Αγαλιώτης Ιωάννης
  • 2310-891383
  • iagal uom.gr
  • Γραφείο: KΖ3, 310
  • Fax: 2310-891388

    Αγαλιώτης Ιωάννης

    Καθηγητής
    Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής


    Γνωστικό Αντικείμενο

    "Διδακτική Μεθοδολογία για άτομα με Ειδικές Ανάγκες"

    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • Πτυχίο Παιδαγωγικής, Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, 1979
    • Πτυχίο Ειδικής Αγωγής, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης, 1990
    • Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή, Πανεπιστήμιο Ουαλίας, 1993
    • Διδακτορικό δίπλωμα στην Ειδική Παιδαγωγική, Πανεπιστήμιο Αθηνών, 1997
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
    Εκπαιδευτική αξιολόγηση και προσαρμοστική διδασκαλία μαθητών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες
    Συμπεριληπτικά προγράμματα για μαθητές με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής
    Διδασκαλία Μαθηματικών σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
    Κοινωνικές και συναισθηματικές διαστάσεις των ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών - Αξιολόγηση, αντιμετώπιση
    Αξιολόγηση και αντιμετώπιση δυσκολιών ανάγνωσης και γραφής

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ
      (ΜΕΕ0202)
    • ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑμεΑ
      (ΕΑ0602-3)
    • ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΗΠΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
      (ΕΚΑΠ0110)
    • ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ
      (ΕΑ0608)
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Ή/ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
      (ΕΚΑΠ0112)
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
      (ΕΑ0302)
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΗΠΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ: ΘΕΩΡΙΕΣ, ΜΟΝΤΕΛΑ, ΜΕΘΟΔΟΙ, ΤΕΧΝΙΚΕΣ
      (ΕΚΑΠ0102)
    • ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΗΠΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
      (ΕΚΑΠ0111)
    • ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
      (ΕΚΑΠ0101)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΚΠ

    Τμήμα
    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    Κωδ. Μαθ. [ΕΑ0602-3]
    5 ECTS

    Σκοποί του μαθήματος
    Το μάθημα αποσκοπεί στο να καταστήσει τους /τις φοιτητές /-τριες ικανούς /-ές να:
  • επιλέγουν τα κατάλληλα εργαλεία εκπαιδευτικής αξιολόγησης, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ατόμου και την περιοχή της λειτουργικότητάς του που θέλουν να αξιολογήσουν
  • προσδιορίζουν τους στόχους των εξατομικευμένων προγραμμάτων και να τους συναρμόζουν σε ένα πλήρες πρόγραμμα
  • επιλέγουν τις διαδικασίες υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με βάση την καταλληλότητα της κάθε μιας σε σχέση με τους στόχους που έχουν θέσει
  • υλοποιούν το πρόγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες υλοποίησης
  • αξιολογούν το αποτέλεσμα της διδασκαλίας

    Περιεχόμενα του μαθήματος
    Τα σημαντικότερα από τα περιεχόμενα του μαθήματος είναι:
  • Είδη διαδικασιών και εργαλείων αξιολόγησης ειδικών αναγκών
  • Αρχές και διαδικασίες οργάνωσης Αναλυτικών Προγραμμάτων στις μονάδες ειδικής εκπαίδευσης
  • Κριτήρια επιλογής διδακτικών μεθόδων/πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφόρων διδακτικών προσεγγίσεων
  • Διαδικασίες διδακτικής διαχείρισης και περιβαλλοντικές παράμετροι της διδασκαλίας σε μονάδες ειδικής εκπαίδευσης
  • Διαδικασίες αποτίμησης της διδασκαλίας

  • Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΑΕΑ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    Κωδ. Μαθ. [ΕΑ0608]
    5 ECTS

