"ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ : Homo Musicalis" Επιστημονική Διημερίδα και Συναυλία 10 & 11 Φεβρουαρίου 2024, Αίθουσα εκδηλώσεων Φ.Α.Α.Θ & Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών


Ημερομηνία Έναρξης
2024-02-10 10:00:00

Ημερομηνία Λήξης
2024-02-11 15:00:00

 

 

Θόδωρος Αντωνίου

HomoMusicalis

Επιστημονική Διημερίδα και Συναυλία του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης για το Συνθέτη, Αρχιμουσικό, Δάσκαλο και Ακαδημαϊκό Θόδωρο Αντωνίου

υπό την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών


Επιστημονική Επιτροπή

Πέτρος Βούβαρης | Αγγελική Καθαρίου | Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου

 

Σάββατο 10 και Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων

Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης (Αγίας Σοφίας 38)

&

Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 4)

 

 

Θόδωρος Αντωνίου

HomoMusicalis

Επιστημονική Διημερίδα και Συναυλία του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης για το Συνθέτη, Αρχιμουσικό, Δάσκαλο και Ακαδημαϊκό Θόδωρο Αντωνίου

υπό την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών


Επιστημονική Επιτροπή

Πέτρος Βούβαρης | Αγγελική Καθαρίου | Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου

 

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων Φ.Α.Α.Θ (Αγίας Σοφίας 38)

10:30-11:00 Χαιρετισμοί

  • Καθηγητής Στέλιος Δ. Κατρανίδης, Πρύτανης Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  • Καθηγητής Αθανάσιος Ζέρβας, Συνθέτης, Κοσμήτορας Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  • Καθηγητής Γεώργιος Κυριακάκης, Συνθέτης, Προέδρος Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  • Γεώργιος Κωνσταντινίδης, Πιανίστας, Αρχιμουσικός, Δικηγόρος, Πρόεδρος Φ.Α.Α.Θ

 

11:00-13:00 Συνεδρία Ι

Προεδρεύων: Πέτρος Βούβαρης

Εισηγητές :   

  • Ιωσήφ Παπαδάτος (Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Πρόεδρος Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών) : Το ταξίδι του Θόδωρου Αντωνίου
  • Αθανάσιος Ζέρβας (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) : Σύνθεση με τίτλο «For Saxophone and Piano» (2007) του Θόδωρου Αντωνίου: σχολιασμός φθογγικών στοιχείων, μορφής και ζητημάτων μουσικής εκτέλεσης.
  • Μιχάλης Λαπιδάκης (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) : Θόδωρος Αντωνίου: Ποσότητα έναντι Ποιότητας          
  • Αλέξανδρος Καλογεράς (Berklee College of Music, Βοστώνη) : Ο Μαέστρος Θόδωρος Αντωνίου μέσα από τα προγράμματα συναυλιών της Ορχήστρας ΑΛΕΑ ΙΙΙ του Πανεπιστημίου της Βοστώνης
  • Στεφανία Μεράκου (Διευθύντρια Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη») : Το αρχείο του Θόδωρου Αντωνίου στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής»

15:30-17:30 Συνεδρία ΙΙ

Χαιρετισμός από τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ.Φιλόθεο

Προεδρεύων: Παναγιώτης Βλαγκόπουλος

Εισηγητές :   

  • Θοδωρής Καραθόδωρος (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) : «Κηρήθρες» (2008) για φωνή και ενόργανο σύνολο του Θόδωρου Αντωνίου: αμφίρροπη μελοδήγηση, «αφηγηματικοί ρυθμοί» και αιωρούμενη αρμονία.
  • Αγγελική Καθαρίου (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) : Σκιαγραφώντας το πορτραίτο της γυναικείας φωνής στα έργα του Θόδωρου Αντωνίου
  • Ευτυχία Παπανικολάου (Bowling Green State University, Ohio) : Ανάμνηση: Ο Θόδωρος και ο John σε Διάλογο
  • Κώστας Τσούγκρας (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης) : Τα μοιρολόγια για σόλο όργανα του Θόδωρου Αντωνίου και η σχέση τους με την ελληνική παραδοσιακή μουσική

 

17:30-18:00 Διάλειμμα—καφές

 

19:00-19:30 Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 4)

Σύντομες ομιλίες

  • Τούλα Τόλια (ποιήτρια, συνεργάτις Θ.Αντωνίου) : Συνοδοιπορώντας με τον Θόδωρο
  • Απόστολος Παρασκευάς (Berklee College of Music, Βοστώνη) : Αρμονίες σε όλες τις ηπείρους: Μια εισαγωγή στο “Θοδωρος Αντώνιου, ο Μουσικοποιός.”
  • Ιάκωβος Κονιτόπουλος (συνθέτης, μαέστρος, εκπαιδευτικός, Γεν. Γραμμ. Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, Πρόεδρος του συλλόγου "Φίλοι του Δημήτρη Δραγατάκη") : Θόδωρος Αντωνίου ο Δάσκαλος, ο Φίλος, ο Καλλιτέχνης. Προσεγγίσεις στη φυσιογνωμία του μουσουργού Αντωνίου μέσα από την προσωπική μου σχέση ως μαθητής του, φίλος του και στενός του συνεργάτης για πάνω από 25 χρόνια

 

 

19:30 Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 4)

 

 

 

Συναυλία

 

Noble Songs for a Noble Artist (αποσπάσματα)

Antico Inverno και Gacela del amor desesperado

Αγγελική Καθαρίου, μεσόφωνος | Πέτρος Βούβαρης, πιάνο

 

Lament for Manos

Μιλτιάδης Μουμουλίδης, κλαρινέττο

 

Entrata

Κωνσταντίνος Δεστούνης, πιάνο

 

Lament for Yiannis Mandakas,

Φωνητικό Σύνολο ΤΜΕΤ σε μουσική διεύθυνση Μαρίας Έμμας Μελιγκοπούλου

 

Lament for Michelle

Νικολός Δημόπουλος, φλάουτο

 

