† Καραβάκου Βασιλική
  • 2310 891.360
  • vkm uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΚΖ2, 205
  • 2310 891.257

    † Καραβάκου Βασιλική

    Καθηγήτρια
    Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής


    Γνωστικό Αντικείμενο

    Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης

    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • Πτυχίο Φιλοσοφίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
    • Ph.D. (Φιλοσοφία), Birkbeck College, University of London, United Kingdom
    • Μετα-Διδακτορική Ερευνήτρια (Post-Doctoral Research Fellow), Department of Philosophy, University of Edinburgh, United Kingdom
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

    1. Ηθική και πολιτική επιστημολογία
    2. Η σημασία των παιδευτικών παιγνίων και της κριτικής σκέψης στη διαμόρφωση της κοινωνικής και πολιτικής συνείδησης
    3. Πολιτισμικότητα, σχετικισμός, πλουραλισμός και παγκοσμιοποίηση
    4. Θέματα μεθοδολογίας της Φιλοσοφίας, της Φιλοσοφίας της Παιδείας και των Κοινωνικών Επιστημών
    5. Η έννοια της «κατασκευής» στη Γνωσιολογία, την Ηθική και την Πολιτική Φιλοσοφία
    6. Γερμανικός ιδεαλισμός και Φαινομενολογία

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ
      (ΕΕΔΒ202)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΕΒΔΜ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • Η ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
      (ΕΕΔΒ104)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΕΒΔΜ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (23 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2013

      • Καραβάκου, Β., (2013). «Χρόνος, Εμπειρία και Ταυτότητα. Μια φαινομενολογική Ανάγνωση». Στο Δεληβογιατζής, Σ., Καραβάκου, Β. & Σιδηρόπουλος Χρ., (επιμέλεια, 2013). «Χρόνος και Υποκείμενο». Θεσσαλονίκη: Eκδόσεις Ένεκεν.
      • Δεληβογιατζής, Σ., Καραβάκου, Β. & Σιδηρόπουλος Χρ., (επιμ., 2013). «Χρόνος και Υποκείμενο». Θεσσαλονίκη: Eκδόσεις Ένεκεν.
      • Karavakou, V., (2013). “Hegel on Nature as speaking the voice of Reason”. In «Philosophy of the Environment». Edited by K. Boudouris. Athens: Ionia Publications.
      • Karavakou, V., (2013). “In defense of critical thinking in modern political education”. In «Philosophy, Politics, Economics». Edited by K. Boudouris, Athens: Ionia Publications.
      • Karavakou, V., (2013). “Conceptual Contestability in the Philosophy of Education: What is it and why should we care?”. In “Noema: Voix de philosophie de l’ education”, επιμέλεια Έλενα Θεοδωροπούλου, Διευθυντές Σειράς: Theodoropoulou Elena, Weigand Gaby, Zambrano Armando Leal, France: Presses Universitaires de Saint Gemmes. Collection: Theories du possible.
      • Karavakou, V. (2013). “Let education in the cave: Reclaiming a progressive political role for the individual in a modern democracy” in Kirby, Chr., (ed.), “Dewey and the Ancients: Essays on Hellenic and Hellenistic Themes in the Philosophy of John Dewey”. United States: Bloomsbury/Continuum.

      2011

      • Karavakou, V., (2011). “Moral learning in glocal conditions”. Στο «Δια βίου μάθηση: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις». Eπιμέλεια Β. Καραβάκου. Θεσσαλονίκη: εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας. σελ.117-133.
      • Καραβάκου, Β., (2011). “Το φάσμα και η πρό(σ)κληση της δια βίου μάθησης”. Εισαγωγή στο «Δια βίου μάθηση: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις». Επιμέλεια Β. Καραβάκου. Θεσσαλονίκη: εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας. σελ.1-32.
      • Καραβάκου, Β., (επιμ., 2011). «Δια βίου μάθηση: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις». Θεσσαλονίκη: εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας. σελ.546.
      • Karavakou, V., (2011). “Philosophy and the art of living”. In «Philosophy, Art and Technology». Edited by K. Boudouris. Athens: Ionia Publications. pp. 146-157.

