Βούζας Φώτης
  • 2310 891.583
  • vouzas uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΗΘ, 210
  • 2310 891.533

    Βούζας Φώτης

    Καθηγητής
    Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων

    Αναπληρωτής Καθηγητής, Διδακτικό Προσωπικό (Π.Μ.Σ. στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες)
    Καθηγητής, Διδακτικό Προσωπικό (Π.Μ.Σ. στη Δημόσια Διοίκηση)
    Καθηγητής, Διδακτικό Προσωπικό (Δ.Π.Μ.Σ. στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA))


    Γνωστικό Αντικείμενο

    'Μάνατζμεντ με έμφαση στη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας"

    Βιογραφικό
    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • Πτυχιούχος Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 1984-1988
    • Master of Business Administration (MBA) in Management and Οrganizational Behaviour, Northrop University, Los Angeles, California, USA 1989-1990
    • Master of Science (MSc) in Technology Management, Northrop University, Los Angeles, California, USA 1990-1991
    • Διδάκτορας Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 1998
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
    • Διοίκηση ολικής ποιότητας και αξιοποίηση ανθρωπίνου δυναμικού
      Επιχειρηματική Αριστεία
    • Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων – Διοίκηση Ταλέντου
    • Διαχείριση Γνώση – Οργανωσιακή Μάθηση
    • Διοικητική αποτελεσματικότητα και ρόλος μεσαίων στελεχών
    • Διαχείριση Κρίσεων
    • Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και Εφοδιαστική Αλυσίδα
    • Διαχείριση Διαφορετικότητα στον Ιδιωτικ
    • Διαχείριση επιχειρησιακών πόρων

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
      (MHM0104)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    MHM

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΜΑΘΗΣΗ (KNOWLEDGE MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL LEARNING)
      (ΟΔ0724)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    1. ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

     

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

     

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

     

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΔ0724

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

    (Knowledge Management and Organizational Learning)

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    3

    4

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    Ειδίκευσης Γενικών Γνώσεων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Αγγλική και Ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    NAI

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/modules/document/?course=BA235

    2.       ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Αυτό το μάθημα στοχεύει να εμβαθύνει στις έννοιες της Διαχείρισης Γνώσης, της Μαθησιακής Κουλτούρας και της Οργανωσιακής Μάθησης. Θα μελετήσουμε την εξέλιξη, τις παγκόσμιες τάσεις, την εφαρμογή και τη συνάφειά της στους σύγχρονους οργανισμούς. Το μάθημα επίσης:

    - Εξερευνά τις έννοιες της οργανωσιακής μάθησης, αναλύει τις παγκόσμιες τάσεις της έρευνας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνονται τα στοιχεία της μάθησης σε περιβάλλοντα εργασιακού χώρου σε όλο τον κόσμο και εφαρμόζει μοντέλα οργάνωσης μάθησης για την προώθηση και υποστήριξη καινοτόμων χώρων εργασίας.

    - Συζητά πώς διάφοροι παράγοντες όπως η ποικιλομορφία, η πολυπλοκότητα, οι κρίσεις και οι όλο και πιο προηγμένες ψηφιακές λύσεις (τεχνολογία) αλλάζουν τον ρυθμό με τον οποίο ένας οργανισμός μαθαίνει, προσαρμόζεται και ανταγωνίζεται.

    - Αγκαλιάζει μια προοπτική συστήματος μάθησης σε οργανωτικό επίπεδο ανάλυσης που βασίζεται στην προϋπόθεση ότι η καινοτομία και η βιώσιμη αλλαγή εξαρτώνται από την ικανότητα ενός οργανισμού να δημιουργεί δομές διαχείρισης που εφαρμόζουν, αναλύουν, αξιολογούν και μεταφέρουν πληροφορίες, ενισχύουν τη λήψη αποφάσεων και επιτυγχάνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα μέσω της συνεχούς μάθησης.

    Γενικές Ικανότητες

    Μετην επιτυχήολοκλήρωση αυτούτου μαθήματος, οιφοιτητές θα είναι σεθέση να:

    - Αξιολογήσουν κριτικά τις βασικές θεωρίες της οργανωτικής και διοικητικής μάθησης

    - Κατασκευάσουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την κατανόηση τηςγνώσης ως στρατηγικού πλεονεκτήματος σε ένα ταραχώδες οργανωτικό/επιχειρηματικό περιβάλλον

    - Αναγνωρίσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των εργαζομένων, των χώρων εργασίας και των οργανισμών από μια προοπτική μάθησης

    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ (KM) Τι είναι η Διαχείριση Γνώσης; Πολυεπιστημονική φύση της ΔΓ• Τύποι γνώσης: σιωπηρή και ρητή• Τεχνική ανάλυσης εννοιών Ιστορία της• Διαχείριση γνώσης

    ΚΥΚΛΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Κύριες προσεγγίσεις στον κύκλο διαχρονικής ικανότητας•

    ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Κύρια Θεωρητικά Μοντέλα ΔΓ• Σύνθετα Προσαρμοστικά Μοντέλα Συστήματος της ΚΜ• Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για τη Διαχείριση Ποιότητας (EFQM)

    ΣΥΛΛΗΨΗ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΓΝΩΣΗΣ Σιωπηρή σύλληψη γνώσης• Σιωπηρή σύλληψη γνώσης στο άτομο, • ομαδικό και οργανωτικό επίπεδο Κωδικοποίηση ρητής γνώσης

    ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΝΩΣΗΣ Εφαρμογή Γνώσης σε Ατομικό Επίπεδο• Χαρακτηριστικά Ατομικής Γνώσης• Εργαζόμενοι

    ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

    ΑΤΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ

    Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

    ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση νέων τεχνολογιών (παρουσιάσεις ppt, χρήση εκπαιδευτικών videos), υλικό στη βάση Compus  για την βελτίωση της αμεσότητας και την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος  από τους φοιτητές.

