Πολιτική Ποιότητας του Π.Μ.Σ.


 

1.1    Προοίμιο

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων εντάσσεται στη δέσμη των ακαδημαϊκών μονάδων σπουδών Β΄ κύκλου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Την κύρια ευθύνη του ακαδημαϊκού σχεδιασμού και της διοικητικής μέριμνας την έχει το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ), το οποίο ανήκει (μαζί με το Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής) στη Σχολή Επιστημών Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου. Βασική επιδίωξη του ΠΜΣ στη Φορολογική, Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση Στρατηγικών Αποφάσεων είναι η εναρμόνιση της Πολιτικής Ποιότητας με: α) την Πολιτική Ποιότητας του Ιδρύματος, β) την Πολιτική Ποιότητας του Τμήματος και γ) το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού. Η Πολιτική Ποιότητας του ΠΜΣ συμβάλλει στην ενσωμάτωση των αρχών της ποιότητας σε όλες τις λειτουργίες του (διδακτικές, ερευνητικές και διοικητικές), ενώ η υλοποίησή της δεσμεύει αντιστοίχως όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του.

Οι διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας του Πανεπιστημίου παρέχουν το πλαίσιο εντός του οποίου η εκάστοτε διοίκηση του ΠΜΣ αδιαλείπτως εξετάζει, αναλύει, ενισχύει και βελτιώνει τις διδακτικές του δραστηριότητες με σταθερή τροχιά προς την αριστεία. Υπό αυτή την έννοια, η πολιτική διασφάλισης ποιότητας του ΠΜΣ εναρμονίζεται με την πολιτική διασφάλισης ποιότητας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Τμήματος ΟΔΕ. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΠΜΣ εφαρμόζει στην πράξη μία στρατηγική συνεχούς βελτίωσης του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και διοικητικού του έργου.

Στις επόμενες Ενότητες παρουσιάζονται η πολιτική ποιότητας του Ιδρύματος, η πολιτική ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας και η πολιτική ποιότητας του ΠΜΣ.

 

1.2    Πολιτική ποιότητας του Ιδρύματος

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας έχει αναπτύξει το Στρατηγικό Σχεδιασμό για την περίοδο 2022-2026 (https://www.uom.gr/assets/site/content/stratigikos_programmatismos_2022.pdf) στον οποίο περιλαμβάνονται: α) το όραμα και η αποστολή, β) η στρατηγική σε επίπεδο ιδρύματος, γ) οι λειτουργικές στρατηγικές, δ) οι στρατηγικές διασφάλισης της ισότητας των φύλων και κατάργησης των διακρίσεων και ε) οι στρατηγικές διασφάλισης της προσβασιμότητας και της στήριξης φοιτητών και προσωπικού με αναπηρία. Σε όλες τις παραπάνω ενότητες του Στρατηγικού Σχεδιασμού γίνεται ρητή αναφορά στη διασφάλιση της ποιότητας σπουδών για το σύνολο του φοιτητικού πληθυσμού, την ενίσχυση της κουλτούρας ολικής ποιότητας στην εκπαίδευση, τη στενότερη σύνδεση του συστήματος διασφάλισης ποιότητας με τη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού και τις λειτουργικές στρατηγικές που θα πρέπει να καλύπτουν όλες τις παραμέτρους του συστήματος διασφάλισης ποιότητας. Ειδικότερα, οι λειτουργικές στρατηγικές επικεντρώνονται: α) στη διασφάλιση της ακαδημαϊκής ποιότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία με την καθιέρωση μηχανισμών αναγνώρισης και επιβράβευσης της διδακτικής αριστείας, β) στην ενίσχυση της ποιότητας μαθησιακής εμπειρίας με τη δημιουργία επικαιροποιημένης βάσης δεδομένων αποφοίτων, την ενίσχυση του θεσμού της Πρακτικής Άσκησης, τη διοργάνωση Θερινών Σχολείων, τη βελτίωση και ενοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς φοιτητές, τη συνεργασία μεταξύ Τμημάτων του Πανεπιστημίου για παροχή μαθημάτων ελεύθερης επιλογής και το Συνήγορο του φοιτητή και γ) στη διασφάλιση ενός άριστου περιβάλλοντος και ποιότητας υποδομών και υπηρεσιών (συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών).

