Σαμαρτζής Παναγιώτης
  • 2310 891.387
  • psamartzis uom.edu.gr
  • Γραφείο: ΓΔ, 401Α

    Σαμαρτζής Παναγιώτης

    Επίκουρος Καθηγητής
    Τμήμα Οικονομικών Επιστημών


    Γνωστικό Αντικείμενο

    Οικονομική Ανάλυση και Ποσοτικές Μέθοδοι

    Βιογραφικό

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ I
      (ΟΙ0203)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Α’ εξάμηνο)

    ΟΙ0203-ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ I 

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ:

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ:

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ:

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

    ΟΙ0203

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

    ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ Ι

    ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ:

    ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ, ΣΑΜΑΡΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις και εργαστήρια

    4

    8

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ - ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

    ΜΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: 

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS:

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL):

    https://openeclass.uom.gr/courses/ECO153/

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ο κύριος σκοπός της σειράς των μαθημάτων είναι να αναπτυχθούν οι πλέον σύγχρονες και απαραίτητες μέθοδοι της στατιστικής με εφαρμογές. Να προσφέρεται η εισαγωγή στις βασικές ιδέες της στατιστικής και των μεθόδων της. Βασικά θέματα και έννοιες της στατιστικής, όπως περιγραφική στατιστική, πληθυσμός και δείγμα, βασικές αρχές πιθανοτήτων, κατανομές πιθανοτήτων και παράμετροι κατανομών.

    Οι φοιτητές/τριες οφείλουν να γνωρίζουν πώς να αναλύουν, να υπολογίζουν, να παρουσιάζουν και να ερμηνεύουν τα δεδομένα. Πρέπει να διακρίνουν έννοιες μεταξύ πληθυσμού και δείγματος, καθώς και άλλα θεωρητικά χαρακτηριστικά από τα αντίστοιχα εμπειρικά. Επίσης πρέπει να γνωρίζουν βασικές αρχές των πιθανοτήτων και να κατανοήσουν την τυχαία μεταβλητή και την κατανομή πιθανοτήτων της.

    Γενικές Ικανότητες

    Αυτόνομη εργασία

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    -Περιγραφική Στατιστική

    Μεταβλητές και Μετρήσεις. Διακριτές Κατανομές Συχνοτήτων.  Απόλυτη και Σχετική Συχνότητα. Συνεχείς Κατανομές Συχνοτήτων – Ιστογράμματα. Αθροιστικές Κατανομές Συχνοτήτων. Μέτρα Θέσης (ή Κεντρικής Τάσης). Μέτρα Απόκλισης. Άλλες Παράμετροι Κατανομών Συχνοτήτων.

    -Βασικές Αρχές της Θεωρίας Πιθανοτήτων

    Βασικές Έννοιες: Τυχαία πειράματα – Δειγματοχώροι – Ενδεχόμενα. Ορισμός της Πιθανότητας. Βασικές Αρχές Απαρίθμησης. Δεσμευμένες Πιθανότητες. Πολλαπλασιαστικός Κανόνας Πιθανοτήτων. Ανεξάρτητα Ενδεχόμενα. Νόμος του Bayes – Υποκειμενικές Πιθανότητες.                                                                                                          

    -Τυχαίες Μεταβλητές και Κατανομές

    Τυχαίες Μεταβλητές. Διακριτές Κατανομές (Διωνυμική - Υπεργεωμετρική - Poisson)

    Συνεχείς Κατανομές (Κανονική, Ομοιόμορφη)

    -Παράμετροι Κατανομών

    Παράμετροι Θέσεων: Μέση τιμή, Διάμεσος, Επικρατούσα τιμή. Παράμετροι Απόκλισης: Διακύμανση ή Διασπορά. Τυπική απόκλιση.

    -Διαστήματα Εμπιστοσύνης και Έλεγχος Υποθέσεων

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ:

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ:

    Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Open e class. 

