Κοκκινίδης Κωνσταντίνος-Ηρακλής
Ε.ΔΙ.Π. (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό)
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Γνωστικό Αντικείμενο
Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή (HCI)
Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
- 2017: Διδακτορικό δίπλωμα του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Θέμα διδακτορικής διατριβής: «Αλληλεπίδραση Ανθρώπου – Υπολογιστή για την μετάδοση γνώσης με αξιοποίηση Μηχανικής Μάθησης και Αισθητηριοκινητικών Τεχνικών σε Πολυτροπικό Σήμα» Βαθμός «Άριστα».
- 2012: Μεταπτυχιακό δίπλωμα του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Θέμα διπλωματικής εργασίας: «Αισθητηριοκινητική μάθηση και στατιστική μηχανική μάθηση για την τεχνολογία της τέχνης: η περίπτωση ενός άυλου μουσικού οργάνου». Βαθμός «Άριστα»
- 2010: Πτυχίο Πληροφορικής - Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο - Ε.Α.Π.
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
- Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή (HCI),
- Aναγνώριση χειρονομιών (Gesture Recognition) και εικόνων (Image Recognition),
- Mηχανική μάθηση (Machine Learning),
- Aισθητηριοκινητική μάθηση (Sensorimotor Learning),
- Eπεξεργασία εικόνας, ήχου & βίντεο, κινητές εφαρμογές.
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
(AIC401)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
AIC401 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Δ |
||||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ (HCI) |
||||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
||||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο) |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
||||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: «Εισαγωγή στην επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή», Τύπος: Σύγγραμμα, Αβούρης Νικόλαος, 2000, Δίαυλος, ISBN: 978-960-531-098-1 «Επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή», 3ή Έκδοση, Τύπος: Σύγγραμμα, Dix Alan J.,Finlay Janet E.,Abowd Gregory D.,Beale Russell, 2007, Α.Γκιούρδα ΣΙΑ ΟΕ, ISBN: 960-512-503-X - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Human-Computer Interaction, Taylor Francis International Journal of Human Computer Studies, Elsevier IEEE Transactions on Human-Machine Systems User Modelling and User-Adapted Interaction (Springer) Journal on Multimodal User Interfaces (Springer) Journal of Usability Studies (Usability Professionals Association) International Journal of Technology and Human Interaction (IGI Global) Interfaces (magazine, British Computer Society) |
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ & ΓΡΑΦΙΚΑ
(CSE706)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
AI
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Περιγραφή
ΓΕΝΙΚΑ |
|||||||||||||||||
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ |
||||||||||||||||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ |
||||||||||||||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||||||||||||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
CSE706 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ζ |
||||||||||||||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΑ (GV) |
||||||||||||||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||||||||||||||
|
3 |
5 |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
|
|
|||||||||||||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||||||||||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
||||||||||||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||||||||||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||||||||||||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
|||||||||||||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|||||||||||||||||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||||||||||||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
|
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus] |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ |
|||||||||||||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διαλέξεις με φυσική παρουσία (πρόσωπο με πρόσωπο) |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
|
||||||||||||||||
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ |
|||||||||||||||||
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: ”Πολυμέσα”, Φώτης Λαζαρίνης, ΣΕΑΒ, 2015 (διαθέσιμο δωρεάν ως αρχείο PDF, κλπ. από το αποθετήριο "Κάλλιπος") "Πολυμέσα Αναλυτικός Οδηγός", 8η Έκδοση (σε Μετάφραση), Tay Vaughan, Μ. Γκιούρδας, 2012 |
Δημοσιεύσεις
- Επιστημονικά Περιοδικά (1 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2015
- Apostolos Tsagaris, Konstantinos-Hercules Kokkinidis and Athanasios Manitsaris, "Intelligent Speech Interaction with Mechatronic System using HMM", International Journal of Mechanical & Mechatronics Engineering (IJMME-IJENS Vol:15 No:01), Thessaloniki 2015
- Συνέδρια (8 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2019
- Kostas Kokkinidis, Theodoros Mastoras, Athanasia Stergiaki, Paraskevi Kritopoulou, "GESTURE RECOGNITION & CHANTING ASSESSMENT FOR BYZANTINE MUSIC LEARNING", 2nd International Conference on Advanced Research in EDUCATION, Sorbonne - Paris 2019
- Kostas Kokkinidis, Theodoros Mastoras, Kyriaki Balta, Athanasia Stergiaki, Paraskevi Kritopoulou, George Patronas, Ioanna Simeli, Isavella Kotini, Aikaterini Yannoukakou, Menelaos Katsantonis, Panagiotis Fouliras, Ioannis Mavridis, "Learning Byzantine Music in a Sensory-Motor Based Environment", European Academic Conference on Education & Teaching, and Learning (WEI-ETL-Rome 2019), Rome 2019
2018
- K. Kokkinidis, T. Mastoras, A. Tsagaris, P. Fotaris, "An empirical comparison of machine learning techniques for chant classification", 7th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies - MO.C.A.S.T. 2018 - IEEE Greece Section, Thessaloniki 2018
2017
- K. Kokkinidis, A. Stergiaki, A. Tsagaris, "Machine learning via multimodal signal processing", 6th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies - MO.C.A.S.T. 2017 - IEEE Greece Section, Thessaloniki 2017
2016
- K. Kokkinidis, A. Stergiaki, A. Tsagaris, "Error prooving and sensorimotor feedback for singing voice ", 3rd International Symposium on Movement and Computing - MO.CO. 2016 – ACM, Thessaloniki 2016.
- K. Kokkinidis, A. Panagi and A. Manitsaris, "Finding the optimum training solution for Byzantine Music Recognition - a Max/Msp approach", 5th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies - MO.C.A.S.T. 2016 - IEEE Greece Section, Thessaloniki 2016
2015
- Konstantinos-Hercules Kokkinidis, Athanasios Manitsaris, "Intelligent Sensorimotor Learning for Byzantine music", 4th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies - MO.C.A.S.T. 2015 - IEEE Greece Section, Thessaloniki 2015
2014
- Αθανάσιος Μανιτσάρης, Κωνσταντίνος Κοκκινίδης, Αλίνα Γκλούσκοβα, Σωτήρης Μανιτσάρης, "Αναγνώριση και άμεσος χαρακτηρισμός ψαλτικής φωνής σε πραγματικό χρόνο στη Βυζαντινή μουσική", Ελληνικό Ινστιτούτο Ακουστικής (ΕΛ.ΙΝ.Α) – Ακουστική, Θεσσαλονίκη 2014
- Άλλα (1 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2014
- Συνεισφορά στην εκπαίδευση και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και στο συνεχόμενο και σε πραγματικό χρόνο έλεγχο του ήχου, πραγματοποιώντας αντίστοιχα πειράματα. Ευρωπαϊκό Έργο: i-Treasures, (Intangible Treasures - Capturing the Intangible Cultural Heritage and Learning the Rare Know-How of Living Human Treasures FP7-ICT-2011-9-600676-i-Treasures) is an Integrated Project (IP) of the European Union's 7th Framework Programme “ICT for Access to Cultural Resources