Mavrogeni Stavroula
  • +30 2310 891.450
  • smavroge uom.edu.gr
  • Office: ΚΖ, 223

    Mavrogeni Stavroula

    Professor
    Department of Balkan, Slavic & Oriental Studies


    Academic Area

    Serbian Language and Literature with emphasis on education and culture

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • PhD degree in Balkan Studies, University of Western Macedonia
    • University of Belgrade Faculty of Archaeology Art History
    Research Interests

    The research interests of Mrs. Mavrogeni focus on the use of Art and Literature by institutional entities, such as schools and places of remembrance (museums, monuments) towards the establishment, promotion, and/or the dismantling of national identity and distinctiveness of individual ethnicities, subjects of 19th century multiethnic empires. Specifically, the literary and visual arts production and the respective trends that appeared within southern Slavic peoples during times of political, social and cultural upheavals and national crises are studied.

    This production is studied under the prism of the emergence of individual ethnicities through painting, sculpture and epico-lyric literature, inherited from European production and ideology. The role of Art and Literature in the creation of a super-national or national identity during the 20th century is examined. In addition her interests include in the new challenges faced by the emerging ethnic states within expanded economic, political and cultural agglomerations (such as the European Union), where for once more the peoples are called to overcome the social and economic crises leading to the promotion of a pronounced nationalistic profile and to redefine the individual and collective identities endeavoring through Art and Education to ensure their national self-consciousness within the bounds of a multicultural coexistence and respect of the Other.

    Teaching


    • ART, LITERATURE AND EUROPEAN MODERNITY
      (ΒΣΑ602-ΙΙΙ)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    BSO

    Department
    DEPARTMENT OF BALKAN, SLAVIC AND ORIENTAL STUDIES

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ARTS, CULTURE AND POLITICS IN EASTERN AND SOUTHEASTERN EUROPE
      (HAC303)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    ΜΙΑΠΑΝΕ

    Department
    MASTER'S DEGREE IN HISTORY, ANTHROPOLOGY AND CULTURE IN EASTERN AND SOUTH-EASTERN EUROPE

    Course Outlines

    Το μάθημα επικεντρώνεται στο πεδίο σύζευξης της πολιτικής και της τέχνης. Παρακολουθεί τα πολιτικά ρεύματα σε συνάρτηση με τον τρόπο με τον οποίο η τέχνη προσέλαβε τις πολιτικές εξελίξεις εντός και εκτός των εθνικών συνόρων. Ταυτόχρονα εξετάζεται το πολιτικό πλαίσιο και οι κοινωνικές και φιλοσοφικές προϋποθέσεις που οδήγησαν στην εμφάνιση βασικών αισθητικών κατευθύνσεων.

    Ειδικότερα θα εξεταστούν:

    • Οι πολιτικές εξελίξεις που οδήγησαν στη δημιουργία εθνικών κρατών στην ΝΑ Ευρώπη και ο ρόλος της τέχνης στην διαμόρφωση της εθνικής ταυτότητας.
    • Θέματα τέχνης και αισθητικής στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη της περιόδου από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τη διάλυση της ΕΣΣΔ και την πρόσφατη ιστορία σε συνάρτηση με τις πολιτικές που τα διαμόρφωσαν.
    • Τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά κινήματα και αισθητικές τάσεις από την ηθογραφία στον μοντερνισμό και από τις πρωτοπορίες στον σοσιαλιστικό ρεαλισμό, την ανεπίσημη τέχνη έως και τη νεότερη εννοιολογική τέχνη.
    • Οι πολιτικές εξελίξεις και ο ρόλος της τέχνης και της κουλτούρας στην μετακομμουνιστική Ανατολική και ΝΑ Ευρώπη καθώς και ο επαναπροσδιορισμός της τέχνης και της κουλτούρας τόσο του Εαυτού, όσο και του Άλλου μετά την πτώση του κομμουνισμού και των νέων προκλήσεων.
    • Θέματα σύνθεσης των τεχνών καθώς και η ένταξη της τέχνης στην παραγωγική διαδικασία μέσα από τον βιομηχανικό σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική.

