Spyrakou Evangelia
  • +30 2310 891.715
  • spyrakou uom.edu.gr
  • Office: ΚΖ, Mezzanin, Amphitheater

    Spyrakou Evangelia

    Special Educational Personnel
    Department of Music Science & Art

    Special Educational Personnel, Academic Staff (Master in Music Sciences and Arts)


    Academic Area

    HISTORY OF BYZANTINE MUSIC

    Curriculum Vitae
    Academic Titles
    • Doctoral Degree in Musicology, Department of Music Studies - National and Kapodistrian University of Athens (2005)
    •  Bachelor of Musicology and Music Education, Department of Music Studies - Aristotle University of Thessaloniki (1995)
    Research Interests
    •  Historically documented performance of Psaltic Art
    • Sociology of Psaltic Art
    • Byzantine music and Politics
    • Byzantine music and West
    • Byzantine sacred soundscapes

    Teaching


    • ACADEMIC WRITING TECHNIQUES
      (ΜΣ9280)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Το μάθημα επικεντρώνεται στην επισκόπηση και πρακτική εφαρμογή τεχνικών έρευνας πηγών καθώς και οργάνωσης και συγγραφής μίας επιστημονικής εργασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κριτική διαχείριση της εκάστοτε θεματολογίας και του σχετικού υλικού.

    Course Outline

    • Byzantine Music Performance Practices I
      (ΜΕΑ104)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    ΜΕΤΜ

    Department
    PROGRAMME OF POSTGRADUATE STUDIES IN MUSIC SCIENCE AND ARTS

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • Byzantine Music Performance Practices II
      (ΜΕΑ204)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    ΜΕΤΜ

    Department
    PROGRAMME OF POSTGRADUATE STUDIES IN MUSIC SCIENCE AND ARTS

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • BYZANTINE MUSICOLOGY I
      (ΒΜ0001)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Το μάθημα επικεντρώνεται στις Βυζαντινές Μουσικές Σπουδές, μέσα από τους κυριότερους θεματικούς κύκλους τους, εντοπίζοντας τις κατά κύκλο τάσεις, ερευνητικές διεργασίες και προβληματισμούς. Παρουσιάζει την βασική βιβλιογραφία, μεθοδολογία και ερευνητές.
    Επιπλέον, με αφετηρία την βιβλιογραφία αυτή, πραγματοποιείται η πρακτική εφαρμογή τεχνικών έρευνας των πηγών. 

    Course Outline

    • BYZANTINE MUSICOLOGY II
      (ΒΜ0002)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Το μάθημα επικεντρώνεται στις Βυζαντινές Μουσικές Σπουδές, μέσα από τους κυριότερους θεματικούς κύκλους τους, εντοπίζοντας τις κατά κύκλο τάσεις, ερευνητικές διεργασίες και προβληματισμούς. Παρουσιάζει την βασική βιβλιογραφία, μεθοδολογία και ερευνητές. Επιπλέον, με αφετηρία την βιβλιογραφία αυτή, πραγματοποιείται η πρακτική εφαρμογή τεχνικών έρευνας των πηγών.

    Course Outline

    • CHRISTIAN WORKSHIP I
      (ΜΣ9361)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Ιστορία της χριστιανικής λατρείας. Ο τόπος της χριστιανικής λατρείας. Περίοδοι χριστιανικής υμνογραφίας. Αρχαϊκοί ύμνοι,τροπάρια, ψαλτήριο, κοντάκιο, κανόνας. Ερμηνεία ύμνων.

    Course Outline

    • CHRISTIAN WORKSHIP II
      (ΜΣ9362)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Ιστορία της χριστιανικής λατρείας. Ο τόπος της χριστιανικής λατρείας. Περίοδοι χριστιανικής υμνογραφίας. Αρχαϊκοί ύμνοι, τροπάρια, ψαλτήριο, κοντάκιο, κανόνας. Ερμηνεία ύμνων.

