-126.
      • Scientific Journals (11 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2021

        • Kantaridou Ζ., Machili Ι., Papadopoulou, I. (2021). Profiling the motivational characteristics of Greek university students. System 103. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102638
        • Kantaridou, Z. & E. Xekalou (2021) The L2 motivational self system profile of Greek adolescents. Research Papers in Language Teaching & Learning, 11, pp. 268-283.

          View Publication

        2020

        • Machili, Ι., Papadopoulou, I. & Kantaridou Ζ. (2020). Effect of strategy instruction on EFL students’ video-mediated integrated writing performance. Journal of Second Language Writing, vol.48, DOI: 10.1016/j.jslw.2019.100708

        2018

        • Papadopoulou I., Z. Kantaridou, M. Platsidou, Z. Gariilidou. (2018). The SILL revisited in light of the S2R Model of language learning. The Language Learning Journal 46:5. 544-556, DOI: 10.1080/09571736.2018.1502739
        • Kantaridou, Z., & Kaltsiou, G. (2018). Greek EFL teachers' engagement with and in research and their perceptions of research. Research Papers in Language Teaching & Learning, 9(1), 211-226.

          View Publication

        2017

        • Platsidou M., Z. Kantaridou & I.Papadopoulou (2017). International orientation as predictor of EFL learning strategy use in adolescent students. Language, Culture and Curriculum, 30:2, 157-173, DOI: 10.1080/07908318.2016.1236127.

        2014

        • Platsidou M., Z. Kantaridou (2014). “The role of attitudes and learning strategy use in predicting perceived competence in school-aged foreign language learners”. Journal of Language and Literature vol 5(3), 253-260, http://www.ijar.lit.az/philology.php?go=jll-august2014

        2011

        • Psaltou-Joycey A. & Z. Kantaridou (2011) “Major, minor, and negative learning style preferences of university students”, System 39-1: 103-112.

        2009

        • Psaltou-Joycey A. & Z. Kantaridou (2009) “Plurilingualism, language learning strategy use and learning style preferences”, International Journal of Multilingualism, vol.6(4), 460-475.
        • Psaltou-Joycey A. & Z. Kantaridou (2009) “Foreign Language learning strategy profiles of university students in Greece”, Journal of Applied Linguistics, vol.25: 107-127.

        2007

        • Ypsilantis G. & Z. Kantaridou (2007) “English for Academic Purposes: Case studies in Europe”, Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas, vol. 2, pp. 69-83.

          View Publication

        • Conferences (3 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2019

          • Rizouli C. & Z. Kantaridou (2019). Investigating students’ strategies and processes in a reading-to-write integrated task in the Greek academic context. In Z. Gavriilidou, L. Mitits, C. Dourou (Ed.) Situating Strategy Use in the Greek Setting. Kavala: Saita Publications, ISBN: 978-960-629-007-7, 133-155. http://www.saitabooks.eu/2019/08/ebook.228.html

          2005

          • Kantaridou Z. (2005) “Motivation to Learn EAP at a Greek University”. In Mattheoudakis & Psaltou-Joycey (ed) 16th International Symposium: Selected Papers on Theoretical & Applied Linguistics, Department of Theoretical & Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki, 463-478.
          • Kantaridou Z. (2006) “Task Motivation” in Proceeding of the 5th International Conference Language for Specific & Academic Purposes organized by the University of Macedonia (CD format).
          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font