Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Στεφανία
  • 2310 891.469
  • sfm uom.gr
  • Γραφείο: ΚΖ, 211

    Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Στεφανία

    Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)
    Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών


    Βιογραφικό

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ I
      (ΞΓ0301)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0301

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Α΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Βουλγαρική Γλώσσα I

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική, βουλγαρική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στόχος του μαθήματος είναι η αφομοίωση βασικών κανόνων γραμματικής της βουλγαρικής γλώσσας και η εξοικείωση με το λεξιλόγιο του καθημερινού περιβάλλοντος. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες και ικανότητές στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:

    •    να ξεχωρίσουν το λεξιλόγιο υψηλής συχνότητας σε μία ομιλία με κανονικό ρυθμό,

    •    να κατανοήσουν εκφράσεις, οι οποίες αφορούν την καθημερινότητα, τα προσωπικά και οικογενειακά,

    •    να συστηθούν ή να συστήσουν ανθρώπους, να προσφωνήσουν, να χαιρετήσουν, να ευχαριστήσουν, να ζητήσουν συγγνώμη, να εκφράσουν άρνηση, ασυμφωνία, αντίρρηση,

    •    να αναγνωρίσουν οικείο λεξιλόγιο και γραμματικές δομές σε ένα απλό κείμενο,

    •    να παράγουν ένα απλό κείμενο, στο οποίο θα περιγράψουν πρόσωπα, πράγματα και καταστάσεις.

    Γενικές Ικανότητες

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος περιλαμβάνει το Α΄ μέρος της γραμματικής της βουλγαρικής γλώσσας (κυριλλικό αλφάβητο, φθόγγοι και γράμματα, Ενεστώτας του ρήματος “съм” (είμαι), προσωπικές αντωνυμίες, γένος των ουσιαστικών, κτητικές και ερωτηματικές αντωνυμίες, συζυγίες των ρημάτων, απόλυτα και τακτικά αριθμητικά). Δίνεται έμφαση στην κατανόηση κειμένων της καθημερινής ζωής και στην παραγωγή αντίστοιχου λεξιλογίου (γνωριμία, συστάσεις, επαγγέλματα, οικογένεια, φίλοι, κατοικούμενοι χώροι). Το πρόγραμμα είναι χωρισμένο σε ενότητες-μαθήματα που περιέχουν φωνητικές  και γραμματικές ασκήσεις με σκοπό ο φοιτητής να έχει εύκολη πρόσβαση και ταυτόχρονα πλήρη κατανόηση της ύλης.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Διδασκαλία με χρήση PowerPoint

    Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας COMPUS

    Επικοινωνία μέσω e-mail και Skype

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    33

    ΣύνολοΜαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τεστ γραμματικής πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο πρόγραμμα σπουδών.

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει από:

    •     τη γραπτή εξέταση (75%)

    •     την προφορική εξέταση (25%)

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Петрова, Стефка,ПравдаЦанкова (2011) Учетебългарскиезик, Іниво, Департаментзачуждоезиковообучение, София 2003.
    • Куртева, Г., С. Бъчварова, (2013) Здравейте“ – учебникпобългарскиезикзачужденци (А1-А2), НБУ, София.
    • (1998) Βούλγαρο-Ελληνικό Λεξικό, τ. Α΄,Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).
    • Dimitrova, E., και A. Angelov (1999) Βουλγαρική Γλώσσα. Βοήθημα στη Φθογγολογική Προσαρμογή για Έλληνες Φοιτητές, Σόφια.

     

    • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ II
      (ΞΓ0302)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0302

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    B΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Βουλγαρική Γλώσσα IΙ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    Βουλγαρική γλώσσα Ι

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική, βουλγαρική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση των βασικών κανόνων της δομής και του λεξιλογίου της  γλώσσας και η ανάπτυξη επικοινωνιακής επάρκειας στον γραπτό λόγο. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες και ικανότητές στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:

    •    να συλλάβουν το βασικό νόημα σε περιπτώσεις ενός απλού μηνύματος και μιας σύντομης ανακοίνωσης,

    •    να συνδιαλέγονται σε περιορισμένο βαθμό με άλλους σε περιστάσεις, οι οποίες απαιτούν απλές δραστηριότητες,

    •    να εντοπίσουν τις συγκεκριμένες πληροφορίες, οι οποίες περιλαμβάνονται σε κοινό καθημερινό υλικό,

    •    να συντάξουν ένα σύντομο και απλά διατυπωμένο μήνυμα,

    •    να συμπεράνουν το νόημα άγνωστων λέξεων και φράσεων από τα συμφραζόμενα.