Amfictyonia I

Αγγελική Καθαρίου, μεσόφωνος | Νικολός Δημόπουλος, φλάουτο

 

For Saxophone and piano

Αθανάσιος Ζέρβας, σαξόφωνο | Φανή Καραγιάννη, πιάνο

 

Δέκα σχολικά τραγούδια (αποσπάσματα)

Αντώνης στο ραγγούδι | Χειμωνιάτικη ζωγραφιά  | Μοιρολόϊ | Στ’άλογα

Φωνητικό Σύνολο ΤΜΕΤ σε μουσική διεύθυνση Μαρίας Έμμας Μελιγκοπούλου

 

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

 

Αίθουσα Εκδηλώσεων Φ.Α.Α.Θ (Αγίας Σοφίας 38)

10:00-12:00 Συνεδρία ΙΙΙ

Προεδρεύων: Κώστας Τσούγκρας

Εισηγητές :

  • Ιάκωβος Σταϊνχάουερ (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) : Ένα σχέδιο της αισθητικής της μουσικής του Θεόδωρου Αντωνίου
  • Παναγιώτης Βλαγκόπουλος (Ιόνιο Πανεπιστήμιο) : Ο Θόδωρος Αντωνίου και η ιδιαιτερότητα ενός ελληνικού μεταμοντέρνου
  • Πέτρος Βούβαρης (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) : Ο σημασιοδοτημένος μοντερνισμός του Θόδωρου Αντωνίου: Η περίπτωση των Noble Songs for a Noble Artist (2005)
  • Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Khalifa University, Abu Dabi, Αντιπρόεδρος Α’ της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών) : A(I)ntoniou

                         

12:00-12:30 Διάλειμμα—καφές

 

12:30-14:30 Συνεδρία ΙV

Προεδρεύων: Ιάκωβος Σταϊνχάουερ

Εισηγητές :

  • Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) : «Μοιρολόγια» (2004): Συμβολισμοί και πνευματικοί διάλογοι στο εκτενέστερο συμφωνικό χορωδιακό έργο του Αντωνίου.
  • Κωνσταντίνος Δεστούνης (Ιόνιο Πανεπιστήμιο) : Προσεγγίζοντας τα έργα για πιάνο του Θόδωρου Αντωνίου
  • Ευγενία (Τζένη) Αρσένη (σκηνοθέτις, δραματουργός, Δρ. Αισθητικής Φιλοσοφίας) : Πειραματική Λυρική Σκηνή: Για Αυτούς που δεν την Γνώρισαν, για Εκείνους που θέλησαν να ξεχαστεί, για Όσους θα την Κρατάμε Πάντα Ζωντανή
  • Σάββας Τσιλιγκιρίδης (συνθέτης) : Θόδωρος Αντώνιου, ένας “δραματικός” συνθέτης

 

 

Βιογραφικά Σημειώματα Εισηγητών

 

Ευγενία (Τζένη) Αρσένη

Η Ευγενία (Τζένη) Αρσένη είναι Σκηνοθέτις – Θεατρολόγος, Δρ. Αισθητικής Φιλοσοφίας. Ως σκηνοθέτις, έχει συνεργαστεί με πολλούς διεθνείς φορείς (Royal Albert Hall, Center for Contemporary Opera, San Francisco Opera Center, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος κ.α.). Για την παράστασή της Mendelssohn’s Antigone, που σκηνοθέτησε στο Royal Albert Hall για το BBC Proms, τιμήθηκε από το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Antikenfestspiele στην Trier της Γερμανίας. Διακρίθηκε για την παράσταση που σκηνοθέτησε για τα 50 χρόνια του San Francisco Opera Center με τη San Francisco Opera Orchestra. Ως συγγραφέας το έργο της Women of Passion, Women of Greece ταξίδεψε από την Αυστραλία μέχρι την Ινδία. Υπεύθυνη Συντονισμού και Δραματολογίου της Πειραματικής Λυρικής Σκηνής από την αρχή της δημιουργίας της με την καλλιτεχνική διεύθυνση του Θόδωρου Αντωνίου. Σύμβουλος Δραματολογίου του Center for Contemporary Opera της Νέας Υόρκης. Σπούδασε Θεατρολογία και Σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, εκπόνησε μεταπτυχιακή έρευνα στη Φιλοσοφία και διδακτορική διατριβή (Αισθητική Φιλοσοφία, Όπερα, Αρχαία Τραγωδία) στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Σκηνοθεσία Όπερας και Κινηματογράφου στην Αμερική (Boston University και New York Film Academy) και έχει πολυετείς μουσικές σπουδές πιάνου, θεωρητικών και χορού. Είναι κάτοχος πολυάριθμων διεθνών υποτροφιών (μεταξύ άλλων, Fulbright, ΙΚΥ κ.α.). Μετέχει με διαλέξεις της σε διεθνή συνέδρια. Έχει διδάξει σε πολλά Πανεπιστήμια και πολιτιστικούς φορείς. Διετέλεσε πρόεδρος και μέλος του Δ.Σ. διεθνών πολιτιστικών οργανισμών. Πρόσφατα, τιμήθηκε με το Study UK Alumni Award Πολιτισμού και Δημιουργικότητας από τον Πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας στην Αθήνα.

 

Πάνος Βλαγκόπουλος

Ο Πάνος Βλαγκόπουλος γεννήθηκε το 1961 και, μετα τις εγκυκλιες σπουδες (Ευαγγελική Σχολη Ν. Σμυρνης), σπουδασε Νομικα και Mουσικολογια. Διετελεσε Υπευθυνος Προσκτησεων στη Μεγαλη Μουσικη Βιβλιοθηκη της Ελλαδος «Λιλιαν Βουδουρη» απο το 1995 εως το 2003. Απο το 2003 διδασκει στο Τμημα Μουσικων Σπουδων του Ιονιου Πανεπιστημιου. Έχει μεταφρασει τις Γλώσσες της τέχνης του Nelson Goodman, το Φανταστικό μουσείο των μουσικών έργων της Lydia Goehr κ.α., και εχει δημοσιευσει σε ελληνικα και διεθνη επιστημονικα περιοδικα και εκδοσεις. Τα ερευνητικα του ενδιαφεροντα επικεντρωνονται σε γενικοτερα θεματα μουσικης αναλυσης και αισθητικης, και ιδιως σε ζητηματα ιδεολογιας στην ιστορια της Νεας Ελληνικης Μουσικης. Το τελευταιο του βιβλιο φερει τον τιτλο «Βλέπεις, ξένε  μου φίλε, ότι           δεν λησμονώ τα τραγούδια»: Από τον Haxthausen στον Vinée ή Εκατό χρόνια Δυτικοευρωπαϊκού βλέμματος στην Ελληνική δημοτική μουσική (Orpheus, 2022).

