Πρόγραμμα Σπουδών


  • ΔΕΣ - ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  • ΔΕΣ - ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ
2ο Εξάμηνο
ΔΕΣ - ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
    (ΔΕ2007)
  • ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΑ
    (ΔΕ2006)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
    (ΔΕ2001)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
    (ΔΕ2003)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    (ΔΕ2004)
  • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ II
    (ΔΕ2005)

Κιόχος Απόστολος   

Περιγραφή

Tο μακροοικονομικό περιβάλλον επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο λήψης αποφάσεων από μέρους των επιχειρήσεων. To συγκεκριμένο μάθημα μελετά τους προσδιοριστικούς παράγοντες της εξέλιξης των διαφόρων μακροοικονομικών δεικτών, καθώς επίσης και την επίδραση της δημοσιονομικής, εισοδηματικής και της νομισματικής πολιτικής στα μακροοικονομικά μεγέθη μίας οικονομίας. Οι κύριοι στόχοι της οικονομικής πολιτικής είναι η επίτευξη ενός σταθερού αλλά και ικανοποιητικού ρυθμού οικονομικής μεγέθυνσης, η πλήρης απασχόληση, ο χαμηλός πληθωρισμός, και η ισορροπία του ισοζυγίου πληρωμών. Οι οικονομολόγοι διαφωνούν σχετικά με το μείγμα πολιτικής το οποίο απαιτείται για να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι αλλά πολλές φορές αντικρουόμενοι στόχοι. Έτσι, θα είναι πολύ χρήσιμο να συζητηθούν οι κυριότερες εναλλακτικές προσεγγίσεις των μακροοικονομικών πολιτικών στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης αλλά και στο πλαίσιο της Οικονομικής και Νομισματικής Ενωσης, και του συμφώνου σταθερότητας και ανάπτυξης.Στο συγκεκριμένο μάθημα εξετάζονται η οικονομική επιστήμη και το οικονομικό σύστημα, το μακροοικονομικό περιβάλλον, ονομαστικό και πραγματικό ΑΕΠ, οικονομική ανάπτυξη, παραοικονομία, ονομαστικό και πραγματικό εισόδημα, πληθωρισμός, αποπληθωρισμός, επίπεδο τιμών, επιπτώσεις του πληθωρισμού στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις, κατανάλωση, μορφές αποταμίευσης, επένδυση και απόσβεση, εργατικό δυναμικό, απασχόληση, ανεργία, είδη ανεργίας, επιπτώσεις της ανεργίας στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις, η αγορά εργασίας, ζήτηση και προσφορά εργασίας, προσδιορισμός της αμοιβής της εργασίας, συνέπειες των ελάχιστων αμοιβών, ο ρόλος των συνδικαλιστικών ενώσεων στην αγορά εργασίας, ονομαστικό και πραγματικό επιτόκιο, επενδύσεις,. Δημόσιος Τομέας: δαπάνες, έσοδα, κεντρική και γενική κυβέρνηση, προϋπολογισμός, έλλειμμα, δημόσιο χρέος. Αναλύονται οι στόχοι της μακροοικονομικής πολιτικής, η εισοδηματική πολιτική, τα μέσα άσκησης δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής, και η εκτίμηση και πρόβλεψη της συνολικής ζήτησης και συνολικής προσφοράς.

ΣΚΟΠΟΣ
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στο να δώσει τη δυνατότητα στο φοιτητή να κατανοήσει τις βασικές αρχές της μακροοικονομικής θεωρίας. Επίσης, να παρέχει στους φοιτητές τα πιο σημαντικά εργαλεία και θεωρίες έτσι ώστε αυτοί να είναι σε θέση να αναλύσουν το μακροοικονομικό περιβάλλον μιας χώρας και κυρίως της Ελλάδας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αυτό επιδρά στον τρόπο λήψης απόφασης των επιχειρήσεων.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές πρέπει να είναι στη θέση να γνωρίζουν και να έχουν κριτική αντίληψη στα ακόλουθα:

  • Σχέση μεταξύ του ΑΕΠ και της οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας.
  • Η διαφορά μεταξύ μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας μακροοικονομικής ανάλυσης.
  • Οι κύριοι μακροοικονομικοί στόχοι.
  • Οι προσδιοριστικοί παράγοντες της ανεργίας και η επίδρασή της στην οικονομία και στις επιχειρήσεις.
  • Οι προσδιοριστικοί παράγοντες του πληθωρισμού και η επίδρασή του στην οικονομία και στις επιχειρήσεις.
  • Η παραοικονομία
  • Το μείγμα πολιτικής (δημοσιονομικής, εισοδηματικής και νομισματικής) και η επίδρασή του στην εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών και τις επιχειρήσεις.
  • Οι κύριες εναλλακτικές προσεγγίσεις της μακροοικονομικής πολιτικής.
  • Ανεργία, πληθωρισμός, συνολική ζήτηση και συνολική προσφορά

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα


- Κατανόηση βασικών αρχών μακροοικονομικής θεωρίας. 

- Παροχή εργαλείων και θεωριών για την ανάλυση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος μιας χώρας αλλά και του τρόπου με τον οποίο αυτό επιδρά στον τρόπο λήψης απόφασης των επιχειρήσεων. 

- Κριτική αντίληψη επί ζητημάτων όπως: σχέση μεταξύ του ΑΕΠ και οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας, πολλαπλασιαστές μιας οικονομίας,  διαφορά μεταξύ μακροχρόνιας και βραχυχρόνιας μακροοικονομικής ανάλυσης, προσδιοριστικοί παράγοντες της ανεργίας και του πληθωρισμού και η επίδρασή τους στην οικονομία και στις επιχειρήσεις, μείγμα πολιτικής (δημοσιονομικής, εισοδηματικής και νομισματικής) και η επίδρασή του στην εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών και τις επιχειρήσεις, κλπ  

Βαγιάνος Δημήτριος   Κουτσουπιάς Νικόλαος   

Περιγραφή

Στα πλαίσια του μαθήματος πραγματοποιείται αρχικά εισαγωγή στα βασικά στοιχεία Συστημάτων Πολυμέσων. Επίσης,  οι φοιτητές εισάγονται στα  Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων με τη χρήση του προγράμματος Ms Access, όπου αναφέρονται οι θεμελιώδεις έννοιες για τη σχεδίαση, τη χρήση και την υλοποίηση συστημάτων βάσεων δεδομένων και οι τεχνικές εννοιολογικής μοντελοποίησης με έμφαση στο μοντέλο Οντοτήτων – Συσχετίσεων (ΟΣ). Τέλος, εκτενής αναφορά γίνεται στο σχεσιακό μοντέλο δεδομένων και στις σχεσιακές βάσεις δεδομένων. Στα εργαστηριακά μαθήματα γίνεται πρακτική εφαρμογή των βασικών στοιχείων της Ms Access ως εμπορικού πακέτου λογισμικού των βάσεων δεδομένων.

 Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα 

- Αντίληψη δομής, σχεδιασμού και λειτουργίας των Βάσεων Δεδομένων.

- Εμπέδωση αρχών σχεδιασμού μιας ΒΔ και εξοικείωση με τη δημιουργίας μιας βάσης δεδομένων.

- Κατανόηση της έννοιας των περιορισμών και της εφαρμογής τους κατά την τροποποίηση των δεδομένων μιας Βάσης Δεδομένων. 

- Απόκτηση ευχέρειας στην χρήση των βασικών εντολών SQL μέσα από ένα περιβάλλον ΒΔ

- Κατανόηση της φύσης των ψηφιακών αρχείων και μέσων.

- Εξοικείωση με τους τρόπους  κωδικοποίησης και αναπαράστασης ψηφιακών αρχείων και με τις δικτυακές τεχνολογίες υποστήριξης των πολυμέσων.

