Nimigean Gina
  • 2310 891.735
  • ginanimigean uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΚΖ, 212

    Nimigean Gina

    Αποσπασμένο Προσωπικό
    Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών


    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
      (ΞΓ0507)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0507

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    7ο (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ)

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις

    (προφορικές και γραπτές)

    4

    6

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ / ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I-VΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ / ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BSO124/

               

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση της σύγχρονης λόγιας Ρουμανικής γλώσσας, στους τέσσερεις τομείς γνώσεων και δεξιοτήτων: της γλωσσικής ικανότητας, της επικοινωνιακής ικανότητας, της μεθοδολογικής ικανότητας και της διαπολιτισμικής ικανότητας.

    Η εκμάθηση και η διδασκαλία της Ρουμανικής γλώσσας συναρτάται με τους γενικότερους στόχους του ακαδημαϊκού Προγράμματος και αποβλέπει στη γλωσσική επάρκεια των φοιτητών, με στόχο να κατακτηθεί στο τέλος του 8ου εξαμήνου σπουδών το ανώτατο δυνατό επίπεδο επάρκειας Το προτεινόμενο σχέδιο προγράμματος λαμβάνει υπόψη το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη αναγνώριση των τίτλων σπουδών που παρέχονται από το Τμήμα. Για το λόγο αυτό είναι προσανατολισμένο στην περιγραφή των δεξιοτήτων που θα πρέπει να είναι σε θέση να δείξουν ότι κατέχουν οι σπουδαστές σε κάθε επίπεδο και των στόχων που πρέπει να επιτευχθούν από πλευράς διδασκαλίας, αλλά όχι του διδακτικού υλικού και των μεθόδων.

    Γενικά, η πρόοδος σε μια ξένη γλώσσα διαρθρώνεται σε τρία βασικά επίπεδα (Basic User, Independent User, Proficient User), καθένα από τα οποία μπορεί να κλιμακωθεί σε δύο βαθμίδες: Α1/αρχαρίων, Α2/βασικό (Waystage), Β1/μέτριας γνώσης (Threshold), Β2/καλής γνώσης (Vantage), Γ1/επάρκεια, Γ2/άριστη γνώση.

    Το περιεχόμενό τους, οι αντίστοιχες δηλαδή ικανότητες χρήσης της γλώσσας που πρέπει να διαθέτει ο σπουδαστής σε κάθε επίπεδο, περιγράφονται στον πίνακα του κάθε εξαμήνου.

    Με δεδομένα το ακαδημαϊκό εξάμηνο των 13 εβδομάδων και τη διδασκαλία 4 ώρες εβδομαδιαία και ο τρόπος με τον οποίο ο συνολικός αυτός διατιθέμενος χρόνος κατανέμεται στα εξάμηνα (και στα επίπεδα) αποτελεί αντικείμενο του τελικού αναλυτικού προγράμματος.

     

    ΕΠΙΠΕΔΟ Β2 (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες)

     

    Α. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΚΡΟΑΣΗ:

    -       κατανοεί εκτεταμένα αποσπάσματα προφορικού λόγου ή διαλέξεων και μπορεί να παρακολουθήσει ακόμη και περίπλοκη επιχειρηματολογία, εφόσον το θέμα είναι κάπως γνωστό. Καταλαβαίνει τα περισσότερα ενημερωτικά και ψυχαγωγικά προγράμματα, καθώς και τις συζητήσεις στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, αρκεί να μην έχουν έντονους διαλεκτισμούς ή ιδιωματισμούς

    Β. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΝΑΓΝΩΣΗ:

    -       μπορεί να διαβάζει άρθρα και ρεπορτάζ σε επίκαιρα θέματα, και να κατανοεί τις απόψεις των συγγραφέων, τη στάση τους και τους προβληματισμούς που αναπτύσσονται. Μπορεί να διαβάζει σύγχρονη λογοτεχνία

    Γ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

    -       διαθέτει αρκετή ευχέρεια λόγου ώστε η συνομιλία με φυσικούς ομιλητές να κυλάει σχεδόν αβίαστα. Μπορεί να πάρει ενεργό μέρος σε συζητήσεις που διεξάγονται σε οικεία ατμόσφαιρα και να εκθέσει/ υποστηρίξει τις απόψεις του/ της

