Κολωνιάρη Γεωργία
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Επίκουρη Καθηγήτρια, Διδακτικό Προσωπικό (Π.Μ.Σ. στην Τεχνητή Νοημοσύνη και Αναλυτική Δεδομένων)
Γνωστικό Αντικείμενο
"Δομές και Βάσεις Δεδομένων"
Βιογραφικό
Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
- Πτυχίο του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2001)
- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2003)
- Διδακτορικό Δίπλωμα του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2009)
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- Διαχείριση χρονικής πληροφορίας σε κοινωνικά δίκτυα
- Διαχείριση δεδομένων σε συστήματα ομότιμων
- Κατανεμημένη επεξεργασία XML εγγράφων
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΟ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
(AIE701)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AIE701 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ζ |
||||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΟ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
||||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||||
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί: |
|||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||||
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών |
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|||||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση λογισμικών ανοιχτού κώδικα (Mondrian Pentaho, PALO, Weka, R, Orange, RapidMiner, Gephi) για την επίδειξη και πρακτική εξάσκηση των τεχνικών OLAP καθώς και των αλγορίθμων εξόρυξης γνώσης από δεδομένα. |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
||||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Tan Pang - Ning, Steinback Michael, Kumar Vipin, “Εισαγωγή στην εξόρυξη δεδομένων”, (επιμέλεια Βερύκιος Βασίλειος), Τζιόλα, 2018. Anand Rajaraman, Jeffrey David Ullman, Jure Leskovec, "Εξόρυξη από Μεγάλα Σύνολα Δεδομένων", Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2020. Mohammed J. Zaki, Wagner Meira Jr., “Εξόρυξη και Ανάλυση Δεδομένων: Βασικές Έννοιες και Αλγόριθμοι”, Κλειδάριθμος ΕΠΕ, 2017. Επιπλέον Βιβλιογραφία : - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - TKDE – IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering - Journal of Knowledge Management - TKDD – ACM Transactions on Knowledge Discovery From Data - VLDB – The Vldb Journal - Sigkdd Explorations - Journal of Knowledge Management - KAIS – Knowledge and Information Systems |
- ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
(AIE702)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AIE702 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ζ |
||||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ |
||||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ, ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
||||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Το εργαλείο RapidMiner για την επεξεργασία δεδομένων κειμένου. Το εργαλείο Gephi για την ανάλυση και οπτικοποίηση κοινωνικών δικτύων και γράφων. |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
||||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: - Manning, Christopher D.; Raghavan, Prabhakar; Schutze, Hinrich. Εισαγωγή στην Ανάκτηση Πληροφοριών. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2012. - Baeza-Yates, Ricardo; Ribeiro-Neto, Berthier. Ανάκτηση Πληροφορίας, 2η Έκδοση. Εκδόσεις Τζιόλα, 2014. - Langiville, Amy; Meyer, Carl. Η επιστήμη των μεθόδων κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. ΙΤΕ-Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2010. - Παπαδόπουλος, Απόστολος. Ανάκτηση Πληροφορίας. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Συγγράμματα και Βοηθήματα- Αποθετήριο «Κάλλιπος», 2016 - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - ACM Transactions on Information Systems (TOIS) (https://tois.acm.org/) - Information Retrieval Journal (https://link.springer.com/journal/10791) - International Journal of Information Retrieval Research (IJIRR) (https://www.igi-global.com/journal/international-journal-information-retrieval-research/1178) - Information Processing Management (https://www.journals.elsevier.com/information-processing-and-management/) - Information Processing Letters (https://www.journals.elsevier.com/information-processing-letters) |
- ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΞΟΡΥΞΗ ΓΝΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΟ
(AIDA204)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
ΜΤΝΑΔ
Τμήμα
Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Περιγραφή
Τίτλος |
Aνάλυση Δικτύων και Εξόρυξη Γνώσης από τον Παγκόσμιο Ιστό (Network Analysis and Web Mining) |
Στόχοι |
