Νέα


Συμμετοχή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην απολογιστική συνάντηση εργασίας στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του έργου Erasmus+ MONGWBL “Work-based learning for higher education system in Mongolia towards better employability of university graduates”

 

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της τελευταίας και απολογιστικής συνάντησης / ημερίδας από τις 5 έως τις 6 Οκτωβρίου 2023 στην πρωτεύυουσα Ουλανμπατόρ της Μογγολίας παρουσία του Πρύτανη Καθηγητή Σ.Δ.Κατρανίδη, του Αντιπρύτανη Εξωστρέφειας και Διεθνών Σχέσεων Καθηγητή Α. Χατζηγεωργίου και την συντονίστρια Τ. Νέσκοβιτς του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και των λοιπών εταίρων του έργου Erasmus+ με το ακρωνύμιο MONGWBL. Στην συνάντηση πήραν μέρος συνολικά περίπου 150 συμμετέχοντες μεταξύ των οποίων η Υπουργός Παιδείας και Επιστημών της Μογγολίας κ. L. Enkh-Amgalan, η Α.Ε. Πρέσβειρα Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Μογγολία κ. Axelle Nicaise, ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Μογγολία κ. U. Weber, ο επικεφαλής Τμήματος συνεργασίας και ανάπτυξης της Πρεσβείας της Γερμανίας, καθώς και εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και Επιστημών της Μογγολίας, επιχειρηματίες, καθώς και οι εκπρόσωποι από τα ΑΕΙ-εταίρους του έργου, το Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Νομικής του Βερολίνου, το Πανεπιστήμιο Τρανσιλβανίας στην Ρουμανία, και το Πανεπιστήμιο Lumiere Lyon 2 της Γαλλίας.

 

Όπως προέκυψε και από τις παρουσιάσεις και εισηγήσεις των ομιλητών η επιτυχημένη συνεργασία των εταίρων και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τα παραδοτέα του έργου που είχε ως βασικό αντικείμενο την εισαγωγή και εφαρμογή της πρακτικής άσκησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Μογγολίας ως εργαλείο βελτίωσης ένταξης αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην αγορά εργασίας αποτελούν βασικό εργαλείο προόδου για το Υπουργείο Παιδείας της Μογγολίας και συμβάλλουν συμαντικά στην εξασφάλιση θέσεων εργασίας για τους αποφοίτους ΑΕΙ της χώρας. Οι εκπρόσωποι των ΑΕΙ της Μογγολίας ανέφεραν στις εισηγήσεις τους την σημασία της μελέτης, της υιοθέτησης και προσαρμογής καλών πρακτικών από τους Ευρωπαίους εκπροσώπους ΑΕΙ στο δικό τους εκπαιδευτικό σύστημα με αξιοσημειώτα θετικά αποτελέσματα.

 

Σημαντική ήταν και η κατάθεση από αποφοίτους Μογγολικών Πανεπιστημίων οι οποίοι αποτελούν επιτυχημένα παραδείγματα της αποτελεσματικότητας εφαρμογής της πρακτικής άσκησης και πως αυτή συνέβαλλε στην άμεση αφομοίωσή τους από την αγορά εργασίας.  Από τα πορίσματα του συνολικού έργου έγινε φανερό ότι ο συνδυασμός του θεωρητικού υπόβαθρου και  των πρακτικών δεξιοτήτων αποτελούν βασική μέριμνα του εκπαιδευτικού συστήματος όλων των ΑΕΙ και αποσκοπεί στην γεφύρωση του χάσματος που προκύπτει μεταξύ του φοιτικού κοινού που αποφοιτεί από τα ΑΕΙ και τις απαιτήσεις για αυξημένες δεξιότητες της σύγχρονης αγορά εργασίας. όσο το δυνατό καλύτερη προετοιμασία του εργατικού δυναμικού του αύριο

 

Παράλληλα με τις εργασίες της συνάντησης οι εκπρόσωποι των Ευρωπαϊκών ΑΕΙ είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην πόλη Ουλάνμπατορ καθώς και σε κοντινή ιστορική περιοχή του "Kharkorin και το Μοναστήρι Erdenezuu"  και να ενημερωθούν για τα ήθη και έθιμα και την πολιτιστική κληρονομία της Μογγολίας από ανώτατους εκπρόσωπους Ενώσεων και φορέων στον κλάδο του τουρισμού της χώρας.

