Πρώτες οδηγίες για τις εξ αποστάσεως εξετάσεις στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής


Αγαπητοί/-ές φοιτητές/-ήτριες του πρώτου κύκλου σπουδών του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής,

όπως ήδη γνωρίζετε από τη χθεσινή απόφαση της Συγκλήτου που σας κοινοποιήθηκε, και λόγω της συνεχιζόμενης κατάληψης των χώρων του Ιδρύματος, η εξεταστική του χειμερινού εξαμήνου θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως, ξεκινώντας από τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024. Θα τηρηθεί το πρόγραμμα που είχε ήδη ανακοινωθεί για την 3η και την 4η εβδομάδα της εξεταστικής, ενώ οι δύο πρώτες εβδομάδες της εξεταστικής θα μεταφερθούν μετά την 4η. Ισχύουν και οι ώρες εξέτασης, εκτός αν ο διδάσκων / η διδάσκουσα του μαθήματος σας πει κάτι διαφορετικό (για παράδειγμα, μαθήματα που εξετάζονται σε πολλά τμήματα σε διαφορετικές ώρες, τώρα μπορεί – όχι απαραίτητα όμως – να εξεταστούν ταυτόχρονα για όλα τα τμήματα).

Για να έχετε δικαίωμα συμμετοχής στις εξ αποστάσεως εξετάσεις θα πρέπει καταρχήν να έχετε ήδη υποβάλλει δήλωση μαθημάτων χειμερινού εξαμήνου στη Γραμματεία του Τμήματος, μέσω της Πύλης Φοιτητολογίου (sis portal). Ειδικά για την εμβόλιμη εξεταστική και για τους επί πτυχίω φοιτητές και φοιτήτριες, θα πρέπει να έχετε ήδη υποβάλλει με όμοιο τρόπο ξεχωριστή δήλωση μαθημάτων. Σε αντίθετη περίπτωση δεν έχετε δικαίωμα συμμετοχής σε εξέταση μαθήματος για το οποίο δεν έχει υποβληθεί μία από τις παραπάνω δηλώσεις (το ίδιο θα συνέβαινε και σε εξέταση με φυσική παρουσία).

Ειδικά για τις εξ αποστάσεως εξετάσεις, και για την καλύτερη οργάνωση αυτών, για να συμμετάσχετε στην εξέταση οποιουδήποτε μαθήματος θα πρέπει επιπρόσθετα και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να συμπληρώσετε μια φόρμα δήλωσης συμμετοχής και ενημέρωσης ως προς τους όρους της εξέτασης αναφορικά με την προστασία των προσωπικών σας δεδομένων. Θα υπάρχει μια φόρμα για κάθε μάθημα (για κάποια μαθήματα, με πολλούς διδάσκοντες ή τμήματα, μπορεί να υπάρχουν ξεχωριστές φόρμες ανά διδάσκοντα ή τμήμα). Σε κάθε φόρμα θα δηλώνετε τη συμμετοχή σας στο μάθημα, καθώς και ότι ενημερωθήκατε για την πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Οι φόρμες δήλωσης συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εξέταση ενός μαθήματος θα πρέπει να υποβάλλονται ως εξής:

  • Για τα μαθήματα της 1ης εβδομάδας (5 έως 9 Φεβρουαρίου) οι φόρμες δήλωσης συμμετοχής θα πρέπει να έχουν υποβληθεί τουλάχιστον μία πλήρη ημέρα πριν την ημέρα της εξέτασης.  Για παράδειγμα, για τα μαθήματα που εξετάζονται τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου (ανεξαρτήτως της ώρας εξέτασης) η φόρμα δήλωσης συμμετοχής θα πρέπει να έχει υποβληθεί μέχρι το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου και ώρα 23:59:59. Για τα μαθήματα που εξετάζονται την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου η φόρμα δήλωσης συμμετοχής θα πρέπει να έχει υποβληθεί μέχρι την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου και ώρα 23:59:59, κοκ.
  • Για τα μαθήματα των επόμενων εβδομάδων οι φόρμες δήλωσης συμμετοχής θα πρέπει να υποβάλλονται τουλάχιστον 2 πλήρεις ημέρες πριν την ημέρα της εξέτασης.