Στόχος είναι η μελέτη, ανάλυση και εξόρυξη γνώσης από τον παγκόσμιο ιστό αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα. Το μάθημα θα κινηθεί σε δύο άξονες την ανάλυση δικτύων και την εξόρυξη γνώσης από το web. Ο πρώτος άξονας εστιάζεται στη μέτρηση, ανάλυση και απεικόνιση των σχέσεων και των ροών ανάμεσα στις οντότητες που συμμετέχουν σε ένα δίκτυο με έμφαση στις ιδιότητες και εφαρμογές στον παγκόσμιο ιστό και τα κοινωνικά δίκτυα. Στο πλαίσιο της εξόρυξης γνώσης από τον ιστό, θα γίνει μελέτη μεθόδων και εργαλείων για την εξόρυξη γνώσης τόσο από το περιεχόμενο, τη δομή αλλά και τα δεδομένα χρήσης του παγκόσμιου ιστού με έμφαση στην διαχείριση μη σχεσιακών δεδομένων, όπως ήμι-δομημένα με μορφή γραφημάτων ή και αδόμητα όπως το κείμενο. |
Δεξιότητες |
Χρήση εργαλείων εξόρυξης γνώσης από δεδομένα και ανάλυσης δεδομένων όπως Python (NetworkX) και Rapidminer, και εργαλείων διαχείρισης και οπτικοποίησης γραφημάτων όπως Neo4j , Pajekκαι Gephi. |
Προαπαιτήσεις |
- |
Πώς θα καλυφτούν οι προαπαιτήσεις |
Θα δοθεί βιβλιογραφία στα πλαίσια του μαθήματος, και θα υπάρξει επίβλεψη/καθοδήγηση από τον διδάσκοντα. |
Περιεχόμενο μαθήματος |
Η αρχιτεκτονική του ιστού, Εκκεντρικότητα και άλλες μετρικές δικτύων, Ομοφιλία και εντοπισμός κοινοτήτων, Ανάλυση συνδέσμων και αναζήτηση στον παγκόσμιο ιστό, Σχηματισμός, εξέλιξη κοινωνικών δικτύων και πρόβλεψη συνδέσεων, Επιρροή και διάχυση πληροφορίας, Οπτικοποίηση κοινωνικών δικτύων, Εξόρυξη κειμένου, Εξόρυξη γνώμης, Εξόρυξη από δεδομένα χρήσης στον παγκόσμιο ιστό , Διαφήμιση στον ιστό, Συστήματα συστάσεων |
Προτεινόμενα βιβλία |
David Easley, Jon Kleinberg, “Networks, Crowds, and Markets -Reasoning about a Highly Connected World”, Cambridge University Press, 2010. Bing Liu, “Web Data Mining - Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data”, Springer 2011. Jure Leskovec, Anand Rajaraman, Jeff Ullman, “Mining of Massive Datasets”, 2nd Edition, Cambridge University Press, 2014. Steve Borgatti, Martin Everett and Jeff Johnson, “Analyzing Social Networks”, 2nd Edition, Sage, 2018. Mohammed Zuhair Al-Taie, Seifedine Kadry, “Python for Graph and Network Analysis”, Springer, 2017. Dmitry Zinoviev, “Complex Network Analysis in Python: Recognize - Construct - Visualize - Analyze – Interpret”, Pragmatic Bookshelf , 2018. |
Μέθοδοι αξιολόγησης |
Εργασίες & τελική γραπτή εξέταση |
Ιστοσελίδα μαθήματος |
Το μάθημα θα φιλοξενηθεί στο http://compus.uom.gr |
- ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
(AIC202)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AIC202 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β |
||||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
||||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||||
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί: |
|||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||||
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών |
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|||||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Open Source DBMS MySQL, PostgreSQL, CASE tool MySQLWorkbench, DB administration tool and client DBeaver, Oracle XE, Dia Diagram Editor. |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
- Γραπτή Εξέταση στο τέλος του εξαμήνου που περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων, δοκιμασία πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης. |
||||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: - Ramakrishnan Raghu, Gehrke Joahannes. Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων, 3η Έκδοση. Εκδ. Τζιόλα, 2012. - Connoly Thomas, Begg Carolyn E.. Βάσεις δεδομένων Α΄ Τόμος. Μια Πρακτική Προσέγγιση στο Σχεδιασμό, την Υλοποίηση και την Διαχείριση Συστημάτων Βάσεων Δεδομένων. Εκδ. Γκιούρδα, 2008. - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - The International Journal on Very Large Data Bases (VLDB Journal) (https://link.springer.com/journal/778) - ACM Transactions on Database Systems (TODS) (https://tods.acm.org/) - International Journal of Database Management Systems (IJDMS) (http://airccse.org/journal/ijdms/ijdms.html) |
- ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΝΕΦΟΣ
(SD0202)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
MAI
Τμήμα
Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Περιγραφή
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
(AIC205)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AIC205 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β |
||||||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
||||||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ |
||||||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
– Ολοκληρωμένο περιβάλλον προγραμματισμού ( Code::Blocks, ανοικτού κώδικα λογισμικό), gcc compiler |