 

1.3    Πολιτική ποιότητας της ακαδημαϊκής μονάδας 

Εισαγωγή

Το παρόν κείμενο περιγράφει συνοπτικά την πολιτική ποιότητας που υπαγορεύει και προσανατολίζει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Η πολιτική ποιότητας του Τμήματος ευθυγραμμίζεται πάντα με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο της πολιτείας, ενώ, καθώς αποτελεί συμπληρωματικό κείμενο στην πολιτική ποιότητας που έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, εναρμονίζεται με, εξειδικεύει, επανασχεδιάζει και επαναπροσδιορίζει σε συνεχή βάση τους στόχους της με βάση τη στρατηγική ποιότητας του Ιδρύματος.

 

Πολιτική Ποιότητας του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ)

Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας μεριμνά για τη διασφάλιση και συνεχή βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού, διοικητικού και ερευνητικού του έργου. Αποστολή του Πανεπιστημίου είναι να «συμβάλει στην κοινωνία μέσω της αναζήτησης της εκπαίδευσης, της μάθησης και της έρευνας στα υψηλά διεθνή επίπεδα αριστείας». Αυτό αντικατοπτρίζει μία από τις βασικές αξίες του Πανεπιστημίου, η οποία συνίσταται στην παροχή υψηλής ποιότητας σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει. Οι διεργασίες διασφάλισης και διαχείρισης ποιότητας του Πανεπιστημίου παρέχουν ένα πλαίσιο εντός του οποίου τα τμήματα και οι επιμέρους ακαδημαϊκές του μονάδες μπορούν να σχεδιάζουν, να ελέγχουν, να αναθεωρούν και να βελτιώνουν συνεχώς τις κρίσιμες διεργασίες μέσα από τις οποίες επιτυγχάνεται η αριστεία.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η πολιτική και οι διαδικασίες διασφάλισης της ποιότητας σε όλους τους τομείς δράσης του Πανεπιστημίου εποπτεύονται και συντονίζονται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε). Για τη διαχείριση της Ποιότητας, η οποία περιλαμβάνει δράσεις και διαδικασίες που αφορούν στην εκπαίδευση με έμφαση στη διδασκαλία και στη μάθηση, στην έρευνα και στην καινοτομία αλλά και στη διοίκηση, υπεύθυνη είναι η Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Αντίστοιχα, στόχος της Ομάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α.) του Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι η συνεχής βελτίωση όλων των λειτουργιών του Τμήματος με τη συμμετοχή όλων των μελών του στην προσπάθεια αυτή. Ειδικότερα, η φιλοσοφία ποιότητας του Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας βασίζεται στις θεμελιώδεις αξίες:

(α) του σεβασμού της Αριστείας και της Αξιοκρατίας,

(β) της τεχνικής και επιστημονικής αρτιότητας,

(γ) της καινοτομίας και της αφοσίωσης στην πρόοδο της επιστήμης και στη μετάδοση της αντίστοιχης γνώσης,

(δ) της βέλτιστης ικανοποίησης των απαιτήσεων των φοιτητών/τριών του καθώς και όλων όσοι επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από τη δραστηριότητά του (ενδιαφερόμενα μέρη),

(ε) της κοινωνικής ευθύνης όσον αφορά στο έργο του και στα αποτελέσματά του.

 

Η εφαρμογή αυτών των αξιών - στην πράξη - υλοποιείται μέσα από μία συστηματική προσέγγιση, που υπαγορεύει τόσο την εσωτερική δομή και την οργάνωση του Τμήματος, όσο και τη διαχείριση και τον έλεγχο του συνόλου των λειτουργιών του. Το Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας έχει δεσμευτεί έναντι των φοιτητών/τριών του, του διοικητικού, διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού του, των συνεργατών/ιδών του, καθώς και όλου του προσωπικού του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, της κοινωνίας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, για την εφαρμογή και τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητάς του, καθώς και για την ορθολογική διάθεση όλων των τεχνικών και ανθρώπινων πόρων που απαιτούνται για αυτό. Η συνολική ικανοποίηση όλων των εμπλεκόμενων μερών επιτυγχάνεται μέσα από την αποδοτική συνεργασία όλου του προσωπικού του, με βασικό γνώμονα:

 

(α) την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση προβλημάτων,

(β) τη συνεχή διερεύνηση, καταγραφή, ανάλυση και αναθεώρηση των αναγκών όλων των εμπλεκόμενων μερών, με στόχο τη βέλτιστη ικανοποίησή τους,

(γ) τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων του για τη διασφάλιση οικονομικής βιωσιμότητας,

(δ)την παρότρυνση του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού για συμμετοχή σε δράσεις συνεχούς επιμόρφωσης και κατάρτισης,

(ε) τη συνεχή διερεύνηση και αξιολόγηση ευκαιριών βελτίωσης, με στόχο τη δημιουργία ενός πρότυπου Τμήματος διδασκαλίας και έρευνας.

