Πρόγραμμα Σπουδών


  • ΔΕΣ - ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
  • ΔΕΣ - ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ
3ο Εξάμηνο
ΔΕΣ - ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

  • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
    (ΔΕ3006-1)
  • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
    (ΔΕ3001)
  • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I
    (ΔΕ3002)
  • ΔΙΕΘΝΕΣ MANAGEMENT ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
    (ΔΕ3008)
  • ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε
    (ΔΕ3009)
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
    (ΔΕ1007)
  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    (ΔΕ5015)
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    (ΔΕ3010)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΥΡΩΠΗΣ
    (ΔΕ4004-1)
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ 2ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ
    (ΔΕ3005)
  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
    (ΔΕ5020)

Περιγραφή

Διεθνές Εμπόριο: Εξέλιξη θεωριών διεθνούς εμπορίου, διεθνές εμπόριο και ανάπτυξη, δασμολογική και μη δασμολογική προστασία, η τάση προς παγκοσμιοποίηση και οι επιπτώσεις της.
Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις: Η εξέλιξη του διεθνούς νομισματικού συστήματος, η αγορά συναλλάγματος και ο καθορισμός της ισοτιμίας, η προθεσμιακή αγορά συναλλάγματος, μηχανισμοί προσαρμογής του ισοζυγίου πληρωμών.
Διεθνής Χρηματοδότηση: Διεθνείς αγορές χρήματος και κεφαλαίου, νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα, τάσεις διεθνούς χρηματοπιστωτικού συστήματος.

 

 Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα


- Εξοικείωση με τη θεωρία, τη μεθοδολογία και τα ζητήματα πολιτικής των Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων.

- Επίλυση ζητημάτων σχετιζόμενα με το χώρο της διεθνούς οικονομίας και των επιχειρήσεων.

- Εξοικείωση με εντοπισμό και τη χρήση πραγματικών οικονομικών δεδομένων. 

- Λήψη πληροφορημένων αποφάσεων βάσει πραγματικών στοιχείων.   

- Κριτική ανάλυση ζητημάτων  του χώρου της οικονομίας και των επιχειρήσεων.   

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοβελτίωσης και ενίσχυση της δημιουργικότητας

 

Χαϊνογλου Καλλιόπη   

Περιγραφή

Ιστορική αναδρομή στην οργάνωση της Διεθνούς Κοινωνίας. Γενική Θεωρία: περί διεθνών οργανισμών. Ορισμός, σύσταση διεθνούς οργανισμού, νομικό καθεστώς που διέπει τους διεθνείς οργανισμούς, ιδιότητα μέλους, θεσμική διάρθρωση, αυτόνομη βούληση, λόγοι διάλυσης διεθνούς οργανισμού, διακρίσεις διεθνών οργανισμών. Παγκόσμιοι Οργανισμοί: Το σύστημα των Ηνωμένων Εθνών, ΟΗΕ, Βοηθητικά Όργανα και Αυτόνομοι Οργανισμοί, Ειδικευμένες Οργανώσεις, Ειδικές Οργανώσεις συνεργαζόμενες με τον ΟΗΕ. Περιφερειακοί Οργανισμοί. Ευρωπαϊκοί Οργανισμοί: Πολιτικοί (Συμβούλιο Ευρώπης-Βόρειο Συμβούλιο). Πολιτικοστρατιωτικοί (ΝΑΤΟ, ΟΑΣΕ). Οικονομικοί ( ΕΖΕΣ - Βenelux - ΟΟΣΑ - Οικονομική Συνεργασία Μαύρης Θάλασσας (ΟΣΕΠ)). Η Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέο μόρφωμα στο Διεθνές Σύστημα. Αμερικανικοί Οργανισμοί, Αφρικανικοί Οργανισμοί, Οργανώσεις Νοτιανατολικής Ασίας. Ο κάθε Οργανισμός εξετάζεται κάτω από 5 θεματικές: (1) Ιστορικά, (2) Ιδρυτική Συνθήκη, (3) Μέλη, (4) Θεσμική Δομή, (5) Δραστηριότητες.

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Εξοικείωση με τις αρχές της διεθνούς οργάνωσης

- Επίλυση ζητημάτων σχετιζόμενα με ειδικά θέματα διεθνών οργανισμών 

-Ανάλυση πολιτικών διεθνών οργανισμών και εξέταση της εφαρμογής των αποφάσεων τους

- Ανάλυση επίκαιρων θεμάτων της διεθνούς κοινωνίας υπό το πρίσμα της διεθνούς οργάνωσης 