    Course Outline

    • HISTORICALLY INFORMED PERFORMANCE OF PSALTIC ART I
      (ΘΙΨ001)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Με έμφαση στην κριτική παρουσίαση των πηγών και την θέαση του
    υπό εξέταση αντικειμένου ως μέρος των αντιλήψεων ενός
    συγκεκριμένου συστήματος θεσμών και αρχών, το μάθημα εστιάζει
    στις διάφορες πτυχές των ψαλτικών πρακτικών διαχρονικά, οι οποίες,
    παρά τις επιφανειακές διαφοροποιήσεις τους, διαπνέονται από
    βαθύτερες κοινές αρχές.

    Course Outline

    • HISTORICALLY INFORMED PERFORMANCE OF PSALTIC ART II
      (ΘΙΨ002)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Με έμφαση στην κριτική παρουσίαση των πηγών και την θέαση του υπό εξέταση αντικειμένου ως μέρος των αντιλήψεων ενός συγκεκριμένου συστήματος θεσμών και αρχών, το μάθημα εστιάζει στις διάφορες πτυχές των ψαλτικών πρακτικών διαχρονικά, οι οποίες, παρά τις επιφανειακές διαφοροποιήσεις τους, διαπνέονται από βαθύτερες κοινές αρχές.

    Course Outline

    • HISTORY OF BYZANTINE MUSIC I
      (ΙΒΜ001)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Τα μαθήματα πραγματεύονται την ιστορία της βυζαντινής μουσικής από τις απαρχές της μέχρι τη νεότερη ψαλτική.

    Course Outline

    • HISTORY OF BYZANTINE MUSIC II
      (ΙΒΜ002)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Τα μαθήματα πραγματεύονται την ιστορία της βυζαντινής μουσικής από τις απαρχές της μέχρι τη νεότερη ψαλτική.

    Course Outline

    • HISTORY OF GREEK MUSIC
      (ΠΑ9218)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    MSA

    Department
    DEPARTMENT OF MUSIC SCIENCE AND ART

    Course Outlines

    Το μάθημα αποτελεί μία εισαγωγή στην ιστορία της ελληνικής μουσικής από την αρχαιότητα έως τον 20ο αιώνα.

    Course Outline

    Publications


    • Books (8 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      υπό δημοσίευση

      • Spyrakou, Evangelia. «Protopsaltis». Στο Pravoslavnaya entsiklopediya (Orthodox Encyclopedia). Ed. by Aleksii II (Rediger), Patriarkh Moskovskoi i Vseia Rusi.

      2018

      • "Ανοίξω το στόμα μου: Ο Κανόνας και τα ψαλλόμενα από την Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου" με τους Χορούς Φοιτητών και Φοιτητριών του μαθήματος 'Εισαγωγή στη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική' του Τ.Μ.Ε.Τ.- ΠΑ.ΜΑΚ., το Χορό Ψαλτών του Ι.Ν. Αγίου Θεράποντος Κάτω Τούμπας Θεσσαλονίκης και τον Πρωτοψάλτη και Διδάσκοντα του μαθήματος, Δρ Γεώργιο Πατρώνα (Επιστημονική επιμέλεια και Επιμέλεια κειμένων ψηφιακού δίσκου ως επετειακή έκδοση στα πλαίσια του εορτασμού των 60 χρόνων λειτουργίας του ΠΑ.ΜΑΚ., με εθελοντική προσφορά των μελών Τ.Μ.Ε.Τ. και την ευγενική χορηγία του Ε.Λ.Κ.Ε.-ΠΑ.ΜΑΚ.).

      2015

      • Ειδική Επιστήμων-Εμπειρογνώμων για την Εκπόνηση του Προγράμματος Σπουδών Πιάνου (Υποχρεωτικό Πιάνο και Πιάνο Επιλογής) των Μουσικών Γυμνασίων και Μουσικών Λυκείων στο πλαίσιο της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα)- Νέο Πρόγραμμα Σπουδών» του Ι.Ε.Π. (Μάιος-Ιούνιος 2015).

      2008

      • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2008. Οι Χοροί Ψαλτών κατά την βυζαντινή παράδοση. Αθήνα: Ι.Β.Μ. (ISBN: 978-960-89959-2-5).