    Γενικές Ικανότητες

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη και ομαδική εργασία

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το πρόγραμμα διδασκαλίας περιλαμβάνει το Β΄ μέρος της γραμματικής και του λεξιλογίου της βουλγαρικής γλώσσας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις γραμματικές κατηγορίες των ρημάτων (φωνή, διάθεση, χρόνος, έγκλιση). Αναπτύσσονται δεξιότητες και στρατηγικές κατανόησης κειμένων γενικού ενδιαφέροντος. Παράλληλα αναπτύσσονται δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου, όπως περιγραφή καθημερινών καταστάσεων και συγγραφή επιστολής (e-mail) και σύντομου βιογραφικού σημειώματος.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Διδασκαλία με χρήση PowerPoint

    Ανάρτηση διδακτικού υλικού και ανακοινώσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Open eClass

    Επικοινωνία μέσω email και Skype

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    33

    Σύνολο Μαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τεστ γραμματικής πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο Open eClass.

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει από:

    •     τη γραπτή εξέταση (65%)

    •     την προφορική εξέταση (35%)

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Петрова, Стефка, Правда Цанкова (2011) Учетебългарскиезик, Іниво, Департамент за чуждоезиково обучение, София.
    • Куртева, Г., С. Бъчварова (2013) Здравейте“ – учебникпобългарскиезикзачужденци (А1-А2), НБУ, София.
    • Ν. Ράλτσεβα (2009 ) Βουλγαρική γλώσσα. Λειτουργική γραμματική, Θεσσαλονίκη.
    • Βούλγαρο-Ελληνικό Λεξικό, τ. Α΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).

     

    • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ V
      (ΞΓ0305)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0305

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ε΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Βουλγαρική Γλώσσα V

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    Βουλγαρική Γλώσσα I-IV

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική, βουλγαρική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση των βασικών κανόνων της δομής και του λεξιλογίου της  γλώσσας και η ανάπτυξη επικοινωνιακής επάρκειας στον γραπτό λόγο. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες και ικανότητές στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:

    •    να κατανοούν συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις, προτάσεις και σημεία κειμένων που έχουν σχέση με καθημερινές εμπειρίες και καταστάσεις,

    •    να αναγνωρίζουν τα κύρια σημεία μιας ομιλίας, ενός διαλόγου ή μιας συζήτησης,

    •    να κατανοούν γραπτές οδηγίες, εντολές, υποδείξεις,

    •    να κατανοούν το περιεχόμενο ενός κειμένου και να απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις,

    •    να εκφράζουν βασικές επιθυμίες και συναισθήματα,

    •    να ανταλλάζουν πληροφορίες για τις συνήθειές τους, για ζητήματα άμεσης ανάγκης, για θέματα που αφορούν το περιβάλλον τους,

    •    να γράψουν μια μικρή έκθεση ή αναφορά που επικεντρώνεται σε ένα ζήτημα ή γεγονός,

    •    να γράψουν σύντομο κείμενο για ένα πρόσωπο, αντικείμενο, έργο ή μια πράξη.

    Γενικές Ικανότητες

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη εργασία
    • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των  τεχνολογιών

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το πρόγραμμα διδασκαλίας περιλαμβάνει γραμματικά και συντακτικά ζητήματα της βουλγαρικής γλώσσας. Η διδακτική ύλη είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες των φοιτητών και τους δίνεται η ευκαιρία να εξασκήσουν τις ικανότητες τους στην κατανόηση και στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου σε καθημερινές επικοινωνιακές καταστάσεις. Στα πλαίσια του μαθήματος προβλέπεται ανάγνωση και κατανόηση κειμένων με ιστορικό, γεωγραφικό, οικονομικό, πολιτικό και πολιτιστικό  περιεχόμενο.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Διδασκαλία με χρήση PowerPoint

    Ανάρτηση διδακτικού υλικού και ανακοινώσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Open eClass

    Επικοινωνία μέσω email και Skype

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    33

    Σύνολο Μαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τεστ γραμματικής πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο πρόγραμμα σπουδών και στην ανακοίνωση της ύλης στο Open eClass.

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει από:

    •     τη γραπτή εξέταση (50%)

    •     την προφορική εξέταση (50%)

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Петрова, Стефка, Правда Цанкова (2011) Учетебългарскиезик, ІIниво, Департамент за чуждоезиково обучение, София 2003.
    • Куртева, Г., С. Бъчварова (2013) Здравейте“ – учебникпобългарскиезикзачужденци (В1-В2), НБУ, София.
    • Л. Иванова, Л. Кирова-Йотова (2021) В помощ на изучаващите български език. Сборник с упражнения, задачи и тестове (В1-В2), Изд. Фабер, Велико Търново.
    • Ν. Ράλτσεβα (2009 ) Βουλγαρική γλώσσα. Λειτουργική γραμματική, Θεσσαλονίκη.
    • Ελληνο-Βουλγαρικό Λεξικό, τ. Β΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).
    • Βούλγαρο-Ελληνικό Λεξικό, τ. Α΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).