Σπυρόπουλος Γεώργιος   

Περιγραφή

Το μάθημα Διεθνείς Σχέσεις Ι εξετάζει τη δομή, τις λειτουργίες και τους κανόνες του διεθνούς συστήματος. Η θεωρητική διερεύνηση των κεντρικών συστημάτων των Διεθνών Σχέσεων πολυπολικού, διπολικού και μεταδιπολικού βρίσκεται στο επίκεντρο της ανάλυσης. Περαιτέρω στόχος του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση βασικών εννοιών και η προσέγγιση-εμβάθυνσή τους υπό το πρίσμα της ρεαλιστικής θεώρησης. 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Κατανόηση βασικών θεωρητικών εννοιών των Διεθνών Σχέσεων

- Εξοικείωση με τα κεντρικά ρεύματα σκέψης της διεθνούς πολιτικής

- Κριτική ανάλυση και αξιολόγηση ειδικών θεωριών των Διεθνών Σχέσεων

- Ανάλυση και περιπτωσιολογική μελέτη διεθνών φαινομένων μέσα από το πρίσμα διαφορετικών θεωριών. 

- Εμβάθυνση των διαφορετικών εκφάνσεων του διεθνούς συστήματος στη βάση των θεωριών του επιστημονικού πεδίου των Διεθνών Σχέσεων. 

- Ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και δυνατοτήτων εκτίμησης σε σχέση με ζητήματα του πεδίου των Διεθνών Σχέσεων. 

- Ενίσχυση της δημιουργικότητας αναφορικά με τη χρήση θεωρητικών εργαλείων για την περιγραφή και ανάλυση διεθνών φαινομένων. 

Κιόχος Απόστολος   

Περιγραφή

Στο συγκεκριμένο μάθημα πραγματοποιείται μία ανάλυση της επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο μιας διευρυμένης Ευρώπης και ενός καινούριου επιχειρησιακού περιβάλλοντος σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της ενιαίας αγοράς με κοινό νόμισμα. Επισημαίνονται ιδιαιτέρως οι αλλαγές που προέκυψαν και θα προκύψουν στο επιχειρηματικό/ επιχειρησιακό περιβάλλον της διευρυμένης Ευρώπης. Στο συγκεκριμένο μάθημα πραγματοποιείται μία ανάλυση της επιχειρηματικότητας σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή ένωση, μια ανάλυση των προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και αυτών σε εθνικό επίπεδο που οδηγούν σε ενίσχυση ιδιαιτέρως της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας, Η Αναζήτηση Επενδυτικών ευκαιριών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, και η ανάπτυξη της επιχειρηματικής νοοτροπίας και κουλτούρας στο φοιτητικό πληθυσμό, στον νεανικό πληθυσμό, και στον γυναικείο πληθυσμό, αλλά και η εξέλιξη της επιχειρηματικής νοοτροπίας και κουλτούρας στον επιχειρηματικό κόσμο είναι βασικοί στόχοι του μαθήματος. Επιπλέον, αναλύεται η Οικονομική και Νομισματική ένωση: οι θεωρίες νομισματικών ενώσεων, μακροοικονομική πολιτική στο πλαίσιο της νομισματικής ένωσης, το ευρωπαϊκό νομισματικό σύστημα, η ΟΝΕ, τα κριτήρια του Μάαστριχτ και της Κοπεγχάγης, το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, η ΕΚΤ και το ευρώ και πώς όλα αυτά συμβάλλουν στην ανάπτυξη και στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στο πλαίσιο της οικονομικής ολοκλήρωσης. Επιπλέον, αναλύεται με κριτικό πνεύμα το θέμα της ονομαστικής και πραγματικής σύγκλισης στο πλαίσιο της διευρυμένης Ε.Ε. και της ΟΝΕ. Επιχειρείται μία ανάλυση του ευρωπαϊκού επιχειρησιακού περιβάλλοντος σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της παγκοσμιοποιημένης αγοράς. Επισημαίνονται οι αλλαγές που προέκυψαν και θα προκύψουν στο επιχειρηματικό/ επιχειρησιακό περιβάλλον της Ευρώπης. Επίσης, στο νέο ευρωπαϊκό επιχειρησιακό περιβάλλον που διαμορφώνεται με δεδομένες τις τάσεις της παγκοσμιοποίησης αναλύονται όλες οι προοπτικές ένταξης των χωρών της Βαλκανικής στην Ευρωπαϊκή Ένωση και οι προοπτικές επιχειρηματικότητας που προκύπτουν. Τέλος, αναλύονται όλα τα εθνικά προγράμματα αλλά και τα προγράμματα ΕΣΠΑ τα οποία αναφέρονται στην ενίσχυση της νεανικής και γυναικείας επιχειρηματικότητας καθώς και της επιχειρηματικότητας των ΑΜΕΑ.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα 

 - Κατανόηση των αλλαγών που έχουμε στο ευρωπαϊκό οικονομικό στερέωμα

- Κατανόηση της έννοιας της οικονομικής ολοκλήρωσης

- Ανάδειξη της επιχειρηματικότητας ως σημαντικής προοπτικής απασχόλησης.