    Σκοποί του μαθήματος
    Το μάθημα αποσκοπεί στο να καταστήσει τους /τις φοιτητές /-τριες ικανούς /ές να:
  • προσδιορίζουν τα δομικά στοιχεία των Μαθηματικών που συμμετέχουν στις μαθηματικές δραστηριότητες που κάθε φορά αναθέτουν στους μαθητές τους
  • συγκεκριμενοποιούν τον τρόπο με τον οποίο τα ατομικά γνωστικά χαρακτηριστικά και οι μαθησιακές προτιμήσεις των μαθητών επιδρούν σε ειδικά μαθηματικά έργα
  • επισημαίνουν τη σημασία των περιβαλλοντικών παραγόντων στη μάθηση των Μαθηματικών
  • αξιολογούν τις δυσκολίες μάθησης στα Μαθηματικά
  • σχεδιάζουν και υλοποιούν μαθηματικά εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

    Περιεχόμενα του μαθήματος
    Τα σημαντικότερα από τα περιεχόμενα του μαθήματος είναι:
  • Δομικά στοιχεία και γνωστικές απαιτήσεις στη μάθηση των μαθηματικών
  • Εγγενή χαρακτηριστικά των μαθηματικών που μπορούν να αποτελέσουν πηγή δυσκολιών μάθησης
  • Νευροψυχολογικές προσεγγίσεις της μάθησης των Μαθηματικών
  • Γνωστικό ύφος και μαθηματικά
  • Ενδοατομικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες πρόκλησης αποτυχίας στα Μαθηματικά
  • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά
  • Αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
  • Αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
  • Μαθηματικά για άτομα με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Μαθηματικά για άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές

  • Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΑΕΑ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΕΚΠ

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΑΕΑ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΑΕΑ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΑΕΑ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (9 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2012

      • Αγαλιώτης, Ι. (2012). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: Το Αξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

      2011

      • Αγαλιώτης, Ι. (2011). Διδασκαλία Μαθηματικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Φύση και εκπαιδευτική διαχείριση των μαθηματικών δυσκολιών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

      2010

      • Agaliotis, I. (2010). Social skills problems and interventions for students with Learning Disabilities. In N. Wamba & T. Citro (Eds), Learning Differences: Research, Practice, and Advocacy (pp. 59-76). Weston, Mas.: Learning Disabilities Worldwide.
      • Αγαλιώτης, Ι. (2010). Πρόληψη και έγκαιρη παρέμβαση στην περίπτωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά μέσω σχεδιασμού προγραμμάτων, διδακτικών τεχνικών και περιεχομένου μαθημάτων. Στο Α.Ν. Κορνηλάκη, Μ.Α. Κυπριωτάκη και Γ. Μανωλίτσης (Επιμ.) Πρώιμη Παρέμβαση: Διεπιστημονική Θεώρηση (σελ. 261-282). Αθήνα: Πεδίο.

      2009

      • Agaliotis, I. (2009). Effective instructional interventions for students with Learning Disabilities in Mathematics. In G. Sideridis & T. Citro (Eds) Classroom Strategies for Struggling Learners (pp. 121-145). Weston, MA: Learning Disabilities Worldwide.
      • Kalyva, E. & Agaliotis, I. (2009). Developing the social skills of students with disabilities through peer tutoring: Implications for inclusion. In A.T. Heatherton & V. A. Walcott (Eds) Handbook of Social Interactions in the 21st Century (pp. 193-216). New York: Nova Science Publishers
      • Αγαλιώτης, Ι. (2009). Διδασκαλία παιδιών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: Οικοπροσαρμοστική προσέγγιση. Τόμος 1ος: Οικοπροσαρμοστική αξιολόγηση – Το Αξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών (ΑΣΜΑ) (4η Έκδ.). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

      2006

      • Αγαλιώτης, Ι., Διδασκαλία παιδιών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: Οικοπροσαρμοστική προσέγγιση. Τόμος 1ος: Οικοπροσαρμοστική αξιολόγηση - Το Αξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών (ΑΣΜΑ), Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2006

      2004

      • Αγαλιώτης, Ι., Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά, 4η έκδοση, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2004.
      • Επιστημονικά Περιοδικά (22 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2016