     

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    40 ώρες

    Συγγραφή εργασίας

    60 ώρες

    Μελέτη, ανάλυση βιβλιογραφίας,

    40 ώρες

    ΣύνολοΜαθήματος

    140 ώρες

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    -          Γραπτή εργασία

    -          Παρουσίαση γραπτής εργασίας στην τάξη

    -          Τελικές εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ανάπτυξης και ανάλυση μελέτης περίπτωσης

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Προτεινόμενα  Συγγράμματα

    -          Εγχειρίδιο Οργανωσιακής Μάθησης και Διαχείρισης Γνώσης  Easterby-Smith MarkLyles Marjorie , Εκδόσεις Πασχαλίδη

    Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

    -          Dale, B & Cooper, C and Wilkinson, A. (1997) “Managing Quality & Human Resources. A guide to Continuous Improvement.” Blackwell

    -          Dale, B & Cooper, C (1992) Total Quality & Human Resources. An Executives guide. Blackwell

    -          John Chopin (1991) Quality Through People. IFS Publications, UK

    -          Βελτίωση Ποιότητας. Γ. Τσιότρας,1995, Εκδόσεις Μπένου

    -          Pfeffer J. (1994) Competitive advantage through people. Harvard Business School Press, Boston, MA

    -          Vouzas, F. (2004), “HR utilization and quality improvement: the reality and the rhetoric: the case of Greek industry”, The TQM Magazine, Vol. 16 No. 2, pp. 12535

    -          Vouzas, F. and Gotazamani, K. (2005), “Best practices of selected Greek organizations on their road to business excellence: the contribution of the new ISO 9000:2000 series of standards”, The TQM Magazine, Vol. 17 No. 3, pp. 25966

    -          Wilkinson, A., Allen, P. and Snape, E. (1991), “TQM and the management of labour”, Employee Relations, Vol. 13 No. 1, pp. 2431

    -          Wright, P.M., McMahan, G.C., McCormick, A. and Sherman, W.S. (1998), “Strategy, core competence, and HR involvement as determinants of HR effectiveness and refinery performance”, Human Resource Management, Vol. 37 No. 1, pp. 1729

    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
      (MIB0202)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    MIB

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
      (MPM0206)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    MPM

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
      (ΟΔ0601)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    1. ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΔΟ601

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    3

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Μάθημα Γενικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BA107/

    2.       ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι φοιτητές αναμένεται να:

    • Αποκτήσουν τη δυνατότητα ως στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών, να αναπτύσσουν τις διοικητικές τους ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να αντιμετωπίζουν τις νέες προκλήσεις του περιβάλλοντος
    • Επιλύουν σύνθετα προβλήματα ανάπτυξης των οργανισμών και διαχείρισης της οργανωσιακής αλλαγής.
    • Είναι σε θέση, αναπτύσσοντας δεξιότητες εισαγωγής οργανωσιακών αλλαγών, να πείσουν για τη χρησιμότητα των προτάσεων και νεωτεριστικών ιδεών τους, ώστε να γίνουν αποδεκτές και εφαρμόσιμες.
    • Είναι σε θέση πρώτα να «περάσουν» και κατόπιν να υλοποιήσουν αποτελεσματικά στην ομάδα, στο τμήμα και στη διεύθυνση τις οργανωσιακές αλλαγές που προτείνει η διοίκηση.
    • Εξηγήσουν τα μοντέλα που εξετάζουν τα είδη και τους τύπους αλλαγής, καθώς και το μέγεθος και τις στρατηγικές αλλαγές που ακολουθεί ένας οργανισμός,
    • Κατανοήσουν τις επιρροές, που η δομή του οργανισμού, η φιλοσοφία του και η πληροφορική τεχνολογία ασκούν στην επίτευξη της κατάλληλης στρατηγικής αλλαγής του.

    Γενικές Ικανότητες

    Το μάθημα αποσκοπεί να προσδώσει στους φοιτητές τις παρακάτω γενικές ικανότητες:

    • Ικανότητα  να δώσουν λύσεις σε πρακτικά προβλήματα που απαντώνται στο χώρο εργασίας και αφορούν τον ανθρώπινο παράγοντα και την οργανωσιακή αλλαγή.
    • Ικανότητα δημιουργικής γνώσης, κριτικής σκέψης και αποτελεσματικής λύσης προβλημάτων που προέρχονται από την οργανωσιακή αλλαγή.
    • Ικανότητα   ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των φοιτητών – μέσα από μελέτες περιπτώσεων, εκπαιδευτικά videos, επιστημονικά άρθρα, επιχειρηματικά σχέδια και συναφείς μελέτες.
    • Ικανότητα  καλύτερου σχεδιασμού των πολιτικών, διαδικασιών και πρακτικών του σχετίζονται με την οργανωσιακή αλλαγή
    • Ικανότητα  διαχείρισης της οργανωσιακής αλλαγής.
    • Ικανότητα  παρακίνηση των εργαζομένων και των ομάδων αλλαγής.
    • Ικανότητα  επικοινωνίας  με τις εργασιακές ομάδες.
    • Ικανότητα εντοπισμού του κατάλληλου ηγετικού στυλ ανά περίπτωση για την αποτελεσματική διαχείριση  της οργανωσιακής αλλαγής.