    Ενδεικτική βιβλιογραφία:

    Nikola Mihov, Forget Your Past, Σόφια 2012

    Συλλογικό, Πρόσωπα του μοντερνισμού: Η ζωγραφική στη Βουλγαρία, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, 1910-1940, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, Αθήνα 2010

    Συλλογικό, Σύγχρονη ευρωπαϊκή τέχνη: Η τέχνη των βαλκανικών χωρών, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη 2002

    Χαραλαμπίδης, Άλκης. Η τέχνη του 20ού αιώνα, τόμ. Α΄-Γ΄, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 1995

    Eric John Hobsbawm, Η εποχή των άκρων : Ο σύντομος εικοστός αιώνας 1914-1991, Θεμέλιο, Αθήνα 1999

    Κάμιλα Γκρέι, Η Ρωσική Πρωτοπορία, μετάφραση Πέπη Ρηγοπούλου, εκδόσεις Υποδομή, 1987

    Ρωσική Πρωτοπορία 1910-1930. Η συλλογή Κωστάκη Τόμοι 1-2, Άννα Καφέτση (επιμ.), Εθνική Πινακοθήκη – Ίδρυμα Α. Σούτσου, εκδ. Αδάμ, 1995

    Matthew Cullerne Bown, Life under Stalin, Holmes & Meier Publishers, London 1991

     Οι Πέντε Εποχές της Ρωσικής Πρωτοπορίας, Μαρία Τσαντσάνογλου (επιμ.), Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, 2008

    Μαρία Τσαντσάνογλου, Ρωσική Εναλλακτική Τέχνη 1956-1988, εκδόσεις ΚΜΣΤ, 2006

    S.A. Mansbach, Modern Art in Eastern Europe – from the Baltic to the Balkans, 1890-1939, Cambridge University Press, 1997

    Orlando Figgs, Ο χορός της Νατάσας. Πολιτισμική ιστορία της Ρωσίας, εκδ. Ηλέκτρα, 2006

    The Cambridge Companion to Modern Russian Culture, Nicholas Rzhevsky (Editor) Cambridge University Press, 2012

    Robert Bideleux, Ian Jeffries, A History of Eastern Europe: Crisis and Change, Routledge, 1998

    Robin Milner-Gulland, Cultural Atlas of Russia and the Soviet Union, Checkmark Books; Rev Sub edition, 1998

    • CITY, MUSEUM AND HISTORY
      (ΒΣΑ611-ΙΙΙ)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BSO

    Department
    DEPARTMENT OF BALKAN, SLAVIC AND ORIENTAL STUDIES

    Course Outlines

    Στο πλαίσιο του μαθήματος «Πόλη, Μουσείο και Ιστορία» οι φοιτητές του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών επισκέπτονται  γειτονιές και κτίρια που κρύβουν μέσα τους μικρές και μεγάλες ιστορίες. Γεγονότα που συντάραξαν τα Βαλκάνια μεγάλοι έρωτες που κατέλυσαν στερεότυπα φυλετικά στο χώρο της πόλης μας. Η Ιστορία, η  Λογοτεχνία, η Εκπαίδευση, η Αρχιτεκτονική και γενικά ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε από τον 19ο έως τον 20ο αιώνα στο χώρο της Θεσσαλονίκης είναι ο στόχος του μαθήματος.

    Το εγχείρημα συνδέει  την εξωστρέφεια και την ανάγκη για σύνδεση του Πανεπιστημίου με την ίδια την κοινωνία, καθώς και την ανάδειξη των μικρών αλλά σημαντικών στιγμών της πόλης μας, μιας Θεσσαλονίκης που έπαιξε και συνεχίζει να παίξει σημαντικό ρόλο στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Επιπρόσθετα προσφέρει νέες δεξιότητες στους φοιτητές, μέσα από τον διαδραστικό και καινοτόμο τρόπο που διεξάγεται το μάθημα,

    • EDUCATION AND NATIONALISM IN SE. EUROPE
      (ΒΣ606-ΙΙΙ)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    BSO

    Department
    DEPARTMENT OF BALKAN, SLAVIC AND ORIENTAL STUDIES

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • MUSEUMS AND IDEOLOGY IN THE BALKANS
      (ΒΣ606-ΙΙΙ-2)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BSO

    Department
    DEPARTMENT OF BALKAN, SLAVIC AND ORIENTAL STUDIES

    Course Outlines

    (1) GENERAL

    SCHOOL

    SCHOOL OF ECONOMIC AND REGIONAL STUDIES

    ACADEMIC UNIT

    Department of Balkan, Slavic & Oriental Studies

    LEVEL OF STUDIES

    Undergraduate

    COURSE CODE

     

     BSO269

    SEMESTER

     

    5

    COURSE TITLE

    Museums and Ideology in the Balkans

    INDEPENDENT TEACHING ACTIVITIES
    if credits are awarded for separate components of the course, e.g. lectures, laboratory exercises, etc. If the credits are awarded for the whole of the course, give the weekly teaching hours and the total credits

    WEEKLY TEACHING HOURS

    CREDITS

     

    4

    6

    Add rows if necessary. The organisation of teaching and the teaching methods used are described in detail at (d).