        • Agaliotis, I. (2016). Historical and contemporary perspectives of Learning Disabilities in Greece. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 14(1), 63-70.
        • Platsidou, M. & Agaliotis, I. (2016). Does empathy predict instructional assignment-related stress? A study in special and general education teachers. International Journal of Disability, Development, and Education. DOI: 10.1080/1034912X.2016.1174191
        • Syriopoulou-Delli, C.K., Agaliotis, I., & Papaefstathiou, E. (2016). Social skills characteristics of students with autism spectrum disorder. International Journal of Developmental Disabilities, DOI: 10.1080/20473869.2016.1219101.
        • Agaliotis, I. & Teli, A. (2016). Teaching arithmetic combinations of multiplication and division to students with learning disabilities or mild intellectual disability: the impact of alternative fact grouping and the role of cognitive and learning factors. Journal of Education and Learning, 5(4), 90-103.
        • Teli, A. & Agaliotis, I. (2016). Comparing the effectiveness of four interventions for the support of students with Learning Disabilities in acquiring arithmetic combinations of multiplication and division. American Journal of Educational Research, 4(4), 294-301.

        2015

        • Varsamis, P., & Agaliotis, I. (2015). Relationships between gross- and fine motor functions, cognitive abilities, and self-regulatory aspects of students with physical disabilities. Research in Developmental Disabilities 47, 430–440.

        2013

        • Αγαλιώτης, Ι. (2013). Είναι το πρόγραμμα σπουδών του γενικού σχολείου κατάλληλο για την αποτελεσματική διδασκαλία μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στη γενική τάξη και σε τμήματα ένταξης; Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 4, 197-218.

        2011

        • Metsiou, K., Papadopoulos, K. & Agaliotis, I. (2011). Adaptive behaviour of children and adolescents with visual impairments: The impact of educational settings. Research in Developmental Disabilities, 32, 6, 2340- 2345.
        • Varsamis, P. & Agaliotis, I. (2011). Profiles of self-concept, goal-orientation, and self-regulation in students with physical, intellectual, and multiple disabilities: Implications for instructional support. Research in Developmental Disabilities, 32, 5, 1548-1555.
        • Agaliotis, I. & Kalyva, E. (2011). A survey of Greek general and special education teachers’ perceptions regarding the role of the special needs coordinator: Implications for educational policy on inclusion and teacher education. Teaching and Teacher Education, 27, 3, 543-551.
        • Papadopoulos, K. Metsiou, K., & Agaliotis, I. (2011). Adaptive behaviour of children and adolescents with visual impairments. Research in Developmental Disabilities, 32, 3, 1086-1096.

        2009

        • Kartasidou, L., Agaliotis, I & Dimitriadou, I. (2009). Educational Design and Instructional Applications for the Promotion of Self Determination in Individuals with Intellectual Disability: A Pilot Study. International Journal of Learning, 16, 10, 317-328.
        • Kalyva, E. & Agaliotis, I. (2009). Can social stories enhance the interpersonal conflict resolution skills of children with LD? Research in Developmental Disabilities, 30, 1, 192-202.
        • Kalyva, E. & Agaliotis, I. (2009). Can contact affect Greek children’s understanding of and attitudes toward peers with physical disabilities? European Journal of Special Needs Education, 24, 2, 213-220.

        2008

        • Platsidou, M. & Agaliotis, I. (2008). Burnout, Job Satisfaction and Instructional Assignment Sources of Stress in Greek Special Education Teachers. The International Journal of Disability, Development and Education, 5, 1, 61-76.
        • Agaliotis, I. & Kalyva, E. (2008). Nonverbal social interaction skills of children with Learning Disabilities. Research in Developmental Disabilities, 29. 1-10.

        2005

        • Agaliotis. I & Kartasidou L., "Educating students with profound intellectual disability through a Cross Curriculum Thematic Program of Studies", International Journal of Learning, Vol. 11, pp. 552-568, 2005.

        2004

        • Agaliotis, I. and Goudiras, D., “A profile of interpersonal conflict resolution of children with Learning Disabilities”, Learning Disabilities: A Contemporary Journal, vol. 2, No.2, pp.15-29, 2004.

