Κασκάλης Θεόδωρος
  • 2310 891.885
  • kaskalis uom.edu.gr
  • Γραφείο: Γ3, 323

    Κασκάλης Θεόδωρος

    Καθηγητής
    Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής


    Γνωστικό Αντικείμενο

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    Βιογραφικό
    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι

    Δίπλωμα Μηχανικού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, Πολυτεχνική Σχολή, Πανεπιστήμιο Πατρών, (1993). Διδακτορικό Δίπλωμα στην Παράλληλη Κατανεμημένη Επεξεργασία, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, (1998).

    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

    Ψηφιακή Σχεδίαση Ενσωματωμένα Συστήματα Προγραμματισμός Υπολογιστών Υπολογισμοί Διαδικτύου Παράλληλη και Κατανεμημένη Επεξεργασία Τεχνολογίες Πλέγματος

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
      (SD0101)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    MAI

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΙΣΤΟΣ
      (MLI0104)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΔΠ

    Τμήμα
    Δ.Δ.Π.Μ.Σ. ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΑ ΑΠΤΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
      (ΕΕΔΒ109)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΕΒΔΜ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
      (AIC403)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    AI

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

    ΤΜΗΜΑ

    ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    AIC403

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Δ

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    3

    5

     

     

     

     

     

     

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    -

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/DAI130/

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7  8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί να:
    Χρησιμοποιούν με οικειότητα τις τεχνολογίες που εμπλέκονται στην ανάπτυξη εφαρμογών στον Παγκόσμιο Ιστό (Web) από τη μεριά του πελάτη (client) και από τη μεριά του διακομιστή (server) με χρήση HTML, CSS, JavaScript, PHP, SQL βάσεων δεδομένων
    Σχεδιάζουν και αναπτύσσουν μικρής/μεσαίας κλίμακας προγράμματα/εφαρμογές/ιστοτόπους χρησιμοποιώντας τις παραπάνω τεχνολογίες
    Αποτιμούν εργαλεία και περιβάλλοντα ανάπτυξης διαδικτυακών εφαρμογών
    Περιγράφουν τους περιορισμούς που θέτουν οι τεχνολογίες του παγκόσμιου ιστού στην ανάπτυξη εφαρμογών
    Συγκρίνουν και διακρίνουν τον προγραμματισμό διαδικτύου σε αντιδιαστολή με τον προγραμματισμό γενικού σκοπού
    Συζητούν το πώς τα πρότυπα στον παγκόσμιο ιστό επηρεάζουν την ανάπτυξη λογισμικού και εφαρμογών
    Αξιολογούν το επίπεδο συμμόρφωσης μιας διαδικτυακής εφαρμογής με τα υπάρχοντα πρότυπα

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

     

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
    Λήψη αποφάσεων
    Αυτόνομη εργασία
    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψηςΆσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus]

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
    Έννοια και εξέλιξη της HTML. Τα στοιχεία της HTML. Δομή Ιστοσελίδας. Cascading Style Sheets. Ενσωματωμένα, εξωτερικά, ένθετα στυλ. CSS selectors, properties, values. Βασικές δομές JavaScript. Αντικείμενα της JavaScript, ιδιότητες και μέθοδοι. Document Object Model. Χειρισμός συμβάντων. Αλληλεπίδραση με το χρήστη. Διαχείριση φορμών και ποικίλων αντικειμένων. Δυναμική αναπαράσταση σελίδων. Θέματα ασφάλειας. Η έννοια του διακομιστή και των υπηρεσιών του. Εγκατάσταση και διαχείριση web server. Ενεργοποίηση δυναμικών λειτουργιών. Εισαγωγή στις server-side scripting γλώσσες με κεντρικό παράδειγμα την PHP. Εγκατάσταση και διαχείριση Database Management System (DBMS) με σκοπό τη δικτυακή αξιοποίησή του (MySQL). Πρόσβαση με τη χρήση της PHP. Έλεγχος ταυτότητας και ασφαλείς συναλλαγές με την PHP και τη MySQL. Επέκταση σε θέματα XML/JSON και AJAX. Σύγκριση με ανταγωνιστικές τεχνολογίες web servicing, scripting, DBMS.