      2010

      • Καραβάκου, Β., (2010). «Η εννοιολογική αμφισβητησιμότητα στη Φιλοσοφία της παιδείας. Τι είναι και γιατί μας ενδιαφέρει;». Στο «Φιλοσοφία της Παιδείας: λόγοι, όψεις, διαδρομές». Eπιμέλεια Ε. Θεοδωροπούλου. Αθήνα: εκδόσεις Πεδίο. σελ.251-266.

      2009

      • Καραβάκου, B., (2009). «Δοκίμια στην Εγελιανή Φιλοσοφία της Παιδείας». Αθήνα: εκδόσεις Gutenberg. σελ.240.

      2008

      • Karavakou, V., (2008). «The importance of cultural and universal ideals in modern education». Στο συλλογικό τόμο «Paideia: Education in the Global Era». Edited by K.Boudouris and K.Kalimtzis. Athens: Ionia Publications. vol.II, pp.140-154.
      • Καραβάκου, B., (2008). “Η έννοια της ελευθερίας στο Hegel και η σύγχρονη πρόσληψη από την πολιτική φιλοσοφία”. Στο συλλογικό τόμο «Ανθολόγιο Ευρωπαϊκής Φιλοσοφίας». Eπιμέλεια Β. Καλδής. Πάτρα: εκδόσεις Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. σελ.165-183.

      2007

      • Καραβάκου, B., (2007). "Ο ρόλος της πλατωνικής Πολιτείας στην πολιτική φιλοσοφία του Hegel". Στο τρίτομο συλλογικό έργο «Πλάτων». Επιμέλεια Γ. Αραμπατζής & Α. Μαρινοπούλου. Αθήνα: εκδόσεις Παπαδήμα. τόμος ΙΙΙ, σελ. 214-236.
      • Karavakou, V., (2007). “Value pluralism and political liberalism in the global era”. Στο συλλογικό τόμο “Values and Justice in the Global Era” (vols. I & II). Edited by K. Boudouris. Athens: Ionia Publications. vol. II, pp.111-125.[16] Καραβάκου, B., (2007). "Ο ρόλος της πλατωνικής Πολιτείας στην πολιτική φιλοσοφία του Hegel". Στο τρίτομο συλλογικό έργο «Πλάτων». Επιμέλεια Γ. Αραμπατζής & Α. Μαρινοπούλου. Αθήνα: εκδόσεις Παπαδήμα. τόμος ΙΙΙ, σελ. 214-236.

      2006

      • Kαραβάκου, B., (2006). “Πέρα από την απολυτοκρατία και το σχετικισμό: Το μέλλον του εγελιανού ιδανικού του πολιτισμού στην εποχή της παγκοσμιοποίησης”. Στο συλλογικό τόμο «Η Φιλοσοφία του Πολιτισμού στην εποχή της Παγκοσμιοποίησης». Επιμέλεια Κ. Βουδούρης. Αθήνα: εκδόσεις Ιωνία. σελ.57-76.

      2005

      • Καραβάκου, Β., (2005). “Ελευθερία και Αναγνώριση: Η ηθική βάση της ανταγωνιστικότητας στην ηθική φιλοσοφία του Εγέλου”. Στο συλλογικό τόμο «Φιλοσοφία, Ανταγωνιστικότητα και Αγαθός Βίος». Επιμέλεια Κ. Βουδούρη και Ευαγ. Μαραγγιανού. Αθήνα: εκδόσεις Ιωνία. τόμος Ι, σελ.122-134.
      • Karavakou, V., (2005). "Freedom and Recognition: The moral basis of competition in Hegel's ethics". Ιn “Philosophy, Competition and the Good Life” (vols. I & II). Edited by Κ. Kalimtzis. Athens: Ionia Publications. vol.I, pp.160-169.

