Boutsiouki Sofia
  • +30 2310 891.402
  • sofiab uom.edu.gr
  • Office: ΚΖ, 325

    Boutsiouki Sofia

    Assistant Professor
    Department of International and European Studies


    Academic Area

    Strategic planning for policies on education, employment and culture in the European Union

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • BA in History, Department of History and Archaeology, Aristotle University of Thessaloniki.
    • Master in Modern History, Department of History and Archaeology, Aristotle University of Thessaloniki.
    • Postgraduate Certificate of Specialization in Business Administration, University of Macedonia.
    • PhD, Department of International and European Studies, University of Macedonia.
    Research Interests
    • European Policies
    • Education policies
    • Employment policies
    • Cultural policy
    • Cultural diplomacy
    • Entrepreneurship and innovation
    • Youth policies
    • Social policy of the EU
    • Politics and Institutions of the EU

    Teaching


    • CULTURAL AND EDUCATIONAL DIPLOMACY
      (ΝΕΠ0203)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    ΜΕΠΝ

    Department
    MASTER'S DEGREE IN EUROPEAN POLICIES ON YOUTH, EDUCATION AND CULTURE

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • CULTURAL DIPLOMACY (UNESCO CHAIR)
      (ΔΕ4011-1)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    IES

    Department
    DEPARTMENT OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN STUDIES

    Course Outlines

    This course aims at tracking the importance of Cultural Diplomacy as it is interlinked with the exercise of the Greek foreign policy, in the context of international relations and international organizations. In the initial introductory lectures the notion of cultural diplomacy will be analyzed as well as its evolution throughout history. Afterwards special emphasis will be given to the Greek bilateral cultural diplomacy and how it is exercised (Ministry of Foreign Affairs, of Tourism, of Education, Ecumenical Patriarchate) while an indicative reference will be made to the cultural diplomacy of other states ( i.e. France, USA, Germany, UK etc.)
    The second part of the lectures will focus on multilateral cultural diplomacy and the organizations and the fora in the context of which it is exercised. The role of UNESCO, EU, and the Council of Europe will be further analyzed as well as other institutions on the field such as Asia-Europe Cultural Dialogue. Finally the audience will be further introduced in the contemporary challenges, the clash of civilizations but also the intercultural and interreligious dialogue.
    • EU REGULATORY AND BUDGETARY GOVERNANCE & NATIONAL CHOICES (COURSE OF THE JEAN MONNET CHAIR)
      (ΔΕ5007-1)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    IES

    Department
    DEPARTMENT OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN STUDIES

    Course Outlines

    Το μάθημα εστιάζει στη λειτουργία των κανόνων και του προϋπολογισμού της ΕΕ ως
    ένα εργαλείο υποστήριξης των διαρθρωτικών αλλαγών που υλοποιούν τα κράτη μέλη
    στο πλαίσιο των Εθνικών Προγραμμάτων Μεταρρύθμισης. Το μάθημα διακρίνεται σε
    δυο μέρη:
    Στην αρχή του πρώτου μέρους εξετάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της ρυθμιστικής
    διακυβέρνησης, η έννοια της ρύθμισης ως εργαλείο εφαρμογής πολιτικών, καθώς και τα
    είδη και τα μέσα της ρύθμισης. Αυτή η εξέταση εμβαθύνεται περισσότερο με αναφορά
    στο θεσμικό και νομικό πλαίσιο της ΕΕ. Το σχήμα της δημοσιονομικής διακυβέρνησης
    της ΕΕ επίσης αποτελεί αντικείμενο εξέτασης. Βασικό στοιχείο του μαθήματος είναι η
    ανάλυσης της πιστοποίησης συμβατότητας μεταξύ ρυθμιστικής και δημοσιονομικής
    διακυβέρνησης στην ΕΕ, ενώ αναφορά γίνεται και στο σχήμα ελέγχου τήρησης των
    ρυθμίσεων σε θεσμικό και δημοσιονομικό επίπεδο.
     Το δεύτερο μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει την ανάλυση του συνολικού
    πλαισίου που έχει θεσπίσει η ΕΕ ώστε τα κράτη μέλη να διαμορφώσουν και να
    υλοποιήσουν τις εθνικές πολικές μεταρρύθμισης (Στρατηγική Λισσαβόνας εως το
    2010, Ευρώπη 2020 από το 2010). Δίδεται έμφαση στις επιλογές που κάνουν τα
    Κράτη Μέλη στο πλαίσιο των εθνικών προγραμμάτων μεταρρύθμισης. Το μάθημα
    περιλαμβάνει μια ανάλυση της διαχείρισης των πόρων που διαθέτει η ΕΕ προς τα
    κράτη μέλη ώστε να τα υποστηρίξει στην υλοποίηση των εθνικών προγραμμάτων
    μεταρρύθμισης.