Για τη συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον ιδρυματικό σας λογαριασμό (yourID@uom.edu.gr), όπου yourID είναι ο αριθμός μητρώου σας. Το ίδιο ισχύει και για τη συμμετοχή σας στις εξετάσεις, αναφορικά με το σύστημα τηλεδιάσκεψης που θα χρησιμοποιηθεί για την επιτήρηση (Google Meet ή Zoom).

Οι σύνδεσμοι για τις φόρμες δήλωσης συμμετοχής θα ανακοινωθούν αργότερα σήμερα στις Ανακοινώσεις της ιστοσελίδας του Τμήματος. Συνιστάται έντονα να παρακολουθείτε τακτικά τις ανακοινώσεις. Επίσης για κάθε μάθημα ξεχωριστά θα ενημερώνεστε από τους διδάσκοντες/τις διδάσκουσες αυτού, κυρίως μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του μαθήματος (Open eClass ή Google Classroom ή Piazza), αλλά και με απευθείας email στο ιδρυματικό σας email (υπό την προϋπόθεση ότι έχετε υποβάλλει τη φόρμα δήλωσης συμμετοχής στις εξ αποστάσεως εξετάσεις του συγκεκριμένου μαθήματος). Συνιστάται έντονα να έχετε εγγραφεί στο μάθημα στην πλατφόρμα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του μαθήματος.

Την ώρα της εξέτασης θα πρέπει να διαθέτετε ακαδημαϊκή ή αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο, που θα χρειαστεί να επιδείξετε στον επιτηρητή / στην επιτηρήτρια.

Ως προς το τεχνικό μέρος των εξ αποστάσεως εξετάσεων, θα πρέπει να διαθέτετε πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, με σύνδεση στο διαδίκτυο, κάμερα και μικρόφωνο. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης θα πρέπει να έχετε συνεχώς ανοικτή την κάμερα, για τις ανάγκες της επιτήρησης, ενώ πιθανότατα θα χρειαστεί κάποια στιγμή να μιλήσετε με το μικρόφωνο. Φροντίστε να έχετε ελέγξει πριν την εξ αποστάσεως εξέταση ότι λειτουργεί ο εξοπλισμός σας. Συνιστάται έντονα να μην χρησιμοποιείτε smartphone ή tablet για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, αλλά υπολογιστή με κάμερα.

Σε κάποια μαθήματα (ενδεχομένως στα περισσότερα) θα εξεταστείτε γράφοντας σε χαρτί και ανεβάζοντας φωτογραφίες των απαντήσεων σας (ξεχωριστά ανά ερώτημα) στο Open eClass ή στο Google Classroom ή στο Piazza (θα λάβετε οδηγίες από τους διδάσκοντες/τις διδάσκουσες των μαθημάτων). Θα χρειαστείτε λοιπόν και εξοπλισμό φωτογράφησης του γραπτού σας. Ένα smartphone με σύνδεση στο διαδίκτυο αρκεί, εναλλακτικά θα χρειαστείτε scanner συνδεδεμένο στον υπολογιστή σας.

Τέλος, δύο αυτονόητες αλλά πολύ σημαντικές επισημάνσεις:

  1. Απαγορεύεται η αντιγραφή και η συνεργασία με τρίτους την ώρα της εξέτασης. Εφόσον διαπιστωθεί αντιγραφή, ακόμη και εκ των υστέρων, προβλέπονται στον Κανονισμό του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, άρθρο 6, σοβαρές επιπτώσεις.
  2. Απαγορεύεται η καταγραφή των τηλεδιασκέψεων της επιτήρησης. Είναι σοβαρό ποινικό αδίκημα.

Η Σχολή Επιστημών Πληροφορίας και το Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εξ αποστάσεως εξετάσεων και την απόλυτη προστασία των προσωπικών σας δεδομένων. Σε αυτήν την προσπάθεια σας θέλουμε δίπλα μας και όχι απέναντι.

 

Για τη Σχολή Επιστημών Πληροφορίας

 

Ο Κοσμήτορας

Γιάννης Ρεφανίδης, Καθηγητής

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font