Karakatsanis Leonidas
  • +30 2310 891.888
  • lkarak uom.edu.gr
  • Office: ΚΖ, 234Δ

    Karakatsanis Leonidas

    Assistant Professor
    Department of Balkan, Slavic & Oriental Studies


    Academic Area

    Comparative Politics, Turkey / Middle East

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • PhD in Ideology and Discourse Analysis, Department of Government, University of Essex (2011)
    • Postgraduate Diploma (ΜΑ) in Political Science and Sociology, School οf Law Economics & Political Sciences, National &Kapodistrian University of Athens (2004)
    • Ptychio (BA) in Political Science and History, Department of Political Science and History, Panteion University (2002)
    Research Interests

    •           Politics and Culture
    •           Civil society and social movements
    •           Conflict transformation and politics of reconciliation
    •           Minorities, borders and boundaries
    •           Nationalism and the politics of national historiography
    •           Comparative Politics
    •           Discourse Analysis
    •           Postructuralist Political Theory
    •           Political Ethnography
    •           Places: Turkey, Greece, Cyprus, Middle East, Southern Caucasus 

    Teaching


    • CONTEMPORARY TURKEY: HISTORY, POLITICS, INTERNATIONAL RELATIONS
      (ΒΣΑ214-Ι)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BSO

    Department
    DEPARTMENT OF BALKAN, SLAVIC AND ORIENTAL STUDIES

    Course Outlines

    Η σημερινή Τουρκία αποτελεί κόμβο των εξελίξεων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή που ξεκινά από την Ανατολική Ευρώπη και τέμνει τον Καύκασο, την Μέση Ανατολή και την Ανατολική Μεσόγειο. Για την κατανόηση του σημαντικού ρόλου της Τουρκίας στις εξελίξεις αυτές χρειάζεται μια εξοικείωση με την περίπλοκη τουρκική πολιτική πραγματικότητα πέρα από απλοϊκά δίπολα και στερεότυπα. Το μάθημα στοχεύει στην εδραίωση μιας ουσιαστικής γνώσης γύρω από την σύγχρονη Τουρκία από το 1923 έως και σήμερα, τις διαδικασίες πολιτικού, οικονομικού και κοινωνικού μετασχηματισμού στο εσωτερικό της χώρας, τις μεταβολές της εξωτερικής της πολιτικής, και του ρόλου της στις περιφερειακές εξελίξεις.

    Το μάθημα ξεκινά εξετάζοντας τις συνέχειες και ασυνέχειες κατά τη μετάβαση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στο σύγχρονο τουρκικό κράτος, και εστιάζει στις ιδεολογικο-πολιτικές ‘κληρονομιές’ που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το τελευταίο και τη θέση του στην περιοχή. Στη συνέχεια οι φοιτητές/τριες αποκτούν μια σφαιρική εικόνα των μετασχηματισμών του τουρκικού κράτους και του πολιτικού του συστήματος από την ίδρυσή του ως και σήμερα. Επίσης, εντοπίζουν κομβικά ιστορικά γεγονότα όσο και σημαντικές προσωπικότητες ή κοινωνικο-πολιτικές ομάδες που καθόρισαν τις εξελίξεις σε κάθε περίοδο. Με βάση την παραπάνω χαρτογράφηση της σύγχρονης τουρκικής πολιτικής ιστορίας, το μάθημα στρέφει την προσοχή των φοιτητών/τριών σε θεματικές απαραίτητες για την βαθύτερη κατανόηση της σύγχρονης Τουρκίας όπως (μεταξύ άλλων): ο ρόλος των ιδεολογιών (Κεμαλισμός, Ισλαμισμός, Ερντογανισμός), του στρατού, των μη-κρατικών φορέων (θρησκευτικές αδελφότητες, συνδικάτα, κοινωνία πολιτών), των μειονοτήτων. Καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, βασικές έννοιες της πολιτικής θεωρίας (κράτος, εξουσία, νομιμοποίηση, ιδεολογία) γίνονται όχημα για την ερμηνεία των παραπάνω διαδικασιών, αλλά και την τοποθέτησή τους σε ιστορικό και συγκριτικό πλαίσιο.

    • HISTORY OF POLITICAL THOUGHT
      (ΒΣΑ202-Ι)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BSO

    Department
    DEPARTMENT OF BALKAN, SLAVIC AND ORIENTAL STUDIES

    Course Outlines

    Το μάθημα παρουσιάζει τις βασικές θεματικές και ιδέες στην εξέλιξη της δυτικής πολιτικής φιλοσοφίας μέσω μιας ευσύνοπτης ανάλυσης των κειμένων των σπουδαιότερων στοχαστών από την αρχαιότητα ως τον 19ο αιώνα. Οι στοχαστές αυτοί εξετάζονται στο κοινωνικό και ιστορικό πλαίσιο της εποχής τους, επεξηγώντας ορισμένες βασικές έννοιες του έργου τους και επισημαίνοντας την επίδρασή τους στη σύγχρονη πολιτική θεωρία. Κατά τη σκιαγράφηση της εξέλιξης της δυτικής πολιτικής φιλοσοφίας, επισημαίνονται οι βασικές και διαρκείς θεματικές της. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην πολιτική σκέψη της αρχαίας Ελλάδας και την ελληνιστική περίοδο, τα κείμενα του Ιερού Αυγουστίνου, του Ακινάτη και του Machiavelli, τους θεωρητικούς του κοινωνικού συμβολαίου, τους στοχαστές του Διαφωτισμού, τον ωφελιμισμό του Bentham και του Mill, καθώς και το έργο του Marx.

    • POLITICAL SCIENCE
      (ΟΙ0210)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    ECO

    Department
    DEPARTMENT OF ECONOMICS

    Course Outlines

    ΟΙ0210 - ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙ0210

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Β’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

    ΔΙΔΑΣΚΩΝ

    ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/ECO198/

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Οι γενικός γνωστικός στόχος του μαθήματος είναι η εδραίωση βασικών γνώσεων πολιτικής επιστήμης, η εξοικείωση με τα ερευνητικά της αντικείμενα, τις διαφορετικές επιστημονικές κατευθύνσεις της και τις μεθόδους της.

