Κουργιώτης Παναγιώτης
  • 2310 891.167
  • kourgiotis uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΓΔ, 415

    Κουργιώτης Παναγιώτης

    Επίκουρος Καθηγητής
    Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών


    Γνωστικό Αντικείμενο

    Ιστορία, Γλώσσα & Θρησκεία στο Σύγχρονο Αραβικό Κόσμο (Μέση Ανατολή)

    Βιογραφικό
    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • Διδακτορικός τίτλος σπουδών στην ιστορική εξέλιξη του Πολιτικού Ισλάμ (η περίπτωση των Αδελφών Μουσουλμάνων). Τμήμα Πολιτικών Επιστημών, ΑΠΘ
    • Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Πολιτικής Ανάλυσης. Τμήμα Πολιτικών Επιστημών, ΑΠΘ
    • Πιστοποιητικό επάρκειας στην αραβική γλώσσα. Πανεπιστήμιο Δαμασκού
    • Πτυχίο Μεσογειακών Σπουδών (κατεύθυνση Διεθνών Σχέσεων). Πανεπιστήμιο Αιγαίου
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
    • Σύγχρονη Πρότυπη Αραβική Γλώσσα
    • Γλωσσικές πολιτικές στον Αραβικό Κόσμο & τη Μέση Ανατολή 
    • Ιστορία της Μέσης Ανατολής 
    • Θρησκεία και Πολιτική στη Μέση Ανατολή 
    • Ισλάμ (Islam)
    • Γλώσσα και Ιδεολογία στη Μέση Ανατολή 
    • Το Παλαιστινιακό Ζήτημα & η αραβοϊσραηλινή διαμάχη 
    Ώρες συνεργασίας

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΑΡΑΒΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I
      (ΞΓ0801)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0801

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ε΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑραβικήΓλώσσα I

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Αραβική, ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    • Κατάκτηση ικανοτήτων γραφής – ανάγνωσης στην αραβική γλώσσα, ενδυνάμωση της προφοράς των νέων φθόγγων
    • Οικοδόμηση βάσεων λεξιλογικής και γραμματικής γνώσης
    • Ανάπτυξη απλών διαλόγων γνωριμίας και περιγραφής θεμάτων που αφορούν την καθημερινότητα

    Γενικές Ικανότητες

    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Εξοικείωση με τους αραβικούς χαρακτήρες και τη σύνδεση των γραμμάτων, αραβική γραφή, μέρη του λόγου, εισαγωγή στον αραβικό γραπτό πολιτισμό και κατανόηση των διακρίσεων Modern Standard Arabic (κοινής αραβικής) και προφορικών διαλέκτων, εκμάθηση προθέσεων, αντωνυμιών, βασικών ρημάτων, διατύπωση ερωτήσεων-απαντήσεων για περιστάσεις της καθημερινότητας.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση διαδικτύου, YouTube, ΜΜΕ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Ανάγνωση κειμένου

    10

    Γραμματική και σύνταξη

    20

    Λεξιλόγιο

    20

    Παραγωγή γραπτού λόγου

    10

    Εξάσκηση μέσω οπτικοακουστικού υλικού

    10

    Γενική προετοιμασία

    28

    ΣύνολοΜαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Γραπτή έκθεση, ασκήσεις γραμματικής, μεταφραστικές ασκήσεις, παραγωγή προφορικού λόγου

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Κουργιώτης Πάνος (2018) Η Αραβική Γραμματική για τους Έλληνες, Β΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
    • Suhad, Nierat, Μαθαίνω ΑΡΑΒΙΚΑ ΤΟΜΟΣ ΙΙ
    • ΑΡΑΒΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ II
      (ΞΓ0802)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0802

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΣΤ΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑραβικήΓλώσσα II

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Αραβική, ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    • Εξοικείωση με βασικές συντακτικό-γραμματικές δομές της αραβικής γλώσσας
    • Εμπλουτισμός του λεξιλογίου και της γραπτής & προφορικής έκφρασης
    • Απλές ακουστικές ασκήσεις

