Κανταρίδου Ζωή
  • 2310 891.369
  • kantazoe uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΚΖ2, 203
  • 2310 891.351

    Κανταρίδου Ζωή

    Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)
    Διδασκαλία Γλωσσών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας


    Γνωστικό Αντικείμενο

    Διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς

    Βιογραφικό
    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • PhD in Applied Linguistics from the Department of English Language and              Literature of the Aristotle University of Thessaloniki (2004)
    • MA in Linguistics from the University of Leeds, UK. (1987)     
    • BA in English Language & Literature from the Department of English Language and Literature of the Aristotle University of Thessaloniki. (1985)
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
    • motivation for language learning,
    • EAP/ESP curriculum design,
    • task-based teaching,
    • language learning strategies, strategy-based instruction and
    • intercultural communication.

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΑΓΓΛΙΚΑ III: ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
      (ΞΓ0103)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

     ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

     ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     ΞΓ0103

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Γ’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑΓΓΛΙΚΑ ΙΙΙ: ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

     

     



    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

     

    4

     

    3

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     Ξένη Γλώσσα (Υποχρεωτικό)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

     Αγγλική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BA189/

     

    2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Το μάθημα αφορά τις γλωσσικές δεξιότητες που απαιτεί ο επαγγελματικός χώρος.

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

    • Έχει γνώσεις προχωρημένου επιπέδου Αγγλικών για επαγγελματικούς σκοπούς όσο αφορά τις τέσσερις βασικές δεξιότητες: reading, writing, listening και speaking
    •  Έχει αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεματικών ενοτήτων που αφορούν  τον επαγγελματικό χώρο της ειδικότητας τους πχ Είδη, βασικά χαρακτηριστικά και δομή εταιριών, ρόλος των διαπολιτισμικών διαφορών στον χώρο εργασίας, ο ρόλος της παγκοσμιοποίησης στο εμπόριο, διαχείριση κρίσεων κλπ.
    • Να κατανοεί και να αναλύει σε προχωρημένο επίπεδο αυθεντικά κείμενα που αφορούν θέματα οικονομίας στο χώρο εργασίας με διδασκαλία εστιασμένη στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για επαγγελματικούς σκοπούς πχ αγγελίες δουλειάς για επαγγελματίες της Διοίκησης Επιχειρήσεων
    • Να μπορεί αποδεδειγμένα να συντάξει βιογραφικό σημείωμα, και γράμμα αίτησης για δουλειά στην Αγγλική
    • Να μπορεί να κοινοποιεί μέσω προφορικής παρουσίασης και να εξηγεί γνώσεις, ιδέες και τη δική του/της άποψη πάνω σε θέματα της ειδικότητας του/της στα Αγγλικά.
    •  Να είναι σε θέση να δώσει μια επιτυχή συνέντευξη για δουλειά σχετική με την ειδικότητα του/της
    • Να έχει αποκτήσει λεξιλόγιο σχετικό με το χώρο εργασίας στην οικονομική επιστήμη προχωρημένου επιπέδου.

    Γενικές Ικανότητες

    --Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    -- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    -- Ομαδική εργασία

    -- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    -- Λήψη αποφάσεων

    -- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

     

    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ     ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ

    Στόχος του μαθήματος είναι η γνώση της Αγγλικής γλώσσας για επαγγελματικούς σκοπούς προχωρημένου επιπέδου. Συγκεκριμένα η ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και ανάλυσης κειμένων, προβληματισμού και κριτικής σκέψης, δεξιοτήτων γραπτού και προφορικού λόγου σε θέματα που αφορούν τον εργασιακό χώρο.

    Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος είναι οι παρακάτω:

    Προφίλ και χαρακτηριστικά επιτυχημένων επιχειρηματιών

    Είδη και δομή εταιριών

    Παγκοσμιοποίηση του εμπορίου

    Διαπολιτισμικότητα στο χώρο εργασίας

    Η διαδικασία αίτησης για δουλειά (κατανόηση & ανάλυση αγγελιών, κατανόηση & ανάλυση μεταβιβάσιμων δεξιοτήτων, ανάπτυξη δεξιοτήτων για συνέντευξη για δουλειά,  σύνταξη βιογραφικού και γράμματος αίτησης για δουλειά)

    Διαχείριση κρίσεων

    Επιχειρηματική κοινωνική ευθύνη (η περίπτωση της Nike)

    Business etiquette χωρών & κώδικας συμπεριφοράς εταιριών

    SWOT ανάλυση

    Ο ρόλος της διαφήμιση & του Μάρκετινγκ σήμερα

     

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

     Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τους φοιτητές

    Χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας eclass

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    13Χ4=52

    Μελέτη

    15

    Γραπτές και προφορικές εργασίες

    15

    Διαδραστική διδασκαλία

    23

    Σύνολο Μαθήματος

    105

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

     Γλώσσα αξιολόγησης: Αγγλική

    2         επιλογές:

    1) Γραπτή τελική εξέταση: Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου (σε παράφραση και True/False), λεξιλόγιο με άσκηση αντιστοίχισης λέξεων με τις ερμηνείες τους & με άσκηση παραγώγων λέξεων, γράμμα αίτησης για δουλειά με συμπλήρωμα κενών, ερωτήσεις πάνω στις θεματικές ενότητες του μαθήματος, ερωτήσεις οικονομικών και λογιστικών όρων, γραμματική με άσκηση συμπλήρωσης κενών.

    2) Τεστ πάνω σε γράμμα αίτησης για δουλειά και οικονομικών όρων 50%, συνέντευξη για δουλειά με τη διδάσκουσα (σε ζευγάρια βασισμένη σε ατομικό βιογραφικό) 25%, Προφορική παρουσίαση (σε ζευγάρια) σε θέμα δικό τους & σε σχέση με θεματική ενότητα του μαθήματος 25%.      

     

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    -Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

     Business English for Academic Purposes by Z. Kantaridou, I. Papadopoulou, P. Stefanou

    English for Business Studies: A Course for Business Studies and Economics Students by Ian McKenzie

    Corporate Emails in English: Brief Contexts and Language by Helder Fanha Martins

    -Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

    Business and Professional Communication Quarterly

    • ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ
      (AIC106)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    AI

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

    ΤΜΗΜΑ

    ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    AIC106

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    3

    5

     

     

     

     

     

     

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΑΓΓΛΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/DAI152/

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων


    Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/ριες θα είναι ικανοί
    Να χρησιμοποιούν ακαδημαϊκό λεξιλόγιο στην αγγλική και ορολογία πληροφορικής
    Να αναγνωρίζουν τη δομή επιστημονικών άρθρων και ακαδημαϊκών κειμένων
    Να συνοψίζουν ακαδημαϊκά κείμενα και επιστημονικά άρθρα στο επιστημονικό πεδίο της πληροφορικής
    Να αξιολογούν  τις πληροφορίες που διαβάζουν με βάση τη σχετικότητα στο αντικείμενο τους και την αξιοπιστία της πηγής
    Να συνδυάζουν πληροφορίες και να συνθέτουν δικό τους επίσημο ακαδημαϊκό κείμενο σχετικό με το αντικείμενο σπουδών τους.

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

     

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….


    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών (google scholar, citations, referencing styles)
    Επίγνωση ακαδημαϊκής υπευθυνότητας (academic integrity, plagiarism)
    Λήψη αποφάσεων
    Αυτόνομη εργασία
    Ομαδική εργασία
    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus]


    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
    6 εβδ: εξοικείωση με ακαδημαϊκά εκλαϊκευμένα κείμενα σε θέματα α) ακαδημαϊκών σπουδών, β) ανοικτού λογισμικού, γ) κοινωνικών δικτύων, δ) ανάλυση γραφημάτων και ε) βιογραφίες επιστημόνων πληροφορικής.
    6 εβδ: κατανόηση, ανάλυση της δομής, σύνοψη/περίληψη και αξιολόγηση επιστημονικών άρθρων 
    1 εβδ: (αυτό-) αξιολόγηση γνώσεων (δυο γραπτές πρόοδοι) και παρουσίαση ομαδικών εργασιών (παρουσίαση επιστημονικών άρθρων και σχολιασμός τους) 

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο). Στην περίοδο της καραντίνας η διδασκαλία μεταφέρθηκε στην πλατφόρμα zoom.