 

Πέτρος Βούβαρης

Ο Πέτρος Βούβαρης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στη Μορφολογία και Ανάλυση της Μουσικής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από το University of Wisconsin-Madison των Η.Π.Α., μεταπτυχιακού διπλώματος από το University of North Carolina-Greensboro των Η.Π.Α., και πτυχίου από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν στην ανάλυση και ερμηνευτική της μουσικής με ιδιαίτερη έμφαση στον πρώιμο μοντερνισμό και ιδιαίτερα στη μουσική του Νίκου Σκαλκώτα. Ανακοινώσεις του έχουν παρουσιαστεί σε συνέδρια στην Ελλάδα, Κύπρο, Σερβία, Ολλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, και ΗΠΑ, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε Ελληνικά και ξένα περιοδικά (Πολυφωνία, Musicae Scientiae, International Journal of Music and Performing Arts, American Music Teacher). Είναι συγγραφέας του βιβλίου Εισαγωγή στη μορφολογική ανάλυση της τονικής μουσικής (Αθήνα: HEAL-Link, 2015) και συν-επιμελητής του συλλογικού τόμου Perspectives on Greek Musical Modernism (Λονδίνο: Routledge, υπό έκδοση). Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας και μέλος της συντακτικής επιτροπής του αγγλόφωνου ηλεκτρονικού περιοδικού ανοικτής πρόσβασης Μουσικός Λόγος.

 

Κωνσταντίνος Δεστούνης

Ο Κωνσταντίνος Δεστούνης είναι Διδάκτωρ του Royal College of Music του Λονδίνου με αντικείμενο έρευνας τα έργα για πιάνο του Θόδωρου Αντωνίου, το σύνολο των οποίων έχει ηχογραφήσει για τη σειρά Grand Piano της Naxos (πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση). Είναι νικητής πολλών διεθνών διαγωνισμών πιάνου, με κυριότερους τους Grand Prix Maria Callas (Αθήνα), Southern Highlands (Καμπέρα) και τον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πιάνου της Βρέμης. Έχει επίσης βραβευτεί από την Ακαδημία Αθηνών, την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, την Πρυτανεία του ΠΑΜΑΚ και άλλους φορείς. Ως σολίστ συμπράττει με πλήθος ορχηστρών σε Ελλάδα, Γερμανία, Αγγλία, Ισπανία, Αυστραλία, Μάλτα και δίνει ρεσιτάλ σε διεθνή φεστιβάλ. Σπούδασε πιάνο με τον Ιγκόρ Πέτριν στο ΤΜΕΤ του ΠΑΜΑΚ, με την Αγάθη Λεϊμονή στο Ελληνικό Ωδείο και με τον Rolf Plagge και στο Mozarteum του Salzburg. Διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών και το Εθνικό Ωδείο, ενώ έχει επίσης διδάξει στο Royal College of Music και στο ΤΜΕΤ του ΠΑΜΑΚ ως Ακαδημαϊκός Υπότροφος.

 

Νικολός Δημόπουλος

Σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης με τον Ilie Macovei και στην Ακαδημία Franz Liszt της Βουδαπέστης με τους Lorant Kovacs και Istvan Lang (τάξη σύγχρονης μουσικής). Διδάχθηκε επίσης από τους William Bennett και Alexandre Magnin. Από το 1996 είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Έχει συμπράξει ως σολίστ με Ελληνικές και ξένες ορχήστρες και έχει δώσει ρεσιτάλ σε πολλές πόλεις και χώρους της Ελλάδας και του εξωτερικού όπως επίσης έχει πολυάριθμες συνεργασίες με σχήματα μουσικής δωματίου και πρώτες εκτελέσεις έργων.

Το 2009 ηχογράφηση που έγινε για την εταιρεία «Ίριδα» και το κρατικό ωδείο Θεσσαλονίκης με  έργα Ελλήνων συνθετών βραβεύτηκε από την Ένωση Κριτικών.

Με τον Θόδωρο Αντωνίου συνεργάστηκε και διδάχθηκε πολλές φορές και στο ορχηστρικό ρεπερτόριο και στο σολιστικό επάνω στα έργα του όπως και σε έργα άλλων συνθετών, παλαιότερων και σύγχρονων.

 

Αθανάσιος Ζέρβας

O Αθανάσιος Ζέρβας είναι συνθέτης και σαξοφωνίστας.  Είναι κάτοχος διδακτορικού σύνθεσης (DMus) του Πανεπιστημίου Northwestern, είναι Καθηγητής Θεωρητικών και Μουσικής Δημιουργίας του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, και  Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Είναι επίσης Φιλοξενούμενος Καλλιτέχνης του Ωδείου Αθηνών.  