    Γενικές Ικανότητες

    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Συζυγίες ρημάτων, ρηματικοί τύποι, εξοικείωση με τους αριθμούς (απόλυτους και τακτικούς), παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, μελέτη κειμένων.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση διαδικτύου, YouTube, ΜΜΕ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Ανάγνωση κειμένου

    10

    Γραμματική και σύνταξη

    20

    Λεξιλόγιο

    20

    Παραγωγή γραπτού λόγου

    10

    Εξάσκηση μέσω οπτικοακουστικού υλικού

    10

    Γενική προετοιμασία

    28

    ΣύνολοΜαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Γραπτή έκθεση, ασκήσεις γραμματικής, μεταφραστικές ασκήσεις, παραγωγή προφορικού λόγου

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Κουργιώτης Πάνος (2018) Η Αραβική Γραμματική για τους Έλληνες, Β΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
    • Suhad, Nierat, Μαθαίνω ΑΡΑΒΙΚΑ ΤΟΜΟΣ ΙΙ

     

    • ΑΡΑΒΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ III
      (ΞΓ0803)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0803

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ζ΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑραβικήΓλώσσα III

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Αραβική, ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    • Πιο σύνθετοι τρόποι έκφρασης με χρήση πολυπλοκότερων γραμματικο-συντακτικών φαινομένων
    • Εμβάθυνση γραπτής-προφορικής έκφρασης και λεξιλογίου

    Γενικές Ικανότητες

    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανώμαλα ρήματα, βελτίωση της προφορικής έκφρασης, εισαγωγή στην κοινωνική, πολιτική, νομική και οικονομική ορολογία μέσω της μελέτης αντίστοιχων κειμένων.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση διαδικτύου, YouTube, ΜΜΕ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Ανάγνωση κειμένου

    10

    Γραμματική και σύνταξη

    20

    Λεξιλόγιο

    20

    Παραγωγή γραπτού λόγου

    10

    Εξάσκηση μέσω οπτικοακουστικού υλικού

    10

    Γενική προετοιμασία

    28

    ΣύνολοΜαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Γραπτή έκθεση, ασκήσεις γραμματικής, μεταφραστικές ασκήσεις, παραγωγή προφορικού λόγου

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Κουργιώτης Πάνος (2018) Η Αραβική Γραμματική για τους Έλληνες, Β΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
    • Suhad, Nierat, Μαθαίνω ΑΡΑΒΙΚΑ ΤΟΜΟΣ ΙΙ
    • Schulz,Eckehard(2000) Standard Arabic: an Elementary Intermediate Course, Cambridge University Press.

     

    • ΑΡΑΒΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ IV
      (ΞΓ0804)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0804

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΑραβικήΓλώσσα IV

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Αραβική, ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    • Έμφαση ακουστικών δεξιοτήτων & προφορικής έκφρασης
    • Εκτεταμένες εκθέσεις για σύνθετα θέματα περιγραφής καταστάσεων, χώρων, φαινομένων
    • Μελέτη αραβικών βιογραφικών, ιστορικών και δημοσιογραφικών πηγών
    • Εισαγωγή στην αραβική επιστημονική ορολογία
    • Επιλεγμένα αποσπάσματα αραβικής λογοτεχνίας

    Γενικές Ικανότητες

    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Πρώτη επαφή με την αραβική λογοτεχνία και γραμματεία και εξοικείωση με τα σύγχρονα αραβικά media.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Χρήση διαδικτύου, YouTube, ΜΜΕ

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Ανάγνωση κειμένου

    10

    Γραμματική και σύνταξη

    20

    Λεξιλόγιο

    20

    Παραγωγή γραπτού λόγου

    10

    Εξάσκηση μέσω οπτικοακουστικού υλικού

    10

    Γενική προετοιμασία

    28

    ΣύνολοΜαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Γραπτή έκθεση, ασκήσεις γραμματικής, μεταφραστικές ασκήσεις, παραγωγή προφορικού λόγου