    Οι ειδικοίγνωστικοί στόχοι που επιδιώκονται είναι:

    α. Η εξοικείωση με τις βασικές έννοιεςτων πολιτικών επιστημών

    β. ο εντοπισμός ομοιοτήτων, διαφορών και σχέσεων μεταξύ πολιτικής, πολιτικής φιλοσοφίας, πολιτικής επιστήμης, αλλά και των συναφών επιστημονικών κλάδων.

    γ. η διάκριση μεταξύ κανονιστικής και περιγραφικής σκέψης, και η κατανόηση του ρόλου που παίζει η διάκριση αυτή στο πεδίο της μελέτης του πολιτικού.

    δ. η κατανόηση του ρόλου της θεωρίας για την εξήγηση των υπό μελέτη φαινομένων, και η εξοικείωση με ορισμένες από τις πιο σημαντικές θεωρίες του κράτους, της δημοκρατίας, του εθνικισμού, του κοινωνικού μετασχηματισμού.

    ε. Η δημιουργία αναλυτικών εφοδίων για την κατανόηση και ανάλυση της σύγχρονης πολιτικής πραγματικότητας.

     

    Μαθησιακά αποτελέσματα

    Με βάση τους παραπάνω στόχους, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα είναι σε θέση να:

    α. εκφέρουν εμπεριστατωμένες απόψεις γύρω από τα σύγχρονα πολιτικά φαινόμενα με αναφορές στην θεωρία και την σχετική επιστημονική γνώση.

    β. συγκρίνουν διαφορετικά πολιτικά, εκλογικά και κομματικά συστήματα.

    γ. διακρίνουν τις διαφορετικές ιδεολογικές τάσεις μέσα από το λόγο ή τα προγράμματα πολιτικών φορέων.

    δ. διακρίνουν τον κανονιστικό από τον περιγραφικό επιστημονικό λόγο και να ελέγχουν τις επιστημονικές προκείμενες μελετών και εργασιών γύρω από τη μελέτη των πολιτικών φαινομένων.

     

             

     

    Γενικές Ικανότητες

    Η γενικότερη εκπαιδευτική προσέγγιση του μαθήματος αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάπτυξη των παρακάτω ικανοτήτων:

    α.  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ‘διασάλευση’ άκριτων βεβαιοτήτων.

    β. Συνδυασμός αυτόνομης εργασίας και συνεργατικής πρακτικής  (μέσω χρήσης εκπαιδευτικών τεχνικών όπως ‘think-pair-share’, ή ομαδικές παρουσιάσεις στην τάξη).

    γ. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα (μέσω της γνωστικής επαφής με παραδείγματα από άλλες κοινωνίες).

    δ. Αυτο-ανάλυση, αυτό-κριτική και κριτική εδραιωμένων στερεοτύπων, μέσω και της υιοθέτησης της οπτικής του ‘άλλου’ με όχημα εκπαιδευτικές πρακτικές όπως παιχνίδια ρόλων.

    ε. Διεπιστημονική εργασία

    στ.) Ερευνητική άσκηση, βιβλιογραφικές αναζητήσεις (μέσα από ασκήσεις).

    ζ.) Εκφορά λόγου, διατύπωση γνώμης, αυτοπεποίθηση, μέσα από την προώθηση της συμμετοχής με όχημα τις διαδραστικές τεχνικές εκπαίδευσης).

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Γενική περιγραφή

    Τι είναι τελικά η πολιτική; μια τέχνη του συμβιβασμού ή μια πηγή συνεχών συγκρούσεων; Πρέπει η μελέτη της πολιτικής να είναι μια αντικειμενική επιστημονική διαδικασία στα πρότυπα των θετικών επιστημών; Μπορεί όμως να μένει ανεπηρέαστη από ιδεολογίες και ηθικο-πολιτικά διλήμματα; Έχει κάτι η πολιτική επιστήμη να μας προσφέρει για την κατανόηση του κόσμου ή—ακόμα περισσότερο—για την βελτίωσή του;

    Το μάθημα «Πολιτική Επιστήμη» εισάγει τους φοιτητές στα παραπάνω διλήμματα και εξερευνά διεξοδικά τις διαφορετικές απαντήσεις που έχουν δοθεί από τους ίδιους τους πολιτικούς επιστήμονες και τους πολιτικούς φιλοσόφους. Το μάθημα, στο πρώτο μέρος, αποσκοπεί στην αποσαφήνιση βασικών εννοιών (πολιτική, εξουσία, επιστήμη, θεωρίες, μοντέλα) και την σχέση των πολιτικών επιστημών με τις άλλες επιστήμες, την φιλοσοφία και την ίδια την πολιτική. Στο δεύτερο και πιο εκτενές μέρος, το μάθημα στρέφεται στα βασικά αντικείμενα της πολιτικής επιστήμης (ιδεολογίες, κράτος, έθνος, δημοκρατία, εκλογές, κόμματα, βία και επανάσταση). Μέσα από μια δια-δραστική εκπαιδευτική διαδικασία οι φοιτητές εξερευνούν την ποικιλότητά των μορφών της πολιτικής ζωής, τις αντιθετικές πολλές φορές θεάσεις και οράματα για την οργάνωση της κοινωνίας, ενώ αποκτούν πρόσβαση σε ένα σημαντικό λεξιλόγιο εννοιών και σε ένα σώμα θεωριών που θα τους βοηθήσουν να αποκωδικοποιούν τον πολιτικό κόσμο γύρω τους.

    Δομή και αναλυτική περιγραφή

    ΜΕΡΟΣ 1: Εισαγωγή: Τι είναι αυτό που λέμε Πολιτική (Επιστήμη)   [ΒΔΟΜΑΔΕΣ 1-3]

    Τι είναι η «πολιτική»; |  Λέξεις, έννοιες, αντιλήψεις | Η πολιτική ως…. | Τι είναι Επιστήμη; Τι είναι Φιλοσοφία | Κανονιστική αντίληψη – Αντικειμενικότητα – Εμπειρισμός  |  Πολιτική Επιστήμη ή Πολιτικές Επιστήμες; | Πολιτική και Πολιτική Επιστήμη | Πεδία Πολιτικής Επιστήμης | Ομοιότητες και διαφορές με άλλες Επιστήμες  | Μελετώντας τι, μελετώντας πώς? | Έννοιες, Μοντέλα, Θεωρίες | Αντικειμενικότητα – υποκειμενικότητα  | Παραδόσεις στην μελέτη της πολιτικής | Πολιτική Φιλοσοφία (παραδοσιακή πολιτική θεωρία, μη δυτικές παραδόσεις) | Σύγχρονες θεωρίες πολιτικής.