        View Publication

      2001

      • Στάθη, Γρηγορίου. 2001. «Σημειογραφημένα Αραβικά, Τσιγγάνικα και άλλα τραγούδια απ΄ το Νικηφόρο Καντουνιάρη» . Στο «…τιμή προς τον διδάσκαλον.» Έκφρασις αγάπης στο πρόσωπο του Καθηγητού Γρ. Θ. Στάθη. Αφιέρωμα στα 60 χρόνια της ηλικίας και τα 30 χρόνια της επιστημονικής και καλλιτεχνικής προσφοράς του, μετάφραση της Ευαγγελίας Σπυράκου, 613-629. Αθήνα: Ανατολής το Περιήχημα
      • Στάθη, Γρηγορίου. 2001. «Οι συντμήσεις βυζαντινών και μεταβυζαντινών συνθέσεων». Στο «…τιμή προς τον διδάσκαλον.» Έκφρασις αγάπης στο πρόσωπο του Καθηγητού Γρ. Θ. Στάθη. Αφιέρωμα στα 60 χρόνια της ηλικίας και τα 30 χρόνια της επιστημονικής και καλλιτεχνικής προσφοράς του, μετάφραση της Ευαγγελίας Σπυράκου, 588-612. Αθήνα: Ανατολής το Περιήχημα
      • Στάθη, Γρηγορίου. 2001. «Ανάλυση του στιχηρού του Γερμανού Αρχιερέως Νέων Πατρών Τον ήλιον κρύψαντα» [Η παλαιά ‘συνοπτική’ και η νέα ‘αναλυτική’ μέθοδος της βυζαντινής σημειογραφίας]. Στο «…τιμή προς τον διδάσκαλον.» Έκφρασις αγάπης στο πρόσωπο του Καθηγητού Γρ. Θ. Στάθη. Αφιέρωμα στα 60 χρόνια της ηλικίας και τα 30 χρόνια της επιστημονικής και καλλιτεχνικής προσφοράς του, μετάφραση της Ευαγγελίας Σπυράκου, 534-587. Αθήνα: Ανατολής το Περιήχημα

      2000

      • Σπυράκου-Ιατροπούλου, Ευαγγελία.2000. Μία μουσικολογική προσέγγιση τεσσάρων Χερουβικών της Νέας Μεθόδου. Σέρρες: [χ.ο.]
      • Scientific Journals (3 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2014

        • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2014. "Αυτοκρατορική Ιδέα και Ψαλτική Τέχνη: Ο Πρωτοπαπάς στην ψαλμώδηση του Αμώμου ‘Εις κοιμηθέντας λαϊκούς’ του Φαρδιβούκη". Ανατολής το Περιήχημα, 1, 217-237.

          View Publication

        2007

        • Spyrakou, Evangelia. 2007. "Byzantine Choirs through Ritual". Orientalia et Occidentalia, 1, 267-281.

          View Publication

        2002

        • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2002. "Η Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική στο 20ο Διεθνές Συνέδριο Βυζαντινών Σπουδών: Παρίσι 2001". Παρνασσός, ΜΔ, 503-508.
        • Conferences (8 records)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2020

          • «On the Historically informed perfrormance practice of Byzantine Chant: the Byzantine Χορός (Choros)- structure and function». Ανακοίνωση στο First International Musicological e-Symposium με τίτλο Melismatic Chant Repertories που οργάνωσε το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το International Musicological Society Study Group Music of the Christian East and Orient, Θεσσαλονίκη 12-14 Ιουνίου 2020 (υπό έκδοση στα Πρακτικά).