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Κουργιώτης Πάνος (2018) Η Αραβική Γραμματική για τους Έλληνες, Β΄ Έκδοση, Θεσσαλονίκη: Ζήτρος.
    • Suhad, Nierat, Μαθαίνω ΑΡΑΒΙΚΑ ΤΟΜΟΣ ΙΙ
    • Schulz,Eckehard(2000) Standard Arabic: an Elementary Intermediate Course, Cambridge University Press.

     

    • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
      (Α503-ΙΙΙ)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΏΝ ΑΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Α503-ΙΙΙ

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Δ΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

     

    4

    6

     

     

     

     

     

     

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης,

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    Γενικού υποβάθρου

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

     

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

    Να αποκτήσουν οι φοιτητές τις βάσεις για την ιστορική κατανόηση των πολιτικών, κοινωνικών και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων της Μέσης Ανατολής, και τη βασική γνώση σε θέματα του Ισλάμ (κυρίως του Αραβικού αλλά και του Περσικού και του Τουρκικού κόσμου)

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

    •  H εξοικείωση των φοιτητών με την ιστορική και πολιτισμική ιδιαιτερότητα της Μέσης Ανατολής με στόχο την ανάλυση των σύγχρονων εξελίξεων στην περιοχή
    • Η κατανόηση των ιδεολογικών και πολιτικών συνθηκών αυτής της διαφοροποίησης  
    • Η εξοικείωση με την ιστορική μεθοδολογία και έρευνα
    • Η εξοικείωση με τη χρήση πολλαπλών πηγών, τόσο γραπτών όσο και αναπαραστατικών, σχετιζόμενων με την προς μελέτη περιοχή

































    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ο στόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει τις προϋποθέσεις (ιδεολογικές, κοινωνικές, πολιτικές) της ανάδυσης του Ισλάμ ως κυρίαρχης θρησκείας στον Αραβικό κόσμο, την ιστορία των αραβικών χαλιφάτων του μεσαίωνα αλλά και την υιοθέτηση του Ισλάμ από τον περσικό και τον τουρκικό πολιτισμό. Επιπλέον το μάθημα επικεντρώνεται σε ζητήματα ανάπτυξης των εθνικών κινημάτων στην Οθωμανική αυτοκρατορία επιμένοντας στην αυτοκρατορική ιδεολογία του Πανισλαμισμού ως κοινής μήτρας της ανάδυσης του τουρκικού (η εκδοχή του «κοσμικού ισλάμ») και του αραβικού εθνικισμού (η εκδοχή του «έθνους-Umma»). Μελετώντας την άνοδο του Παναραβικού κινήματος στις εκδοχές του Νασσερισμού και του Μπααθισμού η ανάλυση περιλαμβάνει επίσης τις συγκρούσεις των αραβικών κρατών με το νεοσύστατο κράτος του Ισραήλ επικεντρώνοντας στο Παλαιστινιακό ζήτημα όπως και στην προοδευτική μετατόπιση της ηγεμονίας στον αραβικό κόσμο από την Αίγυπτο στη Σαουδική Αραβία. Συνεπώς το φαινόμενο του ισλαμικού φονταμενταλισμού θα εξεταστεί ως συνέπεια της Σαουδαραβικής ηγεμονίας στο σουνιτικό Ισλάμ, αλλά και της έκρηξης και επικράτησης της ισλαμικής επανάστασης στο σιϊτικό Ιράν

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

     

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

     

    ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Σύνολο Μαθήματος

     

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

     

     

    ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

    ΚΑΙ/Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

    ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

     

     

     

     

     

     

     

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    - Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

    Αλατζάς Ιωάννης Α., Η Αλεβιτική-Μπεκτασική ταυτότητα στη σύγχρονη Τουρκία και οι πολιτικές προεκτάσεις του προβλήματος στην Ελλάδα, Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1999.