 

Αγγελική Καθαρίου

Συνεργάζεται με τα λυρικά θέατρα της Βόρειας Ιταλίας, την Opéra National du Rhin, το Carnegie Hall, Concertgebouw, Ε.Λ.Σ, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Opéra Comique, Cité de la Musique και τα διεθνή Φεστιβάλ Αθηνών, Mασσαλίας, Ferrara, Βουδαπέστης, Roque d’Anthéron, ερμηνεύοντας ευρύ λυρικό και συμφωνικό ρεπερτόριο και μερικά από τα σημαντικότερα έργα του 20ού αιώνα: Ευρυδίκη του Peri, Carmen, Falstaff, Beggar’s Opera και Phaedra του Britten, 2η Συμφωνία Mahler, Pierrot Lunaire, Le Marteau sans Maître. Ως σολίστ έχει συμπράξει με όλες τις Ελληνικές ορχήστρες και με σημαντικές ορχήστρες του εξωτερικού όπως η Mahler Chamber Orchestra και Orchestre Philarmonique de Strasbourg, υπό τους αρχιμουσικούς: Cl.Abbado, St.Bedford, Γ.Βράνο, J.Latham-Koenig, Μ.Λογιάδη, J.Mora, M.Plasson, P.André Valade, A.Zedda. Η συνεργασία της με τις δισκογραφικές εταιρείες BIS, Naive, Naxos, Melism, Centaur περιλαμβάνει τις πρώτες παγκόσμιες παρουσιάσεις έργων των: Σκαλκώτα, Μητρόπουλου, Αντωνίου, Αδάμη, Θεοδωράκη, Θέμελη, Κωνσταντινίδη, Μικρούτσικου, Desplat, Milstein, Rosa, Ξενάκη (Διεθνές δισκογραφικό Bραβείο “Orphée d’Or 2012” για τη Zyia από την Académie Internationale du Disque Lyrique), τα T.S.Eliot Songs του Χρήστου και το Μάγο Έρωτα του Falla. Το βιβλίο της “L’Atelier Moderne”έχει εκδοθεί από τη Nova Publ. της Νέας Υόρκης.

Υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, κάτοχος master και διδακτορικού του Πανεπιστημίου του York, είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του ΤΜΕΤ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Τεχνολογιών Ήχου και Εικόνας. Είναι artist in residence στο Ωδείο Αθηνών και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνίδων Επιστημόνων.

 

Αλέξανδρος Καλογεράς

Ο Αλέξανδρος Καλογεράς είναι καθηγητής στο τμήμα της Σύνθεσης στο Berklee College of Music στη Βοστώνη και στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες στην Αθήνα. Τελείωσε τις σπουδές του στη Σύνθεση στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ (Ph.D. 1995) όπου δίδαξε από το 1993 μέχρι και το 2000. Είχαν προηγηθεί σπουδές στον Πανεπιστήμιο της Βοστώνης με τον Θόδωρο Αντωνίου (1985-1990) και στο Εθνικό Ωδείο (πιάνο, ανώτερα θεωρητικά, μονωδία και χορωδία).

Η εργογραφία του περιλαμβάνει έργα συμφωνικά, μουσικής δωματίου, χορωδιακά, ηλεκτρονικής μουσικής και εκπαιδευτικά για νέους και ερασιτέχνες μουσικούς, από τα οποία έξι έχουνε βραβευτεί.

Από το 1986 έχει κάνει την παραγωγή των συναυλιών της ορχήστρας ALEA III, την οποία ίδρυσε ο Θόδωρος Αντωνίου στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, συμπεριλαμβανομένων 22 Διεθνών Διαγωνισμών Σύνθεσης, ισάριθμων Εργαστηρίων Σύνθεσης και περιοδειών στις ΗΠΑ, Ελλάδα και Ρωσία. Το Σεπτέμβριο του 2002 ίδρυσε στην Αθήνα το “Μουσικό εργαστήρι σύνθεσης και εκτέλεσης” στο Ωδείο Μουσικοί Ορίζοντες του Κωστή Γαϊτάνου. Από το 2012 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής των Θερινών Εργαστηρίων Μουσικής στη Νάξο. Από το 2017 είναι πρόεδρος του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου και Διευθυντής Παραγωγής του Φεστιβάλ Μούσα Ελληνική της Χίου, το οποίο παρουσιάζει συναυλίες, διαλέξεις, εργαστήρια, masterclasses και άλλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με επίκεντρο τη σύγχρονη μουσική και την ελληνική μουσική διαφόρων κατευθύνσεων (λόγια, βυζαντινή, παραδοσιακή, δημοφιλή).

 

Φανή Καραγιάννη

Πιανίστα, παιδαγωγός και μουσικολόγος. Σπούδασε πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά με τους Λίλα Ρίζου, Christine Fressinier και Χρήστο Σαμαρά αντίστοιχα. Είναι απόφοιτος και κάτοχος master του τμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Μελέτησε πιάνο, μουσική δωματίου τσέμπαλο και εκκλησιαστικό όργανο με τους : Δ. Τουφεξή, Γ. Χατζηνίκο, Μ.Tirimo, Μ. Δαλμάτη, Τ. Αποστολίδη, Br. Fredriksen, D. Deliponti, L. Boyadjieva, D. Athanasof, M. Margaunt, L. Kuhne, A. Krustev κα

Το ρεπερτόριό της εκτείνεται από την μπαρόκ ως τη σύγχρονη εποχή. Έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ καθώς και συναυλίες μουσικής δωματίου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού (Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Φινλανδία, Γερμανία, Βέλγιο κα).

Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την μελέτη της σύγχρονης μουσικής ενώ πραγματοποίησε αρκετές πρώτες εκτελέσεις έργων του 20ου και 21ου αιώνα. Παρουσίασε σε α΄ πανελλήνια εκτέλεση έργα των El. Allberga, Ed. Roxbough, Al. Schnittke, Fr. Lerdahl, A. Part, L. Auerbach, G. Pesson, T. Murail,  Χ. Σαμαρά, Κ. Τσούγκρα, Γ. Σακαλλιέρου κ.α.

Έχουν εκδοθεί δύο solo CDs με την εταιρεία Phasma Music: “Contemporary Greek Μusic for solo piano”(2021) και “Christos Samaras-24 preludes for piano”(2023). Ενώ παράλληλα συμμετείχε σε άλλες παραγωγές CDs ως solo ερμηνεύτρια ή μέλος μουσικής δωματίου.

 

Θοδωρής Καραθόδωρος

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Δραστηριοποιείται ως συνθέτης και μουσικολόγος. Είναι διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη).

