Ανδριανοπούλου Μόνικα
  • 2310 891.382
  • monand uom.edu.gr
  • Γραφείο: Κ, 123

    Ανδριανοπούλου Μόνικα

    Ε.Ε.Π. (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)
    Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης


    Γνωστικό Αντικείμενο

    ΑΣΚΗΣΗ ΑΚΟΗΣ-ΣΟΛΦΕΖ-ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, (ΦΕΚ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ:Γ' 2012-25.10.2019)

    Βιογραφικό
    Ακαδημαϊκοί Τίτλοι
    • PhD – UCL Institute of Education (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
    • PGCE - [Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εκπαίδευσης, στη διδασκαλία Μουσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση] – Institute of Education, University of London
    • Diploma in Piano Pedagogy – Kodaly Pedagogical Institute of Music, Kecskemet Ουγγαρίας, με υποτροφία από το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
    • Master of Arts in Music Education – Institute of Education, University of London (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
    • Bachelor of Music with Honours in Piano Performance – Royal College of Music (αναγνώριση ΔΟΑΤΑΠ)
    Ερευνητικά Ενδιαφέροντα
    • Ο αυτοσχεδιασμός ως ιστορική πρακτική και ως παιδαγωγικό εργαλείο στην μουσική εκμάθηση
    • Έννοια και παιδαγωγική αξία της ενεργητικής ακρόασης
    • Η σημασία της κίνησης και του σώματος για τη μουσική αντίληψη
    • Ο ρόλος του τραγουδιού στη μουσική κατανόηση και ανάπτυξη
    Πολυμέσα

     

    "Σκοτεινά (κινηματογραφικά) πλάνα", Φαντασία για Alto Σαξόφωνο και πιάνο του Έλληνα συνθέτη Χάρη Κανάκη. Ζωντανή ηχογράφηση την 1η Δεκεμβρίου του 2007 από την μουσική σκηνή "Αθηνά" (Ωδείο "Τέχνης" Γ. Φακανά) Ν. Φάληρο. Σαξόφωνο: Θανάσης Ζέρβας, πιάνο: Μόνικα Ανδριανοπούλου.

    Διδασκόμενα Μαθήματα


    • ΑΣΚΗΣΗ ΑΚΟΗΣ-ΣΟΛΦΕΖ-ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ III
      (ΜΣ0345)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    MSA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ

    Περιγραφή

    Ο φοιτητής διδάσκεται και εξασκεί τεχνικές για άμεση αποκωδικοποίηση της παρτιτούρας, ώστε να μπορεί να ακούσει εσωτερικά ή/και να τραγουδήσει αυτό που βλέπει. Επίσης, διδάσκεται τεχνικές ακουστικής αναγνώρισης ώστε να μπορεί είτε να αναπαράγει είτε να καταγράψει τη μουσική που ακούει. Ιδιαίτερα η καταγραφή προϋποθέτει συνειδητή γνώση και αντίληψη των μουσικών φαινομένων, η οποία είναι εργαλείο τόσο για την απομνημόνευση μουσικών έργων όσο και για τη σύνθεση/αυτοσχεδιασμό. Τονίζεται πάντοτε η πρωταρχική σημασία του ήχου και της εσωτερίκευσής του, ώστε η σημειογραφία να λειτουργεί ως ερέθισμα, και να ‘ζωντανεύει’ άμεσα ως μουσική στο εσωτερικό αυτί.

    Περίγραμμα Μαθήματος

    • ΑΣΚΗΣΗ ΑΚΟΗΣ-ΣΟΛΦΕΖ-ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ IV
      (ΜΣ0446)