    Anderson B., Φαντασιακές Κοινότητες. Στοχασμοί για τις απαρχές και τη διάδοση του εθνικισμού, Αθήνα 1997 (JC311.A65616 1997).

    Anderson M. S., The Eastern Question 1774-1923. A study in international relations, Λονδίνο 1983 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής(401) D371.A43 1966 ] 

    Badie Bertrand, Κουλτούρα και Πολιτική, Πατάκης, Αθήνα 1993.

    Banac Ivo, The national question in Yugoslavia: origins, history, politics, Cornell University Press, , Ithaca 1984.  

    Balibar Etienne, Wallerstein I., Φυλή, έθνος, τάξη: - οι διφορούμενες ταυτότητες, μετάφραση Αγγελος Ελεφάντης, Ελένη Καλαφάτη.  Αθήνα : Θεμέλιο, 1987.

    Bat Yeor, The Dhimmi: Jews and Christians under Islam, Rutherford, [N.J.]: Fairleigh Dickinson University Press ; London : Associated University Presses, c1985 (DS36.9.D47B3813 1985)

    Βατικιώτης Π. Γ., Ισλάμ και Κράτος, μτφ. Γ. Γουλιμή, Δ. Αντωνίου, Εκδόσεις Παπαζήση – Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής, Αθήνα 2000².

    Barkey Karen, von Hagen Mark, After Empire: Multiethnic Societies and Nation-Building: The Soviet Union and the Russian, Ottoman, and Habsburg Empires, Westview Press; 1997.

    Berkes N., The development of secularism in Turkey, Hurst & Company, London 1998.   (DR557.B4 1998).

    Berktay H. & Faroqui S., (επιμ.), New approaches to State and Peasant in Ottoman History, Λονδίνο 1992 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής (401), HD1537.T9N49 1992 ]

    Braude B., Lewis B.(επιμ.), Christians and Jews in the Ottoman Empire: the function of a plural society, τ. 2, Νέα Υόρκη 1985 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής(401) DS58.C48 1982].

    Braudel Fernand, Γραμματική των Πολιτισμών, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2001.

    Γούναρης Β., Μιχαηλίδης Δ. Ι., Αγγελόπουλος Γ. Β., Ταυτότητες στη Μακεδονία, πρόλογος Θ. Βερέμης, Αθήνα 1997 (DF901.M3T385 1997).

    Courbage Youssef and Fargues Philippe, Christians and Jews under Islam, I.B. Tauris Publishers, London-New York 1997.

    Δρακόπουλος Λευτέρης, Καύκασος και Κεντρική Ασία. Ισλαμική ταυτότητα και διακρατικές σχέσεις, Παπαζήσης, Αθήνα 1998.

    Davison R., Reform  in  the  Ottoman  Empire, 1856-1876, Princeton 1963 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής(401) DR569.D3 1963] .

    Εsposito John L,  The Islamic threat : - myth or reality? Oxford University Press, New York 1995² (BP60.E84 1995 )

    Εsposito John L., Voll John O., Islam and Democracy, Oxford University Press, New York-Oxford 1996(JC49.E76 1996).

    Εsposito John L.(ed), The Oxford history of Islam, Oxford University Press, New York 1999.  

    Gellner, E., Muslim society, Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 1981 (BP173.25.G44).

    Gellner E., Έθνη και Εθνικισμός, Αθήνα 1992 (JC311.G45 1992).

    Gibb H.A.R.- Bowen H., Islamic society and the West.  A study of the impact of Western Civilization on Moslem culture in the Near East, Λονδίνο-Νέα Υόρκη-Τορόντο 1951 [Ιστορίας, Φιλοσοφίας & Κοινωνιολογίας του Δικαίου DS38.G52 1967].