     

    • EUROPEAN POLICIES ON CONVERGENCE AND INTERNATIONAL ASSISTANCE
      (ΔΕ4016)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    IES

    Department
    DEPARTMENT OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN STUDIES

    Course Outlines

    The content of this course is divided into three parts. The first refers to the coordination of national economic and financial policies, as this coordination has been stated in the Stability and Growth Pact. Within this framework, issues such as tax competition in the EU, the necessity of rules on national economy and finance within the EMU scheme, the management of SGP terms such as public deficit and public debt are examined. The second part of the course focuses on the financial system the EU itself. It entails an analysis on the own resources system, the general principles of the EU budget, and the implementation of the EU policies through their financing by the EU budget (expenditure). The third part of the course examines the international financing activities of the EU. In that respect, the various funding instruments for issues such as development or humanitarian aid (ie the European Development Fund, the Cotonou Agreement, the Guarantee Fund, the MEDA, ALA, TACIS, CARDS programmes etc) along with their respective tools (loans, guarantees, direct payments, donations, subsidies, etc) are examined, in the light of the relevant political decisions.
    • EUROPEAN POLICY: EDUCATION AND CULTURE
      (ΝΕΠ0103)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    ΜΕΠΝ

    Department
    MASTER'S DEGREE IN EUROPEAN POLICIES ON YOUTH, EDUCATION AND CULTURE

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • EUROPEAN SOCIAL POLICY, CULTURE AND THE YOUTH
      (ΝΕΠ0201)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    ΜΕΠΝ

    Department
    MASTER'S DEGREE IN EUROPEAN POLICIES ON YOUTH, EDUCATION AND CULTURE

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • SOCIAL EUROPE: POLITICS AND ECONOMY
      (Δ1-27014)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    IES

    Department
    DEPARTMENT OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN STUDIES

    Course Outlines

    Το μάθημα αποσκοπεί στην εισαγωγή των φοιτητών στο ευρύ πεδίο της ευρωπαϊκής κοινωνικής πολιτικής και στην καθοδήγηση της μελέτης τους σε ζητήματα που αναδύονται υπό την επίδραση των διεθνών εξελίξεων. Ιδιαίτερη έμφαση αποδίδεται σε θεματικές που συνδέονται με την τρέχουσα επικαιρότητα, με στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με τις προοπτικές των κοινωνικών πολιτικών στην Ευρώπη, αλλά και την ανταπόκρισή τους στις προκλήσεις που παρουσιάζει η μελλοντική μετάβασή τους ως αποφοίτων στην αγορά εργασίας. Περιγράφεται το βασικό εννοιολογικό και θεωρητικό πλαίσιο και παρουσιάζονται συγκριτικά διαφορετικά συστήματα κοινωνικής πολιτικής, με στόχο την καλύτερη κατανόηση και αποτίμηση των προβληματισμών που τίθενται κάθε φορά σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο. Προσεγγίζεται η σχέση μεταξύ της κοινωνικής πολιτικής και της ευρωπαϊκής ενοποίησης, περιγράφεται η διαχρονική αναζήτηση ενός κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου κοινωνικής πολιτικής και αναλύονται το σχετικό ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και οι μηχανισμοί. Το μάθημα εστιάζει ιδιαίτερα στην ανάδειξη των ευρωπαϊκών πολιτικών και πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικού αποκλεισμού και την επίτευξη κοινωνικής συνοχής, καθώς και σε ειδικότερα επίκαιρα ζητήματα της κοινωνικής πολιτικής στην Ευρώπη (απασχόληση, κοινωνία των πολιτών, Μ.Κ.Ο., κοινωνική ευθύνη, κοινωνική οικονομία και κοινωνική επιχειρηματικότητα, συστήματα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας, κλπ.).
    • SOCIAL POLICY AND LIFELONG LEARNING
      (ΣΕ0501)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    ESP