     

     

    COURSE TYPE

    general background,
    special background, specialised general knowledge, skills development

     

    General background

    PREREQUISITE COURSES:

     

     

    LANGUAGE OF INSTRUCTION and EXAMINATIONS:

     

    Greek language

    IS THE COURSE OFFERED TO ERASMUS STUDENTS

     

    No

    COURSE WEBSITE (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BSO195/

               

    (2)     LEARNING OUTCOMES

    Learning outcomes

    The course learning outcomes, specific knowledge, skills and competences of an appropriate level, which the students will acquire with the successful completion of the course are described.

    Consult Appendix A

    • Description of the level of learning outcomes for each qualifications cycle, according to the Qualifications Framework of the European Higher Education Area
    • Descriptors for Levels 6, 7 & 8 of the European Qualifications Framework for Lifelong Learning and Appendix B
    • Guidelines for writing Learning Outcomes

    The course focuses on the field of Museums and Ideology in the Balkans

    It studies the Museums and Ideology of the countries of Eastern and Southeastern Europe in relation to the way in which Museums received political developments inside and outside national borders. At the same time, the political context and the social and philosophical conditions that led to the emergence of basic aesthetic directions are examined.

    General Competences

    Taking into consideration the general competences that the degree-holder must acquire (as these appear in the Diploma Supplement and appear below), at which of the following does the course aim?

    Search for, analysis and synthesis of data and information, with the use of the necessary technology

    Adapting to new situations

    Decision-making

    Working independently

    Team work

    Working in an international environment

    Working in an interdisciplinary environment

    Production of new research ideas

    Project planning and management

    Respect for difference and multiculturalism

    Respect for the natural environment

    Showing social, professional and ethical responsibility and sensitivity to gender issues

    Criticism and self-criticism

    Production of free, creative and inductive thinking

    ……

    Others…

    …….

     

    • Autonomous work
    • Team work
    • Respect for difference and multiculturalism
    • Production of free, creative and inductive thinking

     

    (3)     SYLLABUS

    In particular, the following will be examined:

    • Artistic creation within the nation-states in SE Europe and the role of art in shaping national identity.

    • Art and aesthetics from the end of the 19th century until World War II.

    • The most important artistic movements and aesthetic trends from ethnography to modernism and from the avant-garde to socialist realism, informal art to the newer conceptual art.

    • The role of art and culture in post-communist Eastern and SE Europe as well as the redefinition of art and culture of both the Self and the Other after the fall of communism and the new challenges.

    • Issues of composition of the arts as well as the integration of art in the production process through industrial design and architecture.

     

    Detailed description

     

    Week 1 Introduction

    Week 2 Museums in the countries of Eastern and SE Europe 19th c.

    Week 3 Historical Museums in the countries of Eastern and SE Europe 19th c.

    Week 4 The Museums in Slovenia of the 20th century.

    Week 5 The Museums  in 20th Century Croatia

    Week 6  The Museums in 20th Century Serbia

    Week 7  The Museums in 20th Century Romania

    Week 8 The Museums in Bulgaria of the 20th century.

    Week 9 The Museums in Bosnia and Herzegovina of the 20th century.

    Week 10 The Museums in 20th Century Montenegro

    Week 11 The Museums The History of Art in Northern Macedonia of the 20th century.

    Week 12 Conclusions

    Week 13 Conclusions

     

    (4)     TEACHING and LEARNING METHODS - EVALUATION

    DELIVERY
    Face-to-face, Distance learning, etc.

    Face-to-face

    USE OF INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGY
    Use of ICT in teaching, laboratory education, communication with students

    Use of ICT in teaching: The use of open e class facilitates the educational process by posting and regularly updating lesson plans, lecture notes and review questions. Preparation of PowerPoint presentations for the needs of the course, which are posted on the open e class  website of the course, in order to facilitate the student preparation and systematization of the subject of the lectures.

