Λίτινα Αναστασία
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Διδακτικό Προσωπικό (Δ.Π.Μ.Σ. Ναυτιλία και Θαλάσσιες Μεταφορές: Οικονομική και Πολιτική)
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Διδακτικό Προσωπικό (Δ.Π.Μ.Σ. στην Οικονομική Επιστήμη)
Γνωστικό Αντικείμενο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Βιογραφικό
Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
2009 Ph.D. στα Οικονομικά, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
Θέμα Διατριβής: “Three Essays on Macroeconomic Theory and Policy”
Επιβλέπων Καθηγητής: Καθ. Θεόδωρος Παλυβο, Ph.D
2005 M.A. Μεταπτυχιακό στα Οικονομικά, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη
2002 B.A. Προπτυχιακές Σπουδές στα Οικονομικά, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Πειραιάς
2001 Erasmus στα Οικονομικά, Καθολικό Πανεπιστήμιο Leuven, Βέλγιο,
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
Πρωτεύοντα: Οικονομική Θεωρία, Συγκριτική Ανάπτυξη, Μακροοικονομία, Ανισότητα, Οικονομική Μεγέθυνση, Οικονομικά της Κουλτούρας
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
(ΟΙ0201)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
ECO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Περιγραφή
Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Β’ εξάμηνο)
ΟΙ0201 - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
|||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΙ0201 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β’ |
|||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ |
|||||
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ |
ΛΙΤΙΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
|||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
Διαλέξεις |
4 |
8 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ - ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΟΧΙ |
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
|||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
Open eclass |
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα έχει στόχο να: 1. προετοιμάσει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές αρχές της μακροοικονομικής έτσι ώστε να μπορούν να αναλύσουν προβλήματα σε βασικά θεματικά πεδία χρησιμοποιώντας αντίστοιχα εργαλεία 2. κατανοήσουν τις βασικές αρχές με τη χρήση γραφικών και απλών μαθηματικών τεχνικών |
Γενικές Ικανότητες |
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Κόστος ζωής. Παραγωγή και οικονομική μεγέθυνση. Ανεργία. Αποταμίευση. Επένδυση και το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Χρήμα. Χρήμα και Πληθωρισμός. Συνολική ζήτηση, συνολική προσφορά και αποτελεσματικότητα μακροοικονομικής πολιτικής. Βραχυχρόνια σχέση πληθωρισμού και ανεργίας. |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Δια ζώσης |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με την χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας OpenE-Course |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Φροντιστήριο |
0 |
|
Αυτόνομη μελέτη |
188 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
240 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Τελική Εξέταση (100% του βαθμού):
|
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Mankiw G. & Taylor, Οικονομική, 5η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2021 |
- ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ I
(ΜΟΕ201)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
ΜΟΕ
Τμήμα
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Περιγραφή
ΜΑΘΗΜΑ Α' ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι
(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
MOE201 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Ι |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ |
3 |
7,5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ (ΕΠ) |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΟΧΙ |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
O σκοπός του μαθήματος Μακροοικονομική Θεωρία Ι είναι να εφοδιάσει τους/τις μεταπτυχιακούς/κές φοιτητές/φοιτήτριες με εκείνες τις έννοιες και τα εργαλεία της σύγχρονης Μακροοικονομικής Ανάλυσης που είναι απαραίτητα για την εις βάθος κατανόηση της Μακροοικονομικής επιστήμης. Η βαρύτητα θα δοθεί στους εξής δύο στόχους: i) παρουσίαση, κατασκευή και επίλυση θεωρητικών μακροοικονομικών υποδειγμάτων, ii) στην εξοικείωση των φοιτητών/φοιτητριών με θέματα αιχμής στην μακροοικονομικής θεωρία όπως οικονομικά των θεσμών και θέματα οικονομικής ανάπτυξης. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος του μαθήματος θα αναλυθούν οι σύγχρονες θεωρίες οικονομικής μεγέθυνσης και συγκεκριμένα το υπόδειγμα των Solow-Swan και Ramsey. Έπειτα με βάση το υπόδειγμα του Ramsey οι φοιτητές θα εξασκηθούν στον να μοντελοποιούν τον ρόλο της κυβέρνησης καθώς και της εκπαίδευσης και του ανθρώπινου κεφαλαίου. Στο δεύτερο κομμάτι θα εξοικειωθούν με μια σειρά θεματικών μέσα από την ανάληψη εργασιών στις οποίες καλούνται να διαβάσουν και να παρουσιάσουν δυο επιστημονικά άρθρα από επιστημονικά περιοδικά με κριτές. Τα άρθρα αυτά παρουσιάζουν θεματικές που βρίσκονται στην αιχμή της επιστήμης. Επομένως με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος η/ο φοιτήτρια/της θα είναι σε θέση: • να αναλύει τα μακροοικονομικά υποδείγματα των Solow-Swan και Ramsey. • να αναγνωρίζει τις επιπτώσεις της οικονομικής πολιτικής. • να χρησιμοποιεί τεχνικές δυναμικής βελτιστοποίησης για την επίλυση υποδειγμάτων οικονομικής μεγέθυνσης. • να επιλύει διαφορετικού τύπου υποδείγματα ενδογενούς οικονομικής μεγέθυνσης. • να επεκτείνει αυτά τα υποδείγματα προκειμένου να αναλύσει διάφορα οικονομικά προβλήματα. • να παρουσιάζει με συνοχή ένα επιστημονικό άρθρο |
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
|
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητών/φοιτητριών γίνεται πρώτον συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα και δεύτερο με την εκπόνηση γραπτής εργασίας. Η τελική γραπτή εξέταση περιέχει θέματα όπως η επίλυση ενός θεωρητικού υποδείγματος που έχει διδαχθεί στη διάρκεια των διαλέξεων. Επίσης περιλαμβάνει και επιμέρους ασκήσεις με βάση τα υποδείγματα που έχουν διδαχθεί και αφορούν κυρίως την κατανόηση των υποδειγμάτων. Η εκπόνηση της εργασίας περιλαμβάνει την περίληψη συγκεκριμένου άρθρου για κάθε φοιτητή/φοιτήτρια καθώς και την παρουσίαση αυτής ενώπιον της τάξης. Η γραπτή εξέταση αντιστοιχεί στο 70% του βαθμού ενώ η παρουσίαση στο 30% το τελικού βαθμού. Οι φοιτητές/φοιτήτριες ενημερώνονται για τη διαδικασία αξιολόγησης στην αρχή του εξαμήνου μέσω του OpenEclass που είναι αναρτημένο το περίγραμμα ύλης του μαθήματος καθώς και προφορικά στην τάξη. |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Εγχειρίδιο:
Επιμέρους κεφάλαια και άρθρα
|
- ΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ
(ΟΙ0614)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
ECO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Περιγραφή
Β' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Ε΄ & Ζ΄ εξάμηνα) - ΟΜΑΔΑ Β΄
ΟΙ0614 - ΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
|||||
ΤΜΗΜΑ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
|||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
|||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΟΙ0614 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Ε’ & Ζ’ |
|||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ |
|||||
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ |
ΛΙΤΙΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
|||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
||||
Διαλέξεις |
4 |
5,5 |
||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ |
|||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
OXI |
|||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΗ (ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ-ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ) |
|||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Οι στόχοι του μαθήματος είναι οι ακόλουθοι: i) Να παρέχουν μια επισκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τους θεσμούς, με ιδιαίτερη έμφαση στους θεσμούς της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης; ii) Να παρέχει στους/στις φοιτητές/τριες τα βασικά μακροοικο-νομικά εργαλεία και αρχές που απαιτούνται για την κατανόηση του σχεδιασμού και της άσκησης της μακροοικονομικής και νομισματικής πολιτικής στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού οικονομικού και νομισματικού πλαισίου; iii) Να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στην ευρύτερη βιβλιογραφία των θεσμών και του ρόλου που διαδραματίζουν στην εξέλιξη της οικονομίας; iv) Να εξοικειώσει τους/τις φοιτητές/τριες με την ανάγνωση και κατανόηση επιστημονικών άρθρων. |
Γενικές Ικανότητες |
|
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μετά την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες πρέπει να γνωρίζουν: (i) τα ζητήματα και τα επιστημονικά ερωτήματα που πραγματεύεται η σύγχρονη οικονομική θεωρία και τα οικονομικά των θεσμών, (ii) τα βασικά στοιχεία της Νομισματικής Ολοκλήρωσης, όπως το Ευρωπαϊκό Νομισματικό Σύστημα και τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, (iii) τα οφέλη και το κόστος μιας νομισματικής ζώνης, (iv) τα κριτήρια της βέλτιστης νομισματικής ζώνης, (v) το Ευρωσύστημα, η διάρθρωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και η νομισματική πολιτική της Ευρωζώνης, (vi) το πλαίσιο της Ευρωζώνης και το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, (vii) το γεγονός και τα αποτελέσματα της δημοσιονομικής κρίσης στην Ευρωζώνη, (viii) την αλληλεπίδραση των χρηματοπιστωτικών αγορών και του Ευρώ και (ix) βασικές έννοιες στα οικονομικά των θεσμών. |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Δια ζώσης |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Openeclass. Στην πλατφόρμα θα διατίθεται σε τακτική βάση υλικό σε σχέση με το μάθημα, ερωτήσεις από την επικαιρότητα, links σε συζητήσεις και ενδιαφέροντα άρθρα, κ.α. Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να παρακολουθούν σε τακτική βάση την κίνηση στο site του μαθήματος. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Φροντιστήριο |
