- 2310 891.336
- mkaratsiori uom.edu.gr
- Γραφείο: ΚΖ, 315
Καρατσιώρη Μαριάνθη
Ε.ΔΙ.Π. (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό)
Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Ε.ΔΙ.Π. (Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό), Διδακτικό Προσωπικό (Π.Μ.Σ. στις «Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή»)
Γνωστικό Αντικείμενο
Διδακτική Μεθοδολογία στις Επιστήμες της Γλώσσας και της Τεχνολογίας
Βιογραφικό
Διδασκόμενα Μαθήματα
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
(ΚΕ0105-1)
Τύπος
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
Κωδικός Τμήματος
ESP
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Περιγραφή
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, ύστερα από την παρακολούθηση του μαθήματος, θα είναι σε θέση να ορίζουν την Παιδαγωγική Επιστήμη, να διακρίνουν τις επιμέρους βασικές έννοιες της (αγωγή, εκπαίδευση, διδασκαλία, μάθηση, κοινωνικοποίηση, μόρφωση, παιδεία, Αναλυτικά Προγράμματα κ.ά.), να αναφέρουν τα δομικά γνωρίσματα, τις βασικές προϋποθέσεις και τις επιδιώξεις της παιδαγωγικής-εκπαιδευτικής διαδικασίας στην ιστορική τους εξέλιξη, να γνωρίσουν και να συζητήσουν τα κοινωνικά δεδομένα που οδήγησαν στη θεσμοθέτηση των φορέων εκπαίδευσης και αγωγής, να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της παιδαγωγικής σκέψης μέσα από τη μελέτη μεγάλων παιδαγωγών, να εστιάζουν κριτικά στα ζητήματα που άπτονται της μεθόδευσης της διδασκαλίας, να συνειδητοποιήσουν την σημασία της παιδαγωγικής σχέσης και της διαπροσωπικής επικοινωνίας στη σχολική τάξη, να αναφέρουν τις βασικές επιστημολογικές κατευθύνσεις και μεθόδους της εκπαιδευτικής έρευνας, να εξοικειωθούν με το ζήτημα και την αξία των βασικών ικανοτήτων-δεξιοτήτων στη σύγχρονη εποχή και να αναγνωρίζουν την αξία της αξιολόγησης στη διαδικασία της διδασκαλίας και μάθησης. |
Περιεχόμενο Μαθήματος |
Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται στις ακόλουθες ενότητες:
|
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
(ΛΧ0611)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
ΛΧ
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Περιγραφή
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΜΑΔΕΣ
(ΣΕ0804-3)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
ESP
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Περιγραφή
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένονται τα ακόλουθα αποτελέσματα ως προς τους ακόλουθους περιγραφικούς δείκτες των μαθησιακών αποτελεσμάτων:
|
Περιεχόμενο Μαθήματος |
Στόχο του μαθήματος αποτελεί η εξοικείωση των φοιτητών /-τριών με το πεδίο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και ειδικότερα η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης αναφορικά με θέματα που άπτονται της εκπαίδευσης ενηλίκων ευπαθών κοινωνικά ομάδων. Προς την κατεύθυνση αυτή το περιεχόμενο του μαθήματος κατανέμεται στις ακόλουθες βασικές θεματικές ενότητες, που αφορούν σε:
|
- ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
(ΣΕ0646)
Τύπος
ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Κωδικός Τμήματος
ESP
Τμήμα
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Περιγραφή
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σε επίπεδο γνώσεων, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες, ύστερα από την παρακολούθηση του μαθήματος, θα είναι σε θέση να κατανοήσουν βασικές έννοιες που σχετίζονται με την ηλεκτρονική μάθηση, βασικές παιδαγωγικές θέσεις για τη δημιουργία ηλεκτρονικών περιβαλλόντων μάθησης και μεθοδολογίες σχεδιασμού ηλεκτρονικού μαθήματος. Ακόμη, θα γνωρίσουν θέματα διδακτικής μεθοδολογίας ηλεκτρονικών μαθημάτων και διδακτικά μοντέλα με διακριτές θεωρητικές προσεγγίσεις, θα κατανοήσουν την παιδαγωγική θεώρηση της μιντιακά διαμεσολαβούμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε επίπεδο δεξιοτήτων και χειρισμού οι φοιτητές/τριες θα εξασκηθούν στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθησιακού περιεχομένου και στην υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ειδικά σχεδιασμένων για ενήλικους εκπαιδευόμενους, στη δημιουργία ψηφιακών παραγωγών και στην επεξεργασία τους με ειδικά λογισμικά (εικόνας, ήχου κ.α.), στο σχεδιασμό μαθησιακού υλικού για ομάδες ενήλικων εκπαιδευόμενων σε Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS), στη χρήση συγγραφικών εργαλείων (Authoring Tools για e-Learning), στην ενσωμάτωση βίντεο στη διαδικασία μάθησης και ποικίλων ψηφιακών εργαλείων ανάλογα με τις μαθησιακές ανάγκες. Σε επίπεδο ικανοτήτων οι φοιτητές/τριες θα εξασκηθούν στην αξιολόγηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού περιεχομένου και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής παρέμβασης |
Περιεχόμενο Μαθήματος |
Το περιεχόμενο του μαθήματος διαρθρώνεται στις εξής ενότητες: 1η ενότητα: Παρουσίαση της προβληματικής και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων –προσδοκίες φοιτητών από το μάθημα 2η ενότητα: Μιντιακά διαμεσολαβούμενη εκπαιδευτική διαδικασία 3η ενότητα: Ανάπτυξη σεναρίων 4η ενότητα: Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης 156 Μάθημα: Διδακτική φυσικών επιστημών Διδάσκων: Ιωάννης Λεύκος, Ε.ΔΙ.Π. 5η και 6η ενότητα: Authoring Tools για e-Learning 7η ενότητα: Αξιοποίηση του βίντεο 8η, 9η, 10η ενότητα: Ψηφιακά εργαλεία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων 11η – 12η ενότητα: Καλές πρακτικές 13η ενότητα: Επισκόπηση μαθήματος-Ύλη μαθήματος για τις εξετάσεις – Προτάσεις βελτίωσης του μαθήματος |
Δημοσιεύσεις
- Βιβλία (1 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.
