Litina Anastasia
  • +30 2310 891.663
  • anastasia.litina uom.edu.gr

    Litina Anastasia

    Assistant Professor
    Department of Economics

    Assistant Professor, Academic Staff (Master in Shipping and Sea Transports: Economics and Politics)


    Curriculum Vitae
    Research Interests

    Primary Fields:

    • Economic Theory
    • Comparative Development
    • Macroeconomics
    • Economic Growth
    • Cultural Economics


    Secondary Fields:

    • Aging
    • Migration
    • Forced Displacement
    • Corruption and Policy Implications
    • Inequality
    • Macro-econometrics
    • Micro-econometrics

    Teaching


    • INTRODUCTION TO MACROECONOMICS
      (ΟΙ0201)

    Type
    COMPULSORY

    Department Abbreviation
    ECO

    Department
    DEPARTMENT OF ECONOMICS

    Course Outlines

    ΟΙ0201 - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

     ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     ΟΙ0201

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Β’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ

    ΔΙΔΑΣΚΩΝ

    ΛΙΤΙΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

     

     

     

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    8

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ - ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

     ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    openeclass

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     

    Το μάθημα έχει στόχο να:

    1. 1. προετοιμάσει τους φοιτητές στις βασικές αρχές της μακροοικονομικής έτσι ώστε να μπορούν να αναλύσουν προβλήματα σε βασικά θεματικά πεδία χρησιμοποιώντας αντίστοιχα εργαλεία
    2. 2. κατανοήσουν τις βασικές αρχές με τη χρήση γραφικών και απλών μαθηματικών τεχνικών

     

    Γενικές Ικανότητες

    • Αυτόνομη εργασία
    • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ    

    Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν.  Κόστος ζωής.  Παραγωγή και οικονομική μεγέθυνση. Ανεργία. Αποταμίευση. Επένδυση και το χρηματοπιστωτικό σύστημα.  Χρήμα. Χρήμα και Πληθωρισμός. Συνολική ζήτηση, συνολική προσφορά και αποτελεσματικότητα μακροοικονομικής πολιτικής. Βραχυχρόνια σχέση πληθωρισμού και ανεργίας.

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Διά ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

     Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας OpenE-Course

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Φροντιστήριο

    0

    Αυτόνομη μελέτη

    188

    Σύνολο Μαθήματος

    240

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

     Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται  με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

    Τελική Εξέταση (100% του βαθμού):

    • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
    • Ερωτήσεις ανάπτυξης
    • Επίλυση Προβλημάτων

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

     

    Mankiw G.  & Taylor., Οικονομική,5η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2021

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • THE MACROECONOMICS OF EUROPEAN INTEGRATION
      (ΟΙ0614)

    Type
    ELECTIVE

    Department Abbreviation
    ECO

    Department
    DEPARTMENT OF ECONOMICS

    Course Outlines

    ΟΙ0614 - ΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ

     

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

     ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     ΟΙ0614

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ε’& Ζ’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     ΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ

    ΔΙΔΑΣΚΩΝ

    ΛΙΤΙΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

     

     

     

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    5,5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΛΟΓΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    OXI

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ (ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ-ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ)

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

     ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/ECO177/

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

     

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

     Οι στόχοι του μαθήματος είναι οι ακόλουθοι: i) Να παρέχουν μια επισκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τους θεσμούς, με ιδιαίτερη έμφαση στους θεσμούς της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης; ii) Να παρέχει στους φοιτητές τα βασικά μακροοικο-νομικά εργαλεία και αρχές που απαιτούνται για την κατανόηση του σχεδιασμού και της άσκησης της μακροοικονομικής και νομισματικής πολιτικής στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού οικονομικού και νομισματικού πλαισίου; iii) Να εισάγει τους φοιτητές στην ευρύτερη βιβλιογραφία των θεσμών και του ρόλου που διαδραματίζουν στην εξέλιξη της οικονομίας; iv) Να εξοικειώσει τους φοιτητές με την ανάγνωση και κατανόηση επιστημονικών άρθρων.

     

    Γενικές Ικανότητες

     

    • Αυτόνομη εργασία
    • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
    • Εκμάθηση ανάγνωσης και κατανόησης επιστημονικών άρθρων

     

     

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ    

     

    Μετά την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος, οι φοιτητές πρέπει να γνωρίζουν (i) τα ζητήματα και τα επιστημονικά ερωτήματα που πραγματεύεται η σύγχρονη οικονομική θεωρία και τα οικονομικά των θεσμών. (ii) τα βασικά στοιχεία της Νομισματικής Ολοκλήρωσης, όπως το Ευρωπαϊκό Νομισματικό Σύστημα και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, (ii) τα οφέλη και το κόστος μιας νομισματικής ζώνης, (iv) τα κριτήρια της βέλτιστης νομισματικής ζώνης, (v) το Ευρωσύστημα, η διάρθρωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και η νομισματική πολιτική της Ευρωζώνης, (vi) το πλαίσιο της Ευρωζώνης και το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, (vii) το γεγονός και τα αποτελέσματα της δημοσιονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη και (viii) την αλληλεπίδραση των χρηματοπιστωτικών αγορών και του Ευρώ, (ix) βασικές έννοιες στα οικονομικά των θεσμών.