Μακρής Σπυρίδων   

Περιγραφή

Το εισαγωγικό αυτό μάθημα στην 'Πολιτική Θεωρία' είναι έτσι σχεδιασμένο (Syllabus), ώστε να εφοδιάσει τους σπουδαστές με μία ολιστική προσέγγιση γύρω από τα θεμελιώδη αντικείμενα της Φιλοσοφίας, της Θεωρίας και της Ιδεολογίας του πολιτικού φαινομένου. Ιδιαίτερα, στοχεύει στην ανάλυση των παρακάτω κύριων και κυρίαρχων ρευμάτων πολιτικής σκέψης από το Σωκράτη έως και σήμερα: κλασικός, μοντέρνος και σύγχρονος ρεπουμπλικανισμός? κλασικός, νεοτερικός και σύγχρονος φιλελευθερισμός? αρχαίος, μοντέρνος και σύγχρονος συντηρητισμός? κλασικός μαρξισμός, δυτικός μαρξισμός και μεταμαρξισμός φεμινισμός και μετα-φεμινισμός? κοινοτισμός, οικολογισμός, θρησκευτικός φονταμενταλισμός, νέες θεωρίες της εξουσίας και μεταμοντερνισμός. Ειδική έμφαση θα δοθεί στη λεγόμενη Μεσαιωνική Πολιτική Σκέψη (300-1450), η οποία αποτέλεσε το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην Αρχαιότητα και τη Νεοτερικότητα. Επίσης, θα εξετασθεί το ζήτημα των πολιτικών ιδεολογιών, με επίκεντρο το νεοτερικό άξονα αριστερά-δεξιά και πεδίο μελέτης το σύγχρονο δίπολο Νέα Δεξιά-Νέα Αριστερά. Τέλος, στο επίπεδο των φιλοσόφων και θεωρητικών της πολιτικής, θα πραγματοποιηθούν σε βάθος αναλύσεις της σκέψης και του έργου αντιπροσωπευτικών διανοητών κάθε εποχής και ρεύματος, με έμφαση σε περιπτώσεις όπως είναι ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης, ο Marsilius of Padua, ο Thomas Hobbes, o John Locke, o Karl Marx, o Antonio Gramsci, o Karl Popper, η Hannah Arendt, o Leo Strauss, o John Rawls, o Michael Walzer, o Ernesto Laclau, η Chantal Mouffe, o Terry Eagleton, o David Harvey, o Quentin Skinner, o Michel Foucault, o Jacques Derrida, o Alain Badiou, η Judith Butler κ.ά.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Εξοικείωση με βασικές θεωρητικές και φιλοσοφικές γνώσεις Πολιτικής Θεωρίας.

- Επίλυση ζητημάτων σχετιζόμενα με το χώρο της πολιτικής οντολογίας και θεολογίας.

- Εξοικείωση με εντοπισμό και τη χρήση πολιτικών ιδεών. 

- Εμπέδωση οντολογικών και θεολογικών θεμάτων (Πολιτική Οντολογία, Πολιτική Θεολογία και Νέα Πολιτική Θεολογία). 

Καρβουναράκης Θεοδόσιος   

Περιγραφή

Επισκόπηση της πολιτικής και διπλωματικής ιστορίας της Ευρώπης από το 1815 μέχρι σήμερα με έμφαση στην πολιτική εξέλιξη και τον ανταγωνισμό των Μεγάλων Δυνάμεων.

 Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα 

- Βασική γνώση της Ευρωπαϊκής Ιστορίας. 

- Ικανότητα διάγνωσης παραγόντων που επηρεάζουν την εξέλιξη των γεγονότων.

- Αναφορά σε ιστορικά γεγονότα προς αποτίμηση συγχρόνων εξελίξεων.

- Ικανότητα απόκτησης και διαχείρισης μεγάλου πλήθους πληροφοριών.

- Εξοικείωση με τη λογική λήψης αποφάσεων και διαμόρφωσης τάσεων σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. 

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοβελτίωσης και ενίσχυση της δημιουργικότητας. 