    Learning aids: Lecture notes and additional bibliography are posted on the course  in website and are updated regularly.

    Use of ICT in communication with female students: Via electronic mail (e-mail) and the website of the open e class

    TEACHING METHODS

    The manner and methods of teaching are described in detail.

    Lectures, seminars, laboratory practice, fieldwork, study and analysis of bibliography, tutorials, placements, clinical practice, art workshop, interactive teaching, educational visits, project, essay writing, artistic creativity, etc.

     

    The student's study hours for each learning activity are given as well as the hours of non-directed study according to the principles of the ECTS

    Activity

    Semester workload

    Lectures

    52

    Seminars

    98

    Course total

    150

     

    STUDENT PERFORMANCE EVALUATION

    Description of the evaluation procedure

     

    Language of evaluation, methods of evaluation, summative or conclusive, multiple choice questionnaires, short-answer questions, open-ended questions, problem solving, written work, essay/report, oral examination, public presentation, laboratory work, clinical examination of patient, art interpretation, other

     

    Specifically-defined evaluation criteria are given, and if and where they are accessible to students.

     

     

    The semester exam is usually written. The oral semester examination is exceptionally allowed, if there is a serious reason that makes the written examination impossible or inappropriate.

    The evaluation criteria concern the achievement of the above learning outcomes of the course, as they are explicitly stated in the syllabus of the course, which is posted on the open e class website.

     

    (5)     ATTACHED BIBLIOGRAPHY

    - Suggested bibliography:

    • Snow, C. P. (1964). The two cultures: and a second look. An expanded version of the two cultures and the scientific revolution, Cambridge: Cambridge University Press.
    • Aronsson P., (2012). Εθνικά Μουσεία στην Νότια Ευρώπη : Ρόλοι και δυναμική Εθνικά μουσεία στη Νότια Ευρώπη, Ιστορία και προοπτικές Καλειδοσκόπιο
    • Βούρη Σ., (2002). Μουσείο και συγκρότηση εθνικής ταυτότητας. Στο Γ. Κόκκινος- Ε.Αλεξάκη (επιμ.), Διεπιστημονικές προσεγγίσεις Μεταίχμιο

     

    Publications


    • Books (11 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2018

      • «Εικονογραφώντας την πορεία από την ήττα στην εποποιία», στο Μαρία Δ. Καγιαδάκη (επιμ.), Χρώματα. Μελέτες για την Τέχνη. Τιμητικός τόμος για τον καθηγητή Μιλτιάδη Μ. Παπανικολάου, εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2018, σ. 163-179
      • «Ρεαλισμός και μοντερνισμός στη σερβική λογοτεχνία: Η περίπτωση του Στέφαν Σρέματς και της Ισιδώρας Σέκουλιτς», έκδ. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2018

      2016

      • «Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος στα σχολικά εγχειριδια των κρατών της πρώην Γιουγκοσλαβίας», στο Στράτος Δορδανάς, Βασιλική Λάζου, Βαγγέλης Τζούκας, Λάμπρος Φλιτούρης (επιμ.), Κατοχή και βία, 1939-1945. Η ελληνική και ευρωπαϊκή εμπειρία, εκδ. Ασίνη, Αθήνα 2016, σ. 319-336.
      • «Ο ωραίος και γενναίος Φουστανελάς», στο Άρης Γεωργίου (επιμ.), Η Ευζωνική Στολή, η ιστορική διαδρομή της μέσα από τα 40 έργα του Γιάννη Μυλωνά, έκδ. Προεδρία της Ελληνικής Δημοκρατίας-Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, Θεσσαλονίκη 2016, σ. 12-18.

      2015

      • . «Η συμβολή της ιστορικής ζωγραφικής κατά τον 19ο αιώνα στην αφύπνιση εθνικής συνείδησης στη Σερβία», στο Ελένη Γαβρά, Κλεονίκη Γκιούφη, Γεώργιος Π. Τσόντος (επιμ.), Πολιτισμός και χώρος στα Βαλκάνια 17ος -20ος αιώνας, έκδ. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2015, σ. 451-463.

      2013

      • «Textbooks of Serbia», in Dimitrios B. Goudiras, Maria Rantzou (edit.), The Image of the “Other” the Neighbour in the Educational Systems of Balkan Countries (1998-2013), έκδ. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2013, σ. 297-305.
      • Μαυρογένη Σταυρούλα (2013), ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ Η περίπτωση των χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας

      2010

      • Mavrogeni Satvroula (2010) “Macedonian Sarissa and Albanian Eagle: Fyrom's new school textbooks”, στο, Macedonian Identities through Time. Interdisciplinary Approaches, Ioannis Stefanidis, Vlasis Vlasidis, Evangelos Kofos (edit.), pp. 273-293.