Σπούδασε σύνθεση με τον Αθανάσιο Ζέρβα και τον Μιχάλη Αδάμη και παρακολούθησε σεμινάρια σύνθεσης με τους: Eric Honour, Gustavo Leone, Ilya Levinson, Stephen Syverud, Θόδωρο Αντωνίου, Ντίνο Κωνσταντινίδη κ.ά.

Ο Θοδωρής Καραθόδωρος είναι πτυχιούχος αρμονίας και ανωτέρων θεωρητικών, διπλωματούχος βυζαντινής μουσικής και διπλωματούχος πιάνου. Ανακοινώσεις του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια, ενώ έργα του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό από διακεκριμένους μουσικούς και μουσικά σύνολα, όπως οι Rex Richardson, Iwona Glinka, Leo Saguiguit, η Louisiana Sinfonietta, η Camerata Europæa το Κουαρτέτο Σαξοφώνων Αθήνας, κ.ά.

Διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης της Μεγάλης Ορθόδοξης Χριστιανικής Εγκυκλοπαιδείας δημοσιεύοντας διάφορα βυζαντινομουσικολογικά λήμματα.

Την περίοδο αυτή εκπονεί δύο μεταδιδακτορικές έρευνες (ΤΜΣ/ΕΚΠΑ και ΤΜΕΤ/ΠΑΜΑΚ).

Ανήκει στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

 

Ιάκωβος Κονιτόπουλος

Συνθέτης, μαέστρος, εκπαιδευτικός,Γεν. Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, Μουσικός Διευθυντής του Ελληνικού Συγκροτήματος Σύγχρονης Μουσικής, ο Ιάκωβος Κονιτόπουλος γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1963. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά της μουσικής με τον Κώστα Σαμσαρέλο και τον Δημήτρη Δραγατάκη, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας με τον Θόδωρο Αντωνίου.

Ως μαέστρος και συνθέτης έχει συνεργαστεί με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, το Φεστιβάλ Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Ορχήστρα Πατρών, το Σύνολο Νέας Μουσικής του Δήμου Αθηναίων, την ALEA III του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, το Ρομαντικό Κέντρο G. P. Vieusseux και το Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, το Δήμο και το Πανεπιστήμιο της Παβίας, το “4thMediterraneanDaysofContemporaryMusic της Κωνσταντινούπολης, την EXPO 2015 του Μιλάνου, την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, το Κουαρτέτο Εγχόρδων  L’Anima κ.ά. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Αγγλία, Αυστρία, Γερμανία, Τουρκία, Ιταλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Βουλγαρία κ.α.). Διετέλεσε στενός συνεργάτης του συνθέτη, μαέστρου και ακαδημαϊκού Θόδωρου Αντωνίου για πάνω από 25 χρόνια και έχει συνεργαστεί με τους συνθέτες και μαέστρους Gunther Shuller, Lucas Foss, Μάνο Χατζιδάκι, Γιώργο Κουρουπό, τον σπουδαίο χορογράφο Heinz Spoerli, τους σκηνοθέτες Eike Gramss, Γιώργο Μιχαηλίδη και Σπύρο Ευαγγελάτο κ. ά.

 

Μιχάλης Λαπιδάκης

Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1960. Σπούδασε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και σύνθεση στο Boston University (Master’s, 1987) με τον Θ. Αντωνίου και στο Northwestern University (DMA, 1992) με τον A. Stout. Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα σύνθεσης με τους, μεταξὺ άλλων, Ι. Ξενάκη, P. Boulez, O. Messiaen, T. Takemitsu. Το συνθετικό του έργο που περιλαμβάνει έργα για ορχήστρα, ενόργανα και φωνητικὰ σύνολα, σόλο όργανα, ηλεκτρονική μουσική καθώς και μουσική για θέατρο, έχει παρουσιασθεί διεθνώς (Σικάγο, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Βιέννη, Τέλ Αβίβ, Φλορεντία κ.α.) και στην Ελλάδα από γνωστούς έλληνες, αμερικάνους και ευρωπαίους μουσικούς, ορχήστρες και συγκροτήματα σύγχρονης μουσικής (μεταξύ άλλων Κ.Ο.Θ., Ορχήστρα των Χρωμάτων, Klangforum, divertimento ensemble, arteFacts, dissonArt, nikel ensemble, interface ensemble).  Έργα του περιλαμβάνονται σε διάφορα CD («Έλληνες Συνθέτες»-LYRA, «Of Time and Place»-Capstone Records, «Έργα για Ορχήστρα Ελλήνων Μουσουργών»-LYRA, «Ορχήστρα των Χρωμάτων - Πρώτες εκτελέσεις», Present Perfect - Dissonance Records). Είναι Kαθηγητής Σύνθεσης στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο οποίο διδάσκει από το 2000 και από το 2010 διευθυντής του Εργαστηρίου Σύγχρονης Μουσικής του ΑΠΘ.

 

Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου

Είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Διεύθυνσης Χορωδίας του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Διδάσκει στο προπτυχιακό και στα μεταπτυχιακά του προγράμματα. Είναι επιστημονική συνεργάτιδα του Ιονίου και του Πανεπιστήμιου Αιγαίου.

Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Διεύθυνσης Χορωδίας από το Boston University College of Fine Arts (USA), διδάκτορας και μεταδιδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου και πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ.

Έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες συναυλίες στην Ελλάδα, Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική και έχει λάβει πολλές διεθνείς διακρίσεις.  Είναι τακτική εισηγήτρια, κριτής και προσκεκλημένη μαέστρος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Κίνα, ΗΠΑ, Κορέα, Ισραήλ, Καναδάς, Ιταλία, Γερμανία, Τουρκία, Νότια Αφρική, Ινδονησία, Ρωσία, ΗΠΑ, Σουηδία κ.ά.).

Είναι ιδρύτρια και διευθύντρια της Χορωδίας Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης, ενός χορωδιακού οργανισμού που λειτουργεί σε 4 τμήματα με πλέον των 200 χορωδούς, ηλικίας 6 – 25 ετών.