    Department
    DEPARTMENT OF EDUCATIONAL AND SOCIAL POLICY

    Course Outlines

    The fields of social policy and lifelong learning are in close interaction with the contemporary socioeconomic challenges at national (state) and supranational (EU, international system) level. The course aims at helping students to develop a deep insight into these challenges. It analyses the main theoretical and the conceptual framework of social policy and of lifelong learning. It explores the relevant policies of the EU and of the international organisations and presents their development in relation to the arising challenges in the global environment at legislative and operational level. It includes the study of education policies with a special focus on lifelong learning, of employment and unemployment, of social security and health policies, as well as of issues regarding the civil society and social responsibility. Such dimensions are considered important because they are closely connected not only to the contemporary socioeconomic conditions, but also to the necessity of preparing students to confront the challenges of their transition to the labour market. 

    • SPECIAL ISSUES OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN POLICY IN EDUCATION
      (Δ26015)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    IES

    Department
    DEPARTMENT OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN STUDIES

    Course Outlines

    Undoubtedly education policy is very important in planning and implementing a broad range of initiatives and actions at international, European and national level. Its role has been reinvigorated by modern circumstances; for this reason, the study of certain issues of education policies has acquired a new interest. The course analyses the basic theoretical framework regarding education, as well as the strategies and the policies of various international and EU organisations on issues of education, vocational education and training, and lifelong learning with a special focus on their socioeconomic dimensions. Also, the course makes reference to special issues, such as the quality and the certification of education; the investment in education and any impact at a social and economic level; the management of educational resources; the formation and the internationalisation of the market of educational services; the connection between education and the labour market, etc. By approaching particular international and European education policy themes, the course aims at helping students develop the appropriate knowledge foundations and become competent in planning, implementing and managing relevant policies and activities when they enter the labour market.

    Publications


    • Books (5 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2017

      • Boutsiouki, S. (2017). The course towards the democratic recognition of qualifications in the EU and the European mechanisms (EQF, ECVET, EQAVET, ESCO): a critical approach. In Despoina Anagnostopoulou (ed.) (2017), Democracy, citizenship and equality in the European Union. Publications of the Jean Monnet Chair of the University of Macedonia, v. 2 (p. 152-181). Thessaloniki: University of Macedonia Publications
      • «Ευρωπαϊκή πολιτική στην εκπαίδευση. Από τη Στρατηγική της Λισαβόνας στη Στρατηγική Ευρώπη 2020». Θεσσαλονίκη: Κ. & Μ. Αντ. Σταμούλη, 2017

      2015

      • «Πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις της Πολιτιστικής Διπλωματίας». Στο Νικόλαος Βασιλειάδης και Σοφία Μπουτσιούκη (επιμ.) (2015). Πολιτιστική Διπλωματία. Ελληνικές και Διεθνείς διαστάσεις. Κεφάλαιο 6 (σ. 129-158). ΣΕΑΒ, 2015.
      • «Πολυμερής Πολιτιστική Διπλωματία. Το Συμβούλιο της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση». Στο Νικόλαος Βασιλειάδης και Σοφία Μπουτσιούκη (επιμ.) (2015). Πολιτιστική Διπλωματία. Ελληνικές και Διεθνείς διαστάσεις. Κεφάλαιο 5 (σ. 95-127). ΣΕΑΒ, 2015.
      • «Πολυμερής Πολιτιστική Διπλωματία. Διεθνείς οργανισμοί και διεθνείς πρωτοβουλίες». Στο Νικόλαος Βασιλειάδης και Σοφία Μπουτσιούκη (επιμ.) (2015). Πολιτιστική Διπλωματία. Ελληνικές και Διεθνείς διαστάσεις. Κεφάλαιο 4 (σ. 61-94). ΣΕΑΒ, 2015.
      • Scientific Journals (13 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2019

        • Skiadas, D., Boutsiouki, S. and Ftaklaki, E. (2019). Multilevel governance potential for cultural tourism in Greece – The case of the Region of South Aegean. Journal of Tourism Research, 22, 5-22

        2017

        • Boutsiouki, S. (2017). European Youth Guarantee: a new pathway for the transition of young people to the labour market?. EAST-WEST Journal of Economics and Business, XX (1), 19-40.
        • «European Youth Guarantee: a new pathway for the transition of young people to the labour market?». EAST-WEST Journal of Economics and Business, Vol. XX, No 1, 19-40, 2017.