     

    ΜΕΡΟΣ 2: Τα αντικείμενα της Πολιτικής Επιστήμης

     

    2.1 Οι ιδέες πίσω από την πράξη: Πολιτικές Ιδεολογίες  [ΒΔΟΜΑΔΕΣ 3-5]

    Τι είναι ιδεολογία; | Πως μελετάμε τις ιδεολογίες;

    Χαρτογράφηση: Φιλελευθερισμός, Συντηρητισμός, Νέο-φιλελευθερισμός, Σοσιαλισμός, Μαρξισμός, Σοσιαλδημοκρατία, Αναρχισμός, Κοσμοπολιτισμός, Φεμινισμός, Φασισμός

    Είναι ο λαϊκισμός ιδεολογία; Είναι ο Εθνικισμός ιδεολογία;

     

    2.2 Η πολιτική οργάνωση της κοινωνίας: Από την πόλη στο κράτος, στο έθνος-κράτος, στους υπερ-εθνικούς οργανισμούς [ΒΔΟΜΑΔΕΣ 5-8]

    Τι είναι το κράτος; Θεωρίες για το κράτος | Κράτος και τυπολογίες  | Θεωρίες Κοινωνικού Συμβολαίου  |  Όταν το κράτος συνάντησε το έθνος: Εθνικισμός, σύνορα, κυριαρχία  | Ποιος είναι ο Πολίτης; Μειονότητες, μετανάστες, δικαιώματα | Μετά το Κράτος: Υπερεθνικοί οργανισμοί και η επιστροφή του έθνους-κράτους.

     

    2.3 Τα πράγματα εξελίσσονται ομαλά: Δημοκρατία, Εκλογές, Αντιπροσώπευση [ΒΔΟΜΑΔΕΣ 8-11]

    Νομιμοποίηση και δημοκρατία | Σύνταγμα και διάκριση των εξουσιών | Αντιπροσώπευση και εκλογές  | Εκλογικά συστήματα | Η πολιτική επιστήμη της πρόβλεψης: Δημοσκοπήσεις | Οι παίκτες της Δημοκρατίας: κόμματα, κομματικά συστήματα, κοινή γνώμη, επικοινωνία  | Ο 3ος πόλος; Η κοινωνία πολιτών.

     

    2.4 Τα πράγματα ανατρέπονται: μετασχηματισμός, βία, επανάσταση [ΒΔΟΜΑΔΕΣ 11-13]

    Ανελευθερία: Ολοκληρωτισμός και αυταρχισμός | Ανισότητες: πώς αλλάζουν τα πράγματα; Κοινωνικοί αγώνες - Κοινωνικά κινήματα. Μορφές πολιτικής βίας | Επανάσταση.

     

    ΣΥΝΟΨΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [ΕΒΔΟΜΑΔΑ 13]

     

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης.

    Το μάθημα αποτελείται από δύο δίωρες συναντήσεις ανά εβδομάδα (δια ζώσης), οι οποίες συνδυάζουν στοιχεία διάλεξης και σεμιναριακών τεχνικών και βασίζονται στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητών στην διαδικασία παραγωγής και ενσωμάτωσης της γνώσης.

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    1. Όλες οι διαλέξεις γίνονται με την χρήση ηλεκτρονικών διαφανειών (PowerPoint Slides) που περιέχουν την δομή, τα κύρια σημεία, και τις βασικές γνωστικές πληροφορίες της διάλεξης. Διαμοιράζονται στους φοιτητές διαδικτυακά κατά την ολοκλήρωση μιας ενότητας.

    2. Χρήση  ηλεκτρονικών πλατφορμών όπως open eclass,   Google-Drive, Google-Forms, για δημιουργία φακέλου ηλεκτρονικών άρθρων, ανακοινώσεων στους φοιτητές, διαδικτυακές δραστηριότητες,  quiz, κλπ.

    3. Συζήτηση σε ώρες γραφείου μέσω τηλεδιάσκεψης (ως επιλογή).

     

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    26

    Διαδραστική διδασκαλία

    26

    Συμμετοχικές – δια-δραστικές ασκήσεις (προετοιμασία)

    20

    Αυτοτελής μελέτη

    78

    Σύνολο Μαθήματος

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    Δίνονται 2 επιλογές για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος

     

    Α. Τελικές εξετάσεις μόνο

    Οι φοιτήτριες/φοιτητές δίνουν Τελικές Γραπτές Εξετάσεις για το 100% του βαθμού

    Οι εξετάσεις αποτελούνται από δύο (2) μέρη, ένα quiz γνώσεων πολλαπλής επιλογής (40% του βαθμού των τελικών εξετάσεων) και θέματα ανάπτυξης (60% του βαθμού των τελικών εξετάσεων).

     

    Β. Μικτή (εναλλακτική) αξιολόγηση: Μικτή αξιολόγηση με βάση την 1. φυσική παρουσία, 2. την συμμετοχή στην τάξη και 3. τις τελικές εξετάσεις.

     

    Επεξήγηση Μικτής (εναλλακτικής) αξιολόγησης:

    Για να επιλέξουν αυτή την εκδοχή, οι φοιτήτριες/φοιτητές πρέπει να συμπληρώσουν ένα αριθμό ελάχιστων παρουσιών στις διαλέξεις-σεμινάρια (αυστηρά 80% παρουσιών - 21 υποχρεωτικές παρουσίες από 26 σύνολο), και να συμμετάσχουν ενεργά στις δραστηριότητες της τάξης (think-pair-share, role play, exit slips, προετοιμασία θεμάτων συζήτησης, ασκήσεις και mini-quiz).

     

    Η αναλογία μικτής αξιολόγησης έχει ως εξής:

    1. Παρουσία: Επιβράβευση (bonus) 1 βαθμού επί του τελικού βαθμού.
    Όποιος/α περάσει το όριο των υποχρεωτικών παρουσιών (21 παρουσίες) παίρνει αυτόματα ένα επιπλέον βαθμό πάνω από την τελική αξιολόγησή του/της ( με ‘κόφτη’ το 10 βέβαια - δηλαδή, το 4 γίνεται 5, αλλά το 10 μένει 10).