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη  ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    7

    Εργαστηριακή Άσκηση-Φροντιστήριο

    32

    Μη καθοδηγούμενη Μελέτη

    66

    Συγγραφή Εργασιών (Παράδοση Ασκήσεων)

    43

    Εξετάσεις

    2

    Σύνολο Μαθήματος

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου
    Κατ’ οίκον εργασίες ανάπτυξης. Περίπου 4 εργασίες μεσαίου μεγέθους αναπτύσσει κάθε φοιτητής στο εξάμηνο
    Τόσο η τελική εξέταση όσο και οι εργασίες στοχεύουν στην ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών με τη χρήση ποικίλων τεχνολογιών.
    Προσδιορισμένα κριτήρια:
    Το (1) συμβάλλει στο 65%
    Το (2) συμβάλλει στο 35%
    Προσβάσιμα στους φοιτητές μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    - Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
    Προγραμματισμός  World Wide Web, 4η έκδοση, Deitel  Deitel, Χ. Γκιούρδα  ΣΙΑ ΕΕ
    M. Pilgrim, Dive Into HTML5, http://diveintohtml5.info
    CSS Basics, http://www.cssbasics.com
    A. Rauschmayer, Speaking JavaScript: An In-Depth Guide for Programmers, O'Reilly Media, 2014, http://speakingjs.com/es5/
    By Y. Fain, V. Rasputnis, A. Tartakovsky  V. Gamov, Enterprise Web Development, Building HTML5 Applications: From Desktop to Mobile, O'Reilly Media, 2014, http://enterprisewebbook.com/
    Thomson L., Welling L. Ανάπτυξη Web Εφαρμογών με PHP και MySQL, 5η εκδ.. Εκδ. Γκιούρδα, 2017.
    - Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
    International Journal of Web Engineering and Technology, Inderscience
    Journal of Computer Information Systems, Taylor and Francis
    Information Systems Journal, Wiley
    World Wide Web: Internet and Web Information Systems, Springer, ISSN: 1386-145X.
    Journal of Web Semantics: Science, Services and Agents on the World Wide Web, Elsevier, ISSN: 1570-8268.
    ACM Transactions on the Web, ISSN: 1559-1131.
    • ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΕΙΣ
      (ΕΕΔΒ105)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ΜΕΕΒΔΜ

    Τμήμα
    Π.Μ.Σ. ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

    Περιγραφή

    Η περιγραφή του μαθήματος δεν είναι διαθέσιμη

    • ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
      (AIE711)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    AI

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    Περιγραφή

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

    ΤΜΗΜΑ

    ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    AIE711

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ζ

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    3

    5

     

     

     

     

     

     

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/DAI206/

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7  8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων


    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
    Να αναγνωρίζουν τα βασικά δομικά στοιχεία της πλειονότητας των ενσωματωμένων ψηφιακών συστημάτων.
    Να ακολουθούν τις βέλτιστες διαδικασίες παραγωγής τυπωμένων πλακετών και ολοκληρωμένων ψηφιακών προϊόντων.
    Να αναλύουν και να σχεδιάζουν όλες τις φάσεις παραγωγής ενός ψηφιακού προϊόντος από την αρχική σύλληψη της ιδέας μέχρι τη λειτουργία του τελικού προϊόντος.
    Να προγραμματίζουν σε γλώσσα C την αλληλεπίδραση μικροελεγκτών με αισθητήρες και ενεργοποιητές.
    Να σχεδιάζουν και να ελέγχουν πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων (PCB).
    Να δημιουργούν πρωτότυπες υλοποιήσεις ψηφιακών συστημάτων με σκοπό την περαιτέρω παραγωγή τους.
    Να σταθμίζουν αντικρουόμενους παράγοντες σχεδίασης και να λαμβάνουν τελικές αποφάσεις.
    Να προϋπολογίζουν το κόστος παραγωγής ενσωματωμένων ψηφιακών συστημάτων.

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

     

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….


    Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:
    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
    Λήψη αποφάσεων
    Αυτόνομη εργασία
    Ομαδική εργασία
    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων 
    Παραγωγή νέων επιχειρηματικών ιδεών προϊόντων
    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ [Syllabus]


    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
    Αξία επιχειρηματικής ενασχόλησης με ενσωματωμένα ψηφιακά συστήματα. Σκοπιμότητα, μεθοδολογία και χαρακτηριστικά ανάπτυξης ψηφιακών συστημάτων.
    Εισαγωγή στην ηλεκτρονική. Βασικά συστατικά στη σχεδίαση ψηφιακών συστημάτων.
    Αισθητήρες, ενεργοποιητές, μετατροπή αναλογικού σήματος σε ψηφιακό και αντιστρόφως. Pulse Width Modulation.
    Χαρακτηριστικά μικροελεγκτών, προγραμματισμός τους με χρήση της C, πλατφόρμες πειραματισμού και ανάπτυξης πρωτοτύπων.
    Σχεδίαση σχηματικού, πλακέτας τυπωμένων κυκλωμάτων και συσκευασίας με εργαλεία CAD.
    Παραγγελία και κατασκευή ψηφιακών προϊόντων. Διαδικασίες και αντικρουόμενοι παράγοντες σχεδίασης.
    Τρόποι προσέγγισης, κύκλος ζωής, πρακτικά ζητήματα οργάνωσης υλικοτεχνικής και ανθρώπινης υποδομής.
    Σχεδίαση και προγραμματισμός πρωτότυπου ψηφιακού συστήματος με βάση μικροελεγκτή υπάρχουσας πλατφόρμας πειραματισμού.
    Προσομοίωση διαδικασίας λειτουργίας, παραγγελίας, κοστολόγησης και προώθησης του πρωτότυπου προϊόντος.
    Αξιολόγηση εμπορικών και ελεύθερων προϊόντων σχεδίασης, προγραμματισμού προσομοίωσης, εξομοίωσης και αξιολόγησης ψηφιακών συστημάτων.

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    Διαφάνειες και επιδείξεις λογισμικού μέσω υπολογιστή και προβολικού.
    Χρήση της πλατφόρμα eClass για την επικοινωνία με τους φοιτητές, ανάρτηση διαφανειών διαλέξεων, υλικού, εργασιών και ανακοινώσεων.
    Επίλυση αποριών και επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω eClass.
    Χρησιμοποιούμενο λογισμικό: KiCad EDA, Autodesk Tinkercad
    Χρησιμοποιούμενο υλισμικό: Arduino Uno, starter and development kits

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη  ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    26

    Εργαστηριακή Άσκηση

    13

    Μη καθοδηγούμενη μελέτη

    50

    Εκπόνηση μελέτης (project)

    56

    Σύνολο Μαθήματος

    145

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

    Μέθοδοι αξιολόγησης:
    • Υποχρεωτικές εργασίες - δεκαπενθήμερες ασκήσεις (50%)
    • Εργαστηριακή αξιολόγηση στο τέλος του εξαμήνου (50%)

    Μέθοδος Εργαστηριακής Αξιολόγησης:
    Κατασκευή σχηματικού και πλακέτας τυπωμένου κυκλώματος ψηφιακού συστήματος. Προγραμματισμός συστήματος σε C.

    Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του μαθήματος.

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    - Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
    Πογαρίδης Δημήτριος: Ενσωματωμένα Συστήματα - Οι Μικροελεγκτές AVR και ARDUINO (3η εκδ.), Εκδόσεις Δίσιγμα, 2020, Θεσσαλονίκη.
    Καλοβρέκτης Κωνσταντίνος: Βασικές Δομές Ενσωματωμένων Συστημάτων, Εκδόσεις Βαρβαρήγου, 2018, Αθήνα.
    Φιλιππάτος Ευάγγελος, Βώρος Νικόλαος: Πρακτικά Θέματα Ενσωματωμένων Συστημάτων, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2014, Αθήνα.
    Dalmaris Peter: Kicad Like a Pro (3rd ed.), Tech Explorations Publishing, 2021, Australia.
    Gershenfeld Neil, Gershenfeld Alan, Cutcher-Gershenfeld Joel: Designing Reality: How to Survive and Thrive in the Third Digital Revolution, Basic Books, 2017, New York.

    - Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
    IEEE Transactions on Industrial Informatics
    (http://www.ieee-ies.org/pubs/transactions-on-industrial-informatics)
    ACM Transactions on Embedded Computing Systems
    (https://dl.acm.org/journal/tecs)
    Design Automation for Embedded Systems
    (https://www.springer.com/journal/10617)

    - Παρόμοια μαθήματα σε άλλα ιδρύματα:
    ΜΙΤ Media Arts and Sciences: MAS.863[J] How to Make (Almost) Anything
    (http://student.mit.edu/catalog/mMASa.html#MAS.863)
    University of California - Berkeley: Hands-On PCB Engineering (HOPE)
    (https://ieee.berkeley.edu/hope/)
    Stanford University: EE 285: Embedded Systems Workshop (CS 241)
    (https://explorecourses.stanford.edu/search?q=EE+285%3A+Embedded+Systems+Workshop)

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (8 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2009

      • Π. Καριώτογλου, Α. Σπύρτου, Δ. Πνευματικός, Θ. Κασκάλης, Γ. Μαλανδράκης, Α. Ζουπίδης, Κ. Κολλίνη, Σ. Μπλούχου, Θ. Πολατίδου, Κ. Σουλτάνης, Ρ. Τριανταφυλλίδου και Ε. Φακάζη, Σχεδίαση και Εφαρμογή μιας Επίσκεψης στον ΟΤΕ - Ιδιότητες των Υλικών που Χρησιμοποιούνται στις Τηλεπικοινωνίες (Διδακτικό Υλικό). Λευκωσία, Κύπρος: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2009. (Προσαρμογή της Φινλανδικής έκδοσης για την Ελλάδα)
      • Π. Καριώτογλου, Α. Σπύρτου, Δ. Πνευματικός, Θ. Κασκάλης, Γ. Μαλανδράκης, Α. Ζουπίδης, Κ. Κολλίνη, Σ. Μπλούχου, Θ. Πολατίδου, Κ. Σουλτάνης, Ρ. Τριανταφυλλίδου και Ε. Φακάζη, Σχεδίαση και Εφαρμογή μιας Επίσκεψης στον ΟΤΕ - Ιδιότητες των Υλικών που Χρησιμοποιούνται στις Τηλεπικοινωνίες (Βιβλίο Εκπαιδευτικού). Λευκωσία, Κύπρος: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2009. (Προσαρμογή της Φινλανδικής έκδοσης για την Ελλάδα)
      • Α. Ζουπίδης, Π. Καριώτογλου, Θ. Κασκάλης, Γ. Μαλανδράκης, Δ. Πνευματικός, Α. Σπύρτου, Κ. Κολλίνη, Σ. Μπλούχου, Θ. Πολατίδου, Κ. Σουλτάνης, Ρ. Τριανταφυλλίδου και Ι. Αρβανιτάκης, Η Πυκνότητα των Υλικών σε Φαινόμενα Πλεύσης / Βύθισης: Πειραματικές Διαδικασίες και Μοντελοποίηση (Διδακτικό Υλικό). Λευκωσία, Κύπρος: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2009.
      • Α. Ζουπίδης, Π. Καριώτογλου, Θ. Κασκάλης, Γ. Μαλανδράκης, Δ. Πνευματικός, Α. Σπύρτου, Κ. Κολλίνη, Σ. Μπλούχου, Θ. Πολατίδου, Κ. Σουλτάνης, Ρ. Τριανταφυλλίδου και Ι. Αρβανιτάκης, Η Πυκνότητα των Υλικών σε Φαινόμενα Πλεύσης / Βύθισης: Πειραματικές Διαδικασίες και Μοντελοποίηση (Βιβλίο Εκπαιδευτικού). Λευκωσία, Κύπρος: Πανεπιστήμιο Κύπρου, 2009.

      2006

      • Επιστημονική επιμέλεια και μετάφραση του βιβλίου: M. Burrell, Αρχιτεκτονική Υπολογιστών: Θεμελιώδεις Έννοιες (Θ. Κασκάλης και B. Στεφανίδης, Μεταφ.). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2006.
      • Θ. Κασκάλης, Εκπαίδευση στην Επεξεργασία Κειμένου: OpenOffice.Org Writer. Θεσσαλονίκη: Τεχνικές Εκδόσεις Τζιόλα, 2006.

      2005

      • Ρ. Σιβροπούλου, Α. Κυρίδης και Θ. Κασκάλης, Επιμ., Πρακτικά Συμποσίου: Η Οργάνωση της Πρακτικής Άσκησης στα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών, Φλώρινα, 2005. [CD-ROM].

      1999

      • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Systolic artificial neural network design, simulation and implementation," in Computational Methods and Neural Networks: Parallel, Systolic and Neurocomputing, M. P. Bekakos and M. Sambandham, Eds. Atlanta, GA: Dynamic Publishers, 1999, pp. 35-59.
      • Επιστημονικά Περιοδικά (17 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2008

        • K. Papatheodorou, K. Evangelidis, P. Symeonidis and T. Kaskalis, "Applying dynamic segmentation and linear referencing systems over the Web," Int. J. of Geoinformatics, vol. 4, no. 3, pp. 1-8, 2008.