        2016

        • Boutsiouki, S. (2016). International mobility schemes in higher education: options organised by students for students. Advances in Management & Applied Economics, 6 (3), 1746.
        • Skiadas, D. and Boutsiouki, S. (2016). Inclination of university students towards entrepreneurship: a Greek case study. Journal of Basic and Applied Research International, 16 (4), 247-264.
        • Boutsiouki, S. (2016). Changing political discourses in the EU: reinventing youth potential. International Journal of Employment Studies, 24 (2), 35-55.
        • «International mobility schemes in higher education: options organised by students for students». Advances in Management & Applied Economics, 6 (3), 17-46, 2016.
        • «Changing political discourses in the EU: reinventing youth potential». International Journal of Employment Studies, Vol. 24, No. 2, 35-55, 2016.

        2015

        • «Challenging transformations in the Greek VET system with an employment focus». Management Education: An International Journal, 15 (2) (June), 11-30, 2015.

        2014

        • «Policy transformations and institutional interventions regarding VET in an employment-oriented European Union». Review of European Studies, Vol. 6, No.1 (March), 201-217, 2014.

        2010

        • «Dynamics and potentiality of postgraduate students regarding lifelong learning. A Greek case». International Education Studies, Vol. 3, No.1 (February), 3-16, 2010.
        • «In search of wellbeing - Aspirational and functional purposes of learning of Greek postgraduates». LLinE (Lifelong Learning in Europe), Vol. XV, 2/2010, 72-84, 2010.

        • «European policy on culture and prospective synergies: a mission not so impossible». International Journal of Cultural and Digital Tourism (υπό έκδοση).
        • Conferences (17 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2018

          • Boutsiouki, S. and Koutsoupias, N. (2018). Indicators of performance of the Mediterranean countries of the European Union with economic and social dimensions: a research proposal with the Multidimensional Data Analysis methods. In Aristidis Bitzenis & Panagiotis Kontakos (eds.) (2018), International Conference on International Business ICIB 2017-2018 proceedings (Thessaloniki, Greece, 19-22.05.2017 and 17-20.05.2018). Laboratory on International Relations and European Integration.
          • Boutsiouki, S. (2018). European policy on culture and prospective synergies: a mission not so impossible. In V. Katsoni and K. Velander (eds), Innovative Approaches to Tourism and Leisure. Springer Proceedings in Business and Economics Series. Volume with selected papers from the 4th International IACuDiT Conference «Innovative approaches to tourism and leisure. Culture, places and narratives in a sustainability context» (Athens, Greece, 25-27.05.2017).

          2017

          • Koutsoupias, N. and Boutsiouki, S. (2017). European indicators of education, lifelong learning and labour market: an exploration proposal with the Multidimensional Data Analysis methods. In E. Karaiskou, G. Koutromanos, I. Voutsinas, P. Pegkas, P. Prontzas, G. Rentifis and M. Solaki (eds.), Proceedings of the 1st Panhellenic Scientific Conference with international participation «Greece-Europe 2020: Education, Lifelong Learning, Research, Innovation and Economy» (Athens, Greece, 01-03.07.2016), 409-423, Athens: Greek Institute of Economics of Education & Lifelong Learning, of Research & Innovation.
          • "Prioritising youth in the national policy agendas: the role of the Youth Guarantee in three European countries". In Conference proceedings of 21st Eurasia Business and Economics Society (EBES), Vol. 2, 1049-1070, 2017.
          • "The implementation of the European Youth Guarantee: a step forward for Malta and Spain". In D. Petropoulos and G. Kyriazopoulos (eds.) (2017), Conference proceedings of 2nd International Conference of Development and Economy (ICODECON), 284-300, 2017.
          • "Ερευνητική προσέγγιση της πρακτικής άσκησης στο διεθνές περιβάλλον: μαθησιακές και κοινωνικές διαστάσεις" Σε συλλογικό τόμο επιλεγμένων εργασιών του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης "Εκπαίδευση & Κοινωνία την εποχή της κρίσης", 2017 (υπό έκδοση).
          • "Ευρωπαϊκοί δείκτες εκπαίδευσης, δια βίου μάθησης και αγοράς εργασίας: πρόταση διερεύνησης με Μεθόδους Πολυδιάστατης Ανάλυσης" (συνεργασία με τον κ. Ν. Κουτσουπιά). Στα Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή "Ελλάδα-Ευρώπη 2020: Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα, Καινοτομία και Οικονομία", 409-423. Αθήνα: INOEK, 2017.
          • "Planning and implementing youth policies: A critical approach of the Youth Guarantee in GREECE". In Conference proceedings of 35th International Labour Process Conference (ILPC 2017) "Reconnecting Work and Political Economy" (e-proceedings), 2017.