Κωνσταντινίδης Ιωάννης   

Περιγραφή

Η έννοια του πολιτικού συστήματος. Ο ρόλος των πολιτικών κομμάτων. Οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής περίπτωσης, Η προ-δικτατορική περίοδος: τα γεγονότα. Η μετά-δικτατορική περίοδος: τα γεγονότα. Οι κομματικοί σχηματισμοί της κάθε περιόδου. Ιδεολογία και πολιτικές θέσεις. Οργάνωση κόμματος και προσωπικό. Εκλογική απήχηση και κοινωνική βάση. Εύρος αναπροσαρμογής πολιτικών θέσεων ως ανταπόκριση στα εκλογικά αποτελέσματα.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το σύνδεσμο:  https://youtu.be/YOTkfbqQ0d0

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα 


- Εξοικείωση με τα γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής πολιτικής ιστορίας

- Κριτική ανάλυση κλασικών προσλήψεων σχέσης αιτίας και αποτελέσματος μεταξύ των πολιτικών γεγονότων

- Εξοικείωση με την έννοια του δρώντα  και των κινήτρων του ως ερμηνειών των πολιτικών γεγονότων 

Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος   

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στη στατιστική συμπερασματολογία ή στην επαγωγική στατιστική. Αυτή συνίσταται στην εκμάθηση μεθόδων εξαγωγής συμπερασμάτων για τον πληθυσμό από την ανάλυση δεδομένων κατάλληλου δείγματος. Το μάθημα περιλαμβάνει τα διαστήματα εμπιστοσύνης, τους ελέγχους υποθέσεων, τους συντελεστές συσχέτισης και τα μοντέλα παλινδρόμησης.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα 

 - Εξοικείωση με βασικές στατιστικές τεχνικές και εφαρμογή αυτών.

- Επίλυση ζητημάτων σχετιζόμενα με το χώρο της στατιστικής και των πιθανοτήτων.   

- Λήψη πληροφορημένων αποφάσεων βάσει πραγματικών στοιχείων.   

- Διεξαγωγή ορθής στατιστικής επαγωγής.

- Διεξαγωγή με ορθό τρόπο των απαραίτητων  διαγνωστικών ελέγχων.

- Κριτική ανάλυση και αξιολόγηση βασικών στατιστικών υποδειγμάτων. 

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοβελτίωσης και ενίσχυση της δημιουργικότητας.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

  • ΑΓΓΛΙΚΑ II: ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    (ΞΓ2107)
  • ΓΑΛΛΙΚΑ II
    (ΞΓ2208)
  • ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ II
    (ΞΓ2309)
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ II - GREEK AS A FOREIGN LANGUAGE II
    (ΞΓ2612)
  • ΙΣΠΑΝΙΚΑ II
    (ΞΓ2511)
  • ΙΤΑΛΙΚΑ II
    (ΞΓ2410)
  • ΡΩΣΙΚΑ II
    (ΞΓ2915)
  • ΤΟΥΡΚΙΚΑ II
    (ΞΓ3016)

Καραγκεβρέκη Μερσίνη   

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων ακαδημαϊκού γραπτού λόγου από τους φοιτητές / τριες του τμήματος για τη σύνταξη περιλήψεων, αναφορών, σύνθεσης πηγών, ερευνητικής εργασίας, μέσω της επεξεργασίας διαφορετικών ειδών γραπτών κειμένων ποικίλης θεματολογίας. Δίνεται έμφαση στη διδασκαλία τεχνικών παράφρασης των κειμένων καθώς και σε πολλαπλούς τρόπους αναφοράς στα αρχικά κείμενα. Ανάμεσα στα κειμενικά είδη τα οποία αναλύονται στην τάξη περιλαμβάνονται επιστημονικά και ερευνητικά άρθρα, εγχειρίδια, κ.λπ., ενώ κάποια από τα θέματα που πραγματεύεται το μάθημα είναι: ανώτατη εκπαίδευση, οικονομική κρίση, ελεύθερη οικονομία, δημογραφικές τάσεις, Ευρωπαϊκή Ένωση, συνθήκες απασχόλησης, πολυγλωσσία, παγκοσμιοποίηση. Η αξιολόγηση των φοιτητών / τριών γίνεται με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων για την παραγωγή εύρους γραπτών ακαδημαϊκών κειμένων όπως η σύνταξη περίληψης, η συμπλήρωση γραφικών αναπαραστάσεων και η συγγραφή παραγράφων που βασίζονται στο περιεχόμενό τους, η σύνθεση κειμένου με χρήση πηγών, η σύνθεση βιβλιογραφίας, η ερευνητική έκθεση βασισμένη σε ερωτηματολόγιο, η ανασκόπηση και αξιολόγηση επιχειρημάτων.

- Ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών κριτικής σκέψης και στρατηγικών που αφορούν όχι μόνο στο τελικό έργο αλλά επίσης στη διαδικασία παραγωγής του

- Ανάπτυξη στρατηγικών που αποβλέπουν στην αυτοαξιολόγηση της μάθησης.

Donati Madeleine   

Περιγραφή

Παραγωγή διδακτικού υλικού προσαρμοσμένου στις ειδικές ανάγκες του φοιτητή.

Το διδακτικό αυτό υλικό αποτελείται από:

-Γραπτό υλικό (corpus écrit) δομημένο σε 3 μεγάλες θεματικές ενότητες με εισαγωγικά κείμενα σε Γαλλικά για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς τα οποία συνοδεύονται με μια τυπολογία ασκήσεων που ποικίλει ανάλογα με το υπό εξέταση κείμενο

-Ένα δίγλωσσο ειδικό ακαδημαϊκό λεξιλόγιο, που συνοδεύει κάθε ενότητατου μαθήματος

-Ένα γραμματικό υπόμνημα (memento grammatical), το οποίο αποτελείται από κανόνες  και διαδραστικές ασκήσεις διαφόρων βασικών γραμματικών φαινομένων

-Μια ενδεικτική σειρά γενικών και ειδικών ιστοσελίδων (sito-biblioraphie) και μια σύντομη έντυπη βιβλιογραφία

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Επέκταση γνώσεων στη γραμματική της γαλλικής γλώσσας

- Δομή της γλώσσας.

-Δυνατότητα εντοπισμού, κατανόησης και παραγωγής γραπτών η προφορικών πληροφοριών σχετικών με το αντικείμενο της επιστήμης.

- Εμπλουτισμός της γλώσσας με ειδικό λεξιλόγιο, ανάλογα με το αντικείμενο της επιστήμης.

- Ενίσχυση αυτονομίας στη γλώσσα με διαδραστικές ασκήσεις και αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών στο διαδίκτυο.

 

Στράντζου Έλενα   

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας σε βασικό επίπεδο, ενώ παράλληλα επιδιώκεται η επαφή των φοιτητών με τον γερμανικό πολιτισμό.

Στο επίπεδο αυτό η διδασκαλία επικεντρώνεται στην απόκτηση λεξιλογίου που χρειάζεται ο φοιτητής, προκειμένου να μπορεί να επικοινωνήσει σε καθημερινές καταστάσεις σε μια γερμανόφωνη χώρα (π.χ. εύρεση σπιτιού, διάλογος σε τράπεζα, στο γιατρό, σε ταξιδιωτικό γραφείο, σε εταιρείες). Επίσης επιδιώκεται η εξοικείωση του φοιτητή με τα γραμματικά φαινόμενα και τις συντακτικές δομές της γερμανικής γλώσσας σε βασικό επίπεδο. Προάγεται κυρίως η παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου μέσα από καθοδηγούμενες ασκήσεις (π.χ. σύνθεση ενός ανεπίσημου mail, πώς να αποδέχεται ή να απορρίπτει κανείς κάποια πρόταση και να προτείνει ο ίδιος κάτι), η ανάπτυξη της ακουστικής αντίληψης και η γενική κατανόηση καθημερινών κειμένων και διαλόγων.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη ικανοτήτων κατανόησης γραπτού και προφορικού λόγου.

- Αναγνώριση και ανάλυση μορφοσυντακτικών δομές στο βασικό επίπεδο.

- Σύνθεση και παραγωγή νέου γραπτού και προφορικού λόγου σε βασικό επίπεδο.

- Απόκτηση νέας γνώσης και ικανοτήτων στις 4 δεξιότητες (γραφή, ομιλία, ανάγνωση, ακουστική αντίληψη).

- Ανάπτυξη ικανοτήτων δια βίου μάθησης.