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Εργαστήρια

    26

    Αυτόνομη μελέτη

    162

    Σύνολο Μαθήματος

    240

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ:

     

    Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

    Τελική Εξέταση (100% του βαθμού):

    Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Βασικές Αρχές Στατιστικής για Επιχειρήσεις-Έννοιες και Εφαρμογές, Berenson L. Mark, Levine M. David, Szabat A. Kathryn., BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
    • Αρχές Στατιστικής, Triola Mario F., BROKEN HILL PUBLISHERS LTD

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ II
      (ΟΙ0304)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Β’ εξάμηνο)

    ΟΙ0304 - ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ ΙΙ 

    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙ0304

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

     Β΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ ΙΙ

    ΔΙΔΑΣΚΩΝ

    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις, εργαστήρια

    4 Διαλέξεις

    2 εργαστήρια

    8

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ – ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

    ΜΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ERASMUS

    OXI

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    https://openeclass.uom.gr/courses/ECO101/

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ο κύριος σκοπός της σειράς των μαθημάτων είναι να αναπτυχθούν οι πλέον σύγχρονες και απαραίτητες μέθοδοι της στατιστικής με εφαρμογές. Οι φοιτητές/τριες πρέπει να γνωρίζουν πώς να διατυπώνουν και να λύνουν βασικά προβλήματα στην στατιστική, όπως εκτίμηση παραμέτρων, έλεγχοι υποθέσεων, ανάλυση κατηγοριοποιημένων δεδομένων, κ.λπ. Ένας από τους κυριότερους σκοπούς είναι να προετοιμάσει τους φοιτητές για τα μαθήματα της Οικονομετρίας.

    Στα μαθήματα αποφεύγονται αποδείξεις και άλλες αυστηρές μαθηματικές διατυπώσεις. Στο τέλος του μαθήματος πρέπει οι φοιτητές/τριες να έχουν καταλάβει την γενική θεωρία να αποκτήσουν την ικανότητα να πραγματοποιούν τους σχετικούς υπολογισμούς και να εφαρμόζουν τις διάφορες μεθόδους στην πράξη.

    Γενικές Ικανότητες

    Αυτόνομη εργασία

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Στατιστικές Έρευνες – Δειγματοληψίες

    Στατιστικές Έρευνες – Δειγματοληψίες                                            

    Στατιστική Συμπερασματολογία. Βασικές Έννοιες

    Σημαντικές Στατιστικές Συναρτήσεις. Δειγματοληπτικές Κατανομές.

    Ανακεφαλαίωση Μερικών Σπουδαίων Συμπερασμάτων

    Σημειοεκτιμητική

    Αμερόληπτοι Εκτιμητές – Αποδοτικοί Εκτιμητές - Συνεπείς Εκτιμητές

    Μέθοδος των Ελαχίστων Τετραγώνων.

    Εκτιμητές Μέγιστης Πιθανοφάνειας.                                                                                

    Εκτίμηση με Διαστήματα Εμπιστοσύνης

    Διαστήματα Εμπιστοσύνης για τη Μέση Τιμή  μ.

    Διαστήματα εμπιστοσύνης για την αναλογία.

    Διαστήματα Εμπιστοσύνης για τη Διαφορά των Μέσων δύο Πληθυσμών.

    Διαστήματα Εμπιστοσύνης για τη Διαφορά των Αναλογιών δύο Πληθυσμών.

    Έλεγχοι Υποθέσεων

    Έλεγχοι για τη Μέση Τιμή και για την Αναλογία.

    Έλεγχοι για τη Διαφορά των Μέσων και Αναλογιών Δύο Πληθυσμών.

    Ανάλυση Κατηγοριοποιημένων Δεδομένων

    X2 – Έλεγχοι Καλής Προσαρμογής. Έλεγχοι Ανεξαρτησίας       

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Open e class.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

     

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Εργαστήρια

    26

    Αυτόνομη μελέτη

    162

    Σύνολο Μαθήματος

    240

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

     

    Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

    Τελική Εξέταση (100% του βαθμού):

    Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών

    Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Levine David, Szabat Kathryn, Stephan David, Στατιστική: Βασικές Αρχές με Έμφαση στην Οικονομία και τις Επιχειρήσεις, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, 2017
    • Νικήτας Πιττής, Ενοποιημένες Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά, Εκδόσεις Διπλογραφία, 2019

     

     

    • ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
      (ΟΙ0113)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    ECO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    Περιγραφή

    Α' ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΜΑΘΗΜΑ ΕΑΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ (Β’ εξάμηνο)

    ΟΙ0113 - ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

     ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΟΙ0113

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Β’

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

    ΔΙΔΑΣΚΩΝ

    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΜΑΡΤΖΗΣ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 

    4

    5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    ΟΧΙ

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    ΟΧΙ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    eclass

     

    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Ο στόχος του μαθήματος είναι να μελετήσει τόσο τις διεθνείς χρηματοοικονομικές αγορές (αγορές μετοχών, ομολόγων, συναλλάγματος, αμοιβαίων κεφαλαίων, εμπορεύματα), καθώς και τους προσδιοριστικούς παράγοντες μέσω των οποίων λειτουργούν οι ανωτέρω αγορές και τον σκοπό του χαρτοφυλακίου επενδύσεων.

    Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι θέση να:

    - Καταλαβαίνουν τη σημασία εννοιών, όπως μετοχές, ομόλογα, συναλλάγματα, αμοιβαία κεφαλαία, εμπορεύματα, εναλλακτικές επενδύσεις, αντιστάθμιση κινδύνου και τους ρόλους τους στις διεθνείς χρηματοοικονομικές αγορές.

    - Είναι σε θέση να κατανοούν τις βασικές λειτουργίες των διεθνών χρηματαγορών.

    - Αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη, καθώς και ικανότητα αυτόνομης εργασίας.

    - Κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ οικονομιών και χρηματαγορών και το ρόλο των κεντρικών τραπεζών.

    - Κατανοήσουν τα διαφορετικά είδη κινδύνων και τον τρόπο που τα παράγωγα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο

    - Εφαρμόσουν τις αποκτηθείσες γνώσεις στην ενσωμάτωση διαφορετικών ειδών επενδύσεων σε χαρτοφυλάκια επενδύσεων και την εκτίμηση της συνεισφοράς τους στον κίνδυνο και στην απόδοση του επενδυτικού χαρτοφυλακίου.

    Γενικές Ικανότητες

    Αυτόνομη εργασία

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το μάθημα θα χωρίζεται σε 3 βασικές ενότητες:

    Ενότητα 1: Εισαγωγή στις διεθνείς χρηματαγορές

    -Ορισμοί διαφόρων μορφών επενδύσεων.

    -Σχέση οικονομίας και χρηματαγορών.

    -Ο ρόλος των επενδύσεων στις διεθνείς χρηματαγορές.

    -Ο ρόλος των κεντρικών τραπεζών και της νομισματικής πολιτικής.

    -Δημοσιονομική πολιτική.

    -Αγορές συναλλάγματος.

    Ενότητα 2: Επενδύσεις και χαρτοφυλάκια

    -Ο ρόλος του χαρτοφυλακίου επενδύσεων.

    -Αποτελεσματικό σύνορο.

    -Λήψη επενδυτικών αποφάσεων για διεθνή χαρτοφυλάκια.

    -Αξιολόγηση επενδυτικών χαρτοφυλακίων.

    -Διαφοροποίηση στα πλαίσια της διαχείρισης χαρτοφυλακίων.

    -Μέτρα απόδοσης και μέτρησης της διαχειριστικής ικανότητας.

    -Ορισμοί εναλλακτικών μορφών επενδύσεων.

    -Περιγραφή διαφορετικών ειδών εναλλατικών επενδύσεων.

    -Ο ρόλος των εναλλακτικών επενδύσεων σε ένα χαρτοφυλάκιο.

    Ενότητα 3: Κίνδυνος και η μέτρησή του

    -Ταξινόμηση των διαφόρων μορφών επενδύσεων ως προς τον κίνδυνο.

    -Μέτρα ρίσκου και μέτρα προσαρμοσμένα στον κίνδυνο (risk adjusted measures).

    -Η μέτρηση της έκθεσης (exposure) των επιχειρήσεων στους διεθνείς χρηματοοικονομικούς κινδύνους.

    -Διαχείριση της έκθεσης στους διεθνείς χρηματοοικονομικούς κινδύνους.

    -Χρήση παραγώγων στη διαχείριση του κινδύνου.

    -Συμφωνίες Ανταλλαγής (Swaps).

    -Ορισμός του επιτοκιακού κινδύνου.

    -Αντιμετώπιση επιτοκιακού κινδύνου.

     

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Δια ζώσης

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Open e class.

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 

    Δραστηριότητα

    Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτόνομη μελέτη

    98

    Σύνολο Μαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 

    Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών γίνεται συμπερασματικά μέσω γραπτών εξετάσεων στην ελληνική γλώσσα. Οι γραπτές εξετάσεις πραγματοποιούνται με το πέρας του εξαμήνου στην διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

    Τελική Εξέταση (100% του βαθμού):

    Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών

    Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

     

    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Academic Journals:

    Journal of Finance, Journal of Empirical Finance, Quantitative Finance

     

     

     

     

    Δημοσιεύσεις


    Wheelchair Blue
    Accessibility Tools
    Fonts PlusIncrease Text
    Fonts MinusDecrease Text
    ContrastHigh Contrast
    GrayscaleGrayscale
    Readable FontReadable Font