    Δεδομένου ότι η παρουσία δίνει bonus  βαθμό συνεπάγεται και ένα σύνολο υποχρεώσεων: Άφιξη στην έναρξη του μαθήματος, ενεργή παρακολούθηση, μη διατάραξη της προσοχής των άλλων.

     

    2. Συμμετοχή:Επιβράβευση έως και 3 βαθμούς ανάλογα με την συμμετοχή.
    Η αξιολόγηση της συμμετοχής λειτουργεί ως το γέμισμα ενός σωλήνα υγρού (όσο περισσότερο ‘γεμίζεις’ κατά τη διάρκεια του εξαμήνου από την αξιολόγηση της συμμετοχής, τόσο λιγότερο βάρος θα έχει στην τελική βαθμολογία η τελική εξέταση).

    Η απόδοση των φοιτητών/τριών στις δραστηριότητες αξιολογείται στην κλίμακα 1-5 συγκριτικά  με το σύνολο της τάξης. Οι δραστηριότητες που αξιολογούνται ως συμμετοχή περιλαμβάνουν: την γενική προφορική συμμετοχή στην τάξη (ερωτήσεις, παρεμβάσεις, δραστηριότητες think-pair-share, role play, exit slips – 40% του βαθμού συμμετοχής) και την προετοιμασία θεμάτων συζήτησης, ασκήσεων και mini-quiz (60% του βαθμού συμμετοχής). Η αξιολόγηση της συμμετοχής δίνει μόνο θετικούς βαθμούς (θετικό κίνητρο) και για το λόγο αυτό είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση όλων των ασκήσεων για όσες/ους επιλέξουν το σύστημα μικτής βαθμολόγησης (η μόνη δηλαδή αρνητικής βαθμολόγησης είναι η για μη συμμετοχή ή πλήρη έλλειψη προσπάθειας σε κάποια άσκηση).

     

    3. Τελικές Εξετάσεις: Με βάρος από 90% – έως 60% του τελικού βαθμού (ανάλογα με την απόδοση στο βήμα 2)

    __________________________________________________________

    Παραδείγματα βαθμολόγησης με το σύστημα μικτής (εναλλακτικής) αξιολόγησης

    Κάποιος/α που εντάσσεται με τις παρουσίες του/της στο εναλλακτικό σύστημα βαθμολόγησης ξεκινάει από το +1 και άρα μπαίνει στην ‘αρένα’ ουσιαστικά για τους υπόλοιπος 9 βαθμούς.

     

    Αν αρίστευσε στη συμμετοχή (άριστα στην προφορική συμμετοχή και στις ασκήσεις) ‘γεμίζει’ το 30% των 9 αυτών βαθμών και άρα στις τελικές εξετάσεις θα αξιολογηθεί για το υπόλοιπο 70%.

    Αν π.χ. γράψει (7) στις τελικές εξετάσεις ο τελικός βαθμός γίνεται 8.9 και στρογγυλοποιείται σε 9. [υπολογίζεται ως εξής: 1 (παρουσία bonus), 3 (συμμετοχή ‘αριστα)) + 4,9 (7*70%) = 8.9 τελικός βαθμός]

     

    Αν κάποιος/α δεν συμμετείχε καθόλου εκτός της παρουσίας τους θα διαγωνιστεί για το 100% του βαθμού του στις εξετάσεις αλλά θα πάρει 1 βαθμό bonus από την παρουσία του. Αν π.χ. γράψει κάτω από τη βάση (4) στις τελικές εξετάσεις ο τελικός βαθμός θα γίνει 5.

    ___________________________________________________________


    Τα παραπάνω κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται στο εισαγωγικό μάθημα, αναφέρονται ρητά στην περιγραφή του μαθήματος στο open eclass  και αναρτώνται στις διαφάνειες διαλέξεων.

     

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

        Προτεινόμενα Εγχειρίδια

    • § Andrew Heywood. 2014. Εισαγωγή στην πολιτική. Αθήνα: Επίκεντρο [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41955913]
    • § Ε Roskin Michael G.,Cord Robert L.,Medeiros James A.,Jones Walter S. 2008. Εισαγωγή στην πολιτική επιστήμη, Αθήνα: Επίκεντρο [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 14948]
    • § Σκουλάς Γεώργιος E. Εισαγωγή στην πολιτική επιστήμη και σκέψη. Αθήνα: Παπαζήσης [Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50659394]

     

    Επιπλέον ύλη

    • Lewellen, Ted C. . 2009. Πολιτική ανθρωπολογία. Μια εισαγωγή. Αθήνα: Κριτική (Αποσπάσματα).
    • Freeden, Michael. 2006. Ιδεολογία. Η εποχή μας σε 15 λέξεις. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

     

          Σχετική / βοηθητική βιβλιογραφία

    • Cunningham, Frank. 2002. Theories of democracy: a critical introduction.London: Routledge.
    • Dahl, Robert Alan. 2001. Περί δημοκρατίας. Αθήνα: Ψυχογιός.
    • Duverger, Maurice. 1985. Εισαγωγή στην πολιτική. Αθήνα: Παπαζήσης.
    • Feyerbend, Paul. 1986. Γνώση για ελεύθερους ανθρώπους. Αθήνα: Σύγχρονα Θέματα.
    • Freeden, Michael. 1998. "Is nationalism a distinct ideology?"  Political Studies 46 (4):748-765.
    • Jones, Tudor. 2001. Modern political thinker and ideas. London & New York: Routledge
    • Katz, Richard S., & Mair, Peter. 2009. “The cartel party thesis: A restatement”. Perspectives on Politics, 7(4), 753-766.
    • Krouwel, André. 2003. “Otto Kirchheimer and the catch-all party”. West European Politics, 26(2), 23-40.
    • Λιάκος, Αντώνης. 2005. Πως στοχάστηκαν το έθνος αυτοί που ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο;. Αθήνα: Πόλις.
    • Morrow, John. 2022. Ιστορία της δυτικής πολιτικής σκέψης. Αθήνα: Επίκεντρο
    • Mouffe, Chantal. 2004. Το δημοκρατικό παράδοξο. Αθήνα: Πόλις.
    • Rawls, John. 2021. Διαλέξεις στην ιστορία της πολιτικής φιλοσοφίας. Αθήνα: Κριτική
    • Schmitter, Philippe C., and Terry Lynn Karl. 1991. "What democracy is. . . and is not."  Journal of Democracy 2 (3):75-88.
    • Touraine, Alain. 1985. "Social movements, revolution and democracy."  Graduate Faculty Philosophy Journal 10 (2):129-146.
    • Χριστόπουλος, Δημήτρης. 2002. Η ετερότητα ως σχέση εξουσίας. Αθήνα: Κριτική/ΚΕΜΟ.
    • Χριστόπουλος, Δημήτρης. 2022. Ταξίδι στο κράτος: Κυριαρχία, δίκαιο, δικαιώματα. Αθήνα: Πόλις.