    Haddad W. & Oshsenwald W. (επιμ.), Nationalism in a non-national state: The dissolution of the Ottoman Empire, Ohio 1979 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής (401) DS62.4.N36] .

    Haghayeghi Mehrdad, Islam and politics in Central Asia, St. Martin's Press, Νέα Υόρκη 1995 (DK859.5.H34 1995)

    Halliday Fred, Η Αραβία χωρίς σουλτάνους, με πρόλογο του συγγραφέα για την ελληνική έκδοση, μετάφραση Δήμος Βεργής, Στοχαστής, Αθήνα 1984.

    Halliday Fred, Islam and the myth of confrontation: religion and politics in the Middle East, London ; New York : I. B. Tauris, 1996, c1995 (DS63.H282 1996).

    Hobsbawm E. J., Έθνη και εθνικισμός από το 1780 μέχρι σήμερα. Πρόγραμμα, μύθος, πραγματικότητα, Αθήνα 1994 (JC311.H57716 1994 ).

    Hroch M., Todorova M., Εθνικό κίνημα και Βαλκάνια, Αθήνα 1996 (DR24.E84 1996 ).

    Hourani Albert, Islam in European thought, Cambridge University Press, Cambridge ; New York 1991 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής(401) DS61.9.E85H68 1991]

    Inalcik H., Quatert D. (επιμ.) An economic and social history of the Ottoman Empire, 1300-1914, Cambridge - New York 1997² (HC492.E295 1994)

    Jansen Johannes J.G.,  The Dual Nature of Islamic Fundamentalism, Hurst & Company, London 1997.

    Καραντζόλα Ε.(επιμ.), Ισχυρές και ασθενείς γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση: όψεις του γλωσσικού ηγεμονισμού, Θεσσαλονίκη 1996 (P106.I83 1996).

    Kayali Hasan, Arabs and Young Turks. Ottomanism, Arabism, and Islamism in the Ottoman Empire, 1908-1918, University of California Press, Berkeley-Los Angeles-London 1997 (DS 63.2 T8 K39 1997)

    Kepel Gilles, Η επιστροφή του Θεού : - ισλαμικά, χριστιανικά, εβραϊκά κινήματα στην επανάκτηση του κόσμου, μετάφραση από τα γαλλικά, Γεώργιος Εμμ. Φασουλάκης, Νέα Σύνορα, Αθήνα 1992 (BL238.K4616 1992).

    Kepel Gilles, Τζιχάντ. Ο Ιερός Πόλεμος, Καστανιώτης, Αθήνα 2001.

    Κerr Donal Α. (ed.) in collaboration with Μordechai Βreuer, Sheridan Gilley and Εrnst Christoph Suttner, Religion, State and Εthnic Groups. Comparative studies on Goverments and non-dominant groups in Εurope, 1850-1940, Εuropean Science Foundation, v. VΙΙ, Νew Υork University Ρress, Dartmouth 1992.

    Κοππά Μ., Οι μειονότητες στα μετα-κομμουνιστικά Βαλκάνια: πολιτικές του κέντρου και μειονοτικές απαντήσεις, Αθήνα 1997 (DR24.K67 1997)

    Kushner David, The Rise of Turkish Nationalism, 1876-1908, Λονδίνο 1977 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής (401) DR572.K89 1977] .

    Lampe J., Yugoslavia as History. Twice there was a country, Cambridge University Press, Cambridge-New York-Melbourne 1996 (DR1246.L36 1996).

    Λέκκας Π., Η εθνικιστική ιδεολογία: πέντε προϋποθέσεις εργασίας στην ιστορική κοινωνιολογία, Αθήνα 1992 (HM104.L45 1992).

    Lewis B., The  Emergence of  modern  Turkey, Οξφόρδη  1960 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής (401)  DR583.L49 1968] .

    Lewis Bernard, Pace Enzo, Magister Sandro, Το Ισλαμικό Αίνιγμα. Λαϊκοποίηση και Νεοτερικότητα στον Ισλαμικό Κόσμο, Λεβιάθαν, Αθήνα 1992.