        2003

        • Αγαλιώτης Ι., Δημητρακόπουλος, Θ., Δήμου, Ι., Θεοδώρου, Η., Πεσλή, Β., Χαρίση, Α., «Εναλλακτική διδασκαλία βασικών αριθμητικών δεδομένων πολλαπλασιασμού σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες», Επιστήμες Αγωγής, 3, σελ. 53-66, 2003.

        2002

        • Αγαλιώτης, Ι., «Η σημασία και η διδασκαλία της γενίκευσης της γνώσης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των ατόμων με νοητική καθυστέρηση», Μακεδνόν, 9, σελ. 97-108, 2002.
        • Αγαλιώτης, Ι., «Μεθοδολογικές επιλογές για τη συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 33, σελ. 57-71, 2002.

        1999

        • Αγαλιώτης, Ι., «Η σημασία της γνωστικής ανάλυσης των λαθών, στην περίπτωση καταρτισμού υποστηρικτικών διδακτικών προγραμμάτων, για παιδιά με δυσκολίες μάθησης στην Αριθμητική», Σύγχρονη Εκπαίδευση, 109, σελ. 26-34, 1999.
        • Συνέδρια (10 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2015

          • Agaliotis, I. & Demirtsidis, I. (2015). Differences between students with Learning Disabilities and typically achieving peers in mental additions and subtractions. In Proceedings of the International Education Conference (pp. 318-324). Las Vegas, The Clute Institute.
          • Agaliotis, I. & Teli, A. (2015). Instructional design for teaching addition and subtraction number combinations to students with mild disabilities: A comparison of alternative packages. In Proceedings of ICERI2015 Conference on Education, Research and Innovation, ISBN: 978-84-608-2657-6, (pp. 1219-1226). Seville, Spain.

          2014

          • Voulgaraki, M. & Agaliotis, I. (2014). Comparison between students with and without Learning Disabilities in elaborating and comprehending poems. In Proceedings of ICERI2014 Conference on Education, Research and Innovation, ISBN: 978-84-617-2484-0 (pp. 4512-4520). Seville, Spain.

          2012

          • Agaliotis, I. (2012). Evaluating Greek primary school textbooks used in teaching students with learning disabilities. In J.A. Gonzalez-Pienda, C. Rodriguez, D. Alvarez, R. Cerezo, E. Fernandez, M. Cueli, T. Garcia, E. Tuero, & N. Suarez (Eds), Learning Disabilities: Present and Future, Proceedings of the 21st World Congress on Learning Disabilities (pp. 1300-1307). Oviedo: Universidad de Oviedo.

          2011

          • Αγαλιώτης, Ι. (2011). Διδασκαλία εναλλακτικών αλγορίθμων σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά, με βάση τη θεωρία των πολλαπλών νοημοσυνών. Στα Πρακτικά του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, με τίτλο «Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και στην πράξη» (σελ. 17-29). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
          • Αγαλιώτης, Ι., Πλατσίδου, Μ. & Καρτασίδου, Λ. (2011). Αξιολόγηση ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών στη γενική τάξη: Απόψεις, πρακτικές και επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών του Α/θμιου σχολείου. Στα Πρακτικά του Συνεδρίου «Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού: Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις» (σελ. 990- 1002). Αθήνα: Πεδίο.

          2010

          • Αγαλιώτης, Ι. (2010). Διαφοροποιημένη διδασκαλία Μαθηματικών με βάση τη θεωρία των πολλαπλών νοημοσυνών, για τη συνεκπαίδευση παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Στα Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης (σελ. 193- 202). Αθήνα: Σμυρνιωτάκης.

          2009

          • Καρτασίδου, Λ. & Αγαλιώτης, Ι. (2009). Η έννοια του αυτοπροσδιορισμού στα Α.Π.Σ.-Δ.Ε.Π.Π.Σ. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες. Στα Πρακτικά του 13ου Διεθνούς Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. (σελ. 666-674). Αθήνα: Διάδραση.