     

    Publications


    • Books (19 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2022

      • L. Karakatsanis ‘The equilibrium of loss: Memory and politics of reconciliation between Greece and Turkey’. In A. Giannakopoulos (Ed.), Politics of memory and war from Russia to the Middle East. Tel Aviv: S. Daniel Abraham Center for International and Regional Studies, Τel Aviv University, Research Papers Series. (2022)
      • Λ. Καρακατσάνης. Η διεθνής αλληλεγγύη σε αμηχανία: από τις βεβαιότητες της εξέγερσης του πάρκου Γκεζί στην πολυπλοκότητα της εποχής μετά το πραξικόπημα." Στο Νίκος Χριστοφής (επίμ) Η Νέα Τουρκία του Ερντογάν: Πριν και Μετά την Απόπειρα Πραξικοπήματος, Αθήνα: Leader Books.

      2019

      • L. Karakatsanis. ‘International solidarity perplexed: From the certainties of Gezi Park to post-coup complexities’ στο N. Christofis (επιμ.) Erdoğan’s ‘New Turkey’. The Attempted Coup d’état and the Acceleration of Crisis in Modern Turkey. Λονδίνο και Νέα Υόρκη: Routledge (2019)
      • L. Karakatsanis. ‘From pioneers of peace to facilitators of co-operation? Civil society in Turkish-Greek relations’, στο A. Heraclides και G. Çakmak (επιμ) Greece and Turkey in Conflict and Cooperation. From Europeanization to De-Europeanization, Λονδίνο και Νέα Υόρκη: Routledge (2019)

      2017

      • L. Karakatsanis και N. Papadogiannis. ‘Afterword: The Left beyond concluding – Performance and Culture as critique’ στο The Politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus (βλ. επάνω), σσ. 307-312. (2017)
      • L. Karakatsanis και N. Papadogiannis. 'Across borders and generations: Remembering and Imagining the Left. An interview with Foti Benlisoy and Nikos Moudouros’ στο The Politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus (βλ. επάνω), σσ. 293-306. (2017)
      • L. Karakatsanis και E. Baysal. 'Expanding the perspective. Towards a deep history of borders, boundaries and frontiers in Turkey’ στο Bordered Places, Bounded Times, σσ. 1-14. (2017)
      • L. Karakatsanis. ‘From Excitement to Boredom: Politics of Emotions and Turkish–Greek Friendship after 1999’ στο G. Bayındır
Goularas και H. Sezgin Erkan (επιμ.) Rethinking Greek-Turkish Relations Since 1999. Λονδίνο: Lexington Books. (2017)
      • L. Karakatsanis και N. Papadogiannis. 'Performing the Left in Greece, Turkey and Cyprus' in The politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus’ στο The Politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus (βλ. επάνω), σσ. 1-30. (2017)
      • L. Karakatsanis. ‘Repositioned / re-signified: echoes of violence, aporias of solidarity. Radical leftist encounters between Turkey, Greece and Cyprus’ στο The Politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus (βλ. επάνω), σσ. 75-100. (2017)
      • E. Baysal και L. Karakatsanis (επίμ.). Bordered Places, Bounded Times: Cross-disciplinary perspectives on Turkey. Λονδίνο: The British Institute at Ankara. (2017)
      • L. Karakatsanis και N. Papadogiannis (επίμ.). The politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus. Performing the Left since the Sixties. Λονδίνο και Νέα Υόρκη: Routledge. (2017)

      2016

      • L. Karakatsanis και M. Herzog (προσκ. επίμ. ειδικού τεύχους του περιοδικού Journal of Contemporary European Studies (τομ. 24 τχ. 2) με τίτλο ‘Radicalization and transformation in South-Eastern Europe: States, societies and contentious politics. (2016)

      2015

      • Λ. Καρακατσάνης. ‘Από εχθροί, Φίλοι: Ελληνοτουρκική προσέγγιση, το Βραβείο Ιπεκτσί και η Θεωρία του Λόγου’ στο Γ. Πεχτελίδης, Α. Κιουπκιολής, Y. Κοσμά (επιμ.) Η Θεωρία του Λόγου. Δημιουργικές Εφαρμογές. Αθήνα: Gutenberg, σσ. 151-189. (2015)
      • L. Karakatsanis. ‘NGOs, minority politics and alterity in pre-crisis Athens: a case study from Gazi and Metaxourgeio’ στο J. Clarke, A. Huliaras και D. Sotiropoulos (Επιμ) Austerity and The Third Sector in Greece. Civil Society at the European Frontline. Λονδίνο: Routledge, σσ. 193-213. (2015)

      2014

      • L. Karakatsanis. Turkish-Greek relations: Rapprochement, civil society and the politics of friendship. Λονδίνο και Νέα Υόρκη: Routledge. (2014)

      2013

      • Δ. Χριστόπουλος και Λ. Καρακατσάνης. ‘Μη κυβερνητικός χώρος των δικαιωμάτων: Η ιδιοποίηση του πολιτικού ως το ζητούμενο’ στο Παπαστυλιανός και Παπαχαραλάμπους (επιμ.) Ετερότητα και Κυριαρχία. Αθήνα: Ευρασία, σσ. 351-373. (2013)

      2009

      • Λ. Καρακατσάνης. ‘Δράσεις και αναδράσεις. Κοινωνία πολιτών, ετερότητα και το πρόβλημα του αντιπολιτικού’ στο Α. Σκουλαρίκη και Μ. Παύλου (επιμ.) Μετανάστες και Μειονότητες, λόγος και Πολιτικές. Αθήνα: Βιβλιόραμα, σσ. 195-222. (2009)