- Γνώσεις σχετικά με την επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη βασικών, αλλά και εξειδικευμένων επιχειρηματικών δεξιοτήτων / ικανοτήτων.

- Ανάπτυξη Νεανικής και γυναικείας Επιχειρηματικότητας

- Κατανόηση των σημαντικών αλλαγών που προκύπτουν στο ευρύτερο περιβάλλον της Ενοποιημένης και παγκοσμιοποιημένης Ευρώπης

- Κατανόηση του θέματος της πραγματική ή ονομαστικής σύγκλισης των οικονομιών των διαφόρων χωρών στο πλαίσιο της Ε.Ε. και της ΟΝΕ

- Κατανόηση των προοπτικών που έχουν οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης για να αποτελέσουν μέλη της Ε.Ε. (σύμφωνα με την πολιτική διεύρυνσης της Ε.Ε.)

- Κατανόηση των κριτηρίων του Μάαστριχτ (Maastricht) και της Κοπεγχάγης (Copenhagen)

- Κατανόηση της πολιτικής των πολυεθνικών για επέκταση των δραστηριοτήτων τους σε αρκετές χώρες με τα δεδομένα της διευρυμένης ευρωπαϊκής αγοράς, και του έντονου ανταγωνισμού 

Σκιαδάς Δημήτριος   

Περιγραφή

Αρχικός σκοπός του μαθήματος είναι να γίνει μια παρουσίαση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος από την ίδρυσή του έως και σήμερα, με αναφορά σε γεγονότα σταθμούς κατά τη διάρκεια της ιστορικής εξέλιξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εν συνεχεία σκοπείται η παρουσίαση των βασικών θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να είναι κατανοητό πως δομείται και λειτουργεί διαχρονικά το Ενωσιακό οικοδόμημα. Εν προκειμένω δίδεται έμφαση τόσο στην ιστορική εξέλιξη των θεσμών των Ε.Ε., όσο και στο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν μέσα από τις αρμοδιότητες που ασκούν καθώς και στην διοργανική συνεργασία, με ειδικές αναφορές στη διαδικασία παραγωγής και εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται οι επιτροπές και οι ομάδες εργασίας στα θεσμικά Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η συμμετοχή των κρατών-μελών σε αυτές με έμφαση στη σημασία της εθνικής εκπροσώπησης σε αυτές, καθώς αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό στάδιο για την προώθηση των εθνικών συμφερόντων. Επίσης παρουσιάζεται εστιασμένα ο ρόλος και η λειτουργία της Επιτροπής των Μόνιμων Αντιπροσώπων των κυβερνήσεων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η παρουσίαση της οργάνωσης της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας στην Ένωση. Σημαντικό μέρος της ύλης αφορά την παρουσίαση του πλαισίου επαφών και συνεργασιών μεταξύ των εθνικών διοικήσεων (κυβερνήσεων και δημοσίων υπηρεσιών) των κρατών-μελών με τα θεσμικά Όργανα της Ένωσης ενώ εξετάζεται η ανάλυση συγκεκριμένων στρατηγικών και τακτικών των κυβερνήσεων και άλλων ενδιαφερομένων μερών για να ασκήσουν επιρροή στα θεσμικά Όργανα. Τέλος γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των δομών, των κανόνων και των διεργασιών που συγκροτούν την ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και κατ’ επέκταση τους βασικούς παράγοντες μετουσίωσης των στρατηγικών πολιτικών επιλογών σε ευρωπαϊκές πολιτικές, οι οποίες - ανάλογα με το είδος των τομέων πολιτικής που έχουν απονεμηθεί στην Ε.Ε. από τις Συνθήκες - είτε είναι καθολικά εφαρμοστέες είτε είναι ρυθμιστικού περιεχομένου, δηλαδή θέτουν ένα κοινό πλαίσιο εφαρμογής για όλα τα κράτη-μέλη.

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

-  Ενημέρωση για τις βασικές αρχές σύμφωνα με τις οποίες ιδρύθηκε και λειτουργεί η Ευρωπαϊκή Ένωση.

- Αναγνώριση βασικών ημερομηνιών στη διάρκεια της ιστορικής εξέλιξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Κατανόηση διάκρισης των θεσμικών οργάνων της Ένωσης σε Διακυβερνητικά / Διακρατικά και σε Υπερεθνικά / Υπερκρατικά.

- Εκμάθηση του ρόλου που διαδραματίζουν τα όργανα της ΕΕ : Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, Ελεγκτικό Συνέδριο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειών.

- Κατανόηση του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των ως άνω οργάνων της Ε.Ε.

- Εκμάθηση  των σχέσεων των εθνικών διοικήσεων με τα Όργανα της Ένωσης

- Αξιολόγηση των κριτηρίων επιλογής των εθνικών εκπροσώπων στην Ένωση

- Εκμάθηση των επιτροπών και ομάδων εργασίας στα θεσμικά Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

- Κατανόηση της σημασίας της αποτελεσματικής εκπροσώπησης σε αυτές για την προάσπιση των συμφερόντων των κρατών-μελών.