        2007

        • T. H. Kaskalis, T. D. Tzidamis and K. Margaritis, "Multimedia authoring tools: The quest for an educational package," J. of Educational Technology & Society, vol. 10, no. 3, pp. 135-162, 2007.

        2006

        • T. H. Kaskalis, T. D. Tzidamis, K. Margaritis and K. Evangelidis, "Multimedia creation: An educational approach," WSEAS Trans. on Information Science and Applications, vol. 3, no. 2, pp. 470-477, 2006.
        • T. H. Kaskalis, "Tracing the evolution of minimum singular values for bipolar matrices," WSEAS Trans. on Computers, vol. 5, no. 10, pp. 2169-2174, 2006.

        2005

        • Ε. Ντρενογιάννη και Θ. Χ. Κασκάλης, "Η προετοιμασία των μελλοντικών εκπαιδευτικών στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Η περίπτωση των Η.Π.Α.," Σύγχρονη Εκπαίδευση, τ. 142, σσ. 145-160, 2005.
        • Ε. Γρηγορόπουλος, Δ. Βαγιάνος, Θ. Χ. Κασκάλης και Κ. Μαργαρίτης, "Υιοθετώντας λύσεις ελεύθερου λογισμικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση," Θέματα στην Εκπαίδευση, τομ. 6, τ. 2-3, σσ. 245-263, 2005.

        2004

        • D. Vagianos, E. Grigoropoulos, T. Kaskalis and K. Margaritis, "Free and open source software educational perspectives," Int. J. of Information Technology, vol. 1, no. 2, pp. 58-61, 2004.
        • Β. Δαγκλή, Θ. Κασκάλης και Α. Κυρίδης, "Χρήση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό σε προσχολικές τάξεις," Μακεδνόν, τ. 13, σσ. 195-203, 2004.
        • K. E. Evangelidis, E. Kehris and T. H. Kaskalis, "A laboratory assistance module," Int. J. of Information Technology, vol. 1, no. 3, pp. 135-138, 2004.
        • Θ. Χ. Κασκάλης, "Εκπαιδευτικό λογισμικό ανοικτού κώδικα," Μακεδνόν, τ. 13, σσ. 185-193, 2004.
        • T. H. Kaskalis, "Localizing and experiencing electronic questionnaires in an educational web site," Int. J. of Information Technology, vol. 1, no. 4, pp. 187-190, 2004.
        • Α. Κυρίδης, Ε. Τσακιρίδου, Θ. Κασκάλης και Π. Γκόλια, "Οι αντιλήψεις και οι απόψεις των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Φλώρινας για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο νηπιαγωγείο," Θέματα στην Εκπαίδευση, τομ. 5, τ. 1-3, σσ. 161-172, 2004.

        2001

        • V. Dagdilelis and T. H. Kaskalis, "Don't disturb my circles: change of epistemological status in school geometry concepts," Int. J. of Learning, vol. 8, 2001. [Online]. Available: http://theuniversitypressjournals.cgpublisher.com/product/pub.30/prod.312

        1998

        • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Systolic artificial neural network prototyping using ptolemy," Int. J. of Computer Mathematics, vol. 67, no. 1-2, pp. 139-153, 1998.
        • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "An SIMD implementation of optimal linear associative memory neural networks," Neural Parallel and Scientific Computations, vol. 6, no. 3, pp. 373-389, 1998.

        1997

        • T. H. Kaskalis, K. G. Margaritis and C. C. Tsouros, "Systolic Optimal Linear Associative Memory ANN Prototyping Using The Ptolemy Environment," WIT Trans. on Information and Communication Technologies, vol. 18, pp. 297-307, 1997.

        1996

        • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "A reconfigurable systolic torus for iterative matrix operations," Parallel Algorithms and Applications, vol. 10, no. 1-2, pp. 79-91, 1996.
        • Συνέδρια (35 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2019

          • A. Petrikoglou and T. H. Kaskalis, "Full stack web development teaching: current status and a new proposal," in Proc. 15th Int. Conf. on Web Information Systems and Technologies, Vienna, Austria, 2019, vol. 1, pp. 218-225.