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
||||||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: - Νικόλαος Μισυρλής. Δομές Δεδομένων με C. Εκδ. ΕΚΠΑ, 2008. - Μποζάνης Παναγιώτης Δ.. Δομές Δεδομένων, 2η Έκδοση. Εκδ. Τζιόλα, 2016. - Bruno R. Preiss, Επιστ. Επιμ. Κώστας Κοντογιάννης. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι με Αντικειμενοστρεφή Σχεδιαστικά Μορφήματα στη C++. Εκδ. Πεδίο, 2016. - Sahnii Sartaj. Δομές δεδομένων, αλγόριθμοι και εφαρμογές C++. Εκδ. Τζιόλα, 2004. - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - ACM Transactions on Computer Systems - Algorithms - Journal of Graph Algorithms and Applications - Theoretical Computer Science - Journal of Discrete Algorithms |
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
(MLI0103)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
ΜΔΠ
Τμήμα
Δ.Π.Μ.Σ. ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Περιγραφή
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
- ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
(CSC502)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
CSC502 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ε |
||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ |
||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί: |
|||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών |
|||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Επίδειξη λογισμικών για την κατανόηση των B+trees (εκπαιδευτικό λογισμικό που |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: - Ramakrishnan Raghu, Gehrke Joahannes. Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων, 3η Έκδοση. Εκδ. Τζιόλα, 2012. GARCIA-MOLINA, ULLMAN, WIDOM. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - ΤΟΜΟΣ ΙΙ, Έκδοση 1η, 2011, ISBN: 978-960-524-311-1, Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας-Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης Elmasri Ramez, Navathe Shamkant B. Θεμελιώδεις Αρχές Συστημάτων Βάσεων Δεδομένων, 7η Έκδοση Αναθεωρημένη, 2016, ISBN: 978-960-531-343-2, ΔΙΑΥΛΟΣ Α.Ε. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: - The International Journal on Very Large Data Bases (VLDB Journal) (https://link.springer.com/journal/778) - ACM Transactions on Database Systems (TODS) (https://tods.acm.org/) - International Journal of Database Management Systems (IJDMS) (http://airccse.org/journal/ijdms/ijdms.html) |
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΝΕΦΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΟ
(BC0109)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
MAI
Τμήμα
Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Περιγραφή
Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη
Δημοσιεύσεις
- Βιβλία (3 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2019
- A. Karakasidis and G. Koloniari. 2019. Private entity resolution for big data on Apache Spark using multiple phonetic codes. Big Data Recommender Systems-Volume 1: Algorithms, Architectures, Big Data, Security and Trust, 283-301.
- G. Koloniari and A. Sifaleras. 2019. Game-Theoretic Approaches in Cloud and P2P Networks: Issues and Challenges. Operational Research in the Digital Era – ICT Challenges. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham
2017
- G. Koloniari, P. Lionakis and K. Stefanidis. 2017. Social Search and Querying. In: Alhajj R., Rokne J. (eds) Encyclopedia of Social Network Analysis and Mining. Springer, New York, NY.
- Επιστημονικά Περιοδικά (6 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2022
- D. Sarakatsianou and G. Koloniari. 2022. Developing a Metadata Standard fro Orthodox Christian Canon Law Description: OrthoCCL Metadata Version 1.0. Journal of Religious & Theological Information
2020
- N, Sachependeris, G. Koloniari and A. Karakasidis. 2020. COTILES: Leveraging Content and Structure for Evolutionary Community Detection. Transactions on Large-Scale Data- and Knowledge-Centered Systems XLV:56-84.
2012
- G. Koloniari and E. Pitoura. A Game-Theoretic Approach to the Formation of Clustered Overlay Networks. IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems, Vol.:23(4), p. 589-597, 2012.
2009
- G. Koloniari and E. Pitoura. A Recall-Based Cluster Formation Game in Peer-to-Peer Systems. 35th International Conference on Very Large Data Bases, Proceedings of the VLDB Endowment (PVLDB), Vol.:2(1), p. 455-466, 2009.
2005
- G. Koloniari and E. Pitoura. Peer-to-Peer Management of XML Data: Issues and Research Challenges. Sigmod Record, Vol.:34(2), p. 6-17, 2005.
2004
- G. Koloniari and E. Pitoura. Filters for XML-based Service Discovery in Pervasive Computing. Computer Journal, Special Issue on Mobile and Pervasive Computing, Vol.:47(4), p. 461-474, 2004.