- Αντίληψη του τρόπου με τον οποίο τα κράτη-μέλη, με τη συμμετοχή τους σε επιτροπές, ελέγχουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή του δικαίου της Ένωσης.

- Εξοικείωση με τις Μόνιμες Αντιπροσωπείες των κρατών και κατανόηση του ρόλου τους.

- Αντίληψη των διεργασιών διαμόρφωσης πολιτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο

- Κατανόηση των τρόπων διαμόρφωσης στρατηγικής και καθορισμού προτεραιοτήτων στην Ε.Ε. 

Κουλακιώτης Αθανάσιος   

Περιγραφή

Ο Ρόλος της Χρηματοοικονομικής. Χρηματοοικονομικοί Οργανισμοί, Αγορές και Επιτόκια. Η Χρονική Αξία του Χρήματος. Μοντέλα Αποτίμησης. Κίνδυνος και Απόδοση. Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Δεικτών. Κεφαλαιουχικός Προϋπολογισμός. Τραπεζική Επενδύσεων.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα


- Οι φοιτητές θα μάθουν να εκτιμούν συναρτήσεις χρονολογικής σειράς σε απλή και πολλαπλή μορφή.

- Να διαβάζουν δεδομένα και να τα αναλύουν στο λογισμικό WinRats. 

- Επίσης να δέχονται ή να απορρίπτουν συντελεστές παλινδρόμησης σε διάφορα επίπεδα σημαντικότητας μέσα από εκτιμήσεις όπως CAPM και APT. 

Βασιλειάδης Νικόλαος   

Περιγραφή

Το μάθημα επιχειρεί μία εισαγωγή στη διεθνή πολιτική ιστορία της μεταπολεμικής περιόδου, από το 1945 έως τις αρχές του 21ου αιώνα. Η διδασκαλία διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς θεματικούς άξονες: εποχή Ψυχρού Πολέμου, αποαποικιοποίηση και άνοδος του Τρίτου Κόσμου, Ευρωπαϊκή Ενοποίηση. Έχει διττή στοχοθεσία: αφενός, μέσα από την πλούσια θεματική του, να αποτελέσει μία βάση για συζήτηση και γνώση των σημαντικότερων γεγονότων της ιστορικής αυτής περιόδου, και, αφετέρου, να αποτελέσει πεδίο αναζήτησης πληρέστερης ενημέρωσης για ειδικότερα θέματα της σύγχρονης ιστορίας, χρήσιμης στην κατανόηση της σύγχρονης πραγματικότητας, που βιώνουμε σήμερα.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα


- Αξονική περιγραφή τριών βασικών πυλώνων της Παγκόσμιας Ιστορίας, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

- Γνώση και ανάλυση της Σύγχρονης Παγκόσμιας ιστορικής πραγματικότητας. 

- Ικανότητα περιγραφής των σημαντικότερων γεγονότων του μεταπολεμικού κόσμου. 

- Ιχνηλάτηση των κυριότερων διαδράσεων των δρώντων του διεθνούς συστήματος, μέσα στο σύγχρονο μεταπολεμικό διεθνές περιβάλλον. 

- Κατανόηση των εμπλοκών, αποφάσεων, επιλογών των πρωταγωνιστών της παγκόσμιας ιστορίας, σε εξίσωση με το διεθνοπολιτικό περιβάλλον και τα διεθνή συμφέροντα.

- Αναγνώριση των βασικών εθνικών, πολιτικών κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων των πρωτοβουλιών και των δράσεων των πρωταγωνιστών της σύγχρονης παγκόσμιας ιστορίας διεθνολογικό οντολογικό επίπεδο. 

- Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της περιοδολογικής εξιστόρησης της σύγχρονης  μεταπολεμικής παγκόσμιας ιστορικής και πολιτικής ελληνικής πραγματικότητας.