 

Πολιτική Ποιότητας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Τμήματος ΟΔΕ

Βασική επιδίωξη της Πολιτικής Ποιότητας κάθε Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι η εναρμόνιση και ευθυγράμμισή της με την πολιτική ποιότητας του Τμήματος, με την Πολιτική Ποιότητας του Ιδρύματος, καθώς και με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας. Η Πολιτική Ποιότητας κάθε ΠΜΣ του Τμήματος συμβάλλει στην ενσωμάτωση των αρχών της ποιότητας σε όλες τις λειτουργίες του (διδακτικές, ερευνητικές και διοικητικές), ενώ η υλοποίησή της δεσμεύει αντίστοιχα όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του.

 

Ειδικότερα, οι κύριοι στόχοι του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναφορικά με τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι:

  • η προσθήκη αξίας στους φοιτητές/φοιτήτριες μέσω της συνεχούς βελτίωσης της δομής και της οργάνωσης των προγραμμάτων σπουδών των ΠΜΣ ώστε να προσαρμόζονται στις επιστημονικές εξελίξεις και ανάγκες της αγοράς και της κοινωνίας, με σεβασμό στις αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας,
  • η αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου διδακτικού έργου με ανάθεση μαθημάτων σε ειδικά επιλεγμένα μέλη ΔΕΠ, καθώς και συνεργαζόμενα μέλη υψηλού κύρους από τον ακαδημαϊκό και επαγγελματικό χώρο εντός και εκτός της χώρας,
  • η επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων και προσόντων των φοιτητών/τριών των ΠΜΣ σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης (επιπέδου 7),
  • η δέσμευση και καθοδήγηση της ηγεσίας με όραμα, έμπνευση και ακεραιότητα,
  • η βελτίωση των υποδομών και η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του τμήματος για την ομαλή λειτουργία των ΠΜΣ,
  • η εξωστρέφεια και η διεθνής αναγνώριση των ΠΜΣ μέσα από συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού,
  • ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και στις ίσες ευκαιρίες στο προσωπικό και στους φοιτητές/τριες των ΠΜΣ,
  • η αναβάθμιση της διασύνδεσης των ΠΜΣ με την αγορά εργασίας,
  • η αναβάθμιση της διασύνδεσης των ΠΜΣ με την κοινωνία,
  • η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας,
  • η δημιουργία βιώσιμου μέλλοντος,
  • η προώθηση της αριστείας σε όλες τις λειτουργίες τους.

 

Τα ΠΜΣ καθορίζουν τα αποτελέσματα στα οποία στοχεύουν στρατηγικά, σχεδιάζουν και αναπτύσσουν ένα σύνολο από διεργασίες/προσεγγίσεις για την επίτευξη των αποτελεσμάτων αυτών, εφαρμόζουν τις διεργασίες/προσεγγίσεις με συστηματικό τρόπο και, τέλος, αξιολογούν και βελτιώνουν τις συγκεκριμένες διεργασίες/προσεγγίσεις, με βάση τα αποτελέσματα που επιτυγχάνουν (λογική RADAR).

Για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων δεσμεύεται να εφαρμόσει τις δράσεις και διεργασίες που προβλέπονται και αναλύονται στο Εγχειρίδιο Ποιότητας του Ιδρύματος και ακολουθούνται στο επίπεδο των Προγραμμάτων Σπουδών του Τμήματος, µε την απαιτούμενη εξειδίκευση σε κάθε ΠΜΣ και σε στενή συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας του Πανεπιστημίου (ΜΟ.ΔΙ.Π.). Όλες οι διεργασίες διασφάλισης και βελτίωσης ποιότητας των ΠΜΣ του Τμήματος υπόκεινται σε περιοδική, σε ετήσια βάση, επιθεώρηση και αναθεώρηση από την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜ.Ε.Α.) του Τμήματος, σε συνεργασία µε τη ΜΟ.ΔΙ.Π. του Ιδρύματος. Ειδικότερα, οι δράσεις για τη διασφάλιση και συνεχή βελτίωση της ποιότητας των ΠΜΣ του Τμήματος ΟΔΕ, αφορούν στα παρακάτω:

 

  • εναρμόνιση της πολιτικής ποιότητας των ΠΜΣ με την πολιτική ποιότητας και τους στρατηγικούς στόχους του Τμήματος, σε ακαδημαϊκό, ερευνητικό και διοικητικό επίπεδο,
  • διασφάλιση ότι όλα τα μέλη του Τμήματος αναγνωρίζουν και υποστηρίζουν την Πολιτική Ποιότητας των ΠΜΣ του Τμήματος,
  • θέσπιση συγκεκριμένων στόχων ποιότητας των ΠΜΣ σε ετήσια βάση,
  • διάθεση και διαχείριση των πόρων των ΠΜΣ του Τμήματος για την επίτευξη των στόχων ποιότητας που θέτουν,
  • συνεργασία των ΠΜΣ με διεθνείς φορείς/επιχειρήσεις,
  • εδραίωση της ταυτότητας και της αναγνωρισιμότητας των ΠΜΣ στο Ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό γίγνεσθαι,
  • εσωτερική – ετήσια – αξιολόγηση όλων των ΠΜΣ,
  • συλλογή δεδομένων ποιότητας με στόχο τη μέτρηση, ανάλυση και βελτίωση της λειτουργίας των ΠΜΣ,
  • στρατηγική ενημέρωση, επικοινωνία και δημοσιοποίηση όλων των πληροφοριών που αφορούν τη λειτουργία των ΠΜΣ,
  • ενίσχυση της σύνδεσης με τους αποφοίτους των ΠΜΣ,
  • εξωτερική αξιολόγηση των ΠΜΣ.

 

 1.4    Πολιτική ποιότητας του ΠΜΣ

Όπως ήδη έχει αναφερθεί, η πολιτική ποιότητας του ΠΜΣ ευθυγραμμίζεται με τις πολιτικές ποιότητας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Τμήματος ΟΔΕ, καθώς και με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο του εποπτεύοντος Υπουργείου. Η πολιτική ποιότητας του ΠΜΣ συμβάλλει στην ενσωμάτωση των αρχών ποιότητας στις διδακτικές, ερευνητικές και διοικητικές λειτουργίες του και δεσμεύει τα διοικητικά του όργανα (Συντονιστική Επιτροπή, τον Διευθυντή του Προγράμματος), τα στελέχη του (γραμματειακή, διοικητική υποστήριξη) και τους διδάσκοντες (μέλη ΔΕΠ και συνεργαζόμενα στελέχη της αγοράς) σε συμπεριφορές και επιλογές που θα προάγουν το ποιοτικό αποτύπωμα του ΠΜΣ και κατά επέκταση, θα διευρύνουν και θα ενισχύσουν την φήμη του. Δεσμευμένη και ταγμένη στην υπηρεσία ενός πλαισίου ποιότητας αυτής της μορφής, η κάθε διοίκηση του ΠΜΣ, αδιαλείπτως εξετάζει, αναλύει, ενισχύει και βελτιώνει το σύνολο των δραστηριοτήτων του Προγράμματος με απώτερο στόχο τη δημιουργία αξίας προς όλες τις ομάδες ενδιαφέροντος (stakeholders), ήτοι φοιτητές, απόφοιτοι, διδάσκοντες, γραμματεία, επιχειρήσεις και κρατικοί φορείς.

 

Τα βασικά συστατικά στοιχεία της πολιτικής ποιότητας του ΠΜΣ είναι:

i.    καθορισμένοι στόχοι και αποστολή,
ii.   σεβασμός και ενίσχυση αριστείας και αξιοκρατίας,
iii.  αφοσίωση στην τεχνική και επιστημονική αρτιότητα,
iv.   βέλτιστη ικανοποίηση μαθησιακών απαιτήσεων φοιτητών
v.    διαφάνεια και ανοιχτή επικοινωνία,
vi.   συμμόρφωση με πρότυπα ποιότητας,
vii.  υποστήριξη ακαδημαϊκού προσωπικού,
viii. συμμετοχή φοιτητών στη διαμόρφωση και βελτίωση του προγράμματος,
ix.  συνεχή αξιολόγηση και βελτίωση,
x.   κοινωνική ευθύνη,
xi.  αφοσίωση στην πρόοδο της επιστήμης και στη μετάδοση της γνώσης.