      2006

      • Λ. Καρακατσάνης. Ο Εθνικισμός ως ‘μοντέλο’ ή ως ‘διαφορά; Η αντιπαράθεση Anderson – Chatterjee και η μετα-αποικιοκρατική απάντηση στις θεωρίες του εθνικισμού στο Σ. Δημητρίου, κ.α. (επίμ.) Κριτική Διεπιστημονικότητα, τόμος 2. Αθήνα: Σαββάλας. (2006)
      • Scientific Journals (10 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2020

        • Συγκριτική Βιβλιοκρισία: Greece and the American Embrace του Χρήτου Κασσιμέρη, και Ο Αντιαμερικανισμός στην Ελλάδα 1947-1989 της Ζηνοβίας Λιαλούτη. Έργον, Greek/American Arts & Letters. https://ergon.scienzine.com/article/books/christos-kassimeris-zenovia-lialoute (2020)

        2017

        • Βιβλιοκρισία: Kevin Featherstone κ.α. Οι τελευταίοι Οθωμανοί: Η μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης, 1940-1949 . Historein 16, σσ. 185-189. (2017)

        2016

        • L. Karakatsanis. ‘‘We’, ‘they’ and the ‘human’ in the middle: foreign interventions for ‘humanitarian reasons’ during the nineteenth century in Turkish historiography.’ Middle Eastern Studies 52:2, 233-259. (2016)
        • L. Karakatsanis. ‘Radicalised citizens vs radicalised governments. Greece and Τurkey in a comparative perspective from the 2008 Athens riots to the 2013 Gezi park protests.’ Journal of Contemporary European Studies 24:2, 255-279. (2016)
        • L. Karakatsanis και M. Herzog. ‘Radicalisation as form: beyond the security paradigm.’ Journal of Contemporary European Studies 24:2, σσ. 199-206. (2016)

        2013

        • Βιβλιοκρισία: Κ. Ροζάκου και Ε. Γκαρά (επιμ) Μειονοτικές και Μεταναστευτικές Εμπειρίες. Βιώνοντας την κουλτούρα του κράτους (Κριτική 2009). Εμφανίζεται με τον τίτλο: ‘Οι πολιτικές διαστάσεις των κοινωνικοπολιτισμικών φαινομένων. Διεπιστημονικός διάλογος μεταξύ Ανθρωπολογίας, Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας’. Περιοδικό Χρόνος. http://www.chronosmag.eu/index.php/ss-839.html (2013)

        2012

        • Βιβλιοκρισία: Φ. Τσιμπιριδου (επιμ). Μειονοτικές και Μεταναστευτικές Εμπειρίες. Βιώνοντας την κουλτούρα του κράτους (Κριτική 2009). Σύγχρονα Θέματα 118-119 (2012)
        • L. Karakatsanis. ‘Interdisciplinarity and “field research” methods in discourse studies: political discourse theory, “cultural critique”, and the “gift” of an ethnographic ethos.’ Working Papers in Ideology and Discourse Analysis 27. (2012)
        • E. Avramopoulou, L. Karakatsanis, Ν. Papadogiannis et al. ‘Complexities of Europe: Introduction’. European Review 20(1):1-9. (2012)

        2002

        • Ε. Αβραμοπούλου, και Λ. Καρακατσάνης. 'Διαδρομές της Ταυτότητας: Από τη Δυτική Θράκη στο Γκάζι' Θέσεις 79: 127-61. (2002)
        • Conferences (1 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2015

          • ‘References to humanitarian intervention in the 19th century Ottoman empire by the Turkish historiography. A critique.’ Εισήγηση – παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας στο πλαίσιο του προγράμματος ‘historicizing humanitarian intervention. The expanded 19th century’. Πάντειο Πανεπιστήμιο, 23 Μαΐου 2015.
          • Other (36 records)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2022

            • "Η «διεθνοποίηση» της τουρκικής πολιτικής σκηνής. Από το Γκεζί στο πραξικόπημα και την νέα τουρκική διασπορά". Παρουσίαση στην ημερίδα με θέμα «Ο Ερντογάν σε αδιέξοδο; Εξωτερικές και εσωτερικές διαστάσεις των εξελίξεων στην Τουρκία». Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, 19 Μαρτίου 2022.

              View Publication

            • L. Karakatsanis. 'Evaluating civil society’s contribution to conflict transformation. Reflections from the Greek-Turkish case. Invited lecture (hybrid)” Political Science Seminar Series. Başkent University (Ankara, Turkey) 20 December 2022
            • L. Karakatsanis 'The imprint of the 1919-22 war on the
Greek-Turkish reconciliation and friendship movement: Between suppression and empathy'. Conference paper, Balkan Worlds VI. Thessaloniki, University of Macedonia, 29-30 September 2022.

            2019

            • 'Conflict(s) and reconciliation. A role for the Turkish civil society today?’. Δημόσια Διάλεξη, προσκεκλημένος ομιλητής για την ετήσια διάλεξη του Βρετανικού Ινστιτούτου Άγκυρας στη Βρετανική Ακαδημία του Λονδίνου. British Academy, Λονδίνο, 10 Δεκεμβρίου 2019. Ηχογραφημένη διάλεξη διαθέσιμη στο διαδίκτυο: https://www.youtube.com/watch?v=mJyBqywXkoo

              View Publication

            2018

            • ‘Imprints of loss on the walls of the city. A comparative perspective of politics of mourning in contemporary Turkey and Greece’. Διάλεξη, προσκεκλημένος ομιλητής στο Leibniz-Zentrum Moderner Orient Talk series. Βερολίνο, 30 Απριλίου 2018

