- apolymili uom.edu.gr
Polymili Aikaterini
Appointed Instructor
Department of Economics
Academic Staff
Curriculum Vitae
Teaching
- TEACHING METHODS IN ECONOMICS
(ΟΙ0613)
Type
ELECTIVE
Department Abbreviation
ECO
Department
DEPARTMENT OF ECONOMICS
Course Outlines
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
Οικονομικών και Περιφερειακών σπουδών |
||||
ΤΜΗΜΑ |
Οικονομικών Επιστημών |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
0Ι0613 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΣΤ΄ - Η’ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Διδακτική των Οικονομικών |
||||
ΔΙΔΑΣΚΩΝ |
Αικατερίνη Πολυμίλη |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης δεξιοτήτων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Όχι |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνικά |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
http://compus.uom.gr/ECO134/index.php (σημ: οι φοιτητές θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στην πανεπιστημιακή διαδικτυακή πλατφόρμα Compus) |
||||
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Η «Διδακτική των Οικονομικών» ασχολείται με τη θεματική της Διδακτικής ως επιστημονική περιοχή της Σχολικής Παιδαγωγικής. Αρχικά, γίνεται εισαγωγή στην Παιδαγωγική επιστήμη και στη Διδακτική μεθοδολογία (Συμεριφορικές, Γνωστικές θεωρίες, κ.ά). Εξετάζεται η σύνδεση Διδασκαλίας και Μάθησης και στη συνέχεια πραγματοποιείται παρουσίαση στις μεθόδους (γνωσιολογικές, ψυχολογικές μέθοδοι, Σωκρατική μέθοδος) και στις μορφές διδασκαλίας [άμεσες μορφές (ανάλογα με την ταξινόμησή τους) και έμμεσες μορφές] στους τρόπους διδασκαλίας και στα μέσα (ΤΠΕ) που χρησιμοποιούνται. Παρουσιάζονται επίσης οι τεχνικές προετοιμασίας μαθήματος και οι μέθοδοι αξιολόγησης της επίδοσης. Ακολούθως αναλύεται η σύνδεση όλων των παραπάνω με τα οικονομικά μαθήματα. Τέλος πραγματοποιούνται μικροδιδασκαλίες σε ενότητες του σχολικού εγχειριδίου της τρίτης λυκείου «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». Με την ολοκλήρωση της σειράς μαθημάτων ο φοιτητής/τρια θα πρέπει να είναι σε θέση: α) να αναγνωρίζει τις διδακτικές θεωρίες, β) να κατανοεί και να εφαρμόζει τις μεθόδους διδασκαλίας, γ) να παρουσιάζει και να εξηγεί θεματικές ενότητες με διαφορετικές μορφές διδασκαλίας, δ) να περιγράφει αναλυτικά και να προετοιμάζει σχέδιο μαθήματος, ε) να οργανώνει την ύλη που πρέπει να διδαχθεί και να προτείνει σχέδιο διδασκαλίας σε μακροεπίπεδο, ζ) να γνωρίζει τις μεθόδους αξιολόγησης και να εντοπίζει την καταλληλότερη για τον έλεγχο του μαθησιακού αποτελέσματος, η) να χρησιμοποιεί ΤΠΕ για τη διδασκαλία ενοτήτων, θ) να κατανοεί τη σημασία της μικροδιδασκαλίας και να μπορεί να την πραγματοποιήσει. |
Γενικές Ικανότητες
|
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Εισαγωγή στη Διδακτική Διδασκαλία και Μάθηση (Σύνδεση των εννοιών) Μέθοδοι Διδασκαλίας (Γνωσιολογικές, Ψυχολογικές, Σωκρατική μέθοδος) Άμεσες Μορφές Διδασκαλίας (Ανάλογα με τον τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο συνεργασίας, Διάλεξη, Ερώτηση, Διάλογος) Έμμεσες Μορφές Διδασκαλίας (Ατομική εργασία, Εταιρική, Ομαδική διδασκαλία, μέθοδος project) Αρχές και στυλ διδασκαλίας Προετοιμασία μαθήματος (Μακρο και μικρο επίπεδο) Σχέδιο μαθήματος Αξιολόγηση Διαπροσωπικές σχέσεις (Διαμαθητική επικοινωνία, σχέση εκπαιδευτικού – μαθητή, συνεργασία γονιών – εκπαιδευτικών – μαθητών) Μέσα διδασκαλίας (ΤΠΕ) Μικροδιδασκαλίες Ο Οικονομολόγος ως εκπαιδευτικός (Βαθμίδες εκπαίδευσης, παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια)
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Η/Υ και Video κάμερα για τις Μικροδιδασκαλίες. Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω ιδρυματικού mail και χρήση της πλατφόρμας compus. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ,
|
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
26 |
|
Εκπόνηση εργασίας (προαιρετικά) και παρουσίαση της στο αμφιθέατρο |
60 |
|
Αυτόνομη μελέτη |
64 |
|
|
|
|
Σύνολο Μαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στην ελληνική γλώσσα. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι: Α) Εκπόνηση εργασίας εξαμήνου κατά ομάδες και παρουσίαση της εργασίας στο αμφιθέατρο (30% της βαθμολογίας –Διαγνωστική αξιολόγηση) Β) Γραπτές εξετάσεις εξαμήνου – Θέματα ανάπτυξης και σύντομης απάντησης (70% της βαθμολογίας-Συμπερασματική αξιολόγηση) Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι προαιρετική. Οι φοιτητές μπορούν να επιλέξουν την υλοποίηση εργασίας σε θέματα που θα υποδείξει ο διδάσκων. Για την εργασία θα δοθούν σχετικές αναλυτικές οδηγίες και βιβλιογραφία. Για όσους φοιτητές δεν αναλάβουν εργασία, ο τελικός βαθμός θα είναι αυτός των τελικών εξετάσεων. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ξωχέλλης, Π. (1993). Παιδαγωγική του σχολείου. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη. Ξωχέλλης, Π. (2007). Λεξικό της Παιδαγωγικής. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη. Ματσαγγούρας, Η. (1999). Η σχολική τάξη: Χώρος, ομάδα, πειθαρχία, μέθοδος. Αθήνα: Γρηγόρης. Ματσαγγούρας, Η. (2000). Στρατηγικές Διδασκαλίας: Η κριτική σκέψη στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Gutenberg. Μακρίδου-Μπούσιου, Δ & Whitehead, D.J. (1995). Οικονομική εκπαίδευση : διδακτική των οικονομικών : ένα εγχειρίδιο για τους καθηγητές των οικονομικών. Αθήνα:Gutenberg. Μπούσιου-Μακρίδου, Δ. (2005). Θέματα διδακτικής μάθησης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Χατζηδήμου, Δ. (2015). Εισαγωγή στην παιδαγωγική:συμβολή στη διάχυση της παιδαγωγικής σκέψης. Θεσσαλονίκη:Αφοί Κυριακίδη. |
|
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ |
2020-21 |