     





















     




    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    • Οργανισμοί και μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα
    • Η φύση της οργανωσιακής αλλαγής
    • Οργανωτική δομή, Σχεδιασμός
    • Μεθοδολογία Ανάλυσης Περίπτωσης
    • Οργανωτική δομή και αλλαγή
    • Κουλτούρα και Αλλαγή
    • Πολιτικές της Αλλαγής
    • Ηγεσία και Αλλαγή
    • Το πλαίσιο στη διοίκηση αλλαγών
    • Μοντέλα σκληρών συστημάτων της αλλαγής
    • Μοντέλα μαλακών συστημάτων της αλλαγής
    • Μέλλουσες κατευθύνσεις και προκλήσεις

     

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία.
    • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της open e-class. Σημειώσεις και εκπαιδευτικό υλικό κλπ.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις (Εμπλουτισμένη Εισήγηση)

    39

    Διαδραστική διδασκαλία (Ερωτήσεις – Απαντήσεις,

    Καταιγισμός Ιδεών)

    26

    Μελέτη περίπτωσης

    30

    Εργασία

    30

    Αυτοτελής μελέτη για την τελική εξέταση

    60

     

     

    Σύνολο Μαθήματος

    185

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    Η συνολική βαθμολογία απαρτίζεται από το άθροισμα δύο συνιστωσών:

    • Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις σύντομης απάντησης, 8 μονάδες
    • Ομαδική εργασία, 2 μονάδες

    Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.

    Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Ελληνική

    • Senior, B. and Swailes, S. (2017) Οργανωσιακή Αλλαγή, Nicosia: Εκδόσεις Πασχαλίδης –BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
    • Βακόλα, Μ. (2009) Διοικώντας τις Αλλαγές. Έκδοση Β΄, Αθήνα: ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΙΔΕΡΗΣ-ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
    • Βακόλα, Μ. και Νικολάου, Ι. (2012). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Rosili.
    • Greenberg, J. and Baron, R. (2013). Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.
    • Robbins, S. and Judge, T. (2011). Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
    • Schermerhorn, J. (2018), Εισαγωγή στο Management, Εκδόσεις Broken Hill.
    • Uhl-Bien, M., Schermerhorn, J. και Osborn, R. (2015), Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Broken Hill Publishers LTD.
    • Γεωργόπουλος, Α., Μαρούδας, Λ. και Πολυχρονίου, Π. (2019), Σύγχρονο Μάνατζμεντ, Εκδόσεις ΜΠΕΝΟΥ.

    Ξενόγλωσση

    • Leoussis N. (2012), Winning in Business and Politics: The Strategic Delta.Philosophy and Praxis in Modern Decision Making. Libra Publishing
    • Bass, B. and Bass, R. (2008), The Bass Handbook of Leadershp: Theory, Research, and Managerial Applications, Free Press.
    • Rahim, A. (2011), Managing conflict in organizations (4th Ed.), Transaction Publisher, New Brunswick, New Jersey.
    • Bevan, R. (2011). Changemaking: Tactics and Resources for Managing Organizational Change. CreatSpace.
    • Bridges, W. and Bridges, S. (2009). Managing Transitions: Making the Mostof Change. Da Capo Press.
    • Mullins, L.J. (2016). Management and Organizational Behavior (11th Ed). Pearson

    Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά:

    Economic Development and Cultural Change

    Competition and Change

    International Journal of Knowledge, Culture and Change Management

    Structural Change and Economic Dynamics

    Journal of Organizational Change Management

    Development and Change

    Journal of Change Management

    Academy of Management Journal

    Academy of Management Review

    British Journal of Industrial Relations

    European Management Journal

    International Studies of Management & Organization

    Journal of Applied Management Studies

    Journal of Applied Psychology

    Journal of Behavioral Decision Making

    Journal of International Management

    Journal of Management

    Journal of Management Development

    Journal of Occupational & Organizational Psychology

    Journal of Organizational Behavior

    Leadership Quarterly

    Organizational Behavior and Human Decision Processes

    Personnel Psychology

    Research in Personnel & Human Resource Management

    Strategic Management Journal

    • ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
      (ΟΔ0816)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    1. ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΔ0816

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    3

    5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    Ειδίκευσης Γενικών Γνώσεων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/UNI355/

     

    2.       ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές μέσω των διαλέξεων:

    Αναγνωρίζουν, περιγράφουν, προσδιορίζουν και αναλύουν εξειδικευμένα θέματα που αφορούν τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας  όπως η Ανθρώπινη πλευρά της Ποιότητας, τα Περιβαλλοντικά πρότυπα (ISO 14001 και EMAS), Επιθεωρήσεις Συστημάτων Ποιότητας, και Αξιοπιστία

    Μέσω της εργασίας του μαθήματος αναλύουν και συνθέτουν μέσα από τη χρήση βιβλιογραφικών πηγών σύγχρονα θέματα που σχετίζονται με τη ΔΟΠ 

    Τέλος αντιλαμβάνονται και κατανοούν τη σημασία και τη σπουδαιότητα της ΔΟΠ στην αύξηση της ικανοποίησης των αναγκών του εσωτερικού και εξωτερικού πελάτη, στην βελτιστοποίηση των διεργασιών παραγωγής προϊόντων ή υπηρεσιών και το ρόλο των συστημάτων ποιότητας στη αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του οργανισμού

    Γενικές Ικανότητες

    -          Οι φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος αναζητούν βιβλιογραφικές πηγές και πληροφορίες που αφορούν σύγχρονα θέματα της ΔΟΠ.

    -          Δουλεύουν και συνεργάζονται μέσα σε ομάδες για την εκπόνηση των εργασιών του μαθήματος

    -          Ζητείται από τους φοιτητές να τεκμηριώσουν τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής επισκόπησης αλλά και των συμπερασμάτων και προτάσεων που προκύπτουν από τις εργασίες τους.

    -          Μέσω της συζήτησης και της εμπλοκής στις διαλέξεις οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους και να παράγουν μέσω του διαλόγου την ικανότητα της ενεργητικής ακοής αλλά και της κριτικής σκέψης.