2019
- Ματσαγγούρας Η, Καρατσιώρη Μ. 2019. "Ταξινόμηση Συστημάτων Αξιολόγησης του Έργου του Εκπαιδευτικού, Εργαλεία Συλλογής Δεδομένων και τα στελέχη ως αξιολογητές" στο Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών, Επαγγελματική Ανάπτυξη και Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Έργου τους. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρης. ISBN: 978-960-612-240-8.
- Επιστημονικά Περιοδικά (6 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).
2021
- “Rethinking Teacher Education via Collaborative Learning”. In the International Journal of Teacher Education and Professional Development (IJTEPD). Volume 4 (2). DOI: 10.4018/IJTEPD.
2016
- "European Profile of Language Teacher Education: Meeting the challenge for sharing common competences, strategies and skills". In Cogent education, Taylor and Francis production.
2015
- "Initial French Language Teacher Education policy in Greece and Curriculum evaluation among teachers of FLE". Journal of Applied Language Studies. Vol. 9. 2. University of Jyväskylä
- "Perception of initial language teacher education in Greece and curriculum evaluation among EFL student teachers". In European Journal of Language Policy. Vol.7.2, pp. 133-164. Liverpool University press.
2014
- "A common curriculum for initial training of TEFL teachers in Europe: Utopia versus Reality". In European Journal of Language Policy. Vol.6.1, pp. 23-112. Liverpool University press.
2013
- "Initial Language Teacher Education in Europe: recommendations for restructuring language teacher education in Greece". In European Journal of Language Policy, Vol. 5.1, pp. 41-64. Liverpool University press.
- Συνέδρια (5 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Άρθρα σε δημοσιευμένα πρακτικά διεθνών ή ελληνικών συνεδρίων (με κριτές).
2021
- “Online Collaborative Development Methods for integrating pedagogically meaningful use of ICT in English Language Teaching”. In Voices of Creativity in ELT. Cambridge Scholars Publishing.
2019
- Karatsiori M. 17/11/2019. “Redefining TPD: teachers creating learning/development opportunities for their peers”. CHALLENGES IX, English Department at Purkyne University (UJEP), Ústí nad Labem, Czech Republic.
2014
- "Building Competences in pre-service language teacher education". European and national initiatives to foster competency-based teaching and learning Conference, Ellinogermaniki Agogi, Athens, Greece.
2009
- Karatsiori M, Kikidou M. 2009: "Content Language Integrated Learning- CLIL: Needs Analysis in a University class". CLIL Urbino Conference, University of Urbino, Italy.
2006
- Καρατσιώρη Μ. 2006: "Αξιολόγηση ιστοσελίδων για την εκμάθηση ξένων γλωσσών: Κριτήρια Αυτονόμησης". Gala conference: 13ο Διεθνές Συνέδριο Eφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
- Άλλα (5 εγγραφές)
Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.
2020
- Karatsiori M. 19/11/2020: “Linguistic Integration of Adult Migrants: a toolkit of the Council of Europe”. Online Conference November 2020: “The role of Intercultural Dialogue in managing diversity in Europe”, University of Macedonia, Thessaloniki, Greece.
2019
- Karatsiori M. 26/3/2019. "Online Collaborative Professional Development methods for integrating pedagogically meaningful use of ICT". International Conference March 2019: "Educating the Global Citizen: International Perspectives on Foreign Language Teaching in the Digital Age", Ludwig Maximilian University of Munich, Germany.
2016
- Karatsiori M. 8/12/2016: "Media literacy and skills development". Teachers for Europe Conference. European Commission and University of Piraeus.
- Καρατσιώρη Μ. 5/3/2016. "Ψηφιακός γραμματισμός και σχολείο του 21ου αιώνα".1o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «Προγράμματα Σπουδών – Σχολικά εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον». ΕΚΕΔΙΣΥ, Παιδαγωγική εταιρεία Ελλάδος, Pierce.
2008
- Karatsiori M, Kikidou M. 2008. "Social stereotypes and representations in language learning" The individual and the mass conference, Hellenic Association for the Study of English (HASE), School of English, Aristotle University of Thessaloniki, Greece.