      2004

      • Karavakou, V., (2004). "Hegel on Philosophy". In “Conceptions of Philosophy: Ancient and Modern”. Edited by Κ. Boudouris. Athens: Ionia Publications. pp. 178-191.

      2003

      • Καραβάκου, B., (2003). "Λόγος, φύση και δεύτερη φύση στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη". Στο δίτομο συλλογικό έργο «Αριστοτέλης». Επιμέλεια Γ. Αραμπατζής. Αθήνα: εκδόσεις Παπαδήμα. τόμος ΙΙ, σελ. 228-239.

      2002

      • Karavakou, V., (2002). “Hegel's Theory of Individual Freedom”. Athens: Gutenberg Publications. pp.327.

      1998

      • Karavakou, V. (1998). “Reason and Nature in Hegel's Theory of Bildung”, University of London, United Kingdom. pp.335.
      • Επιστημονικά Περιοδικά (17 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2013

        • Karavakou, V., (2013). “Taking Nature Seriously: Hegel on Nature and the Education of the Mind”, Philosophy Study, vol.3, no.6, pp.544-557.
        • Karavakou, V., (2013). “Being properly educated: reflections on the epistemological basis of Plato’s and Hegel’s political vision”. Philosophy of Education, 46, pp.95-105.
        • Καραβάκου, Β., (2013). “Η έκσταση της Επικοινωνίας και η ρεβάνς του Λόγου”, Φιλοσοφείν. Πολιτικά ανθρωπολογικά, τευχ.7.
        • Καραβάκου, Β., (2013). “Hegel και Lacan: Οι παιδευτικές προκλήσεις του επιθυμητικού υποκειμένου”. Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, 30, τευχ.88, σελ.8-21.

        2012

        • Karavakou, V., (2012). “Reclaiming critical thinking in modern political education”. Skepsis - A Journal for Philosophy and Inter-disciplinary Research, XXII/iv, pp. 79-91.
        • Καραβάκου, Β., (2012). “Πολιτικός κονστρουκτιβισμός, πολιτικός πλουραλισμός και πολιτική παιδεία”, Φιλοσοφείν, 6(1), σελ. 70-81.
        • Karavakou, V., (2012). “Democracy, Pluralism and Education”. Skepsis - A Journal for Philosophy and Inter-disciplinary Research, XXII/i, pp. 325-345.

        2011

        • Καραβάκου, Β., (2011). “περιΦρόνησης”. Φιλοσοφείν, 4 (2), σελ.70-92.

        2010

        • Καραβάκου, Β., (2010). “Η ηθική και τα όρια του σύγχρονου αξιολογικού πλουραλισμού και σκεπτικισμού”. Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, 27 τευχ.79, σελ.31-48.

        2006

        • Karavakou, V., (2006). "Hegel's idea of moral education and modern pluralism". Philosophical Inquiry: International Quarterly, vol.26, no.3, pp.77-93.
        • Καραβάκου, Β., (2006). “Πολιτική παιδεία και κοινωνία των πολιτών στη Φιλοσοφία του δικαίου του Hegel. Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, τομ.23, τευχ.67, σελ. 17-33.

        2005

        • Καραβάκου, B., (2005). "Η επιστημολογική σημασία των μορφωτικών παιγνίων στην εγελιανή θεωρία της παιδείας". Μακεδνόν, τομ.14, σελ.175-185.
        • Karavakou, V., (2005). “Hegel on culture and globalization”. Globalization, vol. 5, no.2, pp. 19-29.

        2004

        • Β. Καραβάκου, (2004). "Οι ορθολογικές προϋποθέσεις του κράτους και το εγελιανό Απόλυτο". Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, τόμ. 21, τευχ. 63, σελ. 265-284.
        • Karavakou, V., (2004). "Hegel on language, recognition and tradition". Philosophical Inquiry: International Quarterly, vol. 26, no. 1-2, pp.41-52.