    Δ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

    -       μπορεί να κάνει οργανωμένη και αναλυτική προφορική παρουσίαση σε μια ποικιλία θεμάτων με τα οποία έχει ήδη ασχοληθεί. Μπορεί να εξηγήσει μια θέση πάνω σε ένα ειδικό ζήτημα και να προσδιορίσει τα υπέρ και τα κατά πιθανών εναλλακτικών απόψεων

    Ε. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:

    -       μπορεί να συντάξει ένα οργανωμένο, αναλυτικό κείμενο σε μια ποικιλία θεμάτων που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις γνώσεις του, να γράψει δοκιμιακό λόγο ενσωματώνοντας σε αυτό πληροφορίες που έχει αντλήσει από αλλού και επιχειρηματολογία υπέρ ή κατά μιας θέσης. Μπορεί να συντάξει επιστολές τονίζοντας τις προσωπικές του απόψεις πάνω σε γεγονότα ή εμπειρίες

    Γενικές Ικανότητες

     

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

    -       Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    -       Αυτόνομη εργασία

    -       Ομαδική εργασία

    -       Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    -       Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    -       Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής


     

    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Προσεγγίζονται κείμενα ειδικής ορολογίας που εξυπηρετούν ειδικούς σκοπούς επικοινωνίας.

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Διαλέξεις και ασκήσεις στην τάξη (προφορικές και γραπτές)

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    -       Παρουσιάσεις PPT

    -       Διδακτικό υλικό, ανακοινώσεις και επικοινωνία δια μέσου της πλατφόρμας Open e-class

    -       Μελέτη από τους φοιτητές υποστηρικτικού υλικού σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος

    -       Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail & Google meet

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    30

    Τελική γραπτή & προφορική εξέταση

    3

    Σύνολο Μαθήματος

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Τελική αξιολόγηση:

    Δίωρη γραπτή εξέταση και κατόπιν προφορική εξέταση, η οποία περιλαμβάνει:

    α. Ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού

    β. Παραγωγή γραπτού λόγου (μετάφραση κειμένων από τα Ρουμανικά στα Ελληνικά και αντίστροφα)

    γ. Παραγωγή προφορικού λόγου (ακρόαση, ανάγνωση, συνομιλία)

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    -       Grigore Brâncuş, Adriana Ionescu, Manuela Saramandu, Limba română. Manual pentru studenţii străini (Ρουμανικήγλώσσα. Εγχειρίδιο για τους ξένους φοιτητές), εκδόσεις Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, Βουκουρέστι 2000

    -       Ana Dorobăţ, Mircea Fotea, Româna de bază Ι - ΙΙ (Essential Romanian Ι - ΙΙ)

    -       Limba română ca limbă străină - dosare pedagogice (η ρουμανική γλώσσα ως ξένης γλώσσας - παιδαγωγικοί φάκελοι)

    -       Otilia Hedeşan (coord.), Elena Jebelean, Florentina Leucuţia, Nicoleta Muşat, Dana Percec, Corina Popa, Bun venit în România! Manual de limbă română şi de orientare culturală pentru străini, MIRTON, Timişoara 2008

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Η γραμματική της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2004

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Ρηματικός οδηγός της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2003

    -      Gheorghe Doca, Acquisition grammar of Romanian (with additional information regarding Romania history, culture and civilization and a choice of representative literary texts), εκδόσεις «Didactică şi pedagogică», Βουκουρέστι 1995

    -       Bobircă Viorica, Manual de limba română pentru studenţii străini economişti, εκδόσεις της Ακαδημίας Οικονομικών Σπουδών Βουκουρεστίου, 1998, 2001, 2003

    -      κείμενα ειδικής ορολογίας (οικονομικής - πολιτικής)

     

    • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
      (ΞΓ0508)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0508

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η΄ (ΕΑΡΙΝΟ)

     

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

     

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις

    (προφορικές και γραπτές)

    4

    6

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ / ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I-VΙI

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ / ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/BSO284/

               

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση της σύγχρονης λόγιας Ρουμανικής γλώσσας, στους τέσσερεις τομείς γνώσεων και δεξιοτήτων: της γλωσσικής ικανότητας, της επικοινωνιακής ικανότητας, της μεθοδολογικής ικανότητας και της διαπολιτισμικής ικανότητας.