- Συνέδρια (30 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2023
- E. Tsoukanara, G. Koloniari and E. Pitoura. 2023. GraphTempo:An aggregation framework for evolving graphs. Proceedings of the 26th International Conference on Extending Database Technology (EDBT).
2021
- E. Tsoukanara, G. Koloniari, E. Pitoura. 2021. Should I Stay or Should I Go: Predicting Changes in Cluster Membership. Web and Big Data. APWeb-WAIM 2021 International Workshops. Communications in Computer and Information Science, vol 1505. Springer, Singapore.
2020
- A. Pentelas, A. Sifaleras and G. Koloniari. 2020. A Reduced Variable Neighborhood Search Approach for Feature Selection in Cancer Classification. In: Benmansour, R., Sifaleras, A., Mladenović, N. (eds) Variable Neighborhood Search. ICVNS 2019. Lecture Notes in Computer Science(), vol 12010. Springer, Cham.
2019
- N. Sachpenderis, A. Karakasidis, and G. Koloniari. 2019. Structure and Content based Community Detection in Evolving Social Networks. In Proceedings of the 11th International Conference on Management of Digital EcoSystems (MEDES '19). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 1–8.
- G. Koloniari, G. Evangelidis, N. Sachpenderis and I. Milonas. 2019. A Framework for Predicting Community Behavior in Evolving Social Networks. In Proceedings of the 9th Balkan Conference on Informatics (BCI'19), ACM, New York, NY, USA, Article 18, 4 pages.
2018
- A. Karakasidis and G. Koloniari. 2018. Phonetics-Based Parallel Privacy Preserving Record Linkage. In: Advances on P2P, Parallel, Grid, Cloud and Internet Computing. 3PGCIC 2017. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, vol 13. Springer, Cham.
- K. Stavridis, G. Koloniari and E. Keramopoulos. 2018 South-Eastern European Design Automation, Computer Engineering, Computer Networks and Society Media Conference (SEEDA_CECNSM), IEEE, pp. 1-6.
- N. Sachpenderis and G. Koloniari. 2018. Determining Interesting Communities in Evolving Social Networks. Proceedings of the 22Nd Pan-Hellenic Conference on Informatics (PCI '18). ACM, 249-254.
2017
- G. Koloniari. 2017. Evaluating the Use of an Interactive Software Tool for Learning BCNF Normalization. In Proceedings of the 8th Balkan Conference in Informatics (BCI '17). ACM, New York, NY, USA, Article 27, 8 pages.
2016
- C. Stefanidis and G. Koloniari. 2016. An interactive tool for teaching and learning database normalization. In Proceedings of the 20th Pan-Hellenic Conference on Informatics (PCI '16). ACM, New York, NY, USA, Article 18, 4 pages.
2015
- A. Karakasidis, G. Koloniari and V.S. Verykios. 2015. PRIVATEER: A Private Record Linkage Toolkit. Proceedings of the CAiSE 2015 Forum at the 27th International Conference on Advanced Information Systems Engineering co-located with 27th International Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE 2015), pp. 197-2014.
- A. Karakasidis, G. Koloniari, and V.S. Verykios. 2015. Scalable Blocking for Privacy Preserving Record Linkage. In Proceedings of the 21th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining (KDD '15). ACM, New York, NY, USA, 527-536.
- A. Karakasidis, G. Koloniari, V.S. Verykios. 2015. Privacy Preserving Blocking and Meta-Blocking. In: Machine Learning and Knowledge Discovery in Databases. ECML PKDD 2015. Lecture Notes in Computer Science, vol 9286. Springer, Cham
- G. Koloniari and E. Pitoura. 2016. Transaction Management for Cloud-Based Graph Databases. In: Algorithmic Aspects of Cloud Computing. ALGOCLOUD 2015. Lecture Notes in Computer Science, vol 9511. Springer, Cham
2014
- P. Lionakis, K. Stefanidis and G. Koloniari. 2014. SQTime: Time-Enhanced Social Search Querying. In: Advances in Conceptual Modeling. ER 2014. Lecture Notes in Computer Science, vol 8823. Springer, Cham.
- K. Stefanidis and G. Koloniari. 2014. Enabling Social Search in Time through Graphs. In Proceedings of the 5th International Workshop on Web-scale Knowledge Representation Retrieval & Reasoning (Web-KR '14). ACM, New York, NY, USA, 59-62.