          2006

          • Agaliotis, I., "Supporting students with Learning Disabilities in Greece: Better late than never", in Proc. 14th World Congress on Learning Disabilities (G. Sideridis and D. Scanlon, Eds), Boston, USA, LDW, (pp. 175-179), 2006

          2005

          • Agaliotis I. & Kalyva E., "The influence of test anxiety on children with reading difficulties", presented at the 27th International Conference of School Psychology Association, Athens, 2005.
          • Άλλα (54 εγγραφές)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2015

            • Agaliotis, I. & Teli, A. (2015, Σεπτέμβριος). “Using alternative fact grouping and fact strategies for teaching number combinations of addition and subtraction to students with Learning Disabilities and students with Mild Intellectual Disabilities”. LDW World Congress on Learning Disabilities: 3rd European Conference. Venice, IT.
            • Kantaridou, Ζ., Papadopoulou, I., Agaliotis, I., Platsidou, M., Gavriilidou, Z. & Petrogiannis, K. (2015, Ιούνιος). “The Greek Foreign Language Curriculum and Teachers' Practices in Secondary education”. International Conference and Workshops on Language Learning Strategies: Theoretical issues and applied perspectives”. Κομοτηνή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο.
            • Τέλη Α., & Αγαλιώτης, Ι. (2015, Σεπτέμβριος). «Μεθοδολογικές Συνθέσεις για τη Διδασκαλία Αριθμητικών Συνδυασμών Πολλαπλασιασμού και Διαίρεσης σε Μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα». 2ο Διεθνές Συνέδριο «Για να ξαναφανταστούμε το σχολείο». Θεσσαλονίκη, ΠΑΜΑΚ.
            • Τέλη Α., & Αγαλιώτης, Ι., (2015, Οκτώβριος). «Σύγκριση Μεθοδολογικών Επιλογών για τη Διδασκαλία των Αριθμητικών Συνδυασμών Πρόσθεσης και Αφαίρεσης σε Μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, «Ψυχολογία και Εκπαίδευση: Σύγχρονοι Προσανατολισμοί και Εφαρμογές», Ιωάννινα.
            • Τσαπουτζόγλου, Μ., & Αγαλιώτης, Ι. (2015, Οκτώβριος). «Εκτιμήσεις εκπαιδευτικών για το ρόλο του ψυχολόγου στην ειδική αγωγή». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, «Ψυχολογία και Εκπαίδευση: Σύγχρονοι Προσανατολισμοί και Εφαρμογές», Ιωάννινα.
            • Τσαπουτζόγλου, Μ., & Αγαλιώτης, Ι. (2015, Νοέμβριος). «Ο ρόλος των ψυχολόγων στην υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Εκτιμήσεις εκπαιδευτικών και ψυχολόγων». 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας «Η Σχολική Ψυχολογία σήμερα: Από τη θεωρία και την Έρευνα στην Πράξη», Αθήνα.
            • Συριοπούλου-Δελλή, Χ., Κατσιορίδου, Κ., & Αγαλιώτης, Ι. (2015, Ιούνιος). «Οι αισθητηριακές δυσκολίες μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος». 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, Αθήνα.

            2014

            • Agaliotis, I., & Aggelopoulos, S. (2014, Σεπτέμβριος). “Differences between typical and learning – disabled students in devising action plans for the solution of one-step arithmetic word problems”. LDW World Congress on Learning Disabilities: 2nd European Conference. Solent University, Southampton, UK.
            • Ρούσου, Π., Συριοπούλου, Χ., & Αγαλιώτης, Ι. (2014, Ιούνιος). “Απόψεις των γονέων με παιδιά τυπικής ανάπτυξης για την εκπαιδευτική συμπερίληψη παιδιών με αυτισμό”. 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, Σύγχρονες αναζητήσεις της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα- εμπειρίες και προοπτικές. Αθήνα, Φιλοσοφική Σχολή.

