Χρηματοδοτούμενα Έργα
PROJECTS SINCE 2017
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ
ΑΠΟ ΤΟ 2017 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
A. Μέλη του Τμήματος ΕΚΠ είναι Project Leaders
PROJECT TITLE ACRONYM / Website |
PROGRAM |
PROJECT COORDINATOR |
SCIENTIFICAL RESPONSIBLE |
DURATION |
|
Studying the mobility of individuals with blindness and the effects of an audio-haptic memory game BLindS-Mobility |
ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | Ελένη Κουστριάβα |
2022- 2025 |
|
Autism Inclusion in Distance Learning - Autism-IncluDi |
Erasmus+ KA220(HED) Partnerships for cooperation and exchanges of practices | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | Νικόλαος Φαχαντίδης |
2022- 2024 |
|
Κατασκευή Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας για την Αποτύπωση της Αναγνώρισης Προηγούμενης Μη Τυπικής και Άτυπης Γνώσης στην Ελλάδα – Έρευνα Καταγραφής και Μελέτης δείγματος ενηλίκων συμμετεχόντων και ενδιαφερομένων φορέων: Ανάλυση Συμπερασμάτων και Προτάσεις Πολιτικής» - |
Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές-κύκλος Β - ΕΣΠΑ "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014- 2020" |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | Σταμπουλής Μιλτιάδης |
2019- 2022 |
|
Holistic approach to accessible higher education HEDforALL |
Εrasmus+ KA220(HED) Partnerships for cooperation and exchanges of practices | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος |
2021- 2024 |
|
School Social Support for Students with Disabilities 4StuDi |
Erasmus+ KA201, Strategic Partnerships for School Education |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος |
2020- 2023 |
|
Including Students with Impairments in Distance Education InSIDE |
Erasmus+ KA2 CBHE |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Ελένη Κουστριάβα |
2019- 2022 |
|
FAST HEROES112 |
Boehringer-ingelheim Gmbh & Angels Initiative |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Πρώιου Χαρίκλεια |
2019- 2021 |
|
Vocational training on communication and teaching approaches in Autism Spectrum Disorders Train-ASD |
ERASMUS+ KA2 VET |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Συριοπούλου Χριστίνα |
2018- 2020 |
|
Support of social care interventions for the students of university of Macedonia
|
ΕΣΠΑ: Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος |
2018- 2022 |
|
Access of persons with disability in cultural heritage
|
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙA-ΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Κεντρική Μακεδονία» 2014-2020 |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, “Εργαστήριο Προσβασιμότητας και Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία” |
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος |
2018- 2020 |
|
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΓΕΤ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2016-2017 (Ως επιβράβευση συμμετοχής σε ανταγωνιστικά προγράμματα της Ε.Ε. ) του έργου "Improved Children Auditory REhabilitation- Speech processing cues in children with hearing impairment (iCARE)-FP7-PEOPLE-2013- ITN-607139» |
ΓΓΕΤ Matching Funds, 2016-2017 |
University of Macedonia | Areti Okalidou | 2018 | |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΓΕΤ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2014-2016 (Ως επιβράβευση συμμετοχής σε ανταγωνιστικά προγράμματα της Ε.Ε. ) του έργου "Improved Children Auditory REhabilitation- Speech processing cues in children with hearing impairment (iCARE)-FP7-PEOPLE-2013- ITN-607139» |
ΓΓΕΤ Matching Funds, 2014-2016 |
University of Macedonia | Areti Okalidou | 2017 | |
Trans2Work |
ERASMUS+ KA2 CBHE |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Καρτασίδου Λευκοθέα |
2014- 2018 |
|
Specification of symbols used on audio-tactile maps for individuals with blindness AT-MAPS |
(LLP) – KA3-ICT MULTILATERAL PROJECTS |
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας |
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος |
2014- 2017 |
Β. Μέλη του Τμήματος ΕΚΠ είναι συνεργάτες
PROJECT TITLE ACRONYM / Website |
PROGRAM |
PROJECT COORDINATOR |