            View Publication

          2019

          • «Η γυναικεία παρουσία στην Ψαλτική Τέχνη: η περίπτωση των αστικών ναών της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας». Ανακοίνωση στο 1Ο Συμπόσιο Ορθοδόξων Ψαλτριών με τίτλο Γυναίκες Ψάλτριες Βυζαντινής & Εκκλησιαστικής Μουσικής. Διδασκαλία & Διεύθυνση Γυναικείου Χορού Ψαλτριών που οργάνωσε η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου σε συνεργασία με το Βυζαντινό Χορό Ψαλτριών ‘Αι Άδουσαι’, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος, Βόλος 22-24 Νοεμβρίου 2019. (υπό δημοσίευση στα Πρακτικά)

            View Publication

          2016

          • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2016. "Οι Συµπληρωµατικές Μουσικές Γνώσεις ως αυτόνοµο πεδίο στα νέα προγράµµατα σπουδών Πιάνου Υποχρεωτικού και Πιάνου Επιλογής για τα Μουσικά Σχολεία". Στο Μουσικός Γραµµατισµός: Τυπικές και Άτυπες Μορφές Μουσικής Διδασκαλίας-Μάθησης. Πρακτικά 7ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση, επιμέλεια της Μαίης Κοκκίδου & Ζωής Διονυσίου, 440-448. Θεσσαλονίκη: Ε.Ε.Μ.Ε.

            View Publication

          2015

          • Βλάχου, Αγγελική, Μυρίδου, Νικολέττα & Σπυράκου, Ευαγγελία. 2015. "Η διδασκαλία του κλασικού βιολιού σε Μουσικό Σχολείο της επαρχίας: Η περίπτωση της Δράμας". Εργασία που παρυσιάστηκε στην Ημερίδα ‘Η διδασκαλία των εγχόρδων οργάνων στην Ελλλάδα. Ιστορική αναδρομή και προοπτικές’. Τ.Μ.Ε.Τ.-ΠΑ.ΜΑΚ.

            View Publication

          2014

          • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2014. "Βυζαντινή χορωδιακή παράδοση και Νέα Μέθοδος γραφής: Προβληματισμοί". Στο Διεθνές Μουσικολογικό & Ψαλτικό Συνέδριο ‘Η Βυζαντινή Μουσική μέσα από την Νέα Μέθοδο Γραφής (1814-2014). Καθιέρωση-Προβληματισμοί- Προοπτικές, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ., Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης ΠΑ.ΜΑΚ., Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ. και Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου, υπό την αιγίδα του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. κ. Ανθίμου. (υπό έκδοση στα πρακτικά)

            View Publication

          2007

          • Spyrakou, Evangelia. 2007. "The Byzantine choral system until 1203 (Η Ηχοχρωματική Ποικιλία στην Βυζαντινή Χορωδιακή Πράξη)". Στο First International Conference of the American Society of Byzantine Music and Hymnology (σσ. 144-156). Αθήνα: http://www.asbmh.pitt.edu/page12/Spyrakou.pdf

            View Publication

          2006

          • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2006. "Τα Θεωρητικά κείμενα του πρωτοψάλτη Δράμας Αθανασίου Κωνσταντινίδη (1892-1992)". Στο Η Δράμα και η περιοχή της: Ιστορία και Πολιτισμός. Πρακτικά Δ΄ Επιστημονικής Συνάντησης. Δράμα 16-19 Μαΐου 2002, επιμέλεια του Χρήστου Φαράκλας, 651-658. Δράμα: Δ.Ε.Κ.ΠΟ.Τ.Α.

            View Publication

          • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2006. "Τα οφφίκια του Πρωτοψάλτου και του Δομεστίκου μέσα από τους χειρόγραφους κώδικες του Παπαδικού Γένους". Στο Τα Γένη και Είδη της Βυζαντινής Ψαλτικής Μελοποιΐας. Πρακτικά του Β΄ Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικολογικού και Ψαλτικού, Αθήνα 15-19 Οκτωβρίου 2003, επιμέλεια του Γρηγορίου Θ. Στάθη, 195-210. Αθήνα: Ι.Β.Μ.

            View Publication

          • Public Performances (26 records)

          Περιλαμβάνει Δημόσια εκτέλεση έργων/συνθέσεων από ορχήστρες/συγκροτήματα/ σολίστ αναγνωρισμένου κύρους της ημεδαπής ή και της αλλοδαπής.