          2016

          • "From learning to practice: walking a fine line? EU policy on school-to-work transition and the concept of apprenticeships". In Aristidis Bitzenis and Vasileios A. Vlachos (eds.) (2016), International Conference on International Business ICIB 2015 & 2016 proceedings, 138-150. Laboratory on International Relations and European Integration.

          2015

          • "Female entrepreneurship in a two-speed European Union: Please, mind the gap!" In Aristidis Bitzenis and Vasileios A. Vlachos (eds.) (2015), International Conference on International Business ICIB 2014 proceedings, 333-351. Laboratory on International Relations and European Integration, 2015.
          • The employment of immigrants in Greece and the economic crisis". In Conference proceedings of Hellenic Open Business Administration (HOBA) International Conference 2015.
          • "Youth transition to the labour market and entrepreneurial dynamics: can a spark light a fire?". In Conference proceedings of 33rd International Labour Process Conference 2015 (ILPC 2015) (e-proceedings), 2015.

          2014

          • "Employment-oriented transformations in Greek education and training: lighting a fire or just filling a pail?". In Conference proceedings of 32nd International Labour Process Conference (ILPC 2014) (e-proceedings), 2014.

          2011

          • "Promoting female entrepreneurship: European Union strategy and Greek experience". In Conference proceedings of International Labour Process Conference (ILPC) 2011 “Work matters” (e-proceedings).

          2007

          • "Socio-economic dimensions of training and their impact on the graduates’ social and employment performance". In Conference proceedings of International Sociological Association Conference “New directions in Sociology of Education in/for the 21st century”, Research Committee on Sociology of Education (RC04) (e-proceedings), 2007.
          • "Globalization: Civilization vs Culture" (σε συνεργασία με την κ. Μ. Ψαρρού). In Conference proceedings of International Sociological Association Conference “Globalization, Conflict and the Experience of Localities”. Research Committee on Social Classes and Social movements (RC47) (e-proceedings), 2007.

          • "Well begun is half done: Preparing citizens who care". In Conference proceedings of 2nd International Multidisciplinary Conference "Political and Civic Participation". PIDOP Consortium and Centre for Research on Nationalism, Ethnicity and Multiculturalism (CRONEM) (e-proceedings).
          • Other (17 records)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2017

            • "Πολιτικές για την απασχόληση των νέων στην Ελλάδα: προκλήσεις και προοπτικές την εποχή της κρίσης". Ανακοίνωση στο 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας "ʼτομα, Θεσμοί, Κοινωνία: ο κόσμος της Ψυχολογίας", στο πλαίσιο Συμποσίου με θέμα "Νέοι και μεταβατικές διαδικασίες σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης: εκπαιδευτικές και εργασιακές διαδρομές και η εμπειρία της αυτονομίας", Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 10-14 Μαΐου 2017.
            • "Αναγνώριση δεξιοτήτων και προσόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση: θεσμικές και επιχειρησιακές διαστάσεις". Εισήγηση σε Jean Monnet Centre of Excellence Conference “European Educational Area and lifelong learning”, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 25 Μαΐου 2017.