     

    • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ VI
      (ΞΓ0306)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0306

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΣΤ΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Βουλγαρική Γλώσσα VI

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    6

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    Βουλγαρική Γλώσσα I-V

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Ελληνική, βουλγαρική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στόχος του μαθήματος είναι η πληρέστερη εκμάθηση των βασικών κανόνων της δομής και του λεξιλογίου της  γλώσσας και η ανάπτυξη επικοινωνιακής επάρκειας στον γραπτό λόγο. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες/ητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες και ικανότητές στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:

    •    να αναπτύξουν ένα θέμα κοινού ενδιαφέροντος,

    •    να γράψουν σύντομο κείμενο για ένα πρόσωπο, αντικείμενο, έργο ή μια πράξη,

    •    να παρέχουν ή να ζητήσουν μέσω επιστολής διευκρινήσεις, εξηγήσεις και πληροφορίες,

    •    να παίρνουν θέση σχετικά με ένα ζήτημα,

    •    να διατυπώνουν αιτήματα και προτάσεις,

    •    να αφηγούνται προσωπικές εμπειρίες και γεγονότα,

    •    να εντοπίζουν ειδικές πληροφορίες σε ένα γραπτό κείμενο,

    •    να κατανοούν λέξεις, εκφράσεις και ιδιωματικές εκφράσεις σε ένα γραπτό κείμενο,

    •    να κατανοούν προφορικό λόγο ζωντανό ή ηχογραφημένο για διάφορα θέματα —προσωπικά, επαγγελματικά, κοινωνικά κτλ.,

    •    να αναγνωρίζουν τα κύρια σημεία μιας ομιλίας, ενός διαλόγου ή μιας συζήτησης.

    Γενικές Ικανότητες

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη εργασία
    • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των  τεχνολογιών

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το πρόγραμμα διδασκαλίας περιλαμβάνει θεματικές ενότητες για εξάσκηση του γραπτού και προφορικού λόγου. Στις προαναφερθείσες θεματικές ενότητες προβλέπεται ικανοποιητικός αριθμός κειμένων, μέσα από τα οποία οι φοιτήτριες/ητές θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο και τις γλωσσικές δραστηριότητές τους, θα αναπτύξουν το επίπεδο της γλώσσας και θα αποκτήσουν ευρύτερη γνώση για πολλά από τα επίκαιρα θέματα της σύγχρονης βουλγαρικής γλώσσας και του πολιτισμού.

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Διδασκαλία με χρήση PowerPoint

    Ανάρτηση διδακτικού υλικού και ανακοινώσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Open eClass

    Επικοινωνία μέσω email και Skype

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    33

    Σύνολο Μαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τεστ γραμματικής πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο πρόγραμμα σπουδών και στην ανακοίνωση της ύλης στο Open eClass.

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει από:

    •     τη γραπτή εξέταση (50%)

    •     την προφορική εξέταση (50%)

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Петрова, Стефка, Правда Цанкова (2011) Учетебългарскиезик, ІIниво, Департамент за чуждоезиково обучение, София 2003.
    • Куртева, Г., С. Бъчварова (2013) Здравейте“ – учебникпобългарскиезикзачужденци (В1-В2), НБУ, София.
    • Л. Иванова, Л. Кирова-Йотова (2021) В помощ на изучаващите български език. Сборник с упражнения, задачи и тестове (В1-В2), Изд. Фабер, Велико Търново.
    • Ν. Ράλτσεβα (2009 ) Βουλγαρική γλώσσα. Λειτουργική γραμματική, Θεσσαλονίκη.
    • (1998) Ελληνο-Βουλγαρικό Λεξικό, τ. Β΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).
    • (1998) Βούλγαρο-Ελληνικό Λεξικό, τ. Α΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).