Είναι συγγραφέας των συγγραμμάτων "Εισαγωγή στην Τέχνη της Χορωδιακής Πράξης" (2011) και "Χορωδιακή Μέθοδος για Παιδιά" (2016). Έχει εκδώσει χορωδιακή μουσική στους τόμους "Χορωδιακά Έργα Ελλήνων Συνθετών για Όμοιες Φωνές" (2014), «Χριστουγεννιάτικα Χορωδιακά έργα» (2018), "Χορωδιακά Έργα για Όμοιες Φωνές" (2022) από τις Εκδόσεις Νάκας- Παπαγρηγορίου, Αθήνα. Το ηλεκτρονικό της σύγγραμμα «Η χορωδιακή Τέχνη στην Ιστορία, τη Θεωρία & την Πράξη» είναι διαθέσιμο από τις πανεπιστημιακές εκδόσεις ΚΑΛΛΙΠΟΣ.

 

Στεφανία Μεράκου

Η Στεφανία Μεράκου είναι διευθύντρια της Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη» του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής.

Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο και κατόπιν στις Η.Π.Α. όπου έλαβε πτυχίο B.A. στη μουσικολογία από το State University of New York at Buffalo  και πτυχίο M.A. στο ίδιο αντικείμενο από το University of Connecticut.

Εργάστηκε στη βιβλιοθήκη του University of Connecticut , ενώ αργότερα, δίδαξε τη μέθοδο Suzuki σε παιδιά. Από το 1995, εργάζεται στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», αρχικά ως υπεύθυνη για τη σύσταση και λειτουργία του Αρχείου Ελληνικής Μουσικής και κατόπιν ως διευθύντριά της από το 2005. Μέσω της ιδιότητάς της αυτής είναι βασικός συντελεστής  στο σχεδιασμό και υλοποίηση των υπηρεσιών, εκπαιδευτικών και ερευνητικών προγραμμάτων και άλλων δράσεων της Μουσικής Βιβλιοθήκης, όπως του «Digital Music Archive» του αποθετηρίου της Μουσικής Βιβλιοθήκης,  του προγράμματος «Ευτέρπη: Τραγούδια για εκπαιδευτική χρήση – ψηφιακό μουσικό ανθολόγιο», του προγράμματος «ΜελΟδύσσεια: μια μουσική ιστορία για νέους» κ. ά.  Στα ενδιαφέροντά της συγκαταλέγεται η εφαρμογή νέων τεχνολογιών με σκοπό την προβολή και διάθεση πληροφοριακού και εκπαιδευτικού υλικού.

Είναι ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Παραρτήματος της IAML και επικεφαλής της Ελληνικής Επιτροπής του  RILM, ενώ έχει διατελέσει μέλος οργανωτικών επιτροπών διεθνών συνεδρίων και έχει παρουσιάσει εργασίες της σε διεθνή μουσικολογικά και βιβλιοθηκονομικά συνέδρια.

 

Μιλτιάδης Μουμουλίδης

Από το 1983-85 είχε συνεργαστεί με τους μαέστρους: L.Bernstein, C.Abbado, στη E.C.Y.O. Orchestra με την οποία και περιόδευσε εκτενώς τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Ιαπωνία.  Σπουδές: Ρωσία, Ελλάδα, Ολλανδία, Βέλγιο. (Πιάνο, Κλαρινέτο, διεύθυνση ορχήστρας.) 1987 - 1992 σόλο κλαρινέτο στη West Vlaamse Orchestra της Μπρίζ του Βελγίου. 

Το 1990 - 1ο βραβείο, Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής - Alex de Vries (Βέλγιο).   Από το 1992 Σόλο κλαρινέτο της New Chamber Orchestra of Cologne με την οποία έχει περιοδεύσει ανά την Ευρώπη, Αυστραλία, Καναδά,  Η.Π.Α, κ.α.  Στην Ελλάδα έχει συμπράξει ως σολίστας με τις ΚΟΑ, ΚΟΘ κ.α.  υπό τη διεύθυνση των Μπαλτά, Καρυτινού, Συμεωνίδη, Τρικολiδη, Φιδετζή, Saul, Forget, Τσόκανου.

Στο εξωτερικό Royal Flemish Opera Orchestra, Beethoven Academy, I Fiamminghi (Belgium),  New Philharmonic of Cologne, Melbourne Soloists, St. Petersburg Chamber Orchestra κ.α.  Σε Αίθουσες όπως η Φιλαρμονική της Κολωνίας,  Musikhalle, De Glokke, Tonhalle, Concertgebouw, Gewandhaus, Gasteig, Palais des Beaux-Arts, Όπερα του Σίδνεϋ κ.α.

Διεθνή σεμινάρια: Βέλγιο, Γερμανία, Σιγκαπούρη, Αυστρία, Gnessin Russian Academy, Κίνα κ.α. 

Οι ηχογραφήσεις CD από εταιρίες Stasch Βερολίνου, Naxos-Classical CDs κ.α.

Οι συνθέσεις: μουσική για θέατρο, διάφορα σύνολα, ενορχηστρώσεις από την κλασική μέχρι τη τζαζ. 

Ο Μίλτιάδης Μουμουλίδης είναι Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

 

Ευτυχία (Έφη) Παπανικολάου

Η Ευτυχία (Έφη) Παπανικολάου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικολογίας στο Bowling Green State University του Οχάιο, και επίσης Συντονίστρια Μουσικολογίας και Σύμβουλος Μεταπτυχιακών Σπουδών στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του πανεπιστημίου. Οι δημοσιεύσεις της (από τον Χάυντν, τον Σποντίνι και τον Ρόμπερτ Σούμαν έως τον Λιστ και τον Γκούσταφ Μάλερ) επικεντρώνονται στις διασυνδέσεις μουσικής, θρησκείας και πολιτικής στον 19ο αιώνα. Το έργο της έχει δημοσιευτεί σε περιοδικά μουσικολογικών και διεπιστημονικών σπουδών, καθώς και σε συλλογικούς τόμους. Έχει συγγράψει μελέτες για μουσική και χορό (Uwe Scholz, John Neumeier) καθώς και για τον κινηματογράφο (The Last Temptation of Christ, Mahler, Blade Runner 2049). Έχει συν-επιμεληθεί τη συλλογή δοκιμίων με τίτλο Sacred and Secular Intersections in Music of the Long Nineteenth Century: Church, Stage, and Concert Hall (Lexington, 2022). Το τρέχον έργο της περιστρέφεται γύρω από τη χορομουσικολογία και εξετάζει χορογραφίες έργων των Μπαχ, Μπετόβεν, Μότσαρτ και Μάλερ. Είναι απόφοιτος τού τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει πτυχία Αντίστιξης και Φούγκας από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών (τάξη Δημήτρη Δραγατάκη), και PhD στην Ιστορική Μουσικολογία από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.

