Grougiou Vasiliki
  • +30 2310 891.557
  • v.grougiou uom.edu.gr
  • Office: ΗΘ, 302

    Grougiou Vasiliki

    Assistant Professor
    Department of Business Administration


    Curriculum Vitae

    Teaching


    • BUSINESS CASE STUDY
      (ΟΔ0809-1)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BA

    Department
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Course Outlines

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • INTRODUCTION TO MARKETING
      (ΟΔ0402)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    BA

    Department
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Course Outlines

    Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ (ΜΚΤ). Παρουσιάζει τις λειτουργίες και τα διάφορα προβλήματα ΜΚΤ που το σύγχρονο διευθυντικό στέλεχος συνήθως αντιμετωπίζει. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις σχέσεις του MKT με τις υπόλοιπες λειτουργίες της επιχείρησης. Το μάθημα εξετάζει θέματα όπως: η ιδεολογία MKT, το μίγμα MKT, το περιβάλλον MKT, η σχέση, η συμβολή και η θέση του MKT μέσα στην ευρύτερη κοινωνία, η συμπεριφορά του καταναλωτή, έρευνα MKT, τμηματοποίηση της αγοράς, διαχείριση προϊόντων, ανάπτυξη και διοίκηση νέων προϊόντων, καθώς και πολιτικές τιμολόγησης, διανομής, επικοινωνίας και προώθησης-προβολής προϊόντων. Οι φοιτητές κατανοούν τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και εξοικειώνονται με το σύνολο των διεργασιών και λειτουργιών του αποκτώντας μία συνολική εικόνα του πεδίου εφαρμογής του.

    • MARKETING
      (ΟΙ0213)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    ECO

    Department
    DEPARTMENT OF ECONOMICS

    Course Outlines

    ΟΙ0213 - ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙ0213

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α’ & Γ’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

    ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

    ΓΡΟΥΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (ΜΕΛΟΣ ΔΕΠ ΟΔΕ)

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

    3

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/UNI213/

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Το μάθημα εξοικειώνει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ (ΜΚΤ). Παρουσιάζει τις λειτουργίες και τα διάφορα προβλήματα ΜΚΤ που το σύγχρονο διευθυντικό στέλεχος συνήθως αντιμετωπίζει. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στις σχέσεις του MKT με τις υπόλοιπες λειτουργίες της επιχείρησης. Το μάθημα εξετάζει θέματα όπως: η ιδεολογία MKT, το μίγμα MKT, το περιβάλλον MKT, η σχέση, η συμβολή και η θέση του MKT μέσα στην ευρύτερη κοινωνία, η συμπεριφορά του καταναλωτή, έρευνα MKT, τμηματοποίηση της αγοράς, διαχείριση προϊόντων, ανάπτυξη και διοίκηση νέων προϊόντων, καθώς και πολιτικές τιμολόγησης, διανομής, επικοινωνίας και προώθησης-προβολής προϊόντων.

    Γενικές Ικανότητες

    - Οι φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος αναζητούν βιβλιογραφικές πηγές και πληροφορίες που αφορούν σύγχρονα θέματα του μάρκετινγκ.

    - Δουλεύουν και συνεργάζονται μέσα σε ομάδες για την εκπόνηση των εργασιών/μελέτες περιπτώσεων (case studies) του μαθήματος.

    - Ζητείται από τους φοιτητές να τεκμηριώσουν τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής επισκόπησης αλλά και των συμπερασμάτων και προτάσεων που προκύπτουν από τις εργασίες τους στις μελέτες περιπτώσεων.

    - Μέσω της συζήτησης και της εμπλοκής στις διαλέξεις οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους και να παράγουν μέσω του διαλόγου την ικανότητα της ενεργητικής ακοής αλλά και της κριτικής σκέψης.

    - Οι φοιτητές εργάζονται αυτόνομα μέσα από την επίλυση quizzes και προόδων.

    - Οι φοιτητές αντιλαμβάνονται και επιδεικνύουν την απαιτούμενη κοινωνική, επαγγελματική και ηθική υπευθυνότητα και ευαισθησία της χρήσης διαφόρων εργαλείων μάρκετινγκ.

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Στόχοι

    Οι φοιτητές κατανοούν τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και εξοικειώνονται με το σύνολο των διεργασιών και λειτουργιών του αποκτώντας μία συνολική εικόνα του πεδίου εφαρμογής του.