    Η εκμάθηση και η διδασκαλία της Ρουμανικής γλώσσας συναρτάται με τους γενικότερους στόχους του ακαδημαϊκού Προγράμματος και αποβλέπει στη γλωσσική επάρκεια των φοιτητών, με στόχο να κατακτηθεί στο τέλος του 8ου εξαμήνου σπουδών το ανώτατο δυνατό επίπεδο επάρκειας Το προτεινόμενο σχέδιο προγράμματος λαμβάνει υπόψη το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη αναγνώριση των τίτλων σπουδών που παρέχονται από το Τμήμα. Για το λόγο αυτό είναι προσανατολισμένο στην περιγραφή των δεξιοτήτων που θα πρέπει να είναι σε θέση να δείξουν ότι κατέχουν οι σπουδαστές σε κάθε επίπεδο και των στόχων που πρέπει να επιτευχθούν από πλευράς διδασκαλίας, αλλά όχι του διδακτικού υλικού και των μεθόδων.

    Γενικά, η πρόοδος σε μια ξένη γλώσσα διαρθρώνεται σε τρία βασικά επίπεδα (BasicUser, IndependentUser, ProficientUser), καθένα από τα οποία μπορεί να κλιμακωθεί σε δύο βαθμίδες: Α1/αρχαρίων, Α2/βασικό (Waystage), Β1/μέτριας γνώσης (Threshold), Β2/καλής γνώσης (Vantage), Γ1/επάρκεια, Γ2/άριστη γνώση.

    Το περιεχόμενό τους, οι αντίστοιχες δηλαδή ικανότητες χρήσης της γλώσσας που πρέπει να διαθέτει ο σπουδαστής σε κάθε επίπεδο, περιγράφονται στον πίνακα του κάθε εξαμήνου.

    Με δεδομένα το ακαδημαϊκό εξάμηνο των 13 εβδομάδων και τη διδασκαλία 4 ώρες εβδομαδιαία και ο τρόπος με τον οποίο ο συνολικός αυτός διατιθέμενος χρόνος κατανέμεται στα εξάμηνα (και στα επίπεδα) αποτελεί αντικείμενο του τελικού αναλυτικού προγράμματος.

     

    ΕΠΙΠΕΔΟ Β2(σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες)

     

    Α. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΚΡΟΑΣΗ:

    -       κατανοεί εκτεταμένα αποσπάσματα προφορικού λόγου ή διαλέξεων και μπορεί να παρακολουθήσει ακόμη και περίπλοκη επιχειρηματολογία, εφόσον το θέμα είναι κάπως γνωστό. Καταλαβαίνει τα περισσότερα ενημερωτικά και ψυχαγωγικά προγράμματα, καθώς και τις συζητήσεις στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο, αρκεί να μην έχουν έντονους διαλεκτισμούς ή ιδιωματισμούς

    Β. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΝΑΓΝΩΣΗ:

    -       μπορεί να διαβάζει άρθρα και ρεπορτάζ σε επίκαιρα θέματα, και να κατανοεί τις απόψεις των συγγραφέων, τη στάση τους και τους προβληματισμούς που αναπτύσσονται. Μπορεί να διαβάζει σύγχρονη λογοτεχνία

    Γ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

    -       διαθέτει αρκετή ευχέρεια λόγου ώστε η συνομιλία με φυσικούς ομιλητές να κυλάει σχεδόν αβίαστα. Μπορεί να πάρει ενεργό μέρος σε συζητήσεις που διεξάγονται σε οικεία ατμόσφαιρα και να εκθέσει/ υποστηρίξει τις απόψεις του/ της

    Δ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

    -       μπορεί να κάνει οργανωμένη και αναλυτική προφορική παρουσίαση σε μια ποικιλία θεμάτων με τα οποία έχει ήδη ασχοληθεί. Μπορεί να εξηγήσει μια θέση πάνω σε ένα ειδικό ζήτημα και να προσδιορίσει τα υπέρ και τα κατά πιθανών εναλλακτικών απόψεων

    Ε. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:

    -       μπορεί να συντάξει ένα οργανωμένο, αναλυτικό κείμενο σε μια ποικιλία θεμάτων που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα και τις γνώσεις του, να γράψει δοκιμιακό λόγο ενσωματώνοντας σε αυτό πληροφορίες που έχει αντλήσει από αλλού και επιχειρηματολογία υπέρ ή κατά μιας θέσης. Μπορεί να συντάξει επιστολές τονίζοντας τις προσωπικές του απόψεις πάνω σε γεγονότα ή εμπειρίες

    Γενικές Ικανότητες

     

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

    -       Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    -       Αυτόνομη εργασία

    -       Ομαδική εργασία

    -       Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    -       Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    -       Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

     

     (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Προσεγγίζονται κείμενα ειδικής ορολογίας που εξυπηρετούν ειδικούς σκοπούς επικοινωνίας.

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Διαλέξεις και ασκήσεις στην τάξη (προφορικές και γραπτές)

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    -       Παρουσιάσεις PPT

    -       Διδακτικό υλικό, ανακοινώσεις και επικοινωνία δια μέσου της πλατφόρμας Opene-class

    -       Μελέτη από τους φοιτητές υποστηρικτικού υλικού σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος

    -       Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail& Google meet

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    30

    Τελική γραπτή & προφορική εξέταση

    3

    ΣύνολοΜαθήματος

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Τελική αξιολόγηση:

    Δίωρη γραπτή εξέταση και κατόπιν προφορική εξέταση, η οποία περιλαμβάνει:

    α. Ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού

    β. Παραγωγή γραπτού λόγου (μετάφραση κειμένων από τα Ρουμανικά στα Ελληνικά και αντίστροφα)

    γ. Παραγωγή προφορικού λόγου (ακρόαση, ανάγνωση, συνομιλία)

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    -       Brâncuş,Grigore, Adriana Ionescu, Manuela Saramandu,Limba română. Manual pentru studenţii străini (Ρουμανικήγλώσσα. Εγχειρίδιο για τους ξένους φοιτητές), εκδόσεις Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, Βουκουρέστι 2000

    -      Doca, Gheorghe, Acquisition grammar of Romanian (with additional information regarding Romania history, culture and civilization and a choice of representative literary texts), εκδόσεις«Didactică şi pedagogică», Βουκουρέστι 1995

    -       Dorobăţ, Ana, Mircea Fotea, Româna de bazăΙ - ΙΙ (Essential RomanianΙ - ΙΙ)

    -       Hedeşan, Otilia (coord.), Elena Jebelean, Florentina Leucuţia, Nicoleta Muşat, Dana Percec, Corina Popa, Bun venit în România! Manual de limbă română şi de orientare culturală pentru străini, MIRTON, Timişoara 2008

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Ρηματικός οδηγός της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2003

    -       Σούτσιου, Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Η γραμματική της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2004

    -       VioricaBobircă, Manualdelimbaromână pentrustudenţiistrăinieconomişti, εκδόσειςτηςΑκαδημίαςΟικονομικώνΣπουδώνΒουκουρεστίου, 1998, 2001, 2003

    -       Limba română ca limbă străină - dosare pedagogice (ηρουμανικήγλώσσαωςξένηςγλώσσας-παιδαγωγικοίφάκελοι)

    -      Κείμενα ειδικής ορολογίας (οικονομικής - πολιτικής)

     

     

    • ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ III
      (ΞΓ0503)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0503

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    3ο (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ)

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΙΙΙ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις

    (προφορικές και γραπτές)

    4

    6

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ / ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I-ΙΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ / ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/LANG115/

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση της σύγχρονης λόγιας Ρουμανικής γλώσσας, στους τέσσερεις τομείς γνώσεων και δεξιοτήτων: της γλωσσικής ικανότητας, της επικοινωνιακής ικανότητας, της μεθοδολογικής ικανότητας και της διαπολιτισμικής ικανότητας.