 

Η πολιτική του ΠΜΣ δημοσιοποιείται και διαχέεται στο σύνολο των εμπλεκομένων, ώστε τόσο το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό όσο και οι εκπαιδευόμενοι, στο βαθμό που τους αναλογεί, να αντιλαμβάνονται και να στοχεύουν στη διασφάλιση των στόχων ποιότητας.

 

Η εφαρμογή της πολιτικής ποιότητας του ΠΜΣ στην πράξη, υλοποιείται μέσα από μία ολιστική προσέγγιση που έχει διάρκεια και διαχρονική συνέχεια. Αυτό επιτυγχάνεται από ένα σύνολο διαδικασιών ελέγχου ανταπόκρισης και μεταβολών, το οποίο ακολουθεί μία, κατά το μάλλον ή ήττον, αλγοριθμική προσέγγιση σχεδόν για όλες τις διοικητικές διεργασίες και εκπαιδευτικές διαδικασίες.  Σε κάθε περίπτωση, οι διαδικασίες αυτές υπαγορεύονται τόσο από την εσωτερική δομή και την οργάνωση του ΠΜΣ, όσο και από τη διαχείριση και τον έλεγχο που ασκεί η Συντονιστική Επιτροπή σε συνεργασία με το Τμήμα ΟΔΕ.

 

Η υλοποίηση της πολιτικής ποιότητας του ΠΜΣ οδηγεί στην εφαρμογή διαδικασιών οι οποίες διασφαλίζουν: α) τη συνεχή βελτίωση του προγράμματος σπουδών με βάση τις εξελίξεις στο χώρο της επιστήμης και της αγοράς, β) την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων και προσόντων σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης, γ) τη συνεχή βελτίωση του διδακτικού και ερευνητικού έργου με συμμετοχή και των φοιτητών, δ) την εξασφάλιση προσωπικού υψηλών προδιαγραφών, ε) τη διασύνδεση της διδασκαλίας με την έρευνα και τις ανάγκες της αγοράς, στ) την παρακολούθηση της τυπικής ή άτυπης στοχοθεσίας ποιότητας, ζ) την εξασφάλιση ικανών δεξιοτήτων και προσόντων των αποφοίτων, η) την παροχή τεχνολογικά προηγμένων υπηρεσιών και θ) τη διενέργεια της ετήσιας εσωτερικής αξιολόγησης του προγράμματος στο πλαίσιο του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας με τη συνεργασία της Συντονιστικής Επιτροπής και της ΜΟΔΙΠ του Πανεπιστημίου.

 

Το πρόγραμμα έχει δεσμευτεί έναντι των φοιτητών, του διοικητικού, διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, των συνεργατών του και όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την εφαρμογή και τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικότητάς του καθώς και για τη διάθεση όλων των τεχνικών και ανθρώπινων πόρων που απαιτούνται γι’ αυτό, στο μέτρο που οι πόροι αυτοί μπορούν να εξασφαλιστούν από τις εισροές του προγράμματος και από τις υπάρχουσες υποδομές του Ιδρύματος. Κυρίαρχος στόχος είναι η ικανοποίηση των εμπλεκόμενων μερών (λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και πιθανές περιπτώσεις σύγκρουσης συμφερόντων), η οποία επιτυγχάνεται μέσα από την ανάπτυξη «αποτελεσματικών συνεργασιών». Η επίτευξη των εν λόγω αποτελεσματικών συνεργασιών μεταξύ των μερών θα εδράζεται στους κάτωθι βασικούς άξονες: (α) την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων και τη συνεχή αξιολόγηση των προσπαθειών αντιμετώπισής τους, (β) τη συνεχή διερεύνηση, καταγραφή, ανάλυση και αναθεώρηση των αναγκών όλων των εμπλεκόμενων μερών, με στόχο τη βέλτιστη ικανοποίησή τους, (γ) τον συνεχή έλεγχο της κάλυψης των συμφωνηθέντων απαιτήσεων των εμπλεκόμενων μερών καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας, (δ) τη βέλτιστη αξιοποίηση των πόρων για τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του προγράμματος, (ε) τη διαδικασία παρότρυνσης του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού σε δράσεις επιμόρφωσης και κατάρτισης (συνέδρια, δημοσιεύσεις, προγράμματα ανταλλαγής, εκπαιδευτικές άδειες, υποστήριξη φοιτητών για παρουσίαση εργασιών και δημοσιεύσεων κ.λπ.) και (ε) τη δημιουργία ενός πρότυπου ΠΜΣ στην παροχή διδακτικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου από προσωπικό υψηλής διδακτικής και ερευνητικής στάθμης και ικανότητας.