    Περίγραμμα μαθήματος*

    Εισήγηση/ Εβδομάδα

    Θέμα εισήγησης **

    1 Η φύση του Μάρκετινγκ-Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ. Οικονομία, Κοινωνία και Μάρκετιγκ

    2 Εισαγωγή στο στρατηγικό Μάρκετινγκ. Μάρκετινγκ και Περιβάλλον

    3 Έρευνα Μάρκετινγκ

    4 Κατανοώντας τη συμπεριφορά των αγοραστών

    5 Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση

    6 Δημιουργώντας αξία για τον πελάτη μέσω του προϊόντος

    7 Κανάλια διανομής

    8 Δημιουργία αξίας μέσω της τιμολόγησης

    9 Ολοκληρωμένες επικοινωνίες Μάρκετινγκ

    10 Μάρκετινγκ υπηρεσιών

    11 Διοίκηση Πωλήσεων

    12 Σχεσιακό Μάρκετινγκ (Relationship Marketing)

    13 To μέλλον του Μάρκετινγκ

    Παρατηρήσεις:

    * Η σειρά και το περιεχόμενο των ενοτήτων ενδέχεται να υποστούν μικρές αλλαγές κατά την πορεία της διδασκαλίας του αντικειμένου.

    ** Οι φοιτητές οφείλουν να επισκέπτονται το eclass για να ενημερώνονται μέσω των ανακοινώσεων και να προμηθεύονται ηλεκτρονικά τα case studies/quizzes/προόδους που χρησιμοποιούνται στις διαλέξεις.

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση νέων τεχνολογιών (παρουσιάσεις ppt, online quizzes) χρήση εκπαιδευτικών videos), υλικό στη βάση eclass για την βελτίωση της αμεσότητας και την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος από τους φοιτητές.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    40

    Μελέτες περιπτώσεων

    30

    Quizzes/Εργαστηριακή άσκηση

    30

    Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας

    50

    Σύνολο Μαθήματος

    150 ώρες

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    Τελική γραπτή εξέταση

    Η τελική γραπτή εξέταση καλύπτει όλη την ύλη του μαθήματος (εκτός αν ανακοινωθεί κάτι διαφορετικό) και περιλαμβάνει τα εξής: Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, Σύντομες ή/και εκτενέστερες εκθέσεις (essays), μία ή και περισσότερες αναλύσεις μελέτης περιπτώσεων (case studies).

    Η βαθμολογική βαρύτητα του κάθε θέματος εξέτασης δίνεται αναλυτικά.

    Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το βαθμολογημένο γραπτό τους σε προσυμφωνημένες μέρες και ώρες και να συζητήσουν τις ενδεικνυόμενες απαντήσεις.


     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Συγγράμματα (επιλέγετε ένα εκ των τεσσάρων)

    Kotler, P. and Keller, K.L. (2017). ΜάρκετινγκΜάνατζμεντ, Κλειδάριθμος, Αθήνα.

    Perreault, W., Cannon, J., and McCarthy, E.J. (2022), Marketing: Μια ΣτρατηγικήΠροσέγγιση, εκδόσεις BROKEN HILL, Nicosia.

    Dhruv, G., and Levy, M. (2022), Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.

    Solomon, M., Marshall, G. and Stuart, E. (2020). Μάρκετινγκ, Αληθινοί Άνθρωποι, Αληθινές Επιλογές, Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί, Θεσσαλονίκη.

    Άλλα βοηθήματα προαιρετικά:

    Μάλλιαρης, Π. (2013). Εισαγωγή στο μάρκετινγκ, Δ’ έκδοση, εκδόσεις Αθ. Σταμούλη, Πειραιάς.

    Fahy, J., and Jobber, D, (2014), Αρχές Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.

    Άλλες πηγές

    Δαμουλιανού, Χ. (2008), «Στη νέα εποχή οι εταιρείες έχουν ανάγκη από ολιστικό μάρκετινγκ», Καθημερινή, https://www.kathimerini.gr/economy/business/327084/sti-nea-epochi-oi-etaireies-echoyn-anagki-apo-olistiko-marketingk/

    Ήντουνας, Κ. (2011), Έρευνα τιμολόγησης προϊόντων: Η σημασία της στρατηγικής αντιμετώπισης της τιμολογιακής στρατηγικής», MarketingWeek, https://marketingweek.gr/erevna-timologisis-proionton-i-simas/

    Νικολακοπούλου, Κ. (2020), «Έρευνα ICAP – Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Βήματα μπροστά, σε έναν μακρύ δρόμο», MarketingWeek, https://marketingweek.gr/erevna-icap-eteriki-kinoniki-efthyni-vimata-brosta-se-enan-makry-dromo/

    Παπαδάς, Κ. (2020), «Άποψη: Branding στη μετα-πανδημική εποχή», Καθημερινή, https://www.kathimerini.gr/economy/international/1085435/apopsi-branding-sti-meta-pandimiki-epochi/.