        2003

        • Karavakou, V., (2003). "Friendship and recognition in Aristotle and Hegel". Philosophical Inquiry: International Quarterly, vol.25, no.2, pp. 217-240.

        2002

        • Καραβάκου, B., (2002). "Η προσταγή της παιδείας στη Φαινομενολογία του Πνεύματος". Ελληνική Φιλοσοφική Επιθεώρηση, τομ. 19, τευχ. 57, σελ. 259-278.
        • Συνέδρια (5 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2013

          • Καραβάκου, Β., (2013). “Οι προκλήσεις της Παιδείας και η φιλοσοφία της: Η σημασία της κριτικής σκέψης για την εκπαίδευση”, Proceedings of the 13th International Conference of the International Society for the Study of European Ideas (ISSEI), on «The Ethical Challenges of Multidisciplinarity: Reconciling the Three Narratives: Art, Science and Philosophy», Session on “Multiple Profiles of Educational Philosophies: Implications for Children, Peace and Hope”, Cyprus, July 2012, URI http://hdl.handle
          • Καραβάκου, Β., (2013). “Η φαινομενολογική αντίληψη της εμπειρίας: Συνέπειες για την εκπαιδευτική θεωρία, πράξη και έρευνα”, Πρακτικά του 8ου Πανελληνίου Συνεδρίου της Ελληνικής Παιδαγωγικής Εταιρείας με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα».

          2011

          • Karavakou, V. & Papadema, V., (2011). “The role of the educator in transformative learning”, In “Transformative Learning in Time of Crisis: Individual and Collective Challenges”. Electronic Proceedings of the 9th International Conference on Transformative Learning, pp. 695-700.

          2006

          • Karavakou, V., (2006). "The educational demands of a philosophical theory of moral conscience in a modern democracy". In “Philosophy of Education”. Edited by J. D. G. Evans. Proceedings of the Twenty-first World Congress of Philosophy, pp. 65-71.

          2003

          • Karavakou, V., (2003). "Aristotelian ethics and moral education in the modern world". Proceedings of the 2nd World Congress on “Ancient Greece and the Modern World”. Patras: University of Patras Publications. pp. 509-519.
          • Άλλα (41 εγγραφές)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2013