Μπλουχουτζή Αναστασία   

Περιγραφή

Tο μάθημα εισάγει τους φοιτητές στο πεδίο των οικονομικών της εργασίας. Το πρώτο μέρος του αφιερώνεται α) στη μελέτη της ζήτησης εργασίας και της διαμόρφωσης των αποφάσεων των επιχειρήσεων για πρόσληψη προσωπικού, β) στη μελέτη της προσφοράς εργασίας και της διαμόρφωσης των αποφάσεων των εργαζομένων για είσοδο στην αγορά εργασίας και γ) στη μελέτη της ισορροπίας στην αγορά εργασίας. Το μάθημα αναλύει πως διαμορφώνεται και εξελίσσεται ο μισθός των εργαζομένων και πως αναπτύσσονται οι μισθολογικές διαφορές. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε ζητήματα όπως η παραγωγικότητα της εργασίας, η διαμόρφωση ανθρώπινου κεφαλαίου, η κατανομή των δεξιοτήτων των εργαζομένων, οι διακρίσεις στην αγορά εργασίας και ο ρόλος της κυβέρνησης και των εργατικών συνδικάτων στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται η εξέλιξη του ελληνικού συνδικαλιστικού κινήματος.  Ο σκοπός αυτού του μαθήματος είναι να αντιληφθούν οι φοιτητές τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις στην αγορά εργασίας τόσο από τους εργαζομένους όσο και από τις επιχειρήσεις καθώς και να καταστήσει ξεκάθαρο τον ρόλο της κυβερνητικής πολιτικής στη διαμόρφωση των ευκαιριών στην αγορά εργασίας.

Κωνσταντινίδης Ιωάννης   

Περιγραφή

Περιεχόμενα Μαθήματος
Κυβερνήσεις και κοινοβούλια. Κομματικά συστήματα και κομματικές οικογένειες. Μεταβολές στα κομματικά συστήματα της Ευρώπης. Η ευρωπαϊκή διάσταση των κομματικών συστημάτων. Εκλογές, ψηφοφόροι και δημοψηφίσματα στις ευρωπαϊκές χώρες. Ομάδες πίεσης στην Ευρώπη: κοινωνία πολιτών, ομάδες συμφερόντων και κοινωνικά κινήματα. Διαδικασίες παραγωγής πολιτικής στην Ευρώπη: ο ομοσπονδιακός χαρακτήρας, ο αποκεντρωτικός χαρακτήρας και το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Πλαίσιο συγκριτικής ανάλυσης πολιτικών και κομματικών συστημάτων.

 Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το σύνδεσμο: https://youtu.be/27mmDlg6P0A

 

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα 


- Εξοικείωση με τα κομματικά συστήματα της Δυτικής Ευρώπης, τις κομματικές οικογένειες και την επίδραση των διαιρετικών τομών και των εκλογικών συστημάτων στη δομή των κομματικών συστημάτων

- Κριτική ανάλυση της ισχύος θεωριών διαμόρφωσης και λειτουργίας των κομματικών συστημάτων

- Εξοικείωση με τους διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας των κοινοβουλίων στα νομοθετικά σώματα της Δυτικής Ευρώπης 

Βοσκόπουλος Γεώργιος   

Περιγραφή

Το μάθημα παρουσιάζει τα δρώμενα στην Ευρώπη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αναλύονται οι πρώτες προσπάθειες δι-ευρωπαϊκής συνεργασίας και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι πρωτοπόροι του Ευρωπαϊσμού και της διε-Ευρωπαϊκής συνεννόησης στην επίπονη προσπάθεια θεσμικής ολοκλήρωσης και επούλωσης των πληγών του πολέμου. Αναλύονται οι συνθήκες που επικράτησαν στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, τα προτεινόμενα αίτια της διπολικής αντιπαράθεσης, ο καταλυτικός ρόλος των ΗΠΑ στα Ευρωπαϊκά δρώμενα, αλλά και της Ατλαντικής Συμμαχίας στη διαμόρφωση - υπερκάλυψη εναλλακτικών επιλογών από πλευράς Ευρωπαίων. Ιδιαίτερη προσοχή αποδίδεται στην εξωτερική πολιτική, εθνικές στρατηγικές και προτεραιότητες των σημαντικότερων Ευρωπαίων παικτών όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, ενώ παράλληλα αναδεικνύονται οι οικονομικοί και γεωπολιτικοί παράμετροι που καθόρισαν την αμερικανική πολιτική έναντι της Ευρώπης και των προσπαθειών ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

 - Ανάλυση του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου

- Εξοικείωση  των φοιτητών με την αντίληψη περί ευρωπαϊκής ενότητας και αυτής της ευρωπαϊκής ιδέας και του τρόπου

- Παροχή διεπιστημονικών γνώσεων προκειμένου να προσεγγίζουν κριτικά τα ευρωπαϊκά δρώμενα στη μεταπολεμική περίοδο 

Μπιτζένης Αριστείδης   

Περιγραφή

Tο οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον των επιχειρήσεων. H κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων. O ρόλος του κέρδους. Tο μάνατζμεντ της επιχείρησης. H διοίκηση του προσωπικού και οι ανθρώπινες σχέσεις. H διοίκηση παραγωγής. Tο μάρκετινγκ των προϊόντων ή υπηρεσιών. Tα χρηματοοικονομικά της επιχείρησης. Oι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Διεθνές μάνατζμεντ.


Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Να αξιολογήσει τη συμβολή της Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων σε έναν οργανισμό.

- Να περιγράψει τα στοιχεία του επιχειρηματικού περιβάλλοντος .

