Andrianopoulou Monika
  • +30 2310 891.382
  • monand uom.edu.gr
  • Office: Κ, 123

    Andrianopoulou Monika

    Special Educational Personnel
    Department of Music Science & Art


    Academic Area

    EAR TRAINING-SOLFEGE-RHYTHM , (ΦΕΚ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ:Γ' 2012-25.10.2019)

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • PhD – UCL Institute of Education (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
    • PGCE - [Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εκπαίδευσης, στη διδασκαλία Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση] – Institute of Education, University of London
    • Diploma in Piano Pedagogy – Kodaly Pedagogical Institute of Music, Kecskemet Ουγγαρίας, με υποτροφία από το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
    • Master of Arts in Music Education – Institute of Education, University of London (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
    • Bachelor of Music with Honours in Piano Performance – Royal College of Music (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
    Research Interests
    • Improvisation as historical practice and pedagogical tool in musical learning
    • Content and pedagogical value of active listening
    • The importance of movement and the body for music perception
    • The role of singing in promoting musical understanding and development
    Multimedia

     

    Hari Kanakis "Obscure Movie Shots" (Sax. and piano).

    Teaching


    • EAR TRAINING-SOLFEGE-RHYTHM III
      (ΜΣ0345)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Ο φοιτητής διδάσκεται και εξασκεί τεχνικές για άμεση αποκωδικοποίηση της παρτιτούρας, ώστε να μπορεί να ακούσει εσωτερικά ή/και να τραγουδήσει αυτό που βλέπει. Επίσης, διδάσκεται τεχνικές ακουστικής αναγνώρισης ώστε να μπορεί είτε να αναπαράγει είτε να καταγράψει τη μουσική που ακούει. Ιδιαίτερα η καταγραφή προϋποθέτει συνειδητή γνώση και αντίληψη των μουσικών φαινομένων, η οποία είναι εργαλείο τόσο για την απομνημόνευση μουσικών έργων όσο και για τη σύνθεση/αυτοσχεδιασμό. Τονίζεται πάντοτε η πρωταρχική σημασία του ήχου και της εσωτερίκευσής του, ώστε η σημειογραφία να λειτουργεί ως ερέθισμα, και να ‘ζωντανεύει’ άμεσα ως μουσική στο εσωτερικό αυτί.

    Course Outline

    • EAR TRAINING-SOLFEGE-RHYTHM IV
      (ΜΣ0446)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Ο φοιτητής διδάσκεται και εξασκεί τεχνικές για άμεση αποκωδικοποίηση της παρτιτούρας, ώστε να μπορεί να ακούσει εσωτερικά ή/και να τραγουδήσει αυτό που βλέπει. Επίσης, διδάσκεται τεχνικές ακουστικής αναγνώρισης ώστε να μπορεί είτε να αναπαράγει είτε να καταγράψει τη μουσική που ακούει. Ιδιαίτερα η καταγραφή προϋποθέτει συνειδητή γνώση και αντίληψη των μουσικών φαινομένων, η οποία είναι εργαλείο τόσο για την απομνημόνευση μουσικών έργων όσο και για τη σύνθεση/αυτοσχεδιασμό. Τονίζεται πάντοτε η πρωταρχική σημασία του ήχου και της εσωτερίκευσής του, ώστε η σημειογραφία να λειτουργεί ως ερέθισμα, και να ‘ζωντανεύει’ άμεσα ως μουσική στο εσωτερικό αυτί.

    Course Outline

    • FIGURED BASS
      (ΜΣ9231)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Ο φοιτητής εξασκεί την ανάγνωση και εκτέλεση κομματιών από ενάριθμο μπάσο, ξεκινώντας από απλές ασκήσεις και φτάνοντας μέχρι έργα των Bach και Handel μεταξύ άλλων. Η αρμονική γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι αυτή του Μπαρόκ, καθώς από αυτήν την εποχή πηγάζει η τεχνική του ενάριθμου μπάσου. Χρησιμοποιούνται μελωδίες άλλοτε μονόφωνες, όπου δίνεται μόνο ο μπάσος με τους αριθμούς που δηλώνουν την αρμονία, και άλλοτε δίφωνες, όπου δίνεται εκτός από τον μπάσο και η φωνή της σοπράνο. Και στις δύο περιπτώσεις, η εκτέλεση του κομματιού εμπεριέχει κι ένα στοιχείο αυτοσχεδιασμού: όταν δίνεται μόνο ο μπάσος, η διαμόρφωση της μελωδίας εξαρτάται από τη θέση της κάθε συγχορδίας, για την οποία υπάρχουν περισσότερες από μία επιλογές, αρκεί να μη δημιουργούνται αρμονικά λάθη. ΌΌταν δίνεται και η σοπράνο, ποικίλματα και διαβατικοί φθόγγοι χρησιμοποιούνται ελεύθερα, είτε είναι γραμμένα είτε όχι. Η εκτέλεση στο πιάνο είναι τετράφωνη, παίζοντας τη γραμμή του μπάσου με το αριστερό χέρι και τις υπόλοιπες τρεις με το δεξί.

    Course Outline

    Publications


    • Books (1 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2019

      • Aural Education: Reconceptualising Ear-Training in Higher Music Learning. Abington & New York: Routledge (Taylor & Francis Group). ISBN 9780367257729 - CAT# K424490

        View Publication

      • Scientific Journals (1 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2018

        • Andrianopoulou, M. (2018). Book Review: Colin R. Wright. Aural and the university music undergraduate. Psychology of Music, 46(4), 606–608.

          View Publication

        • Other (1 records)

        Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

          2009

          • 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Καλλιέργεια της Μουσικής Τέχνης στην Ελλάδα της Ευρώπης. Χώρος διεξαγωγής: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τίτλος εισήγησης: ‘Ο ρόλος τού μαθήματος της «Άσκησης Ακοής» μέσα στο πλαίσιο μουσικών σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση’. Θεσσαλονίκη, 29-31 Μαΐου 2009
          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font