Ακαδημαϊκός σύμβουλος σπουδών


Οδηγίες στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 73 του Εσωτερικού Κανονισμού του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (απόφαση Συγκλήτου 4132 ΦΕΚ 3457/Β΄/29.07.2021), αναφορικά με τη λειτουργία του θεσμού του/της Συμβούλου Σπουδών:

1. Γενικά Τον Μάιο κάθε ακαδημαϊκού έτους, η Επιτροπή Προγράμματος Σπουδών (Ε.Π.Σ.) του προγράμματος αναθέτει σε ένα ή περισσότερα μέλη ΔΕΠ που διδάσκουν στο πρόγραμμα καθήκοντα Συμβούλου Σπουδών. Οι Σύμβουλοι Σπουδών ορίζονται εκ περιτροπής, με ετήσια θητεία η οποία αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους και μπορεί να ανανεώνεται με τη σύμφωνη γνώμη του μέλους ΔΕΠ.

2. Αρμοδιότητες Συμβούλου Σπουδών Στους/στις Συμβούλους Σπουδών ανατίθενται οι παρακάτω αρμοδιότητες:

α) Υποστήριξη για τη διευκόλυνση των νεοεισερχομένων φοιτητών και φοιτητριών στη μετάβασή τους από τις προπτυχιακές στις μεταπτυχιακές σπουδές.
β) Ενημέρωση για το περιεχόμενο μαθημάτων, την αξιοποίηση των υποδομών του Τμήματος και του Ιδρύματος και τους τρόπους αξιολόγησης μαθημάτων.
γ) Ενθάρρυνση των φοιτητών/φοιτητριών να συμμετέχουν σε προόδους, τεστ, σειρές ασκήσεων, ενισχυτική διδασκαλία με επιπλέον φροντιστήρια κ.λπ., προκειμένου να κατανοήσουν και να ολοκληρώσουν με επιτυχία τα μαθήματα στα οποία αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
δ) Συζήτηση με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, ώστε να επιλέξουν τα κατάλληλα μαθήματα, ανάλογα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους.
ε) Συζήτηση σχετικά με την επίδοση των φοιτητριών/φοιτητών.

3. Επικοινωνία με τον/τη Σύμβουλο Σπουδών Οι Σύμβουλοι Σπουδών δημιουργούν λίστα με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των φοιτητών/φοιτητριών που τους έχουν ανατεθεί και επικοινωνούν μαζί τους για θέματα των σπουδών τους. Επιπλέον, ανακοινώνουν στην ιστοσελίδα του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών συγκεκριμένες ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές/φοιτήτριες που τους έχουν ανατεθεί.

Για να είναι αποτελεσματικές οι συναντήσεις, πραγματοποιούνται τόσο κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες για θέματα που τους αφορούν προσωπικά όσο και ομαδικές συναντήσεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος. Η πρώτη ομαδική συνάντηση (συνάντηση υποδοχής) ορίζεται μέσα στον πρώτο μήνα από την επίσημη έναρξη του πρώτου εξαμήνου σπουδών. Οι επόμενες συναντήσεις ορίζονται σε από κοινού συμφωνηθείσες ημερομηνίες. Προτείνεται μία τουλάχιστον συνάντηση ανά εξάμηνο, εντός του πρώτου μήνα κάθε εξαμήνου.
Όλα τα μέλη ΔΕΠ, οι Πρόεδροι των Τμημάτων και οι Διευθυντές/Διευθύντριες Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών οφείλουν να συνεργάζονται και να υποστηρίζουν τους Συμβούλους Σπουδών στο έργο τους, καθώς επίσης και να λαμβάνουν υπόψη τυχόν παρατηρήσεις, υποδείξεις και συστάσεις τους.

4. Προστασία προσωπικών δεδομένων Η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των φοιτητών/φοιτητριών γίνεται για τους σκοπούς εξυπηρέτησης των αρμοδιοτήτων του Συμβούλου Σπουδών όπως περιγράφονται διεξοδικά στα άρθρα 2 και 3 του Κανονισμού. Ο/η Σύμβουλος Σπουδών τηρεί όλες τις αρχές επεξεργασίας καθώς και όλα τα απαιτούμενα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των φοιτητών/φοιτητριών. Ομοίως, ο/η Σύμβουλος Σπουδών ενημερώνει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες αναφορικά με το δικαίωμά τους στην πρόσβαση στα δεδομένα που τους αφορούν και τα οποία υφίστανται επεξεργασία, τη διόρθωση, τη διαγραφή, τον περιορισμό της επεξεργασίας τους, τη δυνατότητα της εναντίωσής τους στην επεξεργασία, το δικαίωμά τους στη φορητότητα των δεδομένων τους καθώς και το δικαίωμά τους να μην υπόκεινται σε απόφαση που λαμβάνεται αποκλειστικά βάσει αυτοματοποιημένης επεξεργασίας, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισης προφίλ, η οποία παράγει για αυτούς έννομα αποτελέσματα που τους αφορούν ή τους επηρεάζει σημαντικά με παρόμοιο τρόπο εκτός αν βασίζεται στην προηγούμενη ρητή συγκατάθεσή τους.

 

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font