            2020

            • «Η συμβολή των Τριών Ιεραρχών στην ψαλτική πράξη και την εκπαιδευτική διαδικασία της»: Εισαγωγικά σχόλια στο Αμφιθέατρο Τελετών ΠΑ.ΜΑΚ. ως μέρος της συμμετοχής του ΤΜΕΤ στην εκδήλωση για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών με το μάθημα Εισαγωγή στη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική Ι [29.01.2020 ]

              View Publication

            2019

            • «Εκπαιδευτήρια της Πόλης και μουσική ζωή του 9ου αιώνα» (23.11.2019) Διάλεξη στο Βόλο ως μέρος του δρωμένου «Κασσιανή, η βυζαντινή ποιήτρια και συνθέτιδα- αφιέρωμα μουσικολογικό και καλλιτεχνικό» (της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Τ.Μ.Σ.-Α.Π.Θ. Μαρία Αλεξάνδρου) που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της απογευματινής συναυλίας του 1ου Φεστιβάλ Χορών Ψαλτριών (Θέατρο Παλαιάς Ηλεκτρικής Βόλου).

              View Publication

            2018

            • «Βυζαντινές πρακτικές εκτέλεσης μέσα από μουσικά χειρόγραφα και ιστορικές πηγές» (31.01.2018 ) Εισαγωγικά σχόλια στο Αμφιθέατρο Τελετών ΠΑ.ΜΑΚ. ως μέρος της συμμετοχής του Τ.Μ.Ε.Τ. στην εκδήλωση για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών με το μάθημα Εισαγωγή στη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική Ι .
            • «Εκπαιδευτήρια της Πόλης και μουσική ζωή του 9ου αιώνα» (29.05.2018). Διάλεξη στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ. ως μέρος της παράστασης «Κασσιανή, η βυζαντινή ποιήτρια και συνθέτιδα- αφιέρωμα μουσικολογικό και καλλιτεχνικό» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Δευτέρες της Τέχνης στο ΑΠΘ με συντονιστές την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαρία Αλεξάνδρου και τον Επίκουρο Καθηγητή Εμμανουήλ Γιαννόπουλο του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.), με τη συμμετοχή της Ομάδας Παλαιογραφίας Βυζαντινής Μουσικής και του Χορού «Βυζαντινών Λόγος και Μέλος» του Τ.Μ.Σ.-Α.Π.Θ. σε συνεργασία με τον Χορό Ψαλτών «Φιλαθωνίται», τη Γυναικεία Χορωδία «Αγία Ανυσία» της Ε.Ε.Μ.Ε. και την παιδική χορωδία της Σχολής «Ιωσήφ ο Υμνογράφος» της Ι. Μητροπόλεως Νεαπόλεως.

              View Publication

            2016

            • Συμμετοχή στην τελική συναυλία Μουσικών συνόλων του Μουσικού Σχολείου Δράμας με την Συμφωνική Ορχήστρα και την Χορωδία a cappella.

              View Publication

            2015

            • Συμμετοχή στα Εόρτια Μουσικών Σχολείων στην Καβάλα, συνοδεύοντας την τετράφωνη χορωδία A Cappella του Μουσικού σχολείου Δράμας

              View Publication

            • «Επίκληση στη Μούσα» (18.04.2015). Διάλεξη στο θεματικό πεδίο «… Εν χορδαίς… συντραγουδώντας… αλληλεπιδρώντες» του πολιτιστικού θεσμού «Πιο κοντά στη ρίζα της ζωής μας» του Μορφωτικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Μοναστηρακίου Δράμας.
            • «Γρηγόριος Στάθης. Ο επιστήμονας-ο άνθρωπος» (04.12.2015) Διάλεξη στη 13η Συνάντηση Βυζαντινών Χορωδιών Δράμας. Αφιερωμένη στα 200 χρόνια (1814/15- 2015) από την καθιέρωση της Νέας Μεθόδου Γραφής της Βυζαντινής Μουσικής από τους τρεις Μεγάλους Διδασκάλους: Χρύσανθο, Γρηγόριο και Χουρμούζιο. Συνδιοργάνωση Πολιτιστικός Οργανισμός-Φ.Τ.Μ.Μ. Δήμου Δράμας, Ιερά Μητρόπολις Δράμας και Βυζαντινός Χορός «Οι Δομέστικοι της Δράμας».