            • Καραβάκου, Β., “Η έκσταση της Επικοινωνίας και η ρεβάνς του Λόγου”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φιλοσοφίας υπό την αιγίδα του περιοδικού «Φιλοσοφείν. Πολιτικά Ανθρωπολογικά», του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό (ΑΠΘ) και του Τμήματος ΕΚΠ του ΠΑΜΑΚ με θέμα «Λόγος, Επικοινωνία και Εξουσία – Προς μία νέα πολιτική της κουλτούρας», Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Ιανουάριος 2013.
            • Καραβάκου, Β., «Η ηθική της αναγνώρισης και η αναγνώριση της ηθικής», Εισήγηση και Συμμετοχή στο Συμπόσιο «Ηθική Φιλοσοφία: Προεκτάσεις και Προοπτικές», Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μάρτιος 2013.
            • Καραβάκου ,Β., «Ηθικός βίος και ηθική φιλοσοφία», ομιλία στην παρουσίαση της μετάφρασης του βιβλίου του R.F.Atkinson, «Εισαγωγή στην Ηθική φιλοσοφία» από την Ελένη Καλοκαιρινού, Θεσσαλονίκη, εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία, 2012, Θεσσαλονίκη, Ιανός, Μάρτιος 2013.
            • Καραβάκου, Β., «Η σημασία της Διαλεκτικής», ομιλία στην παρουσίαση των βιβλίων του Σωκράτη Δεληβογιατζή, «Ζητήματα Διαλεκτικής», Θεσσαλονίκη, εκδόσεις Ερωδιός, 2010 και του Κωνσταντίνου Ράντη, «Herbert Marcuse. Περί Διαλεκτικής: Τρία Δοκίμια», Αθήνα, εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Θεσσαλονίκη, Ιανός, Απρίλιος 2013.
            • Καραβάκου, Β., «Από το παρελθόν στο μέλλον: Ο αξιολογικός ορίζοντας των νέων προκλήσεων και προοπτικών για την Ευρώπη», Εισήγηση και Συμμετοχή στην Ημερίδα υπό την αιγίδα του Εργαστηρίου Διεθνών Σχέσεων και της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης και της έδρας Jean Monnet με θέμα: «Ευρωπαϊκές Αξίες, Κοινωνίες και Κοινωνική Ευρώπη: Επαναπροσδιορισμός του Κοινωνικού και Πολιτικού Τοπίου της Ένωσης», Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μάιος 2013.
            • Καραβάκου, Β., “Eichmann in Jerusalem. The Banality of Evil”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φιλοσοφίας με θέμα «Το κακό» υπό την αιγίδα του περιοδικού «Φιλοσοφείν. Πολιτικά Ανθρωπολογικά» και του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό, Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Ιούνιος 2013.
            • Karavakou, V., “Paideia in crisis. Arendtian reflections on education, culture and politics”, Research Paper and Presentation in the International Conference on «Philosophy and Crisis: Responding to Challenges to Ways of Life in the Contemporary World», υπό την αιγίδα του Τομέα Φιλοσοφίας, Τμήμα Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Council for Research in Values and Philosophy (CRVP) του Καθολικού Πανεπιστημίου της Αμερικής, Ιωάννινα, Ιούλιος 2013.
            • Karavakou, V., “Ideals in education and the quest for meaning in life”, Research Paper and Presentation in the XXIII World Congress of Philosophy on «Philosophy as Inquiry and a Way of Life», Athens, August 2013.
            • Καραβάκου Βασιλική, «Η αυτονομία στην επικούρεια φιλοσοφία», ομιλία στην παρουσίαση του βιβλίου της Χρυσάνθης Κεχρολόγου, «Η επικούρεια φιλοσοφία. ʼτομο και κοινωνία», Θεσσαλονίκη, εκδόσεις Ερωδιός, 2013, Αθήνα, Ιανός, Οκτώβριος 2013.
            • Καραβάκου Β., “Πώς είναι να είσαι Υποκείμενο;”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας και Ψυχανάλυσης υπό την αιγίδα της ΦΕΒΕ, του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό (ΑΠΘ) και του Τμήματος ΕΚΠ του ΠΑΜΑΚ με θέμα «Η θέση του Υποκειμένου», Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Οκτώβριος 2013.
            • Καραβάκου, Β. «Πολιτειότητα και Δημοκρατική Εκπαίδευση», Εισήγηση και Συμμετοχή στην Επιστημονική Δι-ημερίδα με θέμα: «Η κρίση της δημοκρατίας ως κρίση της δημοκρατικής παιδείας», Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Νοέμβριος 2013.