     

    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις έννοιες της αξιοπιστίας (reliability) , των συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO14001, EMAS,  ISO 26000),  τις επιθεωρήσεις ποιότητας (quality audits),  το ρόλο του επιθεωρητή ποιότητας, τη σχέση ποιότητας και αξιοποίησης ανθρώπινου δυναμικού μέσα από την εφαρμογή συστημάτων ποιότητας και σύγχρονων εργαλείων ποιότητας

    1. Αξιοπιστία

    • Ορισμοί Αξιοπιστίας
    • Χαρακτηριστικά της Αξιοπιστίας
    • Τεχνικές Εκτίμησης της Αξιοπιστίας
    • Δεδομένα Αξιοπιστίας

    2. Ποιότητα και Περιβάλλον

    • Περιβαλλοντικά Ζητήματα και προτεραιότητες
    • Περιβαλλοντική Διαχείριση και έλεγχος – ΕΜΑΣ
    • Περιβαλλοντικά Πρότυπα – ISO 14001, ISO 26000

    3. Επιθεώρηση Συστημάτων Ποιότητας

    • Περιγραφή και Ανάλυση των βασικών Προτύπων
    • Είδη Επιθεωρήσεων Ποιότητας (Quality Audits) – Ρόλος Επιθεωρητή

          Ποιότητας (Quality Auditor)

    • Προετοιμασία και Διαχείριση Επιθεωρήσεων
    • Εκτέλεση και Αξιολόγηση Επιθεώρησης 

    4. Σύγχρονα Εργαλεία Ποιότητας

    • Six Sigma
    • Lean Six Sigma

    5. Ποιότητα και Αξιοποίηση Ανθρώπινου Δυναμικού

    • Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων (Διοίκηση Προσωπικού)
    • Συμμετοχή των Εργαζομένων
    • Εκπαίδευση και Επιμόρφωση των Εργαζομένων
    • Αξιολόγηση της Απόδοσης και Αναγνώρισης των Εργαζομένων
    • Ικανοποίηση και Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων
    • Επιχειρηματική Ηθική

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση νέων τεχνολογιών (παρουσιάσεις ppt, χρήση εκπαιδευτικών videos), υλικό στη βάση Compus  για την βελτίωση της αμεσότητας και την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος  από τους φοιτητές.

     

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    40 ώρες

    Συγγραφή εργασίας

    60 ώρες

    Μελέτη, ανάλυση βιβλιογραφίας,

    40 ώρες

    ΣύνολοΜαθήματος

    140 ώρες

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    -          Γραπτή εργασία

    -          Παρουσίαση γραπτής εργασίας στην τάξη

    -          Τελικές εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ανάπτυξης και ανάλυση μελέτης περίπτωσης

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Προτεινόμενα  Συγγράμματα

    -          Εγχειρίδιο Οργανωσιακής Μάθησης και Διαχείρισης Γνώσης  Easterby-Smith MarkLyles Marjorie , Εκδόσεις Πασχαλίδη

    Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

    -          Dale, B & Cooper, C and Wilkinson, A. (1997) “Managing Quality & Human Resources. A guide to Continuous Improvement.” Blackwell

    -          Dale, B & Cooper, C (1992) Total Quality & Human Resources. An Executives guide. Blackwell

    -          John Chopin (1991) Quality Through People. IFS Publications, UK

    -          Βελτίωση Ποιότητας. Γ. Τσιότρας,1995, Εκδόσεις Μπένου

    -          Pfeffer J. (1994) Competitive advantage through people. Harvard Business School Press, Boston, MA

    -          Vouzas, F. (2004), “HR utilization and quality improvement: the reality and the rhetoric: the case of Greek industry”, The TQM Magazine, Vol. 16 No. 2, pp. 12535

    -          Vouzas, F. and Gotazamani, K. (2005), “Best practices of selected Greek organizations on their road to business excellence: the contribution of the new ISO 9000:2000 series of standards”, The TQM Magazine, Vol. 17 No. 3, pp. 25966

    -          Wilkinson, A., Allen, P. and Snape, E. (1991), “TQM and the management of labour”, Employee Relations, Vol. 13 No. 1, pp. 2431

    -          Wright, P.M., McMahan, G.C., McCormick, A. and Sherman, W.S. (1998), “Strategy, core competence, and HR involvement as determinants of HR effectiveness and refinery performance”, Human Resource Management, Vol. 37 No. 1, pp. 1729

    • ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ
      (ΟΔ0412)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    1. ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

     

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

     

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΔ0412

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ζ’

     

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ

     

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

     

    3

    5

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    Ειδίκευσης Γενικών Γνώσεων

     

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική

     

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

     

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/UNI356/

     

     

    2.       ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

       Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν μια καθαρή και ολοκληρωμένη εικόνα όλων των σύγχρονων θεμάτων που συνδέονται με την Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογία

    Γενικές Ικανότητες

    Μετην επιτυχή ολοκλήρωση αυτούτου μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν κριτικά τις βασικές έννοιες της Επιχειρηματικής Ηθικής και της Δεοντολογίας

    3.       ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    • Εισαγωγή στην επιχειρηματική ηθική και δεοντολογία και την εταιρική κοινωνική ευθύνη
    • Η μελέτη της ηθικής - Επιστημονική ή περιγραφική προσέγγιση - Φιλοσοφική προσέγγιση
      Προσεγγίσεις ηθικής δεοντολογικής βάσης (Νομικό και ηθικό πλαίσιο)
    • Ο ρόλος της επιχείρησης στη σύγχρονη εποχή 
    • Κώδικες επιχειρηματικής δεοντολογίας
    • Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
    • Η αγορά και οι καταναλωτές
    • Το ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης 
    • Περιβαλλοντική διαχείριση και πράσινη επιχειρηματικότητα
    • Διαδικασίες λήψης διοικητικών αποφάσεων
    • Επιχειρηματική ηθική και δεοντολογία: παραδείγματα καλών πρακτικών

    4.       ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση νέων τεχνολογιών (παρουσιάσεις ppt, χρήση εκπαιδευτικών videos), υλικό στη βάση Compus  για την βελτίωση της αμεσότητας και την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος  από τους φοιτητές.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    40 ώρες