 

Απόστολος Παρασκευάς

Ο Απόστολος Παρασκευάς είναι κλασικός κιθαρίστας, συνθέτης, βραβευμένος σκηνοθέτης ταινιών και παραγωγός. Έχει λάβει πολλά διεθνή βραβεία για τις συνθέσεις του και έχει προταθεί για Βραβείο Grammy. Είναι ο μόνος κιθαρίστας που έχει ερμηνεύσει έργο μεγάλης ορχηστρικής σύνθεσης στο Carnegie Hall υπό τη διεύθυνση του Λούκας Φος –– και ο μόνος μουσικός που έχει εμφανιστεί εκεί ως Xἀρος στο τἐταρτο  κονσἐρτο του για κιθἀρα. Έχει κάνει πάνω από δώδεκα ηχογραφήσεις της μουσικής του, και η ορχηστρική του μουσική έχει εκτελεστεί παγκοσμίως από πολλές συμφωνικές ορχήστρες, συμπεριλαμβανομένων των ορχηστρών Albany, Boston Landmarks, Boston University, Newton, National Festival, Atlantic, Odessa, National Greek, Cyprus, Florida International University, Συμφωνική Ορχήστρα Δημοτικής Θεσσαλονίκης, και  Boston Civic Orchestra. Ήταν ο ιδρυτής και υπηρέτησε για 16 χρόνια ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Κογκρέσου Κιθάρας Φεστιβάλ της Κέρκυρας, Ελλάδα. Είναι εκλέκτορας μέλος της Ακαδημίας Ηχογραφήσεων (Grammys) και Καθηγητής Σὐνθεσης στο Berklee College of Music.

 

Ιάκωβος Σταϊνχάουερ

Σπουδές Μουσικολογίας, Ιστορίας Τέχνης και Μουσικοπαιδαγωγικών στο Johann Wolfgang Goethe-Universität της Φρανκφούρτης με πτυχίο Magister Artium.  Στο ίδιο πανεπιστήμιο διδακτορικός τίτλος με μια διατριβή για το Μουσικό Χώρο στο έργο του Edgard Varèse. Διδασκαλία ως επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Μουσικολογίας του Johann Wolfgang Goethe-Universität (μέχρι το 2012). Επίσης Διδασκαλία  (Π.Δ. 407/80) στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και κάτοχος της Θέσης Μιχελή στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης για διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου “Αισθητικές Θεωρίες”. Από το 2019 Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. Ερευνητικά ενδιαφέροντα: Αισθητική και Θεωρία της Μουσικής του 20. και 21. αιώνα, Αισθητική φιλοσοφία τη μουσικής και των εικαστικών τεχνών, Μουσική του Κινηματογράφου.

 

Τούλα Τόλια

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935. Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Έζησε από το 1960 μέχρι το 1967 στο Παρίσι όπου παρακολούθησε μαθήματα στη Σχολή του Τ.Ν.Ρ. (Théâtre National Populaire) Charles Dullin και πήρε το Certificat de Langue et Littérature Française του Πανεπιστημίου Παρισίων.

Από το 1975 μέχρι το 1981 ήταν παραγωγός της εκπομπής ΠΟΙΗΣΗ στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.

Υπηρέτησε στο Υπουργείο Εξωτερικών και κατείχε από το 1988 μέχρι το 1991 τη θέση της Μορφωτικής Ακολούθου στην Ελληνική Πρεσβεία Παρισίων,  από το 1991 μέχρι το 1994 τη θέση της Μορφωτικής Ακολούθου στην Ελληνική Πρεσβεία Ελσίνκι και από το 1994 μέχρι το 1997 θέση στελέχους στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην UNESCO . Συνταξιοδοτήθηκε με τον βαθμό του Διευθυντού Α΄ το 1997.

Είναι ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Σύγχρονης Μουσικής (Ε.Σ.ΣΥ.Μ.)

Στη διάρκεια των καθηκόντων της ως Μορφωτικής Ακολούθου διοργάνωσε στο Παρίσι συναυλίες - με συμμετοχή Ελλήνων και Γάλλων εκτελεστών- έργων Ελλήνων συνθετών. Επίσης διοργάνωσε στη Σορβώνη αφιέρωμα στο Γιάννη Ρίτσο με συμμέτοχη Ελλήνων και Γάλλων επιστημόνων (Γ. Σαββίδης, Ελένη Αντωνιάδη-Μπιμπίκου, G. Saunier κ.ά.). Εξ άλλου συνέβαλε στα αφιερώματα στην Ελλάδα που έγιναν στα Φεστιβάλ της Lille και στο Carpentras. Στο Ελσίνκι πραγματοποιήθηκαν με πρωτοβουλία της συναυλίες με έργα Ελλήνων καλλιτεχνών με Έλληνες και Φινλανδούς εκτελεστές, μεγάλο αφιέρωμα στον αρχιτέκτονα Δ.Πικιώνη, μεγάλη έκθεση ζωγραφικής Ελλήνων ζωγράφων, μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη, μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα στον Μ.Θεοδωράκη.