    Τύπος
    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

    Κωδικός Τμήματος
    MSA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ

    Περιγραφή

    Ο φοιτητής διδάσκεται και εξασκεί τεχνικές για άμεση αποκωδικοποίηση της παρτιτούρας, ώστε να μπορεί να ακούσει εσωτερικά ή/και να τραγουδήσει αυτό που βλέπει. Επίσης, διδάσκεται τεχνικές ακουστικής αναγνώρισης ώστε να μπορεί είτε να αναπαράγει είτε να καταγράψει τη μουσική που ακούει. Ιδιαίτερα η καταγραφή προϋποθέτει συνειδητή γνώση και αντίληψη των μουσικών φαινομένων, η οποία είναι εργαλείο τόσο για την απομνημόνευση μουσικών έργων όσο και για τη σύνθεση/αυτοσχεδιασμό. Τονίζεται πάντοτε η πρωταρχική σημασία του ήχου και της εσωτερίκευσής του, ώστε η σημειογραφία να λειτουργεί ως ερέθισμα, και να ‘ζωντανεύει’ άμεσα ως μουσική στο εσωτερικό αυτί.

    Περίγραμμα Μαθήματος

    • ΕΝΑΡΙΘΜΟ ΜΠΑΣΟ
      (ΜΣ9231)

    Τύπος
    ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Κωδικός Τμήματος
    MSA

    Τμήμα
    ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ

    Περιγραφή

    Ο φοιτητής εξασκεί την ανάγνωση και εκτέλεση κομματιών από ενάριθμο μπάσο, ξεκινώντας από απλές ασκήσεις και φτάνοντας μέχρι έργα των Bach και Handel μεταξύ άλλων. Η αρμονική γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι αυτή του Μπαρόκ, καθώς από αυτήν την εποχή πηγάζει η τεχνική του ενάριθμου μπάσου. Χρησιμοποιούνται μελωδίες άλλοτε μονόφωνες, όπου δίνεται μόνο ο μπάσος με τους αριθμούς που δηλώνουν την αρμονία, και άλλοτε δίφωνες, όπου δίνεται εκτός από τον μπάσο και η φωνή της σοπράνο. Και στις δύο περιπτώσεις, η εκτέλεση του κομματιού εμπεριέχει κι ένα στοιχείο αυτοσχεδιασμού: όταν δίνεται μόνο ο μπάσος, η διαμόρφωση της μελωδίας εξαρτάται από τη θέση της κάθε συγχορδίας, για την οποία υπάρχουν περισσότερες από μία επιλογές, αρκεί να μη δημιουργούνται αρμονικά λάθη. ΌΌταν δίνεται και η σοπράνο, ποικίλματα και διαβατικοί φθόγγοι χρησιμοποιούνται ελεύθερα, είτε είναι γραμμένα είτε όχι. Η εκτέλεση στο πιάνο είναι τετράφωνη, παίζοντας τη γραμμή του μπάσου με το αριστερό χέρι και τις υπόλοιπες τρεις με το δεξί.

    Περίγραμμα Μαθήματος

    Δημοσιεύσεις


    • Βιβλία (1 εγγραφές)

    Περιλαμβάνει Βιβλία ή/και μονογραφίες σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Κεφάλαια ή άρθρα συλλογικών τόμων ή επιμέλεια τόμων σε διεθνείς ή ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

      2019

      • Aural Education: Reconceptualising Ear-Training in Higher Music Learning. Abington & New York: Routledge (Taylor & Francis Group). ISBN 9780367257729 - CAT# K424490

        Προβολή Δημοσίευσης

      • Επιστημονικά Περιοδικά (1 εγγραφές)

      Περιλαμβάνει Άρθρα σε διεθνή ή ελληνικά επιστημονικά περιοδικά (με κριτές).

        2018

        • Άλλα (1 εγγραφές)

        Περιλαμβάνει Παρουσιάσεις σε διεθνή ή ελληνικά συνέδρια χωρίς δημοσίευση σε πρακτικά.

          2009

          • 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Καλλιέργεια της Μουσικής Τέχνης στην Ελλάδα της Ευρώπης. Χώρος διεξαγωγής: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τίτλος εισήγησης: ‘Ο ρόλος τού μαθήματος της «Άσκησης Ακοής» μέσα στο πλαίσιο μουσικών σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση’. Θεσσαλονίκη, 29-31 Μαΐου 2009
          Wheelchair Blue
          Accessibility Tools
          Fonts PlusIncrease Text
          Fonts MinusDecrease Text
          ContrastHigh Contrast
          GrayscaleGrayscale
          Readable FontReadable Font