    Η εκμάθηση και η διδασκαλία της Ρουμανικής γλώσσας συναρτάται με τους γενικότερους στόχους του ακαδημαϊκού Προγράμματος και αποβλέπει στη γλωσσική επάρκεια των φοιτητών, με στόχο να κατακτηθεί στο τέλος του 8ου εξαμήνου σπουδών το ανώτατο δυνατό επίπεδο επάρκειας Το προτεινόμενο σχέδιο προγράμματος λαμβάνει υπόψη το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη αναγνώριση των τίτλων σπουδών που παρέχονται από το Τμήμα. Για το λόγο αυτό είναι προσανατολισμένο στην περιγραφή των δεξιοτήτων που θα πρέπει να είναι σε θέση να δείξουν ότι κατέχουν οι σπουδαστές σε κάθε επίπεδο και των στόχων που πρέπει να επιτευχθούν από πλευράς διδασκαλίας, αλλά όχι του διδακτικού υλικού και των μεθόδων.

    Γενικά, η πρόοδος σε μια ξένη γλώσσα διαρθρώνεται σε τρία βασικά επίπεδα (Basic User, Independent User, Proficient User), καθένα από τα οποία μπορεί να κλιμακωθεί σε δύο βαθμίδες: Α1/αρχαρίων, Α2/βασικό (Waystage), Β1/μέτριας γνώσης (Threshold), Β2/καλής γνώσης (Vantage), Γ1/επάρκεια, Γ2/άριστη γνώση.

    Το περιεχόμενό τους, οι αντίστοιχες δηλαδή ικανότητες χρήσης της γλώσσας που πρέπει να διαθέτει ο σπουδαστής σε κάθε επίπεδο, περιγράφονται στον πίνακα του κάθε εξαμήνου.

    Με δεδομένα το ακαδημαϊκό εξάμηνο των 13 εβδομάδων και τη διδασκαλία 4 ώρες εβδομαδιαία και ο τρόπος με τον οποίο ο συνολικός αυτός διατιθέμενος χρόνος κατανέμεται στα εξάμηνα (και στα επίπεδα) αποτελεί αντικείμενο του τελικού αναλυτικού προγράμματος.

    ΕΠΙΠΕΔΟ Α2 (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες) 

    Α. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΚΡΟΑΣΗ:

    -       να αναγνωρίζει φράσεις και λέξεις συχνόχρηστες που σχετίζονται με πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις του αμέσου προσωπικού ενδιαφέροντος. Συλλαμβάνει το κεντρικό νόημα σε σύντομες, σαφείς, απλές ανακοινώσεις ή μηνύματα

    Β. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΝΑΓΝΩΣΗ:

    -       να κατανοεί απλά, σύντομα κείμενα, καθώς και απλές προσωπικές επιστολές. Μπορεί να εντοπίσει ορισμένες αναμενόμενες πληροφορίες σε γραπτά κείμενα της καθημερινής ζωής

    Γ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

    -       να μπορεί να αντιμετωπίσει με επιτυχία απλές περιστάσεις καθημερινής επικοινωνίας που απαιτούν ανταλλαγή πληροφοριών για οικεία θέματα ή δραστηριότητες. Μπορεί στοιχειωδώς να ανταποκριθεί γλωσσικά σε κοινωνικές επαφές, αν και η γλωσσικές του /της γνώσεις δεν του/ της επιτρέπουν να αναμιχθεί ενεργά ή να καθοδηγήσει μια συνομιλία.

    Δ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

    -       να μπορεί να περιγράψει με απλή γλώσσα τον εαυτό του, το οικογενειακό και φιλικό του περιβάλλον, τη δουλειά του, καταστάσεις ή γεγονότα της καθημερινότητας.

    Ε. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:

    -       να μπορεί να γράψει μια απλή ευχετήρια κάρτα, να συμπληρώσει ένα απλό έντυπο με τα προσωπικά του/ της στοιχεία

    -       να μπορεί να γράψει απλές περιγραφικές προτάσεις για τον εαυτό του/ της και το άμεσο περιβάλλον του.

