PhD – UCL Institute of Education (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
PGCE - [Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εκπαίδευσης, στη διδασκαλία Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση] – Institute of Education, University of London
Diploma in Piano Pedagogy – Kodaly Pedagogical Institute of Music, Kecskemet Ουγγαρίας, με υποτροφία από το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
Master of Arts in Music Education – Institute of Education, University of London (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
Bachelor of Music with Honours in Piano Performance – Royal College of Music (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
Research Interests
Improvisation as historical practice and pedagogical tool in musical learning
Content and pedagogical value of active listening
The importance of movement and the body for music perception
The role of singing in promoting musical understanding and development
Multimedia
Hari Kanakis "Obscure Movie Shots" (Sax. and piano).
Teaching
EAR TRAINING-SOLFEGE-RHYTHM III (ΜΣ0345)
Type COMPULSORY
Department Abbreviation MSA
Department DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART
Course Outlines
Ο φοιτητής διδάσκεται και εξασκεί τεχνικές για άμεση αποκωδικοποίηση της παρτιτούρας, ώστε να μπορεί να ακούσει εσωτερικά ή/και να τραγουδήσει αυτό που βλέπει. Επίσης, διδάσκεται τεχνικές ακουστικής αναγνώρισης ώστε να μπορεί είτε να αναπαράγει είτε να καταγράψει τη μουσική που ακούει. Ιδιαίτερα η καταγραφή προϋποθέτει συνειδητή γνώση και αντίληψη των μουσικών φαινομένων, η οποία είναι εργαλείο τόσο για την απομνημόνευση μουσικών έργων όσο και για τη σύνθεση/αυτοσχεδιασμό. Τονίζεται πάντοτε η πρωταρχική σημασία του ήχου και της εσωτερίκευσής του, ώστε η σημειογραφία να λειτουργεί ως ερέθισμα, και να ‘ζωντανεύει’ άμεσα ως μουσική στο εσωτερικό αυτί.
Ο φοιτητής διδάσκεται και εξασκεί τεχνικές για άμεση αποκωδικοποίηση της παρτιτούρας, ώστε να μπορεί να ακούσει εσωτερικά ή/και να τραγουδήσει αυτό που βλέπει. Επίσης, διδάσκεται τεχνικές ακουστικής αναγνώρισης ώστε να μπορεί είτε να αναπαράγει είτε να καταγράψει τη μουσική που ακούει. Ιδιαίτερα η καταγραφή προϋποθέτει συνειδητή γνώση και αντίληψη των μουσικών φαινομένων, η οποία είναι εργαλείο τόσο για την απομνημόνευση μουσικών έργων όσο και για τη σύνθεση/αυτοσχεδιασμό. Τονίζεται πάντοτε η πρωταρχική σημασία του ήχου και της εσωτερίκευσής του, ώστε η σημειογραφία να λειτουργεί ως ερέθισμα, και να ‘ζωντανεύει’ άμεσα ως μουσική στο εσωτερικό αυτί.
Ο φοιτητής εξασκεί την ανάγνωση και εκτέλεση κομματιών από ενάριθμο μπάσο, ξεκινώντας από απλές ασκήσεις και φτάνοντας μέχρι έργα των Bach και Handel μεταξύ άλλων. Η αρμονική γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι αυτή του Μπαρόκ, καθώς από αυτήν την εποχή πηγάζει η τεχνική του ενάριθμου μπάσου. Χρησιμοποιούνται μελωδίες άλλοτε μονόφωνες, όπου δίνεται μόνο ο μπάσος με τους αριθμούς που δηλώνουν την αρμονία, και άλλοτε δίφωνες, όπου δίνεται εκτός από τον μπάσο και η φωνή της σοπράνο. Και στις δύο περιπτώσεις, η εκτέλεση του κομματιού εμπεριέχει κι ένα στοιχείο αυτοσχεδιασμού: όταν δίνεται μόνο ο μπάσος, η διαμόρφωση της μελωδίας εξαρτάται από τη θέση της κάθε συγχορδίας, για την οποία υπάρχουν περισσότερες από μία επιλογές, αρκεί να μη δημιουργούνται αρμονικά λάθη. ΌΌταν δίνεται και η σοπράνο, ποικίλματα και διαβατικοί φθόγγοι χρησιμοποιούνται ελεύθερα, είτε είναι γραμμένα είτε όχι. Η εκτέλεση στο πιάνο είναι τετράφωνη, παίζοντας τη γραμμή του μπάσου με το αριστερό χέρι και τις υπόλοιπες τρεις με το δεξί.
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2019
Aural Education: Reconceptualising Ear-Training in Higher Music Learning. Abington & New York: Routledge (Taylor & Francis Group). ISBN 9780367257729 - CAT# K424490
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2009
1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Καλλιέργεια της
Μουσικής Τέχνης στην Ελλάδα της Ευρώπης. Χώρος διεξαγωγής: Πανεπιστήμιο
Μακεδονίας. Τίτλος εισήγησης: ‘Ο ρόλος τού μαθήματος της «Άσκησης
Ακοής» μέσα στο πλαίσιο μουσικών σπουδών στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση’. Θεσσαλονίκη, 29-31 Μαΐου 2009