            2012

            • Καραβάκου, Β., "Φιλοσοφία της Παιδείας – Πανεπιστημιακές Σημειώσεις", σελ. 92, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
            • Καραβάκου, Β., «Ο ρόλος των κοινωνικών επιστημών», ομιλία στην Ημερίδα του Τμήματος ΕΚΠ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας σε συνεργασία με το επιστημονικό περιοδικό «Κοινωνικές Επιστήμες», Μάρτιος 2012.
            • Καραβάκου, Β., «Η πολιτική Φιλοσοφία στην εποχή της νεωτερικότητας και μετα-νεωτερικότητας», ομιλία στην παρουσίαση του βιβλίου του Γιώργου Σκουλά, «Εισαγωγή στην Πολιτική Φιλοσοφία και Θεωρία – Ρεύματα σκέψης και στοχαστές της νεωτερικότητας», εκδόσεις Gutenberg, 2012, Θεσσαλονίκη, Ιανός, Μάιος 2012.
            • Karavakou, V., “Democracy, Pluralism and Education”, Research Paper and Presentation in the ISUD 9th World Congress on «Democratic Culture: Historical Reflections and Modern Transformations», Ancient Olympia, June 2012.
            • Καραβάκου, Β., “Οι προκλήσεις της Παιδείας και η φιλοσοφία της: Η σημασία της κριτικής σκέψης για την εκπαίδευση”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 13th International Conference of the International Society for the Study of European Ideas (ISSEI), on «The Ethical Challenges of Multidisciplinarity: Reconciling the Three Narratives: Art, Science and Philosophy», Session on “Multiple Profiles of Educational Philosophies: Implications for Children, Peace and Hope”, Cyprus, July 2012.
            • Καραβάκου Β., “Χρόνος, Εμπειρία, Ταυτότητα”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας και Ψυχανάλυσης υπό την αιγίδα της ΦΕΒΕ, του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό (ΑΠΘ) και του Τμήματος ΕΚΠ του ΠΑΜΑΚ με θέμα «Χρόνος και Υποκείμενο», Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Οκτώβριος 2012.
            • Καραβάκου, Β., “Η φαινομενολογική αντίληψη της εμπειρίας: Συνέπειες για την εκπαιδευτική θεωρία, πράξη και έρευνα”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Παιδαγωγικής Εταιρείας με θέμα «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», Ιωάννινα, Νοέμβριος 2012.

            2011

            • Καραβάκου, Β., “Πολιτικός κονστρουκτιβισμός, πολιτικός πλουραλισμός και πολιτική παιδεία”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 2ο Συνέδριο Φιλοσοφίας του περιοδικού «Φιλοσοφείν» υπό την αιγίδα του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό (ΑΠΘ) με θέμα «Φιλοσοφία και Πολιτική», Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2011.
            • Karavakou, V. & Papadema, V., “The role of the educator in transformative learning”, 9th International Conference of Transformative Learning on «Transformative Learning in Time of Crisis: Individual and Collective Challenges», Athens, May 2011.
            • Καραβάκου, Β., «Η Φιλοσοφία της παιδείας και οι προκλήσεις της», Κεντρική Ομιλία στο XXII Διεθνές Συνέδριο του Ολυμπιακού Κέντρου Φιλοσοφίας και Παιδείας, Αρχαία Ολυμπία, Ιούνιος 2011.
            • Lazaridou, A., Langer, E., Karavakou, V., (2011) “Mindfulness Contagion in Schools”, Poster Presentation, Conference on «Learning and the Brain», Boston, Massachusetts.
            • Karavakou, V., «Reclaiming critical thinking in modern political education», Research Paper and Presentation in the XXII International Conference of Philosophy on «Philosophy and Education», Olympic Center for Philosophy and Culture, Ancient Olympia, July 2011.
            • Karavakou, V., “In defense of critical thinking in modern political education”, Research Paper and Presentation in the 23rd International Conference of the International Association of Greek Philosophy on «Philosophy, Politics, Economics», Athens, July 2011.
            • Καραβάκου, Β., «Η σημασία της κριτικής σκέψης στην εκπαίδευση», Ομιλία στο Δήμο Θερμαϊκού στο πλαίσιο του Λαϊκού Πανεπιστημίου, Νοέμβριος 2011.

            2010

            • Καραβάκου Β., “περιΦρόνησης”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 1ο Συνέδριο Φιλοσοφίας του περιοδικού «Φιλοσοφείν» υπό την αιγίδα του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό (ΑΠΘ) με θέμα «Ηθική Φιλοσοφία. Όντινα χρη τρόπον ζην», Θεσσαλονίκη, Ιανουάριος 2010.
            • Karavakou, V., «Being properly educated: reflections on the epistemological basis of Plato’s and Hegel’s political vision», XXI International Conference of Philosophy on «Plato, Platonism and the Moderns», Olympic Center for Philosophy and Culture, Ancient Olympia, July 2010.
            • Karavakou, V., “Hegel on Nature as speaking the voice of Reason”, Research Paper and Presentation in the 23rd International Conference of the International Association of Greek Philosophy on the “Philosophy of the Environment”, Kalamata, July 2010.
            • Καραβάκου, Β., «Plato and Democracy», Συμμετοχή με εισήγηση στο πάνελ στρογγυλής τράπεζας (Professor John Anton, Professor Christopher Kirby, Dr. Philip Bishop, Dr, Brent Lamons) στο XXI Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας και Παιδείας, Αρχαία Ολυμπία, Ιούλιος 2010.