    -       να έχει την ικανότητα να γράφει σε τυπικό ή φιλικό ύφος κείμενα περιορισμένου μήκους με απλή δομή στα οποία πρέπει να είναι σε θέση να παραθέτει με λογική σειρά τις απόψεις και τις ιδέες του για θέματα που γνωρίζει και να δίνει βασικές πληροφορίες

    -       να μπορεί να γράψει μια απλή ευχετήρια κάρτα, να συμπληρώσει ένα απλό έντυπο με τα προσωπικά του/ της στοιχεία

    -       Κοινωνικές επαφές (χαιρετισμοί σε γνωστούς και αγνώστους, συστάσεις, συγγνώμη, δικαιολογούμαι για κάτι, προπόσεις, ευχές, τραβώ τη προσοχή, επικοινωνώ τηλεφωνικά, επικοινωνώ με αλληλογραφία

    -       ζητώ και δίνω πληροφορίες για πρόσωπα / πράγματα, για το χρόνο, για τον τόπο, για τον τρόπο, για το ποσό ή το βαθμό, για την αιτία, απαντώ θετικά / αρνητικά, ανακοινώνω, περιγράφω, διηγούμαι, διορθώνω

    -       εκφράζω κρίσεις και απόψεις για πρόσωπα, πράγματα, γεγονότα, εκφράζω αναγκαιότητα, δυνατότητα, πιθανότητα, απλή υπόθεση

    -       εκφράζω αισθήματα θετικά και αρνητικά (ευχαρίστηση, απόλαυση, συμπάθεια, προτίμηση, ικανοποίηση, επιδοκιμασία, ανοχή, λύπη, δυσαρέσκεια, αντιπάθεια, απογοήτευση, αποδοκιμασία

    -       δηλώνω πρόθεση, απόφαση, υποχρέωση, ικανότητα, ζητώ από τον άλλο να κάνει κάτι, ζητώ βοήθεια, συμβουλή ή οδηγίες, άδεια, να δίνω άδεια, να απαγορεύω, να προσκαλώ και να απαντώ σε πρόσκληση, να προτείνω να κάνουμε κάτι

    -       να απαριθμώ, να βάζω στη σειρά, να δίνω παραδείγματα

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

    -       Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    -       Αυτόνομη εργασία

    -       Ομαδική εργασία

    -       Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    -       Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    -       Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής





















































































    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Κατά τη διάρκεια του τρίτου εξαμήνου διδασκαλίας της Ρουμανικής ως Ξένης Γλώσσας οι διδασκόμενοι θα εμπλουτίζουν τις μορφολογικές και συντακτικές τους γνώσεις και το λεξιλόγιο, θα βελτιώνουν την προφορά τους και θα προχωρούν σταδιακά προς την ανάγνωση και την κατανόηση σύνθετων κειμένων.

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Διαλέξεις και ασκήσεις στην τάξη (προφορικές και γραπτές)

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    -       Παρουσιάσεις PPT

    -       Διδακτικό υλικό, ανακοινώσεις και επικοινωνία  δια μέσου της πλατφόρμας Open e-class

    -       Μελέτη από τους φοιτητές υποστηρικτικού υλικού σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος

    -       Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail & Google meet

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    30

    Τελική γραπτή & προφορική εξέταση

    3

    Σύνολο Μαθήματος

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Τελική αξιολόγηση:

    Δίωρη γραπτή εξέταση και κατόπιν προφορική εξέταση, η οποία περιλαμβάνει:

    α. Ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού

    β. Παραγωγή γραπτού λόγου (μετάφραση κειμένων από τα Ρουμανικά στα Ελληνικά και αντίστροφα)

    γ. Παραγωγή προφορικού λόγου (ακρόαση, ανάγνωση, συνομιλία)

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    -       Grigore Brâncuş, Adriana Ionescu, Manuela Saramandu, Limba română. Manual pentru studenţii străini (Ρουμανικήγλώσσα. Εγχειρίδιο για τους ξένους φοιτητές), εκδόσεις Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, Βουκουρέστι 2000

    -       Ana Dorobăţ, Mircea Fotea, Româna de bază Ι - ΙΙ (Essential Romanian Ι - ΙΙ)

    -       Limba română ca limbă străină - dosare pedagogice (η ρουμανική γλώσσα ως ξένης γλώσσας - παιδαγωγικοί φάκελοι)

    -       Otilia Hedeşan (coord.), Elena Jebelean, Florentina Leucuţia, Nicoleta Muşat, Dana Percec, Corina Popa, Bun venit în România! Manual de limbă română şi de orientare culturală pentru străini, MIRTON, Timişoara 2008

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Η γραμματική της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2004

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Ρηματικός οδηγός της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2003

    -      Gheorghe Doca, Acquisition grammar of Romanian (with additional information regarding Romania history, culture and civilization and a choice of representative literary texts), εκδόσεις «Didactică şi pedagogică», Βουκουρέστι 1995

