ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΥΣ 2019-2020
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Για την Ειδίκευση της Ειδικής Αγωγής:
ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Αξιολόγηση, προγράμματα και διδασκαλία για άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:
- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Προβλήματα λόγου και επικοινωνίας
- Προβλήματα Συμπεριφοράς
- Νοητική Καθυστέρηση/ Νοητική Αναπηρία
- Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αγαλιώτης, Ι. (2012). Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής: To Aξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8)
Heward Lee William (2011). Παιδιά με ειδικές ανάγκες. Μια εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση Αθήνα: εκδόσεις Τόπος (ΚΕΦΑΛΑΙΑ 3-6)
ΜΑΘΗΜΑ: Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
- Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας: βιβλιογραφική ανασκόπηση, συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, ζητήματα δεοντολογίας και πολιτικής
- Βασικές έννοιες δειγματοληψίας, τρόποι δειγματοληψίας
- Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων: εργαλεία, ερωτηματολόγια, δείκτες και κλίμακες, διαδικτυακές έρευνες, επεξεργασία, συνεχείς και διακριτές μεταβλητές, μέτρα κεντρικής τάσης και διασπορά
- Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων: έρευνα πεδίου, εργαλεία, χαρακτηριστικά και είδη της ποιοτικής έρευνας, επεξεργασία, ανάλυση δεδομένων
- Ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας
- Παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας: πίνακες, σχήματα, συντελεστές συσχέτισης, σχολιασμοί πινάκων, ερμηνείες αποτελεσμάτων
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Babbie, E. (2011 & 2013 ψηφιακά). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Αθήνα. Κριτική.
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Αθήνα. Κριτική
___________
Για την Ειδίκευση της Δια Βίου Μάθησης:
ΜΑΘΗΜΑ: Εκπαίδευση ενηλίκων
- Εννοιολογικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Φιλοσοφικές βάσεις και θεωρητικές προσεγγίσεις της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Μορφές, τρόποι, κίνητρα μάθησης ενηλίκων
- Περιεχόμενο, μέθοδοι και εμπόδια στην ενήλικη μάθηση
- Αξιολόγηση της διδασκαλίας και της μάθησης
- Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευομένων
- Μαθησιακές ομάδες ενηλίκων
- Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων
- Η αναγκαιότητα του επαγγελματισμού στην εκπαίδευση ενηλίκων
- Γνωστική Ανάπτυξη στη Νεότητα, τη Μέση και την Ύστερη Ενήλικη Ζωή
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Feldman, R. (2009). Εξελικτική Ψυχολογία: διά βίου ανάπτυξη (τόμος Β'). Αθήνα: Τυπωθήτω.
Jarvis, P. (2005). Οι Θεμελιωτές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Παπασταμάτης, Α. (2010). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Θεμέλια της Διδακτικής Πράξης. Αθήνα: Σιδέρης.
Rogers, A. (1999). Εκπαίδευση Ενηλίκων. Αθήνα: Μεταίχμιο.
ΜΑΘΗΜΑ: Μεθοδολογία Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
- Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας: βιβλιογραφική ανασκόπηση, συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων, ζητήματα δεοντολογίας και πολιτικής
- Βασικές έννοιες δειγματοληψίας, τρόποι δειγματοληψίας
- Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων: εργαλεία, ερωτηματολόγια, δείκτες και κλίμακες, διαδικτυακές έρευνες, επεξεργασία, συνεχείς και διακριτές μεταβλητές, μέτρα κεντρικής τάσης και διασπορά
- Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων: έρευνα πεδίου, εργαλεία, χαρακτηριστικά και είδη της ποιοτικής έρευνας, επεξεργασία, ανάλυση δεδομένων
- Ζητήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας
- Παρουσίαση αποτελεσμάτων της έρευνας: πίνακες, σχήματα, συντελεστές συσχέτισης, σχολιασμοί πινάκων, ερμηνείες αποτελεσμάτων
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Babbie, E. (2011 & 2013 ψηφιακά). Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Αθήνα. Κριτική.
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Αθήνα. Κριτική
.