    Lewis Bernard, Islam and the West, Oxford University Press, New York 1993.

    Lewis Bernard, Cultures in conflict: Christians, Muslims, and Jews in the age of discovery , Oxford University Press,  New York, 1995.

    Μάζης Ιωάννης Θ., Μυστικά Ισλαμικά Τάγματα και πολιτικο-οικονομικό Ισλάμ στη σύγχρονη Τουρκία, Προσκήνιο, Αθήνα 2000.

    McCrone David, Η κοινωνιολογία του εθνικισμού : - οι αυριανοί μας πρόγονοι, μετάφραση Νίκος Βαφέας, Γιώργος Βάγιας, επιστημονική επιμέλεια Κωνσταντίνος Κοσκινάς, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2000 (JC311.M39216 2000).  

    Mazower Mark, The Balkans : A Short History (Modern Library Chronicles),New York : Modern Library, 2000, (DR36.M396 2000)

    Μπάρμπερ Μπέντζαμιν, Ο κόσμος των Mac κόντρα στους Τζιχάντ: η παγκοσμιοποίηση και ο φονταμενταλισμός εχθροί της δημοκρατίας και της ελευθερίας, μετάφραση από τα αγγλικά Άγγελος Φιλιππάτος, Εκδόσεις Καστανιώτη, Αθήνα 2001 (HM201.B3716 1998).

    Naqvi, Ali Muhammad, Islam and nationalism, Tehran, Islamic Republic of Iran: Islamic Propagation Organization, 1984 (BP173.55.N37 1984)

    Nonneman Gerd, Tim Niblock, Bogdan Szajkowski (eds), Muslim Communities in the New Europe, Ithaca Press, Berkshire 1997.

    Poliakov Sergei P., Everyday Islam: religion and tradition in Soviet Central Asia, Armonk, M.E. Sharpe, Νέα Υόρκη c1992 (DK859.P6513 1992)

    Popović Alexandre, L’Islam balkanique. Les musulmans du sud-est européen dans la période post-Ottoman, Berlin 1986.

    Poulton Hugh, Taji-Farouki Suha, (eds), Muslim identity and the Balkan state, Hurst &Company, London 1997

    Poulton Hugh, Ημίψηλο, Γκρίζος Λύκος και Ημισέληνος, Οδυσσέας, Αθήνα 1999.

    Quataert D., Social disintegration and popular resistance in the Ottoman Empire, 1881-1908: reactions to European economic penetration, New York 1983 [Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής (401)  HC492.Q37 1983].

    Ρόντινσον Μαξίμ, Οι Άραβες, Θεμέλιο, Αθήνα 1980 (DS36.7.R62 1980).

    Ρόντινσον Μαξίμ, Ισλάμ και Καπιταλισμός, Κάλβος, Αθήνα 1980 (BP173.75.R616 1980).

    Saeed Javaid, Islam and Modernization. A Comparative Analysis of Pakistan, Egypt and Turkey, Praeger,  Westport, Connecticut-London 1994.

    Said E., Οριενταλισμός, Αθήνα 1996 (DS12.S2416 1996).

    Σελαχβαρζί Χρυσόστομος, Ισλάμ και ανθρώπινα δικαιώματα, Εκδόσεις Δορκάς, Αθήνα 2000.

    Smith A. D., The Ethnic Origin of Nations, Οξφόρδη 1989 (JC311.S536 1987).

    —    Nationalism and Modernism, Λονδίνο-Νέα Υόρκη 1998(JC311.S5388 1998 ).

    —    Εθνική ταυτότητα, μετάφραση Έυη Πέππα, Οδυσσέας, Αθήνα 2000 (JC311.S53816 2000)

    Stoianovich T., Balkan Worlds: the first and last Europe, Νέα Υόρκη 1994 (DR23.S758 1994 ).