     

    • ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ V
      (ΞΓ0505)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0505

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    5ο (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ)

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ V

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις

    (προφορικές και γραπτές)

    4

    6

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ / ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ)

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I-ΙV

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΡΟΥΜΑΝΙΚΗ / ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΝΑΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/LANG116/

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση της σύγχρονης λόγιας Ρουμανικής γλώσσας, στους τέσσερεις τομείς γνώσεων και δεξιοτήτων: της γλωσσικής ικανότητας, της επικοινωνιακής ικανότητας, της μεθοδολογικής ικανότητας και της διαπολιτισμικής ικανότητας.

    Η εκμάθηση και η διδασκαλία της Ρουμανικής γλώσσας συναρτάται με τους γενικότερους στόχους του ακαδημαϊκού Προγράμματος και αποβλέπει στη γλωσσική επάρκεια των φοιτητών, με στόχο να κατακτηθεί στο τέλος του 8ου εξαμήνου σπουδών το ανώτατο δυνατό επίπεδο επάρκειας Το προτεινόμενο σχέδιο προγράμματος λαμβάνει υπόψη το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη αναγνώριση των τίτλων σπουδών που παρέχονται από το Τμήμα. Για το λόγο αυτό είναι προσανατολισμένο στην περιγραφή των δεξιοτήτων που θα πρέπει να είναι σε θέση να δείξουν ότι κατέχουν οι σπουδαστές σε κάθε επίπεδο και των στόχων που πρέπει να επιτευχθούν από πλευράς διδασκαλίας, αλλά όχι του διδακτικού υλικού και των μεθόδων.

    Γενικά, η πρόοδος σε μια ξένη γλώσσα διαρθρώνεται σε τρία βασικά επίπεδα (Basic User, Independent User, Proficient User), καθένα από τα οποία μπορεί να κλιμακωθεί σε δύο βαθμίδες: Α1/αρχαρίων, Α2/βασικό (Waystage), Β1/μέτριας γνώσης (Threshold), Β2/καλής γνώσης (Vantage), Γ1/επάρκεια, Γ2/άριστη γνώση.

    Το περιεχόμενό τους, οι αντίστοιχες δηλαδή ικανότητες χρήσης της γλώσσας που πρέπει να διαθέτει ο σπουδαστής σε κάθε επίπεδο, περιγράφονται στον πίνακα του κάθε εξαμήνου.

    Με δεδομένα το ακαδημαϊκό εξάμηνο των 13 εβδομάδων και τη διδασκαλία 4 ώρες εβδομαδιαία και ο τρόπος με τον οποίο ο συνολικός αυτός διατιθέμενος χρόνος κατανέμεται στα εξάμηνα (και στα επίπεδα) αποτελεί αντικείμενο του τελικού αναλυτικού προγράμματος.

    ΕΠΙΠΕΔΟ B1 (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες) 

    Α. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΚΡΟΑΣΗ:

    -       να κατανοεί τα κύρια σημεία όταν ο λόγος που χρησιμοποιείται δεν έχει ιδιαιτερότητες και είναι καθαρός και αναφέρεται σε θέματα με τα οποία έχει κανείς να κάνει συνήθως στην καθημερινή του ζωή. Κατανοεί τα κύρια σημεία σε ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές με θέματα επίκαιρα ή σχετικά με τα άμεσα προσωπικά και επαγγελματικά ενδιαφέροντα και τις ενασχολήσεις του /της, όταν οι ομιλητές μιλάνε σχετικά αργά και καθαρά

    Β. ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ. ΑΝΑΓΝΩΣΗ:

    -       να καταλαβαίνει κείμενα με ένα μέσο επίπεδο λεξιλογίου, που συναντάται στις καθημερινές δραστηριότητες, καθώς και απλές περιγραφές γεγονότων, συναισθημάτων και προσδοκιών

    Γ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

    -       να μπορεί να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις διάφορες ανάγκες επικοινωνίας που συναντά κανείς όταν επισκέπτεται τη χώρα όπου ομιλείται η γλώσσα. Μπορεί να λάβει μέρος χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια σε μια καθημερινή συνομιλία που αφορά οικεία θέματα