     

    • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ I
      (ΞΓ0307)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0307

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ζ΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Βουλγαρική Ορολογία Οικονομικών και Κοινωνικοπολιτικών Επιστημών Ι

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    Βουλγαρική Γλώσσα I-VII

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Βουλγαρική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητριών/ών με την ειδική γλώσσα (ορολογία) της επιστήμης τους, ώστε να αποκτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες που θα τις/τους επιτρέψουν να κατανοούν και να παράγουν ειδικά επιστημονικά κείμενα οικονομικού περιεχομένου και να ανταποκρίνονται σε γενικότερες και ειδικότερες περιστάσεις προφορικής και γραπτής επικοινωνίας που εντάσσονται στο ειδικό επιστημονικό αντικείμενο των σπουδών τους. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες και ικανότητές στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:

    •    να κατανοήσουν εκτεταμένο προφορικό λόγο και διαλέξεις και να παρακολουθήσουν ακόμα και σύνθετα επιχειρήματα,

    •    να κάνουν σαφείς, λεπτομερείς περιγραφές για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που σχετίζονται με την οικονομία,

    •    να εξηγήσουν μια άποψη πάνω σε ένα κεντρικό ζήτημα δίνοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών,

    •    να κατανοήσουν οικονομικά άρθρα και αναφορές που σχετίζονται με σύγχρονα προβλήματα, στα όποια οι συγγραφείς υιοθετούν συγκεκριμένες στάσεις ή απόψεις,

    •    να γράψουν σαφή κείμενα πάνω σε οικονομικά ζητήματα που έχουν σχέση με τα ενδιαφέροντά τους,

    •    να μπορούν να γράψουν μια αναφορά, παραθέτοντας πληροφορίες ή δίνοντας επιχειρήματα για να στηρίξουν ή να αντικρούσουν μια συγκεκριμένη άποψη,

    •    να γράψουν επιστολές τονίζοντας την προσωπική σημασία γεγονότων και εμπειριών.

    Γενικές Ικανότητες

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη εργασία
    • Αναζήτηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το περιεχόμενο των μαθημάτων βασίζεται στην περαιτέρω διεύρυνση και ανάπτυξη γνώσεων και γλωσσικών δραστηριοτήτων στον τομέα της οικονομικής και της εμπορικής ορολογίας και στη γλώσσα της επικοινωνίας. Προβλέπεται μεγάλος αριθμός από σχετικά κείμενα για ανάγνωση και επεξεργασία και ασκήσεις για ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου.

    Θεματικές ενότητες:

    • οικονομία/οικονομικά ζητήματα
    • αγορά εργασίας, επαγγελματική απασχόληση, ανεργία
    • χρήματα, τιμές, κόστος ζωής
    • οικονομική διαχείριση, τραπεζικά
    • ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις
    • επαγγελματικά σχέδια και εμπειρίες
    • οικονομική κρίση
    • παραγωγή αγαθών, καταναλωτισμός
    • φόροι και φορολογικά συστήματα

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Διδασκαλία με χρήση PowerPoint

    Ανάρτηση διδακτικού υλικού και ανακοινώσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Open eClass

    Επικοινωνία μέσω email και Skype

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    33

    Σύνολο Μαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τεστ γραμματικής πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο πρόγραμμα σπουδών και στην ανακοίνωση της ύλης στο Open eClass.

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει από:

    •     τη γραπτή εξέταση (50%)

    •     την προφορική εξέταση (50%)

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Л. Иванова, Л. Кирова-Йотова (2021) В помощ на изучаващите български език. Сборник с упражнения, задачи и тестове (В1-В2), Изд. Фабер, Велико Търново.
    • Г. Кууртева, Д. Кируан (2021) „Здравейте” – български език за чужденци (С1+), Изд. Нов български университет, София.
    •  Ελληνο-Βουλγαρικό Λεξικό, τ. Β΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).
    • Βούλγαρο-Ελληνικό Λεξικό, τ. Α΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).

     

    • ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ II
      (ΞΓ0308)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    1.       ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0308

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Βουλγαρική Ορολογία Οικονομικών και Κοινωνικοπολιτικών Επιστημών ΙI

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    5

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

    Βουλγαρική Γλώσσα I-VII

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Βουλγαρική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

     

     2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητριών/ών με την ειδική γλώσσα (ορολογία) της επιστήμης τους, ώστε να αποκτήσουν τις γλωσσικές δεξιότητες που θα τις/τους επιτρέψουν να κατανοούν και να παράγουν ειδικά επιστημονικά κείμενα οικονομικού περιεχομένου και να ανταποκρίνονται σε γενικότερες και ειδικότερες περιστάσεις προφορικής και γραπτής επικοινωνίας που εντάσσονται στο ειδικό επιστημονικό αντικείμενο των σπουδών τους. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/ητές αποκτούν τις εξής δεξιότητες και ικανότητές στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου:

    •    να κατανοήσουν εκτεταμένο προφορικό λόγο και διαλέξεις και να παρακολουθήσουν ακόμα και σύνθετα επιχειρήματα,