    Επιστημονικά περιοδικά

    Journal of Marketing

    Journal of Consumer Research

    Journal of Consumer Psychology

    Psychology and Marketing

    Journal of Consumer Behaviour

    Consumption, Markets, and Culture

     

     

     

    • MARKETING RESEARCH
      (ΟΔ0615)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BA

    Department
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Course Outlines

    Στόχος του μαθήματος είναι η παροχή θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών, ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την έννοια, τη σημασία, τις διαδικασίες και τα εργαλεία της έρευνας αγοράς. Το μάθημα εξετάζει θέματα όπως: εισαγωγή στην έρευνα μάρκετινγκ, δευτερογενή έρευνα, μέθοδοι συλλογής πρωτογενών στοιχείων, ποιοτική έρευνα (π.χ. συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης, προβολικές τεχνικές και τεχνικές παρατήρησης), σχεδιασμό ερωτηματολογίου, μέθοδοι δειγματοληψίας, κωδικοποίηση στοιχείων, προετοιμασία στοιχείων για ανάλυση στο SPSS, περιγραφική στατιστική, ανάλυση παραγόντων και αναφορά (report) έρευνας.

    • SALES MANAGEMENT
      (ΟΔ0518)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    BA

    Department
    DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION

    Course Outlines

    Το μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές στη διοίκηση των πωλήσεων με έμφαση στην αλληλεπίδραση μεταξύ πελάτη και επιχείρησης με σκοπό την οικονομική ανταλλαγή για την πρόσβαση στην αξία του ‘προϊόντος’. Eπίσης εξετάζει τη στρατηγική διοίκηση της διαδικασίας και των εμπλεκομένων. Οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με τις πρόσφατες πρακτικές και τεχνικές που χρησιμοποιούν οι υπεύθυνοι πωλήσεων όπως: στρατηγικό σχεδιασμό πωλήσεων, στόχοι πωλήσεων, διαδικασία πώλησης, στρατολόγηση, εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση της απόδοσης των πωλητών.

    Publications


    • Scientific Journals (12 records)

    Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

      2021

      • S. Giannikis, V. Grougiou & I. Kapoutsis (2021) The effects of entrepreneurial orientation on job stressors and the moderating role of high-performance work systems: employee perspectives from two industries, The International Journal of Human Resource Management, 32:14, 3033-3060.

        View Publication

      2020

      • Chantziaras, A., Dedoulis, E., Grougiou, V. and Leventis, S., 2020, “The impact of religiosity and corruption on CSR reporting: The case of U.S. banks”, Journal of Business Research, 109, 362-374.

        View Publication

      • Grougiou, V., Balabanis, G., and Manika, D. 2020, “Does humour influence perceptions of the ethicality of female-disparaging advertising?”, Journal of Business Ethics, 164, 1-16.

        View Publication

      2019

      • Giannikis, S., Grougiou, V. and Kapoutsis, I., 2019, “The effects of entrepreneurial orientation on job stressors and the moderating role of high-performance work systems: employee perspectives from two industries”, The International Journal of Human Resource Management, DOI: 10.1080/09585192.2019.1629983.

      2018

      • Grougiou, V., Balabanis, G., and Manika, D. 2018, “Does humour influence perceptions of the ethicality of female-disparaging advertising?”, Journal of Business Ethics, https://doi.org/10.1007/s10551-018-4032-x.

      2016

      • Grougiou, V., Dedoulis, E., and Leventis, S., 2016, “Corporate social responsibility reporting and organizational stigma: the case of “sin” industries”, Journal of Business Research, 69(2), pp.: 905-914.

      2015

      • Grougiou, V., Moschis, G., and Kapoutsis, I., 2015, “Compulsive buying: the role of earlier-in-life events and experiences”, Journal of Consumer Marketing, 32(4), pp.: 278-289.

      2014

      • Grougiou, V., Leventis, S., Dedoulis, E., and Owusu-Ansah, S. 2014, “Corporate social responsibility and earnings management in U.S. banks”, Accounting Forum, 38(3), pp.: 155-169.
      • Grougiou, V., and Moschis, G. 2014, “Antecedents of young adults’ materialistic values”, Journal of Consumer Behaviour, 14(2), pp.: 115-126.

      2011

      • Grougiou, V., and Pettigrew, S., 2011, “Senior customers’ service encounter preferences”, Journal of Service Research, 14(4), pp.: 475-488.

      2009

      • Grougiou, V., and Pettigrew, S., 2009, “Seniors’ attitudes to voicing complaints: a qualitative study”, Journal of Marketing Management, 25(9/10), pp.: 987-1001

      2003

      • Grougiou, V., and Wilson, A., 2003, “Financial service call centre: problems encountered by the grey market”, Journal of Financial Services Marketing, 7(4), pp.: 360-368
      • Conferences (23 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

        2021

        • Chantziaras, A., Dedoulis, E., Grougiou, V. and Leventis, S., 2021, The impact of labor unionization on CSR reporting, Sustainability Accounting, Management and Policy Journal, 12(2), 437-466.