2013
- G. Koloniari and E. Pitoura. Partial View Selection for Evolving Social Graphs. First International Workshop on Graph Data Management Experiences and Systems (GRADES), Article No. 9, 2013.
- G. Koloniari and K. Stefanidis. Social Search Queries in Time. 7th International Workshop on Personalized Access, Profile Management, and Context Awareness in Databases (PersDB), in conjunction with VLDB, 2013.
2012
- G. Koloniari, D. Souravlias and E. Pitoura. On Graph Deltas for Historical Queries. First International Workshop on Online Social Systems (WOSS), in conjunction with VLDB, 2012.
2011
- G. Koloniari, N. Ntarmos, E. Pitoura and D. Souravlias. One is enough: distributed filtering for duplicate elimination. Proceedings of the 20th ACM International Conference on Information and Knowledge Management (CIKM), 2011.
2010
- G. Koloniari and E. Pitoura. LCA-based Selection for XML Document Collections. Proceedings of the 19th international conference on World Wide Web (WWW), 2010.
2009
- G. Koloniari and E. Pitoura. Distributed Structural Relaxation of XPath Queries. Proceedings of the 25th International Conference on Data Engineering (ICDE), 2009.
2008
- G. Koloniari and E. Pitoura. Recall-based cluster reformulation by selfish peers. Proceedings of the 24th International Conference on Data Engineering Workshops (NetDB ICDE Workshop, ICDEW) , 2008.
- G. Koloniari and E. Pitoura. A Clustered Index Approach to Distributed XPath Processing. Poster in Proceedings of the 24th International Conference on Data Engineering (ICDE), 2008.
2006
- G. Koloniari and E. Pitoura. Workload-Aware Clustering of XML Peers. International Conference on Intelligent Systems and Computing: Theory and Applications (ISYC), 2006.
2005
- G. Koloniari, Y. Petrakis, E. Pitoura and T. Tsotsos. Query Workload-Aware Overlay Construction Using Histograms. Proceedings of the 2005 ACM International Conference on Information and Knowledge Management (CIKM), 2005.
2004
- G. Koloniari and E. Pitoura. Content-based Routing of Path Queries in Peer-to-Peer Systems. Proceedings of the 9th International Conference on Extending Database Technology (EDBT), 2004.
- Y. Petrakis, G. Koloniari and E. Pitoura. On Using Histograms as Routing Indexes in Peer-to-Peer System. 2nd International Workshop on Databases, Information Systems and Peer-to-Peer Computing (DBISP2P), in conjunction with VLDB, 2004.
2003
- G. Koloniari and E. Pitoura. Multi-level Bloom Filters for Hierarchical Data. Proceedings of the 5th International Workshop on Distributed Data and Structures (WDAS), 2003.
- G. Koloniari, Y. Petrakis and E. Pitoura. Content-Based Overlay Networks of XML Peers Based on Multi-Level Bloom Filters. International Workshop on Databases, Information Systems and Peer-to-Peer Computing (DBISP2P), in conjunction with VLDB, 2003.
- Άλλα (8 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2013
- A. Sifaleras and G. Koloniari. A Survey of Game-Theoretic Approaches in P2P Networks. Extended Abstract to appear in XI Balkan Conference on Operational Research (BALCOR), 2013.
2012
- D. Souravlias, G.Koloniari and E. Pitoura. InterSocialDB: An Infrastructure for Managing Social Data. Intersocial Workshop on Online Social Networks: Challenges and Perspectives (IWOSN), 2012.
2010
- G. Koloniari and E. Pitoura, LCA-based Selection for XML Document Collections. 9th Hellenic Data Management Symposium, 2010.
2009
- G. Koloniari and E. Pitoura, A Recall-Based Cluster Formation Game in Peer-to-Peer Systems. 8th Hellenic Data Management Symposium, 2009.
2006
- G. Koloniari, Y. Petrakis, E. Pitoura and T. Tsotsos. Query Workload-Aware Overlay Construction Using Histograms. 5th Hellenic Data Management Symposium, 2006.
2004
- G. Koloniari. Mobile Peer-to-Peer. Extended Abstract in Mobile Information Management, 2004.
- J. Grunbauer, M. Klein, G. Koloniari, G. Samaras, C. Turker. 04441 Working Group - Description and Matching of Services in Mobile Environments. Mobile Information Management, 2004.
2003
- G. Koloniari and E. Pitoura. Routing Path Queries in Peer-to-Peer Systems. 2nd Hellenic Data Management Symposium, 2003.