              View Publication

            2014

            • Συμμετοχή στην Χριστουγεννιάτικη συναυλία ως μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Μουσικού Σχολείου Δράμας

              View Publication

            2013

            • Συνοδεία της τετράφωνης χορωδίας A Cappella του Μουσικού Σχολείου Δράμας στα Μουσικά Σεμινάρια του Συλλόγου "Αρμονίας Γένεσις" στη Σαμοθράκη

              View Publication

            • Συμμετοχή ως πιανίστα στο Πολιστιστικό Πρόγραμμα συνεργασίας Δευτεροβάθμιας-Τριτοβάθμιας (Μουσικό Σχολείο Δράμας-ΤΜΕΤ ΠΑΜΑΚ), με τις δύο συμφωνικές ορχήστρες σε έργα Θρησκευτικής Μουσικής υπό τη δ/νση του Γεωργίου Βράνου.

              View Publication

            2011

            • Συνοδεία της τετράφωνης Χορωδίας A Cappella του Μουσικού Σχολείου Δράμας

              View Publication

            • Συμμετοχή στη συναυλία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Μουσικού Σχολείου Δράμας

              View Publication

            • Συναυλία Μουσικής Δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας με καθηγητές και μαθητές του Μουσικού Σχολείου Δράμας

              View Publication

            2005

            • Συμμετοχή σε συναυλία συνόλων κλασσικής μουσικής του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, συνοδεύοντας τη Χορωδία A Cappella και στο έργο του Fr. Schubert, Fantasia op. 108 με τη μαθήτρια Β΄Λυκείου Αναστασία Πέκη.

            2004

            • Συμμετοχή στην παράσταση "ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Μεταφρασμένη Αγγλική ποίηση", συνοδεύοντας δραματοποιημένη απαγγελία ποιήματος, τους Γιώργο και Κώστα Παναγιωτίδη στο κοντσέρτο για δύο βιολιά σε ρε ελάσσονα του J.S. Bach και ερμηνεύοντας το Νυχτερινό Op.9 Nr 1 του Fr. Chopin.

            1994

            • Συμμετοχή σε συναυλία Μουσικής Δωματίου με την Ορχήστρα Pro Musica Θεσσαλονίκης με Τσέμπαλο/όργανο στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό τη δ/νση του Μίκη Μιχαηλίδη.

            1993

            • Συμμετοχή στο Basso Continuo της Ορχήστρας Εγχόρδων Pro Musica Θεσσαλονίκης για τη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης στην Καθολική Εκκλησία Οδού Φράγκων, υπό τη δ/νση του Μίκη Μιχαηλίδη.
            • Συναυλία με τους Ευάγγελο Παπαδημήτρη και Philippe Malfait στις Κρηνίδες Καβάλας

            1992

            • Συμμετοχή σε συναυλία με έργα φοιτητών του Τ.Μ.Σ. Α.Π.Θ. στην Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
            • Συμμετοχή στη συναυλία Χορωδιών & Οργανικών Συνόλων Α.Π.Θ. υπό τη Δ/νση των Γιάννη Μάντακα και Πέτρου Μπεκιαρίδη σε συνεργασία με Σοφία Κυανίδου και Στέλιο Τσακαλίδη στην Βέροια.
            • Ρεσιτάλ Πιάνου στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης (Τάξη Μεταπτυχιακών Σπουδών Στέλλας Δημητρόβα)
            • Συμμετοχή σε συναυλία "Οι νέοι παίζουν για τους νέους" με τον Στέλιο Τσακαλίδη και Γραμμένο Χαλκιά στο Μουσικό Τμήμα της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης Α.Π.Θ.