      2008

      • Μαυρογένη Σταυρούλα (2008) «Μακεδονική σάρισσα και δικέφαλος αετός: Τα νέα σχολικά εγχειρίδια της ΠΓΔΜ», Ιωάννης Στεφανίδης, Βλάσης Βλασίδης, Ευάγγελος Κωφός (επιμ.), στο Μακεδονικές ταυτότητες στο χρόνο. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις, σ. 437-462.

      2007

      • Mavrogeni Satvroula ( 2007) «FYROM Primary School History Textbooks», στο Iakovos Michailidis (editor), Macedonianism. FYROM’s Expansionist Designs Against Greece, 1944-2006, Athens, pp. 57-76.
      • Μαυρογένη Σταυρούλα (2007) «Τα Σχολικά Εγχειρίδια Ιστορίας της FYROM για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (έκδοσης 2005), στο Ιάκωβος Μιχαηλίδης (επιμ.), Μακεδονισμός. Ιμπεριαλισμός των Σκοπίων 1944-2006, Αθήνα , σ. 57-76
      • Scientific Journals (9 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2019

        • . «Poslednji Grci u Zemunu u delu Isidore Sekulić (Οι τελευταίοι έλληνες του Σεμλίνου στο έργο της Ισιδώρας Σέκουλιτς)», Zbornik Matice Srpske za književnost i jezik. Beograd 2019

        2018

        • «Κατοχή και Τέχνη», ανακοίνωση στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο, «Τόποι κράτησης και μνήμης. Ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Ελλάδα (1941-1944)», με χρηματοδότηση του Γενικού Προξενείου της Ομοσπονδιακής δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, http://concentrationcampsgreece.web.auth.gr/-/index.php/art/art-wwii

        2015

        • «Το Σλαβικό Έπος του Αλφόνσο Μούχα στο πλαίσιο της διάδοσης των πανσλαβιστικών ιδεών», Fragmenta Hellenoslavica, 2/2015, https://ejournals.lib.auth.gr/fragmenta/article/view/5292, 213-238.
        • «Public Art in FYROM: From Tito to Alexander the Great», Macedonian Studies Journal, Journal of the Australian Institute of Macedonian Studies, (Melbourne, Australia), 2/2015, Issue 1, 63-73.

        2012

        • Μαυρογένη Σταυρούλα: (2012) «Ο ρεαλισμός στη Σερβία και η διδασκαλία στο ελληνόφωνο κοινό», ανακοίνωση στο επιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Ζητήματα διδασκαλίας της λογοτεχνίας» που οργάνωσε το Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, τεύχος 3, σελ.1-10

          View Publication

        2010

        • Αγγλική μετάφραση του ιδίου άρθρου με τίτλο “Macedonian Sarissa and Albanian Eagle: Fyrom's New School Textbooks”, στο Ioannis Stefanidis, Vlasis Vlasidis, Evangelos Kofos (edit.), Macedonian Identities through Time. Interdisciplinary Approaches, Thessaloniki 2010, pp. 273-293.

        2008

        • «Η εικόνα των Ελλήνων στο έργο του σέρβου λογοτέχνη Στέβαν Σρέματς», στο Δρώμενα και γράμματα σλαβικού πολιτισμού, Θεσσαλονίκη 2008 (διαδικτυακή έκδοση της Σχολής Βαλκανικών Γλωσσών του Ινστιτούτου Μελετών της Χερσονήσου του Αίμου, www.imxa.gr/files/PraktikaDiimeridasSBG.pdf ), σ. 45-56.

        2007

        • Αναδημοσίευση του ίδιου άρθρου στο περιοδικό Άρδην, τεύχ. 67(Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2007), 42-47.