    •    να κάνουν σαφείς, λεπτομερείς περιγραφές για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που σχετίζονται με κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα,

    •    να κατανοήσουν άρθρα και αναφορές που σχετίζονται με σύγχρονα προβλήματα, στα όποια οι συγγραφείς υιοθετούν συγκεκριμένες στάσεις ή απόψεις,

    •    να γράψουν σαφή κείμενα πάνω σε πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που έχουν σχέση με τα ενδιαφέροντά τους,

    •    να κατανοήσουν τις περισσότερες ειδησεογραφικές και ενημερωτικές εκπομπές της τηλεόρασης,

    •    να κατανοήσουν εξειδικευμένα άρθρα, υπό την προϋπόθεση ότι μπορούν να κάνουν περιστασιακή χρήση λεξικού για να επιβεβαιώσουν αν ερμήνευσαν σωστά την ορολογία,

    •    να κάνουν περίληψη τμημάτων της ειδησεογραφίας, συνεντεύξεων ή ντοκιμαντέρ που περιέχουν γνώμες, επιχειρήματα και συζητήσεις.

    Γενικές Ικανότητες

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη εργασία
    • Αναζήτηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών

     3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το περιεχόμενο των μαθημάτων βασίζεται στην περαιτέρω διεύρυνση και ανάπτυξη γνώσεων και γλωσσικών δραστηριοτήτων στον τομέα κοινωνικών και των πολιτικών επιστημών. Προβλέπεται μεγάλος αριθμός από σχετικά κείμενα για ανάγνωση και επεξεργασία και ασκήσεις για ανάπτυξη του γραπτού και προφορικού λόγου.

    Θεματικές ενότητες:

    • Κοινωνία/Κοινωνικά ζητήματα/Δημόσιος βίος
    • Πολιτικός βίος και ΜΜΕ
    • Διεθνής κοινότητα
    • Τέχνες/Καλλιτεχνική δραστηριότητα
    • Εκπαίδευση
    • Φυσικό περιβάλλον
    • Κοινωνικές επαφές
    • Γιορτές
    • Υπηρεσίες

     4.    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

    Διδασκαλία με χρήση PowerPoint

    Ανάρτηση διδακτικού υλικού και ανακοινώσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Open eClass

    Επικοινωνία μέσω email και Skype

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    33

    Σύνολο Μαθήματος

    150

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει τεστ γραμματικής πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading) και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ητές στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο πρόγραμμα σπουδών και στην ανακοίνωση της ύλης στο Open eClass.

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει από:

    •     τη γραπτή εξέταση (50%)

    •     την προφορική εξέταση (50%)

     5.    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    • Л. Иванова, Л. Кирова-Йотова (2021) В помощ на изучаващите български език. Сборник с упражнения, задачи и тестове (В1-В2), Изд. Фабер, Велико Търново.
    • Г. Кууртева, Д. Кируан (2021) „Здравейте” – български език за чужденци (С1+), Изд. Нов български университет, София.
    • Ελληνο-Βουλγαρικό Λεξικό, τ. Β΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).
    • Βούλγαρο-Ελληνικό Λεξικό, τ. Α΄, Εκδ. Ακαδημίας των Επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια (τελευταία επανέκδοση 2003).

     

    • ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
      (ΞΓ0307)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0307

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Ζ΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    6

     

     

     

     

     

     

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων/Υποχρεωτικής επιλογής

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    Βουλγαρική γλώσσα VI

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Βουλγαρική,Ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    • e-Οδηγός Σπουδών
    • Στον ιστοχώρο του Τμήματος
    • Open eClass
               

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

     

    Στόχος του μαθήματος είναι να ενισχύσει τις δεξιότητες των φοιτητών/-τριών να προσλαμβάνουν και να βελτιώνουν το γραπτό και προφορικό λόγο τους  με την εισαγωγή στην υφολογική ανάλυση καθώς παρουσιάζονται οι βασικές έννοιες και τεχνικές και γίνονται εκ παραλλήλου ασκήσεις. Ως προς την ενίσχυση των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου δίνεται έμφαση στη γλωσσική ποικιλία, στους ιδιωτισμούς, στις φρασεολογικές εκφράσεις, κ.ά. μέσα από συγκεκριμένα κείμενα και ασκήσεις. Μετά το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές/-τριες αναμένεται:

     