 

Σάββας Τσιλιγκιρίδης

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Σπούδασε πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και σύνθεση με τον Θόδωρο Αντωνίου (Άριστα παμψηφεί, A’ Βραβείο και Τιμητική Πλακέτα).

Στην εργογραφία του περιλαμβάνονται έργα για ορχήστρα, ενόργανα σύνολα, σόλο όργανα, μουσική για το θέατρο, ηχητικές εγκαταστάσεις, συνθέσεις ηλεκτρονικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής. Έργα του έχουν παρουσιαστεί διακριθεί και βραβευτεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης και την Αμερική.

Έχει λάβει παραγγελίες μεταξύ άλλων, από την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ), το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ. και το Σύλλογο Φίλων Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, το μουσικό σύνολο Idee Fixe, το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, το Pocket Ballet Project (Ιταλία),το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής (ΚΕΜ), το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης, το Keras Horn Ensemble και το σύνολο Piandaemonioum.

Από το 2015 διδάσκει σύνθεση και ενορχήστρωση στο Hellenic American College στην Αθήνα.

 

Κώστας Τσούγκρας

Ο Κώστας Τσούγκρας (γ. 1966) ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στο Βόλο (ακορντεόν και θεωρητικά) και τις συνέχισε στη Θεσσαλονίκη (δίπλωμα σύνθεσης στην τάξη του Χρ. Σαμαρά). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, στο οποίο και ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή πάνω στην ανάλυση των "44 κομματιών για πιάνο" του Γ. Κωνσταντινίδη. Είναι καθηγητής συστηματικής μουσικολογίας και μουσικής θεωρίας/ανάλυσης στο  Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ και καθηγητής θεωρητικών και σύνθεσης στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Μουσικολογικές εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχουν εκδοθεί σε επιστημονικά περιοδικά (Musicae Scientiae, JNMR, Music Perception, JIMS, Πολυφωνία, Μουσικολογία, κ.α.) και κεφάλαια συλλογικών τόμων (Routledge, Grove Music Online, κ.α.). Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό από καταξιωμένους μουσικούς ή σύνολα (Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο, dissonART, Piandaemonium, Norbotten NEO, κ.α.), έχουν εκδοθεί από την Panas Music και έχουν δισκογραφηθεί από την IRIDA Classical και την Phasma Music. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, την οποία και εκπροσώπησε στις World Music Days της ISCM το 2012 (Βέλγιο) και το 2019 (Εσθονία).

 

Ιωσήφ Παπαδάτος

Ο Ιωσήφ Παπαδάτος (γεν. 1960) είναι συνθέτης και καθηγητής σύνθεσης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει διατελέσει Πρόεδρος του Τμήματος, Κοσμήτορας και Αντιπρύτανης του Ιδρύματος.

Σπούδασε στην Ελλάδα και την Γερμανία. Έχει γράψει περισσότερες από 120 συνθέσεις: τέσσερις συμφωνίες και άλλα έργα συμφωνικής μουσικής, μουσικής δωματίου, φωνητικά έργα, συνθέσεις για σόλο όργανα, ηλεκτρονικής μουσικής, μία μονόπρακτη όπερα, ένα πολύτεχνο έργο, καθώς και μουσική για το θέατρο και το Αρχαίο Δράμα.

Έχει δώσει πολλές διαλέξεις και σεμινάρια με θέματα, που αφορούν την σύγχρονη μουσική δημιουργία, έχει συμμετάσχει σε σχετικές ημερίδες και συνέδρια και έχει διδάξει στην ωδειακή εκπαίδευση. Tου έχουν απονεμηθεί πολλές υποτροφίες και έχει βραβευθεί κατ' επανάληψη σε σημαντικούς διεθνείς διαγωνισμούς σύνθεσης. 

Έχει συνεργαστεί με το Γ΄ Πρόγραμμα της Eλληνικής Pαδιοφωνίας ως παραγωγός μουσικών εκπομπών. Έχει συμμετάσχει ως μέλος και ως πρόεδρος κριτικών επιτροπών σε σημαντικούς ελληνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς σύνθεσης.

Είναι Πρόεδρος της Ένωσης Eλλήνων Mουσουργών.

 

Λεόντιος Ι. Χατζηλεοντιάδης

Ο Λεόντιος Ι. Χατζηλεοντιάδης γεννήθηκε στην Καστοριά το 1966. Έλαβε Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού το 1989 και Διδακτορικό Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών το 1997, και τα δύο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Έλαβε επίσης Δίπλωμα Μουσικολογίας από το ΑΠΘ το 2011 και Διδακτορικό Μουσικής Σύνθεσης από το University of York, York, U.K., το 2004. Έχει σημαντική εμπειρία στη διαχείριση έργων, συντονίζοντας μέχρι στιγμής ευρωπαϊκά έργα >15.000.000 €. Ο Καθηγητής Λ. Χατζηλεοντιάδης έχει βραβευτεί, μεταξύ άλλων, ως καινοτόμος ερευνητής από τη Microsoft, ΗΠΑ (2012), το Silver Award in Teaching Delivery στα Reimagine Education Awards (2017-2018) και το Healthcare Research Award από το Dubai Healthcare City Authority Excellence Awards (2019). Είναι Senior Member της IEEE. Παράλληλα, έχει συνθέσει μέχρι σήμερα 95 έργα για διαφορετικά σύνολα μουσικής και έχει βραβευθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα και οι συνθετικές του κατευθύνσεις περιλαμβάνουν προηγμένες τεχνικές επεξεργασίας σήματος (π.χ., wavelets, fractals, fuzzy-logic, swarms, polyspectra, stochastic models) στην περιοχή της μουσικής σύνθεσης, της συναισθηματικής υπολογιστικής (affective computing), της βιοϊατρικής τεχνολογίας και της βιομουσικής (biomusic)

Είναι Καθηγητής-Πρόεδρος του Τμήματος Βιοϊατρικής Τεχνολογίας στο Khalifa Univesity, Άμπου Ντάμπι, ΗΑΕ, Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ και Αντιπρόεδρος Α’ της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών.

 

 

Λήψη Αρχείων / Downloads
Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font