 

1.5 Επικοινωνία της πολιτικής ποιότητας

Το ΠΜΣ συνεργάζεται και συντονίζεται με το Τμήμα ΟΔΕ ώστε η πολιτική ποιότητας να εναρμονίζεται με αυτήν του Τμήματος και γενικά με την πολιτική του Πανεπιστημίου. Σε αυτή τη διαδικασία υπάρχει συνεχής συνεργασία με την ΜΟΔΙΠ. Η διάδοση της πολιτικής ποιότητας είναι σημαντική για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής, ερευνητικής και ορθής διοικητικής λειτουργίας του Προγράμματος. Το ΠΜΣ δρα τόσο συμπληρωματικά όσο και με καινοτόμες δράσεις ως προς τις ενέργειες του Τμήματος ΟΔΕ σχετικά με την πολιτική ποιότητας και προφανώς εφαρμόζει τα πρότυπα της ΕΘΑΕΕ.

Το ΠΜΣ φροντίζει για: 

  1. τη διάχυση των οδηγιών και διαδικασιών Διασφάλισης Ποιότητας σε όλους τους εμπλεκόμενους μέσω δράσεων δημοσιοποίησης, όπως η ανάρτηση της πολιτικής ποιότητας του Τμήματος στην ιστοσελίδα του Προγράμματος,
  2. την εναρμόνιση της πολιτικής ποιότητας του Προγράμματος με τους γενικότερους στρατηγικούς στόχους του Ιδρύματος και του Τμήματος και του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου μέσα από τις συναντήσεις της ΟΜΕΑ, του Διευθυντή του Προγράμματος με τον/την Πρόεδρο του Τμήματος ΟΔΕ, τα πρότυπα της ΕΘΑΕΕ και γενικά τις πρακτικές του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης,
  3. τη διασφάλιση των αποτελεσμάτων, δεξιοτήτων και επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του με βάση το Εθνικό και Ευρωπαϊκό πλαίσιο,
  4. τη συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο υλοποίησης των στόχων για το εκπαιδευτικό, ερευνητικό και διοικητικό έργο του Ιδρύματος. Στην κατεύθυνση αυτή, το ΠΜΣ ενθαρρύνει την υιοθέτηση καλών πρακτικών που θα μπορούσαν να αποκαλυφθούν (ενδεικτικά: από τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια που συλλέγονται κατά την αξιολόγηση των μαθημάτων).
  5. την παρακολούθηση και συγκριτική ανάλυση των δεικτών επίδοσης κυρίως του διδακτικού έργου με στόχο τη λήψη αποφάσεων και την ανάληψη διορθωτικών ή βελτιωτικών ενεργειών,
  6. τη διασύνδεση της διδασκαλίας με την ερευνητική πρακτική,
  7. τη συνεχή βελτίωση των διοικητικών υπηρεσιών του ΠΜΣ.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως ο ιστότοπος του ΠΜΣ (https://www.uom.gr/mtf) παρέχει πληθώρα πληροφοριών σε υποψήφιους, νυν φοιτητές και αποφοίτους στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα. Διαθέτει σύνδεση στην αναρτημένη πολιτική ποιότητας του Τμήματος ΟΔΕ, λεπτομερή Οδηγό Σπουδών με πληροφορίες για το ΠΜΣ, το Περίγραμμα κάθε μαθήματος, τα αναλυτικά βιογραφικά σημειώματα του διδακτικού προσωπικού, τηλέφωνα επικοινωνίας και ηλεκτρονικές διευθύνσεις. Επίσης στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ, αλλά και σε αυτήν του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αναρτώνται ειδήσεις που αφορούν στην αριστεία, την καινοτομία, καθώς και τις δραστηριότητες των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας (συνέδρια, ημερίδες, αναγορεύσεις, διακρίσεις κ.λπ.).  Επίσης δημοσιεύονται ανακοινώσεις που αφορούν σε φοιτητές, όπως ορκωμοσίες, θέματα φοιτητικής μέριμνας, προκηρύξεις υποτροφιών και διακρίσεις. Η πανεπιστημιακή κοινότητα ενημερώνεται για όλα τα παραπάνω και με την αποστολή σχετικών κειμένων ενημερωτικού χαρακτήρα μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της επίσημης εκπαιδευτικής πλατφόρμας του Πανεπιστημίου  (https://openeclass.uom.gr/).

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font