
- 2310 891.579
- ndaniilidou uom.gr
- Γραφείο: ΚΖ, 236
Δανιηλίδου Νατρίσα
Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)
Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών
Βιογραφικό
Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
- Κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος Παιδαγωγικών Επιστημών το οποίο απέκτησε από το Κρατικό Ινστιτούτο Ρωσικής Γλώσσας Α.Σ. Πούσκιν της Μόσχας (2008)
- Απόφοιτος της Σχολής Ρωσικής Φιλολογίας και Λογοτεχνίας του Κρατικού Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Μινσκ στη Λευκορωσία (1989) και του Τμήματος Δημοσιογραφίας της Σχολής Κοινωνιολογικών Επαγγελμάτων του ιδίου Ινστιτούτου (1986)
Ώρες συνεργασίας
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ II
(ΞΓ0202)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΞΓ0202 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Β΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ρωσική ΓλώσσαII |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
|
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικού Υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
|
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ρωσική, Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ητές θα έχουν εμβαθύνει τις γνώσεις τους στο πτωτικό και ρηματικό σύστημα της ρωσικής γλώσσας.Θα μπορούν να επικοινωνούν στα ρωσικά σε επιλεγμένα θέματα της καθημερινότητας, να ζητούν και να δίνουν πληροφορίες για διάφορα ζητήματα (π.χ. τον καιρό, την ώρα, το περιεχόμενο ενός βιβλίου, μιας ταινίας, κ.λπ.), να ζητούν και να διατυπώνουν απόψεις, να ανταλλάσσουν πληροφορίες με τους συνομιλητές τους αναφορικά με δραστηριότητες καθημερινής ρουτίνας, να περιγράφουν οικεία ή/και άγνωστα πρόσωπα, να προσκαλούν άτομα και να κανονίζουν συναντήσεις.Στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα αναπτύξουν τις δεξιότητές τους τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο, εμπλουτίζοντας σημαντικά το θεματικό τους λεξιλόγιο. |
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικά γραμματικά φαινόμενα που εξετάζονται στο μάθημα:
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλίακαι στην επικοινωνία με τις/τους φοιτήτριες/ητές. Παρουσίαση διαλέξεων με χρήση διαφανειών PowerPoint, βίντεο και διαδικτυακών πηγών / προγραμμάτων. Διαδραστικές ψηφιακές ασκήσεις. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διδασκαλία μαθήματος, διαλέξεις, διαδραστική διδασκαλία |
52 |
|
Γραπτές ασκήσεις |
38 |
|
Εκπόνηση εκθέσεων |
20 |
|
Αυτόνομη μελέτη |
40 |
|
ΣύνολοΜαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/ων είναι προφορική και γραπτή, διαμορφωτική κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και συμπερασματική στο τέλος του εξαμήνου. Γλώσσα αξιολόγησης: Ρωσική Μέθοδοι αξιολόγησης:
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
- ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ III
(ΞΓ0203)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΞΓ0203 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Γ΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ρωσική ΓλώσσαIII |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις |
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Ρωσική Γλώσσα I-II |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ρωσική, Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες και ικανότητες στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γραμματική: Προθετική, αιτιατική και δοτική πτώση των κλιτών μερών του λόγου και κυρίων ονομάτων, οι εκφράσεις χρόνου σε αυτές τις πτώσεις, η δοτική πτώση στις απρόσωπες προτάσεις, οι τρόποι κλίσης των ρημάτων σύμφωνα με τις τάξεις και ομάδες, όψεις, εγκλίσεις των ρημάτων, ρήματα κίνησης με και χωρίς προθήματα, οι τρόποι παραγωγής, τα απόλυτα και τα τακτικά αριθμητικά από το 100 έως το 1000000, οι ερωτηματικές, αρνητικές και αόριστες αντωνυμίες, τα άκλιτα μέρη του λόγου.