    Συγγραφή εργασίας

    60 ώρες

    Μελέτη, ανάλυση βιβλιογραφίας,

    40 ώρες

    Σύνολο Μαθήματος

    140 ώρες

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

    -          Γραπτή εργασία

    -          Παρουσίαση γραπτής εργασίας στην τάξη

    -          Τελικές εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ανάπτυξης και ανάλυση μελέτης περίπτωσης

     

     

    5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

    •  Werhane, Patricia H., and R. Edward Freeman. "Business ethics: the state of the art." International Journal of Management Reviews 1.1 (1999): 1-16.
    • DesJardins, Joseph R., and Joseph R. DesJardins. An introduction to business ethics. New York, NY: McGraw-Hill Higher Education, 2009.
    • Drucker, Peter. "What is business ethics." The public interest 63.2 (1981): 18-36.
    • Robertson, C. and Eadil, P., 1999. Ethical Decision Making in Multinational Organizations: A Culture-Based Model. Journal of Business Ethics, [online] 19(4)
    • Shaw, W. and Barry, V., 2004. Moral Issues in Business.
    • Lau, C. L. L. (2010). A step forward: Ethics education matters! Journal of Business Ethics, 92(4), 565-584. https://doi.org/10.1007/s10551-009-0173-2
    • Ferrell, O. C., et al. "Business ethics, corporate social responsibility, and brand attitudes: An exploratory study." Journal of Business Research 95 (2019): 491-501.
    • Svensson, Göran, and Greg Wood. "A model of business ethics." Journal of Business Ethics 77.3 (2008): 303-322.
    • Murphy, Patrick E. "Implementing business ethics." Journal of business ethics (1988): 907-915.
    • De George, Richard T. "A history of business ethics." Paper delivered at the third biennial global business ethics conference. Santa Clara, CA: Markkula Center for Applied Ethics. 2005.
    • Clegg, Stewart, Martin Kornberger, and Carl Rhodes. "Business ethics as practice." British Journal of Management 18.2 (2007): 107-122.
    • Trevino, Linda Klebe, and Gary R. Weaver. "Business ETHICS/BUSINESS ethics: One field or two?." Business Ethics Quarterly (1994): 113-128.
    • De George, Richard T. "The status of business ethics: Past and future." Journal of Business ethics 6.3 (1987): 201-211.
    • Stanwick, Peter, and Sarah Stanwick. Understanding business ethics. Sage, 2013.
    • Spence, Laura J., and Robert Rutherfoord. "Small business and empirical perspectives in business ethics." Journal of Business Ethics 47.1 (2003): 1-5.
    • ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ
      (MHM0106)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    MHM

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
      (ΔΕ0317)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    MBA

    Τμήμα
    ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

    Περιγραφή

    Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες της αξιοπιστίας, των συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης (ISO14001, EMAS, ISO 26000), των ελέγχων ποιότητας, του ρόλου του επιθεωρητή ποιότητας, της σχέσης ποιότητας και δυνατότητας αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού μέσω της εφαρμογής συστήματα ποιότητας και σύγχρονα εργαλεία ποιότητας.

    1. Αξιοπιστία

    • Ορισμοί αξιοπιστίας

    • Χαρακτηριστικά Αξιοπιστίας

    • Τεχνικές Αξιοπιστίας Αξιοπιστίας

    • Δεδομένα αξιοπιστίας

    2. Ποιότητα και Περιβάλλον

    • Περιβαλλοντικά Θέματα και προτεραιότητες

    • Περιβαλλοντική διαχείριση και έλεγχος – EMAS

    • Περιβαλλοντικά Πρότυπα – ISO 14001, ISO 26000

    3. Επιθεώρηση Συστημάτων Ποιότητας

    • Περιγραφή και Ανάλυση των κύριων Προτύπων

    • Είδη Ποιοτικού Ελέγχου – Ρόλος Επιθεωρητή/ Ελεγκτή Ποιότητας

    • Προετοιμασία και Διαχείριση Επιθεωρήσεων

    • Επιθεώρηση Εκτέλεση και Αξιολόγηση

    4. Σύγχρονα Εργαλεία Ποιότητας

    • Six Sigma

    • Lean Six Sigma

    5. Ποιότητα και Αξιοποίηση Ανθρώπινου Δυναμικού

    • Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού (Διαχείριση Προσωπικού)

    • Συμμετοχή Εργαζομένων

    • Εκπαίδευση και Κατάρτιση Εργαζομένων

    • Αξιολόγηση Απόδοσης και Αναγνώριση Εργαζομένων

    • Ικανοποίηση και Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων

    • Επιχειρηματική ηθική

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (7 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2017

      • Nizamidou C and Vouzas F (2017). “Private-Public Sector Interaction in Terms of Crisis Management for Maintaining Sustainability and Enhancing CSR” Palgrave Studies in Governance, Leadership and Responsibility

      2010

      • Vouzas F (2010) The Human Factor in Quality: Examining the ISO 9000 and Business Excellence Frameworks in Selected Greek Organizations Στο βιβλίο Pervasive Computing for Business: Trends and Applications edited by Dr. Varuna Godara. IGI Global publication

      2005

      • Glaveli N, Vasilopoulou M, Vouzas F, Kufidu S (2005) Assessment and training of interpersonal communication Transferable skills. University of Macedonia, Dpt of Business Administration, Leonardo da Vinci, INOVICTS project, ISBN 960-8396-18-2

      2000

      • Vouzas F (2000) Report on the analysis of the monitoring system in a European Union context, Published by Baranya M. Mügyi Közp, p.84 ISBN 963 00 5303 9
      • Vouzas F (2000) Report on the analysis of the transit employment in the European Union context, Published by Baranya M. Mügyi Közp, p.68 ISBN 963 00 5297 0