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία:
    Η διδασκαλία γίνεται αποκλειστικά με τη βοήθεια σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων (PowerPoint). Τα διδακτικά παραδείγματα είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα στις ανάγκες διδασκαλίας του μαθήματος. Γίνεται χρήση του διαδικτύου (Google Scholar) για την εξοικείωση με την αναζήτηση ακαδημαϊκών πηγών.

    Χρήση Τ.Π.Ε. στηv επικοινωνία με τους φοιτητές
    Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού (διαφάνειες, επιστημονικά άρθρα, ασκήσεις, κτλ.) στην ιστοσελίδα του μαθήματος (Open eClass). Χρήση ανακοινώσεων μέσω Open eClass. Επίσης, υπάρχει επικοινωνία μέσω email, ενώ ακόμη παρέχεται η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω Google Meet.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαδραστική διδασκαλία

    39
    (13εβδΧ3)

    Μελέτη  ανάλυση κειμένων

    39
    (13εβδΧ3)

    Συγγραφή εργασίας

    50

    Παρουσίαση εργασιών

    12

    Σύνολο Μαθήματος

    140

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Γλώσσα Αξιολόγησης: Αγγλική
     
    Στη γραπτή πρόοδο και στην τελική εξέταση  περιλαμβάνονται ερωτήσεις:
    Σύντομης Απάντησης
    Πολλαπλής Επιλογής
    Γραπτή Εργασία ( annotated bibliography)
    Προφορική Παρουσίαση (αξιολογείται με βάση το περιεχόμενο, χρήση ακαδημαϊκού λεξιλογίου, τρόπο παρουσίασης και επαφής με το ακροατήριο)

    Ο τρόπος εξέτασης (πρόοδος ή τελική εξέταση), τα κριτήρια αξιολόγησης και η βαρύτητα τους ανακοινώνονται στο Open eClass στην αρχή του εξαμήνου.

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
      12519392 ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES - 2nd edition/2011, Τύπος: Σύγγραμμα, KANTARIDOU ZOE, Εκδότης: ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ), κωδικός ISBN: 978-960-8396-61-6
      59377892 TEXT ANALYSIS IN ACADEMIC ENGLISH - 2nd edition, Τύπος: Σύγγραμμα, KARAGEVREKI MERSINI, 2016, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ISBN: 978-618-5196-19-6
    • Επιστημονικά περιοδικά από όπου αντλούνται άρθρα για επεξεργασία στην τάξη:
      Computers in Human Behavior
      IEEE Global engineering education conference
      Educational research  evaluation
      MIT Open Access articles
      Research in Higher Education
      International Journal of Knowledge  Learning
      Entertainment computing

     

     

    • ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ
      (AIE815)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    AI

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ (ΑΓΓΛΙΚΑ)
      (ΞΓ0205)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0205

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Β’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ (ΑΓΓΛΙΚΑ)

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    4

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    Μάθημα Γενικού Υποβάθρου, ανάπτυξης δεξιοτήτων (Υποχρεωτικό)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Αγγλική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

     

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BA212/

    2.       ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    ΓΝΩΣΕΙΣ

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / φοιτήτρια θα έχει αναπτύξει γνώσεις σε σχέση με τους παρακάτω τομείς:

    • την επιστημονική ορολογία διοίκησης επιχειρήσεων και μάρκετινγκ
    • τα ιδιαίτερα γλωσσικά και κειμενικά χαρακτηριστικά των επιστημονικών περιλήψεων, επιστημονικών άρθρων καθώς και άλλων κειμενικών ειδών της ειδικότητάς του/της
    • τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ακαδημαϊκού γραπτού λόγου
    • ένα μεγάλο εύρος στρατηγικών κατανόησης κειμένου και γραπτού λόγου

    ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:

    -εφαρμόζει συγκεκριμένες στρατηγικές για την κατανόηση και μετάφραση της ορολογίας της ειδικότητάς του / της

    -εφαρμόζει τις κατάλληλες στρατηγικές κατανόησης ακαδημαϊκών κειμένων και παραγωγής γραπτού λόγου

    -χρησιμοποιεί στρατηγικές που αποβλέπουν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και στην αυτοαξιολόγηση της μάθησης

    -παράγει διάφορα είδη γραπτού ακαδημαϊκού λόγου, όπως:

    • περίληψη ακαδημαϊκών κειμένων
    • σύνθεση πληροφοριών από πολλαπλές πηγές
    • οργάνωση πληροφοριών σε μορφή γραφικών αναπαραστάσεων και σύνθεσης των πληροφοριών αυτών στον γραπτό λόγο
    • παραγωγή σχολιασμένης βιβλιογραφίας (annotated bibliography entry) και ορολογίας βασισμένης σε θέματα του επιστημονικού τους πεδίου.

    Γενικές Ικανότητες

    • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
    • Αυτόνομη εργασία
    • Ομαδική εργασία
    • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
    • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλημάτων και δεξιοτήτων μεταγνώσης




























    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ο στόχος του μαθήματος είναι η κατάκτηση και εξάσκηση επίσημου, ακαδημαϊκού λεξιλογίου και ορολογίας σχετικής με τη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ, κατανόηση επιστημονικών κειμένων ειδικότητας, ανάπτυξη και εξάσκηση ακαδημαϊκού γραπτού λόγου.

    Ανάμεσα στα κειμενικά είδη τα οποία αναλύονται στην τάξη περιλαμβάνονται επιστημονικά και ερευνητικά άρθρα, εγχειρίδια, κ.λπ., ενώ εκτός από την μελέτη κειμένων σχετικών με τη Διοίκηση Επιχειρήσεων και την παραπομπή σε σχετικά websites ορολογίας, κάποια από τα επιπλέον θέματα που πραγματεύεται το μάθημα είναι: οικονομική κρίση, χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας, δημογραφικές τάσεις, Ευρωπαϊκή Ένωση, συνθήκες απασχόλησης, παγκοσμιοποίηση.

     

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση του Open e-class στη διδασκαλία για ανάρτηση εγγράφων, εργασιών, ανακοινώσεων.

    Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Ανεξάρτητη μελέτη μέσω συγγραμμάτων και καθοδηγούμενη διερευνητική μελέτη μέσω ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης

    35

    Συγγραφή εργασίας / εργασιών

    33

    ΣύνολοΜαθήματος

    120

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Γλώσσα Αξιολόγησης: Αγγλική

    Μέθοδοι Αξιολόγησης

    1. Διαμορφωτική αξιολόγηση (προαιρετική) αποτελούμενη από γραπτές εργασίες παραγωγής ακαδημαϊκού γραπτού λόγου και σύνταξης ορολογίας.

    2. Τελική εξέταση αποτελούμενη από:

    Ερωτήσεις κατανόησης πάνω σε κείμενο

    Περίληψη κειμένου -παράφραση

    Έλεγχο γνώσης ορολογίας: ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σύντομες απαντήσεις, κ.λπ.

    Τα ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης (βαρύτητα – ποσοστά του κάθε κριτηρίου αξιολόγησης) αναρτώνται από την αρχή του εξαμήνου στο Open e-class.

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Προτεινόμενη βιβλιογραφία

    -Alexander, C., Argent S. and Spencer, R. (2008) EAP Essentials: A teacher’s guide to principles and practice. Reading: Garnet Publishing.