Συντακτικό σύστημα: Σύνδεσμοι όλων των τύπων στις σύνθετες προτάσεις και στην παραγωγή πλάγιου λόγου. Ως προς τον προφορικό λόγο/επικοινωνία: Κατανόηση διαφόρων κειμένων που έχουν σχέση με την επικαιρότητα και με την προσωπική εμπειρία των φοιτητριών/ών στον χώρο των σπουδών ή της εργασίας. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε.:
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Γραπτές ασκήσεις |
38 |
|
Εκπόνηση εκθέσεων |
20 |
|
Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις |
40 |
|
ΣύνολοΜαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση έχει σκοπό να ελέγξει το βαθμό απόκτησης των γλωσσικών δεξιοτήτων και γίνεται γραπτή και προφορική διαμορφωτική κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και τελική γραπτή και προφορική συμπερασματική εξέταση στη ρωσική γλώσσα. Η τελική γραπτή εξέταση διαρκεί 2 ώρες και περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (συμπερασματική), Δοκιμασία Εκτεταμένης Απάντησης (συμπερασματική) και Έκθεση (συμπερασματική). Η προφορική εξέταση (συμπερασματική) διαρκεί περίπου 20 λεπτά για την/τον εκάστοτε φοιτήτρια/ητή, όπου πρέπει να αποδείξουν την ικανότητα επικοινωνίας και την ορθή χρήση της διδαχθήσης ύλης (γραμματική, συντακτικού, λεξιλογίου κ.λπ.). Η τελική βαθμολογία δίνεται από το μέσο όρο των δύο εξετάσεων και εκφράζεται με βάση την κλίμακα του 10. Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές σε απευθείας επικοινωνία με τον καθηγητή και στη σελίδα https://services.uom.gr/classweb/classes.asp. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος):
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη:
|
- ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ IV
(ΞΓ0204)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
BSO
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Περιγραφή
1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΞΓ0204 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Δ΄ |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ρωσική ΓλώσσαIV |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
Διαλέξεις |
4 |
6 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Ρωσική Γλώσσα I-II |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ρωσική, Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|
2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές θα αποκτήσουν τις εξής δεξιότητες και ικανότητες στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση Τ.Π.Ε.:
|
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Γραπτές ασκήσεις |
38 |
|
Εκπόνηση εκθέσεων |
20 |
|
Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις |
40 |
|
ΣύνολοΜαθήματος |
150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η αξιολόγηση έχει σκοπό να ελέγξει το βαθμό απόκτησης των γλωσσικών δεξιοτήτων και γίνεται γραπτή και προφορική διαμορφωτική κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και τελική γραπτή και προφορική συμπερασματική εξέταση στη ρωσική γλώσσα. Η τελική γραπτή εξέταση διαρκεί 2 ώρες και περιλαμβάνει Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής (συμπερασματική), Δοκιμασία Εκτεταμένης Απάντησης (συμπερασματική) και Έκθεση (συμπερασματική). Η προφορική εξέταση (συμπερασματική) διαρκεί περίπου 20 λεπτά για την/τον εκάστοτε φοιτήτρια/ητή, όπου πρέπει να αποδείξουν την ικανότητα επικοινωνίας και την ορθή χρήση της διδαχθήσης ύλης (γραμματική, συντακτικού, λεξιλογίου κ.λπ.). Η τελική βαθμολογία δίνεται από το μέσο όρο των δύο εξετάσεων και εκφράζεται με βάση την κλίμακα του 10. Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές σε απευθείας επικοινωνία με τον καθηγητή και στη σελίδα https://services.uom.gr/classweb/classes.asp. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος):
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη:
|
Δημοσιεύσεις
- Βιβλία (6 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2019
- Ν.Δανιηλίδου, Ρωσικά – Β΄για Έλληνες. Ίσως μπορώ και εγώ… (Επίπεδο Α2 – Базовый уровень) Ε΄ έκδοση (υπό έκδοση), Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός οίκος Αντ. Σταμούλη, 2019
2018
- Ν.Δανιηλίδου, Ρωσικά – Α΄ για Έλληνες. Μήπως μπορώ και εγώ; (Επίπεδο Α1 – Элементарный уровень) Ε΄ έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός οίκος Αντ. Σταμούλη, 2018