      1996

      • Vouzas F (1996) TQM and Middle Management Roles -Evidence from five European Countries. Livian F and Burgoyne J (1996) Middle Managers in Europe, Routledge, London.
      • Vouzas F, Burgoyne J, and Livian F (1996) Trends in European Middle Management. Evidence from five countries. Livian F and Burgoyne J (1996) Middle Managers in Europe, Routledge, London.
      • Επιστημονικά Περιοδικά (38 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2020

        • Dimitrantzou, C., Psomas, E. and Vouzas, F. (2020), "Future research avenues of cost of quality: A systematic literature review", The TQM Journal, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/TQM-09-2019-0224
        • Kafetzopoulos, D., Vouzas, F. and Skalkos, D. (2020), "Developing and validating an innovation drivers' measurement instrument in the agri-food sector", British Food Journal, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/BFJ-09-2019-0721
        • Kafetzopoulos D., Gotzamani K., Vouzas F. (2020) Management innovation, drivers and outcomes: the moderating role of organizational size, International Journal of Innovation Management, Accepted for Publication

        2019

        • Bouranta N., Psomas E., Vouzas F. (2019). The effect of service recovery on customer loyalty: the role of perceived food safety. International Journal of Quality and Service Sciences, 11, 69-86.
        • Karolidis D., Vouzas F. (2019). Work group diversity dynamics: a novel approach to diversity research. Team Performance Management, 25, 348-368.
        • Nizamidou, C., Vouzas, F., & Gotzamani, K. (2019). Exploring the interrelationship between quality, safety and HR within crisis management framework. TQM Journal, 31, 541-562.
        • Karolidis D., Vouzas F. (2019). From PSM to Helping Behavior in the Contemporary Greek Public Sector: The Roles of Organizational Identification and Job Satisfaction. Public Performance and Management Review, 42(6), 1418-1447.
        • Nizamidou C, Vouzas F. Gotzamani K.(2019) Exploring the interrelationship between Quality, Safety and HR within Crisis Management Framework., The TQM Journal, CiteScoreTracker 2018: 2.42 (Updated Monthly) SJR Q2

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Karolidis, D. &Vouzas, F. (2019). Time is on our side: a temporal and dynamic approach in diversity research .Team Performance Management Review, Accepted for publication, SJR Q3
        • Karolidis D Vouzas F.(2019) From PSM to helping behavior in the contemporary Greek public sector: the roles of organizational identification and job satisfaction. Public Performance and Management Review 2016 Impact Factor of 0.812, and a 2016 Five-year Impact Factor of 1.167, SJR Q1 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15309576.2019.1592762
        • Karolidis D. Vouzas F, (2019) Protean diversity: a complex adaptive systems perspective on individuals within organizations, European Management Review, Accepted for publication.
        • Nizamidou C., Vouzas F. (2019) The Contribution of Preoccupation with Failure to TQM, Crisis Management and HR aiming to overcome crises. Accepted for publication, TQM Journal

        2018

        • Evangelos Psomas, Christina Dimitrantzou, Fotis Vouzas, Nancy Bouranta, (2018) "Cost of quality measurement in food manufacturing companies: the Greek case",International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 67 Issue: 9, pp.1882-1900, https://doi.org/10.1108/IJPPM-12-2017-0325
        • Fotis Vouzas, Theano Katsogianni, (2018) "TQM implementation in 3PL organisations vs organisations with in-house logistics department: A literature review", The TQM Journal, Vol. 30 Issue: 6, pp.749-763, https://doi.org/10.1108/TQM-10-2017-0115
        • Chatziioannidis, I., Bascialla, F. G., Chatzivalsama, P., Vouzas, F., & Mitsiakos, G. (2018). Prevalence, causes and mental health impact of workplace bullying in the Neonatal Intensive Care Unit environment. BMJ open, 8(2), e018766. doi:10.1136/bmjopen-2017-018766, SJR Q1

        2017

        • Gianni, K. Gotzamani and F. Vouzas (2017), "Integrated Management Systems in the Food Sector: Insights from a Dairy Plant". In print International Journal of Quality and Reliability Management (IJQRM).
        • Chatziioannidis I, Mitsiakos G, Vouzas F. (2017) Focusing on Patient Safety in the Neonatal Intensive Care Unit environment. Journal of Pediatric and Neonatal Individualized Medicine 6(1):e060132. doi: 10.7363/060132. Indexed in Scopus, Web of Science
        • Psomas, E., Vouzas, F., Bouranta, N. and Tasiou M. (2017), "Effects of Total Quality Management in local authorities", International Journal of Quality and Services Sciences, Vol. 9 No. 1, pp.41-46 (CiteScore 2017: 1.10, SJR Q2).
        • Nizamidou C, Vouzas F. (2017) Crisis Management Awareness in the Food-Agricultural Industry: Insights from a Leading Export Greek SME. GLOBAL BUSINESS & ECONOMICS ANTHOLOGY

        2016

        • Nizamidou C, Vouzas F (2016) Grand Challenges for HR aiming to overcome Crisis situation. International Journal of Management and Applied Science, Vol.2, No.4. pp 54-60.
        • Merce Bernardo, Katerina Gotzamani, Fotis Vouzas & Marti Casadesus (2016): A qualitative study on integrated management systems in a nonleading country in certifications, Total Quality Management & Business Excellence, DOI: 10.1080/14783363.2016.1212652 2016

        2015

        • Nizamidou C., Vouzas F. (2015) HR’S STRATEGIC ROLE IN TERMS OF CRISIS MANAGEMENT International Journal of Technical Research and Applications, Special Issue 34 (September, 2015), PP. 1-5

        2014

        • Evangelos Psomas, Fotis Vouzas, Dimitrios Kafetzopoulos, (2014) "Quality management benefits through the "soft" and "hard" aspect of TQM in food companies", The TQM Journal, Vol. 26 Iss: 5

        2013

        • Vouzas F, Psychogios Α, Tsironis L. (2013) The Road towards Lean Six Sigma: Sustainable Success Factors in Service Industry, Nang Yan Business Journal, Vol2, No1, pp.31-38, Published Online: 11/20/2014