          2015

          • S. Kandalis and T. H. Kaskalis, "Data flow in a sensor system: current state and challenges," in Proc. 4th Mediterranean Conf. on Embedded Computing, Budva, Montenegro, 2015, pp. 422-426.

          2013

          • Θ. Κασκάλης και Γ. Ναλπαντίδης, "Ηλεκτρονική λογοτεχνία: συγγραφικές ιδιαιτερότητες και καλλιτεχνικές προοπτικές," Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου Δημιουργικής Γραφής, Αθήνα, 2013. [Online]. Διαθέσιμο: http://cwconference.web.uowm.gr/archives/1st_conference/nalpantidis_kaskalis.pdf

          2012

          • S. Zachariadis and T. H. Kaskalis, "An embedded system for smart vineyard agriculture," in Proc. 2nd Pan-Hellenic Conf. on Electronics and Telecommunications, Thessaloniki, Greece, 2012. [Online]. Available: http://www.pacet.gr/pacet2012/index_htm_files/P102_.pdf
          • S. Xinogalos and T. H. Kaskalis, "The challenges of teaching web programming: literature review and proposed guidelines," in Proc. 8th Int. Conf. on Web Information Systems and Technologies, Porto, Portugal, 2012, pp. 207-212.
          • Y. Nikolaidis and T. H. Kaskalis, "Economically optimum acceptance sampling plans depending on how rejected lots are handled," in Proc. 43rd Decision Sciences Institute Annual Meeting Conf., San Francisco, CA, 2012, pp. 249-266.

          2009

          • Π. Καριώτογλου, Α. Σπύρτου, Α. Ζουπίδης, Ι. Αρβανιτάκης, Θ. Κασκάλης, Γ. Μαλανδράκης, Σ. Μπλούχου, Δ. Πνευματικός, Θ. Πολατίδου, Κ. Σουλτάνης, Ρ. Τριανταφυλλίδου και Ε. Φακάζη, "Η πυκνότητα των υλικών σε φαινόμενα πλεύσης / βύθισης: πειραματικές διαδικασίες και μοντελοποίηση," Πρακτικά 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Φλώρινα, 2009, σ. 959.
          • Ι. Αρβανιτάκης και Θ. Κασκάλης, "Ανάπτυξη λογισμικού προσομοίωσης για τη διδασκαλία της πλεύσης-βύθισης στην Ε΄ τάξη του δημοτικού," Πρακτικά 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Φλώρινα, 2009, σσ. 198-206.

          2006

          • Θ. Κασκάλης, Σ. Πετρίκη, Κ. Σαββάκης και Μ. Σουλιώτης, "Οι νέες τεχνολογίες στο Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: Παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού," Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου: Παιδαγωγικά τμήματα: Παρελθόν, παρόν και μέλλον, Αλεξανδρούπολη, 2006, σσ. 325-332.
          • Φ. Τρίμμη, Ε. Γρηγορόπουλος, Θ. Κασκάλης και Κ. Μαργαρίτης, "Δικτυακή πύλη για το ελεύθερο λογισμικό και το λογισμικό ανοικτού κώδικα στην εκπαίδευση," Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 2006, σσ. 227-234.
          • Θ. Τζιδάμης, Θ. Κασκάλης και Κ. Μαργαρίτης, "Ανάπτυξη εργαλείου συγγραφής εκπαιδευτικών πολυμεσικών εφαρμογών," Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 2006, σσ. 139-146.