        2006

        • Dimitrakopoulou Maria & Mavrogeni Stavroula, (2006) «The acquisition of the impersonal (reflexive) passive in Serbian as an L2: evidence from Greek learners», Primenjena lingvistika 7(2006), (Beograd - Novi Sad), pp. 110-122.
        • Conferences (12 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2018

          • «Prvi svetski rat u očima grčkog književnika Stratisa Mirivilisa» εισήγηση στο Διεθνές Συνέδριο με θέμα, «Ο Μεγάλος Πόλεμος (1914-1918) Απομνημονεύματα και Στρατιωτικά Ημερολόγια» Niš, 12-13 Οκτωβρίου 2018
          • . «Λιμάνια και θάλασσες στη σερβική εικαστική παραγωγή», εισήγηση στο Διεθνές Συνέδριο με θέμα, «Πόλεις - λιμάνια και θαλάσσιοι δρόμοι στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα (18ος- 21ος αιώνας)», Αθήνα, 22-24 Νοεμβρίου 2018
          • . «Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι και ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος στα σχολικά εγχειρίδια της Σερβίας», εισήγηση στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης με θέμα: «Εκπαίδευση: Κρίσεις και Πόλεμοι», Αλεξανδρούπολη, 20- 22 Απριλίου 2018

          2015

          • «Από την κοινή Παλαιοσλαβική στις σύγχρονες “εθνικές γλώσσες”», στο Αντώνιος Αιμίλιος-Ταχιάος (επιμ.), Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο, Κύριλλος και Μεθόδιος: Το Βυζάντιο και ο κόσμος των Σλάβων, 28-30 Νοεμβρίου 2013, έκδ. Δήμος Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη 2015, σ. 585-597.

          2013

          • Μαυρογένη Σταυρούλα (2013) «Η Θεσσαλονίκη των σέρβων προσφύγων μέσα από το έργο του λογοτέχνη Μιλούτιν Μπόγιτς», Ανανίας Τσιραμπίδης, Μαρία Καζαντζίδου, Ειρήνη Τελλίδου (επιμ.), Θεσσαλονίκη, πρωτεύουσα των προσφύγων. Οι πρόσφυγες στην πόλη από το 1912 μέχρι σήμερα, σελ. 67-77

          2012

          • . «Τα σερβικά σχολεία της Θεσσαλονίκης στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα», Πρακτικά διεπιστημονικού συνεδρίου με τίτλο, «Η Θεσσαλονίκη τις παραμονές του 1912» που οργάνωσε η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης», Θεσσαλονίκη, 21-23 Σεπτεμβρίου 2012, http://jmth.academia.edu/Departments/%CE%97_%CE%98%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7_%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82_%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AD%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_1912_THESSALONIKI_ON_THE_EVE_OF_1912/Documents σ. 239-252.
          • Μαυρογένη Σταυρούλα (2012) «Η καλλιτεχνική απεικόνιση του ‘αιγαιατικού’ ζητήματος στο έργο του Kole Manev», ανακοίνωση στο διεθνές συνέδριο με τίτλο «Η Δυτική Μακεδονία: Από την ενσωμάτωση στο ελληνικό κράτος έως σήμερα» που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα, 8-11 Νοεμβρίου 2012 (υπό δημοσίευση στα πρακτικά του συνεδρίου).
          • Μαυρογένη Σταυρούλα (2012) «Τα σερβικά σχολεία στη Θεσσαλονίκη», ανακοίνωση στο διεπιστημονικό συνέδριο με τίτλο «Η Θεσσαλονίκη τις παραμονές του 1912» που οργάνωσε η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης», Θεσσαλονίκη, 21-23 Σεπτεμβρίου 2012 (υπό δημοσίευση στα πρακτικά του συνεδρίου).
          • Μαυρογένη Σταυρούλα (2012) «Το έργο του Oton Iveković (1869-1939) στο πλαίσιο της καλλιέργειας της εθνικής κροατικής ταυτότητας», ανακοίνωση στο ΛΓ΄ Πανελλήνιο Ιστορικό Συνέδριο, Θεσσαλονίκη, 25-27 Μαΐου 2012 (υπό δημοσίευση στα πρακτικά του συνεδρίου).

          2011

          • Μαυρογένη Σταυρούλα ( 2011) «Δυνατότητες, κίνητρα και αξιολόγηση της διδασκαλίας της σερβικής γλώσσας στο Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας», Themistokles Gogas and Periklis Tagkas (edit.), Foreign Language Teaching in Tertiary Education III: Current Trends. Conference Proceedings, Αθήνα, σ. 130-142

          2008

          • Μαυρογένη Σταυρούλα (2008) «Η εικόνα των Ελλήνων στο έργο του σέρβου λογοτέχνη Στέβαν Σρέματς», στο Δρώμενα και γράμματα σλαβικού πολιτισμού, Θεσσαλονίκη (διαδικτυακή έκδοση της Σχολής Βαλκανικών Γλωσσών του Ινστιτούτου Μελετών της Χερσονήσου του Αίμου, www.imxa.gr/files/PraktikaDiimeridasSBG.pdf), σ. 45-56.

