
- 2310 891.516
- gl uom.gr
- Γραφείο: ΚΖ, 236
Λάινε Γιάννα
Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)
Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών
Βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I
(ΞΓ0201)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΞΓ0201 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Α΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ρωσική Γλώσσα I |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ρωσική, Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις στο φωνητικό και το γραμματικό σύστημα της ρωσικής γλώσσας. Θα κατέχουν στοιχειώδεις δεξιότητες στο χειρισμό απλών καθημερινών επικοινωνιακών καταστάσεων διαμέσου του γραπτού και προφορικού λόγου:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικά γραμματικά φαινόμενα που εξετάζονται στο μάθημα:
Θεματικές ενότητες: Το άτομο και το άμεσό του περιβάλλον (οικογένεια, γνωριμίες, φίλοι, επάγγελμα, ασχολίες, τόπος κατοικίας). |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία και στην επικοινωνία με τις/τους φοιτήτριες/ητές. Παρουσίαση διαλέξεων με χρήση διαφανειών Power Point, βίντεο και διαδικτυακών πηγών / προγραμμάτων. Διαδραστικές ψηφιακές ασκήσεις. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διδασκαλία μαθήματος, διαλέξεις, διαδραστική διδασκαλία |
52 |
|
Γραπτές ασκήσεις |
38 |
|
Εκπόνηση εκθέσεων |
20 |
|
Αυτόνομη μελέτη |
40 |
|
Σύνολο Μαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/ων είναι προφορική και γραπτή, διαμορφωτική κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και συμπερασματική στο τέλος του εξαμήνου. Γλώσσα αξιολόγησης: Ρωσική Μέθοδοι αξιολόγησης:
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
- ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ II
(ΞΓ0202)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΞΓ0202 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ρωσική ΓλώσσαII |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ρωσική, Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ητές θα έχουν εμβαθύνει τις γνώσεις τους στο πτωτικό και ρηματικό σύστημα της ρωσικής γλώσσας.Θα μπορούν να επικοινωνούν στα ρωσικά σε επιλεγμένα θέματα της καθημερινότητας, να ζητούν και να δίνουν πληροφορίες για διάφορα ζητήματα (π.χ. τον καιρό, την ώρα, το περιεχόμενο ενός βιβλίου, μιας ταινίας, κ.λπ.), να ζητούν και να διατυπώνουν απόψεις, να ανταλλάσσουν πληροφορίες με τους συνομιλητές τους αναφορικά με δραστηριότητες καθημερινής ρουτίνας, να περιγράφουν οικεία ή/και άγνωστα πρόσωπα, να προσκαλούν άτομα και να κανονίζουν συναντήσεις.Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα αναπτύξουν τις δεξιότητές τους τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο, εμπλουτίζοντας σημαντικά το θεματικό τους λεξιλόγιο. |
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικά γραμματικά φαινόμενα που εξετάζονται στο μάθημα:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλίακαι στην επικοινωνία με τις/τους φοιτήτριες/ητές. Παρουσίαση διαλέξεων με χρήση διαφανειών PowerPoint, βίντεο και διαδικτυακών πηγών / προγραμμάτων. Διαδραστικές ψηφιακές ασκήσεις. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διδασκαλία μαθήματος, διαλέξεις, διαδραστική διδασκαλία |
52 |
|
Γραπτές ασκήσεις |
38 |
|
Εκπόνηση εκθέσεων |
20 |
|
Αυτόνομη μελέτη |
40 |
|
ΣύνολοΜαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/ων είναι προφορική και γραπτή, διαμορφωτική κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και συμπερασματική στο τέλος του εξαμήνου. Γλώσσα αξιολόγησης: Ρωσική Μέθοδοι αξιολόγησης:
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
- ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ IV
(ΞΓ0204)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΞΓ0204 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Δ΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ρωσική ΓλώσσαIV |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις |
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Ρωσική Γλώσσα I-II |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ρωσική, Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες και ικανότητες στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε.:
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Γραπτές ασκήσεις |
38 |
|
Εκπόνηση εκθέσεων |
20 |
|
Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις |
40 |
|
ΣύνολοΜαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση έχει σκοπό να ελέγξει το βαθμό απόκτησης των γλωσσικών δεξιοτήτων και γίνεται γραπτή και προφορική διαμορφωτική κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και τελική γραπτή και προφορική συμπερασματική εξέταση στη ρωσική γλώσσα. Η τελική γραπτή εξέταση διαρκεί 2 ώρες και περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (συμπερασματική), Δοκιμασία Εκτεταμένης Απάντησης (συμπερασματική) και Έκθεση (συμπερασματική). Η προφορική εξέταση (συμπερασματική) διαρκεί περίπου 20 λεπτά για την/τον εκάστοτε φοιτήτρια/ητή, όπου πρέπει να αποδείξουν την ικανότητα επικοινωνίας και την ορθή χρήση της διδαχθήσης ύλης (γραμματική, συντακτικού, λεξιλογίου κ.λπ.). Η τελική βαθμολογία δίνεται από το μέσο όρο των δύο εξετάσεων και εκφράζεται με βάση την κλίμακα του 10. Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές σε απευθείας επικοινωνία με τον καθηγητή και στη σελίδα https://services.uom.gr/classweb/classes.asp. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος):
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη:
|
Δημοσιεύσεις
- Βιβλία (4 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2022
- Irina Andreeva, Elena Arsenova, Kirill Mikityants "Ρωσικά για καθημερινή χρήση. Επίπεδο Α1 Живая речь. Εγχειρίδιο γραμματικής, γλωσσικών ασκήσεων και λεξιλογίου." Μετάφραση-επιμέλεια Γιάανα Λάινε. University Studio Press, σελ.245.
2020
- Irina Andreeva, Elena Arsenova, Kirill Mikityants "Ρωσικά για καθημερινή χρήση. Επίπεδο Α1+ Живая речь. Εγχειρίδιο γραμματικής, γλωσσικών ασκήσεων και λεξιλογίου." Μετάφραση-επιμέλεια Γιάανα Λάινε.
2019
- Λάινε Γ. «Γεια σου! Η Ρωσική γλώσσα για αρχάριους», Β' έκδοση, University Studio Press, 2019
2015
- Λάινε Γ. «Γεια σου! Η Ρωσική γλώσσα για αρχάριους», University Studio Press 2015, 330 σελ.
- Επιστημονικά Περιοδικά (2 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2006
- Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ., Λάινε Γ. «Η γλωσσική εθιμοτυπία της καθημερινής επικοινωνίας. (Συγκριτική μελέτη των σλαβικών γλωσσών και της νέας ελληνικής γλώσσας)», Ετήσιο περιοδικό της Φιλολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Blagoevgrad “Godishnik na filologicheskiya fakultet”, t.4, 2006, σ.112-120.
2003
- Λάινε Γ. «Κριτικές επισημάνσεις αναφορικά με τις γεωγραφικές-πολιτισμικές πτυχές των κειμένων του εγχειρίδιου “Live from Moscow”» (Замечания по поводу страноведческого аспекта в текстах учебника “Репортажи из Москвы”») , «Russkij yazyk za rubezhom», τευχ.3, 2003, σ. 82-84.
- Συνέδρια (1 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2006
- Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ., Λάινε Γ. «Σκέψεις σχετικά με τα κίνητρα της εκμάθησης της βουλγαρικής και της ρωσικής γλώσσας στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών», Πρακτικά του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 1-7.
- Άλλα (1 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2004
- Λάινε Γ., Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ. «Η γλωσσική εθιμοτυπία της καθημερινής επικοινωνίας: Συγκριτική μελέτη των σλαβικών γλωσσών και της νέας ελληνικής γλώσσας», 25η ετήσια Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, στις 7-9 Μαΐου 2004