- Να αναλύσει  τις  επιπτώσεις  του  επιχειρηματικού  περιβάλλοντος  στα  πλαίσια  της  διοικητική διαχείριση ενός οργανισμού .

- Να Κατανοήσει το τι είναι ακριβώς η Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων  και ποιος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει ένα στέλεχος σε μια εταιρεία

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

  • ΑΓΓΛΙΚΑ III: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    (ΞΓ3107)
  • ΓΑΛΛΙΚΑ III
    (ΞΓ3208)
  • ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ III
    (ΞΓ3309)
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ III - GREEK AS A FOREIGN LANGUAGE III
    (ΞΓ3612)
  • ΙΣΠΑΝΙΚΑ III
    (ΞΓ3511)
  • ΙΤΑΛΙΚΑ III
    (ΞΓ3410)
  • ΡΩΣΙΚΑ III
    (ΞΓ3915)
  • ΤΟΥΡΚΙΚΑ III
    (ΞΓ4016)

Παπαδοπούλου Ιρις   

Περιγραφή

To μάθημα καλλιεργεί τις δεξιότητες που απαιτούνται για την βιβλιογραφική έρευνα και
περιλαμβάνει: την εύρεση του κατάλληλου θέματος από το αρχικό ερευνητικό πεδίο, έρευνα
στο google scholar με κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, αξιολόγηση πηγών για την
αναγνωσιμότητα, αξιοπιστία και τη σχέση τους με το ερευνητικό θέμα, και εξάσκηση στη
γρήγορη και αποτελεσματική επεξεργασία εκτενών ακαδημαικών κειμένων. Το μάθημα
αξιολογείται με τελική γραπτή εξέταση ή προαιρετική πρόοδο. H προαιρετική πρόοδος
περιλαμβάνει την επεξεργασία 3 ακαδημαικών άρθρων, περίληψη της βασικής
επιχειρηματολογίας τους σε 350 λέξεις και αξιολόγηση τους σε 150 λέξεις.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων σχετικών με την εύρεση και επεξεργασία βιβλιογραφίας στις πολιτικές επιστήμες

- εύρεση πηγών με λέξεις-κλειδιά, διεύρυνση ή συγκεκριμενοποίηση του στόχου της έρευνας ανάλογα με τα αποτελέσματα (χρήση Google scholar), καταγραφή των πηγών σύμφωνα με το σύστημα APA,

- αξιολόγηση πηγών (ως προς τη συνάφειά τους με τον τίτλο της εργασίας και την αξιοπιστία τους),

- annotated bibliography (περίληψη της επιχειρηματολογίας κειμένων της πολιτικής επιστήμης και σχολιασμός)



Τζαναβάρη Μυρσίνη   

Περιγραφή

Το μάθημα της Γαλλικής αποσκοπεί στην εκμάθηση, βελτίωση και τελειοποίηση της
γλώσσας. Γι αυτό το λόγο, η διδασκαλία της γλώσσας είναι προσαρμοσμένη στις
ανάγκες των φοιτητών του Τμήματος.
Στο τρίτο εξάμηνο η διδασκαλία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων σε
βασικά είδη γραπτού λόγου σχετικά με την επιστήμη των φοιτητών. Το μάθημα
παρέχει στους φοιτητές εξοικείωση με το ακαδημαϊκό λεξιλόγιο και τις δεξιότητες
και στρατηγικές κατανόησης κειμένων. Αναπτύσσει δεξιότητες επεξεργασίας
κειμένου και παραγωγής γραπτού λόγου. Επίσης, δίνεται έμφαση στην εκμάθηση των
βασικών κανόνων γραμματικής (δομή της γλώσσας).
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με εξετάσεις ή με συνδυασμό τελικών
εξετάσεων και συνεχούς αξιολόγησης προόδου.

 Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Βελτίωση των γλωσσολογικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων των φοιτητών (γραπτή και προφορική παραγωγή, γραπτή και προφορική κατανόηση)

- Κατανόηση και σχολιασμός αυθεντικών γραπτών και προφορικών εγγράφων

- Κατανόηση κυριότερων πληροφοριών ενός κειμένου

- Κατανόηση εξειδικευμένου λεξιλογίου ενός κειμένου

- Ανάπτυξη ικανοτήτων για τη σωστή χρήση του εξειδικευμένου λεξιλογίου στο γραπτό λόγο

-Ανάπτυξη ικανοτήτων για τη σωστή χρήση του εξειδικευμένου λεξιλογίου στην επαγγελματική η πανεπιστημιακή επικοινωνία

- Ανάπτυξη γλωσσολογικών ικανοτήτων για την σύνταξη διοικητικών ή επαγγελματικών γραμμάτων σύμφωνα με το σύγχρονο πρωτόκολλο αλληλογραφίας

- Εκμάθηση ή επανάληψη των βασικών κανόνων γραμματικής (δομή της γλώσσας).