            2017

            • Συντονιστής και συζητητής του πάνελ ‘the Cyprus Peace Talks: Prospects & Challenges in a Post-Referendum Period’ με ομιλητές την Esra Çuhadar (Bilkent University) και τον Neophytos Loizides (University of Kent). Άγκυρα, The British Institute, 14 Απριλίου 2017
            • Βιβλιοπαρουσίαση του τόμου Politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus: Performing the Left since the Sixties σε ειδική εκδήλωση με τίτλο ‘Left-wing Cultures in Turkey, Greece and Cyprus since the Sixties’. Bangor University, 3 Μαίου 2017
            • Βιβλιοπαρουσίαση του τόμου Politics of Culture in Turkey, Greece and Cyprus: Performing the Left since the Sixties και δημόσια διάλεξη στα πλαίσια της σειράς δημόσιων διαλέξεων του LSE European Institute με τίτλο ‘Anthropology of Turkey and Beyond’ με συντονίστρια την καθ. Esra Özyürek. Λονδίνο, 4 Μαΐου 2017
            • ‘International Solidarity Perplexed: From Gezi Park’s Certainties to the Post-Coup Confusions’ Εισήγηση στο συνέδριο ‘Turkey in Transition (?) Before and After the Attempted Coup’. Ολλανδικό Ινστιτούτο Αθηνών, 6-7 Ιουνίου 2017
            • ‘Dealing with the biases of the past: Humanitarian intervention in the 19th century, the Ottoman perspective and the its reflection in contemporary Turkish historiography’. Εισήγηση στο 5ο πανευρωπαϊκό συμπόσιο ‘European Congress on World and Global History’. Βουδαπέστη, 31 Αυγούστου —3 Σεπτεμβρίου 2017
            • ‘Overcoming history's burden? Turkish-Greek societies in contact and the politics of friendship’ Διάλεξη, προσκεκλημένος ομιλητής στο πρόγραμμα Ελληνικών σπουδών του Indiana Bloomington University. Bloomington, 7 Νοεμβρίου 2017
            • Βιβλιοπαρουσίαση του τόμου Bordered Places – Bounded Times: Cross-disciplinary perspectives from Turkey . The British Institute at Ankara, 6 Δεκεμβρίου 2017

            2015

            • ‘Can Success be Copied? Comparative Reflections on Displacement, Memory and the Turkish-Greek/Turkish-Armenian Reconciliation Process’. Εισήγηση , παρουσίαση του πλαισίου της νέας υπό σχεδιασμό έρευνάς μου στην διημερίδα με τίτλο ‘Peace Processes and Durable Solutions to Displacement’. The British Institute at Ankara, Άγκυρα, 17-19 Απριλίου 2015.
            • Can ‘friendship’ exist in interstate relations? A discursive approach to Turkish-Greek rapprochement’. Διάλεξη - παρουσίαση της μονογραφίας μου, προσκεκλημένος ομιλητής στο τμήμα διεθνών σχέσεων του πανεπιστημίου Bilkent, Άγκυρα, 28 Απριλίου 2015.
            • ‘Meta-discourses of the extra-discursive? On affects, self-reflexivity and discourse theory’. Εισήγηση (προσκεκλημένος ομιλητής) στο πάνελ με τίτλο ‘Everyday critical metadiscourse and academic engagement’ στο πλαίσιο του διεθνούς συμποσίου του δικτύου. Μεθοδολογική εργασία πάνω στην σχέση λόγου, συναισθημάτων και αυτο-εθνογραφίας. Κείμενο σε προετοιμασία δημοσίευσης. Bremen, 24-26 Σεπτεμβρίου 2015.
            • ‘On dead comrades, mourning and symbols of resistance. Greece and Turkey in comparative perspective’. Εισήγηση βασισμένη σε κοινή ερευνητική εργασία με τον Δρ. Σάββα Βουτηρά, στο 24ο συμπόσιο του Modern Greek Studies Association Atlanta, Georgia, 15-18 Οκτωβρίου 2015.

            2014

            • ‘Radicalised citizens vs radicalised governments: Greece and Turkey in a comparative perspective from the 2008 Athens Riots to the 2013 Gezi park protests’. Εισήγηση στο 64ο ετήσιο συνέδριο του Political Association Studies (Μεγάλη Βρετανία). Παρουσίαση της πρώτης μετά το διδακτορικό μου νέας εθνογραφικής έρευνας, η οποία δημοσιεύτηκε ως άρθρο στο Journal of Contemporary European Studies (βλ. παρακάτω – υπόμνημα δημοσιεύσεων – άρθρα, αρ. 10). Manchester, 14 – 16 Απριλίου 2014.
            • ‘From national borders to political frontiers. Reconsidering the history of Turkish-Greek reconciliation’. Διάλεξη, προσκεκλημένος ομιλητής στη σειρά διαλέξεων του τμήματος κέντρου διεθνών σχέσεων του Πανεπιστημίου της Άγκυρας (SBF Uluslararası Ekonomik ve Siyasi Araştırmalar Merkezi Konferansları). Βιντεοσκοπημένη διάλεξη διαθέσιμη στο διαδίκτυο: http://t.co/V6jtX9oNtp . Άγκυρα, 20 Μαΐου 2014.

              View Publication

            • ‘Between affects and discourse? Auto/ethnographic reflections on fear at Gezi Park. Renewing a dialogue between political discourse theory and socio-cultural anthropology’. Μεθοδολογική εισήγηση στο 9ο συνέδριο του Interpretive Policy Analysis (IPA) βασισμένη στην πρόσφατη ερευνητική μου εμπειρία από τα γεγονότα του πάρκου Γκεζί με στόχο την εμβάθυνση της συνομιλίας μεταξύ των θεωριών ανάλυσης λόγου και των σύγχρονων ρευμάτων της πολιτισμικής ανθρωπολογίας. Wageningen, Ολλανδία, 3-5 Ιουλίου 2014
            • ‘‘And then… something happened’ Affects, contentious politics and auto-ethnography. From the field to the text’. Διάλεξη, προσκεκλημένος ομιλητής στο τμήμα εθνολογίας του Södertörn University. Επέκταση και εμβάθυνση της προηγούμενης διάλεξης σε μορφή 60λεπτης διάλεξης. Στοκχόλμη, 11 Δεκεμβρίου 2014.
            • Προσκεκλημένη βιβλιοπαρουσίαση / διάλεξη για την μονογραφία μου Turkish-Greek relations: rapprochement, civil society and the politics of friendship (Routledge 2014) οργανωμένη από τα Schools for Political studies της Θεσσαλονίκης και της Κωνσταντινούπολης, και το Council of Europe Network. Θεσσαλονίκη, 30 Δεκεμβρίου 2014.