     

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια Ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

     Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Openeclass. Στην πλατφόρμα θα διατίθεται σε τακτική βάση υλικό σε σχέση με το μάθημα, ερωτήσεις από την επικαιρότητα, links σε συζητήσεις και ενδιαφέροντα άρθρα, κ.α. Οι φοιτητές θα πρέπει να παρακολουθούν σε τακτική βάση την κίνηση στο site του μαθήματος.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Φροντιστήριο

     

    Αυτόνομη μελέτη

    113

    Σύνολο Μαθήματος

    165

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

     

     Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα, καθώς και της συγγραφής - υποστήριξης εργασίας. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται  με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

     

    Τελική Βαθμολόγηση Μαθήματος:

    • Γραπτές Εξετάσεις (80%)
    • Eρωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
    • Επίλυση Προβλημάτων

     

    • Συγγραφή Εργασίας (20%) 

    Η εργασία θα υποβάλλεται μέσω e-course σε μορφή Word αποκλειστικά.

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Βασικό Εγχειρίδιο

    R. Baldwin & C. Taylor, Τα Οικονομικά της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης, 5η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2017

     

     

    Άλλα Βιβλία

    D. North, Δομή και μεταβολές στην οικονομική ιστορία, 1η Έκδοση, Εκδόσεις Κριτική, 2000.

     D. Acemoglu and J. Robinson, Why Nations Fail: Origins of Power, Poverty and Prosperity,Crown Publishing Group, 2012.

     

    Επιστημονικά Άρθρα

    T. Piketty, Το Κεφάλαιο στον 21ο Αιώνα, Εκδόσεις Πόλις, 2014.


    ΕνδεικτικηΒιβλιογραφία:

    Review Paper: Ogilvie and Carus 2014. Institutions and Economic Growth in Historical Perspective Handbook of Economic Growth

    Vidal-Robert, Jordi: Long-run effects of the Spanish Inquisition, CAGE Online Working Paper Series, Competitive Advantage in the Global Economy (CAGE) 192 2014

    Depetris-Chauvin, Emilio, 2015. “State History and Contemporary Conflict: Evidence from Sub-Saharan Africa”. Working Paper.

    Acemoglu, Daron, Hassan, Tarek and Tahoun Ahmed, 2017. The Power of the Street: Evidence from Egypt’s Arab Spring. Review of Financial Studies, 31(1), pp. 1-42.

    Acemoglu, Daron, De Feo, Giuseppe and De Luca, Giacomo, 2018. Weak States: Causes and Consequences of the Sicilian Mafia. Review of Economic Studies forthoming.

    Acemoglu, Daron, Naidu, Suresh, Restrepo,
    Pascual and Robinson, A., James, 2018. Democracy Does Cause Growth
    Journal of Political Economy, 127(1), pp. 47-100

    Valencia Caicedo, F (2018) “The Mission: Human Capital Transmission, Economic Persistence and Culture in South America”, The Quarterly Journal of Economics, forthcoming.

    Depetris-Chauvin, Emilio, Durante, Ruben, and Campante, Filipe, 2018. “Building Nations Through Shared Experiences: Evidence from African Football”. NBER Working Paper No 24666.

    Fenske, J., 2014.Ecology, trade, and states in pre-colonial Africa”. Journal of theEuropean Economic Association, 12, 612-640.

     

     

     

    Publications


    • Books (5 records)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2021

      • Monitoring Multidimensional Inequalities in the European Union

      2020

      2019

      • The Populist Breeding Ground and Religion: The Case of the Greek Mainstream and Radical Right
      • Orthodoxy as Exclusivist Identity in the Greece Radical Right: Discourse Analysis and Electoral Behavior

      2011

      • Indicators for Reflection of Learning Processes in Sustainability Oriented Regional Networks of Cooperation
      • Scientific Journals (20 records)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2021

        • Population Aging and Inventive Activity

          View Publication

        • A Dynamic Analysis of the Income-Pollution Relationship in a Two-country Setting

          View Publication

        • "The Impact of Economic Complexity on the Formation of Environmental Culture" with Athanasios Lapatinas (JRC) and Skerdi Zanaj (University of Luxembourg), Sustainability (2021), 13(2), 870-875.

          View Publication

        • "A Gravity Analysis of Refugees Mobility Using Mobile Phone Data" with Michel Beine, Luisito Bertinelli, Rana Comertpay and Jean-François Maystadt, Journal of Development Economics (2021), 150.

          View Publication

        • Do Product Market Reforms Raise Innovation? Evidence from Micro-data Across 12 Countries” with Chris Makridis (USA, Economist on the Council of Economic Advisers) and George Tsiachtsiras (University of Barcelona), Technological Forecasting & Social Change (2021),169

          View Publication

        • Environmental Culture and Economic Complexity

          View Publication

        • A Gravity Analysis of Refugees Mobility Using Mobile Phone Data"

          View Publication

        • Do Product Market Reforms Raise Innovation? Evidence from Micro-data Across 12 Countries

          View Publication

        2020

        2019

        2018

        • Populist Breeding Ground and Religion: the Case of the Greek Mainstream and Radical Right

          View Publication

        • Religiosity and Growth Revisited: Estimating a Casual Effect

          View Publication

        2017

        • What a Study of 33 Countries Found About Aging Populations and Innovation

          View Publication

        2016

        2015

        2010

        • The Behavior of the Saving Rate in the Neoclassical Optimal Growth Model

          View Publication

        2008

        • Do Inada Conditions Imply that Production Function Must Be Asymptotically Cobb-Douglas? A Comment

          View Publication

        Wheelchair Blue
        Accessibility Tools
        Fonts PlusIncrease Text
        Fonts MinusDecrease Text
        ContrastHigh Contrast
        GrayscaleGrayscale
        Readable FontReadable Font