    Δ. ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ

    -       να είναι σε θέση να εκφραστεί με  ένα πιο εκτεταμένο από την απλή πρόταση κείμενο, όταν πρόκειται να περιγράψει εμπειρίες και γεγονότα της καθημερινότητάς του, όνειρα, ελπίδες και επιθυμίες του. Μπορεί με λίγα λόγια να εξηγήσει απόψεις ή πρωτοβουλίες. Μπορεί να διηγηθεί μια ιστορία ή την πλοκή ενός βιβλίου ή μιας ταινίας και τα συναισθήματά του/της γι’ αυτά

    Ε. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:

    -       να μπορεί να γράψει συνεκτικά κείμενα σε οικεία θέματα ή θέματα που τον/ την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Μπορεί να γράψει γράμματα σε φιλικά πρόσωπα εκφράζοντας σκέψεις, συναισθήματα και εντυπώσεις

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

    -       Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    -       Αυτόνομη εργασία

    -       Ομαδική εργασία

    -       Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    -       Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    -       Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής







































































    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Στο 5ο εξάμηνο γίνεται εμπέδωση και επανάληψη γραμματικών φαινομένων μέσα από επιλεγμένα κείμενα. Δίνεται έμφαση στα σχήματα λόγου και στους ιδιωτισμούς. Τα μαθήματα εμπλουτίζονται με περισσότερα οπτικό-ακουστικά μέσα σε σχέση με τα προηγούμενα εξάμηνα τα οποία παρουσιάζουν στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή, ταινίες, δελτία ειδήσεων κλπ. για την καλύτερη εξοικείωση με τον προφορικό λόγο.

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Διαλέξεις και ασκήσεις στην τάξη (προφορικές και γραπτές)

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    -       Παρουσιάσεις PPT

    -       Διδακτικό υλικό, ανακοινώσεις και επικοινωνία δια μέσου της πλατφόρμας Open e-class

    -       Μελέτη από τους φοιτητές υποστηρικτικού υλικού σχετικού με το περιεχόμενο του μαθήματος

    -       Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail & Google meet

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    30

    Τελική γραπτή & προφορική εξέταση

    3

    Σύνολο Μαθήματος

    150

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

    Τελική αξιολόγηση:

    Δίωρη γραπτή εξέταση και κατόπιν προφορική εξέταση, η οποία περιλαμβάνει:

    α. Ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού

    β. Παραγωγή γραπτού λόγου (μετάφραση κειμένων από τα Ρουμανικά στα Ελληνικά και αντίστροφα)

    γ. Παραγωγή προφορικού λόγου (ακρόαση, ανάγνωση, συνομιλία)

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    -       Grigore Brâncuş, Adriana Ionescu, Manuela Saramandu, Limba română. Manual pentru studenţii străini (Ρουμανικήγλώσσα. Εγχειρίδιο για τους ξένους φοιτητές), εκδόσεις Πανεπιστημίου Βουκουρεστίου, Βουκουρέστι 2000

    -       Ana Dorobăţ, Mircea Fotea, Româna de bază Ι - ΙΙ (Essential Romanian Ι - ΙΙ)

    -       Limba română ca limbă străină - dosare pedagogice (η ρουμανική γλώσσα ως ξένης γλώσσας - παιδαγωγικοί φάκελοι)

    -       Otilia Hedeşan (coord.), Elena Jebelean, Florentina Leucuţia, Nicoleta Muşat, Dana Percec, Corina Popa, Bun venit în România! Manual de limbă română şi de orientare culturală pentru străini, MIRTON, Timişoara 2008

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Η γραμματική της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2004

    -       Σούτσιου Τσιπριάν Λουκρέτσιους, Ρηματικός οδηγός της Ρουμανικής Γλώσσας, εκδόσεις Αντ. Σταμούλης, Θεσσαλονίκη 2003

    -      Gheorghe Doca, Acquisition grammar of Romanian (with additional information regarding Romania history, culture and civilization and a choice of representative literary texts), εκδόσεις «Didactică şi pedagogică», Βουκουρέστι 1995

     

    Wheelchair Blue
    Accessibility Tools
    Fonts PlusIncrease Text
    Fonts MinusDecrease Text
    ContrastHigh Contrast
    GrayscaleGrayscale
    Readable FontReadable Font