    Tapper Richard, Islam in modern Turkey: religion, politics, and literature in a secular state, I.B. Tauris ; New York, NY : Distributed by St Martin's Press, London - New York 1991.

    Tibi Bassam, The challenge of fundamentalism: political Islam and the new world disorder, University of California Press, Berkeley 1998.

    Tibi Bassam, Conflict and war in the Middle East: from interstate war to new security, Basingstoke : Macmillan, 1998.  

    Todorova Maria, Βαλκάνια: η Δυτική φαντασίωση, πρόλογος-επιμέλεια Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη 2000.

    Toprak, Binnaz, Islam and political development in Turkey, Leiden : Brill, 1981.[ Ν. Κτήριο Φιλοσοφικής(401) BP63.T8T66 1981]

    Τούντα -Φεργάδη Α., Μειονότητες στα Βαλκάνια: Βαλκανικές διασκέψεις 1930-1934, Θεσσαλονίκη 1994 (DR24.T67 1994).

    Vickers Miranda, Οι Αλβανοί: νεότερη και σύγχρονη ιστορία, Αθήνα 1997 (DR941.V5316 1997).

    —    Αλβανία: από την αναρχία σε μια Βαλκανική ταυτότητα, Καστανιώτης, Αθήνα 1998 (DR978.3.V5316 1998 ).  

    Youssef, Michael, Revolt against modernity : Muslim zealots and the west, Leiden : E.J. Brill, 1985 [Κτήριο Θεολ. Σχολής(1ος όρ, BP60.Y68 1985]

    - Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά:

    1.Bulletin of the School of Oriental and African Studies

    2.Central European history (Cambridge)

    3.Comparative Studies in Society and History

    4.Ethnohistory

    5.Journal of Contemporary History

    6.Journal of Near Eastern Studies

    7. International Journal of Middle East Studies

    8. Revue des Etudes Sud-Est Europeennes.

    9. Balkan Studies

    10.Etudes balkaniques

    11.Αrchivum ottomanicum

    12.Ζeitschrift für Balkanologie

    13.History of Religions

    14.Zeitschrift für Religions- und Geistesgeschichte - Journal of religious and intellectual history

    15.TurcicaRevue d'Études Turques - Peuples, langues, cultures, États

    16.The American Historical Review

    17.British Journal of Middle Eastern Studies

     

     

     

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (9 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      υπό έκδοση

      • The Moroccan Berbers’ and the Catalan speakers’ language attitudes; a comparative study on language use and identity formation. In Ali, F., Ready C. & Sherez, M. (Eds.), Sociolinguistic Approaches to Arabic and Spanish in Contact (pp.). John Benjamins Publishing Company
      • From the Nile to Navarino; the Greek Revolution in the Egyptian Historiography. In Christofis, N., Lambrou, A. & Moiras, L. (Eds.), The Greek War of Independence: Impact, Perceptions and Transformation within and beyond the Empire (pp.). Berghahn Press.
      • Από το Βιλαέτι στην Αυτοκρατορία: Η Ελληνική Επανάσταση και η σύσταση του Αιγυπτιακού Κράτους. Στο Σταματόπουλος, Δ. (επιμέλεια), Το 1821 των Άλλων: Βαλκάνιες και Οθωμανικές Διαστάσεις της Ελληνικής Επανάστασης (σσ.). Εκδόσεις Επίκεντρο.

      2023

      • Iṣlāḥ versus Jihād/Takfīr; convergent or divergent paths within the early Muslim Brotherhood? In Orofino, E. (Ed.), Rethinking Islamism beyond jihadi violence: Fighting ideas leaving the sword aside (pp. 247 – 275). Vernon Press.