          2004

          • Α. Μαλέτσκος και Θ. Κασκάλης, "Το μάθημα και τα προγράμματα σπουδών Πληροφορικής: Αποτύπωση της κατάστασης, των στάσεων και των απόψεων νεοδιόριστων καθηγητών Πληροφορικής της Δυτικής Μακεδονίας," Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Πληροφορικής: Πληροφορική και Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 2004. [CD-ROM].
          • Α. Μαλέτσκος και Θ. Κασκάλης, "Η πραγματικότητα της εισαγωγής της Πληροφορικής από την πλευρά των νεοδιόριστων καθηγητών," Πρακτικά 2ης Πανελλήνιας Διημερίδας με Διεθνή Συμμετοχή: Διδακτική της Πληροφορικής, Βόλος, 2004, σσ. 307-310.
          • Θ. Κασκάλης, Ν. Κουτσουπιάς και Α. Κυρίδης, "Φοιτητές και Internet: δικτυακοί προορισμοί στα εργαστήρια πληροφορικής της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας," Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Πληροφορικής: Πληροφορική και Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 2004. [CD-ROM].
          • Θ. Χ. Κασκάλης, Α. Α. Μαλέτσκος και Κ. Ε. Ευαγγελίδης, "Χρήση και αξιοποίηση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων σε έναν εκπαιδευτικό δικτυακό τόπο," Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Αθήνα, 2004, τομ. 1, σσ. 455-464.
          • Θ. Κασκάλης, Δ. Βαγιάνος, Ε. Γρηγορόπουλος και Κ. Μαργαρίτης, "Εκπαιδευτικές εφαρμογές ελεύθερου λογισμικού και λογισμικού ανοικτού κώδικα," Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Αθήνα, 2004, τομ. 1, σσ. 555-564.

          2003

          • V. Efopoulos, G. Evangelidis, V. Dagdilelis and T. Kaskalis, "WIPE-a model for a Web-based database-driven environment for teaching programming," in Proc. 3rd IEEE Int. Conf. on Advanced Technologies, Athens, Greece, 2003, p. 472.
          • Β. Εφόπουλος, Γ. Ευαγγελίδης, Β. Δαγδιλέλης και Θ. Κασκάλης, "Ένα μοντέλο διαδικτυακού περιβάλλοντος με υποστήριξη βάσεων δεδομένων για τη διδασκαλία των αρχών του προγραμματισμού," Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ: Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη, Σύρος, 2003, τομ. 1, σσ. 733-741.
          • K. E. Evangelidis, P. I. Papaioannou and T. H. Kaskalis, "TELEcommunication and inforMATICS technologies serving the Greek freeway users," in Proc. 9th Panhellenic Conf. on Informatics, Thessaloniki, Greece, 2003, pp. 295-309.

          2002

          • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Minimum time matrix transposition on a reconfigurable mesh," in Proc. 1st Workshop on Application Specific Processors held in conjuction with the 35th Annual IEEE/ACM Int. Symp. on Microarchitecture, Istanbul, Turkey, 2002, pp. 123-128.
          • Θ. X. Κασκάλης, "Προγραμματιστικά περιβάλλοντα προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας," Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Ρόδος, 2002, τομ. 1, σσ. 279-288.

          2001

          • Θ. Χ. Κασκάλης και Κ. Γ. Μαργαρίτης, "Προγραμματιστικά περιβάλλοντα των LEGO Mindstorms με έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία," Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Διδακτική των Μαθηματικών και Πληροφορική στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 2001, σ. 603.
          • T. H. Kaskalis, V. Dagdilelis, G. Evangelidis and K. G. Margaritis, "Tight lower bound for matrix transposition on the reconfigurable mesh," in Proc. 5th Hellenic-European Conf. on Computer Mathematics and its Applications, Athens, Greece, 2001, vol. 1, pp. 306-311.
          • Β. Εφόπουλος, Β. Δαγδιλέλης, Μ. Σατρατζέμη, Θ. Κασκάλης και Γ. Ευαγγελίδης, "DBSchoolLab: Ένα σύστημα για τη διαχείριση ασκήσεων και διαγωνισμάτων στο σχολικό περιβάλλον," Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και στην Εκπαίδευση από Απόσταση, Ρέθυμνο, 2001, σσ. 496-508.
          • Β. Δαγδιλέλης και Θ. Κασκάλης, "Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) και η αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος στον 21ο αιώνα," Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου: Ο Δάσκαλος του 21ου Αιώνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Αλεξανδρούπολη, 2001, σσ. 221-227.
          • Θ. X. Κασκάλης, Β. Δαγδιλέλης, Γ. Ευαγγελίδης και Κ. Γ. Μαργαρίτης, "Αξιοποιώντας τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του περιβάλλοντος Ptolemy," Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Πάτρα, 2001, τομ. 2, σσ. 1115-1128.
          • T. H. Kaskalis, V. Dagdilelis, G. Evangelidis and K. G. Margaritis, "Implementing applications on small robots for educational purposes: Programming the LEGO Mindstorms," in Proc. 5th Hellenic-European Conf. on Computer Mathematics and its Applications, Athens, Greece, 2001, vol. 1, pp. 337-341.