            2013

            • Αγαλιώτης, Ι. (2013, Απρίλιος). «Αξιολόγηση καταλληλότητας του προγράμματος σπουδών και των εγχειριδίων του γενικού σχολείου για την εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ειδικές ανάγκες». 3ο Διεθνές Συνέδριο Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, Αθήνα.
            • Αγαλιώτης, Ι. (2013, Ιούνιος). «"4ης Γενιάς" εκπαιδευτική συμπερίληψη μαθητών με ειδικές ανάγκες: από την (προγραμματική) πρόσβαση στην (μαθησιακή) πρόοδο». 1ο Διεθνές Συνέδριο «Reimagining school». Θεσσαλονίκη, ΠΑΜΑΚ.

            2012

            • Agaliotis, I. (2012). Evaluating Greek primary school textbooks used in teaching students with learning disabilities. In J.A. Gonzalez- Pienda, C. Rodriguez, D. Alvarez, R. Cerezo, E. Fernandez, M. Cueli, T. Garcia, E. Tuero, & N. Suarez (Eds), Learning Disabilities: Present and Future, Proceedings of the 21st World Congress on Learning Disabilities (pp. 1300-1307). Oviedo: Universidad de Oviedo.
            • Teli, A. & Agaliotis, I. (2012, June). “Teaching number combinations to primary students with mathematical disabilities using the textbooks of the reformed mathematics curriculum of the Greek school : Promises and perils”. 15th International Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education, Bucarest, Romania.

            2011

            • Ανδριώτου, Γ., Αγαλιώτης, Ι., & Γουδήρας, Δ. (2011, Δεκέμβριος). «Αξιολόγηση του σχολικού γλωσσικού εγχειριδίου της Α΄, Β΄ & Γ΄ δημοτικού, ως προς τη λειτουργικότητά του για τη διδασκαλία των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες». ΙΔ΄Διεθνές Συνέδριο ΠΕΕ, «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες: Μια πρόκληση για το σχολείο και την κοινωνία», Θεσ/νικη.
            • Αγαλιώτης, Ι. (2011, Ιούνιος). «Από την ένταξη στην εκπαιδευτική συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές ανάγκες: Τετριμμένο ζήτημα ορολογίας ή ουσιαστική αλλαγή φιλοσοφίας;». Διεθνές συνέδριο «Εκπαίδευση και Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων», Θεσ/νικη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
            • Αγαλιώτης, Ι., Κόιου, Ε., Χρυσικού, Β. (2011, Δεκέμβριος). «Διδάσκοντας Γεωμετρία σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες: γνωστική ανάλυση και διδακτική διαχείριση συστηματικών λαθών». ΙΔ΄Διεθνές Συνέδριο ΠΕΕ, «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες: Μια πρόκληση για το σχολείο και την κοινωνία», Θεσ/νικη.

            2010

            • Κοντογιάννη, Μ., Γουδήρας, Δ., & Αγαλιώτης, Ι. (2010, Απρίλιος). «Δυσλεξία- Εντοπισμός, παρέμβαση, αντιμετώπιση στο γενικό ελληνικό σχολείο από τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης». 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Αθήνα.
            • Τραγούδα, Χ., Γουδήρας, Δ., & Αγαλιώτης, Ι. (2010, Απρίλιος). «Συγκριτική μελέτη των στόχων επίτευξης σε μαθητές με ΔΕΠΥ και μαθητές χωρίς ΔΕΠΥ». 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Αθήνα.
            • Αgaliotis, I. & Zantiri, O. (2010, October) “Identification of non-verbally expressed emotions by students with and without Learning Disabilities”. 19th Annual World Congress on Learning Disabilities, Fairfield, N.J., USA.
            • Αγαλιώτης, Ι. (2010, Απρίλιος). «Διδασκαλία εναλλακτικών αλγορίθμων σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά, με βάση τη θεωρία των πολλαπλών νοημοσυνών». 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Αθήνα.
            • Καρτασίδου, Λ., Αγαλιώτης, Ι., Δημητριάδου, Ι. & Φέτση, Ο. (2010, Απρίλιος). «Μοντέλο διδασκαλίας αυτοπροσδιοριζόμενης μάθησης για άτομα με νοητική καθυστέρηση». 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Εταιρείας Ειδικής Παιδαγωγικής Ελλάδος, Αθήνα.