SCIENTIFICAL RESPONSIBLE |
DURATION |
|
Artificial Intelligence based Robotics AiRobo |
Erasmus+ KA220-HED
Cooperation partnerships in higher education |
West University of Timişoara | Φαχαντίδης Νικόλαος |
2023- 2026 |
|
Advance iNclusion for Students With disabilities on higher Education in Rwanda ANSWER |
Erasmus+ KA2 CBHE | University of Alicante | Lefkothea Kartasidou |
2023- 2026 |
|
Special Education STEAM Academy, 101056159 — SpicE — ERASMUS-EDU-2021-PEX-TEACH-ACA SPICE |
Erasmus+ programme, Partnerships for excellence, Teacher Academies |
Hellenic Open University | Ioannis Agaliotis |
2022- 2025 |
|
Integrated framework for the management of natural hazards based on Civil Protection VOLUnteers towards reinforcing cross-border readiness, prevention, response and improvement of resilience VOLUnteeer |
INTERREG IPA CBC Greece - the Republic of North Macedonia 2014-2022 |
Network Operational Support-Education of the Volunteers Associations | Staboulis Miltiadis |
2022- 2023 |
|
Reinforce Social Entrepreneurial Spirit through setting up Innovative Support Structures in the cross-border Territory Social Forces |
The Cooperation Programme INTERREG V-A "Greece-Bulgaria 2014-2020 |
REGIONAL DEVELOPMENT AGENCY OF RODOPI S.A | Staboulis Miltiadis |
2017- 2021 |
|
Το Διαδίκτυο του Πολιτισμού - Ενσωματώνοντας Τεχνολογία RFID στο Μουσείο CultureID |
ΕΡΕΥΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Β ΚΥΚΛΟΣ- ΕΠΑνΕΚ 2014-2020 |
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | Φαχαντίδης Νικόλαος |
2020- 2023 |
|
Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο: Δημιουργώντας Κόμβους Έρευνας & Καινοτομίας για τον Επστημονικό και Γλωσσικό Ακαδημαϊκό Γραμματισμό στη Βασική Εκπαίδευση ΕΛεΦυΣ |
ΕΛΙΔΕΚ 3η Προκήρυξη Δράσης: «Επιστήμη και Κοινωνία» - «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» |
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης | Λεύκος Ιωάννης |
2021- 2023 |
|
Εmpowering children to act as cultural diplomats for a robust and resilient Europe
EURODIPLOMATS |
Erasmus+ KA227 SCH |
UNIVERSITY OF NICOSIA |
Λεύκος Ιωάννης |
2021- 2023 |
|
Congnitive Resources for Toddless - Teens and Experts CORTTEX |
Erasmus + KA2 VET |
University of Bucharest | Συριοπούλου - Δελλή Χριστίνα |
2020- 2022 |
|
Autism Play Therapy for Movement |
Erasmus SPORTS |
University of Bucharest | Συριοπούλου - Δελλή Χριστίνα |
2020 - 2022 |
|
Enabling Students With Neurodiversity ENTENDER |
Erasmus+ KA2- CBHE |
COVENTRY UNIVERSITY (UK) | Λευκοθέα Καρτασίδου |
2020- 2021 |
|
Promoting Accessibility of students with disability to Higher Education in Cuba and Dominican Republic ACCESS |
Erasmus+ KA2- CBHE |
University of Alicante (SP) | Λευκοθέα Καρτασίδου |
2020- 2022 |
|
Science Technology Innovation Mathematics Engineering for the Young STIMEY |
HΟRIZON 2020 H2020-SEAC-2015-1-709515 |
Cadith University | Φαχαντίδης Νικόλαος |
2016- 2021 |
|
Developing Virtual Reality Resources Introducing Technology Tools for Children with Autism Spectrum Disorder to SEN Teaching Undergraduates Able with Tech Tools
|
Erasmus+ ΚΑ2 Strategic Partnerships | DUZCE UNIVERSITY (TR) | Λευκοθέα Καρτασίδου |
2019- 2020 |
|
Enhancing Digital Skills of Hard-to-Reach Adults for Better Life Chances OURDIGISPACE |
Erasmus+ ΚΑ2 Strategic Partnerships |
Ministry of Education, Directorate of Lifelong Learning, Ankara, Turkey |
Βασίλης Δαγδιλέλης |
2019- 2021 |
|
Integration of Experiential Learning and Virtual Reality on Gifted Education VR4GIFTED
|
Erasmus+ ΚΑ2 Strategic Partnerships |
CANAKKALE ONSEKIZ MART UNIVERSITESI |
Αγαλιώτης Ιωάννης |
2018- 2020 |
|
PACES |
ERASMUS+ KA2 CBHE |
Coventry University |
Καρτασίδου Λευκοθέα |
2017- 2020 |
|
ReinFORCE SOCIAL Entrepreneurial Spirit through setting up Innovative Support Structures in the crossborder Territory SOCIAL FORCES |
Interreg V –A Greece-Bulgaria 2014-2020 |
Αναπτυξιακή Ροδόπης ΑΑΕ ΟΤΑ |
Μιλτιάδης Σταμπουλής |
2017- 2019 |
|
Improving Children’s Auditory Rehabilitation (iCARE): Speech processing cues in children with hearing -impairment iCARE |
FP7- PEOPLE - 2013 - ITN - 607139 | Katholieke Universiteit Leuven | Areti Okalidou |
2014- 2017 |