          1998

          • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Minimum singular value estimation of bipolar matrices," in Proc. 4th Hellenic-European Conf. on Computer Mathematics and its Applications, Athens, Greece, 1998, vol. 1, pp. 371-377.

          1996

          • T. H. Kaskalis, K. G. Margaritis and D. J. Evans, "Data interleaving and 2-slow automata for re-usable systolic arrays," in Proc. 2nd Int. Conf. on Massively Parallel Computing Systems, , 1996, pp. 280-286.
          • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Using the reconfigurable systolic torus for general matrix iterative methods," in Proc. 3rd Hellenic-European Conf. on Mathematics and Informatics, Athens, Greece, 1996, pp. 596-603.
          • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Systolic array prototyping using the Ptolemy environment," in Proc. 3rd IEEE Int. Conf. on Electronics, Circuits and Systems, Rodos, Greece, 1996, vol. 2, pp. 663-666.
          • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "Matrix polynomial computations using the reconfigurable systolic torus," in Proc. 3rd Int. Workshop on Image and Signal Processing, Manchester, UK, 1996, pp. 687-690.

          1995

          • I. Pitas and T. H. Kaskalis, "Applying signatures on digital images," in Proc. IEEE Workshop on Nonlinear Signal and Image Processing, Neos Marmaras, Greece, 1995, vol. 1, pp. 460-463.
          • T. H. Kaskalis, K. G. Margaritis and D. J. Evans, "Data interleaving and c-slow automata for linear re-usable systolic arrays," in Proc. Int. Conf. on Digital Signal Processing, Limassol, Cyprus, 1995, vol. 2, pp. 760-766.
          • T. H. Kaskalis, K. G. Margaritis and D. J. Evans, "Data interleaving and c-slow automata on re-usable systolic arrays for matrix operations," in Proc. 5th Panhellenic Conf. on Informatics, Athens, Greece, 1995, vol. 2, pp. 791-801.
          • Άλλα (5 εγγραφές)

          Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

            2013

            • A. Spyrtou, J. Arvanitakis, T. Kaskalis, A. Zoupidis, J. Lavonen and P. Kariotoglou, "An educational software for teaching floating – sinking phenomena: Investigating alternative ways for inquiry and modeling activities," 10th Conf. of the European Science Education Research Association: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence in Learning, Nicosia, Cyprus, 2013. [Online]. Available: http://www.esera2013.org.cy/programme/detailed-programme/parallel-sessions/?session=9

            2011

            • Θ. Κασκάλης, "Hardware Ανοικτου Κωδικα," Συνέδριο ΕΛ/ΛΑΚ 2011: Ανοικτό Λογισμικό, Ευκαιρία Ανάπτυξης, Θεσσαλονίκη, 2011. [Online]. Διαθέσιμο: https://conferences.ellak.gr/2011/files/2011/05/Kaskalis_OSHW.pdf

            2010

            • Ι. Αρβανιτάκης, Θ. Κασκάλης και Π. Καριώτογλου, "Ανάπτυξη λογισμικού προσομοίωσης για τη διδασκαλία της πλεύσης-βύθισης," 5ο Συνέδριο Ελεύθερου Λογισμικού - Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα: Επιχειρηματικότητα, Δημόσιος Τομέας, Εκπαίδευση & Έρευνα, Θεσσαλονίκη, 2010. [Online]. Διαθέσιμο: https://conf.ellak.gr/2010/index80c9.html?p=232

            2004

            • Θ. Χ. Κασκάλης, "Δικτυακό περιβάλλον διενέργειας ερωτηματολογίων," 1η Ημερίδα Πληροφορικής στη Δυτική Μακεδονία: Διαδίκτυο και Εκπαίδευση, Προβλήματα και Προοπτικές, Φλώρινα, 2004. [Online]. Διαθέσιμο: http://dide.flo.sch.gr/Seminars/Hmerida1/Hmerida-Florina-Kaskalis.pdf

            1996

            • T. H. Kaskalis and K. G. Margaritis, "ANN prototyping using the Ptolemy environment," Workshop on Neural Networks: From Biology to Hardware Implementations, Chia, Italy, 1996. [poster].
            Wheelchair Blue
            Accessibility Tools
            Fonts PlusIncrease Text
            Fonts MinusDecrease Text
            ContrastHigh Contrast
            GrayscaleGrayscale
            Readable FontReadable Font