            1991

            • Συμμετοχή στη συναυλία με έργα Mozart σε συνεργασία με τον Γραμμένο Χαλκιά, Στέλιο Τσακαλίδη και την Χορωδία δωματίου Α.Π.Θ. υπό τη δ/νση του Πέτρου Μπεκιαρίδη στο Αμφιθέατρο Τ.Μ.Σ. Α.Π.Θ.
            • Συμμετοχή ως σολίστ στη Μικρή Ορχήστρα Εγχόρδων "Μουσικής Πράξης" Τ.Μ.Σ. Α.Π.Θ. υπό τη δ/νση του Βλαδίμηρου Συμεωνίδη και Χρήστου Μητσάκη στην Παλαιά Φιλοσοφική σχολή Α.Π.Θ.
            • Συμμετοχή στο οργανικό σύνολο Τ.Μ.Σ. Α.Π.Θ. στη Συναυλία Χορωδιών & Οργανικών συνόλων Α.Π.Θ. υπό τη δ/νση του Πέτρου Μπεκιαρίδη στην Έδεσσα.
            • Σεμινάρια / Masterclasses (10 records)

              2020

              • «Βυζαντινές πρακτικές επιτέλεσης-Διδασκαλία-Σημειογραφία». Δύο e-διαλέξεις στο μάθημα "Ιστορία Ελληνικής Μουσικής" (ΕΕ 2019-2020) κατόπιν πρόσκλησης της Επίκουρης Καθηγήτριας Ελένης Καλλιμοπούλου
              • «Βυζαντινές επιτελεστικές πρακτικές» στο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης «Οργάνωση και διεύθυνση χορού ψαλτών-κύκλος α΄ Τα μέλη της θείας Λειτουργίας» που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Λειτουργικών Μελετών του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας ΑΠΘ (Υπεύθυνος προγράμματος: Επίκουρος Καθηγητής π. Χρυσόστομος Νάσσης)

              2017

              • «Λειτουργική Μουσική και Βυζαντινή Χορωδιακή πράξη». Διάλεξη στο Τ.Μ.Ε.Τ.-ΠΑ.ΜΑΚ. με θέμα . Στο μάθημα "Ιστορία Ελληνικής Μουσικής" (ΕΕ 2016-2017) κατόπιν πρόσκλησης της Επίκουρης Καθηγήτριας Ελένης Καλλιμοπούλου

              2016

              • «Λειτουργική Μουσική και Βυζαντινή Χορωδιακή πράξη». Διάλεξη στο Τ.Μ.Ε.Τ.-ΠΑ.ΜΑΚ. με θέμα . Στο μάθημα "Ιστορία Ελληνικής Μουσικής" (ΕΕ 2015-2016) κατόπιν πρόσκλησης της Επίκουρης Καθηγήτριας Ελένης Καλλιμοπούλου

              2015

              • «Λειτουργική Μουσική και Βυζαντινή Χορωδιακή πράξη». Διάλεξη στο Τ.Μ.Ε.Τ.-ΠΑ.ΜΑΚ. με θέμα . Στο μάθημα "Ιστορία Ελληνικής Μουσικής" (ΕΕ 2014-2015) κατόπιν πρόσκλησης της Επίκουρης Καθηγήτριας Ελένης Καλλιμοπούλου

              2014

              • Επιμορφώτρια Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης διάρκειας τριάντα (30) ωρών στο πλαίσιο υλοποίησης των δράσεων των Πράξεων «Αναβάθμιση Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων» των Αξόνων Προτεραιότητας 1,2,3 του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013 (Υ.ΠΑΙ.Θ.)

              2010

              • «Η χορωδιακή οργάνωση της Κωνσταντινούπολης στους αιώνες της Καλοφωνίας» στο μάθημα ‘Ιστορία και Μορφολογία της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Μουσικής’ (ΧΕ 2009-2010) κατόπιν πρόσκλησης της Διδάσκουσας Μαρίας Αλεξάνδρου (Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ)

              2009

              • «Το Βυζαντινό Χορωδιακό σύστημα» στο μάθημα ‘Παλαιογραφία Βυζαντινής Μουσικής’ (ΕΕ 2008-2009) κατόπιν πρόσκλησης της Διδάσκουσας Μαρίας Αλεξάνδρου (Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ)