Δημητριάδου Δέσποινα   

Περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα


- Απόκτηση νέας γνώσης και ανάπτυξη δεξιοτήτων στις 4 ενότητες (ομιλία, γραφή, ανάγνωση και κατανόηση λόγου)

- Κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου σε επίπεδο προχωρημένων χρηστών

- Αναγνώριση και ανάλυση σύνθετων μορφοσυντακτικών δομών

- Σύνθεση και παραγωγή νέας γλωσσικής δομής σε επίπεδο προχωρημένων χρηστών

- Καλλιέργεια κριτικής σκέψης με τη βοήθεια γλωσσικών δραστηριοτήτων

- Ανάπτυξη διαπολιτισμικής και πολυπολιτισμικής συνείδησης

- Ανάπτυξη ικανοτήτων Δία Βίου Μάθησης

Δημητρίου Μαρία   

Περιγραφή

Θεματικές ενότητες:

- Το άτομο και το άμεσό του περιβάλλον: οικογένεια, φίλοι, νέες γνωριμίες και συστάσεις, εργασία, ασχολίες ελεύθερου χρόνου κ.ά.

- Εξιστόρηση γεγονότων του παρελθόντος.

- Μελλοντικά σχέδια και προγραμματισμός.

-Περιγραφή ανθρώπων (χαρακτήρα και εξωτερικής εμφάνισης), τόπων, συνηθειών, χώρου διαβίωσης και συγκρίσεις μεταξύ τους.

-Έκφραση συναισθημάτων, προτιμήσεων, επιθυμιών, υποθέσεων, αναμνήσεων, διαφωνίας,συμφωνίας, αμφιβολίας.

- Επίσκεψη σε φορείς υγείας και περιγραφή συμπτωμάτων ασθένειας.

-Κοινωνικές συναναστροφές: πρόσκληση ατόμων, αποδοχή ή απόρριψη της πρόσκλησης, προγραμματισμός συνάντησης.

-Σχολιασμός και ανταλλαγή πληροφοριών για διάφορα ζητήματα (π.χ. τον καιρό, την ώρα, το περιεχόμενο ενός βιβλίου, μιας ταινίας, αναζήτηση και προσανατολισμός στο χώρο κ.ά.).

-Εξοικείωση με την ιστορία και τον πολιτισμό των ισπανόφωνων χωρών.

- Βασικά γραμματικά φαινόμενα: αντωνυμίες, προθέσεις, επιρρήματα, σύνδεσμοι, ιδιωματισμοί.

- Επίθετα – συγκριτικοί βαθμοί. Παρελθοντικοί και μελλοντικοί χρόνοι ρημάτων, σύγκριση μεταξύ τους. Εγκλίσεις ρημάτων: οριστική, προστακτική, απαρέμφατο, μετοχή. Περιφράσεις - Περιφραστικοί χρόνοι ρημάτων. Άμεσο και έμμεσο αντικείμενο. 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Εμπλουτισμός θεματικού λεξιλογίου και ανάπτυξη δεξιοτήτων στον γραπτό και προφορικό λόγο.

- Απόκτηση επαρκών γνώσεων της μορφο-συντακτικής δομής της Ισπανικής γλώσσας, ώστε να υπάρχει δυνατότητα συζήτησης για το παρελθόν και το μέλλον, σύνταξης απλών κειμένων και συμμετοχής σε συζητήσεις απλής μορφής.

- Δυνατότητα επικοινωνίας με σχετική ευκολία σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

- Δυνατότητα συναλλαγής με σχετική άνεση στο χώρο εργασίας τους, σε καταστήματα, τράπεζες, μεταφορικά μέσα, φορείς της δημόσιας υγείας κ.ά.

Vannini Simona   

Περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάγνωση και κατανόηση κειμένων γενικού περιεχομένου και δυνατότητα απάντησης σε ερωτήσεις κατανόησης.

- Κατανόηση της καθημερινής ομιλούμενης γλώσσας.

- Δυνατότητα σωστής προφορικής έκφρασης και συνομιλίας γύρω από καθημερινά θέματα.

- Σωστός χειρισμός γραπτού λόγου στην ιταλική γλώσσα, συντάσσοντας κείμενα σε επίπεδο προτάσεων και παραγράφων

Κοκκίνη Ευδοκία   

Περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Εμπλουτισμός θεματικού λεξιλογίου και ανάπτυξη δεξιοτήτων στον γραπτό και προφορικό λόγο.