            2009

            • Agaliotis, I. (2009). Algebraic learning and students with learning disabilities. Strategies for Successful Learning, 2, 3. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Αγαλιώτης, Ι. (2009, Μάιος) «Διαφοροποιημένη διδασκαλία Μαθηματικών με βάση τη θεωρία των πολλαπλών νοημοσυνών, για τη συνεκπαίδευση παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες». 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης. Αθήνα.
            • Agaliotis, I. (2009, November). “Standard vs alternative algorithms for teaching addition and subtraction to students with Learning Disabilities”. 18th Annual World Congress on Learning Disabilities, Boston, USA.
            • Αγαλιώτης, Ι. Πλατσίδου, Μ. & Καρτασίδου. (2009, Μάιος) «Αξιολόγηση ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών στη γενική τάξη: Απόψεις, πρακτικές και επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών του Α/θμιου σχολείου». Συνέδριο Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστημίου Κρήτης με θέμα: «Εκπαίδευση και Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού», Ρέθυμνο.
            • Agaliotis, I. (2009). Three methods for teaching multiplication facts to students with learning disabilities: Implications for instruction. Strategies for Successful Learning, 2, 4. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Kartasidou, L. Agaliotis, I. & Dimitriadou, I. (2009, July). “Educational Design and Instructional Applications for the Promotion of Self-Determination in Individuals with Intellectual Disabilities”. 16th International Conference on Learning, Barcelona. Spain.

            2008

            • Agaliotis, I. (2008, November). “Perspectives of pre- and in-service training of Greek teachers on Learning Disabilities”. 17th Annual World Congress on Learning Disabilities, Boston, USA.
            • Agaliotis, I. (2008). Teaching division to students with Learning Disabilities. Strategies for Successful Learning, 2, 2. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Agaliotis, I. & Kartasidou, L. (2008, June). “Including students with learning disabilities and mental retardation in Greek ordinary schools : Developments in ideology and practices over the last 25 years”. 2nd International Conference on Special Education, Marmaris, Turkey.
            • Agaliotis, I. (2008). Strategies for successful word problem solving by students with learning disabilities. Strategies for Successful Learning, 1, 4. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Αγαλιώτης, Ι. (2008, Ιούνιος). «Μαθηματικές διαστάσεις της δυσλεξίας: Σύγχρονες αντιλήψεις και πρακτικές». Επιστημονική διημερίδα «Η δυσλεξία στην κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας». Ιωάννινα, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τμήματος Φ.Π.Ψ.,
            • Agaliotis, I. (2008). Curriculum design as a factor of effective instruction for students with mathematical disabilities. Strategies for Successful Learning, 2, 1. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Agaliotis, I. (2008). Development and support of number sense Successful Learning, 1, 5. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Agaliotis, I. (2008). Alternative algorithms for struggling learners Strategies for Successful Learning, 1, 3. (ηλεκτρονικό περιοδικό)

            2007

            • Agaliotis, I. (2007). Teaching arithmetic combinations to students with learning disabilities: What teachers should know. Strategies for Successful Learning, 1, 1. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Agaliotis, I. (2007, Ocrober). “Educational support for students with Mathematical Disabilities in Greece”. 16th Annual World Congress on Learning Disabilities, Boston, USA.
            • Agaliotis, I. (2007). Using manipulatives to enhance place value understanding and algorithmic learning in students with Learning Disabilities. Strategies for Successful Learning, 1, 2. (ηλεκτρονικό περιοδικό)
            • Platsidou, M. & Agaliotis, I. (2007, November). “Burnout and job satisfaction in special education teachers: The Mediterranean perspective”. 9th Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education, “European Unification and Educational Challenges in the Balkans”, University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.