            2016

            • "Χτίσε το δικό σου μέλλον". Ανακοίνωση σε Ημερίδα της AIESEC "Η δύναμη της επιλογής", Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 14 Απριλίου 2016.
            • "Work-based learning for VET students. Policy and implementation challenges". Paper presented in 34th International Labour Process Conference "Working Revolutions: Revolutionising Work", Berlin, Germany, 4-6 April 2016.
            • "Nationalising the Youth Guarantee Initiative in Europe: the cases of Ireland and Spain". Paper presented in 7th International Conference on International Business (ICIB 2016), Thessaloniki, Greece, 20-22 May 2016.
            • "Experiences from student international internships: taking a step into the real world?". Paper presented in 3rd International Sociological Association (ISA) Forum in Sociology, Vienna, Austria, 10-14July 2016.
            • Συγγραφή ερευνητικής μελέτης σχετικά με την ανάπτυξη της απασχόλησης στην Ελλάδα με εστίαση στους νέους και στις πολιτικές πρωτοβουλίες και τα εξειδικευμένα προγράμματα δράσης για αυτούς, η οποία αποτελεί μέρος του προγράμματος EXCEPT Project (Social ΕΧClusion of Youth in Europe: Cumulative Disadvantage, Coping Strategies, Effective Policies and Transfer) στο πλαίσιο του Horizon, 2016.

            2015

            • "European Youth Guarantee: challenges and prospects for E.U. cohesion". Paper presented in International Sociological Association Interim meeting 2015 "Professions, bonds and boundaries", Università Cattolica del Sacro Cuore, Milan, Italy, 19-21 March 2015.
            • "Entrepreneurial perceptions and attitudes of university students" (σε συνεργασία με τον κ. Δ. Σκιαδά). Paper presented in 6th International Conference on International Business (ICIB 2015), Thessaloniki, Greece, 22-24 May 2015.
            • "School-to-work transition and student internships: are they a bridge over troubled water?". Paper presented in Second International Interdisciplinary Conference on Research on Work - WORK2015 on "New Meanings of Work", Turku, Finland, 19-21 August 2015.

            2014

            • "Swimming against the tide in Greece. Entrepreneurship in times of crisis: a gender perspective". Paper presented in Croatian Sociological Association Conference "Towards a European Society? Boundaries, Borders, Barriers", Zagreb, Croatia, 13-15 June 2014.
            • Συμμετοχή σε δύο workshops στο CEDEFOP/DG EAC Conference "Building European VET – Time to move on" με αντικείμενο τις εξελίξεις στο πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τη διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής, Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 29-30 Σεπτεμβρίου 2014.
            • "The employment status of immigrants in Greece: Developments at times of crisis". Paper presented in European Sociological Association Conference - ESA Research Network 35 Sociology of Migration "Contested Migration Regimes" (Goethe University Frankfurt), Frankfurt, Germany, 13-14 November 2014.

            2013

            • "VET in the European Union during the crisis: daring to hope because of fear of failure". Paper presented in Conference of the Laboratory of International Relations and European Integration of the University of Macedonia "European values, Societies and Social Europe: redefining the social and policy context in Europe", Thessaloniki, Greece, 21 May 2013.

            2010

            • "Aspirational and functional purposes of lifelong learning in the lives of Greek postgraduate students. In search of wellbeing". Paper presented in 12th International LLinE Conference "Lifelong Learning and Wellbeing", Tuusula, Finland, 27-29 January 2010.

            2005

            • "Πρακτική άσκηση φοιτητών του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής σε σχολικές μονάδες: μία κριτική αποτίμηση". Ανακοίνωση σε Ημερίδα του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης "Η πρακτική άσκηση του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, 2004-2005: από τα πανεπιστημιακά έδρανα στη σχολική τάξη", Θεσσαλονίκη, Ελλάδα, 27 Μαΐου 2005.

            2003

            • Συμμετοχή στη συγγραφή ερευνητικής μελέτης για την αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών στο Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΚ ΙΙ-"Ανάπτυξη του εφαρμοσμένου και εργαστηριακού χαρακτήρα των σπουδών", 2003.
            Wheelchair Blue
            Accessibility Tools
            Fonts PlusIncrease Text
            Fonts MinusDecrease Text
            ContrastHigh Contrast
            GrayscaleGrayscale
            Readable FontReadable Font