              2007

              • Επιμορφώτρια στα «Ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των Εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα Δ.Ε.Π.Π.Σ. - Α.Π.Σ και τα νέα διδακτικά πακέτα» (Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη (4-5/9/2007). Διοργανωτής: ΥΠ.Ε.Π.Θ - Π.Ι. 4-14 Σεπτεμβρίου 2007)

              2006

              • Επιμορφώτρια στην Εισαγωγική Επιμόρφωση Νεοδιορίστων Εκπαιδευτικών (Διοργανωτής: Π.Ε.Κ. Καβάλας )  «Δειγματική διδασκαλία σε εικονική τάξη για το πιάνο ως όργανο αναφοράς» (16/1/2006)  «Δειγματική διδασκαλία σε εικονική τάξη για το πιάνο ως όργανο επιλογής – Παιδαγωγική προσέγγιση ατομικών μαθημάτων» (20/1/2006)
              • Other (6 records)

              Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

                2019

                • «Ακουστικές μετρήσεις στα Βυζαντινά ιερά ηχοτοπία: χορός ψαλτών και τελετουργικό». Ανακοίνωση στην Ημερίδα με τίτλο Η ακουστική των Βυζαντινών ναών. Παρουσίαση νέων μεθόδων ακουστικής βελτίωσης με τη χρήση σύγχρονων ηλεκτροακουστικών συστημάτων. Η εξέλιξη των τεχνικών ηχοληψίας βυζαντινής μουσικής που οργάνωσε το Εργαστήριο Τεχνολογιών Ήχου και Εικόνας «ΤΕΧΝΕΣ» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 09 Νοεμβρίου 2019.

                  View Publication

                2018

                • Πατρώνας, Γεώργιος & Σπυράκου, Ευαγγελία. 2018. "Το μάθημα 'Εισαγωγή στη Βυζαντινή Εκκλησιαστική Μουσική' στο Τ.Μ.Ε.Τ.-ΠΑ.ΜΑΚ.". Στο 8ο Συνέδριο της Ε.Ε.Μ.Ε. ‘Μουσική Εκπαίδευση και Κοινωνία: νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί’. Θεσσαλονίκη, Α.Π.Θ.- ΠΑ.ΜΑΚ.

                  View Publication

                • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2018. "Χορωδιακές δομές, επιτέλεση και τελετουργικές πρακτικές ως κληρονομιά του Βυζαντίου στη Βενετία". Στο 10ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας ‘Η μουσική κληρονομιά στη δυτική έντεχνη μουσική’, Κέρκυρα.

                  View Publication

                2017

                • «Η χορωδιακή πράξη της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής στα Μουσικά σχολεία: Προβληματισμοί- Προτάσεις». Συμμετοχή στην Στρογγυλή τράπεζα «Η διδασκαλία της βυζαντινής μουσικής: η τριτοβάθμια αφουγκράζεται την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση», κατόπιν πρόσκλησης του Ακαδημαϊκού Βυζαντινομουσικολογικού Δικτύου στο Διατμηματικό Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας με θέμα Παραλλαγές, Επεξεργασίες, Μεταμορφώσεις, Θεσσαλονίκη, 1-3 Δεκεμβρίου 2017.

                  View Publication

                2009

                • Σπυράκου, Ευαγγελία. 2009. "Η χορωδιακή παράδοση της Κωνσταντινούπολης και ο ναός του αγίου Μάρκου Βενετίας (The choral tradition of Constantinople and the church of St-Mark in Venice". Στο “Byzantine Musical Culture”, Second International Conference- American Society of Byzantine Music and Hymnology, Athens.

                  View Publication

                2006

                • Spyrakou, Evangelia. 2006. "Byzantine Choirs through Ritual". Στο, 21st International Congress of Byzantine Studies. Proceedings of the 21st International Congress of Byzantine Studies, London, 21-26 August 2006, επιμέλεια των F.K. Haarer, E. Jeffreys & J. Guilliland, τόμος III, 142). Hampshire- England: Ashgate.

                  View Publication

                Wheelchair Blue
                Accessibility Tools
                Fonts PlusIncrease Text
                Fonts MinusDecrease Text
                ContrastHigh Contrast
                GrayscaleGrayscale
                Readable FontReadable Font