            2009

            • Καραβάκου, Β., «Τι είναι η εννοιολογική αμφισβητησιμότητα και γιατί μας ενδιαφέρει;», Εισήγηση και συμμετοχή στην Ημερίδα για τη «Φιλοσοφία της παιδείας», Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Ιούνιος 2009.
            • Karavakou, V., “Philosophy and the art of living”, Research Paper and Presentation in the 22nd International Conference of Philosophy, International Association of Greek Philosophy on «Philosophy, Art and Technology», Cyprus, July 2009.

            2008

            • Καραβάκου, Β., “Hegel και Lacan: Η διαλεκτική της επιθυμίας στη διαμόρφωση, μεταμόρφωση και αναγνώριση του σύγχρονου υποκειμένου”, Εισήγηση και Συμμετοχή στο 1ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας και Ψυχανάλυσης υπό την αιγίδα της ΦΕΒΕ και του Εργαστηρίου Φιλοσοφικής Έρευνας πάνω στο Φαντασιακό (ΑΠΘ) με θέμα «Προς αναζήτηση του Υποκειμένου», Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Οκτώβριος 2008.

            2007

            • Karavakou, V., “Cultural and global ideals in modern education”, Research Paper and Presentation in the 19th International Conference of Philosophy, International Association of Greek Philosophy on «Paideia: Education in the Global Era», Pythagoreion/Samos, July 2007.

            2006

            • Karavakou, V., “Value pluralism and political liberalism in the global era”, Research Paper and Presentation in the 18th International Conference of Philosophy, International Association of Greek Philosophy on «Values and Justice in the Global Era», Kavala, July 2006.

            2005

            • Καραβάκου, Β., "Θεωρία και Λειτουργία της Δημοκρατίας – Πανεπιστημιακές Σημειώσεις", σελ.80, Tμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Πολιτικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2005.
            • Karavakou, V., "Beyond absolutism and relativism: The future of the Hegelian Ideal of Bildung in the age of globalization", Research Paper and Presentation in the 17th International Conference of Philosophy, International Association of Greek Philosophy on «The Philosophy of Culture in the Age of Globalization», Pythagoreion/Samos, August 2005.

            2004

            • Karavakou, V., "Freedom and Recognition: The moral basis of competition in Hegel's ethics ", Research Paper and Presentation in the 1ο World Olympic Congress of Philosophy on «Philosophy, Competition and the Good Life», Athens, June 2004.

            2003

            • Καραβάκου, Β., "Ο Hegel και η Φιλοσοφία", Εισήγηση και Συμμετοχή στο 15ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Φιλοσοφίας με θέμα: «Αντιλήψεις για τη Φιλοσοφία: Από τους Προσωκρατικούς μέχρι σήμερα», Στάγειρα, Ιούλιος 2003.
            • Karavakou, V., "The educational demands of a philosophical theory of moral conscience in a modern democracy", Research Paper and Presentation in the 21st World Congress of Philosophy, Philosophical Society of Turkey, Istanbul, August 2003.

            2002

            • Karavakou, V., "Aristotelian Ethics and Moral Education in the Modern World", Research Paper and Presentation in the 2nd World Congress on «Ancient Greece and the Modern World», Ancient Olympia, July 2002.
            • Karavakou, V., "Education and the Teaching of Moral Conscience", Research Paper and Presentation in the International Conference on «Philosophy, Education and the Tradition of European Thinking», Pilsen, Czech Republic, September 2002.