        2018

        • Grougiou, V., Giannikis, S., and Andronikidis, A. (2018), The strenuous effects of innovation on service employees, paper accepted by GMC 2018 conference, Tokyo.

        2017

        • Grougiou, V., and Balabanis, G. (2017), The Role of Humour in Masking Female-Disparaging Advertising, 5th International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI) 2017, Thessaloniki.

        2014

        • Grougiou, V., Moschis, G., Kapoutsis, I. and Mathur, A. (2014), The impact of early life experiences on young adults’ compulsive buying tendencies, Association for Consumer Research, North American Conference 2014, Baltimore, USA.
        • Grougiou, V., Giannikis, S., and Anastiadis, F. (2014), Consumers’ responses to virtue and vice organic food products. Are they all the same?, paper accepted by EMAC 2014, Valencia Spain 2014.
        • Grougiou, V., and Giannikis, S. (2014), Ways to protect service employees from the strenuous effects of entrepreneurial activities, Academy of Marketing Science conference, Greece (UoM) 2014.
        • Grougiou, V., Leventis, S., Dedoulis, E., and Owusu-Ansah, S. 2014, “Corporate social responsibility and earnings management in U.S. banks”, Accounting Forum, 38(3), pp.: 155-169.
        • Grougiou, V., and Moschis, G. 2014, “Antecedents of young adults’ materialistic values”, Journal of Consumer Behaviour, 14(2), pp.: 115-126.

        2013

        • Grougiou, V., and Giannikis, S. (2013), Investigating the relationship between organizational-level entrepreneurship and employee job stress in Greek SMEs: Assessing the role of high-performance work systems, BSA Work, Employment and Society Conference 2013.
        • Grougiou, V. (2013), Critical life events, inter-customer social support and customer citizenship behaviours, Academy of Marketing Science (US) 2013, May, Monterey, San Francisco.
        • Grougiou, V., Leventis, S, and Dedoulis, E. (2013), Corporate social responsibility reporting in controversial business sectors: a struggle for legitimacy, 36th EAA Annual Congress 2013 – Paris 2013, France.

        2012

        • Grougiou, V. (2012), Cancer diagnostic tests and seniors’ behaviour, Academy of Marketing 2012 conference in Southampton University, UK.
        • Grougiou, V., Leventis, S, Dedoulis, E., and Owusu-Ansah, S. (2012), Corporate social responsibility and earnings management: The case of the banking industry, 35th EAA Annual Congress 2012 in Ljubljana, Slovenia.
        • Grougiou, V., Leventis, S, and Dedoulis, E. (2012), Voluntary disclosure of corporate social responsibility reporting: The Case of controversial industries, EMAC 2012 conference in ISCTE Business School in Lisbon, Portugal.

        2011

        • Grougiou, V., and Moschis, G. (2011), The effects of television and family on young adults’ materialist values: a life course study in Greece, AM 2011 conference in Liverpool UK.
        • Grougiou, V., and Balabanis, G. (2011), Gender disparaging advertising: can irony make them more acceptable?, 40th EMAC 2011 conference at the Faculty of Economics, University of Ljubljana.
        • Grougiou, V., and Pettigrew, S., 2011, “Senior customers’ service encounter preferences”, Journal of Service Research, 14(4), pp.: 475-488.

        2010

        • Grougiou, V., and Lampadari, F., (2010), Can a financial crisis shake consumers’ spending patterns? Some Greek evidence, 3rd Euromed conference, Euromed Academy of Business, 4-5 November, 2010, Nicosia, Cyprus.

        2009

        • Grougiou, V., and Pettigrew, S. (2009), Senior customers’ service encounter preferences, 2nd BIC Biennial 2009 Conference, November, Thessaloniki, Greece.
        • Grougiou, V. (2009), Seniors' attitude towards voiced complaints: a qualitative study, Academy of Marketing 2009 Conference, July, Leeds, UK.
        • Grougiou, V., and Pettigrew, S., 2009, “Seniors’ attitudes to voicing complaints: a qualitative study”, Journal of Marketing Management, 25(9/10), pp.: 987-1001

        2005

        • Grougiou, V., and Wilson, A. (2005), The role of employee’s age in senior customers’ satisfaction with the service encounter: a phenomenological study, Macromarketing 2005 Conference, June, Thessaloniki, Greece.

        2003

        • Grougiou, V., and Wilson, A. (2003), The mismatch between the growth in call centres and the needs of the grey market, EMAC 2003 Conference, May, Glasgow, Scotland.
        Wheelchair Blue
        Accessibility Tools
        Fonts PlusIncrease Text
        Fonts MinusDecrease Text
        ContrastHigh Contrast
        GrayscaleGrayscale
        Readable FontReadable Font