- Σ.Βασιλειάδης, Μ.Βασιλειάδης, Ν.Δανιηλίδου, Ελληνο-ρωσικό και Ρωσο-ελληνικό λεξικό τεχνικών ορών για πολιτικούς μηχανικούς Β΄ έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός οίκος Αντ. Σταμούλη, 2018
2016
- Ν.Δανιηλίδου, Τα ρήματα της ρωσικής γλώσσας. Οι παραγωγικές τάξεις και οι μη παραγωγικές ομάδες. Οι τρόποι κλίσης τους Β΄ έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη, 2016
2013
- Ν.Δανιηλίδου, Ρωσικά – Β΄για Έλληνες. Ίσως μπορώ και εγώ… (Επίπεδο Α2 – Базовый уровень) Δ΄ έκδοση, Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός οίκος Αντ. Σταμούλη, 2013
2007
- Ν.Δανιηλίδου, Ρωσικά – Γ΄για ΄Ελληνες. Μάλλον μπορώ και εγώ. Α΄ έκδοση. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αφοι Κυριακίδη, 2007
- Επιστημονικά Περιοδικά (4 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2007
- Ν.Δανιηλίδου, Средства выражения возможности в русском языке на фоне греческой лингвокультуры/Τρόποι έκφρασης της δυνατότητας πραγματοποίησης μιας ενέργειας στη ρωσική γλώσσα με φόντο τον ελληνικό γλωσσικό πολιτισμό. Περιοδικό «ВЕСТНИК» του Πανεπιστημίου «Дружбы народов»/4ο τεύχος, Μόσχα, 2007, σελ. 27-35
2006
- Ν.Δανιηλίδου, Особенности уроков иностранного языка/Ιδιαιτερότητες των μαθημάτων ξένης γλώσσας. Περιοδικό «ВЕСТНИК» του Διεθνούς Σλαβικού Ινστιτούτου/10ο τεύχος, Μόσχα, 2006, σελ. 30-33
- Ν.Δανιηλίδου, Обучение студентов-греков способам выражения необходимости в русском языке/Εκμάθηση από Έλληνες σπουδαστές των τρόπων έκφρασης της αναγκαιότητας στη ρωσική γλώσσα. Περιοδικό «ВЕСТНИК МАПРЯЛа» της Διεθνούς Ένωσης Καθηγητών Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Μόσχα /τεύχος 46-47, 2006, σελ. 70-72
2004
- Ν.Δανιηλίδου, Αξιολόγηση της διδακτικής ύλης στην εκμάθηση της ρωσικής γλώσσας και σκιαγράφηση της σύνταξης εγχειριδίου για το ελληνικό κοινό. Περιοδική επιστημονική έκδοση «ΜΑΚΕΔΝΟΝ» της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Π.Δ.Μ. /13ο τεύχος, 2004, σελ. 67-78
- Συνέδρια (6 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2011
- Ν.Δανιηλίδου, 1ο Διεθνές Επιστημονικό-Πρακτικό Συνέδριο: «Γλώσσα, νοοτροπία και κείμενο στον Ρωσικό πνευματικό πολιτισμό», Πανεπιστήμιο Γρενάδας, Ισπανία, 2011 Θέμα: Драматические тексты как источник речевого материала при фор-мировании социокультурной и социолингвистической компетенций/Τα θεατρικά κείμενα ως πηγή γλωσσικού-εκπαιδευτικού υλικού για τη διαμόρφωση μιας κοινωνιο-πολιτισμικής και κοινωνιο-γλωσσολογικής προσέγγιση στη διδασκαλία της Ρωσικής ως ξένης γλώσσας, σελ.931-936
2009
- Ν.Δανιηλίδου, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο: «Θεωρητικές επιστήμες – Ρωσικός πνευματικός πολιτισμός – σύγχρονη εποχή», υλοποιηθέν με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από τη γέννηση του Νικολάι Β. Γκόγκολ, Εθνικό Πανεπιστήμιο Ι. Μετσνικόβ της Οδησσού, Ουκρανία, 2009 Θέμα: Грецизмы в русском языке/Οι ελληνικές λέξεις-δάνεια στη ρωσική γλώσσα, σελ.135-141
2005
- Ν.Δανιηλίδου, Επιστημονικό-Πρακτικό Συνέδριο: «Προβλήματα της σύγχρονης φιλολογίας και μεθοδολογίας στη διδασκαλία γλωσσών στα Α.Ε.Ι. και στο σχολείο», Κρατικό Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Πένζας, Ρωσία, 2005 Θέμα: Социокультурный аспект в структуре современных учебных комплексов по русскому языку как иностранному/Κοινωνικο-πολιτισμική άποψη στη δομή σύγχρονων συνδυασμών εγχειριδίων-εποπτικών μέσων διδασκαλίας της ρωσικής γλώσσας, σελ. 208-211
- Ν.Δανιηλίδου, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο: «Пушкинские чтения – 2005», Κρατικό Πανεπιστήμιο Πούσκιν – Αγία Πετρούπολη, Ρωσίας, 2005 Θέμα: Элементы проблемного обучения в практическом курсе русского языка как иностранного/Στοιχεία προβληματισμού στη μεθοδολογία της διδασκαλίας της ρωσικής γλώσσας ως ξένης, σελ. 457-462
- Ν.Δανιηλίδου, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο: «Η σύγκριση ως μέθοδος έρευνας και διδασκαλίας γλωσσών», Κρατικό Πανεπιστήμιο Τιφλίδας, Γεωργία, 2005 Θέμα: Модальные глаголы в русском языке (принципы описания)/Τα modal ρήματα στη ρωσική γλώσσα (τρόποι περιγραφής), σελ. 168-174
2004
- Ν.Δανιηλίδου, 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Παγκοσμιοποίηση, Διαπολιτισμικότητα και Ταυτότητες», Ελληνική Σημειωτική Εταιρία, Πάτρα, 2004 Θέμα: Συγκριτική αξιολόγηση και επιδιώξεις της διδασκαλίας στη Ρωσική και Ελληνική Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, σελ. 366-374