            2006

            • Agaliotis, I. "Reading Disabilities in the Greek educational reality: Theory and practice" presented at the 15th Annual World Congress on Learning Disabilities, Boston, USA, 2006.

            2005

            • Platsidou, M. & Agaliotis, I. (2005, June). ”Emotional intelligence, burnout syndrome and job satisfaction among Greek special education teachers”. International Conference “Emotion & Interpersonal Skills at Work”, University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.
            • Agaliotis, I. (2005, November). “Support of children with Learning Disabilities in Greece: Better late than never”. 14th Annual World Congress on Learning Disabilities, Boston, USA.
            • Καλύβα, Ε. & Αγαλιώτης, Ι. «Η στάση παιδιών με φυσιολογικήανάπτυξη απέναντι στην ένταξη ενός παιδιού με κινητικά προβλήματα», 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας. Ιωάννινα, 2005.

            2004

            • Αγαλιώτης, Ι., Καλύβα, Ε., Βαγενά, Κ., «Χρησιμοποίηση μη-λεκτικής επικοινωνίας από παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες για τη δημιουργία κοινωνικής αλληλεπίδρασης: Μια προκαταρκτική μελέτη», Δ΄ Πανελλήνιο συνέδριο «Μάθηση και διδασκαλία στην κοινωνία της γνώσης» ΠΤΔΕ Παν/μιου Αθηνών, Αθήνα, 2004.
            • Agaliotis, I. & Kartasidou, L., “A Cross Thematic Curriculum Framework and its contribution to the education of children with profound mental retardation – A preliminary study”, presented at the 11th International Literacy and Education Research Network Conference on Learning, Havana, Cuba, June 2004.
            • Agaliotis, I., "Job-related causes of stress in Greek special educators", presented at the1st International Conference of the Psychological Society of Northern Greece, Thessaloniki, Greece, 2004

            2003

            • Αγαλιώτης, Ι. & Γουδήρας, Δ., «Η επίδραση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην επίλυση κοινωνικών και συναισθηματικών προβλημάτων», 1ο Συνέδριο ΨΕΒΕ, Βόλος, 2003.
            • Σούλης, Σ., Αγαλιώτης, Ι., Καρτασίδου, Λ., «Ο ρόλος της Δυναμικής της Ομάδας στο πλαίσιο της από κοινού εκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς ειδικές ανάγκες. Απόψεις των φοιτητών/ -τριών ως μελλοντικών εκπαιδευτικών», 1ο Συνέδριο ΨΕΒΕ, Βόλος, 2003.

            2002

            • Παναγιωτοπούλου, Α., Γουδήρας, Δ. & Αγαλιώτης, Ι., «Εκτίμηση της κατανόησης κατά την ανάγνωση διδαγμένου κειμένου σε μαθητές που έχουν την Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα», 5ο Διεθνές Συνέδριο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Πάτρα, 2002.
            • Αγαλιώτης, Ι., «Διδακτικές στρατηγικές για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ελεύθερου χρόνου σε άτομα με ειδικές ανάγκες», 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ελληνικής Εταιρίας Κοινωνικής Παιδιατρικής και Προαγωγής της Υγείας, Θεσσαλονίκη, 2002.
            • Αδάμ, Ε., Αγαλιώτης, Ι. & Γουδήρας, Δ., «Κοινωνικό στάτους και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες», 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Αθήνα, 2002.

            2001

            • Αγαλιώτης, Ι., «Μεθοδολογικές επιλογές για τη συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής έρευνας, Αλεξανδρούπολη, 2001.

            1997

            • Agaliotis, I. & Koliadis, E., “The importance of the interview in the investigation of systematic arithmetic errors”, presented at the 7th European Conference for Research on Learning and Instruction, Athens, Greece, August 1997.

            1996

            • Αγαλιώτης, Ι. & Κολιάδης, Ε., «Συνήθη συστηματικά λάθη των παιδιών των ειδικών τάξεων στην πρόσθεση ακεραίων αριθμών», 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Πάτρα, 1996.