    • να αναγνωρίζουν και να αναπαράγουν τα επίπεδα λόγου
    • να χρησιμοποιούν  τις ρητορικές τεχνικές και τις τεχνικές διατύπωσης υφολογικής έκφρασης
    • να κατανοούν εκτεταμένο προφορικό λόγο και διαλέξεις και να παρακολουθούν ακόμα και σύνθετα επιχειρήματα
    • να γράφουν επιστολές τονίζοντας την προσωπική σημασία γεγονότων και εμπειριών
    • να κάνουν σαφείς, λεπτομερείς περιγραφές για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων
    • να εξηγούν μια άποψη πάνω σε ένα κεντρικό ζήτημα δίνοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επίλογων
    • να κατανοούν επιστημονικά άρθρα και αναφορές που σχετίζονται με σύγχρονα προβλήματα στα όποια οι συγγραφείς υιοθετούν συγκεκριμένες στάσεις ή απόψεις
    • να γράψουν σαφή κείμενα πάνω σε ζητήματα που έχουν σχέση με τα ενδιαφέροντά τους
    • να μπορούν να γράψουν μια αναφορά, παραθέτοντας πληροφορίες ή δίνοντας επιχειρήματα για να στηρίξουν ή να αντικρούσουν μια συγκεκριμένη άποψη

     

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

     

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη εργασία
    • Ομαδική εργασία
    • Αναζήτηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
    • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
    • Εφαρμογή της γνώσης στη πράξη

     

     

     

     

     

    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Το περιεχόμενο του μαθήματος βασίζεται στην περαιτέρω διεύρυνση γνώσεων και την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων μέσα από τη μελέτη και την ανάλυση των ρητορικών δομών που απαρτίζουν τις διάφορες μορφές του λόγου. Στόχος της ανάλυσης είναι η καταγραφή των δομών που συναντώνται σε διαφορετικά κειμενικά είδη (επιστημονικά δοκίμια, άρθρα, μελέτες, επιστολές, παρουσιάσεις,  κ.λπ.) και η αξιοποίηση των πληροφοριών που προκύπτουν για την οργάνωση του λόγου και το ύφος που πραγματώνει τις γλωσσικές επιλογές στο επίπεδο της σύνταξης και του λεξιλογίου. Παράλληλα αναπτύσσονται στρατηγικές για την κατανόηση και την παραγωγή λόγου οι οποίες είναι συνυφασμένες με την πολιτισμική και την πολιτική διάσταση της γλώσσας.

     

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    Χρήση του OpeneClassστη διδασκαλία και την επικοινωνία

    Επικοινωνία με τους/τις  φοιτητές/-τρίες μέσω e-mailκαιGoogleMeet

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

     

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη της ύλης των διαλέξεων

    30

    Παράδοση ασκήσεων που αφορούν την γραμματική ύλη και το λεξιλόγιο και συγγραφή εκθέσεων

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις 

    35

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Σύνολο Μαθήματος

    152

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

     

    Η αξιολόγηση γίνεται με τελική γραπτή και προφορική εξέταση στη βουλγαρική γλώσσα και αφορά όλη τη διδαχθείσα ύλη.

    Η γραπτή εξέταση περιλαμβάνει δοκιμασία πολλαπλής επιλογής και ασκήσεις για κατανόηση προφορικού λόγου (Listening), κατανόηση γραπτού λόγου (Reading)  και παραγωγή γραπτού λόγου (Writing).

    Τα προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τους/τις φοιτητές/-τρίες στην περιγραφή του μαθήματος που υπάρχει στο πρόγραμμα σπουδών και στην ανακοίνωση της ύλης στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης OpeneClass.

     

    Ο τελικός βαθμός προκύπτει  από:

    • την γραπτή εξέταση (50%)
    • την προφορική εξέταση (50%)

     

     

     

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    - Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

    1. Г. Куртева, Д. Кируан, Здравейте!Ниво С1-С1+, Изд. на НБУ, София 2021

     

    2. Е. Хаджиева, Р. Влахова, Й. Велкова, А. Асенова, В. Шушлина, Как се общува на български?, ИК „Гутенберг“, София, 2014

    3. Έλληνο-Βουλγαρικό λεξικό, τ. Β΄, Εκδ. Ακαδημίας των επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια 1998 (τελευταία επανέκδοση 2013)

    3. Βούλγαρο-Ελληνικό λεξικό, τ. Α,΄Εκδ. Ακαδημίας των επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια 1998 (τελευταία επανέκδοση2013).