 

Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό από την συνάντηση.

 

https://mongwbl.mn/news?id=78

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064205166468

 

Εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο «Εκπαίδευση μέσω πρακτικής άσκησης» οργανώθηκε στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο πλαίσιο του έργου Erasmus+MONGWBL “Work-based learning for higher education system in Mongolia towards better employability of university graduates

Στις 12,13 και 14 Ιουνίου 2023 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα την εφαρμογή της πρακτικής άσκησης για την βελτίωση της επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Μογγολίας.

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ένα από 4 Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια εταίρους τα οποία συμμετέχουν στο έργο υποδέχτηκε στους χώρους του 50 περίπου εκπροσώπους από ΑΕΙ της Μογγολίας, φορείς και οργανισμούς καθώς και εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας και Έρευνας της Μογγολίας, προκειμένου να ενημερωθούν δια ζώσης για τις καλές πρακτικές εφαρμογής προγραμμάτων πρακτικής άσκησης στο φοιτητικό κοινό και τους τρόπους που αυτές συνετέλεσαν στη βελτίωση της ομαλής ένταξής τους στην αγορά εργασίας.

 

Την έναρξη των εργασιών του σεμιναρίου κήρυξε ο Αντιπρύτανης και επιστημονικά υπεύθυνος του έργου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Καθηγητής Δ. Κυρκιλής και αντίστοιχα η Πρύτανης του Πανεπιστημίου Otgontenger, το οποίο και συντονίζει το συνολικό έργο. Από την πλευρά του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έγιναν παρουσιάσεις-εισηγήσεις μεταξύ άλλων από:, τον καθηγητή του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και μέλος της ομάδας εργασίας του έργου κ. Λ. Χατζηθωμά σχετικά με την εφαρμογή της πρακτικής άσκησης και τυχόν προκλήσεις στον τομέα του τουρισμού, την καθηγήτρια του Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Σ. Μαυρογένη, η οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα εφαρμογής και ανάπτυξης προγραμμάτων για την ενίσχυση του πολιτιστικού τουρισμού και εκπαίδευσης των φοιτητών, και την υπεύθυνη του Γραφείου Διασύνδεσης και την κ. Σ. Παναγιωτίδου σχετικά με την σημασία των πρόσθετων δεξιοτήτων στους αποφοίτους με βάση τους δείκτες KPI. Στο τριήμερο σεμινάριο συμμετείχαν με σύντομες παρουσίασεις και εκπρόσωποι δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, οργανισμών της τοπικής κοινωνίας καθώς και εκπρόσωποι επιχειρήσεων και ομίλων στον χώρου του τουρισμού και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Σημαντική ήταν και η συμμετοχή αποφοίτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, οι οποίοι μίλησαν με ενθουσιασμό για τη εμπειρία τους από το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης και πως αυτό συνετέλεσε ουσιαστικά στην άμεση και επιτυχημένη ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Την τελευταία μέρα του σεμιναρίου τον λόγο πήραν οι εκπρόσωποι των λοιπών Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων του Βερολίνου, της Λυόν και της Τρανσιλβανίας, οι οποίοι παρουσίασαν νέες δυνατότητες διαπανεπιστημιακής συνεργασίας μέσω από την ενίσχυση προώθησης του πολιτιστικού τουρισμού ως εργαλείο ενδυνάμωσης των αποφοίτων που επιθυμούν να ενταχθούν στον τομέα του τουρισμού και παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Οι εργασίες του σεμιναρίου ολοκληρώθηκαν με την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Πανεπιστημίου Otgontenger σε ιδρυματικό επίπεδο αλλά και ξεχωριστό σύμφωνο συνεργασίας στο πλαίσιο της δράσης Διεθνούς ΚΙνητικότητας ΚΑ171/Erasmus.

Κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στην Θεσσαλονίκη οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στους χώρους του Πανεπιστημίου και να ενημερωθούν για τις δράσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρονται στο φοιτητικό κοινό, καθώς και να επισκεφθούν το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και να ενημερωθούν από επαγγελματία ξεναγό για την νεώτερη και σύγχρονη ιστορία της πόλης.