        2010

        • Fotopoulos C, Psomas V and Vouzas F (2010) ISO 9001:2000 Implementation in the Food sector, TQM Magazine, Vol.22, No.2, pp.129-142
        • Fotopoulos C, Psomas V and Vouzas F (2010) Investigating Total Quality Management Practices? Inter-Relationships in ISO 9001:2000 Certified Organizations, Total Quality Management & Business Excellence Journal, Vol.21, No.5 , pp. 503 - 515
        • Gotzamani K, Vouzas F and Longinidis P, (2010) The logistics services outsourcing dilemma: Quality management and financial performance perspectives" Supply Chain Management: an International Journal, Vol.15, No.1, pp.438-453

        2009

        • Kafetsios, K., Maridaki-Kasotaki, Zammuner, V.L., Zampetakis, L.A., & Vouzas, F. (2009). Emotional intelligence abilities and traits in different career paths, Journal of Career Assessment. Volume 17 Number 4, pp.367-383
        • Vouzas F (2009) Business excellence and human resources: investigating best practices in European Quality Awarded Hellenic organisations, International Journal of Business Innovation and Research, Vol.3, No.3, pp.281-297
        • Gotzamani K, Vouzas F and Longinidis P, (2009) Quality management in the logistics function: a study of the Greek industry, Int. J. Business Excellence, Vol. 2, No. 2, pp.194-218

        2008

        • Vouzas F (2008) Business Excellence and HR Utilization – The Rhetoric and the Reality, Advances in Management Journal, Vol.1, No.2, pp.13-15

        2007

        • Vouzas F & Psychogios (2007) Assessing Managers’ Awareness of TQM. TQM Magazine, Vol.19, No.1, pp.62-75
        • Vouzas F (2007) Investigating the Human Resources context and content on TQM, Business Excellence and ISO 9001:2000, Measuring Business Excellence, Vol.11, No.3, pp.21-29

        2006

        • Vouzas F (2006) Investigating the link between Quality Improvement efforts and Strategic HRM in selected Greek Industrial Organizations implementing the new ISO 9000: 2000. Measuring Business Excellence Journal, Vol.10, No.1, pp.48-59

        2005

        • Vouzas F., Gotzamani K (2005) Best Practices of Selected Greek Organizations on Their Road to Business Excellence: The Contribution of the New ISO 9000:2000 Series of Standards. The TQM Magazine, Vol.17, No.3, pp.259-266
        • Vouzas F (2005) Investigating Employee Involvement and Quality Management relationship in selected Greek Industrial organizations, Journal of Business and Society, Vol.18, No.1&2.

        2004

        • F. Vouzas (2004) HR Utilization and Quality Improvement: the Reality and the Rhetoric – the case of Greek Industry. The TQM Magazine, Vol.16, No.2 pp.125-135

        1997

        • Kufidu S. & Fotis Vouzas (1997) Human Resource aspects of Quality Management: Evidence from MNEs operating in Greece. International Journal of Human Resource Management. Vol 9, No5 pp. 818-830
        • Συνέδρια (30 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2018

          • Vouzas F, Karolidis D «Time is on our side: a temporal and dynamic approach on diversity research» EURAM 2018, Reykjavik , Iceland
          • Karolidis D, Vouzas F A Complex Adaptive Systems approach to understanding workforce diversity, 7th International OFEL conference on Governance, management and entrepreneurship "Embracing Diversity in Organizations", Dubrovnik, Croatia, April 2018

          2017

          • Psomas Ε. Bouranta N Vouzas F (2017) The effect of perceived safety quality on customer loyalty.The role of service recovery. 21th ICIT Conference, Zhuhai, China
          • Katsogianni T and Vouzas F (2017) Similarities and differences between a 3PL and a company with a logistics department in-house in quality of services, 21th ICIT Conference, Zhuhai, China
          • Antonacopoulou E, Vouzas F, Nizamidou C, Mavromati M (2017) Institutional Reflexivity - The missing capability in High Reliability Organizations: The Germanwings Flight 9525 Crash, Academy of Management Conference, Atlanta, USA
          • Evangelos Psomas, Christina Dimitrantzou and Fotis Vouzas (2017) "Cost of quality in food manufacturing sector. Evidence from Greece",20th QMOD, Elsinore, Swede
          • Papadopoulou G, Vouzas F (2017) Talent Management in Healthcare, ICEIRD Conference, Thessaloniki, Greece

          2016

          • Evangelos Psomas, Mary Tasiou and Fotis Vouzas (2016) Assessing Lean adoption in public service organizations. Evidence from Greece, 19th QMOD, Rome

          2015

          • Evangelos Psomas, Mary Tasiou and Fotis Vouzas (2015) Total Quality Management in local authorities. Evidence from Greece, 18th QMOD, Seoul, Korea

          2014

          • Gianni, K. Gotzamani and F. Vouzas (2014), "Integrated Management Systems in the Food Sector: Insights from a Dairy Plant". 1rst International Conference on Quality Engineering and Management, Guimaraes, Portugal
          • Vouzas F (2014) Quality Improvement and Business Ethics – Case study from Greece, 18th ICIT Conference, Kuching , Malaysia

          2012

          • Vouzas F (2012) Business Ethics and Quality Management: Investigating the link, B&ESI Conference, Queenstown, New Zealand

          2011

          • Vouzas F (2011) Business Excellence Leads to Human Resources Excellence? The Myths and the Realities. 15th ICIT Conference Proceedings, Kuala Lumpur

          2008

          • Vouzas F (2008) Business Excellence and Human Resources: Investigating Best Practices in European Quality Awarded Hellenic organizations, GBID Conference proceedings , Rio de Janeiro, 17-19 January
          • Vouzas F (2008) EQA Business Excellence and HR Utilization - The Rhetoric and the Reality, 13th ICIT Conference Proceedings, Kuala Lumpur, 24-26 March