     

     

     

    • ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
      (ΞΓ0308)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    BSO

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Περιγραφή

    ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    (1)    ΓΕΝΙΚΑ

    ΣΧΟΛΗ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΤΜΗΜΑ

    ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

    ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΞΓ0308

    ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    Η΄

    ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ

    ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
    σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
    ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

    Διαλέξεις

    4

    6

     

     

     

     

     

     

    Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

     

     

    ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    γενικού υποβάθρου,
    ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

    γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

    Ανάπτυξης δεξιοτήτων/Υποχρεωτικής επιλογής

    ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

     

    Βουλγαρική γλώσσα –Είδη και ανάλυση λόγου

    ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

    Βουλγαρική, Ελληνική

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

    Ναι

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

    • e-Οδηγός Σπουδών
    • Στον ιστοχώρο του Τμήματος
    • Open eClass

     

               

    (2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

    Μαθησιακά Αποτελέσματα

    Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

    Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

    • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
    • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
    • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

     

     

    Στόχος του μαθήματος είναι η περαιτέρω εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με τη μετάφραση κειμένων. Προσεγγίζονται κείμενα επιστημονικού (οικονομικού, κοινωνικοπολιτικού) και λογοτεχνικού περιεχομένου με σκοπό τη βελτίωση δεξιοτήτων των φοιτητών/-τριών που αφορούν στην χρήση βοηθημάτων ειδικού περιεχομένου, στην απόδοση όρων, στην διεύρυνση του γνωσιολογικού και πραγματολογικού υποβάθρου τους μέσω της έρευνας και κατανόησης των προς μετάφραση ειδικών κειμένων. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση να:

     

    • Να αιτιολογούν τις μεταφραστικές επιλογές τους
    • Να αναπτύξουν ιδιαίτερες γλωσσικές ικανότητες και την ικανότητα στην έρευνα πηγών
    • Να ανατρέχουν σε διάφορα είδη λεξικών, εγκυκλοπαιδειών, γραμματικών, παράλληλων κειμένων, μηχανών αναζήτησης, εγχειριδίων με οδηγίες σύνταξης κειμένων και άλλα εργαλεία αναφοράς για να βελτιώσουν την τελική εικόνα του κειμένου
    • Να εντοπίζουν και να επιλύουν μεταφραστικά προβλήματα και δυσκολίες
    • Να επιλέγουν την κατάλληλη ορολογία για το θέμα το οποίο μεταφράζουν
    • Να εφαρμόζουν τις γνώσεις που απέκτησαν ώστε να ελέγχουν, να διορθώνουν, να αναθεωρούν, να συνθέτουν κείμενα σε άρτια μορφή.

     

    Γενικές Ικανότητες

    Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

    Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

    Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

    Λήψη αποφάσεων

    Αυτόνομη εργασία

    Ομαδική εργασία

    Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

    Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

    Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

    Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

    Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

    Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

    Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

    Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

    ……

    Άλλες…

    …….

     

    • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
    • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
    • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
    • Αυτόνομη εργασία
    • Ομαδική εργασία
    • Αναζήτηση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
    • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
    • Εφαρμογή της γνώσης στη πράξη

     

     

     

     

     

    (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

     

    Το περιεχόμενο του μαθήματος εστιάζει στη μετάφραση επιλεγμένων κειμένων που εκπροσωπούν διαφορετικές γλωσσικές ποικιλίες του λόγου. Επιχειρείται η χρήση της μετάφρασης ως γλωσσική, πολιτισμική και διαμεσολαβητική διαδικασία στη μελέτη της λειτουργίας των γλωσσικών συστημάτων και την περαιτέρω διεύρυνση γνώσεων για την αυθεντική γλωσσική χρήση όπως αυτή αποτυπώνεται στα δείγματα του λόγου που αντλούνται από τα κείμενα. Στο στάδιο των μεταφραστικών δραστηριοτήτωνπροτείνονται δραστηριότητες κατανόησης, ακρόασης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, κυριολεκτικής μετάφρασης, συνοπτικής μετάφρασης, παράλληλα κείμενα, γραμματική επεξήγηση και λεξιλογική βοήθεια με στόχο να βελτιώνονται οι επικοινωνιακές δεξιότητες και να καταδεικνύονται οι κοινωνικό-πολιτισμικές διαφορές μέσω των οποίων καλλιεργούνται η διαπολιτισμική ικανότητα και η γλωσσική ευχέρεια.