    -de Chazal, E. (2014) English for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press. --McCarter, S. and Jakes, P. (2009) Uncovering EAP: How to Teach Academic Writing and Reading. Oxford: Macmillan Education.

    - Kantaridou Z. (2019). English for Academic Purposes: Reading & Vocabulary, 3rd edition, Revised. Thessaloniki: University of Macedonia Press.

    - Rizouli, Clio. (2015) English for Academic Purposes: Focus on Writing. University of Macedonia Press.

    Προτεινόμενεςιστοσελίδες

    http://ec.europa.eu/eurostat/

     https://www.theguardian.com/international

    https://www.sciencedaily.com/

    http://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/index.cfm/

    https://www.workspace.co.uk/content-hub/business-insight/glossary-of-business-terminology

    https://www.cambridgeinternational.org/images/85056-glossary-of-terms-advanced-level.pdf

    https://lafabrica.umayor.cl/images/entrepreneurship-glossary.pdf British Council

    https://dbace.org/wp-content/uploads/2019/10/A-Z-Glossary-2020.pdf

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (10 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2021

      • Papadopoulou, I., Ι. Machili, & Ζ. Kantaridou (2021). Task-specific Strategy Use in Video-mediated Integrated Writing: The Greek EAP Context. In Gavriilidou, Z., & Mitits, L. (Eds.). Situating Language Learning Strategy Use: Present Issues and Future Trends. Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters, pp. 165-180. DOI: https://doi.org/10.21832/9781788926720

      2019

      • Kantaridou Z., I. Papadopoulou, P. Stefanou (2019). Business English @ University”. Εγχειρίδιο για την εκμάθηση της Αγγλικής για επαγγελματικούς σκοπούς από φοιτητές οικονομικών και κοινωνικών επιστημών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ανικούλα.
      • Kantaridou Z. (2019). English for Academic Purposes: Reading & Vocabulary, 3rd edition, Revised. Εγχειρίδιο για την εκμάθηση της Αγγλικής για φοιτητές οικονομικών και κοινωνικών επιστημών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
      • Rizouli C. & Z. Kantaridou (2019). Investigating students’ strategies and processes in a reading-to-write integrated task in the Greek academic context. In Z. Gavriilidou, L. Mitits, C. Dourou (Ed.) Situating Strategy Use in the Greek Setting. Kavala: Saita Publications, ISBN: 978-960-629-007-7, pp. 133-155.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2018

      • Kantaridou Z., I. Papadopoulou & J. Angouri (2018). “It’s good to have a language under your belt”: The value of foreign languages in the Greek job market. In Sherman, T. & Nekvapil, J. (eds) English in Business and Commerce: Interactions and Policies; English in Europe Volume 5. PLACE: De Gruyter Mouton, 254-275.

      2017

      • Papadopoulou, I., Z. Kantaridou, I. Agaliotis, & M. Platsidou (2017). Foreign Language Teachers’ Strategy Instruction Practices in Greek Secondary Education. In Z. Gavriilidou, K. Petrogiannis, M. Platsidou & A. Psaltou-Joycey (Eds) Language learning Strategies: theoretical issues and applied perspectives, Kavala: Saita Publications, ISBN 978-618-5147-52-5, 96-123.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2015

      • Kantaridou Z. & I. Papadopoulou (2015) “Activities for Lower Secondary Schools”. In Psaltou-Joycey A. (ed) Foreign Language Learning Strategy Instruction: A Teacher’s Guide, Kavala Saita Publications, 116-174.