            View Publication

          2007

          • Μαυρογένη Σταυρούλα (2007) «Οι περιπέτειες μιας γλώσσας», Διαστάσεις της μετάβασης και η ευρωπαϊκή προοπτική των χωρών της Βαλκανικής. Α΄ Επιστημονικό συνέδριο. Πρακτικά, σ. 719-738
          • Other (8 records)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2013

            • «Ο σερβικός και κροατικός εθνικισμός μέσα από την τέχνη και τη λογοτεχνία του 19ου αιώνα» ανακοίνωση στο σεμινάριο με θέμα, «Εθνικά Κινήματα και Εθνικά Κράτη: Η Μεγάλη Ιδέα» (21 Φεβρουαρίου 2013), που οργάνωσε το Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών, το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης υπό τον γενικό τίτλο «Αειφορική Διαχείριση των Ιστορικών Μαρτυριών», Θεσσαλονίκη, 27 Φεβρουαρίου έω
            • «Η ζωγραφική παραγωγή της Θεσσαλονίκη», ανακοίνωση στο σεμινάριο με θέμα «Θεσσαλονίκη, Το πρόσωπο μιας πόλης μέσα στην Τέχνη» (20 και 21 Μαρτίου 2013), που οργάνωσε το Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών, το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης υπό τον γενικό τίτλο «Αειφορική Διαχείριση των Ιστορικών Μαρτυριών», Θεσσαλονίκη, 27 Φεβρουαρίου έως 3 Απριλίου 2013
            • «Η διαχείριση της ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια των Βαλκανικών κρατών», ανακοίνωση στο σεμινάριο «Η Ελλάδα των Βαλκανίων, τα Βαλκάνια των Ελλήνων» (26 Μαρτίου 2013) που οργάνωσε το Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών, το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης υπό τον γενικό τίτλο «Αειφορική Διαχείριση των Ιστορικών Μαρτυριών», Θεσσαλονίκη, 27 Φεβρουαρίου έως 3 Απριλίου 2013
            • «ʼνθρωποι και τόποι στη δίνη του πολέμου. Το παράδειγμα του Κενάν Μεσαρέ» ανακοίνωση στην ημερίδα «Διαλεκτική σχέση αξιών-Περιβαλλοντική Κρίση» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχη στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης και οργανώθηκε από το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, Κωνσταντινούπολη, 1 Μαρτίου 2013
            • «Η ιστορία στα σχολικά εγχειρίδια των βαλκανικών κρατών», ανακοίνωση στην επιμορφωτική ημερίδα «Η διδασκαλία της ιστορίας» που οργάνωσε το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και η Περιφερειακή Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 11 Απριλίου 2013

            2012

            • «Στερεότυπα και εθνικισμός στα σχολικά εγχειρίδια των Βαλκανίων», ανακοίνωση στην ημερίδα με θέμα, «Διδάσκοντας και εξερευνώντας την Ιστορία του Τόπου μας» που οργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, 5 Δεκεμβρίου 2012

            2011

            • «Ο Χριστόφορος Ζεφάροβιτς: Τα προσκυνητάρια», ανακοίνωση στο επιστημονικό συνέδριο Σλαβικών και Βαλκανικών Σπουδών με θέμα, «Ο ελληνικός πολιτισμός, ο κόσμος των Σλάβων και τα Βαλκάνια», που οργάνωσε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σπουδές στις γλώσσες και τον πολιτισμό των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» του Τμήματος Βαλκανικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα 12-13 Μαΐου 2011

            2009

            • Κωνσταντίνος Κατσάνος (επιμ.), Το Μακεδονικό και η Γιουγκοσλαβία. Πλήρη τα απόρρητα γιουγκοσλαβικά έγγραφα 1950-1967, (μετάφραση εγγράφων: Σταυρούλα Μαυρογένη), Θεσσαλονίκη 2009
            Wheelchair Blue
            Accessibility Tools
            Fonts PlusIncrease Text
            Fonts MinusDecrease Text
            ContrastHigh Contrast
            GrayscaleGrayscale
            Readable FontReadable Font