- Ανάπτυξη των απαραίτητων γλωσσολογικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων ώστε να παρέχεται η δυνατότητα συνέχισης σπουδών του ή εργασίας σε μια γαλλόφωνη χώρα

Στράντζου Έλενα   

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας σε μέσο επίπεδο, ενώ παράλληλα επιδιώκεται η επαφή των φοιτητών με τον γερμανικό πολιτισμό.
Στο επίπεδο αυτό η διδασκαλία επικεντρώνεται στην απόκτηση λεξιλογίου σε μεσαίο επίπεδο,
προκειμένου να μπορεί ο φοιτητής να επικοινωνήσει σε καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ως φοιτητής ή εργαζόμενος σε μια γερμανόφωνη χώρα (π.χ. σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, πληροφορίες για το πανεπιστημιακό σύστημα, γερμανικός πολιτισμός κ.α.). Επίσης επιδιώκεται η εξοικείωση του φοιτητή με τα γραμματικά φαινόμενα και τις συντακτικές δομές της γερμανικής γλώσσας σε μεσαίο επίπεδο. Προάγεται κυρίως η σύνθεση γραπτού και προφορικού λόγου στο αντίστοιχο επίπεδο, τόσο μέσα από καθοδηγούμενες ασκήσεις όσο και ως ελεύθερη πλέον παραγωγή λόγου, η ανάπτυξη της ακουστικής αντίληψης και η πιο λεπτομερής κατανόηση κειμένων.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη ικανοτήτων κατανόησης γραπτού και προφορικού λόγου.

- Αναγνώριση και ανάλυση μορφοσυντακτικών δομές στο βασικό επίπεδο.

- Σύνθεση και παραγωγή νέου γραπτού και προφορικού λόγου σε βασικό επίπεδο.

- Απόκτηση νέας γνώσης και ικανοτήτων στις 4 δεξιότητες (γραφή, ομιλία, ανάγνωση, ακουστική αντίληψη).

- Ανάπτυξη ικανοτήτων δια βίου μάθησης.

Δημητριάδου Δέσποινα   

Περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Απόκτηση νέας γνώσης και ανάπτυξη δεξιοτήτων στις 4 ενότητες (ομιλία, γραφή, ανάγνωση και κατανόηση λόγου)

- Κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου σε επίπεδο προχωρημένων χρηστών

- Αναγνώριση και ανάλυση σύνθετων μορφοσυντακτικών δομών

- Σύνθεση και παραγωγή νέας γλωσσικής δομής σε επίπεδο προχωρημένων χρηστών

- Καλλιέργεια κριτικής σκέψης με τη βοήθεια γλωσσικών δραστηριοτήτων

- Ανάπτυξη διαπολιτισμικής και πολυπολιτισμικής συνείδησης

- Ανάπτυξη ικανοτήτων Δία Βίου Μάθησης

Δημητρίου Μαρία   

Περιγραφή

Θεματικές ενότητες:
Αναζήτηση , επιβεβαίωση και ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με το άτομο, τις
δραστηριότητές του και το περιβάλλον του.
- Διατύπωση συμβουλών, συστάσεων, εντολών, υποθέσεων, προβλέψεων, πιθανοτήτων.
- Έκφραση αρνητικών και θετικών συναισθημάτων, αμφιβολιών, συνηθειών, προτιμήσεων,
επιθυμιών, αναγκών.
- Συσχετισμός ή αντιπαράθεση διαφορετικών ιδεών, προτάσεων, σχεδίων.
- Περιγραφή εμπειριών, καταστάσεων και των αιτιών που τις προκάλεσαν.
- Ο κόσμος του θεάματος και της διασκέδασης, της τεχνολογίας, των επιστημών, της
εκπαίδευσης, των επιχειρήσεων και το εργασιακό περιβάλλον.
- Διατροφή, κατανάλωση, εμπόριο, διαφήμιση.
- Τεχνικές διατύπωσης άποψης και επιχειρηματολογίας στην Ισπανική Γλώσσα
- Πολιτική και κοινωνική συμπεριφορά ατόμων και ομάδων (ορολογία)
- Θεσμοί, όργανα του κράτους - Πολιτικά κόμματα, εκλογές (ορολογία)
- Εξοικείωση με την ιστορία και τον πολιτισμό των ισπανόφωνων χωρών.
- Βασικά γραμματικά φαινόμενα: Παρελθοντικοί και μελλοντικοί χρόνοι ρημάτων. Εγκλίσεις
ρημάτων: οριστική, προστακτική, υποτακτική. Πλάγιος λόγος. Υποθετικός λόγος.

Περιφράσεις.
Δευτερεύουσες προτάσεις: αναφορικές, χρονικές, αιτιολογικές, τελικές, υποθετικές.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων στην ισπανική γλώσσα, με χρήση διευρυμένου και εύχρηστου λεξιλογίου

- Απόκτηση επαρκών γνώσεων γραμματικής, για σύνταξη κειμένων και συμμετοχή σε συζητήσεις μέσου επιπέδου.