          2007

          • Vouzas F, Gotzamani K, Ispikoudi K (2007) Business Excellence and Human Resources: Investigating Best Practices in European Quality Awarded Greek organizations.” 12th ICIT Conference, Taiwan, 9-11th April 2007 (Best sub-theme paper award)
          • Vouzas F, Gotzamani K, Emmanouilides C (2007) Investigating the current status and role of Quality Managers in Greece. 10th International QMOD Conference, Lunds University, Helsingborg, Sweden

          2006

          • Vouzas (2006) ISO 9000:2000 and Business Excellence. The impact on context and content of Strategic Human Resources Management in selected Greek industrial organizations. The 11th International Conference on ISO 9000 & TQM (11-ICIT)» Hong-Kong
          • Vouzas F (2006) The HR issues on ISO 9000:2000, TQM and Business Excellence. Comparing the Greek and Western Europe experiences. Quality Management and Organizational Development Conference, 11-13 August, Liverpool, UK

          2005

          • Vouzas F, Zafeirakis D (2005) Cross-Docking for Chilled Products: An empirical investigation. 3rd International Workshop on Supply Chain Management & Information Systems, Thessaloniki 6-8 July
          • Vouzas F., Gotzamani K Kufidu S (2005) Is the EQA Business Excellence model a vehicle for Effective HR Utilization? The Rhetoric and the Reality. 8th Conference on International HRM – Making Difference in a World of Differences» Cairns, Australia, 13-18 June
          • Sylakou M, Gotzamani K, Vouzas F (2005) Quality in Public Management: an issue for debate and the political benefit of applying TQM in the Local Government Sector-The case of applying TQM in a Municipal Construction Service. 8th Toulon-Verona conference “QUALITY IN SERVICES HIGHER EDUCATION, HEALTH CARE, LOCAL GOVERNMENT “ Palermo, Italy, 8-9 September 2005
          • Vouzas F, Savvidou M, Gotzamani K (2005) Logistics – Quality relationship in Food Industry in Greece. International Logistics and Supply Chain Congress 2005, 23-24 November, Instabul, Turkey

          2004

          • Vouzas F (2004) Exploring the Quality Improvement and Employee Involvement relationship in selected Hellenic organizations. The 5th INTERNATIONAL CONFERENCE on QUALITY, RELIABILITY, MAINTENANCE. Oxford, UK
          • Vouzas F., Gotzamani K (2004) Best Practices of Selected Greek Organizations on Their Road to Business Excellence: The Contribution of the New ISO 9000:2000 Series of Standards. The 9th International Conference on ISO 9000 & TQM (9-ICIT)» Bangkok, Thailand
          • Glaveli N., Kufidu S., Vouzas F (2004) Establishing and sustaining a quality based, customerfocused and sales-oriented culture: The case of a Greek bank. The 4th Annual Hawaii International Conference on Business, Honolulu, Hawaii, USA
          • Kafetsios, K. Vouzas, F. Zammuner, V. & Hekelova, E. (2004) Identifying Career Starters' Interpersonal-Transferable Skills Needs: A Multidisciplinary Comparative Study In Six European Countries. VET Network, European Conference of Educational Research, Rethymno, Crete, 22-25 September 2004

          2003

          • Fotis Vouzas & Stella Kufidu (2003) “The present and the future of SHRM in selected Hellenic organizations. Is it really strategic? A comparison with other international SHRM contexts.” Proceedings of the 7th International Conference on International Human Resources Management, Limerick, Ireland - 3-6 June 2003
          • Fotis Vouzas & Stella Kufidu (2003) "The Context and Content of Strategic Human Resources Management in Selected Greek Organizations: A case study approach". Proceedings of the International Conference on "The Human Resources Management in the New Economy", Cadiz- Spain, May 18-21, 2003

          2001

          • Kufidu S. & Fotis Vouzas (2001) In Search of Strategic Human Resources Management., Proceedings of the Global Management Conference – Comparative HRM-Learning from Diversity, Barcelona, Spain, 22-25 June,2001.
          • Άλλα (8 εγγραφές)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2007

            • Gotzamani K, Vouzas F. (2007) Total Quality Management Implementation Success Factors. Honorary research publication Prof. M. Ignatiadis, University of Macedonia.
            • Vouzas F, Gotzamani K (2007) Investigating the TQM and Organizational environment factors relationship. Honorary research publication Prof. M. Delivani, University of Macedonia

            2006

            • Vouzas F (2006) Evaluating the EQA Business Excellence model contribution to Effective HR Utilization. Honorary research publication Prof. Α. Kombotis, University of Macedonia

            2005

            • Zafeirakis D. Vouzas F. (2005) Cross – Docking for Chilled products. An empirical investigation. 3rd International Workshop on Supply Chain Management and Information Systems (SCMIS 2005) 6th - 8th of July 2005. Thessaloniki, Greece

            2001

            • Vouzas F (2001) Quality Improvement - The Human Capital Approach. 3o European Forum, Athens Graduate School of Management in cooperation with με το Nottingham Trent University, UK, Athens, May
            • Vouzas F (2001) The importance of TQM for effective HR utilization. Workshop organized by the Thessally Manufacturers organization, Larissa, September
            • Vouzas F (2001) Social and Economic implications from Transport infrustraction in Greece, Bulgaria and FYROM region. Workshop organized by EU programme Intereg, Sofia, Bulgaria, June
            • Vouzas F (2001) Adapt programme – Experiences gained through the implementation of Quality and HRM issues in selected SME’s in Northern Greece. Workshop organized by CEDEFOP, New National Liaison Officers (NLO) and Technical Support Agencies, Thessaloniki, July
            Wheelchair Blue
            Accessibility Tools
            Fonts PlusIncrease Text
            Fonts MinusDecrease Text
            ContrastHigh Contrast
            GrayscaleGrayscale
            Readable FontReadable Font