        Προβολή Δημοσίευσης

      • Kantaridou Z. (2015) “Language Learning Strategies”. In Psaltou-Joycey A. (ed) Foreign Language Learning Strategy Instruction: A Teacher’s Guide, Kavala Saita Publications, 16-31.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2014

      • Kantaridou Z. & I. Papadopoulou (2014) “Developing Teachers’ and Students’ Intercultural Metacognitive Awareness in Business English Courses”. In Psaltou-Joycey A., E. Agathopoulou & M. Mattheoudakis (eds) Cross-Cultural Approaches to Language Education, Cambridge Scholars Publishing, 225-243. http://www.cambridgescholars.com/cross-curricular-approaches-to-language-education

      2004

      • Kantaridou Z. (2004) “Steps to autonomy: curriculum design for a long-term EAP course”. In Sheldon L.E. (ed) Directions for the future: Issues in English for Academic Purposes. Bern: Peter Lang AG, European Academic Publishers, 115-126.
      • Επιστημονικά Περιοδικά (11 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2021

        • Kantaridou Ζ., Machili Ι., Papadopoulou, I. (2021). Profiling the motivational characteristics of Greek university students. System 103. https://doi.org/10.1016/j.system.2021.102638
        • Kantaridou, Z. & E. Xekalou (2021) The L2 motivational self system profile of Greek adolescents. Research Papers in Language Teaching & Learning, 11, pp. 268-283.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2020

        • Machili, Ι., Papadopoulou, I. & Kantaridou Ζ. (2020). Effect of strategy instruction on EFL students’ video-mediated integrated writing performance. Journal of Second Language Writing, vol.48, DOI: 10.1016/j.jslw.2019.100708

        2018

        • Papadopoulou I., Z. Kantaridou, M. Platsidou, Z. Gariilidou. (2018). The SILL revisited in light of the S2R Model of language learning. The Language Learning Journal 46:5. 544-556, DOI: 10.1080/09571736.2018.1502739
        • Kantaridou, Z., & Kaltsiou, G. (2018). Greek EFL teachers' engagement with and in research and their perceptions of research. Research Papers in Language Teaching & Learning, 9(1), 211-226.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2017

        • Platsidou M., Z. Kantaridou & I.Papadopoulou (2017). International orientation as predictor of EFL learning strategy use in adolescent students. Language, Culture and Curriculum, 30:2, 157-173, DOI: 10.1080/07908318.2016.1236127.

        2014

        • Platsidou M., Z. Kantaridou (2014). “The role of attitudes and learning strategy use in predicting perceived competence in school-aged foreign language learners”. Journal of Language and Literature vol 5(3), 253-260, http://www.ijar.lit.az/philology.php?go=jll-august2014

        2011

        • Psaltou-Joycey A. & Z. Kantaridou (2011) “Major, minor, and negative learning style preferences of university students”, System 39-1: 103-112.

        2009

        • Psaltou-Joycey A. & Z. Kantaridou (2009) “Plurilingualism, language learning strategy use and learning style preferences”, International Journal of Multilingualism, vol.6(4), 460-475.
        • Psaltou-Joycey A. & Z. Kantaridou (2009) “Foreign Language learning strategy profiles of university students in Greece”, Journal of Applied Linguistics, vol.25: 107-127.

        2007

        • Ypsilantis G. & Z. Kantaridou (2007) “English for Academic Purposes: Case studies in Europe”, Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas, vol. 2, pp. 69-83.

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Συνέδρια (3 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2019

          • Rizouli C. & Z. Kantaridou (2019). Investigating students’ strategies and processes in a reading-to-write integrated task in the Greek academic context. In Z. Gavriilidou, L. Mitits, C. Dourou (Ed.) Situating Strategy Use in the Greek Setting. Kavala: Saita Publications, ISBN: 978-960-629-007-7, 133-155. http://www.saitabooks.eu/2019/08/ebook.228.html

          2005

          • Kantaridou Z. (2005) “Motivation to Learn EAP at a Greek University”. In Mattheoudakis & Psaltou-Joycey (ed) 16th International Symposium: Selected Papers on Theoretical & Applied Linguistics, Department of Theoretical & Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki, 463-478.
          • Kantaridou Z. (2006) “Task Motivation” in Proceeding of the 5th International Conference Language for Specific & Academic Purposes organized by the University of Macedonia (CD format).
          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font