- Ανάπτυξη ικανότητας κατανόησης και χειρισμού της ισπανικής γλώσσας, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες στα ποικίλα περιβάλλοντα της καθημερινότητας.

- Διενέργεια πρώτης επαφής με αυθεντικά κείμενα που εισάγουν σε γλωσσικές δομές και βασική ορολογία των γνωστικών αντικειμένων που θεραπεύονται στο Τμήμα ΔΕΣ.

Vannini Simona   

Περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

- Eξοικείωση με την ορολογία που εμπεριέχεται στα υπό ανάλυση κείμενα

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοβελτίωσης και ενίσχυση της δημιουργικότητας

Κοκκίνη Ευδοκία   

Περιγραφή

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη βασικών γλωσσικών δεξιοτήτων στην Ρωσική γλώσσα, με χρήση διευρυμένου και εύχρηστου λεξιλογίου

- Απόκτηση επαρκών γνώσεων γραμματικής, για σύνταξη κειμένων και συμμετοχή σε συζητήσεις μέσου επιπέδου.

- Ανάπτυξη ικανότητας κατανόησης και χειρισμού της γλώσσας, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κοινωνικές και επαγγελματικές ανάγκες στα ποικίλα περιβάλλοντα της καθημερινότητας.

- Διενέργεια πρώτης επαφής με αυθεντικά κείμενα που εισάγουν σε γλωσσικές δομές και βασική ορολογία των γνωστικών αντικειμένων που θεραπεύονται στο Τμήμα ΔΕΣ.

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος «Τουρκικά ΙΙΙ» είναι η διαδοχική κατάκτηση από τους φοιτητές των
απαραίτητων γραμματικοσυντακτικών και λεξιλογικών δομών για την κατάκτηση του Β1
επιπέδου γλωσσομάθειας σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις
γλώσσες. Σε επίπεδο διδακτικής προσέγγισης δίνεται έμφαση κατά τη διδασκαλία ώστε μέσα
από την άσκηση και την εμπειρία των φοιτητών σε ένα ευρύ φάσμα επικοινωνιακών
κειμένων (περιγραφικά, αφηγηματικά, κ.ά.) και γεγονότων να αναπτυχθεί σταδιακά η
επικοινωνιακή τους ικανότητα η οποία προϋποθέτει την παράλληλη ανάπτυξη και τον
συνδυασμό της γραμματικής ικανότητας, της ικανότητας παραγωγής λόγου, της κοινωνικο-
πολιτισμικής ικανότητας και της ικανότητας χρήσης στρατηγικών. Λαμβάνοντας υπόψη
σύγχρονες μεθόδους η διδασκαλία επικεντρώνεται στην ταυτόχρονη ανάπτυξη των
δεξιοτήτων που συνδέονται με την κατανόηση και παραγωγή του γραπτού και προφορικού
λόγου με επιμέρους δραστηριότητες (αυθόρμητη απόκριση, αυτοσχεδιασμός κ.ά.) μέσα σε
όσο γίνεται πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας.

Προσδοκώμενα Μαθησιακά αποτελέσματα

- Ανάπτυξη γενικών ικανοτήτων (δηλωτική γνώση, πρακτικές δεξιότητες-τεχνογνωσία, υπαρκτική ικανότητα, ικανότητα μάθησης).

- Ανάπτυξη επικοινωνιακών ικανοτήτων (γλωσσικές, κοινωνιογλωσσικές, πραγματολογικές ικανότητες).

-Σε επίπεδο γλωσσικών δεξιοτήτων:

- Ανάπτυξη λεξιλογικής ικανότητας: αρκετό λεξιλόγιο για την περιγραφή περισσότερων θεμάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή.

- Κατάκτηση γραμματικής ακρίβειας: επικοινωνία με αρκετή ακρίβεια σε γνώριμα συμφραζόμενα.

- Ανάπτυξη φωνολογικής ικανότητας: κατανοητή προφορά – περιστασιακή χρήση εσφαλμένης προφοράς.

- Ανάπτυξη ορθογραφικής και ορθοφωνικής ικανότητας.

- Κατάκτηση λειτουργικής επιτυχίας του φοιτητή (ευχέρεια και ακρίβεια προτασιακού περιεχομένου).

- Ανάπτυξη στρατηγικών χρήσης της γλώσσας-στόχου.

- Κριτική ικανότητα.

- Διαπολιτισμική επίγνωση.

- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοβελτίωσηςκαι ενίσχυση της δημιουργικότητας.

Wheelchair Blue
Accessibility Tools
Fonts PlusIncrease Text
Fonts MinusDecrease Text
ContrastHigh Contrast
GrayscaleGrayscale
Readable FontReadable Font