Επισυνάπτεται σχετικό φωτογραφικό υλικό καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα του σεμιναρίου.

https://www.uom.gr/13952-diplo-mnhmonio-synergasias-toy-panepisthmioy-makedonias-me-to-panepisthmio-otgontenger-ths-moggolias

-------------------------------------------------------------------------------------------

Greek Diaspora Fellowship Program Now Accepting Applications


Applications are being accepted now through
July 31, 2019 at 11:59 PM EDT or August 1, 2019 6:59 AM EEST
for the Cycle 3 competition of the 
Greek Diaspora Fellowship Program (GDFP) 

 

  • Accredited universities in Greece can submit a project request online to host a scholar.
  • Scholars born in Greece or Cyprus, or who hold Greek or Cypriot citizenship, who live in the United States, Canada, Australia, South Africa or New Zealand; and who work in an accredited college or university in one of those countries, can apply online to be placed on a roster of available candidates for a fellowship. Scholars must hold a terminal degree in their field and may hold any academic rank.

 

 Links to the Greek host institution project request application, scholar roster application and guidelines are posted on the GDFP website. Selection decisions for Cycle 3 will be made in November 2019; project visits can begin as early as January 2020 and must be completed by January 20, 2021.

 For more information, please register for one of the How to Apply Webinars:

For Hosts*

For Potential Fellows

Monday, May 6, 9am EDT/4pm EEST
 

Friday, May 3, 10am EDT/5pm EEST
 

Wednesday, June 5, 8am EDT/3pm EEST

Wednesday, May 8, 4:00pm EDT/11pm EEST
 

*Potential host and fellow applicants can attend any of the informational sessions; however, content will focus more on the indicated group.
After the webinars, we will post a recording on our YouTube Channel.

 

Activities: Greek host institutions can request that the scholar participate in projects in curriculum co-development, collaborative research and/or graduate or undergraduate student research mentoring and teaching. The following types of fellowships are available: 

  • All-Discipline Fellowships
    Open to project requests from all disciplines in each competition cycle.
  •  Multi-Institutional Fellowships
    With this type of fellowship, fellows can visit multiple institutions. Hosting institutions must collaborate on the Project Request. Project requests are specifically encouraged that demonstrate collaboration between AEIs and ATEIs. Collaborations between universities and research organizations are also an option with the multi-institutional fellowship.  Please contact GreekDiaspora@iie.org if you plan to apply for this type of fellowship.
  • Cohort Fellowships
    Two or more Fellows collaborate on a single project. Please contact GreekDiaspora@iie.org if you plan to apply for this type of fellowship.
  • Flexible Fellowship
    With this option, fellows visit the institution twice. The host university of fellow’s university must cover cost of second airfare. If you are interested in this option, please email GreekDiaspora@iie.org.

Process:  Prospective Greek host institutions and fellows (scholars) can cooperate in designing a project that the institution submits. An institution may, but is not required to, name a proposed scholar in a project request. Both the proposed scholar and the project request are subject to evaluation by a review committee and approval by the program Advisory Council.

Scholars apply online to join the roster. The Institute of International Education (IIE) maintains and searches the roster for a possible match, according to the discipline specializations, expertise, activities and objectives described in a project request.
 
Fellowship:  Projects can be conducted in the African host country for 14-90 days. For the fellowship, the Greek Diaspora Fellow will receive:

  • $150/day stipend
  • project materials allowance
  • visa costs (when required)
  • supplemental health insurance coverage
  • round-trip international air travel and ground transportation costs to and from home airport.

IIE manages the fellowships and payments to fellows.

For more information on the fellowship program and application process, as well as the projects of current fellows, please visit our website and our communities on Facebook and Twitter.  Download a program flyer to share information regarding the program.

 Please contact:
Greek Diaspora Fellowship Program (GDFP)
Institute of International Education (IIE)
Email: GreekDiaspora@iie.org
https://www.iie.org/greekdiaspora
Facebook: GreekDiasporaFPTwitter: @GreekDiasporaFP
IIE • The Power of International Education

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font