            2013

            • ‘Frontiers in Différance: The Left, the nation, friends and enemies at the Aegean borders’. Εισήγηση στο καταληκτικό συνέδριο του προγράμματος EastBordNet με τίτλο ‘Relocating Borders: a comparative approach’ με εστίαση στην θεωρία περί σχέσης πολιτικών και εθνικών συνόρων που αναπτύσσω στην διατριβή μου. Humboldt University, Βερολίνο, 11-13 Ιανουαρίου 2013.
            • ‘Does it really exist?’ Turkish-Greek Friendship and the politics of rapprochement. A genealogical approach.’ Δημόσια Διάλεξη – παρουσίαση της υπο-συγγραφή μονογραφίας μου, διοργανωμένη από το Βρετανικό ινστιτούτο και το Netherlands Institute for Higher Education in Ankara. Ηχογραφημένη διάλεξη διαθέσιμη στο διαδίκτυο: https://biaa.ac.uk/event/lecture-does-it-really-exist-greek-turkish-friendship-and-the-politics-of-rapprochement-a-genealogical-approach. Άγκυρα, 14 Μαρτίου 2013.

              View Publication

            • ‘Repositioned / re-signified: violence as a bond? Reflections from the Turkish-Greek encounters of the Left in the 1980-90s’. Εισήγηση στην διημερίδα του Hrant Dink Memorial Workshop με τίτλο ‘Coming to Terms with War, Genocide, and Political Violence’.. Sabanci University, Κωνσταντινούπολη, 1 Ιουνίου 2013.
            • De/Re politicizing borders: Spatial and political affinities at the Aegean coasts’. Εισήγηση στην διημερίδα ‘Bordered Places| Bounded Times’ διοργανωμένη στο Middle East Technical University. Άγκυρα, 4 και 5 Ιουνίου 2013.

            2012

            • ‘‘Ελληνοτουρκική Φιλία’, σε επανάληψη. Λόγοι, πρακτικές και ηγεμονία στις πολιτικές της προσέγγισης’. Διάλεξη - προσκεκλημένος ομιλητής στο σεμινάριο του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Πρώτη παρουσίαση της διδακτορικής μου διατριβής στα Ελληνικά. Βόλος, 16 Μαΐου 2012.

            2011

            • ‘Turkish-Greek Friendship’ reiterated. A discursive approach to rapprochement’ Εισήγηση / παρουσίαση των συμπερασμάτων του διδακτορικού μου στο 5th συμπόσιο του Hellenic Observatory, London School of Economics (LSE). Λονδίνο, 3 Ιουνίου 2011.
            • ‘Deferring frontiers: Spectres of the Left and the Greek-Turkish ‘politics of friendship’. Εισήγηση στο 22ο συμπόσιο του Modern Greek Studies Association (MGSA), αντλούμενη από την διδακτορική μου έρευνα με εστίαση στο ρόλο της αριστεράς ως φορέα δράσης στην Ελληνοτουρκική προσέγγιση. New York University, (NYU), 13 Οκτωβρίου 2011.

            2010

            • ‘Mapping ‘friendship’ in the politics of rapprochement: Between the term, the concept and the popular signifier’. Εισήγηση στη σειρά πάνελ με τίτλο ‘Friendship and Power’ που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο του ετήσιου συμποσίου του Political Studies Association. Εδιμβούργο, 31 Μαρτίου, 2010.
            • ‘Friends with whom? The ‘people’ the ‘nation’ and other subjects in the politics of rapprochement. Looking at the case of ‘Turkish-Greek Friendship’’. Εισήγηση στο ετήσιο συμπόσιο του Association for the Study of Nationalities (ASN). Columbia University, Nέα Υόρκη, 16 Απριλίου, 2010.
            • ‘Friendship through enmity? Reflections from the Turkish-Greek encounters’. Εισήγηση στο συνέδριο ‘Conceptualising 'Friendship', its meaning and practice in time and place’. Leiden, Ολλανδία, 30 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2010.

            2009

            • ‘From namings to concepts to signifiers: Mapping a topography of ‘friendship’ in the politics of rapprochement’. Εισήγηση βασισμένη στο θεωρητικό κεφάλαιο της διατριβής μου στο συνέδριο με τίτλο ‘New Directions in the History of Concepts’. Λονδίνο, 17-19 Σεπτεμβρίου 2009.
            • ‘Can concepts do Politics? 'Friendship' and the politics of rapprochement in Turkey and Greece.’ Παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου της διατριβής μου στο PhD Colloquium, Department of Government, University of Essex, 7 Δεκεμβρίου 2009

            2008

            • ‘Conspiracies, Explanation and Political Responsibility’. Εισήγηση στην στρογγυλή τράπεζα με τίτλο ‘a Round Table on Turkey: Reflections on the ´Ergenekon` case: The shifting of political frontiers’, οργανωμένη στο πλαίσιο του PhD Colloquium του Department of Government. University of Essex, 10 Νοεμβρίου, 2008.

            2007

            • ‘The Non-State Actors of the reconciliation process since The 1970s. Tracing diversity in the emergence of discourses: The Abdi Ipekçi Peace and Friendship Prize and The E.A.M.L.E.T Association.’ Εισήγηση παρουσίασης των πρώτων αποτελεσμάτων της διδακτορικής μου έρευνας στην ημερίδα του προγράμματος ‘Memories of Conflict and reconciliation: Non-state actors and dynamics’. IFEA, Κωνσταντινούπολη, 2-3 Δεκεμβρίου 2007

            2006

            • ‘Δράσεις και Αναδράσεις: Κοινωνία πολιτών, ετερότητα και το πρόβλημα του ‘αντι-πολιτικού’. Εισήγηση βασισμένη στα αποτελέσματα της μεταπτυχιακής μου διπλωματικής εργασίας στο συνέδριο του Κέντρου Έρευνας Μειονοτικών Ομάδων με τίτλο ‘Διεπιστημονικές προσεγγίσεις του μειονοτικού και μεταναστευτικού φαινομένου: η Ελληνική συγκυρία μετά το τέλος του ψυχρού πολέμου’. Εκτεταμένο κείμενο της παρουσίασης δημοσιεύτηκε ως άρθρου στον συλλογικό τόμο για τα 10 χρόνια του ΚΕΜΟ (βλ παρακάτω Υπόμνημα δημοσιεύσεων / άρθρα, αρ. 3). Πάντειο Πανεπιστήμιο, 15-17 Δεκεμβρίου 2006.
            Wheelchair Blue
            Accessibility Tools
            Fonts PlusIncrease Text
            Fonts MinusDecrease Text
            ContrastHigh Contrast
            GrayscaleGrayscale
            Readable FontReadable Font