|
|
Αυτόνομη μελέτη |
113 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
165 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα, καθώς και της συγγραφής - υποστήριξης εργασίας. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου. Τελική Βαθμολόγηση Μαθήματος:
Η εργασία θα υποβάλλεται μέσω e-course σε μορφή Word αποκλειστικά. |
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βασικό Εγχειρίδιο: R. Baldwin & C. Taylor, Τα Οικονομικά της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης, 5η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, 2017 Άλλα Βιβλία: D. North, Δομή και μεταβολές στην οικονομική ιστορία, 1η Έκδοση, Εκδόσεις Κριτική, 2000. D. Acemoglu and J. Robinson, Why Nations Fail: Origins of Power, Poverty and Prosperity,Crown Publishing Group, 2012. Επιστημονικά Άρθρα T. Piketty, Το Κεφάλαιο στον 21ο Αιώνα, Εκδόσεις Πόλις, 2014. Ενδεικτική Βιβλιογραφία: Review Paper: Ogilvie and Carus 2014. Institutions and Economic Growth in Historical Perspective Handbook of Economic Growth Vidal-Robert, Jordi: Long-run effects of the Spanish Inquisition, CAGE Online Working Paper Series, Competitive Advantage in the Global Economy (CAGE) 192 2014 Depetris-Chauvin, Emilio, 2015. “State History and Contemporary Conflict: Evidence from Sub-Saharan Africa”. Working Paper. Acemoglu, Daron, Hassan, Tarek and Tahoun Ahmed, 2017. The Power of the Street: Evidence from Egypt’s Arab Spring. Review of Financial Studies, 31(1), pp. 1-42. Acemoglu, Daron, De Feo, Giuseppe and De Luca, Giacomo, 2018. Weak States: Causes and Consequences of the Sicilian Mafia. Review of Economic Studies forthoming. Acemoglu, Daron, Naidu, Suresh, Restrepo, Valencia Caicedo, F (2018) “The Mission: Human Capital Transmission, Economic Persistence and Culture in South America”, The Quarterly Journal of Economics, forthcoming. Depetris-Chauvin, Emilio, Durante, Ruben, and Campante, Filipe, 2018. “Building Nations Through Shared Experiences: Evidence from African Football”. NBER Working Paper No 24666. Fenske, J., 2014. “Ecology, trade, and states in pre-colonial Africa”. Journal of theEuropean Economic Association, 12, 612-640. |
Δημοσιεύσεις
- Βιβλία (5 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2021
- Monitoring Multidimensional Inequalities in the European Union
2020
- Refugee Mobility: Evidence from Phone Data in Turkey
2019
- The Populist Breeding Ground and Religion: The Case of the Greek Mainstream and Radical Right
- Orthodoxy as Exclusivist Identity in the Greece Radical Right: Discourse Analysis and Electoral Behavior
2011
- Indicators for Reflection of Learning Processes in Sustainability Oriented Regional Networks of Cooperation
- Επιστημονικά Περιοδικά (20 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2021
- Population Aging and Inventive Activity
- A Dynamic Analysis of the Income-Pollution Relationship in a Two-country Setting
- "The Impact of Economic Complexity on the Formation of Environmental Culture" with Athanasios Lapatinas (JRC) and Skerdi Zanaj (University of Luxembourg), Sustainability (2021), 13(2), 870-875.
- "A Gravity Analysis of Refugees Mobility Using Mobile Phone Data" with Michel Beine, Luisito Bertinelli, Rana Comertpay and Jean-François Maystadt, Journal of Development Economics (2021), 150.
- Do Product Market Reforms Raise Innovation? Evidence from Micro-data Across 12 Countries” with Chris Makridis (USA, Economist on the Council of Economic Advisers) and George Tsiachtsiras (University of Barcelona), Technological Forecasting & Social Change (2021),169
- Environmental Culture and Economic Complexity
- A Gravity Analysis of Refugees Mobility Using Mobile Phone Data"
- Do Product Market Reforms Raise Innovation? Evidence from Micro-data Across 12 Countries
2020
- Occupation-Induced Status, Social Norms, and Economic Growth
2019
- Intelligence and Economic Sophistication
- Environmental Projects in the Presence of Corruption
2018
- Populist Breeding Ground and Religion: the Case of the Greek Mainstream and Radical Right
- Religiosity and Growth Revisited: Estimating a Casual Effect
2017
- What a Study of 33 Countries Found About Aging Populations and Innovation
2016
- Corruption, Tax Evasion and Social Values
- Natural Land Productivity, Cooperation and Comparative Development
- The Cultural Transmission of Environmental Values: A Comparative Approach
2015
- Growth Friendly Dictatorships
2010
- The Behavior of the Saving Rate in the Neoclassical Optimal Growth Model
2008
- Do Inada Conditions Imply that Production Function Must Be Asymptotically Cobb-Douglas? A Comment