     

    (4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

    ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
    Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

    Πρόσωπο με πρόσωπο

    ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
    Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

    Χρήση του OpeneClassστη διδασκαλία και την επικοινωνία

    Επικοινωνία με τους/τις  φοιτητές/-τρίες μέσω e-mailκαιGoogleMeet

    ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

    Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

     

    Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

     

    Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

    Δραστηριότητα

    ΦόρτοςΕργασίας Εξαμήνου

    Διαλέξεις

    52

    Αυτοτελής μελέτη μέσω κειμένων και συγγραμμάτων και καθοδηγούμενη διερευνητική μελέτη μέσω διαδικτύου 

    35

    Εκπόνηση εργασίας

    35

    Μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις

    30

     

     

     

     

     

     

     

     

    Σύνολο Μαθήματος

    152

     

    ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

    Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

     

    Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

     

    Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

     

    Για την αξιολόγηση του μαθήματος λαμβάνονται υπόψη η εργασία που εκπονείται από τον/την φοιτητή/τρια κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (προϋπόθεση για συμμετοχή στις εξετάσεις), οι γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (50% της βαθμολογίας) και οι προφορικές εξετάσεις (50% της βαθμολογίας). Τα κριτήρια αξιολόγησης προσδιορίζονται κατά το πρώτο μάθημα και  αναφέρονται στην περιγραφή του μαθήματος στο πρόγραμμα Σπουδών και στην πλατφόρμα OpeneClass.

     

     

     

    (5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    - Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

    1. Eлена Хаджиева, Милена Каменова, Весела Шушлина,  Български език като чужд за напреднали (В2, C1, C2), ИК „Гутенберг“, София, 2019

     

    2. Eлена Хаджиева, Милена Каменова, Весела Шушлина, Разбирам и говоря, Български език като чужд, ИК „Гутенберг”, София 2017

    3. Έλληνο-Βουλγαρικό λεξικό, τ. Β΄, Εκδ. Ακαδημίας των επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια 1998 (τελευταία επανέκδοση 2013)

    3. Βούλγαρο-Ελληνικό λεξικό, τ. Α,΄Εκδ. Ακαδημίας των επιστήμων της Βουλγαρίας, Σόφια 1998 (τελευταία επανέκδοση2013).

     

     

     

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (1 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      1996

      • "Βουλγαροελληνικό & Ελληνοβουλγαρικό Λεξικό Οικονομικών και Εμπορικών Όρων", εκδόσεις Phoenix-Faber, Βελίκο Τίρνοβο, Βουλγαρία
      • Επιστημονικά Περιοδικά (1 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2006

        • Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ., Λάινε Γ. «Η γλωσσική εθιμοτυπία της καθημερινής επικοινωνίας. (Συγκριτική μελέτη των σλαβικών γλωσσών και της νέας ελληνικής γλώσσας)», Ετήσιο περιοδικό της Φιλολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Blagoevgrad “Godishnik na filologicheskiya fakultet”, t.4, 2006, σ.112-120.
        • Συνέδρια (6 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).

          2018

          • Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ. " Προβλήματα και προκλήσεις στην εκμάθηση της βουλγαρικής γλώσσας ως ξένη στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας", Πρακτικά του Διεθνούς συνεδρίου Bulgarian Studies in Europe:Present and Future, Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών, Σόφια, 2018 (υπό δημοσίευση)

          2009

          • Filipova-Mertzimeki S. «The origin and etymology of the toponym Lehovo in the Bulgarian, Serbian and Greek languages», Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου The Bulgarian Language and Literature in Slavic and Non-Slavic contexts, Szeged, Hungary 2009, σ.34-41.

          2006

          • Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ., Λάινε Γ. «Σκέψεις σχετικά με τα κίνητρα της εκμάθησης της βουλγαρικής και της ρωσικής γλώσσας στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών σπουδών», Πρακτικά του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς, Θεσσαλονίκη 2006, σ. 1-7.

          2004

          • Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ. «Η Ελλάδα των νησιών σε κείμενα της σύγχρονης βουλγαρικής λογοτεχνίας.», Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου «Η Ελλάδα των νησιών από τη Φραγκοκρατία έως σήμερα», Αθήνα, εκδ. «Ελληνικά γράμματα», τ. Α 2004, σ. 719-726.

          2003

          • Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ. «Από το ελληνικό «Καλημέρα» και το ρωσικό «Dobrii den» μέχρι το βουλγαρικό «Dobar den» (Προβλήματα στην εκμάθηση γλώσσας από Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι μαθαίνουν ταυτόχρονα Ρωσικά και Βουλγαρικά),Πρακτικά της Διεθνής Επιστημονικής Συνάντησης «40 χρόνια Ινστιτούτο Ξένων γλωσσών», Σόφια 2003, σ. 313-319.

          2002

          • Φιλίποβα-Μερτζιμέκη Σ. «Συγκριτική μελέτη των κτητορικών μικρογραφιών του τετραευαγγελίου «Dragomirna» (1614) και του τετραευαγγελίου «Londonsko» (1356)», Πρακτικά του ΣΤ΄ Διεθνούς Συνεδρίου «Η φιλολογική Σχολή του Τιρνόβου», Βελίκο Τίρνοβο, Βουλγαρίας, 2002, σ.705-716.
          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font