        Προβολή Δημοσίευσης

      2020

      • Οι Κληρονόμοι των Ομαγιαδών; Παγκοσμιοποίηση, Αντίσταση και Ανεκτικότητα στη Συρία του Bashar al-Asad. Στο Τσιμπιρίδου, Φ. (επιμέλεια), Εθνογραφία & Καθημερινότητα στην Καθ’ ημάς Ανατολή (σσ. 105 – 134). Εκδόσεις Κριτική. https://biblionet.gr/titleinfo/?titleid=246795

        Προβολή Δημοσίευσης

      2018

      • Η Αραβική Γραμματική για τους Έλληνες (2η Έκδοση). Εκδόσεις Ζήτρος. https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:77114040/0

        Προβολή Δημοσίευσης

      2016

      • Η πρώτη νιότη του Ισλαμισμού, ανακαλύπτοντας τη Μουσουλμανική Αδελφότητα και τον κόσμο της (1928 – 1948). Εκδόσεις Ζήτρος.

        Προβολή Δημοσίευσης

      • Οι πρώτες ημέρες της Αιγυπτιακής Δημοκρατίας (1952 – 1954): οι Ελεύθεροι Αξιωματικοί, οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι & οι Υπερδυνάμεις. Διακλαδική Επιθεώρηση, 14 (34), 9 - 25. (28) Οι πρώτες ημέρες της Αιγυπτιακής Δημοκρατίας 1952 - 1954 : Οι Ελεύθεροι Αξιωματικοί, οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι και οι Υπερδυνάμεις

        Προβολή Δημοσίευσης

      2010

      • Όψεις Ελληνοαμερικανικών και Ελληνοαραβικών σχέσεων κατά την περίοδο της δικτατορικής διακυβερνήσεως της Ελλάδος (1967 – 1974). ΑΝΑΛΕΚΤΑ, Σύμμεικτα Ιστορίας Ελληνισμού Αιγύπτου και Αφρικής, τόμ. Ι’ (Περίοδος β’), 147 – 168

        Προβολή Δημοσίευσης

      • Επιστημονικά Περιοδικά (9 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        υπό έκδοση

        • Η κατάργηση του οθωμανικού χαλιφάτου και ο αντίκτυπός της στη Μέση Ανατολή. Επτάνησος Πολιτεία.

        2023

        2022

        • Urbanization and ‘‘re-Islamization’’ in Postcolonial Egypt: Al-Jam‘iyyāt al-Islamiyya and the Muslim Brotherhood. Islamic Inquiries, 1 (1), 7 – 26.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2020

        • ‘Moderate Islam’ made in the United Arab Emirates; Public Diplomacy and the Politics of Containment. Religions, 11(1), 43, 96 – 112 https://doi.org/10.3390/rel11010043

          Προβολή Δημοσίευσης

        2018

        • Understanding Egyptian capitalism through the Muslim Brotherhood’s eyes: the quest for an ‘Islamic economy’ in the 1940s and its ideological and social impact. British Journal of Middle Eastern Studies, 45 (3), 464-479.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2016

        • Salafism as a tool of Post-Arab Spring Saudi Arabian Diplomacy. Hemispheres Studies on Cultures and Societies, indexed in the Central European Journal of Social Sciences and Humanities, 31 (1), 13 – 21.

          Προβολή Δημοσίευσης

        2015

        • Η πολιτική σημασία του Ισλάμ στο ύστερο οθωμανικό κράτος: ο Πανισλαμισμός και η πρόσληψή του από τους Άραβες, Βαλκανικά Σύμμεικτα, 17, 134 - 160

          Προβολή Δημοσίευσης

        • Συνέδρια (1 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2011

          • ‘‘Η Αραβική Γλώσσα και ο Κόσμος γύρω της: πως η γλώσσα των λίγων έγινε γλώσσα των πολλών’’, 1ο Διεθνές Συνέδριο «Σταυροδρόμι Γλωσσών και Πολιτισμών: Μαθαίνοντας εκτός Σχολείου», 8 – 10 Απριλίου 2011, Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Π.Τ.Δ.Ε. ΑΠΘ, Πρακτικά Συνεδρίου (σσ. 348 - 356)

            Προβολή Δημοσίευσης

          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font