- Απόκτηση επαρκών γνώσεων της μορφο-συντακτικής δομής της γλώσσας, ώστε να υπάρχει δυνατότητα συζήτησης για το παρελθόν και το μέλλον, σύνταξης απλών κειμένων και συμμετοχής σε συζητήσεις απλής μορφής.

- Δυνατότητα επικοινωνίας με σχετική ευκολία σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής.

- Δυνατότητα συναλλαγής με σχετική άνεση στο χώρο εργασίας τους, σε καταστήματα, τράπεζες, μεταφορικά μέσα, φορείς της δημόσιας υγείας κ.ά.

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος «Τουρκικά ΙΙ» είναι η διαδοχική κατάκτηση από τους φοιτητές των
απαραίτητων γραμματικοσυντακτικών και λεξιλογικών δομών για την κατάκτηση του A2
επιπέδου γλωσσομάθειας σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις
γλώσσες. Σε επίπεδο διδακτικής προσέγγισης δίνεται έμφαση κατά τη διδασκαλία ώστε μέσα
από την άσκηση και την εμπειρία των φοιτητών σε ένα ευρύ φάσμα επικοινωνιακών
κειμένων (περιγραφικά, αφηγηματικά, κ.ά.) και γεγονότων να αναπτυχθεί σταδιακά η
επικοινωνιακή τους ικανότητα η οποία προϋποθέτει την παράλληλη ανάπτυξη και τον
συνδυασμό της γραμματικής ικανότητας, της ικανότητας παραγωγής λόγου, της κοινωνικο-
πολιτισμικής ικανότητας και της ικανότητας χρήσης στρατηγικών. Λαμβάνοντας υπόψη
σύγχρονες μεθόδους η διδασκαλία επικεντρώνεται στην ταυτόχρονη ανάπτυξη των
δεξιοτήτων που συνδέονται με την κατανόηση και παραγωγή του γραπτού και προφορικού
λόγου με επιμέρους δραστηριότητες (αυθόρμητη απόκριση, αυτοσχεδιασμός κ.ά.) μέσα σε
όσο γίνεται πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη γενικών ικανοτήτων (δηλωτική γνώση, πρακτικές δεξιότητες-τεχνογνωσία, υπαρκτική ικανότητα, ικανότητα μάθησης).

- Ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων (γλωσσικές, κοινωνιογλωσσικές, πραγματολογικές ικανότητες).

-Σε επίπεδο γλωσσικών δεξιοτήτων:

- Παραγωγή σύντομων καθημερινών εκφράσεων για την ικανοποίηση απλών και συγκεκριμένων αναγκών.

- Ανάπτυξη λεξιλογικής ικανότητας: χρήση αρκετού λεξιλογίου για τη διεκπεραίωση καθημερινών συνδιαλλαγών ρουτίνας, για την έκφραση βασικών επικοινωνιακών αναγκών και την ικανοποίηση απλών αναγκών επιβίωσης.

- Κατάκτηση γραμματικής ακρίβειας: ορθή χρήση απλών δομών.

- Ανάπτυξη φωνολογικής ικανότητας: αρκετά καθαρή προφορά – συχνή χρήση επαναλήψεων.

- Ανάπτυξη ορθογραφικής και ορθοφωνικής ικανότητας.

- Επιτέλεση και ανταπόκριση σε στοιχειώδεις γλωσσικές λειτουργίες (ανταλλαγή πληροφοριών, αιτήσεις, έκφραση γνώμης και στάσης με απλό τρόπο).

- Ανάπτυξη κοινωνικών συναναστροφών με απλό αλλά αποτελεσματικό τρόπο χρησιμοποιώντας τις απλούστερες κοινές εκφράσεις.

- Κατάκτηση λειτουργικής επιτυχίας του φοιτητή (ευχέρεια και ακρίβεια προτασιακού περιεχομένου).

- Ανάπτυξη στρατηγικών χρήσης της γλώσσας-στόχου.

- Κριτική ικανότητα.

- Διαπολιτισμική επίγνωση.

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοβελτίωσηςκαι ενίσχυση της δημιουργικότητας

 



Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font